כיכר השבת

הקץ לפרשת אהרון רמתי והבנות?

בית הדין: על רמתי להתנתק מהבנות וממוסד 'באר מרים'‬

פסק דין חמור וחריף בלשונו שהוציא בד"ץ בית יוסף, מסמן כי קרב הקץ לפרשת לפרשת מדרשת הבנות של אהרון רמתי • בית הדין הורה לרמתי לסגור את המוסד ולנתק כל קשר עם הבנות: "ביה"ד יראה בחומרה רבה אי ציות לפסק זה, ומתרה בנתבע באזהרה חמורה ואחרונה" • בפנים פסק הדין החמור(חרדים)

47
צביקה גרוניך וישי כהן | כיכר השבת | י"ד באדר ב' | 16.03.14
מימין אהרון רמתי
מימין אהרון רמתי (צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

הרב אהרון רמתי הוא מנהלה של מדרשת באר מרים, מדרשה חרדית השוכנת ברחוב שאול המלך בשכונת סנהדריה בירושלים. זה שנים שהוא סופג ביקורת נוקבת נגד המוסד אותו הקים בעשר אצבעותיו. בגילויי דעת שיצאו ברבות השנים מטען כי המדרשה פועלת ככת.

המוסד שוכן מעל דירתו של רמתי. התלמידות בגילאי ה-18 ומבחינה חוקית הן אדון לעצמם וזו הסיבה שמבחינה חוקית לא ניתן למנוע ממנו להמשיך ולהפעיל את המוסד הקיצוני המדובר.

כחלק מגישה המעודדת לצניעות קפדנית, לבושן של התלמידות הוא ייחודי באדיקות צניעותו. הן לובשות חולצות כהות עליהן וסט מבד עבה ואטום וחצאיות כהות וארוכות.

הוריהם של התלמידות לא אוהבים בלשון המעטה את המתנהל במוסד ולאור זאת פנו הם לבית הדין לממונות הליכות עולם שעל ידי בד"צ בית יוסף בראשות הדיינים: הרב יצחק כהן, הרב ברוך שרגא, הרב שמואל פנחסי. כך לפי הדיווח ב'קו החשיפות'.

ההורים התלוננו על פועלו של הרב. בית הדין זימנו את אהרון רמתי זה מספר פעמים אך הוא בחר להתעלם ולא להתייצב לדיונים. הדיינים קבלו על כך שרמתי ממשיך להיות במוסד למרות ההסכמים שנחתמו עמו בעבר: "מאחר והגיעו עדויות לביה"ד על כך שהנתבע עובר על פסק ביה"ד מתאריך כ"ג תמוז תשע"ג וממשיך לשמור על קשר עם הבנות, וכן אינו מקיים את ההסכם שנחתם עם המנהלת, ומאחר והוזמן מס' פעמים לביה"ד ולא הגיע באמתלאות שונות".

בהיעדרותו פסקו הדיינים כי עליו לחדול מכל פעילות במוסד: "ביה"ד אוסר על הנתבע להיות בקשר עם הבנות מכל סוג שהוא, הן במסירת הרצאות, הן בשיחות פרטיות, הן בקשר טלפוני, הן בקשר בכתב מכל סוג שהוא, הן עם הרווקות הן עם הנשואות, וכן לנהל את מדרשיית באר מרים בכל צורה שהיא: הן חינוכית, הן כספית והן במסירת שיעורים והרצאות, ועליו להתנתק באופן כליל באופן סופי ומיידי מהבנות ומהמוסד, ללא שום הוראת היתר".

"ביה"ד יראה בחומרה רבה אי ציות לפסק זה, ומתרה בנתבע באזהרה חמורה ואחרונה כי באם יעבור על פסק זה, ינקוט ביה"ד בכל האופנים שייראו לו לנכון". הוסיפו הדיינים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בפני בית הדין הוצגו סיפורים קשים שהדעת אינה סובלת, בליווי הוכחות ועדויות מבנות שהצליחו לברוח מהמוסד שברשותו, לאחר עשרות דיונים שבהם רמתי שתף פעולה עם בית הדין למראית עין, לאחרונה הוא הפסיק להופיע בדיונים.‬

‫הורים נוספים שהצטרפו לתביעה שנמשכת כבר כארבע שנים ספרו כי רמתי טען להם כל העת שהוא פועל בחסות בית הדין, באישורו ועל פי הוראת הדיינים.‬

‫עכשיו ממתינים ההורים לראות האם ימשיך רמתי לעתל בהם למרות פסק הדין האחרון או שמא ינהג כפי הוראת הדיינים ויינתק כל קשר עם בנותיהם.‬

פסק הדין: (בלעדי: כיכר השבת)

‫בכדי להבין את אשר עובר על תלמידות המוסד, נחזור אחורה לשנת 2011, אתר "כיכר השבת" חשף את הפרשה שכונתה "פרשת רמתי" . חשיפת הפרטים מסמרי שיער עוררו סערה במגזר החרדי, כשבראשיתה הפרשה אפופה סימני שאלה ומסתורין.

מן העבר האחד, עדויותיהן של כמה מתלמידות הסמינר שטוענות כי הרב אהרן הרמתי מנהל כת של ממש שנועדה לנתק את התלמידות מהוריהן. ומאידך, הרמתי עצמו - שגם הוא מגובה בעדויות של תלמידות, טוען כי הכל הכפשה ועלילת שווא. ודבריו, יש לומר בכנות, משכנעים במידה לא מעטה.

יומיים אחרי שהתפוצצה הפרשה, הגיעה אלינו עדותה של ש"ל, בוגרת סמינר ירושלמי מוכר, שנחשפה למתרחש ב"באר מרים", בראיון בלעדי היא תיארה את שראתה במקום השנוי במחלוקת.

ש"ל נקלעה לסמינר בטעות. "מישהי שכנעה אותי לבוא לבקר. היא רצתה שאעבור לשם", סיפרה ש"ל.

"זה קרה בחופשת פסח. הייתי במבנה אולי שעתיים וחצי, ולאורך כל פרק הזמן הזה חשתי בתחושת אי נוחות שהיה קשה להסביר אותה.

"למעשה, המקום כולו זעק אי סדר. היו הרבה מזרנים על הרצפה. חלק מהבנות ישנו עליהם, וחלק אחר על מיטות. הן הסבירו לי שמבחינתן, לא אכפת להן לישון בעמידה ´העיקר לזכות ולהיות חלק מהמקום הזה´. זה היה נשמע לי בלתי נתפס. החלטתי לעזוב".

ש"ל לא ביקרה במקום חמישה חודשים. באחד הימים, היא מספרת שהיה לה "יום רע". חברתה הציעה לה לבקר שוב במקום, והבטיחה שזה יעודד את רוחה.

באותו רגע, חלה התפנית. "אני לא יודעת להסביר מה בדיוק עבר עליי, אבל מהרגע שנכנסתי לשם נמשכתי למקום כמו מגנט.

"הגענו לשם ונכנסו להרצאה של הרב רמתי. לאחר ההרצאה נכנסתי אליו לשיחה אישית, במהלכה סיפרתי לו על קשיים שעוברים עליי.

"הוא האזין, ובשלב מסוים הטיח בי: את כופרת. כך, במילים האלה. הוא הסביר שככל שאני נהנית בעולם הזה, כך גדלה כוס הייסורים שמחכה לי. יצאתי משם מושפלת ועצובה".

למרות הדברים הקשים שהוטחו בפניה, ש"ל מצאה את עצמה שבה ומבקרת במקום. "הזהירו אותי שזה מקום מסוכן, אבל המשכתי ללכת. הייתי מתחמקת מהעבודה רק כדי לשוב ולהיות שם".

סוד כוחו של רמתי, אומרת ש"ל, הוא הכריזמה, והיכולת שלו לרתק ולהקסים. "כשהוא מוסר שיעור, הוא מדבר כמעט בלחש ולפתע מגביה את הקול, בדרמטיות. אני לא ממש זוכרת את תוכן הדברים, אבל לאורך השיעור כולן יושבות מהופנטות. אף אחת לא משמיעה הגה.

"מתייחסים אליו ביראת כבוד כאילו הוא גורו או משיח", היא מספרת.

ש"ל מאשרת את הטענות שהושמעו כלפי הרמתי, לפיהן הוא ממריד את בנות הסמינר ומנסה לנתק אותן מהמשפחה ומהסביבה.

"הוא היה שולח הודעות כתובות לבנות עם מסרים חמורים נגד ההורים ובני המשפחה: ´הם מפריעים לכן להתעלות ברוחניות´. הוא תמיד אומר שבחוץ יש גהינום, והסמינר שלו זה גן עדן".

מצבה הנפשי, כך היא מתארת, הידרדר במהלך שהותה במקום. ההנהלה ראתה זאת ושלחה אותה למשפחה אומנת, אך גם שם נמשכו התנאים הקשים. "היה לי מאוד קשה שם, אבל בדיעבד הנתק הזה מהסמינר הציל אותי", היא אומרת היום.

אהרן רמתי טען אז כי "ש"ל לא היתה שייכת לסמינר. היא רק באה לבקר חברות. בנוגע לטענות שהשמיעה: אני לא מכיר עוד מקום עם אווירה, ליברלית, פתוחה ומדהימה, כמו כאן.

"הכל מופרך והכל שקרים, הבנות כאן מחייכות, נהנות מכל רגע ואוהבות את המקום, המדרשיה פתוחה לכולם וכל מי שרוצה מוזמן לבקר ולבוא לבדוק". הוסיף רמתי.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
רמתי מתי תמות???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים01.05.14
23
לפי כל מה שאני רואה הוא לא עושה מעשה שאינו חוקי השאלה היא מאיזה בתים הבנות מגיעות ?
בוב 16.03.14
22
אם הוא בסדר, אז גם זה בסדר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי 16.03.14

הצגת כל התגובות

21
תחליפו דחוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
דיירקשנית16.03.14
20
"המרכז הישראלי לנפגעי כתות" הכירו במדרשיה זו ככת לכל דבר. כך נאמר בישיבת לשכת ועדת הרווחה בעירית ירושלם (ביום ל מרחשוון תשע"ג) בנוכחות רבנים, צוות מומחים, פקידי סעד ורוחה, והורים, שדנו בהרחבה בפרשת כת רמתי.הוא עושה נפשות, לגייס למדרשיה בנות, בכל דרך שתהיה.הוא נכנס לתוך סמכות ההורית בבית, גם בעניני פ
הורה כאוב16.03.14
19
אני רואה בכל ערב בנות מחכות בתור להכנס אליו להתייעצות.
ש.16.03.14
18
מה יש לך לחפש שם? תשחרר את הבנות שלנו. אנחנו זועקים כבר כמה שנים! מה אתה רוצה מהן?! תפתח ישיבה תפתח כולל. למה להתעסק עם בנות?? למה אתה לא שומע לרבנים? כבר 4 שנים אתה מתלכלך עם כל העולם. כל הרבנים נגדך. די. נמאס. תחזיר את בנותינו הביתה! תפסיק תפסיק תפסיק. יש דין ויש דיין. הקב"ה רואה את דימעת העשוקים
אחד ההורים16.03.14
17
גם הרשע ברג שישרפו עצמותיו בגהינם היה גם כן רשע גדול אחותי בצרפת התחתנה עם בחור דתי ונכנס לברג שישרפו עצמותיו בגהינם וניכנסו לחיים שלו עד שהתגרש זה מזכיר אותו סיפור ניכנס לחיים של הבחורות והורס משפחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם17.03.14
16
אם זה חינוך לכיבוד הורים אז מה עוד אפשר לומר?
ש.16.03.14
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי16.03.14
14
לא סתם הפסק יצא בפרשת זכור את אשר עשה לך עמלק והמבין יבין חחח
אברך אשדודי16.03.14
13
הוא ניראה תימני מש ט השמעוני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון16.03.14
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירוחם17.03.14
11
נגד כל מי שלא הולך בדרכך? אנחנו בחרנו בדרך הזאת. תנו לנו לחיות את חיינו. אנחנו רוצות שהרב ורק הרב יורה את דרכינו. הוא צדיק ת"ח קדוש ומקובל וירא שמים ולומד אצל הרב בניהו שמואלי. וכל מעשיו לשם שמים ומעולם לא יורה נגד ההלכה. כל הבנות צדיקות וצנועות וידידות בלב ונפש אחת של השנייה.במקום יש רק אהבה ואחווה
בעילום שם16.03.14
אל תהיה צדיק הרבה ! הוא לא שומע לגדולי הדור וחושב שמבין יותר טוב מהם -כמו חוזרים בתשובה רבים !
מזועזע17.03.14
ועכשיו שכבר נפסקה הלכה ,בלי שום קשר להאם זה נכון או לא . חייב לציית לו
דן18.03.14
10
רק הקב"ה יודע שזה מקום של קדושה וטהרה. מהאמת לא צריך לפחד. לא עשינו רע לאף אחד ואנחנו נלך אחרי הרב לכל מקום כדי שימשיך להורות לנו את האמת. עשה לך רב הוא הרב שלנו ועשית ככל אשר יורוך!!!!!!!!!!!
תלמידה16.03.14
מה. אתם באמת כאלה תמימות? כאלה פתיות? הוא אוסר עליכם לקיים מצוות דאוריתא כמו כיבוד הורים? איך אתן מעיזות???? זה אש!
שרהרה18.03.14
הוא אבא שלך?? תתבייש לך הבת שלי שם והיא ניתקה איתנו כל מגע את לא מבינה הוא מקבל עליכם כספים ולוקח את זה לכיס שלו....תתעוררוווו
מרים01.05.14
9
שילך לעזאזל כל מי שמצער את רבינו הצדיק שרק עושה נחת רוח לשמים ומחנך לצניעות והסתפקות במועט.אנחנו לא כת ואין לנו שום קשר לכת. כולם פה אוהבות את הרב הצדיק שהציל אותנו מהשאול והציל הרבה בנות מההורים הרשעים שהתעללו בהם. במקום לתת לו פרס שעוזר למשפחות אומללות ומציל בנות מצפורני הרחוב והטומאה אתם מעלילים
שרה16.03.14
רמתי הרס לנו ולילדה שלנו את החיים הוא ניתק אותה מאיתנו היא כבר שלוש שנים לא בקשר איתנו...איפה כיבוד הורים...לזה את קוראת ״רב״ זה גואל רצון 2
מרים30.04.14
8
הבעיה של המקום זה חינוך לחוצפה ועזות כלפי ההורים. אי ציות של הרב לגדולי הדור - הוא ראש הכת והרב היחיד שפוסק בכל דבר. והחמור מכל הדרכה מעוותת בנושאי חיי משפחה שהורסת בתים של זוגות שלא כפופים לו בצורה מלאה.אם היה מכפיף דעתו לגדולים ממנו - הגרע"י והגרי"ש זצוק"ל והיה שומע לרבנים, לא היה פסול בדרך הצניעו
אורטל16.03.14
7
אם הרב בנייהו היה אומר שהוא צדיק אזי היה מעעד עליו אך לא שמענו שכך הדבר. לא יתכן לגרום שהבנות יהיו מסוממות נגד ההורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון16.03.14
רשע רשע רשע רשע רשע רשע רשע רשע
רובי15.04.15
6
הדברים נכונים 100 אחוז
דוד16.03.14
5
גבר כל היום מדבר עם נשים ומספרות לו הבעיות שלהם אנחנו בדור קשה מאוד בסוף יפול לאיסורים חמורים סמינר צריך אשה לנהל אותו ולא גבר והמון אנשים נפלו לכן אשתו צריכה להיתעורר ולא לתת לו להיתקרב לבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם16.03.14
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פורים16.03.14
3
שקודם ידאגו לעשות כשרות כמו שצריך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי17.03.14
2
עברתי ביום שישי ליד תיכון חילוני אני לא רוצה לנקוב במילה שמסכמת את הנושא אליו מתחפשות רוב הבנות בתיכון. פורים חג של פריקת עול ופריצות והנה יש לנו עבריין חדש שמחמיר בנושא צניעות יש!!!!
נורא 16.03.14
הבעיה היא שכל אלה שמחמירים בצניעות זה הרבה פעמים על חשבון הבעל שנותן עיניו בנשים זרות בגלל שהרב הצדיק של אשתו נותן לה כל מיני הוראות של פרישות מהיצר הרע.היא מתקדשת אבל הבעל יורד לטומאה...
מכיר מקרוב16.03.14
1
אסור לו לדבר עם הבנות והוא המשיך עולם כמנהגו נוהג.שיסגור את המקום לחלוטין ויפזר את הבנות לסמינרים ומדרשות אחרות כמו שכתוב בפסק הקודם. ואיפה המנהלת בסיפור, למה הוא לא מינה מנהלת?
רונן18.03.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24