כיכר השבת

הרב דוד בלוך: חוק הגיוס החדש - נס גלוי

כשתתפזר עננת ההתלהמות ותשקוט ההיסטריה, נבין כולנו שנס גלוי עשה הקב"ה למען שמירת "עולם התורה" • הרב דוד בלוך טוען: חוק הגיוס החדש - נס גלוי (חרדים, דעה)

41
הרב דוד בלוך | כיכר השבת | כ"ג באדר א' | 23.02.14
הרב דוד בלוך: חוק הגיוס החדש - נס גלוי
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועל נסיך שבכל יום עמנו •

כשתתפזר עננת ההתלהמות ותשקוט ההיסטריה, נבין כולנו שנס גלוי עשה הקב"ה למען שמירת "עולם התורה". מי שאינו מכיר בנס זה, הרי הוא בגדר "כופר בטובתו של הקב"ה" [או סבור רח"ל שהחילונים והדת"ל אינם שונאי תורה..]

כדי להבין את גודל הנס צריך לדעת אל נכון מה עלול היה לקרות ב"דרך הטבע" לולא הנס..

להרגיש "פראייר"

אין דבר מקומם ומכעיס יותר אצל כל אדם בעולם וישראלי בפרט מאשר להרגיש "פראייר" של מישהו אחר. וזו בדיוק התחושה של הציבור החילוני ורוב הציבור הדת"ל כלפי החברה החרדית בנושאי ביטחון וכלכלה.. לא לחינם קראו למאהל המפגינים למען השוויון בנטל "מאהל הפראיירים".

לצורך הדיון לא משנה אם תחושה זאת באה מחוסר הבנה, רשעות ושנאת התורה, או משגיאות קשות של העסקונה והתקשורת החרדית.

זאת העובדה. נקודה!

תלות כלכלית בתקציבי ממשלה

עובדה נוספת, שלא כשיטת "סאטמר והעדה החרדית", להתנתק מתקציבי ממשלה לחלוטין אך לבנות במקביל עצמאות כלכלית פנים מגזרית. האברכים כיום יותר מתמיד תלויים עד צוואר בתקציבי ממשלה: גם בתקציבים ציבוריים, וגם בתקציבים ישירים לקיום היומיומי. ושוב מבלי להיכנס לשאלה אם ציבורית היה נכון או לא נכון לנהוג כך, זאת העובדה!!

עובדה זו מביאה בהכרח להכרה שלו רק רצתה החברה הלא חרדית בזעמה לרסק כלכלית את עולם התורה, היו יכולים לעשות זאת בקלות.

למשל בחקיקת חוק פשוט :שכל מי שיכול לעבוד ואינו עובד לפרנסתו או כל מי שהצבא מעוניין לגייס אותו ואינו מתגייס, אינו זכאי לשום תשלום ממשלתי כזה או אחר. בצביעותם הם היו גם מקשטים את החוק במאמר חז"ל על הפסוק "עזוב תעזוב עמו ..."

ירחם ה' מה היה קורה אז לעולם האברכים. וכשאנחנו באופוזיציה הדברים נכונים שבעתיים.

מי היה מונע מהם לעשות זאת? הבג"ץ?? הרי כמבואר בתקשורת החרדית - שופטי בית המשפט העליון יאשרו כל חוק שיפגע בחרדים רק מחמת היותם חרדים.

והנה לפנינו הנס הראשון! למרות תחושת הפראייריות המתסכלת והכואבת הם לא עשו זאת עד היום . נכון ,לצערנו, היו קיצוצים תקציביים אבל לא ברמה הקרובה אפילו לתרחיש אימים זה.

רק נס שמימי יכול להסביר זאת .הלא כן?

כוחי ועוצם ידי

האמירות המתלהמות בתקשורת החרדית: "אל פחד אנחנו חזקים! לא ישברו אותנו! נשיב מלחמה ונאיים בירידה מהארץ! נקים אוטונומיה חרדית עצמאית! מרד מיסים! ולכן לטענתם בין כה וכה הם לא יהיו מסוגלים מעשית להרע לנו, אין בינם לבין המציאות הריאלית ולא כלום, חוץ מרהב הזוי של "כוחי ועוצם ידי" החבויה באמירות אלו.

כאמור רק נס גלוי השאיר אותנו עדיין צפים מעל פני המים הכלכליים.

ספרו נפלאותיו

עיון בחוק הגיוס החדש מגלה לכל מי שמאמין ב"השגחה הפרטית", שהקב"ה שומר על עולם התורה גם אם לשם כך צריך הקב"ה כביכול לחולל נס.

המעיין בחוק מבין בעליל שחוק זה לא יפגע מעשית במאומה בכל מי ש"תורתו אומנותו".. מודים בזה כיום גם בתקשורת החילונית ובין השיטין גם בתקשורת החרדית.

עיון בחוק הגיוס החדש מלמד שהחילונים ויתרו לחלוטין על דרישתם לשוויון בנטל. כותרת החוק אמנם מנוסחת במשפטים מאיימים, אך כל מי שמעיין בפרטים יודע שהחוק מאשר במודע ובגלוי ששום בן תורה לא יאלץ לשרת ואפילו לא שירות מצחיק וקצר. ולמרות אי השוויון בנטל [לדעתם] המקומם והמכאיב שהונצח בחוק, הם הסכימו שלא תיפגע שערה אחת משערותיו של שום בן תורה בכל השנים הבאות גם לאחר "תקופת ההסתגלות"

כמעט כל שורה של ההקלות בגיוס, מחייבת "שירה" כי היא "על טבעית" למתבונן!!

רק נס גלוי יכול להסביר זאת!! [או לחילופין הסבר "כפרני" בוטה שהחילונים והדת"ל אינם שונאי תורה ואדרבה הם מעריכים לומדי תורה. כפי שכבר נכתב לעיל.]

בצד הנס נצטווינו בחובת ההשתדלות וב"ה שמי שעומד בראש הנהגת הציבור החרדי הרי הוא מרן הגראי"ל שטיינמן, שבדעת תורה וכ"חובת ההשתדלות" הורה לנציגים החרדים בכנסת להילחם בסעיפי החוק, ולא להילחם מלחמות אבודות בשלטון המחוקק.

"רודפים" של עולם התורה

כיום מודים רבים מישרי המחשבה, שלו לא היינו "מכסים" בקריצת עין, ואדרבה היינו מוחים בכל אלו שהפסיקו להיות במעמד "תורתם אומנותם", והשתמשו בתואר זה בכזב כדי להתחמק משירות, סערת הגיוס לא הייתה מתעוררת ולא הייתה עולה על הפרק. לא לחינם הוגדרו אלה ע"י גדולי ראשי הישיבות בדור שעבר כ"רודפים" של עולם התורה. כיום הדברים נכונים פי כמה, שהרי המשך קיום הישיבות והכוללים ללא הפרעה מותנה בחוק ב"מילוי יעדי הגיוס". לכן חובה קדושה מוטלת על העסקנים החרדים לבוא בדברים עם שלטונות צה"ל ולדרוש מהם בניית מחנות צבא כשרים למהדרין [ע"פ נהלי "נצח יהודה" דווקא, ולא די בנהלי ה"שח"ר" לסוגיו"] מחנות אלו יאפשרו לכל מי שבחרו מחמת קשיי פרנסה או סיבות אחרות להיות "בני תורה בחיי המעשה" - כהגדרת אחד מגדולי המשגיחים - ולפרנס את משפחתם כפי שנצטווה כל איש ישראל שאינו שייך ל"שבט לוי", לצאת ולשרת בדרכם לעולם המעשה ללא כל בדל סכנה רוחנית. לאחר שיוקמו מחנות "מהדרין" אלו, כל מי שיתחמק מכל שירות אזרחי או צבאי כזה או אחר [בחוק החדש גם שירות ב"הצלה" או זק"א" ייחשב שירות אזרחי], ומחמת זה ייעדר שמו ממכסת ה"יעדים", תחול עליו אותה הגדרה של "רודף". כי אם חלילה יהיו רבים כאלה, הפיצוץ הבא ביחסי חילונים - חרדים בנושאי כלכלה וביטחון יהיה הרסני פי כמה וכמה, ואם חלילה כך יקרה, נצביע עליהם כאחראיים לגזרות על עולם התורה. וכאמור ולאו בכל יומא יתרחיש ניסא

ומה הלאה?

המצב הכלכלי הקשה אילץ בשנים האחרונות יותר ויותר אברכים יראי שמיים לבקש טרף למשפחתם בעבודה . החוק החדש מאפשר לנו בניהול נכון ומושכל לבנות לנו עולם כלכלי עצמאי כפי שהיה נהוג בכל הדורות וכפי שנהוג גם כיום בקהילות ה"יראים" בארה"ב ואירופה. רק כך נוכל אי"ה לפרנס את לומדי התורה בישיבות ובכוללים בעצמנו, שלא יהיו תלויים יותר בחסדי השלטונות. לשם כך עלינו ליזום ולהקים עוד ועוד מקומות עבודה ולימודי פרנסה חדשים, ולהקפיד שסביבת העבודה או הלימודים בהם תתאים לאורח החיים החרדי הצנוע והמוגן מפיתויי הרחוב.

ומכאן קריאה לעסקנים לפעול במרץ ובדחיפות לשחרור העולם החרדי מהתלות הכלכלית המסוכנת והמבזה בציבור שאינו שומר מצוות, במקביל לביסוס והעצמת עולם התורה.

אם לא תעשו זאת, ההיסטוריה החרדית לא תסלח לכם.

חלקה של התקשורת החרדית

הנס זוהר שבעתיים, כאשר מתבוננים בשיח התקשורתי החרדי בכל השנים האחרונות, שלא החמיץ שום הזדמנות להעלות לגובה רב את להבות השנאה והבוז לחרדים אם על ידי גידופים אם ע"י איומים שחצניים כלפי כל מי שאינו שייך למגזר החרדי. על פי דרך הטבע התנהלות תקשורתית זאת אמורה הייתה לגרום לייתר מוטיבציה בציבור הכללי להרע לכל חרדי באשר הוא. וכאמור רק נס הציל אותנו.

שיח מתלהם זה גרם וגורם לנו נזק תדמיתי איום ובל יכופר. הוא הפך את הציבור החרדי כולו לנלעג, עד שנדמינו לציבור חסר יושר תקשורתי, כאילו היינו כולנו חבורת סכלים, שאינה מסוגלת בעליבותה לחשוב חשיבה קצת יותר מורכבת ובנויה על סיסמאות קיצוניות, ואינה מסוגלת להכיר שבכל נושא יש גם צד שני למטבע. ומעל הכול אינה מסוגלת להכיר טובה ליריבים פוליטיים גם כאשר זה מגיע להם.

כמה חבל שהתקשורת החרדית במקום למלא את תפקידה כמסבירה ומשכנעת בצדקת דרכינו לאחים רחוקים, היא בחרה להיות "בידור להמונים" לכל אלה שנהנים מהתלהמות וזעקות "עליהום" נגד כל ציבור שאינו אנחנו.

מי התיר לכם להציג אותנו, החרדים, שלימוד הגמרא לימד אותנו לחשוב חשיבה עמוקה ומורכבת יותר מכל מגזר אחר, מי היתיר לכם להציג אותנו כחבורת פרימיטיביים חסרי דעת? למה אתם עושים לנו את זה? אם זה לא נקרא חילול ה', מה כן ייקרא חילול ה'.

הייתם צריכים לשמוע השבוע ביום ד' בערב, באחת מתחנות הרדיו החרדיות, כיצד שלשה שדרנים משתפים פעולה עם שר מ"יש עתיד" ובראיון אתו כמעט מתחננים לפניו שיצביע בעד סעיף בחוק שיקצר את חדשי לימוד התורה בישיבות ההסדר!!. זאת ועוד, לאחר מנת הטחת העלבונות שכבר נזרקת מפיהם באופן אוטומטי נגד החכי"ם מ"הבית היהודי", הם לא נרגעו עד שאת חיילי ה"הסדר" המחרפים נפשם ביחידות הכי קרביות שנים רבות גם לאחר סיום לימודיהם, הם כינו בשידור "חיילי שוקולד", [הנ"ל חזר על "ההברקה" גם בטורו בעיתון] דבר שלא הפריע להם להתרברב מול השר מ"יש עתיד" על שירותם הצבאי המרשים והקשה, ואת שיתוף הפעולה הפוליטי בין "יש עתיד" ל"בית היהודי" הם כינו "ברית האחים המוסלמים" .כמה שנון ומבריק ובעיקר כמה משכנע.

בדברי חז"ל מבואר שכל נס שנעשה לאדם מוריד מזכויותיו, וככל שהנס גדול יותר, עוד ועוד זכויות נמחקות. על כן לפלא הדבר, כיצד גם כיום מרשים לעצמם כלי התקשורת והעסקנים החרדים להמשיך ולהתלהם במילים בוטות ומעליבות המוטחות שעה שעה בציבור החכי"ם שאינם חרדים.

לו לפחות בצד הביקורת היו יודעים להודות על כל מה שיש להודות ולשבח, הדבר היה נותן אמינות לביקורת גם אם היא קשה. וכי אינכם מבינים שביקורת שאין בה איזון פועלת כבומרנג נגדנו ומעמידה אותנו שוב ושוב כחבורה שאין שום טעם להידבר איתה?. התנהגות שכזו היא חסרת אחריות ומסכנת את עולם התורה.

וכי מי ערב לנו שגם להבא יתחוללו לנו ניסים גלויים שכאלה? וכי מותר לסמוך על הנס רק כדי לזכות בתהילה מזויפת של "לוחמים" ולקבל טפיחות שכם מהמון מתלהב? וכי מותר לסכן את עולם התורה רק כדי לזכות בעוד אחוזי רייטינג?

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
כותב נתונים שאינם אמת ! בתור עובדות מוצקות ועליהם בונה מגדלים . דווקא כתיבה יפה חבל שאין תוכן.
חיים21.09.14
32
הרב צודק במאה אחוז
דוד23.02.14
31
כתוספת למאמר מצויין: דוברי החרדים שוכחים לעתים את העבירה הזאת.
דוד23.02.14

הצגת כל התגובות

30
תחנה טיפשית! נותנים במה לכל מסית ומדיח ומחרחר ריב ומדון!
עוז ברנט23.02.14
29
הנס הכי גדול של החוק הזה הוא שהקהיל החרדית תצא מהעוני המנוול שהיא גזרה על עצמה, ושהיא תפסיק לחיות על כספי חלוקה.
יהודי23.02.14
28
אם היו עוד הרבה כמוך(ואני מקווה שיש)מצבנו הכללי היה טוב בהרבה.
רפול24.02.14
27
כמו תמיד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתי23.02.14
26
שלא נותנים לדובר שפוי כמוך את הבמה הציבורית המתאימה ומי שעולה לשידור הם או דוברים עילגים או שחצנים שמשניאים את הציבור החרדי בעיני החילוניים. חבל מאוד!
אסף שמעון20.09.14
25
אשריך הרב בלוך חבל שאין עוד אנשים אמיצים כמוך לומר את האמת. חבל ש'הנציגים' החרדים לא אומרים לנו את האמת.
אהרן23.02.14
24
אני חותם על כל מילה. אני עוקב אחרי המאמרים שלו כבר כמה שנים הוא תמיד ראה נכון את המציאות אם תקראו את המאמר שלו "יום הדין של המפלגות החרדיות" הוא פשוט חכם עדיף מנביא
חרדי מודאג23.02.14
23
הצביעות החרדית היא דבר חסר תקדים! הבית היהודי נשכבו על הגדר כדי לרוקן את החוק הזה מתוכן. ישבו עם לפיד ועיקרו ורוקנו את החוק מתוכן (תוך קריצה לחרדים) ובלבד שאף חרדי שלומד תורה לא יגוייס - וכך גם הוחלט!!!! ומה הם קיבלו בחזרה??? קיבלו שנאה, השפלה, קללות וכינויי גנאי. יופי של הכרת תודה!
יוסף המספר23.02.14
22
יותר משאיני מסכים עם דעותיו של הרב בלוך ורחוק אני מהם כרחוק מזרח ממערב, מכבד אני את אומץ ליבו ואת אמונתו בצדקת דרכו. חברים מה ההתלהמות? אולי נתרגל קודם כל לשמוע, להקשיב ורק אחר כך נתווכח וגם אז הדברים יכולים להיעשות בצורה תרבותית וללא התלהמות מיותרת. איך אומרים, "דרך ארץ קדמה לתורה", ומי שאינו נוהג
המאמין25.02.14
21
הבית היהודי ניסו למנוע גיוס של לומדי תורה אמיתיים. הם הבינו שלא יצליחו לגרום לויתור על החוק, אבל עבדו קשה כדי לרוקן אותו מתוכנו- כמו שציין כותב המאמר. רק חבל שבמקום הכרת טובה- הם מקבלים עלבונות ובזיונות מצד החרדים. אם אכן מבינים שהחוק הזה הוא הטוב ביותר שיכול להיות בזמן הזה, מדוע אין אמירת תודה לאל
רחלי25.02.14
20
למאמר??? האם כי הקהל מסכים עם הביקורת של המאמר נגד התקשורת החרדית????
תוהה24.02.14
19
אלא לקרוא את הצעת החוק כהווייתה. ב"ה.
אלעד23.02.14
18
מסכים לכל מילה, הרב בלוך יישר כוחך. תלמידך
תלמידך25.02.14
17
רק השארתם של כל השוליים ברחובות במסווה של 'פיקוח נפש שהם יתגייסו' (לא כ"כ נורא אם הם יהיו כמה שעות בלי אייפון וחברה במשך יום האימוניםבצבא!), הביא את השנאה והנסיון לנגוז בתורה . כל מי שקורא את הפרטים, רואה שהמשפט: "הם קבעו שלימוד תורה הוא עברה פלילית", הוא הרבה פחות מהתלהמות זולה וטיפשית. ואחרןנים חב
ישראל שטינמץ23.02.14
16
מרוב מלל לא הבנתי מהו הנס. אתה בעצם אומר מה שלפיד אומר רק אל לנו להאמין שלפיד עשה את זה רק ההשגחה עשתה את זה ? כלומר לא היטלר הרג שש מיליון רק האלוהים ?! וזה לא ח"ו אסון רק נס ?! למשל שקמה אחרי זה מדינה ולפיד וכו' והביאו לנו עוד ניסים ? אתה שם לב שאתה מרגיש כמוהם שהציבור החרדי צריך מחנכים ואתה
max23.02.14
15
צודק במאה אחוז
דוד23.02.14
14
שאנחנו נכנס לכור ההיתוך שלם ונהיה בשליטתם של אלו שרוצים לחלן אותנו (כן זו מטרת החוק). זה יהיה הפתרון שעליו צוררי ישראל חלמו אלפי שנים
יוסף23.02.14
13
המתקפה של חלק מהציבור החרדי נגד תלמידי ישיבות ההסדר, נותן תחושה שלא לימוד התורה מעניינת אותנו אלא המגזר שלנו בלבד. צריך לומר בקול רם כי לימוד תורה היא גאולה לעם ישראל בין אם זה לימוד בישיבות ליטאיות חסידיות או ציוניות.
מוטקה23.02.14
12
לא בכל אני מסכים עם הרב בלוך, אך עצם העובדה שקם אדם אמיץ וישר ומביע דעה שונה ומורכבת יותר, מבורכת מאד בעיני. אין ספק כי האמינות של התקשורת החרדית על שלל גווניה שואפת לאפס (מלמטה) מה שגורם נזק בל ישוער הן ברמה ההסברתית תקשורתית והן ברמה הערכית (לפחות לצעירים). עכשיו יקומו פה כל מיני ארחי פרחי ויגדפו
יעקב23.02.14
11
ללמוד וליישם..
יוסף23.02.14
10
אודי עטייה שהוא אחד מהרשמים של הנחל החרדי, אמר בראיון לראש יהודי, שיש לגייס כל בחור שהוא "לומד" בישיבה רק שהוא חלש... אל תשחק משחקים שאתם רוצים רק מי שלא בישיבה.... וראוי לזכור, שמרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל, כתב שאסור ללכת לנחל החרדי, גם מי שלא נמצא במסגרת, כי החברה שם היא מקולקלת, של שבאבניקים...
חרדק23.02.14
9
כרגיל צודק. החוק הזה זה הדבר הטוב ביותר שקרה לחרדים מזה זמן. כולם מדברים על זה בחדרי חדרים. ומה לעשות, זה בזכות הבית היהודי, ולא בזכות אף אחד אחר.
אמיץ לב23.02.14
8
הכתבה מאד מבלבלת , מגלה טפח ומכסה טפחיים. אין סיכום או שורה תחתונה . על הכותב הנכבד היה לכתוב בצורת סעיפים 1,2,3, עשה כך או לא שייך על מנת להבהיר עמדותיו . הרבה אנרגיה שהושקעה - לא הביאה ליעודה , וחבל .
יהושע23.02.14
7
זה רק ההתחלה הגזירות ימשיכו, יקפלו את הציבור החרדי לאט לאט ונתעורר מאוחר. אשריך שאתה רואה את זה כניסים. הכל זה נס רק השאלה איך מסתכלים על זה ואיך מפרשים זאת. נס שאנחנו מתקיימים פה בכלל.
מורה להסטוריה23.02.14
6
אם הכן החוק לא ידרבן חרדים להתגייס, לא צריך חוק כלכלי שירושש משתמטים. מספיק שיקרה מה שקרה באוקראינה, שהציבור יקח החוק לידים. וחיילים חילונים יודיעו כי אינם מוכנים לאבטח את ביתר עילית, מודיעין עילית, עמנואל ועוד.ואז תשמע צעקת החרדים אשר לא נשמעה מאז מכת בכורות. ואלפי משפחות חרדים ינוסו מבתיהם, כי לא
דן סגל23.02.14
5
בפרונט של הציבור!
חרד לדבר ה'23.02.14
4
אהבתי את דודבלוך איש חינוך לא כל כך מצליח אבל מענין. לפיד ובנט הם עושי ניסים- נו, הבנתם? הטוב הוא שניתן לכל אחד מהחרדים לזמר זמירות כרצונו, זה כמו פרשנות- ברבה שטויות מול פשט הגיוני.
יוסי23.02.14
אם הייתה שנה משמעותית של חינוך בחיי היא הייתה אותה שנה שלמדתי אצלו. הוא סידר לכולנו את הראש, לימד אותנו להיות למדנים של ממש, והכל בהומור משובח. מה שנכון שהוא מתאים בעיקר לבינונים ומעלה, ולא מתאים כך כך לחלשים. אני לא מכיר מחנך שכל כך הרבה תלמידים שומרים אתו על קשר שנים רבות לאחר סיום לימודיהם.
נהורא25.02.14
להביא את הסטייפלר ואת הגרי"ז מבריסק על כל שורה בגמרא, זה באמת מרשים, וככה הוא קנה לעצמו מעריצים בקרב התלמידים במדרשיה. מצד שני, אני זוכר את ה"השקפה" שלו שהיתה די דומה לסאטמר ונטורי קרתא, ולכן אני לא מבין את המהפך שעבר. כולם זוכרים כמה תלמידים הוא הפך לחרדים למורת רוחם של הורייהם, ולא בדיוק לחרדים
זו בעיה25.02.14
ואפילו מתחרט על ששלח תלמידים דווקא לישיבות חרדיות, והיום הם שקועים בעניות.
מומו27.02.14
3
לא רוצים לשמוע אותך, עוכר ישראל...
תלמיד מרן23.02.14
2
ברוך השם, שיש אנשים אמיתיים כמוך הרב בלוך. נהניתי מאוד לקרוא, לצערינו אין הרבה כמוך. אך במקום שאין איש. השתדל להיות איש. אשריך! הלוואי ובתקשורת החרדית ישכילו להפנים, ולהפסיק עם ההשמצות כלפי כל מי ש'שונה'. על ניסיך.
אהרן23.02.14
1
אבל איך אפשר להשתמש ולהתחנך בצבא שכל מהותו הוא צבא של מדינה יהודית שכופרת בבוראה, הרי מדינה זו היא חילול ה' בהתגלמותו שקמים יהודים ואומרים אין לנו חלק באלוקי ישראל, והצבא הוא לא יישות נפרדת אלא ידא אריכתא של המדינה. האם אפשר להשתמש בע"ז לרפואת הנפש
ישר24.02.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24