כיכר השבת

אם לחייל חרדי כותבת לנחמיה שטרסלר

האם מר שטרסלר ביקר בהר הבנים בבני ברק וראה כמה מטובי בניה לדורות מסרו נפשם על קידוש השם? • אם לחייל חרדי בצה"ל מגיבה לעיתונאי המסית, נחמיה שטרסלר (חרדים)

120
אם לחייל חרדי | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 25.07.14
נחמיה שטרסלר. איך הוא מעז?
נחמיה שטרסלר. איך הוא מעז? (צילום מסך מערוץ 2)

זה המניע העיקרי לכך שאחרוג ממנהגי ואכתוב את השורות הבאות מתוך אמת עובדתית פנימית ובעיקר בגלל כאב וצער עמוקים, על זה שסממני אנטישמיות קיימים ומתפרצים אצלנו ׳בבית׳ גם בעת הקשה הזו.

ואולי בעצם כמות הרוע והיהירות חסרת הצידוק באמירה אינם ראויים לתגובה ושזו תעלם באותה מהירות שבאה?!

ההתבטאות שהסעירה: "איך זה שלא יוצאת אף הלוויה ממאה שערים?"

ובכל זאת בחרתי לפרוק, לענות, להתייחס ובעיקר לשתף במה שלדאבוננו, נעלם מעיניו של מר שטרסלר (מנסה לדון לכף זכות).

אז נכון, אני חרדית ממשפחה מיוחסת ומפרנסת בית של תורה, גדוש ערכים ועמוס תרבות שזר יתקשה להבינה אותה.
אז נכון שיש לנו 5 ילדים מקסימים, רובם ממיתים עצמם באהלה של תורה ובכל זאת, יש לנו גם בן, מקסים, מחונך לתפארת וברוך כשרונות ומידות טובות שהתגייס זה מכבר לשורות הצבא.

האם כדי לכתוב את שעל ליבי, עלי לציין זאת? ואולי בכלל זה עשוי להצטייר כהתנצלות או חלילה התרפסות ולרגע אין לי כוונה לעשות זאת. בטח לא בעת הזאת!!

וכי אם אינני אם לחייל מוכשר בצה"ל, האמירה הנוראה והשאלה מדוע לא היו חללים מבני ברק או מאה שערים (אני לא מאמינה שאני חוזרת על המילים הללו) אינה אנטישמית מהולה במרכיבי רוע שטני?!

האמירה נוראה ולא פחות מכך עצובה.

והעצוב הוא על כך שאחד הדברים היפים, אם אפשר לקרא להם כך, במלחמה הזו, היא הסולדריות והערבות ההדדית חוצת פלגים, אמונות, מגזרים וגבולות.

ורק אטימות אנטישמית יכלה להעלות על דעתה ושפתיה לבדוק נפילת חללים לפי אזורים גאוגרפיים ושייכות מגזרית.

האם מישהו באמת אמור לגרור אותנו לדיאלוג הנמוך שסופר ומונה, כמה ממיטב בניו של המגזר הדתי לאומי המאמין שטוב למות בעד ארצנו, הינם בין החללים בקרבות הארורים שנכפו עלינו בשבועות האחרונים וכמה מדיירי מגדלי יו, אקירוב או מסביון היו בינהם? ואולי בכלל נשאל למה יבאנו אל מותם, חיילים מחו"ל, האם אין די פה, אצלנו, תוצרת הארץ שיגנו על תושביה בגופם ויקריבו עצמם על מזבח החלום לשקט ובטחון?

ואולי בכלל לגרור את האמירה למלחמה שערה אם נאמר שבבני ברק, מאה שערים ושות׳, בחסדי שמים, אין חללים, כי השכלנו לייצר תמהיל הגיוני ובסיסי בין הגנה בגוף והתגייסות לצבא הגנה לישראל ובין הגנה בלימוד תורה ודקדוק בתרי"ג מצוות, בהתגייסות לצבא ד׳?!

כמה נמוך אפשר לרדת בעת הזו?

האם מר שטרסלר ביקר בהר הבנים בבני ברק וראה כמה מטובי בניה לדורות. מסרו נפשם על קידוש ד?

במגזר פעילות אגדית של עשרות אם לא מאות ארגוני חסד גדושי נתינה אין סופית ועמוסי מתנדבים. 365 יום בשנה. ללא תמורה ומתוך אמונה כי גמילות חסדים היא אחד מ 3 עמודי קיום עולמנו. גם עתה, הם ׳מתקוטטים׳ על הזדמנות לתת מעצמם בדרכם, באזורי הלחימה תחת אש חיה או בבתי החולים השונים, בהם שוכבים עשרות הפצועים, והמה חרדים, עטורי פאות ולובשי ציציות ואגב, להזכירך, מתנדב נפלא ומקסים כזה היה החלל הראשון במלחמה הנוכחית!!

האם לדוגמה, אי פעם פגש מר שטרסלר את עוצמת הנתינה הזו, חוצת הפלגים והשייכויות המגזריות?! ואולי גם פעילות זו היא בבחינת ׳מגינה ומצילה׳.

מאין המנדט לצאת בהצהרה על משהו ומישהו שלא חווית, פגשת והכרת מעולם, מקרוב?!

אמירה מיותרת שאין בה קורטוב תועלת ונעדרת רמה אינטלקטואלית בסיסית.

אמירה, שממסמסת את ההזדמנות הייחודית והנוראה כאחד, למנף את האחווה, הסולידריות, הערבות ההדדית והיכולת להתמודד יחד, מול אויבינו, אויבי העם היהודי, שקראו נגדנו מלחמת חרמה ולא מרפים מאיתנו לרגע רק בשל היותנו יהודים, יושבי הארץ.

אמירה שמקטינה את הסיכוי שנהיה לפחות לעיתים, כאיש אחד, בלב אחד.

חבל. מיותר ושלא יהיו עוד בעלי דיעה, כמותך.

בימים אלו, של לחימה בימי בין המצרים, ימי האבל והצער על חורבן בית המקדש וסבלות העם היהודי בימי המצור, מיותר יותר מאי פעם, להוסיף שנאת חינם.

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
בעמינו בעלי דיעה שכמותך באמת ראוי שתגובתך תפורסם בכל הערוצים התקשורתיים כדי לאזן את הדיספרופרציה בחברה שלנו והוא ושכמותו שפתחו פה לקטרוגים יסתמו פיותיהם והאמת בדמות אהבת חינם תיראה כפי שרואים בחוש היום אהבת ישראל אמיתית בכל השכבות גוברת על קול ענות חלושה של עניי דעת שכמותם (נשלח באמצעות כיכר השבת
אני25.07.14
אין מילים לתאר ולשער גודל אהבתי למר נחמיה שטרסלר היקר ו הנעלה והנכבד מכל וכל, והנני מאחל לו מרוב ידידותי אליו החלמה מאירה מאותה מחלת נפש אשר תקפה אותו, שאפו גדול לכותבת הטור בהצלחה לבנך בכל מישוריו הלכותיו ובעיקר במידותיו המסורות, שאפו שאפו שאפו
צחי בוקר01.08.14
53
לויה ממאה שערים אני מאחל לו לויה בקרוב ואפשר להעביר אותר דרך מאה שערים
שפוי30.07.14
52
מכתב תגובה לדברי הבלע של שטרסלר צריך לראות אור בעיתון הארץ, ידיעות, וואלה וכדו'. אין שום ערך בפרסום מכתב תגובה בעיתון או אתר חרדי. אין צורך לשכנע את המשוכנעים.
יעל27.07.14

הצגת כל התגובות

51
הייתי מצפה ליותר שאר רוח והכרת הטוב
אביבית25.07.14
או בעצם רק התגובה
גרוזיני25.07.14
50
בסביבות 11 בערב בעקבות החוק 0% מע"מ, ש"החרדים מקמבנים" המגישה העירה לו שזה לא רק חרדים
ם30.07.14
49
"המלחמה לוקה בחוסר שויון במספר ההרוגים..."
זבולון דביר27.07.14
48
אני אדם חרדי בן 67 בזמנו שירתתי בצהל .גם שנה וחצי בסיני לאחר 67 סה"כ 3 שנים.לא קרה לי לי דבר נשארתי בדרך היהדות החרדית. אלה הפרזיטים שלא לומדים,ולא עובדים.שילכו לצבא.לא יזיק להם.הם פשוט מפחדים.כי אין להם ביטחון בקב"ה נוסעים לחו"ל בהמוניהם לשנורר.האב חייב ללמד את בנו אומנות.טוב תורה עם דרך ארץ.
יוסף כץ26.07.14
היום! הוא כפרני מסית לשלוש עברות החמורות! איך אתה יכול להשוות בכלל?????????? ופרדיט אל תקרא ליהודים כשרים ששומרים על עצמם ברמה רוחנית גם אם הם לא לומדים כל היום! וכשתהיה רב פוסק תדבר איתי על ללמד בנו אומנות וטוב תורה עם דרך ארץ....
למדן27.07.14
אם אתה סבור שפלוגת צעירים אשר תלשת מהסטנדר והטבלת בביב של שופכין תועיל למישהו, בהכרח אינך בוטח אלא בכח זרועם. שכן זו ודאי אינה הדרך למצוא חן בעיני השם, אם לישועתו אתה מייחל.
איש הלוי27.07.14
אמור נא: לפחות מעט ממון, צברת? או שגם את העולם הזה הפסדת? תרשה לי לנחש את התשובה... עלוב חיים שכמותך. החפץ חיים כותב שלעתים השטן דואג שיצאו מהגימנסיות גם כמה יראים ושלמים לדוגמא, כדי לפתות אחרים שאפשר לצאת משם ללא נזק. ונמצא, שכל תורתם ומצוותיהם מהשטן. איני ראוי לדון אותך ואת נסיבות חייך, ואיני דן
נחמיה אקרמן27.07.14
47
אל תבלבלו את השכל צריך לומר יפה תודה לחיילים שמוןסרים נפשם אבל לא צריך להפוך לציונים הצבא מושתת על חילוניות וכפירה בתורה הצבא מתעקש שכל חייל ישמע שירת נשים וכן האלה כי אי אפשר להשאר חרדי בצבא ומי שטוען שהוא נשאר חרדי - כנראה שחרדי אצלו מבטא משהו אחר ממה שחרדי באמת אמור להיות הציבור החרדי התנג
מאיר27.07.14
לא מעניין אותי מה שאתה כותב אבל אם אתה חושב שאתה מדבר בשם מישהו רב לך !. הכל בשם עצמך . ואתה מיצג אך ורק את עצמך.
אהרן28.07.14
תלוי מי ההולך לצבא. תלוי לאן הולך בצבא. ותלוי למה הלך לצבא. אני מכירה מקרוב מאוד אברך לשעבר ליטאי אשכנזי וחרדי מבית! שהלך לשם עקב קושי כלכלי. ועדיין מנהל את ביתו על אדני התורה והיראה. כחרדי ללא רקע של למוד אקדמאי הצבא נותן משכורת מכובדת יחסית ולימודים על חשבונו. אותו אחד ספציפית הלך למסלול של החרדים
M28.07.14
רק צדיקים יראי שמים צריכים לצאת למלחמה, ולא יפקד מהם איש, אלה שגדולי הדור אוסרים עליהם, לכן נופלים חיילים, ור' חיים שמרגיש נקיפות מצפון, בוכה עליהם.
דן סגל29.07.14
46
מי בכלל אומר שצודק לאלץ מי שיהיה, חרדי חילוני או סוס, להתגייס לצבא נגד רצונו? מנין המוסכמה שחילונים צריכים להתגייס, שמכוחה נשמעת התביעה שגם חרדים יעשו זאת? פקחו את עיניכם, חיים אנו במאה העשרים ואחת, אין גיוס חובה בשום מדינה מתוקנת. בעידן המודרני אין בכך תועלת או הגיון. הנכם קרבנות מרצון של פרופוגנדה
זבולון דביר27.07.14
מדינה שמותקפת כל שנתיים שלוש שמאוימת יותר מכל מדינה אחרת בעולם לא יהיה הוגן ומוסרי שחלק יגנו עליה וחלק יבחרו לחיות בארץ עם כל הזכויות אך ללא חוב זה נכון שישנם חילונים שלא מתגייסים אך רובם כן אצל החרדים זו נורמה עצוב לראות איך חילים בודדים שמשפחותיהם גרות בחו"ל נלחמים כדי להגן כשחלקם השתחררו וחזרו ל
חיים27.07.14
אם מדינה מותקפת כל שנתיים שלוש, עליה לשאול את עצמה מדוע זה קורה לה, ולתקן את הבעיה מהשורש. בטוחני שאין חילוני שיכול לספק לעצמו תשובה מניחה את הדעת למצב הבלתי הגיוני והבלתי פתיר בה מדינת ישראל לכודה. ומאידך, כמעט לא תמצא דתי שאינו יודע בבהירות את התשובה לכך. התורה אומרת "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תש
זבולון דביר28.07.14
ליד "כל מדינה מודרנית" אין מיליוני מוסלמים שמנסים להשמיד אותה. משעשע שאנשים שלא היו בצבא ואין להם מושג איך הדברים מתנהלים מותחים ביקורת בצורה אוילית כזו
יעקב27.07.14
אבד עליהם הכלח, והם האחרונים להבחין בכך...
אייזיק טנדלר27.07.14
45
בציבור החרדי לא שוטף לכלל ישראל .הוא לא נמצא תחת האלונקה .אין לזה קשר לאירגוני חסד שהחלק קטן מהציבור החרדי שוטף לו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר 26.07.14
שלא שווה להגיב, לא מגיע לו התייחסות חוץ יריקה בפנים
יהודי שפוי27.07.14
ואנחנו צריכים לעשות הכל לבד ויותר מכך גם לחפות על העבירות החמורות של החילונים!!!!!!!1
ידען27.07.14
44
אמא יקרה, בשם כל הציבור אני מודה לך. אני בחור ישיבה חרדי, חברי שמגוייסים לנחל, ואני חושב שגם אחינו החילונים כולם במאוחד מודים לך על המכתב הזה. אגב, איפה כתבת אותו
יהודה25.07.14
43
אם לחייל חרדי היקרה אין לי מילים על מכתבך על הביטוי הניפלא את אישה חכמה ואינטליגנטית משיכמך ןמעלה כל הכבוד לך בתור אמא אני גאה בך תבורכי משמיים אמן ואמן
תרצה אבן-חיים06.08.14
42
אל תפלו בספין, שטרסלר יצר את זה, והוא יודע גם למה, זוהי פעולת הסחה בל ניפול לשם, נחמיה שטרסלר הוא כתב עיתון ה"ארץ" הוא גם פרשן כלכלי בערוץ 2, מערכת עיתון ה"ארץ" עסקה בימים האחרונים באיך מכבים את האש, אותה אש שהצית גדעון לוי במאמר שכותרתו "הרעים לטיס" לוי כתב כי טייסי צה"ל הם רוצחי ילדים פלשתינים, וכ
אבי קופר.28.07.14
41
איך אתם החרדים ישנים בלילה מבחינה מצפונית במיוחד אלה שלא ממש לומדים כשהשאר גם אחרי שנפצעים חוזרים להלחם? פשוט לא יאמן
הראל27.07.14
40
אם נהיה הוגנים 99 אחוז מאיתנו לא מתגייסים למה שלפחות האלפים שלא באמת לומדים יתגייסו במסגרות מתאימות איזו הצדקה מוסרית ואפילו דתית יש כדי לפתור אותם הרי מדובר על הצלת נפשות ממש - לי אין תשובה זה שיש הרבה גמחים זה יפה מאוד אך לא קשורל עניין האם זה הגון שכל שנתיים שלוש אותו חייל יצא להלחם ולהסתכן עד גי
חיים25.07.14
לא חידשת הרבה. השאלה שלך כבר מוזכרת בגמרא בסנהדרין, בארמית: "מאי אהנו רבנן? לדידהו קרו לדידהו תנו". זו בעצם תשובה לשאלה אחרת: "היכי דמי אפיקורוס?"
חיים שאין בהם27.07.14
בצבא הכפרני והחילוני. על יהרג ואל יעבור שמעת? על גילוי עריות שמעת? מה לא מובן כאן?
למדן27.07.14
אלו שמזניחים את הלימוד עלולים יותר להתקלקל. הם הפגיעים ביותר לחיצי היצר. "אם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו" "בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין". החפץ חיים כותב שעיקר מלחמתו של השטן היא נגד לימוד תורה. טוב בעיניו שיהודי יתפלל ויבכה בתשובה ודביקות כל היום, העיקר שלא ילמד. כי בכך היצר גוזל ממנו את
עקיבא שורן27.07.14
אי גיוסם של לומדי התורה גורם לסכנת נפשות??? כלומר: את חצי מליון חיילי מילואים ואת כל המשתמטים החילונים כבר גייסת???
קשקשת25.07.14
39
שרוצה להיכנס לרשימת יאיר לפיד, זה הכל... חלאת אדם, ובזוי עם.
רחמנות עליו25.07.14
38
ובגלל זה גם רוב התפילות לא מעימקא דליבא . אין שם בן אח חבר... אז מרגישים שאננות. חושבים שאתם עדיין בעיירה ואלה לא ממלחמות שלכם. מילא אם הייתם מנקים מתוך החברה והרחבות את שונאי "החרדקים" אז אולי. הגדילו להגיד בחוצות עיר שהחטיפה של הנערים ומלחמה היא בגלל הגזרות. כאילו אנחנו לא נילחמים כבר מאה ש
אבי25.07.14
ואל תכתיב ליהודים חרדים איך להתנהג כאשר רק הם הראויים ללכת כאן על אדמת הנביאים!
הפנם והחרש25.07.14
37
לא מכפר שמריהו ולא מקסריה, אני יכול להראות עוד הרבה מקומות, זה דבר אחד, 2. אני לא הולך לצבא שאלו שמפגינים בעד שוויון בנטל הם גם אלו שאח"כ הולכים להפגין לסרב פקודה לטייסי חיל האויר, או שהצבא הורג ילדים וחפים מפשע, ושצריך לעשות שלום, די למוות ועוד כמה סיסמאות כאלו ואחרים, אז רבותי קודם תחליטו מה את
אבי27.07.14
36
משפחת בעלי חרדית. חוסר ההתגייסות לצה"ל מצד החרדים היא מסיבה חד משמעית!!!!!! אגואיזם!!!! שלא תבלבלי במוח. קל מאד לאמר שיותר קשה ללמוד וזה נכון. אבל בימינו מי כבר לומד? רוב החרדים מיד אחרי החתונה יוצאים לעבוד. ונגמרו לי המילים. כולי מקבלת פריחה. איך גיסי החרדי אמר : "שישרפו כל ההסדרניקים" והוא מאז ש
תמר25.07.14
לא מתגייסים גם בגלל המצב הרוחני שם! ואל תדחקי הצידה את הבעיות שישנם שם, אל אם כן גם את שירתת ואז את סה"כ מנסה להשכיח את המצפון מהיהרג ואל יעבור שעברת שם
ידען27.07.14
אם היו רוצים באמת להתגייס היו יכולים להכתיב לצהל את התנאים כגון הפרדה מוחלטת מנשים, אוכל כשר, שיעורי תורה. אני מסכים עם תמר שהסיבה היא בעיקר אגואיזם!
רפאל28.07.14
מי שאחראי לאימפריאליזם הכיבוש והתבערה שקמה בעקבות כך הוא שיגן על התוצאות
רוחלה25.07.14
35
אפילו יותר מהחמס או אירן או חיזבאללה מדוע אין אני רואה לוויות מעיתונים של העיתון האנטישמי היחיד שיש בעולם (שנקרא הארץ) שהיא חייה בארץ אחרת ומדווחת על ישראל למה אני לא רואה את ההלוויות של הילדים שלהם שמתים כמה שיותר כמו בחמס ? התשובה כי העיתונים של הארץ או הבנים שלהם הם משתפים של החמס או של אירן או
יוסף25.07.14
34
זה שהסקטור החילוני משועבד למולך הצבאי והמיליטרסטי ממש לא אומר שהוא זקוק לתגבורת מצד המגזר החרדי. בכלל, בתור מי שמתיימר להתקרא איש שמאל מדיני, אני מציע לו למתן את הגישה האנטי-חרדית הקיצונית שלו. היא לא רק פסולה מנקודת ראות פלורליסטית ודמוקרטית אלא גם משיקולים טקטיים ופרגמטיים- לעולם לא נוכל לבנות קוא
ליברל-מרקסיסט25.07.14
33
כאחד שגדל באיזור רוב החללים הם מהתקופה שבני ברק לא היתה חרדית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מומי25.07.14
32
מספיק .די. אני מתחנן תעזבו את מיסטר שטסלר לנפשו האיש הזה מיום בו התוודעתי לקיומו חוזר על אותם דברים משל היה חולה אלצהיימר שזכרונו בגד בו .ושוב אתם מעלים את דברי ההבל לדיון מחודש .פשוט מגוחך להתייחס לאימרות מהמחזורית שעבר עליהם הקלח .ובעיקר מלמדות על אישיותו העלובה שלא הצליחה להפיק חדשנות מלועה רק סי
קאתו הזקן29.07.14
31
זה לא סוד שהחרדים באמת אנשים טובים (גם חלק גדול מהציבור החילוני מאריכים החרדים) = חלק מהחילונום מחפשים את הרע וגם הופכים את כל החרדים לרע זה לא סוד שישראל צודקת במלחמה הזאת = כל העולם מצליחים להפוך את כל המלחמה לפשע ישראלי
יהודה27.07.14
30
האיש אמר את האמת ! שלא נעימה וערבה ..לחרדים משתמטים ומתנשאים מעל כולם - על כלום שאין בהם . די לנופף בתורה ובלימוד שלה . שכן אינכם לומדים אותה ולא מצויה בכם . חצופים .. הוא כל כך צודק !! צאו להלחם באוייבים והתגייסו לצה"ל במקום לילל כמו עדת חתולים ולהתפתל בכל מיני התפתלויות שונים ומשונים . חרדים מט
צהלי צהלה 25.07.14
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוש25.07.14
28
תלכו... ונתתי שלום בארץ. מי שלא הולך בחוקות ה', וזה כולל אותנו החרדים כשלא מקפידים על ענינים כמו לשה"ר. הוא צריך להתנצל על המלחמה. לא החרדים שלא מתגייסים. להתגייס לצבא שנותן לחיילים למות, כדי לא לפגוע מחפים מפשע עזתים, זה התאבדות, לא הגנה!
ף25.07.14
27
לא ראוי לתגובה👺 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם25.07.14
26
נפלנו למלכודת הדבש של נחמיה שרוצה סך הכל קצת פירוד לבבות בעם ולא רוצה שום דבר חוץ מזה כי הוא רוצה להפנות את האש מאמני השמאל אל שמנה וסלתה של העם שהם לומדי התורה המגינים האמתיים הרוחניים של עם ישראל אילולי דוד עסק בתורה יואב לא עשה מלחמה
מנחם27.07.14
25
תמיד חשבתי שמר נחמיה יביא איזו שהיא נחמה אבל הפעם יצאה ממנו רישעות לשמה כולנו יהודים! המקריבים מי בשדה הקרב ומי על סטנד התורה הקדושה- שיא ההגנה על עם ישראל. מגנה ומצלה תורתינו הקדושה.
עדי28.07.14
24
הם רשעים מרושעים שלא שווים את דקות הקריאה של מאמריהם במקום זה עדיף לקרוא פרקי תהילים לרפואת החיילים שנפצעו ולשלום החיילים הלוחמים בשדה הקרב ולגאולת עם ישראל מידי שונאיו מבית ומחוץ במהרה
שמיל27.07.14
23
על מר שטרסלר להצטרף לב"מ בהג!-> בית הדין הפלילי הבינלאומי הפועל בהאג (International Criminal Court)
ה25.07.14
22
הרוב החרדי אינו תורם דבר. יש כמה בודדים שעושים שירות צבאי וכמה שעמלים בעמותות חסד. אבל הרוב המוחלט לא עושה דבר למען הכלל. אתם אומרים אנחנו נתפלל ( במזגן) ואתם תסכנו את חייכם. שווה יש חיילים בעורף - זה אותו דבר. נכון שאותם אפשר להזיז בכל רגע נתון לפי צרכי הצבא אהל זה אותו דבר. זה לא אותו דבר. בעלי
דבורה25.07.14
שרוצים להרוג אותנו, לא מרגש בכלל, בורא עולם שמר שומר וישמור עלינו. מה שבטוח הוא שמוות רוחנית גרועה יותר! ואיך את כותבת:"השירות הצבאי שלי 'ביליתי' בהצלת חיים"... אני בטוח שהבילוי היה לך נעים מאוד ובין הצלת חיים להצלת חיים שרפת את נשמתך והפקרת את גופך בצבא הכפרני והחילוני המעורב וד"ל
למדן27.07.14
21
ולקיים את ראשי הארגונים שמנסים לעשות כסף קל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי25.07.14
ציטוט מתוך הכתבה: "גם עתה, הם ׳מתקוטטים׳ על הזדמנות לתת מעצמם בדרכם, באזורי הלחימה תחת אש חיה או בבתי החולים השונים, בהם שוכבים עשרות הפצועים, והמה חרדים, עטורי פאות ולובשי ציציות "
נוכל27.07.14
20
במזמן מלך אחהב רוב העם עבדו עבודה זרה. וזו עבירה החייב מוות מראורייתא. אלא מה? למרות זאת יצאו למלחמות ולא נפגע אף אחד אפילו לא שריטה! איך? בזכות שהיה בינם אחדות. אף חוג או זרם לא שנא ולא הסית נגד אחר. היה אחדות של ממש. והנה אנו נמצאים במלחמה שרידות, מלחמה נגד אויב אכזרי למופת, בו זמן אויבים פולטיים
רב סאפורטאס27.07.14
19
זאת התשובה: רוב החללים בישראל באים מהרקע החילוני- חולני שלך ! רוב החללים אינם חיילים, אלא ידידיך פראי האדם, התיכוניסטים בעלי תעודת בגרות ולימודי ליבה, רבים גם בוגרי צבא, עם מידות מושחתות ומעוותות שדוקרים ורוצחים זה את זה על שקל, על "כבוד" על כלום !! אתה והציבור החילוני שלך באמת שותפים בכירים מאד ב
אהיה פה אחריך25.07.14
18
רק כאשר הבנים, הדודים, האבות, השכנים, מכרים וחברים שלכם יהיו בצבא, יסכנו את נפשם אז תהיו חלק מעם ישראל. כן, אני מודע שלא כולם בצבא הינם קרבים, אך זה מטעמים בריאותיים, צרכי צבא או מאגואיזם. למעט החרדים והערבים אין מגזר שאינו תורם את חלקו. בצבא יש הכל- דתיים, חילונים, תל אביב, מושבים וקיבוצים.ף ימין ו
klozone27.07.14
17
כל כך צודק נחמיה שטרלסר שדיבר לעניין . חד וחלק ! העניין הוא חד משמעי נהרגים לא עלינו (רחמנא לצילן ) הם מקרב חיילים במגזר הכללי חילוני / מסורתי / דתי לאומי / דתיים נוספים . ועוד... אך לא מקרב החרדים . נקודה . מהסיבה הפשוטה הם אינם מתגייסים לצה"ל ובוודאי לא ביחידות הסער שנלחמות - לא ברור מה לא מובן
אם דתית 25.07.14
16
,,נגד גזירת הגיוס לחרדים, את השנאה והתועבה שהבחורים גילו כלפי צה"ל. את ההסתה של הרבנים והקללות שהרעיפו על צה"ל. בהר הבנים קבורים חיילים חרדים מראשית שנות המדינה, אז שרתו החרדים בהמוניהם בצבא. כיום רובם משתמטים, והרוב קובע, גם אם מיעוטם צדיקים ומשרתים בצבא.
דן סגל25.07.14
לחלאת המין האנושי עדיין לא הגעת. אך דבר אחד בטוח אתה ושכמוך רחוקים שנות אור מכל המריח יהדות, כי רק משנאת החרדיים שבזכותם אתה ושכמוך חיים כאן. יש לך עוד הרבה ללמוד. לא נתייחס כלל לאימרותיך כי גם הם לא שווים את הנייר שעליהם הם כתובים . אתה כ.ב.כ . ול.ת.
ירי25.07.14
כולם מתפללים בלי סוף. כולם נושאים עיניים לשמיים ומודים על כל נס. כולם מורידים דמעות על כל אחד שנופל. אבל מי יכול לכתוב דברי משטמה? רק מי שיושב בבית בלי ללחום, וגם בלי להתפלל. כמוך. לחרדים יש מה לתקן, כי הקב"ה לא הוריד לכאן מלאכים. אותם יש כבר בשמיים. אבל דרכינו היא הנכונה. לו היו החיילים וכל הארץ עו
שונא את דן סגל25.07.14
אם בחוקתי תלכו ונתתי שלום בארץ! מי אשם במלחמות?????
מחורר סרוג25.07.14
אצל הדלי"ם התורה היא רק פולקלור ועיסוק תרבותי מהותה לא בהכרח מחייבת ודאי פחות מאהדת חילונות
שרה לין25.07.14
אצל החרדים התורה היא קודם כל פרנסה,כפי שאומרים חכמים טרקטור לחפור בו.
דן סגל27.07.14
15
הלוא מה שכתוב בכתבה לא עונה לשטסלר כח הוא יאמר מה עם התקופה הזאת החדשה ? למה אין חרדים , צריך לענות לבן עוולה המרושע הזה כך . האם יש חייל מחיל ממרם והקריה שנהרג ???? לא היה ולא יהיה כי הם עובדים בעורף . ואז הדיביל ישאג ויצרח אבל החיילים בממרם עובדים במחשבים של הצבא ? אז תענו לו תרומת החרדים יןתר
קצר ולעניין 25.07.14
14
הציבור החרדי לא מתגייס. גם החלק הקטן מאד שמתגייס משרת ביחידות עורפיות. אלא אם פתאום כל המאמרים שהסברו לנו שחיילי נצח יהודה אינם חרדים בטעות יסודם. אם אנחנו מאמינים שלמוד תורה יותר חשוב בואו ונגיד את זה ולא נתחבא מאחורי השמלה של איזה אשה (בהנחה שהיא קיימת)
בן25.07.14
למה יחידות העורף בהם מתגייסים החרדים פחות חשובות ממה שעשה לפיד ככתב עיתון במחנה או מזמרים המשרתים בלהקות צבאיות או מספורטאים שיכולים לקבל הקלות בשירות הצבא?
מבין קצת יותר27.07.14
שחיילי נצח יהודה אינם חרדים!!! מי שלא לומד, ויכול להחזיק את עצמו ברוחניות במסגרת צבאית מיוחדת שהוקמה למטרה זו, ומפוקחת ע"י אישיות רבנית - מקומו בנצח יהודה. ועלינו להצדיע להם על כך.
ידען27.07.14
13
מי שאחראי לכיבוש הוא יישא בתוצאות!
דהאן הי"ד25.07.14
איך אתה מעיז לדבר על כיבוש הארץ כסיבה למות חיילים הרי אתה עצמך גר במקום כבוש כל הארץ כבושה אם לא היינו כובשים לא היינו חיים
יוסי25.07.14
12
אנשי חיל שונאי בצע אשר עובדים ולומדים תורה מתגייבים לצהל לא מחפשים דרך אך לגזול לעשוק ררמות קובינות ולברוח למען חראו את מעשינו הטובים ויברכו אותך אבינו יהדות טובה אצילית טהורה קדושה האם תפרסם תגובתי או תחסום אבל האמת תנצח הוא צודק הוא לא אנטישמי טעיתם בגדול
חרדי לה 25.07.14
11
עד 1977 לפני עלית בגין החרדים עבדו ולמד והתגייסו אחרי זה בא תפיסה חדשה לעתיד לבוא ישראל ילמדו תורה והגויים יעבדו אלא תרמו את עצמיכם עי הנאה עצמית יתרו חותן משה אומר למשה רבינו בחר לך אנשים ....שונאי בצע אנשי חיל אבל מה לעשות תמורת נזיד עדשים מכרתם את הבכורת אלה תרמו את עצמיכם אתם גוזלים עושקים
חילוני חכם 25.07.14
יישר כוחחך.כמה שאתה צודק.מסכים איתך. הם פרזיטים מלחכי פינכה.
יוסף כץ26.07.14
החרדים עובדים לא פחות מהטמאים החילונים!! לומדים כמו פעם! וכששירתו פעם בצבא, הצבא היה חינוכי תרבותי ויכלו להחזיק את עצמם חרדים לה' ולתורתו! אבל איך שהצבא נראה כיום... נהור, חילוני, מסית, פוגעני, ומכשיל בני ובנות ישראל טהורים וקדושים! לעולם אל תשווה את הדור הקודם עם הדור שלנו בנושא הזה! ובמצוות של
למדן וידען27.07.14
10
אבא שלי עשה צבא אני עשיתי והבן שלי עשה מה הוא רוצה מאיתנו השטרסלר הזה
המייבין25.07.14
9
תלכו כבר להתגייס/לעבוד תעשו משהוא בחיים שלכם !!מגזר מובטל ופרימיטיבי שטוף מוח ,אתם בושה לאנושות וסכנה לחופש ולדמוקרטיה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוחם החופש25.07.14
מי שצריך לעבוד - עובד. מי שצריך ללמוד - לומד. החיים שלנו הם לא החיים שלך! שלנו מלאים באגירת מצוות ומעשים טובים לעולם הבא, כאן זה רק פרוזדור מבחינתינו. מי שחושב שאנחנו לא עובדים ולא עושים משהו בחיים, לא מכיר אותנו, וטוען לפרימיטיביות - הוא שטוף מוח! כן! הוא בושה לאנושות הוא ימשיך ויכאב לו! ואנחנו
יהודי אמיתי27.07.14
לא היית בעולם בשביל לכתוב שטויות אלו. אתה חי בזכותינו. חצוף. תעשה משהו מועיל בחיים שלך ותלך ללמוד תורה!
איילה25.07.14
מי שכותב דברים כאלו הוא פשוט בור ועם הארץ. לא נתייחס כי עדיין לא גמר לינוק? פשוט דיבורים של ילד בן 8. לא יודע באמת מה קורה סביבו. חתיכת אפס
שני25.07.14
8
החרדים לא מתגייסים. ואם לא מתגייסים לא מתגייסים לקרבי. ואם לא מתגייסים לקרבי לא מגיעים לשרת בעזה. ואם לא משרתים בעזה לא חוטפים טיל נ.ט. או מטען גחון. לא צריך ללמוד גמרא בשביל להבין את זה
ירושלמי25.07.14
7
האם יצאו לויות מחיפה, תל אביב, צפת, ראש הנקרא,ומשאר ישובי הארץ וכדו' לכל כדור יש כתובת ולכל חייל יש מיקום איפה הוא משרת ולא כל חייל נמצא בחזית וכהנה וכהנה אדון שטרסלר אולי תוכל לעדכן אותנו באיזה יחידה אתה שרתת? אני שרתתי ביחידת זיהוי חללים האם אתה מוכן לעשות את מה שאני עשיתי?
זעירא25.07.14
6
את מהממת! אשרי'יך על המילים סוף סוף מישהי קמה ואומרת את שעל ליבה.
חרדית25.07.14
si tienes envidia de los jaredim tu tambien tu tambien puedes hacer tshuba y ser jaredi!!!!!
aharon yossefi28.07.14
5
בס"ד אקדים ואומר שאני דתי לאומי שלומד כבר שנה שמינית ב"ה בישיבה וכפי הנראה אמשיך כך לפחות עוד שלוש שנים אי"ה. אמנם, השנה השמינית זה לא מדויק, כי מתוכן שמונה השנים הללו- שירתתי במשך כשנה וחצי בצה"ל כלוחם גולני. אמנם, אני לא חושב שחרדי שלומד בישיבה הוא ח"ו משתמט, ואכמ"ל, אבל זו נקודה שקצת מפוספסת בכות
יהודי25.07.14
4
כשאת אומרת "גם אנחנו משרתים", את בעצם מודה לליבה של הטענה, שהחרדים צריכים להיות שותפים בלחימה. אז עכשיו מה ענית? שהבן שלך הוא לוחם, אז הוא וחבריו בסדר, ומה עם שאר החרדים? התשובה היא, שבחורי ישיבה הם גם שומרים בכח תורתם, ואין מקום לחרדי בצבא במצבו הנוכחי. במילים אחרות, הדרישה להתגייס זו כפייה חילוני
תלמיד מרן25.07.14
3
חז"ל אמרו אל תסתכל בפני רשע...אסור להביט באדם הרע הזה, בלעם בן בעור בא לקלל ובעז"ה יצא מברך....הקב"ה יגיד די למלאך המשחית וגם אנשים כמו האדם הנחות הזה שלא כדאי לקרוא לו בשמו שר"י שכאמא אני מתביישת בו ומניחה שגם בניו מתביישים בו(לפחות מקווה) ונכון אני מבני ברק וגם אצלי יושבים ולומדים תורה ובן אחד משר
גם אמא25.07.14
2
1. רוב שמות הנופלים הרשומים בהר הבנים משתייכים לדתיים לאומים ולא לחרדים !!! 2. אם בנך היה הולך "בתלם" של משפחתך המיוחסת היה ממית את עצמו לא בשדה הקרב אלא ,באוהלה של תורה !!! 3. מה הקשר בין אותם אלו שיש להם גמ"ח חיתולים /מוצצים/טושלנט לשבת ועוד ועוד ברוכים יהיו, אך זה קשור לשירות להגן על המדינה
שמיל 25.07.14
אני בתור חרדי אשר בהשקפת דעתי עובד מכוח צרכי לפרנסה, מחזיק אני אמנם בהשקפה קנאית, אתה שכתבת "קשקשנית", דום פיך ילד, תודה שאתה מכיר את בעל הטור, ומשיקולים של אינטרס בחרת להגיב כמו שרק מטומטם וחולה נפש ריחני יכול להגיב, לדעתי אחד מילדיך או אשתך חולים (או שאתה בעצמך חולה {נפש]) לך תתרווח על כורסתך קח ס
צחי לוין27.07.14
או שלא לימודו אותך קרא וקרא.... ציטוט מתוך הכתבה: "גם עתה, הם ׳מתקוטטים׳ על הזדמנות לתת מעצמם בדרכם, באזורי הלחימה תחת אש חיה או בבתי החולים השונים, בהם שוכבים עשרות הפצועים, והמה חרדים, עטורי פאות ולובשי ציציות". טפו לך חתיכת שמיל, קשקשן
למדן27.07.14
1
ליבי אומר שהחזו"א אמר על גיוס בנות ישראל "יהרג ואל יעבור" פירוש= עדיף שיהרגו (כרצונו של שטרסלר) את בנותינו, והעיקר שלא יתגייסו וד"ל, ליבי גם אומר לי שהתורה היא מגנא ומצלא פירוש= היא המצילה האמיתית, ולא החיילים, החיילים הם הורגים מחבלים מכוחנו אנו לומדי התורה, בלעדינו אין להם שום זכות! אין להם זכות ל
מבין עניין25.07.14
בעזרת השם יתפכחו החילונים והדתיים הלאומיים ויכבשו את בני ברק וצפון ירושלים ואלעד וקריית ספר ואת השכונות החרדיות הטפילות בערים השונות וישכנו בהם חיילים משוחררים במקום החרדים. לנו הצבא! אל תתייסו כדי שיהיה לנו קל לממש החזון
יוסי27.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חי

כיכר השבת | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24