כיכר השבת

חייבים להפקיע במירון / מאיר רובינשטיין

עצוב היה לי לחזות בהיעדרם של למעלה משליש ציבור המתפללים. אני קורא למקבלי ההחלטות, לפני שתפקיעו את הציון הקדוש, תעשו את ההפקעות בדרכים ובחניונים (דעה)

23
מאיר רובינשטיין | כיכר השבת | כ' באייר | 20.05.14
מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית
מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית (צילום: ישראל ברדוגו)

מי שלא עושה - לא טועה, כך גורסת אמרה עממית מבוססת להפליא. כל איש ציבור מכיר את זה מקרוב: תחושת החובה לציבור מחד, אל מול החשש מכישלון מאידך. אין דבר יותר קל מאשר לא לעשות, ולכן גם לא להיכשל. מאידך, תפקידנו מחייב לבצע את השליחות הציבורית, גם במחיר של טעויות לעיתים.

אלא שלפעמים, כך למדנו השתא הכא, ישנה גם אופציה שלישית: גם לא לעשות ובכל זאת להיכשל. משטרת ישראל במבצע מירון תשע"ד היא הדוגמא העצובה לכך.

אל מול האתגר במציאת פתרון תחבורתי למאות האלפים בהר, בחרה משטרת ישראל בפתרון הקל: מניעת עלייתם של מאות אלפי להר. זה כמובן לא נאמר במפורש, אבל כל הצעדים שנעשו – לא מותירים שום הסבר אחר. החל מאיסור הגעת רכבים פרטיים לחניונים, עבור באי-הסדרת פתרונות חנייה לרכבים שהגיעו מרחוק, וכלה בהגבלות על עליית חלק מהאוטובוסים במעלה ההר. אם תסדרו את כל חלקי הפאזל האלו, ייצא לכם שלט גדול - עליו כתוב "אל תגיעו".

במבחן התוצאה הזו אגב, נרשמה למשטרה הצלחה מלאה: 30%-50% פחות משתתפים בהילולא לעומת השנה שעברה. במבחן האמיתי לעומת זאת, היא כשלה. על אף הירידה הדרסטית במספר הנוסעים, לא נמנעה הקריסה התחבורתית, למרות שזו הגיעה בסוף ההילולא.

התמונות המטרידות של פרשים מטילים אימה על נשים וילדים ושוטרי יס"מ מכים בנוסעים ממתינים חסרי אונים, רק מחזקות את השאלות המטרידות. ההכנות לפיזור הפגנות כנגד אנשים הבאים להתפלל, מגלה, כי במשטרה ידעו את הצפוי, והכינו ציוד לפיזור הפגנות - במקום את הדרוש להסעות.

אי אפשר להתעלם מהתחושה המקוננת בלב, כי אילו היה מדובר בעלייה לאצטדיון כדורגל גדול – להבדיל אלף אלפי הבדלות – יחס המדינה היה שונה. במקרה שכזה - ההכנות היו רציניות. במקום להוריד את מספר העולים, היו חושבים איך לסייע לכל הבאים.

היחס המטריד הזה, עובר כחוט השני בכל התנהלות המדינה בנושא מירון. יש משהו מציק בלהיטות מחד להפקיע את מתחם הציון – מאלו שהחזיקו בו מאות שנים, אך מאידך – להימנע מהפקעה נדרשת של שטחים לצורך דרכים וחניונים, זאת למרות שבהפקעת שטחים לדרכים וחניונים ניתן לבעלים פיצוי הולם ושטחים חלופיים.

ציון רשב"י איננו אתר תיירות לאומי דליל, אלא אתר תפילה יהודי המוני. המצב בו מדינת ישראל מתערבת בבעלות על הציון ומלאימה אותו, אך מנגד - איננה מבצעת את חובתה לאפשר הגעה לכל המתפללים, הוא מצב בלתי נסבל, המטיל צל כבד אודות כוונותיה האמיתיות של המדינה.

כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק. עצוב היה לי לחזות מקרוב בהיעדרם של למעלה משליש ציבור המתפללים. אני קורא למקבלי ההחלטות, להתחיל כבר מהיום לעשות את כל הדרוש לשנה הבאה, על מנת שכל המתפללים יוכלו לעלות למירון. לפני שתפקיעו את הציון הקדוש, תעשו את ההפקעות בדרכים ובחניונים.

יהי רצון, ובשנה הבאה נוכל כולנו לקיים לא רק "והלומדים מאמריך", אלא גם "ואשרי הנוסעים על ציונך".

הכותב הוא ראש עיריית ביתר עילית

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
מאיר דברים יפים וחכמים אבל במקום לבכות אולי תבינו סוף סוף שהנושא לא קרוב לליבם ואפילו רחוק מעולמם ומה שיעזור באמת זה רק להשקיע מאמצים גדולים על מנת להאיר להם את אור היהדות ואז הכל יסתדר
שימעלה20.05.14
16
הפתרון להפקיע את השליטה על התנועה מידי המשטרה ולהפקידם בידי אחד הארגונים הפועלים במירון, אם מכונות השתיה האוכל הרמקולים תזמורות שמן הדלקות סעודות לא קרסו ודוקא הגוף הממשלתי שנקרא משטרת ישראל לא מתמודדת פירושו שהם לא מעונינים להתמודד צריך להעיף אותם לכל הרוחות
מירונער20.05.14
15
מר רובינשטיין אינו יודע כנראה את החוק. מעולם לא הייתה הערכה אמיתית כמה עולי רגל באים השנה זו הפעם הראשונה שנושא נבדק ע"י חברה חיצונית. זה לא כלכלי לקים חניונים לכי רכב פרטיים באיזור ליום אחד בשנה. מה לעשות יש שם שטחים פרטיים שמורות טבע שטחים חקלאיים. בנוסף וכאן מה לשעות אין דרך לווסת אלפי איש לעבר א
יהודי22.05.14

הצגת כל התגובות

14
אולי אותם מתפללים לא נסעו בגלל שלא רצו להנות מחילול שבת לפי הוראת חלק מגדולי הדור
יוסף20.05.14
לא ידעתי שאצלך לג בעומר חל ביום ב' לפי פסק גדול הדור הרב _______ שר החיוך ,
מגיב22.05.14
13
יש פה בעיה ניהולית !! צריך לנהל אחרוע כזה . ומי שמארגן את זה היום יכול במקרה הטוב לארגן טיש אבל לא אירוע בסדר גודל הזה !
James20.05.14
12
לפחות יש אישי ציבור שיודעים לדרוש ולדעת להגן כל הכבוד לא פלא שקמו לו יריבים בביתר ומחוצה לה כי הוא דורש צדק
אוהבים אותך20.05.14
11
כל מילה בסלע
t20.05.14
10
לתהלוכת לג בעומר בביתר עם כ 5000 ילדים. כמה כסף העיריה נתנה?? אז אל תדאג למירון כשלביתר נתת 0 ₪ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זיידה21.05.14
9
האמת היא ששיפור דרכי הגישה והחניה, יצריכו השקעה עצומה של כספים, הן בהכשרת כבישים חדשים ושטחי חנייה, מהלך שאולי אכן יצריך להפקיע שטחים. בכל השנה אין בד"כ שום קושי להגיע למירון, הקושי הוא בלג בעומר, שאז יש המונים שרוצים להגיע לשם. השאלה האם הממשלה, בלי קשר ליחסה לחרדים, תסכים להוציא סכומי עתק, שיאפשרו
האברך דוד20.05.14
8
הגיע הזמן שהמדינה תקבל חסות על מירון לטוב ולרע. והגיע הזמן שתראה שמטרת הציון, ואלו שבאים להתפלל שם, באמת מענינת אותה ולא דברים אחרים. וזה הזמן לבשר לך מאיר שמשמועות שמגיעות ממש לאחרונה, אלינו "היורדים" המתגוררים [בינתיים] בבארא פארק, אנו מבינים למרבה הצער, שהעיר ביתר דועכת מאד, וכפי שדרשת: לא לעשות
שמוליק21.05.14
7
הוא צודק ראש ממשלה הבא מאיר רובינשטיין אחלה בן אדם איזה עיר הוא הרים עיר מטופחת נקיה חזק ואמץ מאיר אוהב אותך
לומד בביתר 20.05.14
אני ישמח לראות שהעיר תהיה מטופחת ונקיה כמו פעם בלי פחים שעולים על גדותיהם ומסריחים את כל הסביבה. כנראה אתה באמת לומד בביתר ולא מסתובב בביתר
דוד20.05.14
6
יש להפקיע ובדחיפות את העיר ביתר מידיו של רובנשטיין שדרדר את העיר לעבר חשב מלווה ובור תקציבי של 60 מילון ש"ח
רונן20.05.14
5
אפשר לבנות חניות וכבישים גם בלעדי המדינה לא נורא
מני20.05.14
4
לאחרונה קיבלו העוסקים בדבר 26 מיליון ש״ח ע״מ לשפר וליעל את כל מה שהציבור צריך . אבל חחחחחחחחהההה הם שדדו את כל הכסף והשלל חולק בין ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ו נבין למה ואיך המקום נראה . לכן בצער רב יש המון שמאוד רוצים שמתחם מירון יעבור לידי מדינת ישראל באופן מוחלט . וכמובן שהעסקנים שעושים לביתם בתוך
אודי22.05.14
3
הדברים לא נכונים בעליל .אין למקום יכולת להכיל אנשים שיגיעו ברכבים פרטיים.בפעם היחידה שמשטרת ישראל לא תהיה במירון אנדרלמוסיה. תגיע עד כרמיאל וצפת. והסביבה.תפסיקו לנגח את המשטרה סתם.חותר טוב תבדקו אך מחללים את כבודו דל הציון הקדוש באשפה וזוהמה שאין כדוגמתה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן20.05.14
2
שיעלו לך ישראלים עם אוטו לרשב''י בשבת כמו שקורה בכותל .שליש הגיעו כי סגרו את הנתיבים המשטרה ולא נתנו להגיע לציון. במדינה נורמלית בונים רכבות ואוטבוסים שיגיעו לאיזור. כמו שצריך ולא כל שנה אנו רואים דחיסות באוטובוס. ויש אנשים שבגלל זה מוותרים ולא נוסעים .לבנות עוד כבישים שיגיעו לציון או כביש מהיר לרש
יהודה 20.05.14
1
'ואשרי העומדים על ציונך', ברוכה הבאה למצווה ה-תרי"ד.
עזרא20.05.14
למה הרב גפני ומקלב עוזרים לנושא הזה לפי דעתך ???
מגיב22.05.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24