כיכר השבת

למה החרדים לא מתנצלים?

ברגע שצד אחד רואה ומתייחס אל השני כעגלה ריקה בלבד, ובטוח שזה בסדר, שיח לא יכול להתקיים. אני מתבייש בזה שאני חלק ממערכת שהוציאה את האמירות שנאמרו בגל"צ לחלל האוויר, וגם אם אני לא מצפה מחרדים להתבייש באמירות שהזכרתי כאן ונאמרו על חילונים. שני קינן מקווה ומצפה שזה יגרום להם להרגיש טיפ-טיפה – לא נעים

153
שני קינן | כיכר השבת | ט' באייר | 09.05.14
שני קינן. כותב השורות
שני קינן. כותב השורות (באדיבות המצולם)

נער הייתי, ו(כמעט) זקנתי, ולא ראיתי חרדי מתנצל.

על זה חשבתי כששמעתי את ההתנצלויות הנמרצות והכנות של אנשי גלי צה"ל בשבוע האחרון על האמירה האומללה שנאמרה שם, לצד ההתעקשות של אנשי ציבור חרדים לא לקבל את ההתנצלויות הללו. חשבתי על זה שמעולם אף חרדי לא התנצל בפניי על זה שקראו לי בתקשורת עמלק, רשע, גוי או בהמה. גם לא על זה שלפעמים אני קלגס או קוזאק, שמדי הצבא שלי הם מדי זבל, שעגלתי ריקה, שאני בור ועם הארץ ושכשאני נפטר ח"ו זכרוני אינו לברכה.

לפעמים האמירות הללו נאמרות על ידי אנשים קלי דעת ומשוחררי לשון, לפעמים על ידי מנהיגים מסוגים שונים ולפעמים פשוט מדובר על אמירות שהן בגדר אמיתות ידועות, אך המשותף לכולן הוא שהן מעולם לא מלוות בהתנצלויות. הן מלוות בהסברים על כך שמיעוט הוא זה שאומר אותן, הן מלוות בפרשנויות כאלו ואחרות על השוני בין החברות, הן מלוות בציווי "הוכח תוכיח את עמיתך", הן מלוות בתירוצים על כך שהדברים הוצאו מהקשרם ועל כך שבציבור החרדי לאותן המילים יש לפעמים משמעויות שונות. אך הן לעולם לא מלוות בהתנצלויות.

אך מה המטרה של ההתנצלויות הללו? האם אני מעוניין בהן? אחרי מחשבה על הנושא הגעתי למסקנה שלא. ההתנצלויות הללו הן בסך הכל כלי המשמש כדבק חשוב הקיים בכל חברה. דוגמא לכלי זה הוא הביטוי השחוק "לא נעים", שבא להמשיג לאלה סביבנו תחושה של בושה. "לא נעים" היא בדיוק התחושה שהציפה אותי כששמעתי את אותו ילד קל דעת מתבטא כפי שהתבטא. התחושה הזו הציפה אותי למרות שהילד הזה ואני בכלל לא מאותם חוגים, כנראה גם לא מאותה עיר וכנראה שלעולם לא היינו נפגשים בין חברים משותפים. היא הציפה אותי למרות שהבנתי את הטעויות שהובילו אותו להלך רוח הזה, הבנתי את הסביבה שהוא חי בהּ, את התחושות שהוא גדל עימן ואת האווירה שהובילה אותו להגיד את מה שאמר. למרות כל אלה, לא נעים, לא נכון ולא במקום, ועל כך אני מרגיש בושה.

אך תחושת ה"לא נעים" כאילו ומתאדה לחלל האוויר כשמדובר באמירות של חרדים כנגד חילונים, ואת מקומהּ תופסים ההסברים. אם נדגים על האמירות שהזכרתי כאן אז הכינוי בהמות בסך הכל נועד לאנשים שלא שולטים בעצמם וברצונותיהם, רשע הוא בסך הכל מישהו שלא שומר מצוות, אני עגלה ריקה מפני שאיני נושא את עימי את התורה, מדי צבא הם מדי זבל רק כסמל לדבר שאינו רצוי במחוזותינו וכמובן שלא ניתן לזכור לברכה אדם שלא שמר מצוות. גם אם כל אחד ואחד מההסברים הללו נכונים להפליא, האם לא מלווה אותם, קצת, תחושה של "לא נעים"? גם אם נכתב "הוכח תוכיח את עמיתך" האם לא ניתן (ואף חובה) לעשות זאת בדרך שהוא יקבל את התוכחה, ואולי אפילו ישאר עמיתך?

אל כל ניסיון ליצור שיח מכובד ומכבד בין החברה החרדית לזו החילונית, יצטרך להתלוות פיתוח של תחושת ה"לא נעים" כלפי הצד השני. ברגע שצד אחד רואה ומתייחס אל השני כעגלה ריקה בלבד, ובטוח שזה בסדר, שיח לא יכול להתקיים. אני מתבייש בזה שאני חלק ממערכת שהוציאה את האמירות שנאמרו בגל"צ לחלל האוויר, וגם אם אני לא מצפה מחרדים להתבייש באמירות שהזכרתי כאן ונאמרו על חילונים, אני כן מקווה ומצפה שזה יגרום להם להרגיש טיפ-טיפה – לא נעים.

שני קינן הוא סטודנט בתוכנית אמירים של האוניברסיטה העברית.

תוכן שאסור לפספס
153 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
מות יומת"
אה??21.05.14
65
שאלה? האים התורה מברכת אותך על חילול יום יומי בקודש שלך ! בדוק קודם את עצמך - שפל שכמוך ?
פושע שכמוך15.05.14
64
שאלה? האים התורה מברכת אותך על חילול יום יומי בקודש שלך ! בדוק קודם את עצמך - שפל שכמוך ?
פושע שכמוך15.05.14

הצגת כל התגובות

63
כמה פעמים אמרו על החילונים שהם מזיקים, טפילים, מוצצי דם ועלוקות? יש הבדל בין אמירות מזלזלות לבין הסתה!!!!
מה הקשר?13.05.14
שאלה? האים התורה מברכת אותך על חילול יום יומי בקודש שלך ! בדוק קודם את עצמך - שפל שכמוך ?
יהודי15.05.14
62
אף פעם לא שמעתי אמירות שדומות למה שהשמעת אתה וחברך בגלצ משדרן בתיקשורת החרדית , חשוב שתבין שאתה כשדרן יש לך השפעה ענקית על מאות אלפי מאזינים שמושפעים מהאמירות שלך ויכול מאד ליהיות שלא שמעו את ההיתנצלות שלך את האמירות שכתבת כמו "עמלק, רשע, גוי או בהמה " יכול ליהיות ששמעת במאה שערים ושום חרדי סטנד
מיכל13.05.14
בין חבר (או ראש) מועצת חכמים לבין שדרן. שדרן אומר בשם עצמו, בשם העורך או בשם מנהל התחנה. רב, ובעיקר חבר מועצת חכמים מדבר כביכול בשם תורתנו הקדושה! אוי נא לנו כי חטאנו!
רפאל13.05.14
רפאל , אני מציעה לך לקרוא קצת סיפורי צדיקים אולי תתחזק באמונת חכמים!!!!!! יש הבדל ענק בין חבר מועצת חכמים לבין שדרן , הסבר: לא היתה ולא תיהיה שום התבטאות מחבר מועצת חכמים שמדבר באמת בשם תורתינו הקדושה על ציבור שלם כמו שדיבר שני , כן היו הטבטאיות נגד נציגי ציבור כמו 'לפיד' וכמו הבית היהודי בראשות בנט
מיכל14.05.14
אשר כופים את דעתם על הציבור שלהם, יתכן שהיה מקום לטענה שלך, גברת מיכל. המציאות היא שהם נבחרו על ידי ציבור גדול בגלל דעותיהם. כל מי שהצביע בעדם בבחירות לכנסת ונתן להם כוח היה מודע לדעותיהם, הזדהה עם דעות אלה ונושא באחריות מוסרית למעשיהם. המילה "לפידניקעס" אינה מתיחסת להנהגת המפלגה בלבד, אלא לכל מ
רפאל14.05.14
מי שבחר בהם לא בחר בגלל המלחמה בציבור החרדי!!!!! בחרו בהם בגלל שהם הבטיחו לשנות את הכלכלה ולהיטיב עם האזרח והראיה שגם שלפיד הצליח להעביר את החוק נגד החרדים הוא יורד בסקרים זה מראה שזה בכלל לא מעניין את הציבור שבחר בו!!
אחד העם16.05.14
על עם ישראל.כוונתך רצויה, אך יש לי להשיב. קשה מאד להכנס לדעתו של כל אחד ואחד מדוע שם בקלפי פתק של מפלגת יש עתיד. מכל מקום, לפיד ביטא בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את דעתו על ההנהגה החרדית, וזה לא מנע מאנשים להצביע בעדו. לפיד הוא שלוחם של רבים, ומי שהצביע בעדו נושא באחריות ישירה על מדינניותו של לפיד
רפאל18.05.14
61
אין לך מושג כמה אתה צודק. כתבת את זה בצורה הכי יפה ומדוייקת הלוואי ויהיה שינוי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי13.05.14
60
עוד לא הפנמת שאתה בארץ הזו רק בזגכות אלו הלומדים ומקיימים את התורה חוץ מזה כלום!!
יעבץ12.05.14
59
שהרבנים הם חלילה כמו גלי צהל -מקללים זה רק באתר שממומן על ידי ידיעות יכול לעשות זאת,אומרים די לחרדקים
יניב11.05.14
58
אני ממליץ לך לא להכליל לגבי החרדים יש הרבה מהם - בראשם חב"ד וזה ממשיך ומשפיע לאט לאט על עוד ועוד, שאוהבים כל יהודי אהבת נפש בלי קשר למעשיו. ורואים את הטוב שיש בכל יהודי. מעבר לזה שכאן הייתה הסתה לסוג של דילול מה שבכל הדוגמאות שהבאת , אפילו אם יש כאלו חרדים שאומרים כך, לא היה כיוון כזה..
יו09.05.14
57
כולנו בנים של השם יתברך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל09.05.14
56
עמלק בהתגלמותו בראש הכתבה להלחם בישראל כפשוטו
חרדי09.05.14
55
ביקשנו מגל"צ להוקיע. אז למה עוד פעם ההכללה על כל החרדים.
סתם חרדי09.05.14
54
תעשה הבדל בין כלי תקשורת שאמור לשרת את כל הציבור וגם מממומן על ידם לבין אנשים פרטיים שאומרים מה שבא להם! זה לא שאני מצדיק אמירות בוטות כנגד קהלים מסוימים גם אם זה נאמר בכנס פרטי אבל אם זה נאמר בערוץ שמממומן על ידי (כן , אני חרדי עובד ומשלם מיסים) זה מקבל פן חיובי לזלזל בי ובשכמותי ועל זה אני דורש ה
אין מה להיפגע09.05.14
53
שהמצב דומה גם לגבי הצד השני. יש הרבה חילונים ששונאים בטירוף חרדים. לומר שרק חרדים שונאים חילונים זה בניגוד למציאות. מי התחיל בזה ועל מי מוטלת החובה לרדת מעץ השנאה זהו סיפור אחר. מי שלא מכיר את המציאות הזו זה נובע מתוך שהוא: 1) תמים 2) טיפש 3) רע. כסטודנט בתכנית אמירים בחר לך את הרצוי לך
דידי סול20.05.14
52
בעקבות דברי הגאון פוסק הדור האחרון החזון אי"ש : "עגלה ריקה ועגלה מלאה נפגשות על גשר. כלום לא דין הוא שתפנה העגלה הריקה את הדרך לעגלה המלאה ?" ריק זה ריק, ועל מה צריך להתנצל ? - כאשר לומדים את התורה אדם מתמלא בחוכמת ה' והוא מתמלא גם במידות טובות !
מתמלא12.05.14
עגלה ולא אגלה
תחשוב - תבין13.05.14
51
זכינו שיש לנו רבנים כאלה, ממנו ילמדו וכמוהו יעשו ובא לציון גואל. יש צורך למנות את הרב קינן שליט"א לדובר הרשמי של הציבור החרדי. רק אחד כמוהו יכול להעלות את קרנה של תורה מעפר ואפר. אשרי רבו שלימדו תורה.
בולשיט10.05.14
50
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.05.14
49
וכי על כל שדרן שקורה לחרדים פרזיטים ועצם קריאת החק שויון בנטל בא לומר שהחרדים הם העגלה הריקה, מעולם לא דרשו התנצלות כי זה דבר אידלוגי אך לומר שצריך לזלול חרדים אך הם מסריחים זאת הסתה ואתה בתור כותב שורות אמור להבין זאת לבד!!!!
ששון09.05.14
48
מה אתה בכלל משווה כל היום צועקים ומשמיצים אותנו ואני לא מצפה מאחד כמוך שיתנצל אבל עד הסתה לרצח כאן מדובר בהסתה לרצח על כל המשתמע אם חרדי היה אומר שצריך לדלל את החילונים הוא כבר עכשיו היה יושב מאחורי סורג ובריח ועל זה בדיוק אנו דורשים סליחה לא על הסתה מתמשכת בת 66 שנה כנגד הציבור החרדי לא על ש
אני09.05.14
47
אנחנו - בני האדם - נוהגים לפעמים לכעוס אחד על השני ולהתבטא במילים לא הוגנות בצורה הדדית. אך ההבדל הוא פשוט ביותר. עמלק, רשע, גוי ובהמה אלה הם כינויי גנאי, כמו קניידאלאך. אבל תסכים איתי ש'לדלל' זה לא בדיוק כינוי גנאי ולקרוא לחרדים לחזור לאירופה זה לא בדיוק אמירה פשוטה אלא הסתה חריפה וחמורה ביותר הנוב
תחשוב - תבין13.05.14
כמי שיש חייוב למחוק את זכרו. זו מילה הרבה יותר חריפה מאשר "לדלל".
רפאל13.05.14
המילה עמלק פירושה: אחד שבא להילחם בתורה כמ"ש משל לאמבטיה....
ירוחם16.05.14
המצויה בציבור החרדי נלחם בתורה! הצבור החרדי זה לא התורה והתורה זה לא הציבור החרדי!
רפאל19.05.14
46
פונה אני אליכם חרדים יפים שלי, שחושבים שכותב השורות צודק שאלה לי! איך תתמודדו עם מאמר חז"ל: "לא ישא בת עמי הארץ מפני שהם שקץ, ונשותיהן שרץ, ועל בנותיהן הוא אומר: ארור שטכב עם בהמה" (פסחים מט,ב)? כן כן אותם חז"ל שדברו על שלמות העם "שלא ידח ממנו נידח" ואמרו "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה וכו' וכו
חרדי שפוי11.05.14
גם ריקנים שבכם מלאים מצוות כרימון!
אברך פשוט14.05.14
קיצוניות וקשות להסברה"->לעמי-הארצות=שכמ החושבים את עצמם לת"ח גדולים וגם חילוני הראה את עצמו "חכם גדול"- ואצלך זה -> כאן כבור הכלב שלך - עם-הארץ גדול ! אנך אלא טיפש גדול מאוד ! ואתה לא פה אבל גם לא שם ! ורק בגלל ->>> כי אתה חושב את עצמך לחכם גדול !
יהודי13.05.14
45
הרבי מליובאוויטש לא דיבר כך על אף יהודי ועל אף אדם.
סתם אחד09.05.14
44
אין ספק שאנחנו שונאים חילונים ודתלי"ם הרבה יותר מאשר הם שונאים אותנו. משנאיך ה' אשנא!!!! לדלל את הציבור החילוני ובעיקר הדתל"י!!!!
חננאל09.05.14
43
וכינויים לבין דיבורים על "דילול" על כל המשתמע ..
דודו09.05.14
אתה מבין את משמעות השימוש במונח עמלק על כל המשתמע מכך?
מישהו09.05.14
42
אני מתנצלת שאתה רשע גמור ....ואפילו כואבת את זה שאחינו הידרדרו ככה החליפו את הכיפה בג'ל את הציצית בג'ינס תשבת בשרימפס ועוד נעלבים (משורש עלוב) ...אבל בדוד המלך כתב התבוננת במקומו...עוד מעט ואין רשע אז מה לנו לדאוג עוד מעט וגם אתה חוזר בתשובה
אורי אור16.05.14
41
אם העגלה שלכם מלאה אז תסביר לי מה יש לך למכור? סמים? רציחות כל יום? פשע? מסיבות? הומ רדוד? "פשע" בוא נלך לנתונים של שירות בתי הסוהר בישראל: הציבור החרדי הוא כ 13% מהאוכלוסיה היהודית בארץ בכלא יש לו נציגות של 0.7% מסך כל האסירים היהודים בארץ (תוסיף לכך שקצב משום מה גם נחשב כאסיר חרדי) ה
יוני12.05.14
ואתה עלול ליתן על כך את הדין! אסור להוציא לעז על עם ישראל!
אברהם13.05.14
יחולו בך כל ה: ................!!!!!!!!
ישראל אשר בך את13.05.14
שלום עליכם, במחילה מכבודו, לא אהבתי את דבריך המתלהמים. ועל כן, אוסיף כמה מילים מועטות לפי סדר הדברים. סמים: זה נכון שבציבור החילוני, אחוז צורכי הסמים (והסוחרים בהם) גבוה יותר מהציבור החרדי. אמנם, אין זה נובע מ"יראת שמים" כזאת או אחרת (מעין "ונשמרתם מאד לנפשתיכם") שיש לחרדים, אלא זה בגלל הסגירות הח
אבי13.05.14
40
תודה לך על דבריך שמגלים לנו החרדים שיש באוכלוסיה הכללית אנשים שחושבים אחרת. לי אין כ"כ בעיה עם ביטויים מהסוג שנאמר בגלי צה"ל. יש לי בעיה עם הספונטניות, עם הלך המחשבה שלדאבוני הוא לא זר להרבה (גם אתה מכיר אנשים רבים שלא חשו אי נעימות!), ודוקא בגלל שהאימרה נאמרה בתכנית סטירה ובלי כונה היא מגלה על היות
חרדי שפוי11.05.14
39
וגם לך יצאו נפיחות ושאר ירקות מהפה, לפיכך מה לנו כי נלין על פיהם המזוהם של חלק מהחרדים.
אשר11.05.14
38
יתד נאמן כל שבוע יורד על הדתיים לאומים ושאיזה אתר או ערוץ דל"י כותבים משהו נגד חרדים הם זועקים על הסתה אז בואו נוריד פרופיל ונחיה באחדות בלי השמצות אחד על השני עד יבוא גואל בעז"ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר09.05.14
37
אם לא דרשת מעולם התנצלות ולא נפגעת מהדברים אז ייתכן שבתוך לבך אתה יודע שחלק מהדברים שנאמרו הם אמיתיים וכואבים . אנו דורשים התנצלות כי אנו יודעים מי אנחנו .
יהודה09.05.14
36
אם זה בתקשורת יומם ולילה ולא אומרים להם את האמת שבזכות התורה עם ישראל הצליח להישאר בגלות כיהודי
מני09.05.14
35
כחרדי אני מסכים עם כל מילה שלו אני ההייתי הולך למסקנה אחרת לא " עכשיו כואב לכם תבינו מה אתם עושים לנו" אלא שכמו שבימין תמיד מבקרים את השמול אבל לא מוכנים לקבל ביקורת המסקנה שנלמד שהחרדים לא כל מה שהם עושים הוא מושלם ושיהיו מוכנים לשלם מחיר ציבורי על התנהלות החברה
משה09.05.14
34
עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס: -> -> היפה הנפש המקטרג כאן ->היפה נפש המקטרג כאן מתעלה על חשבון בעל העברה ולכן הוא נעשה פתאום "צדיק גדול" ?! הגנב רק ב "והשיב את הגזלה אשר גזל או את העושק אשר עשק" ! אבל היפה נפש הכופר כאן בכל ומכל וגם מקטרג יום, יום על הזולת מה דינו ? לפי שמאחר שהוא מושבע ועומד מ
דוב15.05.14
33
החיים החילונים הם חיים עקרים של אכול ושתו כי מחר נמות.והבילויים תכליתם לעשות בלאי לזמן. חיים שיש בהם הכל אבל אין בהם כלום חיים של התעלמות מתכלית האדם בעולמו חיים של התעלמות מחידת החיים הבסיסית אם נולדנו בשביל לחיות למה אנחנו מתים? ואם אנחנו חיים בשביל למות למה נולדנו? חיים של התעלמות מהמימד הרוחני ש
יהודי אוהב11.05.14
ולדעתך זה מתיר לנו לקרוא להם "נאצים", "עמלק" ושאר דבורים מעליבים. באבות שנינו "איזהו מכובד המכבד את הברייות"
רפאל12.05.14
בני תורה ת"ח בא"י מכניסים בכלה ?! בני תורה מכים עם צינורות ברזל ? ->זה מאוד מכובד אדוני !
זה מאוד מכובד 12.05.14
אני אנסה לענות לך מסברה ככלל:כל דבר לגופו. על חילוני סתם אין לדבר רע כי הוא מסכן הוא גוּדל בנכות רוחנית והוא לא ממש אשם וגם ככה גידלו אותו. אבל על ראשי הלוחמים ביהדות על אלה אמר דויד המלך "משנאיך ה' אשנא ומתקוממיך אתקוטט" אלה הוציאו את עצמם מהכלל של הבריות שראוי לכבד ובכל זאת כל התבטאות לגופה וראו
לרפאל12.05.14
32
כבר הבעתי את מורת רוחי מהתבטאויות של נאצות וקללות בכמה וכמה כתבות שהתפרסמו באתר זה. הרגשתו הצודקת של כותב מאמר זה אכן מאשרות את אשר חשתי אני ורבים אחרים שכמותי. מר שני קינן הנכבד - אם היית מעיין בתגובות לאמירות האומללות הנ"ל היית רואה כי רבים אכן סולדים מהם ומביעים זאת במפורש.
אברך פשוט11.05.14
31
צודק. חרדים לא טועים אף פעם.. ראיתם פעם רב או אדמו"ר טועים? מתנצלים? אגב, אחד הסימנים לבגרות ואינלגנציה - תנצל ולהודות בטעות.
יוסי10.05.14
30
כמו בצד השני
יחי ההבדל09.05.14
29
לכל המגיבים נגד, אתם מוגי לב ומרמים את עצמכם. חבל
חרדית09.05.14
28
הכותב האינטלגט, קצת עושה סלט בין אמירות מתלהמות לאמירות מהותיות, וההכללה יצרה עבורו את הקרקע לפוסט! אמירות כזבל וגוי שהן אמירות מתלהמות והאומרים ידועים ונדרשת מהם ההתנצלות. אמירת העגלה הריקה הינה אמירה מהותית. הבסיס לעם שהגיע לארץ מהגולה הדוויה הם שומרי מסורת ישראל ששמרו מצוות במסירות נפש במשך שנו
מענדי09.05.14
27
'לא נעים' 'לא נכון' 'לא במקום' הי, שמת לב שהיתה כאן קריאה לרצח? בצחוק!!!
אפרים09.05.14
26
קראתי את הכתבה אני רוצה לומר לך שאנו זקוקים לאנשים כמוך ערכיים ואנושיים ולא משנה כרגע דת ומיגזר קודם שנדע לכבד אחד את השני והרבה חרדים חושבים כך ואין להם כל קושי לקבל ולאהוב את השונה
שלמה09.05.14
מה משמעות האמירה עמלק, כשכולנו יודעים מה צריך לעשות לעמלק?
מישהו09.05.14
25
חרדים כן מתנצלים.
בולשיט20.05.14
24
תמיד ההיתי מאלה שמתרצים את האמירות האלה... עד שכבר לא יכולתי לתרץ יותר.. כל פעם הייתי אומרת שלא מבינים את שפת החכמים, שלא התכוונו לכך....עד שכבר הרגשתי שזה לא נכון, ואני חרדית... ותמיד היה קשה לי לומר זאת. אבל כאן יש אמת.
עטרת נחמה10.05.14
23
בושה לנו!!!
חרדי מבוייש09.05.14
22
אף אחד לא צריך להתנצל! אתם לא, אנחנו בטח לא! אני יסביר: אנחנו לא צריכים להתנצל כי לא דיברנו סרה ולא פגענו ביציר כפיו של בורא עולם באשר הוא בריאתו. דיברנו על חוסר ערכים, על חינוך קלוקל, ועל עקימות באורח החיים. אתם לעומת זאת כן עשיתם את זה ובכל זאת אל תתנצלו. למה? 1: כי ההתנצלתות שלכם בין כה מהשפה ול
מישהו09.05.14
21
לא צריך תואר כדי לדעת שבמה מדינית אינה מקום לסדיסטיות ! צריך להיות בגל"צ כדי "לא לדעת" ... ניצול מרושע ! ואגב הם באמת עגלה ריקה { התרבות ה"חילונית" } שיגידו מה יש להציע !? סמים אלכוהול !
חרדי09.05.14
פילוסופיה ספרות מדע מחשבה חקירה סקרנות ואתיקה. אותם דברים שגם כדולי חכמינו כמו הרמבם המאירי והרבלג למדו מן הגויים. בדורנו נוספו גם מידות: דברים כמו כבוד לשונה, רצון לשלום יחס לנכים וכו וכו. ברמת הכלל יש גם הרבה ללמוד איך לבנות שילטון שמגנה שחיתות, שמונע מכמה איליטות להשתלט על הציבור. אז נכון שיש
כגד11.05.14
אפשר היה להתבולל במדינות העולם אחרי השואה ולהנות מכל אותם "דברים" וחוץ מזה לא שווה כל אותם "דברים" אם לצורך כך פלשת לארצם של יושבי המקום וגזלת את אדמתם ובתיהם ועכשיו אתה מנסה לרצות אותם בלהחזיר להם חצי וקורא לזה "רצון לשלום" (פחחחחח) ולזה אתה גם קורא "שלטון שמגנה שחיתות" כדאי קודם כל שהוא יגנה את עצ
ל-כגד12.05.14
20
אם העגלה שלכם מלאה אז תסביר לי מה יש לך למכור? סמים? רציחות כל יום? פשע? מסיבות? הומור רדוד? פשע בוא נלך לנתונים של שירות בתי הסוהר בישראל: הציבור החרדי הוא כ 13% מהאוכלוסיה היהודית בארץ בכלא יש לו נציגות של 0.7% מסך כל האסירים היהודים בארץ (תוסיף לכך שקצב משום מה גם נחשב כאסיר חרדי) הציבור שלכם
יוני09.05.14
שלום עליכם, במחילה מכבודו, לא אהבתי את דבריך המתלהמים. ועל כן, אוסיף כמה מילים מועטות לפי סדר הדברים. סמים: זה נכון שבציבור החילוני, אחוז צורכי הסמים (והסוחרים בהם) גבוה יותר מהציבור החרדי. אמנם, אין זה נובע מ"יראת שמים" כזאת או אחרת (מעין "ונשמרתם מאד לנפשתיכם") שיש לחרדים, אלא זה בגלל הסגירו
אבי09.05.14
רפואה, מדע, זכויות אדם והומניזם, כבישים ותעופה, חשמל, מחשבים (בכלל טכנולוגיה), התפלת מים, מוזיקה, ספרות, אמנות, חינוך מיוחדחינוך, חקלאות מודרנית, דמוקרטיה, אדריכלות, מטאורולוגיה, ארכאולוגיה, מדינת ישראל (צה"ל)... לא רשום בטאבו על שם חילונים כמובן, אבל אם תדפדף בקורות התחומים האלה תמצא בין ההוגים, המ
א09.05.14
א. היקר הדברים שציינת אכן חשובים מאד לדעת הרבה מהקוראים, אך בשונה מהדברים שצוינו קודם שאכן קשורים ל"עגלה ריקה" כלומר דברים הקשורים לחינוך, ערכים, התנהגות בין אנשים, הדברים שהעלית ממש לא אמורים לשקף ערכים וכדו' וזה ההבדל הפשוט והמובן בין הדברים הצודקים שהוא ציין לדבריך.
ב11.05.14
19
חבורת רשעים בחזות חדית
יהודי18.05.14
18
לעומת זאת מעולם לא עשו זאת כינוי בית של גויים וכדומה זה לא קריאה לרצח
חרדי11.05.14
17
אני חרדי מבטן ומלידה, ואני מוצא את עצמי מזדהה עם הטיעון כולו. אני אישית אכן מרגיש זיפט כאשר אני שומע התבטאויות אומללות מפי גדולינו ומפי קטנינו. בעיני, התבטאויות מהסוג שתיארת משקפות חוסר אחריות, חוסר עירנות וחוסר בהבנת האחר, הן ברמת היכולת להבין שישנם הסוברים אחרת, והן ברמת היכולת להבין את רגשותיהם.
אברך09.05.14
התגובה שלך ממש מלקקת ואולי לא שמת לב לגבי הכינוי "בית של גויים" מי שאמר אותו זה הרב עובדיה יוסף על הבית היהודי ברשות בנט , וזה ממש נכון כי מה שמעניין אותו זה רק גיוס בני הישיבות וליקוקים ללפיד "התמים".
מיכל 13.05.14
16
מתגוננים מפני החילוניות וההפקרות שהביאה הציונות לעם ישראל אנחנו רק מתגוננים והצרות לצערי הרב מגיעות בגלל עוונות של עם ישראל ומי עושה עוונות יותר אלו החילונים שלא שומרים לא שבת לא מצוות לא צניעות כופרים בקב''ה ואנו החרדים סובלים בגללכם את הצרות שמגיעות לעם ישראל יודע למה כי כל ישראל ערבים זה לזה ולכן
אתם התוקפים09.05.14
כמה נקודות להבהרה: 1. תנועות החילון קיימת בעם היהודי למעלה מ 150 שנה הרבה לפני שבאה הציונות לעולם. 2. גם רוב יהדות חוץ לארץ אינה שומרת תומ"צ. 3. זאת שטות שהחרדים מפיצים כבר שנים רבות, שכאילו הציונות לכשעצמה היא הגורם לחילון. חילון קיים בלי קשר. אם כבר זה פלא גדול שאפשר להיות ציוני וחילוני. רוב החילו
יעקב12.05.14
בין חילון אישי בדרך הידבקות מסביבה רעה וחברים רעים לבין חילון ממסדי מתוך אג'נדה דורסנית ומיסיונרית כפי שפעלה התנועה הציונית שאחד מ"כרטיסי הביקור" שלה היא חילון אגרסיבי מרושע של יהדות המזרח שלפני התנועה הציונית(סה"כ כמה עשרות שנים) אי אפשר היה למצוא מחלל שבת אחד ממרוקו ועד איראן ואילו היום רוב מוחלט
ליעקב12.05.14
15
א. זה נקרא התנצלויות כנות? להגיד שהשדרנית כבר התנצלה? ומה התנצלותה (אחרי כמה דקות חשיבה תוך צחוק מתגלגל) אני לא מסוגל לחזור עליה. השדרנית היא הבעיה לא השיכור הדביל ההוא. יש לך ספק שאם היו אומרים כך על ערבים (בצחוק) תוך שנייה השדרנית הנאורה היתה מוחה ואומרת שלא מקובל וכו' ב. שמעת חרדי שקורא לרצח חילו
צופה09.05.14
14
והחרדים הם אלוקים
klozone09.05.14
13
כל הכבוד
סיהרא09.05.14
12
אני מבין אותך שהאמירות של החרדים פוגעות בך, והנני מכבד את תחושותיך, אך ישנו הבדל פשוט ובולט בין שני המקרים, הביקורת החרדית נוקבת מאוד, והיא גם חמורה הרבה יותר ממה שאתה כותב כאן או יודע. אך היא איננה אישית, חרדי איננו אויב את החילוני, הוא מרחם עליו. אינני נכנס איתך לויכוח אמוני, אך כמו שאתה מבין שכשא
חרדי אחד09.05.14
אבל אני מניח שאמירה כמו "יהודי שומר שבת גרוע מרוצח" לא היתה מתקבלת על ידיך כ"ביקורת נוקבת" מצד מישהו ש"אינו אויב את החרדי אלא מרחם עליו" וש"אין לו איבה אישית, והדברים הם מצד האמונות שלו". אז באופן שבו אתה לא רוצה שיתבטאו על החרדים ומנהגיהם, אל תתבטא על החילונים ומנהגיהם. אם אינך רוצה שיאמרו על אמונ
חילוני אחד10.05.14
11
ציונות???? כמה ירדו מהארץ בשנה האחרונה??? כמה מהם חרדים? כבוד להורים ומורים??? כבוד למבוגרים? דרך ארץ??? אלכוהול וסמים החל מתיכון??? ניבול פה??? לבוש צנוע??? ערכים??? יהדות?? לא צינית בכלל. כשאתה אומר שמילאתם משהו בעגלה, אנו נשמח לדעת מה.
נעמה09.05.14
יותר מ 20000 שמתו על קידוש ה' אחוות לוחמים אהבת הארץ מפרנסים את משפחותיהם בכבוד. ואילו אצלנו, בנוסף לכל הדברים הטובים יש גם מריבות אינסופייות בין חצירות יושבי קרנות רבים שלא מתגייסים זילזל ואפילו שינאה לכל מי שאינו בדיוק כמוני פחד לחשוב השקופע במקום מצפון.
רפאל10.05.14
ויש בעגלה שלנו{שלי -לשעבר ושלך כיום} הרבה זבל.
דתי10.05.14
נכון שאנחנו לא מושלמים! אבל השאלה איפה יש יותר זבל?? והרבה יותר??!!
שרי20.05.14
בבית הספר. כבוד לאדם? לשון הרע? שיפוטיות וביקורת? אנחנו הכי טובים, כל השאר זבל? כל חילוני רוצח את אשתו? כל חילוני שונא חרדי?
מחשבה09.05.14
שלא מצומצם רק לספר עתיק
גיא11.05.14
הוא התוכנה והחומרה של מהנדס העולם. הוא הוראות היצרן התוכנית ההנדסית של העולם. הוא טמון בו ידע אלוקי לעומת ידע חולף של בשר ודם שהיום פה מחר בקבר. אפילו בן גוריון בתשובתו לחזון איש לא העז "להתגאות" ב"ידע ותבונה" כי בשביל הידע והתבונה הזאת לא שווה כל הדם שנשפך בשבילו אפשר היה להתבולל במדינות העולם ולהנ
לגיא11.05.14
להם יש מערכת משפט אשר אינה חוששת לשים נשיא וראש ממשלה בכלא. ואילו אצלנו יש ועדה לשמירה על כבוד מרנן...
אברך פשוט14.05.14
איזו מדינה חוץ מישראל נותנת פטור מחובות אזרחיות וגם מממנת לימוד תורה בהיקף של קרוב למיליארד שקל בשנה
יעקב09.05.14
10
נכון. באמת אין שום הבדל בין הבעת דעה לא חיובית על ציבור מסוים לבין הצעה לדלל אותו. למעשה זה אפילו פחות חמור, הרי הם התכוונו בצחוק, לא?
מישהיא09.05.14
מה זה? ברכות נוסח תפרו ותרבו כדגים? מישהו העלה בדעתו שצריכים להתנצל על זה?
ישראל09.05.14
9
תתחיל להיות מרוכז קצת בחדשות תראה איך מכסחים אותם ואם עדיין קשה לך תפנה ליעוץ
איציק ברמן15.05.14
8
בוודאי שישנם הבדלים גדולים בין סוגי האמירות, אך היטפלות לכך היא בגדר עיסוק בתפל, כיוון שאמירות מתונות מובילות לאמירות קיצוניות, ולא להפך. על כן כדאי שכל אדם, קבוצה וקהילה יעשו את חשבון הנפש ללא כל קשר לנעשה בצד השני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו09.05.14
7
זה שחור או לבן: תקבל את התורה ודעת רבי ישראל או תחפף ואז אין מה להתנצל בפניך הכיפה הסרוגה היא מסננת המפשרת ללכת עם ולהרגיש בלי (55 % מבוגרי ממ"ד מורידים כיפה, 80% אחרי צבא) אין כזה מושג היום דתימסורתי אלו הם הרפורמים ואחר ך המתבוללים של מחר
יוסיל09.05.14
של נעליך מעל רגליך
יהונתן09.05.14
67.54% מבוגרי החינוך הליטאי מוריד את הכובע, וכן 63.4% מהחרדים הספרדים. להמציא מספרים זה קל. גם אני יכול
יעקב בן פנחס09.05.14
בדיוק על אנשים כמוך מדובר בכתבה. איפה אהבת ישראל? איפה שמירת הלשון? צר לי שזאת דעתך. בלי נדר אני מקבל על עצמי להתפלל עליך ועל כל עם ישראל שנזכה להרבות באהבת חינם ולא בשנאת חינם ח"ו, אמן כן יהי רצון.
טל09.05.14
שכל אלה שלא יודעים הלכות לשון הרע מנופפים בה. להפריש מדרך שגויה עקומה ומעוותת איננה בגדר "לשון הרע" אלא מצווה. השנאה היא להשקפה המעוותת והיא חלק מאהבת האמת אהבת ישראל שיזכו לאמת הצרופה ואהבת הקב"ה למנוע את בניו ללכת בדרך עקומה
ל-טל11.05.14
6
לאדון המקטרג חלול בקודש שלך יותר קל ? היפה נפש המקטרג כאן מתעלה על חשבון בעל העברה ולכן הוא נעשה פתאום "צדיק גדול" ?! הגנב רק ב "והשיב את הגזלה אשר גזל או את העושק אשר עשק" ! אבל היפה הנפש הכופר כאן בכל ומיכל וגם מקטרג יום, יום על הזולת מה דינו ? לפי שמאחר שהוא מושבע ועומד מהר סיני על כל מצווה
פושע שכמוך15.05.14
5
לא זכור לי שחרדי קרא להרוג חילונים, גם לא בצחוק... ואם זה היה קורה, זה היה נגמר בחקירה ובכתב אישום, וגם בסנקציות נגד הערוץ ששידר , ולא רק בהתנצלות מאוחרת ועלובה שכזאת...
מישהו09.05.14
4
העגלה שלך ריקה זו עובדה, אולי אפילו קצת מלוכלכת בזבל. ממילא אין על מה להתנצל. וחרדים לא אוכלים רק קניידלאך אלא גם געפילטע פיש וטשולנט ממילא האמירה היא שקרית ושטותית וצריך להתנצל.
חרדי09.05.14
3
מה אתה משווה בכלל, אף חרדי לא קורא לרצוח חילונים עדיפה שתיקתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאור09.05.14
כשקוראים לחילוני עמלק למה אתה מתכוון? כדנים האם מותר להציל חילוני בשבת? כשאומרים שמורדים ולא מעלים?
כגד11.05.14
2
מעניין שאפילו בן גוריון לא דרש התנצלות, הוא הבין שזה נכון
77709.05.14
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מבטן ומלידה09.05.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24