כיכר השבת

עתידה של בית שמש: אבוטבול והסיקריקים

בית שמש בחלקים נרחבים, נמצאת בשליטת קבוצת סיקריקים מטורפת וקיצונית, אשר שליטתם נרכשה באמצעי טרור. מישהו צריך לעשות סדר מול קבוצת המטורפים הזו (דעה)

23
מני גירא-שוורץ | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 29.12.13
עתידה של בית שמש: אבוטבול והסיקריקים
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנאמר במאמר)
צריך לדבר באופן גלוי על אלה, שבעיני רבים, עשויים להיות האשמים בכל מה שאירע בבית שמש. אין חולק כי האווירה הציבורית, היא זו שהשפיעה על החלטת בית המשפט. אין אחד שלא מבין שהקרב כאן הוא חרדים-חילונים וכלל לא קרב מוניציפאלי על ראש עיר זה או אחר ועל כן, אנחנו כחרדים צריכים להביט בעיניים פקוחות ואמיתיות ולנסות להיזכר - מי הביא לכך שבית שמש הפכה לסמל ודגל המאבק של חרדים - חילונים.
לפני שאכוון אצבע מאשימה לכיוון מסוים, אקדים ואומר כי אני לא מנסה לומר שהאשמה היא בהם. בעיני, היסוד שהניחו חז"ל על שנאת עם הארץ לתלמיד חכם, הוא מצב נתון שאינו נצרך להוכחות סטטיסטיות. צריך להכיר בכך שהגענו למצב בו רבים מבין החילונים במדינת ישראל מביטים על החרדי הממוצע כ'מי ייתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור'.
אך בכל זאת, בבית שמש אירעה סדרת מקרים שאיפשרה למסיתים ופרובוקטורים חילונים להשתמש בפעילות של קבוצה שולית קיצונית ופרובוקטיבית כאותם עשרות סיקריקים קנאים, כדי להסית את כלל הציבור נגד החרדים ואת תושבי בית שמש נגד שכניהם. הפרובקטורים השתמשו בפרובקטורים.
.
בית שמש בחלקים נרחבים של העיר, נמצאת בשליטת קבוצת סיקריקים מטורפת וקיצונית, אשר שליטתם נרכשה באמצעי טרור. כולנו מכירים את הסיפור על פרטיו וכולנו מודעים לכך שאין אף אחד שמנהל מלחמה נגדם. כולם חוששים.
אותם גורמים, מנהלים מאבק קיצוני - גם מול רשויות המדינה, תוך שימוש באקטים נפסדים, שלא מקובלים אפילו בקהילות העדה החרדית, או נמסרו בהוראותיו של הרבי הקדוש רבי יואליש מסאטמר מתווה הדרך של הקנאות החרדית האנטי ציונית. אותם בודדים הם אלו אשר יצרו שרשרת אירועים ומקרים אשר הביאו להכתרת 'בית שמש הקיצונית' ומעניקים כעת לכל גורם במדינה את הגושפנקא ואפילו את האפשרות להשתקת המצפון - גם בנוגע לקביעה המשפטית, שלדעת רבים אינה הגיונית ודמוקרטית - בצורך 'לעשות סדר' בבית שמש.
סביר להניח שאותה קבוצה שולית, קיצונית ותוקפנית, תנהל גם בבחירות החוזרות בבית שמש קרב נגד תמיכה באבוטבול מצד אחיהם לקהילה - בני העדה החרדית. למרות הקולות, שבהחלט נשמעים בתוך חוגי 'העדה', אף מטעם רבנים, על כך שכעת עשוי להתהוות מצב של 'עת לעשות לה' הפרו..' ואפילו אנשי 'העדה' יצטרכו לסמוך על העמדות הקנאיות המצדדות במתן אישור להצביע בבחירות לעירייה - אותם גורמים ינהלו קמפיין, והוא מן הסתם יהיה תוקפני כהרגלם נגד כוונה שכזו. גם בעת הזו.
אבוטבול - שבמקרים רבים לא רצה להיכנס לעימות עם אותם גורמים, מסיבות שכולנו מבינים אותן, הוא לא רוצה שירססו גרפיטי על קירות ביתו; הוא לא רוצה שינפצו לו חלון בבית וישליכו בעדו דגים מסריחים ומעופשים; הוא לא רוצה שיפיצו עליו כזבים ובדיות להשחרת שמו והשפלתו עד לכניעתו לתכתיביהם, יצטרך כעת לעשות מעשה.
באי הצטרפותם אל הדגל בעת קריטית שכזו, הוא יכול להשתמש כטריגר מספק, ופשוט להילחם בהם ובכך להביא לשמירת שמה וכבודה של העיר ורבבות תושביה החרדים השפויים - במידה ואכן ייבחר שנית. במידה ויפסיד, ואלי כהן ייבחר, יהיה זה שוב, בעיקר בגללם. אלי כהן יהיה ראש העיר גם מטעם הסיקריקים והבעיה הזו תונח אל פתחו. מעניין יהיה לראות באלו כלים, אם בכלל, הוא יטפל בבעיה והאם יהיה לו האומץ להתמודד איתה.
דבר אחד ברור. מישהו צריך לעשות סדר מול קבוצת המטורפים הזו, למען עתיד הציבור החרדי בעיר, (גם אלי כהן יודע שעתיד העיר - חרדית. אלא אם יחזור לתוכנית שעדיין מונחת על השולחן במשרד הפנים - תכנית חלוקת העיר). לאבוטבול ההזדמנות כעת להחזיר את השפיות ואת הההנהגה החרדית האחראית - כפי שיש בכל עיר חרדית, לעיר. ולהציב בפני אותה קבוצה את האפשרות לנהוג באחריות, ליישר קו ולהתרסן. אחרת יהיה זה אך מתבקש לנהוג כלפיהם ביד קשה ומרחיקה, כדי לדאוג לעתיד העיר כך שתהיה חרדית ומקדשת שם שמיים ולא, חלילה ההיפך.
תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
בס"ד. אני מתנגד לתופעה שלהם, אולם בפן המעשי זה יותר הבעיה האלה שרואים את כל החרדים בתור סיקריקים. זה כמו שאני יראה את כל החילונים בתור רוצחים, שודדי-זקנים, הולכים מכות המוניות וכו וכו'... אם כל החרדים היו חושבים שכל החילונים ככה מי אשם? החילונים הנ"ל או החרדים ומה שהם חושבים? תחשבו לבד.
שמואל בן-אברהם29.12.13
12
הם פשוט קבוצה מטורפת, הם עושים מה שבא להם ואיך שבא להם, אף אחד לא רוצה לחיות בפחד בבית שלו, בעיר הולדתו. חברים, אחיי... זה הזמן להתעורר הבית מתפורר! יחד כולנו נצליח להביא את השינוי לעיר בית שמש ובכלל, למדינה שלמה. בואו נתאחד כולנו כאיש אחד! שבוע טוב מלא בברכה והצלחה בכל מעשה ידינו (נשלח באמצעות כי
vasian29.12.13
11
מני גירא למה לשקר ולהמציא , מי שהביא את ה"צרה" על בית שמש, אלה אותם מוסרים שפילים מהצד הידוע במחלוקת הפנים ליטאי, אני לא רוצה לתאר לעצמי איזה זעקה היתה קמה בציבור החרדי אם איזה מישהו מהפלג של "עץ" היה "מוסר" וגורם לבחירות חוזרות , כמה קללות נידויים שמתות וחרמות הם היו מקבלים "מרוב מנין ובנין", כמה
אהרן29.12.13

הצגת כל התגובות

10
האשם היחיד בכל המצב הוא רק דבר אחד ההשתלטות החרדית על מוסדות השלטון בבית שמש ושום דבר אחר לא, זה הדבר היחיד שמפריע לתושבים החילונים של בית שמש, הרי כשקמה הקריה החרדית בבית שמש לפני יותר מעשרים שנה היו הפגנות סוערות ביותר בבית שמש נגד קווי התחבורה שהם לא מהדרין, ובכל זאת הקימו ראשי העיר החילוניים עוד
דוד29.12.13
אדוני חי בסרט? מדובר בדמוקרטיה שבה לפי כמות הכוח שיש בידך אתה מקבל את אמון הבוחר. אלא מה. כנראה שהינך סיקריק כמו אלו המוזכרים בכתבה. מבחינתך שאף חרדי לא יהיה בעמדת שילטון. מכבדת. אבל רוב מכריע של מנהיגי ורבני הציבור החרדי, וכמובן הציבור עצמו סובר אחרת ממך.
שרית29.12.13
אולי מבחינת החרדים זה לא השתלטות, אבל מה לעשות שהחילונים על כל מה שהחרדים מקבלים בזכות הם קוראים לזה השתלטות ומבחינתם זו עילה למלחמה, גם העו"ד וינרוט {כנראה גם הוא חי בסרט..} אמר ב"משפט" שהחרדים שכחו איפה הם חיים ומתנהגים כמו הרקולס וכו', ע"ז נאמר הפתגם "אל תהיה צודק תהיה חכם", אז בבקשה קצת הבנת הנק
דוד29.12.13
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
vasian29.12.13
8
לא כל הרעות החולות בעיר בית שמש באשמת הסיקריקים. אמנם הם הרימו ראש בתקופת שלטונו של אבוטבול וזכינו מהם לפוגרומים ופרעות כמו שלא ידענו קודם לקדנציית אבוטבול. אך עיקר הבעיה היא בהנהגה הרופסת מול תופעות אלה וההסכמה שבשתיקה שהעניקה להם גב. מה גם שאבוטבול בעצמו שנבחר ע"י רוב חילוני, שירת בפועל מגזר אחד
תושב בית שמש29.12.13
7
רק כשתבין שבית המשפט צדק לגמרי, רק כשתבין שאסור לזייף ולשקר - רק אז תוכל להילחם בסיקריקים. עד אז - אתה דומה להם לגמרי, ומחלל שם שמים כמותם.
יעקב גולינסקי29.12.13
6
אם מחפשים את האשם זה האווירה שנוצרה כאשר ראש עיר שכח שהוא ראש עיר והחליט שתפקידו זה פתרון לבעיית מגורים של המגזר על חשבון התושבים הוותיקים ומקימי העיר שלרוע המזל הם לא חרדים. בתוספת הווירה הלא נעימה שנגרמת מהתבטאויות חברי המועצה החרדים העיתון חדש בבית שמש שהעיריה מרבה להשתמש בו. ובנוסף כל השטיקים שב
הרב בריח 229.12.13
5
בתור אחד שגר בחלקים הנרחבים של בית שמש שבשליטת "המטורפים" לשיטתך אני יכול להגיד לך מר מני גירא-שוורץ שהתאור שלך ושל עתונאים כמוך למה שקורה בבית שמש הם הגורם לחילוקי דברים שיש בין חילונים לחרדים בבית שמש. במקום להטיח האשמות בלי לבדוק לעומקם של דברים היית בודק ורואה שכלי התקשורת החילוניים חיברו מס' סי
יעקב29.12.13
כתושב בית שמש אתה הרי יודע את האמת כמה הדברים שנכתבו נכונים. מה שבטוח זה שאתה סיקריק. כי במאמר לא נכתב נגד הציבור כולול כלום. להיפך. רק סיקריקים מנסים להפוך עצמם לציבור כולו ולא. הציבור כולו מוקיע את התנהגותם.
מאיר29.12.13
4
לכאורה צודקת הרבנית: אין לרבנים ללכת לארה"בת אני גם מיעץ לא ללכת חבל... למה יש לחרדים כ"כ הרבה צרות כל יום אנחנו רואים משהו אחר? תשובה: משום חכמת הגאונים של רבני העדה-הבד"ץ ירושלם שליט"א: הזמן הגיע לשפר מעשינו, מה שקרה לנו הוא כך... רגע אחד, קודם כל תחילו "לשפר מעשיכם" רבני הבד"ץ, ותתחילו לחזק את
?????????29.12.13
3
בס"ד, לא מדובר במלחמת חילונים וחרדים.. ולא בשנאת אחים... למרות שזה מצטייר יותר יפה בכותרות, אבל מה לעשות לא מדובר בכך! אלא רק ברצון להחליף את אבוטבול שהיה ראש עיר חמש שנים!!!! ולא הוכיח את עצמו! רוצים שהעיר תתרומם, תתיפה, תתנקה , תטופח ותצליח!
מ.ש29.12.13
טמון ראשך בחול ותאמר לעצמך - אין גשם. כל חרדי במדינה, גם אם אינו גר בבית שמש מרגיש את מה שאתה מנסה להתעלם ממנו. סיקריקי בית שמש הוציאו את דיבת הציבור החרדי כולו לחינם. מאמר צודק מאין כמוהו. יישר כוח.
שוקי29.12.13
אין בעיה שיהיה חרדי אחר ראש העיר . מבסוט?
רוצה חרדי אחר? 29.12.13
לא משנה מי, העיקר חרדי! די לעקשנות המיותרת, די לבינוניות!
בית שמש29.12.13
2
הרי הסיקריקים הם כפויי טובה גם אליו, ואדרבה הם רוצים שאלי כהן יהיה ראש העיר, כדי שילחם בם, והם ילחמו בו. הפגנות כל שני וחמישי - ואז הכסף מחו"ל יזרום חפשי.
כרמל29.12.13
אבוטבול התחשב בסיקריקים תמיד. שיקום ויאמר, לא עוד.
בשימשי29.12.13
1
עם כל הכבוד ממש לא חלקים נרחבים.... הם פשוט תקועים באמצע רחוב מרכזי שחוצה את רמה ב ולכן נוצר כל כך הרבה רעש....ודבר שני כשתקשורת מחפשת אדם שיגיד או יעשה משהו שלא במקום אז היא מוצאת וזה יכול לקרוא בכל מקום...וגם לפרשנים למינהם ברדיו החרדי מותר להם לא לחמם את האוירה ולא להוסיף עצים למדורה וד"ל.
אלי29.12.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חגיגות המימונה ב'כיכר השבת' | הצטרפו לשידור החי

כיכר השבת | 22:00

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24