כיכר השבת

טור אישי: בני משפחתי קברו אותי בחיים בגלל שבחרתי בדרך שונה

כולם אהבו אותי מאוד, הייתי הבחור החבר'מן של המשפחה. אבל ביום שהחלטתי לעזוב את הדרך לדרך אמונית אחרת, משפחתי בחרה להתעלם מעצם קיומי. ישראל קליין בטור אישי (מאמרים, חרדים)

335
ישראל קליין | כיכר השבת | ד' בשבט | 05.01.14
ישראל קליין, כותב השורות
ישראל קליין, כותב השורות (צילום: אהרון ווהב - כיכר השבת)

פס..פס.. זו אני .. הנקודה הקטנה שבתחתית סימן השאלה.. זו שאתם בוחרים להתעלם ממנה גם היום - אחרי שגרמתי לאחרונה למס' משתמשים בי לעזוב הכול ולצאת מהמסגרות הרגילות לעולם מלא בשאלות שלא ניתנות לפתרון.

זו אני הנקודה הכול-כך מאתגרת שגורמת לאלה שמשתמשים בי לקפוץ אל מותם ממתקני בניה רבי קומות, אני יודעת שלא אצליח לגרום לאף אחד באמת להתייחס אלי ברצינות, אני לא סימן שאלה, אני סה"כ נקודה קטנה באותו סימן.

הנקודה הקטנה הזו שלו רק הייתם שמים לב אליה הכול היה נראה יפה יותר וכואב הרבה פחות, אני זו נקודת ההתעלמות מקרובי המשפחה וחברים שלכם שעשו צעד בחייהם ואתם אלה שבוחרים להתעלם מהם.

גם אני עזבתי דרך לפני שנים, משפחתי בחרה להתעלם מעצם קיומי, כן... כמו שאתם מבינים, אבא, הסבים והסבתות בהחלטה משותפת של כל הדודים והבנים שלהם החליטו על הקמת מצבה בעודי חי.

כולם אהבו אותי אהבת נפש, אתם וודאי מכירים את הסבתא שאם לא תתקשרו לומר לה שבת שלום היא תהיה בטוחה שמשהו קרה לכם, כן ... זו הייתה אהבתה של סבתא שלי אלי. אני אומר "הייתה" ואתם אומרים לעצמכם טוב נו, היא מתה ברבות השנים, אבל לא.. היא חיה ואבא שלי חי, אחים שלי גם הם מקימים ברגעים אלה משפחות לתפארת העם היהודי.

הכל היה טוב כל עוד צעדתי עם הורי יד ביד

כפי שכתבתי לעיל, כולם אהבו אותי מאוד, הייתי הבחור החברמן של המשפחה, כזה שכולם רצו להיות בחברתו. כל זה היה מרנין וכיף כל עוד צעדתי עם הורי יד ביד בדרכם שלהם.

גדלתי, מאסתי בדרך מלאה באמונות טפלות, מאסתי בצעידה בעדר ולרוב ללא רועה. לא, אני לא פרקתי עול ויצאתי בשאלה, פשוט בחרתי בדרך אחרת, דרך של אמונה תמימה ביושב במרומים ללא עדרים של מאמינים הצועדים בעצימת עיניים תוך אי התייחסות לעיקרי האמונה והחינוך.

עשיתי שינויים קיצוניים בלבוש החיצוני שלי, עזבתי מסגרת יפה ומכובדת שהייתה אך ורק מסגרת לתמונה מלאה בכלום, ובחרתי בדרך אמיתית וטובה משלי. לא התנצרתי ולא התאסלמתי, תראו אותי היום, אני נראה כמו כל תושבי העיר בה מתנהלים חיי, אבל אבא שלי ומשפחתי לא יזהו אותי ברחוב. הם בחרו לסתום את הגולל על בנם ואחיהם בגלל הבעיטה במסגרות המקובלות עליהם, הם בחרו לקברני בעודי חי.

אז בשונה מהמון אחרים שהנקודה הקטנה הזו הרסה את חייהם, אני בחרתי "בחיים" והמשכתי הלאה, בניתי בית משלי עם ילדים מדהימים, ואיבדתי כל צורך במי שלא רוצה אותי למרות קרבת הדם בנינו.

אבל רגע... תחשבו על אלה שבלי הכוחות הנדרשים, אלה שהחיים תולים להם על בלי-מה בזמן שמשפחתם קוברת אותם כי בחרו לדלג החוצה מהמסגרת.

הם יצאו ממנה כי היה להם רע, ואתם לא יכולתם לתת לזה מענה, אתם, ההורים והמשפחה שלהם שנטשה אותם בזמנים קשים, אתם אלה שמעמידים אותם מעבר למעקה של המרפסת. אני בטוח שאם תהיו שם באורך רוח, הנקודה הקטנה הזו של סימן השאלה לא תהרוג את הבא בתור.

פססס... אבא... משפחה.. זו אני הנקודה הקטנה שגידלתם .. אז מה אם אני בתחתית סימן השאלה...

תוכן שאסור לפספס
335 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
145
ישראל אלוף מה זה התגובות האלו
מישהו30.07.15
144
ישראל. ברור שזה כואב להורים, ומובטחני שאתה מבין את כאבם. ולכם גם ברור שלישראל כואב שהוריו ניתקו עימו קשר, תארו לעצמכם מה היה קורה אילו לא היו עושים את הצעד הזה - אולי היה סיכוי שישראל גם ימנע מלהכאיב להם.
תחשוב - תבין07.05.14
143
מה קורה אם בחור ליטאי מחליט שלא מתאים לו הסגנון הליטאי, הוא צריך משהו יותר היימישע כמו טישים רבה סעודות וכו' ויום אחד הוא מחליט לעשות את הצעד הזה ולעטות על גופו חליפה ארוכה כובע עגול וכו' האם מישהו חושב שהוא יורד מהדרך?? חס ושלום, אבל ההפך אם הוא חסידי שנהפך לליטאי אז זה כן בעיה??? למה? למה? ש
ישראל24.02.14

הצגת כל התגובות

142
איבדתי כל צורך במי שלא רוצה אותי למרות קרבת הדם בנינו.המלים שלך....הם מכירים את הסחורה שלהם...
דוד09.01.14
141
מה זה אסיר תודה? אדם שעשו לו טובה הוא כעת אסיר לזה שעשה לו - אבל יש כאלה לא רוצים להיות ("אסיר"ים)=כבולים ומעדיפים לכפור בטובה עד שלבסוף הם כופרים בה'...
מה זה אסיר תודה08.01.14
140
נמצאים עמוק עמוק באינטרנט הטמא . תפסיקו לשחק אותה צדיקים. אתם הרע בהתגלמותו .
מוטל07.01.14
139
הקיצוניות מביאה לאכזריות בולשביקיות בריונות שפיכות דמים עם הרבה צביעות וגילגול עיניים לשמיים בזמן שכל התורה על רגל אחד זה בין אדם לחברו
משה06.01.14
138
אדם צריך להבין שלכל אחד יש את הזכות לבחור בדרכו.
אשר06.01.14
חמוריקו !
חמוריקו 06.01.14
חובת הכרת הטוב היא עד מוות! וההסבר לכך – כאשר אדם עשה לך טובה הרי שבאותה שעה הוא לא היה מחויב לך כלל, ואת המציאות הזו של להיטיב איתו ללא חיוב לא שייך כלל להחזיר, כי כל החזרה היא בעצם בגלל שהוא עשה איתך טובה.
חובת הכרת הטוב 07.01.14
137
אהבתי!!! ככה יעשה למשפחה שמוכנה לקבל את הבן שלה רק עם הוא מביא להם "כבוד" לעצם הענין, כל הכבוד לך.
צבי06.01.14
136
כל ההוגעות שנשלחו באמצעות הסלולר הם תמיד "אנטי" תעקבו אחרי זה ,מה זה אומר ?תחשבו לבד
שוהם30720.08.14
135
מילה אחת יש לי בשבילך. דפעקט
חיים10.08.14
ישראל קליין עלה והצלח בדרך האמת
דוד ט02.07.18
134
להורים ולמשפחה! לא שווה כל הדת והמצוות לעומת צער של יהודי בעולם. בתורך שאתם לכאורה מקיימים כתוב"מבשרל לא תתעלם"... ואתם מקיימים מה שנח לכם.אין מחילה וסליחה לזרוק ילד ולגרום כזה צער... בושה וכלימה לכל יפי הנפש..
מזלית22.05.14
זה לא שווה כלום! אתם לא נקראים חרדים לדבר ה כי אם כן הייתם לא הייתם "מוחקים" את הבן שלכם שסך הכל בדרך משלו..והוא עדיין בדרך התורה ולא חלילה סטה ממנה הרי יש את המשפט "שבעים פנים לתורה" שכחתם?
רחלי09.06.14
133
ומשום כך שומה עלינו,הציבור הנאור,להוקיע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק מאיר שפיצרצר03.04.14
החרדים אנשים מוצלחים שכל אחד יכול לקנות בהצלחות שהם קוצרים ובשמחת חייהם אם אינך מאמין אז תיראה סקר מי הכי שמח בין המגזרים חילוני /חרדי אתה מוזמן לבדוק ולתת תשובות לעצמך בהלצחה
דוד ט02.07.18
132
רפאל אתה תותח. איך אתה מגבה כל הזמן את העסק. אין עליך, תמיד אהבנו אותך. מה עם איזה פוסט ממך ? הכל היה טוב עד ש..... יכול להיות רעיון טוב, תחשוב על זה
דוד16.01.14
131
גם אם אתה צודק פעם הבאה תחשוב שוב האם לעשות על זה כתבה בכזה אתר ועם פרטיך המלאים... תחשוב קצת על ההורים.. אם אתה אבא לילדים..אבא ואמא בחיים לא ישנאו את בנם......
שי07.01.14
היא לא נקמה חלילה אלא רצון להפוך את הצלחת על פיה . ולגרום אם לא במוח אז בכח להתקרבות של המשפחה שלו אליו. הוא כנראה מנסה הכל .
בת ישראל07.01.14
130
איזה מטומטם גם אם הוא צודק למה לעשות חילול ה? טוב.... בעצם הוא גערער..... ואיליך אל תרגיש גדול כי אתה מסכן ענק.........
משה09.07.14
129
מקווה בשבילך שיום אחד ההורים שלך יפקחן את העיניים ויגלו שה' אוהב ומקבל את כולם הבחירה חופשית-כל הנחלים זורמים אל הים גם אם זה לא הנחל שהם בחרו.. כל הכבוד על האומץ!!!
יעלהה18.05.14
128
אוי ישראל, רק מי שמכיר היטב את הרקע והמשפחה מבין למה דוקא עכשיו שורף לך מבפנים: מה לעשות, אחיך המצליח והמוכשר מתחתן בקרוב, וזוכה לתשומת לב "אקסטרא" מאמא המסורה והאוהבת שידועה כמי שנזהרת לא לעשות אפליות בין הילדים... אך לא תמיד מצליח לה (בלשון המעטה)... לא נורא, אחרי החתונה זה יעבור לה והיא תזרוק לך
מכיר מבפנים16.01.14
נזהרים במה שאין חובה להזהר, אבל איסור אונאת דברים נעשה כהיתר.
רפאל16.01.14
אותך שורפת כנראה תחושת התסכול העמוק שאתה ודומך אינכם משתלטים על עצמכם ופשוט נותנים למילים לזלוג מפיכם. אינך אלא רשע מרושע - אין לך חלק בעם רחמן כישראל
תחשוב - תבין07.05.14
127
רפורמים? גם הם יגידו שאתה לא הסכמת עם הדרך. למה אתה לא מוכן להבין שזה כואב להורים עד מוות כשילד לא הולך בדרכם? כן כן....עד מוות. אם ירדת-ילדיל יכולים לרדת עוד ועוד.ה ירחם.
שרהרה12.01.14
126
ברגע שאתה קורא לעצמך נקודה בתחתית הסימן שאלה אז הבעיה נובעת מהמקום בו בחרת לקטלג את עצמך. נכון ישנם לחצים אבל האחריות על החיים כולל הטוב או הרע הם שלך בלבד, לא כולם חייבים לקבל את מה שאתה עושה אבל אתה חייב להיות שלם עם מעשייך ולא לצפות שאחרים יאהבו זאת ונראה שכאן התקלה , אתה מצפה מאחרים לכבד את מעשי
בן08.01.14
125
ישראל המסכן הצלחת "לרגש" עד דמעות... הנה הודות לתעוזה שלך עזבת את הדרך החשוכה והפרימיטיבית בעלת האמונות הטפלות והגעת להיות איש מצליח ומבוסס, בעל השכלה גבוהה המפרנס את משפחתו ברווחה ובנחת... אכן היה כדאי, ולסיום בל נשכח את ה ע י ק ר: "אין השקעה כמו השקעה של אמא"... תמשיך לנסוק בהצלחה מסחררת.
אחד שמכיר07.01.14
124
ינאדם הם רעים אנוכיים ורוצים שהכל ילך כמו שהם רוצים. להורים זה משבר. גם בתי התחילה ללבוש מכנסים ומבת בית יעקב הפכה ״דתיה״ שומרת שבת שחשוב לה הקירוב בין חילונים לדתים. נפגעתי נעלבתי שהדרך שהטוותי לה ( פתיחות ספרים אינטרנט ממש לא צימצום) לא התאימה לה עד שלמדתי מיהודי חכם שלכל אדם מסע משלו והאמת שלו ו
עזית31.08.14
123
דייייייייייייייי!!! כמה לשון הרע? ודיבורים אסורים יש פה?! אתם חרדים. תתביישו לכם!!!!!!!
צדיקה13.03.14
122
אני גם עשיתי את השינוי עליו אתה מדבר, ואף אחד לא התעלם ממני, אני גם לא כותב מאמרים באינטרנט, פשוט טוב לי עם דרך החיים שלי, אם היית שלם עם עצמך, לא היית צריך לנגח אף אחד.... תחשוב על זה טוב.
חיים15.01.14
121
הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ: הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים, לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ! ->>> התורה מצווה אותנו לבחור בחיים ולא להיכנע למוות !
וּבָחַרְתָּ בַּ08.01.14
הוריו שישבו עליו שבעה לא בחרו בחיים.
רפאל09.01.14
120
לדון כל אדם לכף זכות, ובבדאי שלא לבזות שום יהודי. באשר הוא, כל אחד הוא נשמה מיוחדת, שהלואי שתזכה לעשות את התיקון שלה בעולם הזה, בקלות ובנחת. שנזכה לאהוב אחד את השני ואת עצמנו קודם! זה רצון השם האמיתי. כי איזה אבא לא ירצה שידברו טוב על הילדים שלו. ויאהבו אותם.
רות08.01.14
119
אני לא מאמינה שקרע משפחתי נובע מדבר כזה! כנראה יש בעיות אחרות ביחסים בין המשפחה, הורים לא זורקים ילד בשביל שיש לו דעות אחרות, לא מאמינה! יחסי אהבה במשפחה צריכים להיות בלי קשר לזה. התחשבות הסברה נכונה לא להיות אנטי וכו'. אני בעלת תשובה וכל המשפחה שלי חילונים ואנחנו ביחסים מצויינים!
רות07.01.14
118
כל החסידישע לייט למיניהם לא מכאיבים להורים כי הם עדיין אם כאפוטא, לא משנה שיש ג׳ל בפיאלך המסורק למשעי, יש להם את השפראך החסידי, ואלעק ווראמקייט...וכו׳ וכו׳ רק שלא יעיזו לשנות תמראה החיצוני
רון06.01.14
117
אח יקר,בתחילת דבריך הבנו שאהבו אותך מאד וכו' אך ליבי אומר שהרגשת שלא אהבו אותך, החיים קרטעו,קצת אלימות לא כלפיך אלא ההיפך וסליחה אם אני טועה אך מה לעשות פרסמת תמונה... אפרופו תמונת פנים קיצונית-בשביל "להשתחרר" מחסידות גור לא צריך להגיע עד בלורית מתנפנפת,כנראה שקיבלת החלטה לנצח מישהו בקיצוניות "אני ל
יהודה כהן04.03.14
116
צדקו ההורים שזה האמצעי לחץ הטוב ביותר , הרי כבר הסתדרת אתא במקום הטוב ביותר אז מה קרה עכשיו ילד?!
צולניק13.01.14
115
אני לא חושב שהוא חכם, מה שההורים הם שונים זה בגלל שיש כלל בחיים, אם אתה משתנה קצת אז ילדיך יראו שאפשר להיראות אחרת, וגם הם ישתנו, והדרך חזרה הוא מאוד קשה, אל תהיה חכם, כשאני רואה אותך איך אתה נראה, אני לא רוצה לחשוב איך יראו ילדיך, אני לא חולם, יש לנו בקהילה שלנו אחד שבחר להיות יותר מודרני, הילד שלו
יוסי08.01.14
114
ניכר שהדבר מצער את כותב השורות. אך, אני בטוחה שעם הכוונה נכונה וכוחותאחרים של ההורים שלצערינו איננו יודעים מדוע כוון כך הקב"ה היו אולי מסוגלים יותר להכיל ולקבל, אבל כך גזר הבורא ומגלגלים זכות... מאחלים לך הרבה כוחות בהקמת משפחתך החדשה ובתפילה שלך לא יהיו שאלות לגבי דרך ילדיך ולהם בדרכם, בהצלחה!!
יהודיה07.01.14
ב"ה שבראנו לכבדו הבדילנו מן הטועים !
ב"ה שבראנו לכבד14.01.14
113
ישראל שלום! מאד מרגשת אותי הכתבה שלך, אני אם למשפחה עניפה ומיוחדת, מבינה שצריך לתת ספייס לכל נשמה בבאה לעולם עם מסלול מיוחד משלה, מי אנחנו שנתיימר להבין דרכי ה' , יש לי בנים בישיבות הכי נחשבות ובנות בסמינרים הכי נחשבים , ויש לי בת שבחרה לעצמה דרך מעט שונה ( מסיימת לימודי תואר ולקראת תואר שני אנו הה
שושי07.01.14
היום גם בנות מבתים מצוינים שממשיכות את מסורת אבותם בטהרה לומדות כדי להביא כסף הביתה לבעלן האברך.
אחת23.03.14
112
טפוי! כפוי טובה ! חובת הכרת הטוב ! מידה רעה שאדם צריך להתרחק ממנה ביותר היא מידת כפיות טובה. וחייב כל אדם להכיר טובה לכל מי שהיטיב עמו ואפילו אם זה עצים ואבנים. על פתח ביתו של הרה"ג חכם יוסף שלוש זצ"ל היה תלוי שלט ובו כתוב "ברוך הבא לכל מי שבא, חוץ מכפוי טובה"
טפוי! כפוי טובה06.01.14
חובת הכרת הטוב היא לכבד את מיטיבי ולהיטיב עמו. הכרת הטוב איננה הופכת אותי לעבד של מיטיבי. מתי תבינו סוף-סוף שילדים אינם עבדים של הוריהם? ילדים אינם עבדים של הוריהם!
רפאל06.01.14
מידה רעה שאדם צריך להתרחק ממנה ביותר היא מידת כפיות טובה. וחייב כל אדם להכיר טובה לכל מי שהיטיב עמו ואפילו אם זה עצים ואבנים
שרה07.01.14
111
יש לך משפחה גדולה וענפה שמכבדת ומכירה בך כחי.... כל משפחת מאזיני קול ברמה. שמכירים אותך היטב... משפחה ענפה מתחשבת ומקבלת. בהצלחה רבה.
-הדס-06.01.14
110
לא לקחת ללב. הטעות והאשמה הם של אותם שמחרימים אותך, ולא משנה אם זה ההורים הדודים או אפילו הסבתא... לדעתי זו רשעות הנובעת מטיפשות. רב הנזק על התוועלת
סבא06.01.14
גם אתה טועה ובגדול. כנראה גדלתם בחממה של קוצים. דור סורר ומורה
טלי06.01.14
109
אני חושב שזה ממש לשון הרע על ההורים אם כי צריך לאהוב כל יהודי! חסידי, ליטאי, תימני, בוכרי, אתיופי... בגלל זה שאב סבו הוגלה לצרפת במקום לאפריקה- זה לא סותר שכולנו אחים, אוי ואבוי לכאלו אחים שפוגעים אחד בשני! תתבישו כולכם!
משה17.09.14
108
ולא רק שלא נטשתי אותו אלא חיזקתי אותו ברגעי השפל שלו. מבחינתי לא שקלתי זאת אפילו לשניה. אחרי שהוא חשף זאת בפני עם הרבה חששות וראה את תגובתי הוקל לו מאד והוא היום הרבה יותר מאושר.
אלי12.03.14
107
הורים יקרים קיבלת נשמה מבורא עולם עם נסיון,אבל אתם החלטתם שהנסיון הזה לא מתאים לכם!!! כתוב בתורה שאתם מקיימים "מבשרך לא תתעלם"... לא שווה שום מצוה לעומת צער של נשמה,לנטוש ילד איזה לב של אבן.אתם ורק אתם תתנו את הדין בבוא היום.עצוב מאד...
אמא11.01.14
לא כל סיפור הוא אותו סיפור יש ילדים שמקבלים הכל כולל תמיכה אבל בסוף הם מנצלים את זה ועושים מה שבא להם עובדים על כולם ונותנים בעיטה ואז מה נשאר לעשות?? להמשיך לתת לו להתעלל בכולם?? שילך לקמינימט...
יוסי15.05.14
למה שינוי מדרך ההורים נחשב אצלך "להתעלל בכולם"
אריק111222.05.14
106
אולי לא הסתדרת שם,ומצאת את עצמך במקום אחר, אבל אתה לא אמור לפרסם את זה שלא עמדת בפיתויים. ואני בטוח שעוד הרבה חושבים ככה כמוני!
יצחק08.01.14
השליך את הטפל ושמר את העיקר. אמנם יש כמה אנשים שאצלם תרי"ג מצוות זה טפל וקאפוטה וספודיק זה עיקר. עליהם צריך להתפלל בחונן הדעת.
רפאל09.01.14
105
מה אתה אוכל את הלב, העיקר שאתה נראה טוב, חתיך ומאושר, עם משפחה תומכת משלך, ושימותו כל הקנאים.
צ'למער06.01.14
104
חזק ואמץ
אשר .ג06.01.14
103
כאשר המתיישבים הראשונים הגיעו למערב אמריקה, מצאו שם שטחי מרעה עצומים, ורצו להקים שם חוות בקר.אלא שהיו של מליוני פריטים של בופאלו בעדרים גדולים שכילו את כל העשב. החליטו להשמיד את עדרים אלה.בתחילה עשו זאת ביריות, אולם עד מהרה הבינו שזה יקר מידי בגלל מחיר הכדורים, איטי מידי, והנבלות הרבות מסריחות את הא
דן סגל06.01.14
102
אני ג״כ בחרתי בדרך שלי, אבל ידעתי שאת הורי אני מכבד, ומה קיבלתי בתמורה? שמרתי על המראה החיצוני אך ורק בשבילהם, אך הם לא הסתפקו בזה, והם דרשו את המראה החסידי ביותר, ככל שניסיתי לשמר את הקשר העדין ולהבין אותם ולכבד, זה לא הספיק וזרקו אותי מהבית. ברגע שזרקו אותי לא נשאר לי למה להשאיר את כל המראה הח
משה06.01.14
101
ישראל היקר אני מבקש ממך רק כמה מילים טובות להגיד לך אבל רק תשמע ותגיד לי תודה בעוד כמה שנים הדרך שאתה בחרת אתה והורים ומשפחתך יודעים ולא אף אחד תשמע תמשיך הלאה אבל רק תבחר לך איזה רב שמבין אותך טוב מאד ויתן לך הדרכה נכונה כי כל אלו שחושבים אחרת נראה אותם בעוד כמה שנים איך הילדים שלהם יראו אז שישב
ניו יוק06.01.14
100
מאז שהרב זכאים הדובר האמיתי של הציבור, נהיה פופולארי, חרף הריאלטי המוזר שאירגן קול ברמה. היו חייבים לתקוע מישהו מהחבר'ה שלהם, שיכתוב מאמרים?!
קול קורא06.01.14
99
מה אתה מפרסם את עצמך ???
ריקי06.01.14
98
ובאמת צריך הרבה אומץ וכוח להשתחרר מזה, אתה נראה מקסים וכותב נהדר, הקב"ה אצלך בלב ולא אצל אף אחד שלא מכיר אותך מהשטיבל, עשה חיל ואל תפחד וימותו הקנאים
שלמה06.01.14
97
מה זה החרמות האלה ? אצלינו הספרדים אין דברים כאלה - החינוך הליטאי קשה מנשוא ה ירחם
יעל06.01.14
זה מוות רוחני !!!
אסתי06.01.14
למה את קוראת לזה מוות רוחני, הוא לא יצא בשאלה, הוא רק בחר בדרך אחרת מזו של הוריו
אור06.01.14
מה את אומרת....שטויות את מדברת!!!! אני מכירה פווווווול ספרים שהתנהגו כך בילדיהם... והמווון ליטאים שגילו סובלנות... נ.ב החינוך הליטאי יותר פתוח אם את כבר מדברת...
ספרדיה גאה!!06.01.14
96
לא הבנתי
חבדניק05.01.14
95
גם אני וחברי, השתחררנו מעולה של חסידות ידועה וגדולה- שמפאת המקום לא נפרסם את שמה - ואנחנו מחזיקים לך ידים ,שהרי אפס קצהו של היסורים ניתן לספר-של מי שמנסה להעלות על דעתו ולעבור לחצר/רבי אחר. מהבית והמשפוחה הגדולה,והישיבות וטיש ובכל אתר ואתר שאתה מנודה ומשוקץ ואינך כשר לעדות- שלא לדבר על שידוכים-כמעט
שלומי14.01.14
94
אם אתה כותב שיש להם מסגרת בלי תמונה אל תצפה מהם ליותר כבוד.
ידיד10.01.14
93
ליווי ההורים צריך, חייב ומוכרח שיהיה בכל שלב. נקודה. אכן, זו רק זו אהבת אמת. ללא תנאי וולא סייג. אולם, צדיק'ל, לא שמת לב לעקיצה הקנתרנית שבדבריך. גם אם אמנם לא מצאה הדרך בה חונכת חן ביעינך, למה אתה צריך לפזר גינויים כאלה על שיטתה? לך לא מתאים? געזונטערהייט (לבריאות!) אבל ברגע שאתה יורד להשמצות ולחיר
עוזרי08.01.14
92
אתה נראה חבל על הזמן! שימותו הקנאים. הם צריכים ללכת רק עם משקפי פלסטיק ולהראות מכוערים גם אם הם באמת יפים. טוב עשית שיצאת. סחתיין על האומץ, כל הכבוד.
שוש07.01.14
("איזה חתיך! ") חתיחת זבל שכמוך >סתום מהר את פיך המנובל טפוי עליך! ->>> איך אתה מדבר !
איך אתה בדבר !08.01.14
מילה חדשה שטרם עודכנתי בה?! אע?!
יהודים יקרים13.01.14
91
כמעט ברור לכולם כי הם מחפשים להיות חילוניים. טעות בידכם! הם כלל וכלל לא מחפשים להיות חילונים. אם תבדקו היטב תגלו שמידת האמת שבתוכם זועקת! כי מה שאנו מפיצים בחוצותינו אינה יהדות כלל וכלל. יהדות אינה נמדדת לא בגודל הפראק ולא בצבע החליפה. גם מי שאינו יושב בסוכת חזו"א, גם מי שאינו מקפיד לעשר בד"ץ, גם מי
אברך פשוט06.01.14
90
יהודים יקרים וחביבים מכל הסוגים, כל אחד כותב את דעתו (וגם אני) אחד מצדיק את ישראל השני מצדיק את המשפחה אך לדעתי אל לנו למהר להביע דעה לפני שננסה להרגיש מה עבר על ישראל ולחילופין מה עובר על המשפחה, האם מי מאיתנו ניסה להרגיש אותם באמת??? אני לא מכיר אותם, אבל אני יכול לשער שישראל הוא נשמה טובה ואיש טו
אילן06.01.14
89
ההורים לא מוכנים לשלם מחיר חברתי גם במחיר בנם
חיים06.01.14
88
ישראל צודק. זה לא משנה מה הדרך בה בחר הילד. אם זה עדין בתחום הדתי או מחוצה לו! זהו ילדכם, איך אתם מפנים לו גב? למה? כולם צריכים ללכת באותו קו? אתם ואנחנו ההורים אחראים להנחיל את החינוך הטוב ביותר לילדים. אך אם זאת אנחנו חייבים להבין קודם כל ששיבעים פנים לתורה. וגם אם לא אז לא נורא. זהו ילדכם וחלאס ע
קרן06.01.14
87
כל הכבוד אתה תותח
נמבר ואן06.01.14
86
צריך לשמוע מה הם אומרים. אולי הם אנשים ליברלים ופתוחים שמצאו פתאום את עצמם מול בן מתריס ופוגעני שלא כיבד את אמונתם. לעג להם ולא רצה בקרבתם. כך הם פני הדברים, למרבה הצער, אצל חלק מהצעירים האלה הבוחרים בדרך שונה. אני מכיר הורים מקסימים וליברלים שכיבדו את בתם שחזרה בשאלה, הרעיפו עליה אהבה חרף דרכה הח
דוד06.01.14
85
עם כל הכאב שבדבר, עדיף לנתק כל קשר ומגע, מאשר שיסחוף איתו עוד כמה מהמשפחה ל"ע. וכבר היו מעשים כאלו.
יהודי05.01.14
אלא בדרך קצת שונה .והאמת יותר נורמלית אז אין מה להצדיק את ההורים . אך אם ברצונך לסנגר עליהם אעזור לך .זה תוצאה של חברה ומהלך חיים של שנים רבות בקבוצה שאם היא הייתה נוצרית היא הכי קיצונית שיש .למזלנו היא קבוצה יהודית ולכן הקיצוניות שלהם לא מתבטאת ביותר מסיפורים מזעזעים כמו אלו שבכתבה או קצת יותר
חרדי בתחפושת06.01.14
יש לנו איזו דיעה קדומה שהתנתקות פוטרת את כל הבעיות. אילו הורי היו זורקים את אחי מהבית בגלל שהוא לא דתי, חוש הצדק שלי היה גורם לי, כמו לבעלי מצפון רבים, למרוד בהורי וללכת אחרי אחי. גם אלה שאין להם האומץ הדרוש לקום ולעשות מעשה לעולם לא יסלחו זאת להוריהם ובודאי שלא ירגישו בטוחים ואהובים בביתם.
רפאל06.01.14
84
צריך לעשות מהפך בנושא הזה! אי אפשר להמשיך ככה!!! להרגיל את עצמנו לחיות בשלום עם כולם כל עוד הם יהודים טובים!!!
עוז ברנט05.01.14
83
ישראל היקר!!! כמה אומץ ואמת יש בך. בפעם הראשונה ללכת אחרי האמת שלך ובפעם השנייה לכתוב על המסע הכואב והפרטי שעברת ובפעם השלישית, לפרסם את תמונתך. קראתי בכאב ובזעזוע. לא מאמינה שקיימים היום עוד תפיסות כאלו. כואבת להיווכח שמשפחתך נפלה קרבן לחברה איומה שכזו. ומתפעלת מכוחותיך
אסתי14.08.18
82
על זה נאמר-כל דרך טובה אם היא מובילה לעבודת ד.............זה לא משנה אם אתה חסיד ,ליטאי או ספרדי אמיתי-כל עוד אתה תמים באמונתך,מאושר ושלם בדרכיך-אין כל בעיה בכך.לדעתי בני המשפחה מקבלים את השינוי ממקום של כעס שנובע מכאב ומפחד שתעזוב..מובן שחשוב לשקול ברצינות את שבריהם ולראות אם יש בהם ממש אבל תזכור-
ל.ב.21.05.14
81
הסגנון של הכתבה מעיד שהבן בעט בהורים ולא ההיפך ....
יניב18.05.14
80
הורים זה האנשים הקרובים לילדים שלהם. במיוחד אמא שילדה אותך והביאה אותך לעולם. אולי כשתביא להם את הנכדים זה יקנה אותם????! בכל אופן, היתה לי חברה בכיתה שנפטר לה אח וגם היה לה אחות שנהיתה חילונית, ויום אחד התווכחנו בנושא האם לקבל את הילד שיורד מהדרך ואז- היא צעקה עם דמעות בעניים ואמרה: "אמא שלי לא מפס
אור06.05.14
79
עכשיו תכבדו אותי כי ככה אני - אם טיפשות הייתה נמדדת בגובה הייתה יכול להדליק סגריה מהשמש......
צולניק13.01.14
78
על זה בדיוק נאמר: "אל תבכה כמו תינוק על מה שעשית כמו גבר"... אם זו דרכך שבחרת בה עם כל האומץ והנחישות ללכת נגד כולם ונגד הכל וגם נגד המצפון שלך התעורר עכשיו...אז בבקשה תעמוד בכבוד במה שזה כולל. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה... ואל תבלבל את כל הבלה בלה בלה שעזבת בגלל שאלות לא פתורות...כי ל
שפויה03.11.14
77
אם היית עושה את זה בצורה נכונה זה לא היה קורה
משה09.07.14
76
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הישיבשער 29.05.14
75
ש"מפאר" את החברה שלנו. תגיד שפשוט מאוד נוח לך התלבש איך שבא לך, להכניס טלויזיה בדלת האחורית, להתחתן עם אישה צנועה עם חצאית מיני וקאסטם עד המותניים ועדיין!!!!!!!!!!!!!!!!!! להיקרא חרדי! כמה מיוחד ומרגש לספר שאתה השונה שלא קיבלו אותו. אי אפשר להנות מכל העולמות...כאמא, לא רוצה ילדים חרדים מודרניים. מעד
שרית07.05.14
הלוואי שלא יהיו לך ילדים!!!
עע15.05.14
אחרת ממך.כנראה שגם את/ה חרדי/ת שמתנהגים כמו חילונים ומרגישים מאוד טוב עם עצמם...
שרית10.06.14
או יותר נכון כת גור ממש כמו אצל הנוצריים היחס בין בני הזוג קר -100 וכך גם מלמדים את הדור הצעיר ה' ישמור ויציל אותנו מכת זו או אחרת למינה
דוד ט02.07.18
הקללות בדכ' מתקיימות אצל מי שהוגה אותן... חבל...איך כתוב מטה? נצור לשונך מרע...
שרית10.06.14
לא יכולה לסבול הערות מהסוג הזה. הכותבת כנראה סובלת מאיטליגנציה נמוכה ומרוע לב גבוה.
ועם ה' לא שרית18.06.14
דווקא במקרה הזה התגובה לא נכונה, כי חסידי גור (הבית ממנו הגיע ישראל קליין...) הם גם ככה הולכים עם פאה עד הברכיים וחצאית מעל הברכיים... גור זה החסידות עם הכי הרבה פריצות..... כך שבשביל זה לא היה צריך מר קליין לעזוב. כנראה שהסיבה שהוא עזב היא יותר רצינית ומהותית. אני איתו לגמרי
דנין17.08.17
למה בני המשפחה כך צריכים להיתנהג צריך לכבד כל אדם באשר הוא.
דוד ט02.07.18
שכל חייו סביב מחלוקות של מחבלים ושונאים של עץ ושיח.. כבר שכחנו על מה השיח.. הדור של הישיבות שצומח לנו ללא ערכים ובראשם רק..הנאות וסיפוקים ובגלל שעל בנות ישראל שמו שמים מלחשוב..ראשם נמצא אצל חבריהם לישיבה..לצערי.. הכל צביעות..וההסתכלות רק על החיצוניות.
שמוליק02.10.14
74
בעבר היה רק יהודים והיו כאלה שהשקיעו בתורה וכאלו שהיו יהודים פשוטים שהיו עגלונים ושואבי מים ולאט לאט הם הידרדרו ביהדותם עד שהם לא היו באים לתפילה במניין ואז בא הבעש"ט הק' וקרא לכל אותם פשוטי עם והרים להם את המוטו ואת הגאווה העצמית ואמר להם שמי שיהודי זה כבר סיבה שהוא לא פשוט ועשה להם טיש ושלשסידס' ו
שונא מזרוחניקים28.04.14
73
לכל מי שמדבר שידע שעם אהבה אפשר לפתור הכל!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדן29.01.14
72
היה שווה לך להשאר חסידי ! אתה יודע איזה בושות אתה עושה לאבא שלך כשאנשים באים אליו ואומרים קראנו את הסיפור של הבן שלך בכיכר השבת.... אם הית נשאר חסידי הית בונה בית נאמן בדיוק כמו עכשיו.. אתה לא חושב טיפה על ההורים שלך? ואני אישת חינוך...
חמוד15.01.14
איסור להתקלח עם שמפו????? בחיאת!!!!!!!!!!!!!
גיל22.07.15
קודם כל, תדעי איך כותבים... דבר שני, על מה ההורים שלו חושבים?? על הבושות = רק על עצמם! אז גם הוא חשב רק על עצמו. הוגן, לא?
אל תתחזי!16.01.14
תגידי איפה קברת ת׳ מוח שלך??? למה מי מת????!!!!
שירן שמעון05.03.14
נכוןןן
מ24.08.14
71
שבעה,על נכדתו שהתחתנה וגרה בקבוץ גן שמואל. הגאון ר' שמעון שקופ שלח לנכדתו, פייגה (הינדס) אילנית, איחולי מזל טוב לרגל נישואיה בקבוץ גן שמואל של השומר הצעיר.ואדרבא שמר עימה על קשר מכתבים.
sus12.01.14
70
הוא ממש לא כפוי טובה, האם בן אדם צריך להישאר במקום שלא בשבילו רק בגלל שזה לא מתאים לסביבה שלו?, וחוץ מזה שצריך למחות בכל אלה שיושבים שבעה על הילדים שבחרו בדרך (טובה) אחרת
אחת07.01.14
הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ: הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים, לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ! ->>> התורה מצווה אותנו לבחור בחיים ולא להיכנע למוות !
הַעִידֹתִי !08.01.14
69
ושהולך בדרכי התורה
אני06.01.14
68
אתה חושב שהמשפחה טועה שכולם הולכים בתלם אתה יורק להם בפנים ואתה רוצה שהכל ימשיך כרגיל??? ירקו לך בחזרה!! למה אתה מצפה תמודד אולי גם לך יחזירו הילדים יום אחד ואז תשכיל
ההולך בתלם06.01.14
אם תעזבני יום יומיים אעזבך יכול להיות שזו הסיבה, דו"ק.
משה06.01.14
בחר דרך שונה. זו לא יריקה.זו הטעות הגדולה של החרדים. מי שמביא ילד לעולם צריך לדעת שאולי לבן יש רצונות ומחשבות שונות משלו, זה הכל. הוא לא דורס ולא יורק, חיי את חיו כשומר חוק וכבן אנוש עם בחירה חופשית ממש עצוב שזו אהבה על תנאי.
יעל08.01.14
67
כואב הלב על כל היסורים הללו. הלוואי ובעזרת ה' תמצא הדרך לאחות את הקרעים ממקום בוגר ואוהב
אהרן לב06.01.14
66
אני למדיתי איתך בישיבה ואני זוכר איך קלקלת בחורים אחרים, ומה עשית בחדרים פנימיים, אל תספר סיפורים, טוב שעזבת, כי עד שעזבת עזבו בזכותך כמה בחורים את הישיבה,מכעיס אותי לקרוא את מה שכתבת כי מי שמכיר אותך יודע שתמיד לא היתה בזרם, וכמובן שכחת לספר את סיפור חייך ומשפחתך, בקיצור, אל תקחו ללב את מה שהוא כות
ישראל06.01.14
פויה איכסה אתה לא מתבייש.אתה חשוד בכל מה שלכלכתה על ישראל קליין היקר
בן ציון 106.01.14
אתם מקולקלים מהתחתית והכל בפנים שלא ידעו, אבל כולם כבר יודעים מי אלו החסידים ומי אלו הצבועים. וזכותו ללכת כפי שהוא בוחר וזה לא יפה לרמוס אותו ולנדות אותו במשפחה. הוא הפסיד הרבה ולכן זה כואב לו והוא זועק את זה שלא יעשו כך לאחרים. והוא צודק גם אם הוא באמת היה מקולקל ואפילו אם הוא היה חילוני.
אילה06.01.14
65
hop in
זומבי06.01.14
64
גם אני עברתי סיפור דומה עם המשפחה שלי על זה שאני לא בדיור בזרם החרידי וזה לא לייט זה להתחבר לדת מהמקום שלך מהאמת שלך היום בשונה מבעבר שהייתי בתוך העולם החרדי וקיימתי כי ככה כולם עושים וכדי להשאר קשורה לקהילה היום אני שומרת כי אני מבינה שזה טוב לי שזה הדבר הנכון שזאת האמת אז נכון שאני לא נראית החרד
ריקי06.01.14
63
היי ישראל עברתי כמעט אותו מסלול ושמחה בשבילך שהיה לך אומץ רב לעשות מה שעשית וזה יהודי אימתי שהקבה אוהב אותו
יעל06.01.14
62
מבחינתי מה שעשית הוא עליית שלב. בחרת בדרך לא פשוטה אבל נכונה. בחרת לא ללכת כמו צאן בעדר אלא בדרך הנכונה והאמיתית שלך, ועל כן אני מאחל לך את כל ההצלחה שבעולם. כן ירבו אנשים כמוך!
אלעד06.01.14
61
נכון! לא יכולת להתגבר על עצמך! ביזית ואתה ממשיך לבזות אותנו! בוז!!!!!!!!!!!!!!
קרוב לשעבר!06.01.14
זה לא עובד, בדור שלנו אפשר להשפיע ברוחניות רק בדרך של קו ימין, אהבה וחסד וקירוב. אם הייתם עוסקים בקירוב רחוקים הייתם יודעים את זה. ככה מה נשאר לכם - לרחק את הקרובים?! ה' ירחם, תעשו את חשבון הנפש שלכם. זו לא דרכו של הבעל שם טוב ולא דרכם של גדולי החסידות
אהרן לב06.01.14
60
אבל אל תקצין יותר מידי, תגדל זקן קצוץ למשל, תאכל קיגל בשבת, וכו' וכו'
אוהב27.02.14
59
ישראל, מה אתה מתבכיין, לא הבנתי אתה מנסה לעורר רחמים???... הכתבה צבועה לגמרי ובתור מי שמכירה היטב אותך ואת ה ע ו ב ד ו ת בשטח, אתה כרית לעצמך את הבור והמשכת להעמיק אותו עם הניתוק ש ל ך ממשפחתך, ומי שהחליט שישבו עליך שבעה זה שקר מצוץ מהאצבע, על מי אתה מנסה לעבוד? אולי על מי שלא מכיר, בכל מקרה לא עלי
דודה שלך09.01.14
58
אל תרא ואל תחת . ההורים שלך ילדו אותך ובחרו לך שם . לא לבדם כי עם השם . והנה הוא ישראל . שם של כלליות ולא של פרט וזה דבר מענין . שבנם עסוק בכלל ולא בפרט. המשך לפעול רק למען הכלל ומשפחתך היקרה ודע לך שבעזרת ה' הם שחיבקו אותך חיבוק חם בתחילה ישובו אליך בדמעה וברינה של גאולה תהיו באחדות ובשמחה. כוכבית
בת ישראל 07.01.14
57
חובת הכרת הטוב היא עד מוות! וההסבר לכך – כאשר אדם עשה לך טובה הרי שבאותה שעה הוא לא היה מחויב לך כלל, ואת המציאות הזו של להיטיב איתו ללא חיוב לא שייך כלל להחזיר, כי כל החזרה היא בעצם בגלל שהוא עשה איתך טובה.
חובת הכרת הטוב 07.01.14
שימותו אחרים בשבילך !. אבל לא להיפך.
בן ציון 108.01.14
56
שלום, לפי המוכר לי (לי) האפשרות / הדרך בה אתה הולך, זו דרך בה מבקשים רבים ללכת. אולי וידוע לך פירוש הרעיון, חסיד. שהרי זה ההולך ומפלס דרך במציאות לאחרים. פעמים רבות קוברים את המצילים ומבכרים את המספידים. ואולי כשתראה את פירות הסובלנות שאתה מציע, בטווח הקצת ארוך, יהיו מי שיודו לך ואולי בעיקר אתה לעצמ
חשן06.01.14
55
אבל למה לשבת שבעה?????
יהודי מאמין06.01.14
שאלתך חצופה! -> כך קבעו חז"ל - עם הארץ! אתה חולק עליהם ! אז קודם כל תנגב את האף שלך, ורק אז נדבר ! כדאי לך ללבוש עגילים ואז תהיה אדם מושלם ועל תשכח את הליפסטיק על שפתיך !
"נאור"-חמור !06.01.14
למה להמציא דברים כאלה? חוץ מזה, חז"ל אמרו שאסור לגלוש באינטרנט (שם, שם).
דוד11.01.14
54
ולידיעתך פשוט עזבתי את ה"חסידות". נשארתי יהודי "חסידי" אבל עזבתי את החסידות שבה גדלתי. וכן, המצווה הגדולה של להרוס אותי בעודי חי... הצליחה... אני מחזיק את עצמי בנשמת אפי רק בשביל ילדי... חיי אינם חיים... והם נקראים צדיקים גדולים, קוראים לעצמם עובדי השם, קוראים לעצמם חסידישע אידן...
יחיאל06.01.14
53
כל הפוסל במומו פוסל!! בא ונראה, איך תתנהג אתה כאשר בנך יחזור לחיק ההורים שלך, ויתחסד עם כל התקנוס' המחמירות, אז תערוף את הראש שלו!!! יש לך חבר נחמד בשם י. ק. אשר כבר התפטר מכל הצרות שבעולם הזה!!! ואם יש לך בעיות הנך מוזמן להצטרף אליו במקום לקטר על כל העולם כולו כאשר יש לך אכזבה מבחירתך
אברהם מרדכי06.01.14
52
ואז הוא יהיה מושלם ! זה בחורה אשר צריכים לחפש לה שידוך מהדיסקוטק !
המאורר !06.01.14
בנאדם מסכן משתף אותכם בסבל שלו, להיות חסיד גור זה הדבר הכי גרוע בעולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!! בימינו מסוגל בארץ חמה כזאת להתקלח בלי שמפו??? ללכת ברחוב קילומטר מאישתו, לא לשבת לידה באוטובוס, לישון במיטות בצורת ר ולהיות איתה פעם בחודש... מי????? הבנאדם לא זרק את הדת הוא פשוט זרק את הכת!!! ומגיע לו את
shsh22.07.15
51
הפולינים היו הכי גרועים באידשקייט וזה מה שראים פה עכשיו
א06.01.14
האמת שיחסית הם היו עוד סבירים לעומת ההונגרים הקיצוניים ולעומת עדות המזרח הכאילו חםיפניקים.
האמת16.05.14
50
לובש שחור לבן ,מגיע לישיבה .יושב בשולחן שבת עם כולם . אך בשקט אבעט כמה שיותר בשיטה החרדית המטומטמת שכופה את עצמה על הבנים והתלמידים .
חילוני בתחפושת06.01.14
49
התחילו הבילבולי מח.... לך לאבא תפתור תבעיות זה ממש לא מעניין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי05.01.14
48
יהיה למשפחתו צער ???
אסתי05.01.14
47
->>> הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ: הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; ->>> וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים, לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ !!!
וּבָחַרְתָּ בַּ08.01.14
46
כל הכבוד ישראל קליין כולם איתך ולא עם החסידים העושים מעשה זימרי ודורשים שכר כפנחס הצביעות שלהם גלויה לכל.
יוסי07.01.14
45
למה מכניסים את זה בכלל?? את מי בדיוק זה אמור לעניין??
קודקוד306.01.14
אתה לא חייב לקרוא!!! אם קראת סימן שזה מעניין אותך!!!!!!!!!!
משק07.01.14
בכל מקרה לא הבנת את הכוונה...בלוק!!
קודקוד307.01.14
44
שוכחים משהו חשוב: והרי החסידות התחילה עם הבעל שם טוב, בערך 300 שנה... ומתלמידיו נוצרו ענפים של חסידויות שונות... חלקן 200 או 100 שנה... זאת אומרת שכל החסידים עשו בשלב מסויים בחירה להצטרף לחסידות! היה רגע שבו סב-סבו בחר להיות מקושר לרב'ה שלו! לחסידות הצטרפו גם יהודים פשוטים וגם תלמידי חכמים שנכבשו על
אהרן לב06.01.14
או להיפך. אם אדם מחליט לדבוק למשל בתורת רבי נחמן מברסלב או בלימוד הליטאי, מה טוב ומה נעים. אך אם המסגרת החסידית מידי דתית לי זה כבר משהו אחר.
אבי06.01.14
43
בעצם לא חזרת בשאלה, אלא בחרת לך חיים אמיתיים לעבוד את הבורא כדרכך.ןכמןך גם אני ועוד המון, ואני חושב שהבורא אוהב את הכנות שיש בנו, בעולם בלי גבולות ואנו מציבים לנו קווים אדומים, כי אנחנו אוהבים את בורא עולם!! כדרך אגב אני חייב להגיב לשיר החדש של ליפא שמלצער הצדיק נסתר שלדעתי גם מאס בדרך ההיא שאותה עז
חסיד לשעבר06.01.14
42
מה השאלה שלך בכלל. האם אפשר להתעלם מהיד שלך או מהרגל שלך או ציותר מזה הלב והראש שלך. כמה טיפשות יש בדברך. האם הוא היתאסלם או היתנצר ?? בסך הכל בחר לו נתיב אחר ביהדות, שהוא יכול ללכת עמה ולהרגיש יותר שלם עמה. תזכור מה שנאמר " חנוך לנער על פי דרכו,גם כי יזקין לא יסור ממנה". להתעלם מהבן, זה פשוט
רואה בלי חשבון06.01.14
41
כרגיל, שאלות הרות גורל ממש, אם לקרב או לרחק, שאלות הקשורות אצל כל משפחה לפי הנתונים השונים שלה - מוכרעות ע"י המגיבים השוטים בהנף מקלדת. עד מתי תאפשרו לאנשים לעשות צחוק מעצמם? לעצם הענין, בלי להכיר את האדם והמשפחה, הרי זה מקרה פרטי של מסכן שיש לו משפחה כזאת, מה ענין זה לציבור? איך הופכים משפחה עלובה
אזרח ותיק06.01.14
התנהגות כשל הוריו מצויה מאד וזוכה לצערי לגיבוי של החברה. יש צורך להעלות את הדייון על הבמה הציבורית כדי שידע הציבור את חוסר התועלת ואת גודל השבר שנגרם על ידי ההתנהגות זאת.
רפאל06.01.14
40
שלא רצו --- אז מה ? אז לא רוצים ולא מכירים בי שנים ולא בילדים שלי -- נו אז מה ? זה בחירה שלהם תשלים עם זה אל תנסה להאשים את עצמך- טוב לי עם אשתי ויש לי משפחה מקסימה משלי והתנתקתי מהעבר שלי..... ואני בכלל לא טרוד מהעניין . אלו החיים אתה יכול לשלוט רק על עצמך ועל הבחירות שלך - אבל על אחרים ועל הב
שמוליק06.01.14
39
אילו הייתם בקשר אמיתי היו הוריך מודעים לתהליך הפנימי שאתה עובר, לפי התיאורנשמע שזה בא להם בבום ולכן ניתקו, עכשיו ביננו- כנראה סבלת ממשהו יותר עמוק . פגיעה ריגשית וכדומה.. שמרת.. והוצאת את זה ע״י כל מה שאתה מספר פעם הבאה אל תתביייש גש ליעוץ דאגה בלב איש יסיחנה!
לב שומע06.01.14
38
אדם שפוי שיצא מכת .למגיב 8הוא נשוי לאשה. חסידי גור כידוע לצערנו המציאו שלחן ערוך חדש בעניני נשואין .מגיב 30 מספר לנו שישראל רחמנא לצלן התרחץ בשמפו...
שרוליק06.01.14
37
וכל היום מזכירים לה את העבר, הנה מה שהיא כתבה: קרה לכם פעם שטעיתם? זוכרים את ההרגשה הנוראית הזו? רגשי אשמה, תסכול, עצב. של אוף, הלוואי והיה אפשר להזיז את הגלגל אחורה. בלבול, סחרור, צעקה. למה אני ילדה של אלוקים. גדלתי בבית של קדושה. יש בי הרבה אמונה. אני יודעת שהתורה שומרת עלי, אבל א
שרון06.01.14
אז היא תתקדם איך שהיא והיא לא תשים פס על אף-אחד!!!-מה שאומר שמה שהיא כותבת לא ממש אמיתי...(שהיא רוצה להתקדם) בהצלחה לה בהמשך.
אלי07.01.14
36
נכון! לא יכולת להתגבר על עצמך! ביזית ואתה ממשיך לבזות אותנו! בוז לך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קרוב לשעבר!06.01.14
35
הנצחון שלך עליהם לא יהיה כשאתה רחוק מהם מהמשפחה שלך אל דווקא שאתה קרוב ואז הם רואים מה זה יהדות. האדמו"ר הזקן הסביר את הפסוק "מה' מצעדי גבר כוננו": כשיהודי נקלע למקום, עליו לדעת כי מוטלת עליו שליחות לקיים מצווה באותו המקום ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא
אביתר05.01.14
34
יקרי התחתנת זה הכל
רן05.01.14
33
הוא נראה אדם חרדי והבנתי גם שעובד ברדיו החרדי "קול ברמה". אז לא הבנתי מה המשפחה רוצה ממנו.
אחת06.01.14
32
ואני חושבת שזה דוקא חשוב שחלקת איתנו את התחושות שלך. אולי יקראו את הדברים גם במשפחה שלך וגם במשפחות אחרות שבחרו בדרך הזאת, והרי "דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב" ואולי תהיה להם השפעה מיטיבה בדרך כזו או אחרת. לפעמים לא מודעים לעצמת הכאב שנגרמת לבן המשפחה שהורחק... זה כאב קשה מנשוא שהרי המשפחה היא
אסתר06.01.14
31
לא מבין הצביעות כאן, אתה בחרת דרך אחרת, והם בחרו לא להתייחס לך, האם אין לכל אחד את הזכות לבחור????? כזו צביעות??!!!!! לא צביעות אלא חוצפה!!!!! בחרת, תשלים עם הבחירה שלך, והם לא חייבים לך כלום והם בחרו להתעלם ממך, זכותם המלאה ותשלים עם זה כבר!!!!!
דודו06.01.14
אמת, אתה בחרת בדרך שמביישת אותם הם מכבדים זאת ורוצים שתכבד גם אותם על זה נאמר היפרד נא מאיתנו [-דבר המשפחה] הם לא כותבים פוסטים עליך ואתה כותב עליהם זה ההבדל! אז בבקשה תרגיע!
מנחם06.01.14
מה קרה? חלילה , מסכן אם מי מילדיך בחור דרך אחרת ותתנהג כך. זה אסון. תחשוב, תעצור, צא מהקופסה. האם זו הדרך???
חמום מוח06.01.14
במערכת השטויות המתוחכמת הלזו. יאללה בני אדם, על מה אתם מדברים, עם מי אתם מדברים. בחירה שלו לצאת מהסגירות, אבל זו כבר לגמרי לא היתה בחירה שלו איך לגמור אותה את אותה יציאה. בדיוק כמו שרואים.
לי06.01.14
30
זה ככ נכון אם היינו יודעים לקבל גם את אלו שקשה להם שהדרך שלהם לא חלקה וסוגה בשושנים והיינו מבינם אותם ועוזרים להם אז רובם היו חוזרים בסופו של דבר לדרך המלך אך בגלל שאצלנו בחברה החרדית לא מקבלים אנשים עם שאלות או עם קשיים אצלנו בחברה החרדית אתה טוב רק אם אתה מושלם בעל אמונה תמימה בלי שאלות אבל זה ככ
מזדהה06.01.14
29
מקווה שההנהלה לא תמחוק את התגובה שלי. ישראל, אני זוכר אותך. מישיבה קטנה. לפני שאתה משמיץ אני רק אזכיר לך כמה דברים. בזמן שמלבסקי הודיע על איסור כל שמפו מכל סוג שהוא בישיבה, אתה צפצפת ועשית מה בא לך ב-500. באותו זמן (כמו בכל השנה) משחת על שערך ג'ל, וההלכת כמו שגם בישיבות ליטטאיות לא הולכים. בחור אחר
חיפה06.01.14
אם אתה כלכך צדיק איך זה שיש לך אינטרנט שזה נגד מה שהרבנים אצלכם אומרים?? אז הוא לפחות אמיתי עם עצמו לא אחד בפה ואחד בלב כמוך. תחשוב על זה.. חוץ מהעובדה שהוא מדבר על המשפחה שלו ולא על המסגרת החסידית.
אילן06.01.14
זה לא שהוא בא לדבר על מידת הצדיקות שלו...הוא בא להגיד לו לא להיות כפוי טובה.. יאהבל!!! הוא יכול להיות גם מוסלמי אבל הוא בא להגיד לו את ה שהיה באמת!!!!!
רצת שכל06.01.14
נכון בתמב"ץ נתנו לך יחס טוב אבל לא קשור זה בגלל שמלבסקי היה אדם טוב מטבעו
מושיקו06.01.14
גם אני למדתי באותה ישיבה קטנה ואכן עם קליין התנהגו בכפפות של משי ביחס לבחורים אחרים שהתנהגו כמותו. אני כותב זאת מבלי להיכנס לכל פרטי החיים של קליין והצדק עם מי.
י06.01.14
עדיין הניתוק המשפחתי כואב. אם ניתוק הוא אמצעי לחץ רוחני - זה נורא ואיום. תחזרו בתשובה שם, זה לא חסידי, איפה אהבת ישראל שלכם?!
אהרן לב06.01.14
דווקא בגיל הנעורים שטבעי להתמרד מעט אז תופסים את הבחורים קצר קצר --- אסור לחשוב מעבר לקופסא ? נכון- תמים תהיה עם ה אבל יש סוג אחר של אנשים שיש להם שאלות ותהיות וזה בסדר וזה מותר . העיקר לאהוב את ה ולעבוד אותו בשמחה ולפעמים בדרך קצת שונה..
גלית06.01.14
"מה שהיה - היה..." ואם ישראל מרשה לעצמו לדבר ככה בפתיחת לב מול כולם - אין לך מה להגיד,זה עניין שלו עם עצמו...
צוף16.03.14
ולזה עוד קורים דרך אבות? זו מערכת מטורפת. פלא שמישהו בכלל מצליח לשרוד בה!
רפאל06.01.14
בשמפו מותר. בג'ל אסור.
חרדית גאה06.01.14
28
שלך למקרה של אחרים. נכון, יש משפחות שלא יודעות לקבל, אבל בשם "השאלה" הזו, הרבה אנשים כופרים בקב"ה, לא בקהילה שלהם אלא בקדוש ברוך הוא. גם אני כפרתי בקהילה שלי, ועדיין אני מקיימת קלה כבחמורה, בלי השתייכות קהילתית. "הם יצאו ממנה כי היה להם רע?" זה לגמרי לגמרי לא תירוץ לכפירה באופן אישי ויתירה מזו להפצ
אשה יהודיה אחת05.01.14
שזה לא נקרא להתנתק מהעץ...
אחד אחלה גבר06.01.14
איך אז היית יכולה "לצאת מהמסגרת". רק בזכות החילוניות יש לך אופציה לצאת מאותה מסגרת מסויימת ולעבור לאחרת.
אני16.05.14
27
ניצלו אותך קליין אבל לא נורא קיבלת את היחס שהיית זקוק לו למה שמישהו אחר יקבל אותו לא חסר כמוך בכלל אלא בגלל שאתה עומד בכניסה של התחנה קול ברמה יכול להיות שיש כמה תמימים שיראו בדבריך משהו תמים וכשר אבל המלחמה עכשיו היא נגד גור על כל התעלולים שלהם עם הבחירות וכו' וכו' ה מלחמה צודקת או זה עוד ע
גור שימושי 06.01.14
26
ייכס איזה משפחה מגעילה! גועל נפש!
תהילה06.01.14
25
כיבוד הוריןם. אסור לדבר ככה. ויהי מה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה06.01.14
24
אבל הורים תקשיבו הילדים חזקים ממכם! שאתם תהיו בקבר הם עוד יחיו הרבה שנים ואם אתם מעונינים בזכרונות טובים הרי שאתם צריכים להיות פתוחים.
יוסי1206.01.14
23
חבל שכך. בושה וכלימה. ומה עם ו"אל תיטוש תורת אמך" זה עניין אישי אתה עוד טוען? הכל במילה אחת : מסכן.
ירון06.01.14
22
דרך אמונית אחרת זה נשמע מפחיד זה נשמע שהורדת ת'כיפה וכדו' מומלץ שתפשט ותסביר את כוונתך אתה צודק בהחלט בכל מילה שאמרת זה קורה הרבה בין הורים לילדים וזה קורה להורים לא מרעות לב ח"ו אלא מאיבוד עשתונות ומחוסר ידיעה איך באמת מתנהגים במצב כזה, אבל פשוט לי שזה לא מחוסר אהבה סתם כך מאד מעניין אותי מהו הסג
ישראל כנס, חשוב06.01.14
21
כתבה של כופרים אינשלה תביה עוד היום נשמתך צרורה בצרור המתים אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יןסי06.01.14
נ.ב- אני לא רוצה לקלל או משו..אבלל.. כל המקלל מתקלל!!!..
מוזר...06.01.14
עלה והצלח עד לגהנום אנלפאבת אחד ה ירחם ויחזיר בתשובה את כל החסידים הצבועים
לספרדי זה לא 06.01.14
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק06.01.14
19
במשפחתיות אין צודקים ואין טועים. צריך להתפלל שימצא כל אחד את דרכו בעבודת ה'.
חרדוק05.01.14
18
אני עכשיו עוברת כמעט אותו דבר מבינה אותך לגמרי
מימי06.01.14
17
זה שהוריך גורים בעייתים, שתיהיה להם רפוא"ש. בד"כ הורים לא נוטשים במצב זה!
פיני06.01.14
16
ידיים. כל הכבוד על האומץ לא לפרוק הכול אלא לדעת לברור את המוץ מן התבן. אין ספק שמגיע לך כל הכבוד. נקווה לפירוקן של כל כתות השקר
חיים נ06.01.14
לך המנחם...הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות
ירון06.01.14
15
עם כל הכבוד לחרדים יש לי הרבה "אהבה" אליהם מכיוון ואם א' מהילדים לא הלך בתלם אז הוא שרוף ואני חרדלניק וחרדי לשעבר שהמגזר לא רצה אותי כי לא הייתי חרדי מלידה ומסכים עם החרדים בהרבה דברים
יוסי06.01.14
14
חשוב מאוד שנדע שקיצוניות באופן קבוע זה לא טוב רק קצת כמו שהרמב"ם אומר כל החרמות והנידויים זה נובע מקיצוניות סתם זה אפילו לא איזה הלכה או פסק לכן גם היחס של הורים לילדים לפעמים גם נובע מאיזה יחס קיצוני ולא בריא בכל זאת אפשר ללמוד מזה מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך או בנך
מצפה לגאולה06.01.14
13
לא הבנתי.
דנה06.01.14
12
שבה בשם "דרך האבות" מכנים שטריימל או גרבים לבנות או לימוד תורה כל היום או סתם חולצה לבנה וחליפה כהה ומגבעת ובודאי לא לאכול בהכשר של הרבנות הראשית לישראל. ברגע שילד חוצה גבול זה אנו מאבדים כל רגש כלפיו. אני שואל: אם כל כך קל לאבד אותו, יש לנו בכלל רגש כלפי הילדים שלנו? יש לנו בכלל רגש כלפי היל
רפאל05.01.14
11
השאלה למה להיות לייט ? מה רע בדרך אבות ? זה מתחיל כך ונגמר בחזרה בשאלה
ק05.01.14
החפץ חיים הלך אם קסקט. אם אני אלך אם קסקט יקראו לי לייט.
רפאל05.01.14
שתיהיה החפץ חיים אפילו אם תילך עם נעלים על הראש יכבדו אותך
ק06.01.14
לכל הרוחות, למה אתה לא יודע את ההבדל הין ״אם״ ב-א׳, לבין ״עם״ ב-ע׳??????? אחת ולתמיד- אם- אילו. לדוגמא- אם תבואי איתי לקניון, אקנה לך מתנה. עם- ביחד. לדוגמא- אכלתי שניצל עם צ׳יפס. הלכתי עם אבא ואמא לחתונה.. נמאס כבר לקרוא בורים ועמי הארצות שלא מבינים חצי ממה שהם כותבים. דייייייייייי!!!
אבשלום קור06.01.14
האות ע' בכתב נראית כמו שילוב של שתי ידיים - זה סימן של "עם"="ביחד"
אבשלום קור 212.01.14
אבל למה ככה לפגוע בפורום?! תאמין לי שגם אתה לא מושלם,ויש לך טעויות בחיים...
צוף16.03.14
10
יקירי. אני מזדהה עם סיפור חייך ולדעתי בגלל שאתה כל כך חזק כל כך אמיתי וישר ובעיקר אמיץ אתה יצרת לעצמך דמות חדשה של מנהיג. כן אתה מלך ויש לך תפקיד לדעתי התפקיד העיקרי והענק שלך זה עצם העובדה שאתה מקדש שם שמים שאתה יהודי שומר תורה ומצוות בלי הדת החרדית שאני לא מזלזל בה חלילה אבל די למבין ושנית יש ל
סטודנט לשעבר06.01.14
9
אתה הוא זה שניתקת קשרים, אתה הוא זה שפגע באבא שלו בחתונה שלך שלא נתת לו להוביל אותך לחופה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן משפחה06.01.14
אני כלל לא בטוח שלא הוא זה שמירר את חיי משפחתו עובדה הוא כותב נגדם והם לא פרסמו נגדו דבר ברבים
שלמה07.01.14
8
הציבור הליטאי הפנאט סובל כל חייו והנאתו היחידה זה לרכל על השני !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק06.01.14
7
החסידות ככלל, והחסידות שבאת ממנה בפרט, אינן הולכות בדרכי הבעש"ט, אלא הפכו לחצרות סגורות מונרכיות. מי שעומד במרכז, זו הקבוצה והמנהיגים העומדים בראשה, במקום שעבודת ה' תעמוד שם. ב"ה יצאת מחושך הכת אל אור התורה.
כרמל06.01.14
6
כנראה שאתה יותר נבון מכל הלכה, מכל תלמיד חכם ומהקדוש ברוך הוא בעצמו אשר בראה אותך ! על אחד שכמוך אומרים כי: ->>> הביצים יותר חכמים מהתרנגולות !?
שרה06.01.14
5
את ההורים שלך שמחנכים אותך לדרך מסוימת ואתה בועט בכל נכון שזה זכותך אבל אם ההיית בוחר להיות כליטאי מן המנין ניחא אבל כפי הנראה אמנם לא פרקת עול תורה ומצוות אבל הפכת למודרני מדי (בלשון המעטה) שגם בציבורים חרדיים אחרים היו מרחיקים אותך ולו בשביל שלא ילמדו אחרים... ואני לא מקבל שכל הציבור שלך (לשעבר)
יהודי מאמין!06.01.14
4
יש לי קרוב משפחה שכבחור בן 16, אחד מתוך משפחה חרדית מאד של 10 ילדים התחיל להיתדרדר, ועזב את דרכם החרדית של המשפחה, הוריו נכנסו לאדמו"רם הידוע בקיצוניותו, ושאלו אותו האם לזרוק אותו מהבית, כי הוא יכול לקלקל את שאר בני המשפחה ? להפתעתם כי רבה, אדמור"ם הורה להם לא לזרוק אותו מביתם, ולהיפך שהם ישתדלו מאד
יוסי05.01.14
משפ' שילד אחד התקלקל והמשיכו לשמור על קשר איתו ולא "סילקו" אותו מהמשפ', וזה גרם לכולם להיגרר אחריו!!! הם קצת יותר מ-10 ילדים ומתוכם 8 חילוניים!!! והשאר עוד קטנים... לך תדע מה יהיה איתם כשיגדלו...
עצוב מאד06.01.14
מי אמר שזה קרה בגלל שלא סילקו אותו מהבית???
שני04.05.14
3
אתה יכול להגיע רחוק מבחינה אישית, כלכלית ואף רוחנית
יהודים05.01.14
2
יש לשבת שבעה על בן או בת שמחללים שבת. כן, לשבת שבעה. אז פתאום זה בסדר שלא מקיימים את ההלכה? שהפכו אותה למודרנית? לעכשווית? יתכן שלא צריך לומר לאדם שיושבים עליו שבעה, אך מי אמר שצריך להתנהג כרגיל? או יותר מכך, לקבל שאתה (לא אישית)יכול להרוס את כל האווירה בבית, בשבת בחג או בסתם יום של חול, בשם ההתחשבו
שמילו05.01.14
מהרבֶה המשוּמד ->הרצל ימח שמו !!
ה06.01.14
אבל בשביל אוירה לזרוק בן? יש הרבה משפחות חילונייות שאחד הבנים חוזר בשובה, וזה בהחלט יוצר מתחים ופוגע באוירה המשפחתית. אז בגלל זה זורקים אותו?
רפאל05.01.14
אכן, כמו שבמשפחות חרדיות יש את אלו שלא מוכנים לקבל את בנם כששינה מדרכו, יש אותו דבר משפחות חילוניות שמסרבות להכיר את ילדם לאחר שחזר בתשובה, ומי אנו שנוכל לדון את המשפחה שחווה משבר קשה כל כך?
אילן06.01.14
כנראה שאתה יותר נבון מכל הלכה יהודית, מכל תלמיד חכם ואפילו מהקדוש ברוך הוא בעצמו ! הרבה שלך היה משומד > "הרצל" המורה שלך הייתה מלמדת אותך כי: -> כאן רש"י טעה ! ואתה הוא אחד מה "נבונים" - "הנאורים" ובכלל מי דומה לך ?! ולכן יש לך סק מלא עצות ! דין המחטיא את הרבים, לגבי עדות, לש"צ, לצרפו למנין או להע
חיים06.01.14
מהילדים שלהם שחזרו בתשובה!!! למה כשזה ההיפך זה פתאום הדבר הכי גרוע והכי לא בסדר???!!!
פפפ06.01.14
אבל זה לא שהוא לא דתי... הוא חרדי מודרני פשוט... והוא לא מחלל שבת וכדומה... לכן אין לשבת עליו שבעה!!
קצת שכל..06.01.14
1
כתבה מעולה. מסכימה עם כל מילה.
מזדהה05.01.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24