כיכר השבת

ראשת הלשכה נחשפת • ראיון

רבקה רביץ: 'גם הגרי"ש וגם הגראי"ל העדיפו את ריבלין'

הבחירות לנשיאות מגיעות לישורת האחרונה ורבקה רביץ, ראשת הלשכה החרדית של רובי ריבלין, יוצאת אל החזית • בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", היא מנסה לשכנע מדוע לחרדים כדאי שרובי ריבלין ייבחר לתפקיד ומתמודדת גם עם השאלות הקשות על אי תמיכת "דגל התורה" והצבעתו בעד חוק הגיוס • מיוחד (חרדים)

44
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א בסיון | 09.06.14
רבקה רביץ ורובי ריבלין
רבקה רביץ ורובי ריבלין (צילומים: באדיבות המצלם, פלאש 90)

רגע לפני ההכרעה בבחירות לנשיאות, רבקה רביץ, ראשת לשכתו של המועמד רובי ריבלין, נחשפת בשיחה ראשונה לתקשורת החרדית, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" בו היא מדברת על סיכויי הזכייה, העבודה עם נציג הליכוד מול הקרבה ל"דגל התורה", התקווה לזכות בתמיכת חברי הכנסת החרדיים והתייחסות ראשונה לטענה המרכזית נגד ריבלין - הגעתו מחו"ל לתמוך בחוק לגיוס בני הישיבות.

מרבית חברי הכנסת החרדיים מעדיפים לשמור עדיין על עמימות ציבורית ותקשורתית בנוגע לאופן הצבעתם בבחירות לנשיאות שייערכו מחר (שלישי) בשעה 11:00 בבוקר, זאת מלבד ח"כ יעקב ליצמן שהצהיר מפורשות על תמיכתו בריבלין. כל השאר, לפחות כלפי חוץ, נדמה כי הם נוטים לטובתה של דליה איציק.

מי שפועלת מאחורי הקלעים ללא לאות ובאינטנסיביות רבה לבחירתו של "הבוס" הינה הגברת רבקה רביץ, רעייתו של יצחק רביץ סגן ראש עיריית ביתר ויו"ר דגל התורה בעיר, אם לעשרה העובדת עם ריבלין במשך שנים רבות כעוזרת פרלמנטרית וכמנהלת הלשכה.

הגברת רביץ מתזזת בשבועות האחרונים בין העיסוקים השוטפים במשק הבית, גידול הילדים וחיי המשפחה לצד העבודה הסיזיפית של ניסיונות השכנוע של עוד רב או עוד ח"כ בכדי שיביע תמיכה ברובי ריבלין.

אתר "כיכר השבת" תפס את רבקה רביץ לשיחה נדירה על כל הפעילות שלה בימים אלו, על העבודה סביב השעון בכדי לזכות בניצחון ושאל אותה מדוע אחרי ההצבעה של ריבלין על חוק הגיוס, שכזכור הגיע במוחד מחו"ל כדי להספיק את ההצבעה, היא חושבת עדיין שריבלין הוא המועמד הטוב ביותר למגזר החרדי?

"קרוב ל-20 שנה אני עובדת בכנסת", מספרת רביץ על עצמה ומעידה, "אני חושבת שאני העוזרת הפרלמנטרית החרדית הוותיקה ביותר בבניין".

רביץ טוענת כי יש לה היכרות קרובה עם רוב המתמודדים. "אפשר לומר", היא מוסיפה, "שיש לי היכרות טובה עם עשרות ח"כים בהווה ושכיהנו בעבר ושאינם נמנים דווקא על המגזר החרדי, ובשיא הכנות אני יכולה לומר בוודאות כי רובי ריבלין הינו הקרוב ביותר לדת ולציבור החרדי, וודאי מכל המתמודדים והמתמודדות ובכלל לדעתי מקרב כל חברי הכנסת במגזר הכללי (החילוני)".

"בעשרים שנותיי בבניין", אומרת רביץ, "לא הכרתי חבר כנסת מהמגזר הכללי שעמד לצדנו יותר ממנו ולכן אני חושבת וסבורה שגם כנשיא המדינה הוא ימשיך במסורת זו".

רביץ חושפת כי ריבלין רואה בדאגה רבה את מסע הדה לגיטימציה הנעשית לציבור החרדי על-ידי התקשורת, בתי המשפט ואישי ציבור כאלו ואחרים ולדבריה יש לו תוכנית סדורה כיצד להתמודד עם העניין, או בלשונה: "איך לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה".

ריבלין בביקור אצל מרן הגראי"ל שטיינמן, לפני כשנתיים (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

"אם רובי ייבחר לנשיאות הרי שהוא יישם את תוכניתו המקיפה לביטול מסע ההסתה כנגד הציבור החרדי", מבטיחה רביץ וחושפת כי "בכוונתו להקים וועדת היגוי בשיתוף הח"כים החרדיים בכדי למצוא דרכים כיצד לרומם את קרנו של האזרח החרדי במדינת ישראל לאחר שהיום הוא חש נרדף ומושפל".

"אני נמצאת בידידות אישית גם עם המתמודדת דליה איציק כמו שהייתי בידידות עם זהבה גלאון וכמו שהייתי בעבר עם ענת מאור ורבות אחרות, אך למרות הידידות אני יודעת שהן רחוקות מהדת מאוד כשתקוותי שאולי עוד יום אחד זה ישתנה", אומרת רביץ.

"המרחק ביניהן", היא מוסיפה, "לבין רובי ריבלין מבחינה דתית ומבחינת היחס למגזר החרדי הוא כמרחק מזרח ממערב, אין בכלל מה להשוות".

בעלך הינו מראשי "דגל התורה" בביתר עילית, חמיך הרב אברהם רביץ ז"ל היה חבר כנסת וממקימי התנועה, כיצד את מסבירה את העובדה שדווקא הח"כים של "דגל" הם אלו שמפנים כתף קרה ומוכנים לתמוך בכל מועמד אחר "רק לא ריבלין" ואולי בכלל זה לא בשליטתם והדבר תלוי במנהיגות הרוחנית הכועסת על תמיכתו בחוק הגיוס?

"נכנסתי לעבוד אצל ריבלין לפני 16 שנה", מתארת רביץ את אותם ימים היסטוריים, "לאחר שחמי זצ"ל הרב אברהם רביץ ובעלי יבדל לחיים נכנסו לשאול בדבר את מרן הגרי"ש אלישיב וחמי קיבל על כך גם את ברכת הדרך ממרן הגראי"ל שטיינמן. אני מציעה שתשאל את הח"כים של דגל התורה ובכלל את הח"כים החרדיים כמה הם נעזרו מעצם היותי בתפקיד זה".

רובי ריבלין בעת הצבעתו בבחירות לנשיאות ב-2007 (צילום: פלאש 90)

רביץ מוסיפה ואומרת: "אני לא יודעת מה השיקולים שלהם, הח"כים של דגל התורה הם אחראים ומנוסים, אין לי שום צל של ספק שהם יודעים את היתרונות של רובי ריבלין, מבחינה חרדית, על פני המועמדים האחרים".

"אני לא יודעת אם הם שאלו או ישאלו את הרב שטיינמן", היא מוסיפה, "אני יודעת שבבחירות שעברו לנשיאות, שאל חמי זצ"ל את הרב אלישיב והרב שטיינמן האם להצביע לשמעון פרס או לרובי ריבלין וההכרעה הייתה להצביע לריבלין בדיוק בגלל הסיבה הזאת שהוא קרוב לדת ולציבור החרדי יותר מאחרים".

"מתוקף תפקידי כראש לשכתו של ריבלין, הייתי בקשר עם ראשי כוללים וראשי ישיבות, מנהלי סמינרים, ראשי מוסדות ועסקנים חרדיים ובמיוחד עם כל חברי הכנסת החרדיים וכולם יעידו על השירות יוצא הדופן שהם קיבלו בחפץ לב ובמאור פנים", היא מספרת, "במיוחד תעיד העובדה שלפני 3 שנים ביקר ריבלין אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובאותה פגישה נאמר לראש הישיבה שרובי ריבלין בהתנהגותו בהצבעות ובפעילות הפרלמנטרית הוא כמו הח"כ הנוסף של דגל התורה".

אם הכל כל כך טוב וריבלין אדם שומר מסורת וקרוב לדת, אז איך זה שבשנה האחרונה נחשפנו לרובי ריבלין אחר, כזה שחבר בקואליציה המובילה את הרס הדת בארץ ישראל, כזה שבוחר להגיע במיוחד מחו"ל רק בשביל להצביע כנגד בני הישיבות ולפגוע קשות בציבור החרדי ובעולם התורה?

"זה מיתוס מוטעה", משיבה רביץ בנחרצות, "אחת ולתמיד, אני מוכרחה להזים את השקר הזה. אני, כמנהלת לשכתו, טיפלתי בכל סידורי הנסיעה ללונדון לדינר של מוסדותיו של הרב יצחק דוד גרוסמן, ושאף אחד לא יספר לי סיפורים שבכוונה הוא נסע ובכוונה הוא חזר רק בשביל להצביע נגדנו".

רבקה רביץ עם רובי ריבלין ושגריר ארה"ב (צילום: באדיבות המצלם)

רביץ ממשיכה וחושפת את האמת שלה בסיפור ההצבעה על חוק הגיוס: "הנסיעה נקבעה כארבעה חודשים לפני כן, אני הזמנתי את הכרטיסים גם להלוך וגם לחזור וטיפלתי בכל הסידורים הטכניים, קרי הזמנת מלונות, נהגים, אוכל ופגישות. לשמחתי, כשהתקרב מועד ההצבעה על חוק הגיוס, ראיתי שעל פי המתוכנן זה נופל בדיוק בזמן שהייתו בחו"ל, וודאי שמחתי בליבי על כך שלמרות היותו חבר בקואליציה, הוא יוכל להיעדר ממנה ולא לתת את ידו לחוק הזה. לצערי, האופוזיציה העלתה דרישה לדחות את ההצבעה ביום ואז חשכו עיניי, הבנתי שביום למחרת רובי כבר יהיה בארץ והוא ייאלץ להצביע יחד עם הקואליציה בעד חוק שקד".

"באותו זמן", היא חושפת, "פניתי לח"כים החרדיים והערתי את תשומת ליבם לעובדה שאם דרישתם לדחיית ההצבעה ביממה תתקבל, הרי שרובי יהיה בארץ ויאלץ להצביע בעד החוק עקב היותו חבר בקואליציה".

"בכלל, אני חושבת שזה לא דיון כיוון שבשנות 2002 וב-2007 בעת חוק ההצבעה על חוק טל רובי הצביע יחד עם המפלגות החרדיות בעד החוק ואילו דליה איציק הצביעה יחד עם טומי לפיד ויוסי שריד נגד החוק או שנעדרה, אז ממילא ברור שאם מתחשבנים הרי שיש לסגור חשבון קודם איתה", היא טוענת.

רביץ מבקשת להבדיל בין ריבלין לבין המועמדים האחרים ואומרת: "צריך גם לזכור שבהסתה הגדולה שהייתה כנגד הציבור החרדי בבית שמש בפרשת היריקה, דליה איציק השתתפה ב"חגיגה" לדאבוננו יחד עם כל מקהלת ההסתה. גם בשנת 2010 בהצעת חוק נישואין וגירושין, דליה איציק חברה לח"כים של מרצ וכן בשורה ארוכה של חוקים הפוגעים בקודשי הדת".

"רובי ריבלין הוא אדם מסורתי וחם לקודשי היהדות, הוא מתפלל בבית כנסת שהוא הקים והוא שומר כשרות ושבת, אני בטוחה שהוא יהיה הוגן הרבה יותר אתנו, הציבור החרדי, מכל המתמודדים והמתמודדות הנוספים", טוענת רביץ בלהט.

רובי ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (צילום: פלאש 90)

רביץ מספרת ומצרפת תיעוד מייל כהוכחה לזיקה לדת של הבוס: "באחת הנסיעות אתו לחו"ל ביקרנו במדינת לטביה, הקהילה המקומית הזמינה אותו לתפילות השבת בבית הכנסת אך מכיוון שהדבר היה כרוך בכך שהמאבטחים יצטרכו ללוות אותו עם נשקם תוך חילול שבת, הוא ויתר על הביקור ואנשי הקהילה באו אליו לערוך את התפילות במלון".

"לאחרונה", היא מספרת, "קיבלתי מייל מאחד המאבטחים שהיה בביקור שכותב בהתרגשות כי עד היום הוא אחוז התפעלות מהמחווה שעשה רובי למען השבת".

מיד עם תום שיחתנו רביץ ממשיכה בעבודתה כדי למקסם את הקולות שיכול הבוס ריבלין לקבל ולהיבחר כנשיאה העשירי של מדינת ישראל. האם היא תצליח בכך? בעוד פחות מ-24 שעות, ידעו כולם.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
גם גפני ודרעי יודעים את זה, וזה גם "אצבע בעין" של נתניהו - אז הכל טוב!!!!
אין למי להשוות10.06.14
19
את משהוא, ומגיע לך לבעלך ולכל משפחתך!
ביתרית10.06.14
18
אחרת מאיפה תהיה לה עבודה??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 09.06.14

הצגת כל התגובות

17
חשוב במי פוגעים . והעיקר והעיקר זה מה אני מקבל ומה יוצא לי מזה .
מה אני מרוויח09.06.14
16
התפקיד מתאים לרבי בבר ועוד תשעה עניים שיעזרו לרבי בבר
רבי בבר 10.06.14
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון09.06.14
14
אידאולוגיה ואין דרך מחפשים רק אינטרסים. רק מה אני מקבל ?
חילול ה"09.06.14
13
הוא יתגלה עלי בחלום ואמר שהוא תומך בריבלין
יוסי השמן 09.06.14
12
הזרקוקים ? האם זו צניעות ? האם זה כבר לא קטע של קריירה שממש לא מתאימה לבני תורה ? לא שיש לי משהו נגד הזוג הנחמד הזה רביץ, באמת נחמדים, אבל האם לא נסחפנו מעט ???
יהונתן11.06.14
11
להצביע לו זה כמו להכניס סכין בלב לכל לומדי התורה לא תצליחי ''חרדית שכמוך'' למכורי אותי אני עם קב''ה שנתן את התורה לעם ישראל
חרדית עלק 10.06.14
10
אם אמנון לא היה מקים מיפלגה אז לא היה לנו הגזרות הנוראות מכון שמגלגלים חובה ע"י חייב
שמעון אופניים10.06.14
9
את השאיפות שלך תקדמי וזה בסדר. אבל, לערבב את כולם בכל מיני הודעות על רבנים שתומכים במועמד זה או אחר גורם לזילות הרבנים וחבל.
איש אחד09.06.14
8
ואם לא יבחרו בו אז החרדים יהיה כמו עכשיו ורק רובי יכל לשנות זאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי09.06.14
7
דליה איציק לא טובה במיוחד רואים את האמת עליה ריבלין משחק אותה צדיק וקרוב לדת אף אחד לא חייב אותו להצביע בעד חוק הגיוס ואם הוא עשה זאת קשה לי להאמין שבתור נשיא הוא יעזור לחרדים מה שבכוונתו לעשות בתור נשיא שיעשה זאת בתור חבר כנסת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי10.06.14
6
רבקהלה מלאן מלאן מלאן מלאן בהצלחה את גדולה מהחיים
אני10.06.14
5
ריבלין לוקח את הנשיאות בבההללייככהה אני לא בבא אבל זה מה יהיה תראו שאני צודק
אבי09.06.14
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי10.06.14
3
צריך להבין שרובי ריבלין אדם מאוד יקר שומר מסורת אמין קרוב מאוד לציבור החרדי, ומה שהצביע זה לא נרצונו אלא אך ורק כיון שהוא ח"כ מטעם הליכוד, אם זה היה תלוי בו אן ספק כי היה מצביע נגד או לכל הפחות נמנע, אגב מישהו אמר זה לא משנה מי יהיה יותר טוב לציבור החרדי אלא העיקר הוא לדפוק את ביבי נתניהו, אז ככה אם
מבין10.06.14
2
הרב בבר ותשעת העניים מעונינים בתפקידים נא לפטר את ש" מהכנסת ואנחנו ניכנס במקומם.
עלי בבא העירקי09.06.14
1
זה לא מספיק להעלות כל מיני זכרונות איך הוא היה טוב לציבור החרדי כי גם ביבי בעצמו היה פעם טוב לחרדים. נו, אז מה? והיום לא! אז זה לא מענין מה עשה רובי "פעם" בשביל החרדים! כי היום הוא יושב בממשלה רעה! וחוק הגיוס הוא לא היחיד שהוא הרים את האצבע בעדו. מה עם קצבאות הילדים? וכל החוקים הרעים שהממשלה הזו העב
א09.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 21:03

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24