כיכר השבת

"נלחם למען הרב שלנו"

המצור על ציון הגר"ע יוסף: כך נבלמו המתפללים • צפו

מאות מפגינים הגיעו אמש (רביעי) לצומת הרחובות בר-אילן ושמואל הנביא בירושלים להפגנת מחאה שהפכה מהר מאוד לסוערת ואלימה נגד החלטת הנהלת בית העלמין סנהדריה לסגור את ציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל • צפו בתיעוד ענק ומסכם מההפגנה הסוערת (חרדים, בארץ)

70
ישי כהן | כיכר השבת | ח' בשבט | 09.01.14
(צילום: וידאו - ישי כהן. תמונות - שלומי כהן )

מאות מפגינים הגיעו אמש (רביעי) לצומת הרחובות בר-אילן ושמואל הנביא בירושלים להפגנת מחאה נגד החלטת הנהלת בית העלמין סנהדריה לסגור את ציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

המפגינים שהגיעו אל שער הכניסה לבית העלמין סמוך לשעה 20:00 בערב, נבלמו על-ידי מאבטחים מטעם החברא קדישא שהשתמשו באלימות מכוערת נגד תלמידיו של מרן פוסק הדור זצ"ל.

דקות לאחר מכן הוקפצו למקום עשרות שוטרים שפיזרו בכוח את המפגינים ומנעו מהם למחות על כבודו של רבם.

המפגינים הזועמים עקרו את השער החדש שהוצב במקום ומונע מהמתפללים לעלות לציון הרב והשליכו אותו לעבר פח אשפה בוער שהוצת בסמוך.

לאחר שעה ארוכה של עימותים עזבה המשטרה את המקום ופתחה את ציונו של מרן הגר"ע יוסף שהיה נתון בכל מהלך ההפגנה תחת מצור משטרתי.

עם פתיחת השער, המארגנים ביקשו מהמפגינים לעזוב את המקום, אך במקום התאספו עוד מאות סקרנים ומפגינים וההפגנה הפכה לאלימה, כאשר הגיעו למקום קבוצת סיקריקים שהפגינו על חילול קברים בבית שמש.

במהלך האלימות בהפגנה נעצרו שישה מפגינים, כאשר לפיד חשד המשטרה הם חיפשו נהגים ערבים כדי לתקוף אותם ולכלות בהם את זעמם.

משה לוי, מפגין שישב על הגדר הסמוך לבית העלמין אמר ל"כיכר השבת" כשהוא דומע: "רק אשכנזים יכולים לעשות לנו דבר כזה, הם מתעללים בספרדים, למה מונעים מאתנו לגשת להתפלל על הקבר של המנהיג שלנו, למה? אין להם טיפת רחמנות".

דוד, מפגין נוסף, אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו נלחם למען הרב שלנו, האשכנזים רוצים להשתלט עלינו - לא ניתן להם. מיליון איש אוהבים את מרן ולא יעזור להם, שיתביישו".

אחד הרגעים המכוערים נרשם כאשר אחד העובדים מטעם החברא קדישא תקף באלימות את המפגינים. "גם אם מישהו התפרע - מי התיר לו להכות? הוא לא שוטר, איפה החוק נעלם, זה היה נראה כאילו נינתה הוראה להכות כמה שיותר", אמר אחד המפגינים.

מנגד צריך לציין כי גורם בחברא קדישא אמר ל"כיכר השבת" שהסיבה לסגירת הציון בשעות הערב זה בעקבות בקשה שהגיעה מבניו של מרן הגר"ע יוסף. אך בני הרב מכחישים את הדברים.

"כל זה בגלל שאין תקציב להציב מאבטח אחד", זעק אחד המפגינים, "איפה המשפחה של הרב עובדיה, למה הם שותקים? איך הם רואים את הציבור הספרדי מוכים ושותקים, למה הם לא יוצאים לתקשורת ואומרים את דעתם? נוח להם רק לקבל את הירושה של הרב ולזרוק את הציבור כולו".

הטענות על סגירת הציון בשעות המוקדמות עלו בשבועות האחרונים מספר פעמים, אך כנראה שבכדי שיו"ר ש"ס אריה דרעי ייכנס לעובי הקורה ויתפנה לפגוש את מנהלי החברא קדישא ולדאוג לכבודו של מרן הגר"ע יוסף - צריכים הציבור הספרדי לצאת ולהפגין, ואכן הבוקר (חמישי) יגיע דרעי לבית העלמין וינסה למצוא פתרון למצוקת הציבור הספרדי.

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
תמיד!! במיוחד כשזה שוטרים ספרדים שמכים כבשים תמימות ספרדיות. ולא נפתח את זה שאם היה למרן קודשינו רופא ספרדי אז היה חי לפחות עוד עשרים שנה! ולולי זיהום האוויר שהאשכנזים מפזרים במרחבי האטמוספרה אז מרן גודלינו היה ממשיך לחיות עוד ועוד. .
ספרדי גאה09.01.14
מתנהג כמו בהמה, יותר גרוע מהיטלר
ספרדי09.01.14
אני מתגאה בעצמי אחרי ש""הרב"" אריה דרעי רימה את הרב כל החיים אי אפשר לסמוך על אף אחד
tom74112.01.14
גזען
נוקם09.01.14
39
לא הולכים לווטר על קברו של מרן בשום פנים ואופןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
פעם10.01.14
מוותרים זה עם ו' לא עם ב' ולא ט'
tom74112.01.14
38
ל 42 תזהר מאסון
יוסף09.01.14

הצגת כל התגובות

37
הבריונים הרשעים שכירי החרב של החברא קדישא אשמח אם משהו מכיר אותם ויחשוף את שמם!!!
משה09.01.14
36
רואים את איש חברא קדישא מביט על המכות שחוטפים יהודים עם חיוך שטני ומרושע
משה 09.01.14
35
לא מבין את זה אפוא כול חברי שס למה הם לא מגיבים מה קרה זהו כבר מי שמורנו נפטר לא אכפת להם מכבוד של הרב באו נראה שתסדרו את הענין רוצים להגיע תמיד להתפלל כמו בציון רבי שמעון
ד09.01.14
34
לשם מה דרוש מאבטח? אם כל העניין הוא אבטחה יש מי שמוכן לתרום זאת אך מישהו מוכן להסביר לי מדוע צריך מאבטחים בבית קברות?
אבישי בר09.01.14
33
ממש מרתיח את הדם...גועל נפש אם אלו הדברים איזה מדינה מגעילה שהולכת נגד גדולי התורה שלה, מרן היה סמל האחדות והם הולכים ועושים ההיפך מי אתם אנשי משטרת ישראל המהוללה והמגעילה מה את מכה יהודים תמימים מנער ועד זקן שסה"כ רוצים להתפלל על קברו של מרן הלזאת תקרא משטרה / מדינה זה הצורה שאתם מתנהגים מה יגידו ב
תלמיד מרן09.01.14
32
חשבתם על זה שצריך להערך למבקרים הרבים ,ליצור מקומות חניה,הפרדה נשים גברים....זה מקום כל כך מרכזי!!!כל הצדיקים שלנו הספרדים שטמונים בהר המנוחות או הר הזיתים,יש מניעה להגיע אליהם?למה להגיד שזה האשכנזים?????צריך להערך!!!לחשוב טיפה!!!! מר"ן היה נגד אלימות מסוג זה...זו אש זרה אפשר לסדר הכל בצורה מתורבתת.
ירושלמית09.01.14
31
כבר הוכח שהפגנות לא עוזרות, וכך סוברים גדולי דורנו
כובש ארץ ישראל09.01.14
שלי, אבל יום אחרי ההפגנה מסתבר שאתה טועה ובגדול, זה עזר, הציון יפתח כל לילה עד 12 ובליל שישי עד 1, ייבנה מתקן לנרות, מתקן סידורים, מחיצה בין נשים לגברים, וכניסה מיוחדת לציונו של מרן הישר מרחוב בר אילן. אז זה עוזר לשרוף פחים או לא?
אברהם כהן10.01.14
30
מתהפך בקברו על הטמטום שנכנס במאמיניו
דן סגל09.01.14
29
רק שהרב עובדיה לא בוכה עכשיו בשמיים...
אחת...09.01.14
28
כדי שהעולם יבין עם מי יש להם עסק ושהעולם יראה שאין הבדל בנינו לאירן רק שהארנים יותר רחמנים מהישראליים
שר הכיכר09.01.14
27
מתפרעים בגלל קבר ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד09.01.14
26
החרדים מפגינים וזורקים אבנים בירושלים... על כך ש'לטענתם' סוגרים את מתחם הקבר מוקדם מידי.
יהודי09.01.14
25
הרב מעדיף שנשב ונלמד תורה במקום לשוטט בין הקברים
קרוב לרב09.01.14
24
תתביישו לכם משטרת ישראל בושה תרביצו ככה לערבים
רני09.01.14
23
הרב עובדיה זצל יש אדמורים ורבנים [מכל הציבורים] שהכסף משנה את אורח החיים היהודי שלהם ויש צדיקים קטונתי מלדבר אנני יודע אם בכלל מגיע לי גן עדן ה ישמרני אך אני מוסר דברים ששמעתי מאנשים גדולים שלוחי ה הגאולה בפתח ה הושיע אותנו בניסים הביא לנו את ארץ ישראל עשה הכל שארץ ישראל תהיה מיותרת לכל הזרמים הדתי
אדם12.01.14
22
משה לוי, מפגין שישב על הגדר הסמוך לבית העלמין אמר ל"כיכר השבת" כשהוא דומע: "רק אשכנזים יכולים לעשות לנו דבר כזה, הם מתעללים בספרדים, למה מונעים מאתנו לגשת להתפלל על הקבר של המנהיג שלנו, למה? אין להם טיפת רחמנות". דוד, מפגין נוסף, אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו נלחם למען הרב שלנו, האשכנזים רוצים להשתלט על
אלעד09.01.14
21
צריך לעשות תיקון אמיתי במערכת שמירת החוק והשיטור!! לא ייתכן אלימות ללא סיבה. ושנאה גלדולה כזו?? להשפיע אפשר רק מבפנים..!! וחייבים!!
י_ם09.01.14
20
היה בכלל מישהו שפנה להנהלת בית העלמין בבקשה להרחיב את שעות הפתיחה? או שסתם צבאו על השערים כמו לא-יודע-מה?
זאבי09.01.14
19
ממש מרתיח את הדם...גועל נפש אם אלו הדברים איזה מדינה מגעילה שהולכת נגד גדולי התורה שלה, מרן היה סמל האחדות והם הולכים ועושים ההיפך מי אתם אנשי משטרת ישראל המהוללה והמגעילה מה אתם מכים יהודים תמימים מנער ועד זקן שסה"כ רוצים להתפלל על קברו של מרן הלזאת תקרא משטרה / מדינה זה הצורה שאתם מתנהגים מה יגידו
תלמיד מרן09.01.14
18
המפגיני היקרים צודקים לחלוטין!איך זה שלא מרשים להם להשחית לבזוז ולהשמיד כל מה שעומד בדרכם כ"דרכם בקודש" של אנשי מפלגת ש"ס?זה ממש לא בסדר!
ar024509.01.14
17
החכים של שס היו צריכים להיות שם הראשונים אבל כנראה שמרן אצלם זה היסטוריה ולכן אולי מרן לא השאיר שום צוואה לגבי התנועה הזאת אבל שידעו טוב מאד שכל מה שהיינו אחריהם עד היום ןה רק עבור מרן ועבור תורת ישראל פשוט א כ ז ב ה שיפסיקו להתיפיף נראה בבחירות הבאות לאן הם יגיעו ,מרן חינך אותנו להיות ספרדים טובים
זעם09.01.14
16
צריך להוסיף משהו? לא! כי מה שקרה שם באמת מחריד באיזה אכזריות ואגרסיביות מתנהגים השוטרים שם כמו בהמות ולמישהו אכפת? הם אפילו לא חוששים ממצלמות שנמצאים להם מול הפנים בשעה שהם נותנים מכות רצח לאדם האומלל שעומד מולם.צריך לעשות סוף להתעללות השוטרים אחת ולתמיד! אני לא מבין למה אין איזה שהוא מפקח על התנהלו
שוקי12.01.14
15
אף אחד מהמתפרעים אתמול לא באמת מגיע להתפלל על קברו של מרן זצ"ל. חבל על כל הבלאגן כי כשבסוף ייפתחו בלילה אף אחד לא יגיע.
פיני09.01.14
14
לא ניתן שהציון של מרן יהפוך לציון הרב כדורי 2, כל מיני מיסטיקנים ונוכלים שישלטו ויעשו מזה הון כסף.
המסביר לצרחן09.01.14
13
איזה רשעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב09.01.14
12
מבלי להקל ראש בהנתנהגות האלימה של המשטרה, 1. ממתי סוגרים/ מאבטחים קבר? מה העניין של חברא קדישא? 2. מה האלימות הזו? יש אלף דרכים חוקיות לשנות את המצב! 3. לשרוף פחים???? 4. מה הקשר ל''אשכנזים שרוצים להשתלט עלינו?!"
agvaneyut09.01.14
11
נמאס לראות איך מכל דבר עושים מלחמה מרן נקבר בבית קברות רגיל ולא בציון נפרד לכל בתי הקברות יש שעות. אף אחד לא מנע מלהגיע בשעות סבירות. הבנים של מרן היו צריכים לצפות את זה ולקבור אותו במקום נפרד, למשל להקים חלקת רבנים. למען התושבים זה צריך להשאר בית קברות שקט, אגב בוידאו רואים הרבה אשכנזים שמשתוללים ה
חרדי09.01.14
הרב אליהו קבור בהר המנוחות ואתה יכול להגיע בכל שעות היממה. גם באמצע הלילה.
א09.01.14
10
למה רק נגד חרדים הם יודעים להרביץ????
שטיגלמן09.01.14
המסתננים לא מתנהגים כמו בהמות הם לא חסמו כבישים לא זורקים אבנים על מכוניות ואוטובוסים לא שורפים ומשחיתים רכוש ציבורי מי שעושה את זה , מגיע לא כל המכות שבעולם
חיימי09.01.14
9
אל תהפכו את ציונו המשפחתי והשקט למקום פולחן. יבוא שלום ינוחו על משכבותם.
תלמיד מרן09.01.14
צודק ביותר רק מה לעשות שאנחנו משפחה של מליון איש
בן משפחה09.01.14
8
אתם חושבים שאתם עושים נחת למרן הרב עובדיה זצ"ל? בזה שאתם מביישים את הכיפה שעל ראשכם כשאתם מתנהגים כמו בהמות?
הרב09.01.14
7
השוטר אמיר בן קיקי הכה נשים במהלך ההפגנה!!! בעט בראשו של ילד בן 9' שהיה שרוע על הכביש! אם זה לא עבריינות, תגלו לי מזה כן?
אוריע09.01.14
6
הייתי שמה אתמול ואני נשבע לכם ביקר לי שאם היו עושים כך לסודנים המסתננים שכבשו את ישראל, כל העולם כולו הייתה רועשת וגועשת, והיינו שומעים תגובת ראש הממשלה עצמו כולל הנשיא המדינה ווגם באנברית וגם באנגלית כולל פוסטים בפייסבוק. יהיר לפיד לא מעניין לצורך העניין בכל אופן ברמה הבין לאומית.
המציאות ב 201409.01.14
5
ולא נוח לו שיעשו את קברו אתר עליה לרגל ומקום בטלנות. מי שבאמת אוהב את מרן שילך לבית המדרש. אל תהפכו את זכר הגאון לבבא בובא.
אביהוד09.01.14
4
מרן היה מתהפך בקברו אם היה רואה כמה ביטול תורה , אלימות , חילל ד' , השחתת רכוש ציבורי , חילול קברים אחרים ועוד מראין בישין , גורמים מאמיניו השוטים !
חסיד דן סגל09.01.14
3
מההתנהגות הברוטאלית של אנשי החברא "קדישא" והמשטרה אתם בושה לעם ישראל!!! אתם בושה לעם היהודי!!! ערב רב בהתגלמותו!!! וחבל שאלה מ(נ)טפלים בידיהם הטמאות בנפטרי העם היהודי...
משה חי09.01.14
2
רבינו הבט משמים וראה איך תלמידך אחוזים בשיפולי גלימתך התפלל עלינו לפני בורא עולם ותהיה ישועה לכלל ולפרט. וברור שהמצב לא יימשך אנחנו נמשיך להשתטח על ציונו הקדוש מקום המקובלים שם התפילות בזכות מרן קודש הקודשים מלאך ה' צבקות גאון הגאונים . זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל ובכללם השוטרים ואנשי החברא קדישא
יצחקי אביעד09.01.14
1
כולנו עדין מזועזעים והמומים, כאובים ופצועים בלכתו של אדונינו הגדול מכולם, עטרת תפארת ישראל, אוי... באמת מי יורה לנו דעה.... אין מי!!! הציבור נלחם כי רוצה לשמור על כבוד מורנו ורבנו! מי שפגע בו בחייו שילם!!! אוהבים את מרן! שומרים ונלחמים על כבודו.
מרן היביע אומר09.01.14
רוצה דעה?! קודם כל תפסיקו להתנהג כמו בהמות, ותפסיקו כבר לחלל שם שמים ברבים נמאס ממכם
לא מרן 09.01.14
תחת השם 'לא מרן' ו'תפסיקו לחלל שם שמיים...' הדבר היחיד שאני רוצה לעשות זה להחטיף לך מכות!
DAEV09.01.14
אני מעוניין לדבר איתך על נושא חשוב .. איך אפשר ליצור איתך קשר?
כנס09.01.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24