כיכר השבת

מתקפה חריפה

"יורשי גהינום מסלפים את דבריו של מרן ראש הישיבה"

גורמים סילפו את דבריו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על ביאת המשיח, ובעקבות זאת מפרסם הגאון רבי משה יהודה שניידר מכתב מחאה חריף: "דברי הבל ורעות רוח, אשר מתעסקים בהם אותם יורשי גיהנום רח"ל.. ומה לנו ולדבריהם ההבלים" (חרדים)

56
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בסיון | 06.06.14
הגאון רבי משה יהודה שניידר אצל מרן ראש הישיבה
הגאון רבי משה יהודה שניידר אצל מרן ראש הישיבה (צילום: העולם החרדי)

בחול המועד פסח האחרון הגיע חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן לפגישת חג במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. במהלך השיחה התורנית, העלה הגרמ"צ ברגמן את נושא חובת הציפייה של כל אחד מישראל לבוא המשיח.

בעקבות השיחה המדוברת, בחרו גורמים בפלג ליטאי מסוים לפרסם את תוכן השיחה - בניסיון לסלף את דעתו של מרן ראש הישיבה בנושא. המטרה: להציג את גדול הדור כאלו אינו מאמין - חס ושלום - באחד מי"ג עיקרי האמונה.

בעקבות זאת, פרסם הגאון רבי משה יהודה שניידר מכתב מחאה חריף. לדבריו, הוציאו את דברי מרן מהקשרם ובחרו לעשות בהם שימוש ציני וזול למטרותיהם הנלוזות.

"ידוע שמזמן קורח עד היום, קיים מושג של "בני קורח - לא מתו", כתב הרב שניידר. "כמדומה שבכל דור ודור, כמה שזיכנו הקב"ה בגדולי הדור מוסרי התורה בטהרתה ובשלימותה, כך כנגד זה ישנם ... ואין צורך להביא דוגמאות, כידוע מכל הדורות. ואין זה סוד שגם בדורינו עיקבתא דמשיחא, אשר חוצפא יסגי... ישנם אנשים המתלבשים באיצטלא של ... אך כל חפצם ומעוזם לחפש ביקורת רח"ל, על זקני הדור מנחילי התורה ומעתיקי השמועה".

בהמשך כתב הרב שניידר: "והאמת אומר שמן הראוי היה שלא להתייחס לדבריהם כלל וכלל, ובושה היא לכל בר דעת להתעסק בדברי הבל וניצוח.. אך מה אעשה ורבו עלי דברי תלמידי חכמים ויקרים שצריך להוציא האמת לאור".

הרב שניידר ציין כי בעבר התרחש מקרה דומה, בעקבות דברים שכתב מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. "כששמע זאת מרן הגראי״ל התבטא בתמיהה, כמדומה בלשון זה – ער זאגט מוסר צו רבי חיים אויף ביטול תורה? וכי הוא אומר מוסר לרבי חיים על ביטול תורה? היינו לרבי חיים מתמיד הדור, באים לומר מוסר על ביטול תורה? אתמהה?".

בהתייחסות מפורשת לדברים שפורסמו בשמו של מרן ראש-הישיבה, כתב הרב שניידר: "לאחרונה היה גאון אחד מזקני הדור שליט"א אצל ראש הישיבה והרחיב בדבר שכל מי שאינו מצפה למשיח בכל עת, הרי הוא כופר רח"ל. ואמר לו רבינו "היות שהוא דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ורק יחידים ממש זכו לדרגה זו, כמו שמספרים על החפץ חיים זצוק"ל. למה לדבר על דברים שקשה כ"כ לקיימם, בטרם קיימנו את הדברים שבידינו לקיים. וכן העיר לו רבינו דלמ"ד בגמ' שכבר היה משיח, וכי נאמר ח"ו שהאמורא הוא ח"ו... וכל השומע את הדברים במקורם, רואה שלא דן רבינו לחלוק על זה, רק העיר לו דיש לנו מתחילה לראות האיך לקיים מה שאנחנו יכולים לקיים.

"אך אותם "שומרי המסורת..." קפצו מיד ממאורתם עם שאר ריקני וליצני הדור וסילפו את הדברים.. וזעקו י"ג עיקרים, י"ג עיקרים...".

לגופם של דברים, הוסיף הרב שניידר וכתב: "וכי דובר ח"ו לחסר מי"ג עיקרים, אלא אמר רבינו דפרט זה שאין כמעט אחד שזוכה לקיים, אין לנו להרחיב הדברים עליו, טרם זכינו לקיים את המפורש, ומה שבידינו לקיים".

את הדברים שפרסמו אנשי הפלג, כינה הרב שניידר "דברי הבל ורעות רוח, אשר מתעסקים בהם אותם יורשי גיהנום רח"ל.. ומה לנו ולדבריהם ההבלים".

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
הם אלה העושים עוול גדול לעם ישראל..!!!!!!!!!!!!!!!!!
פיני06.06.14
כדרכו, לא ענה על גוף הדברים טענו שמרן הגראי"ל שליט"א זילזל בא' מי"ג עיקרים שהרמב"ם כותב שמי שאינו מאמין בזה הרי הוא כופר ואפיקורס, והגראי"ל נחלק על הרמב"ם ואמר שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. מתנגדיו שאלו: א. למה ביאת המשיח מוגדרת אצלו כ'גזירה'??? ב. הרמב"ם לא חילק אם הציבור יכול לעמוד בה או
למה לא לו לי לע07.06.14
הכל אתה מבין... הכל אתה יודע... כל גדולי ישראל צריכים להשתחוות לך... לא קוראים לך במקרה נתי גרוסמן?
יוסי15.07.14
31
מדברים בשם הרבנים כדי להוליך את הצאן שולל
klozone06.06.14
"ליצני הדור סילפו הדברים"? אתם רצינים? אתם פשוט שקרנים, תשמעו את הקלטה !!! ותשמעו דברי כפירה, ועכשיו צריכים להודות האמת, שבגלל שכבר צריכים לפרש המילים של מרן זה כבר מסריח. למעשה הדברים תמוהין בין מה שאמרו בשמו ובין מה שרצו לתקן בכוונתו. כאן מונח כל היסוד של עם ישראל - אלו שאינם מאמינים בביאת המשיח
שמשון הגבור06.06.14
ואתה בטוח שאתה מבין הכל... יש דברים שגדולי ישראל מדברים ביניהם, וזה לא העסק שלך!!!
סעדיה15.07.14
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם07.06.14

הצגת כל התגובות

29
חייב אני אוהב ותמיד אהבתי את הרב עובדיה ומי שלא יבחר ש"ס יסבל ייסורים שלא חלם ועדיף שלא יחלם אני מבטיח זאת
משיח09.06.14
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שינקו06.06.14
27
אז שלא יטיף לנו מוסר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
באר יעקב06.06.14
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יד אהרן06.06.14
25
איך מעיזים אנשים מכל סוג של השקפה כלשהי לכתוב על יהודי מילים שעל מומר אסור להגיד. ק"ו על יהודי , ועוד יותר מזה על שומר תורה ומצוות, מה הקב"ה צריך בדור הזה שמלא בלשה"ר רק התאחדות ואהבה בין איש לרעהו ולא משנה מהם דעותיו.
סודי08.06.14
24
מי זה שניידר הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל הנביא06.06.14
23
"כל האומר אין לי אלא תורה אין לו כלום" אולי הם לומדים תורה, אבל הם לא מכירים ומאמינים בנותן התורה.
יצחקוב06.06.14
22
כדרכו, לא ענה על גוף הדברים טענו שמרן הגראי"ל שליט"א זילזל בא' מי"ג עיקרים שהרמב"ם כותב שמי שאינו מאמין בזה הרי הוא כופר ואפיקורס, והגראי"ל נחלק על הרמב"ם ואמר שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. מתנגדיו שאלו: א. למה ביאת המשיח מוגדרת אצלו כ'גזירה'??? ב. הרמב"ם לא חילק אם הציבור יכול לעמוד בה או
כדרכו, לא ענה 07.06.14
אתה מצוטט לשיחה פרטית של 2 גדולי הדור, והיות ואתה הטיפש לא מבין מה הם אומרים... כבר פסקת בגאוותך שגדול הדור הוא "כויפר"... בושה!!!
שייע15.07.14
21
רק אנשים עלובים עזי פנים המגלים פנים בתורה ,ירהיבו עוז לדבר סרה על איש שהוא מסר את נפשו למען התורה כל חייו. ספק אם הם יהודים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון06.06.14
20
יהודים מתפללים שלוש פעמים ביום שמונה עשרה. "את צמח דוד עבדך במהרה תצמיך, כי לישועתך קיוונו כל היום" "ותחנה עינינו בשובך לציון ברחמים" ועוד ועוד ברכות ותפילות. אסור לשמוע להם ובטח לא ללמוד בספרים שלהם. אלו שמנהיגם בעל המחלוקת הידוע לא הפסיק לחרף ולגדף את כל צדיקי וגדולי הדור שלא היו מוכנים לקבל את דב
בניברקר06.06.14
19
מי שלועג ובז לפנימיות התורה בגלוי רח"ל, הוא לועג ובז לנגלה שבתורה בנסתר.
חרדי שפוי06.06.14
18
יש פורומים בהם מסתובבת ההקלטה, אפשר לפרסם אותה באתר, וכל אחד ישמע וישפוט, בלי "הסברים" וביאורים שונים. כל כך פשוט. היות ואני שמעתי אותה, אני יודע שהר' שניידר עיוות את הדברים.
אחד ששמע06.06.14
17
בפה אלא המצוירת בלב אצל חסידים האמונה הוא הנשמה של היהודי שהוא חלק אלקה ממעל והקב"ה הוא רחב אצלם ומה שנאמר בפה הוא מהנפש הבהמית אצל המחרחרי ריב האמונה הוא רק בפה ולכן כשנכשל בפה אפילו בשוגג הוא נעבך אפיקורס והקב"ה הוא מאד צר אצלם וברגע שזזים קצת אין הקב"ה כלל אצלם
יהודי07.06.14
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ההדיוט רק הורס06.06.14
15
"ליצני הדור סילפו הדברים"? אתם רצינים? אתם פשוט שקרנים, תשמעו את הקלטה !!! ותשמעו דברי כפירה, ועכשיו צריכים להודות האמת, שבגלל שכבר צריכים לפרש המילים של מרן זה כבר מסריח. אוי לו לדור שאלו נקראים גדוליו…למעשה הדברים תמוהין בין מה שאמרו בשמו ובין מה שרצו לתקן בכוונתו. כאן מונח כל היסוד של עם ישראל -
שבתי צבי06.06.14
סופך כסופו... אתה מצוטט לשיחה פרטית של 2 גדולי הדור, והיות ואתה הטיפש לא מבין מה הם אומרים... כבר פסקת בגאוותך שגדול הדור הוא "כויפר"... בושה!!!
שייע15.07.14
14
לאמונה וציפיה בביאת המשיח, אין דרך אחרת.
יהודי שפוי06.06.14
13
"ליצני הדור סילפו הדברים"? אתם רצינים? אתם פשוט שקרנים, תשמעו את הקלטה !!! ותשמעו דברי כפירה, ועכשיו צריכים להודות האמת, שבגלל שכבר צריכים לפרש המילים של מרן זה כבר מסריח. כאן מונח כל היסוד של עם ישראל - אלו שאינם מאמינים בביאת המשיח (כמו הנ"ל, דהיינו זה כולל גם הוועד למען כבוד רבותינו) אין להם חלק
"ליצני הדור 06.06.14
אתה מצוטט לשיחה פרטית של 2 גדולי הדור, והיות ואתה הטיפש לא מבין מה הם אומרים... כבר פסקת בגאוותך שגדול הדור הוא "כויפר"... בושה!!!
שייע15.07.14
12
והפלס הם הרפורמים והכופרים של הדור
שך מט06.06.14
11
על מצוות ששיכות לחובת הלבבות כמו אמונת ה' אחדות ה' אהבת ויראת ה'וחובת באמונה והציפיה בביאת המשיח, הציווי הוא על הלימוד וההתבוננות בנושא שמביא לאמונה ואהבה. הליטווקס שלא לןמדים פנימיות התורה הם בהחלט לא מקיימים את המצוות העיקריות ויסודיות האלו רח"ל.
דעת תויירה06.06.14
10
ממי למד האיש מחזו"א?
אתמהה06.06.14
החזו"א קם לפני מרן הרב שטיינמאן לפני שהסבא שלך נולד! לא יאומן לאיזה ג'ורה הגעתם. יקח אתכם השטן
פטרוב מושך הזנב06.06.14
נער נבער שלא קרא ולא שנה משרבט ושופט כאן באיטנרנט יהודי מסוגף וקדוש בן 100 שהחזון איש קם לפניו לפני 80 שנה לקרוא ולא להאמין
אפשטיין החרדק06.06.14
9
בהזויי הפלג המבוזה
לאחר העיון06.06.14
על מנת לטפל בהזויי הפלג המבוזה
לאחר העיון06.06.14
8
הוא לא מתייחס למה שכן נאמר אלא מביא את הדברים לפי איך שהוא מפרשן (כשגם לאחר הפרשנות הדברים נותרו בגדר צ"עג
יוסף07.06.14
הרי כל ראשי הישיבות האדמור"ים והרבנים עומדים אצלך בתור כל יום... אתה גדול הדור... חבר'ה, קצת ענווה! גם אם לא הבנת משהו ברגע הראשון... תלמד טוב ולעומק את הסוגיא ותראה שהרב שטיינמן צודק בהגדרה של "מחכה לביאתו".
רפאל15.07.14
7
את המשיח בעצמו נתי גרוסמן וישעיהו ויין שר"י יעשו הכל בגלל קנאתם, תאוותם וכבודם המדומה. ואכן, הם כבר מזמן הוציאו עצמם מן העולם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך נבון06.06.14
6
הלב דואב, נוכח התרבות כוחו של בסטרא אחרא. אך מה לנו שנלין אלא על עצמינו. אנשים שגדלנו וריבינו - עתה הרימו ראש ואמרו הבה נכחידם מגוי - ולא יזכר שם ישראל עוד. וחסד עשה לנו הקב"ה, כי אף בדור נורא זה, הציב לנו מלאכי ה' שרפים המעתיקים לנו את השמועה כנתינתה בסיני. ובראשם מורינו ורבינו ישיש הדור ראש גולת
בן תורה06.06.14
לא נראה לי שנוער המושך בזקנים יכול לדבר על שלום... שניידר אדם צמא דם פנטיל והזוי עוד מקבורת חמור של חיים פילץ המסכן. אבל הכל אפשר למחול... רק בבקשה אל תקראו לחסיד שוטה בן תורה!
יוד06.06.14
5
הדברים תמוהין בין מה שאמרו בשמו ובין מה שתקנו בכוונתו!!!!!!!!!!!!!!!
גבריאל06.06.14
ובלי כל כך הרבה סימני קריאה! "תמוהין" למה לא תמוהים? "שופוני" דבר אחד ברור לכל מתבונן כל החולקים על הרב שטיינמן שליט"א - מלאים בגאווה! תבדקו ותראו!
ישראל15.07.14
4
"ליצני הדור סילפו הדברים"? אתם רצינים? אתם פשוט שקרנים, תשמעו את הקלטה!!! ותשמעו דברי כפירה, ועכשיו בגלל שכבר צריכים לפרש המילים של מרן זה כבר מסריח. כאן מונח כל היסוד של עם ישראל - אלו שאינם מאמינים בביאת המשיח (כמו הנ"ל, דהיינו גם כולל הוועד למען כבוד רבותינו) אין להם חלק לעולם הבא. "ליצני הדור ס
שבתי צבי06.06.14
אתה מצוטט לשיחה פרטית של 2 גדולי הדור, והיות ואתה הטיפש לא מבין מה הם אומרים... כבר פסקת בגאוותך שגדול הדור הוא "כויפר"... בושה!!!
שייע15.07.14
3
כמה אפשר להכפיש עדה שלמה בגלל קומץ אנשים הזויים בשוליים שיוצאים נגד גדולי הדור, לאן אתם נסחפים!!! כל הרצון להלחם ולהכחיד את עץ רק מגדיל את המחלוקת. חבל!!!
נטרלי07.06.14
בדיוק בכתבה הזאת שהם מאשימים את מנהיג הדור בכפירה, אתה מצדיק את כופרי הפלס???
נתי גרוס15.07.14
2
או לדור שעל גבי אינטרנט ישפוט מי הוא רב ומי לא מי צודק ומי לא!!! עם כל הכבוד לשניידער גם הוא לא ישפוט.
מסתופף בצילם08.06.14
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חה לה חה06.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24