כיכר השבת

בין הזמנים יבוטל? דריכות לקראת הכרעת מרן הגראי"ל שטיינמן

הלחימה המתמשכת ברצועת עזה מעוררת תהיה האם היכלי הישיבות והכוללים ישחררו את התלמידים לבין הזמנים או שימשיכו בלימודים. מרן הגראי"ל שטיינמן יכריע בסוגיה (חרדים)

24
ישראל כהן | כיכר השבת | ב' באב | 29.07.14
בין הזמנים יבוטל? דריכות לקראת הכרעת מרן הגראי"ל שטיינמן
(צילום: משה גולדשטיין)

הלחימה המתמשכת בעזה , ריבוי ההרוגים מקרב חיילי צה"ל רח"ל, כמו גם המשך מטחי ירי הטילים לעבר ערי ישראל גורמים לריבוי הקולות במגזר החרדי לביטולה של חופשת בין הזמנים של חודש אב.

"אין זה מתאים שבדיוק בזמן שחיילי צה"ל מחרפים נפשם למען הגנת הארץ ובעוד תושבי הדרום נמצאים תחת חרדה מתמדת במקלטים ובחדרים הממוגנים, ייצאו תלמידי הישיבות והחיידרים לחופשה השנתית ויטיילו בארץ ובעולם", אומרים גורמים חינוכיים בציבור החרדי.

רבנים ועסקנים מוסיפים כי למרות הצורך בהתאווררות ויציאה משיגרה עדיין יש לחשוב על כלל ישראל וגם כיצד זה נראה בעיני אלו שאינם שומרי תורה ומצוות.

"מלבד זאת", מוסיפים הגורמים, "הרי שהטענה החרדית הניצחת הינה שאנו מגנים על עם ישראל בכוח התורה, אין טעם בדיוק בימי הלחימה כאשר נדרשת מאתנו התחזקות נוספת בתורה ובתפילה לצאת לחופשת בין הזמנים. אדרבה עתה זה הזמן להתחזק ולהרבות חיילים לתורה וללמוד למען שלומו של עם ישראל".

מנגד, עולים גם קולות אחרים של חשיבות שינוי האווירה והשמירה על השגרה ולכן אולי כן יש לצאת לחופשה במסגרות מתאימות של לימוד בישיבות בין הזמנים.

"לכיכר השבת" נודע כי בעקבות ריבוי הקולות הללו וההתלבטויות השונות עלו בימים האחרונים מספר ראשי ישיבות אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושטחו בפניו את הסוגיה כשהוא מלבן יחד עימם את צדדיה.

יצוין כי במהלך השיחה הביע מרן את דעתו כי משום תפסת מרובה לא תפסת לכן כדאי אולי לדחות את ביטול בין הזמנים.

בימים הקרובים, מבהירים מקורבי מרן ראש הישיבה, הוא יכריע באופן סופי בעניין ויפרסם את החלטתו לכלל הציבור. יצוין כי הכרעתו של מרן נוגעת לישיבות קטנות וגדולות כמו גם לאברכי הכוללים ולילדי תשב"ר ולפיכך שוררת דריכות גדולה בעולם התורה לקראת ההכרעה הצפויה.

ההערכה השוררת בקרב הגורמים הינה שככל הנראה זמן הלימודים יימשך במתכונת כזאת או אחרת. "אין ספק שלא יהיה כמו בשנים עברו אווירה של חופשה רגילה", מעריכים הגורמים, "'הזמן' ימשיך, אך מנגד צריך לזכור שיש לתת לבחורים שהות להתארגן לקראת זמן אלול החדש ולכן ימצאו איזה איזון שמצד אחד לימוד התורה יימשך ומצד שני יינתן זמן לבחורים להתארגן לקראת זמן הלימודים החדש".

הגורמים החינוכיים מציינים בשיחה עם "כיכר השבת" כי לכאורה מצב הדברים תלוי גם באפשרות שמאמצי הרגיעה ינחלו הצלחה והפסקת האש תיכנס לתוקף. "הכל תלוי גם ברגיעה שתשרור או לא בימים הקרובים אך כולנו מצפים ומחכים להכרעת מרן ראש הישיבה".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
החלטה קשה. לא יעלה על הדעת שבעת שחילים נהרגים בני ישיבות יטילו בצפון. מנגד ראשי ישיבות נמנעו לבטל הבין הזמנים. חסדי השם שיש לנו אב זקן הנושא את משא הדור על כתיפיו.
פרי29.07.14
14
לעודד אותם להילחם בעזה וכל חייל קרבי כ-20 אלף ש"ח בחודש +בונוסים ותוספות במבצע בעזה.. מוכרח שהמדינה תשלם כסף גם לבחורי הישיבות החרדים לעודד אותם ללמוד תורה. אם אין תורה אין קמח,ואם אין קמח אין תורה! כסף זה אמצעי שימושי לצורך גשמי ורוחני כאחד.כדי להמשיך ללמוד תורה ולקיים מצוות. לקנות אוכל לחם מים
$$$$$$29.07.14
אין מה ללמוד שלא יקבלו ח"ו את זכויותינו בלימוד התורה בחינם. על זה נאמר גדול ביטולה יותר מלימודה.
בחור ישיבה29.07.14
13
ויש לו גדול הדור אחר שיכריע
ציבור29.07.14
יותר מזה
יהושע29.07.14

הצגת כל התגובות

12
היתי משחרר בסופי שבוע כלומר שישי שבת להתאווררות אבל ככלל היתי בונה זמן מסכת קצרה : אפשר מסכת מכות או לחילופין ללמוד כמו בדף היומי מועד קטן !
James29.07.14
11
ביטול חופשת בין הזמנים!
דן סגל29.07.14
10
הי"ישר כוח ששיברת" של הלוחות דומה ממש למצב בעולם התורה בתחילה שנתגלתה לעיני כל ישראל הגבורה הנוראה של רבי חיים ללא פשרות נגד בעלי המחלוקת זה היה נראה כשבירה ממש. אך תוך זמן קצר ראו כולם שר' חיים הצילנו משרפת מחלוקת נוראה ,הרבה יותר משריפת הטילים. ידידי שהתארח בשבת במודיעין עילית סייר בבתי הכנסת
פלוי29.07.14
9
לאחר שהרב שטיינמן הורה לישיבות בעוטף עזה לברוח, בטענה כי התורה לא מגינה ומצילה, שכן אינם לומדים לשמה.עדיף שיצאו לחופש ויקיימו מצוות טיול בארץ לשמה.
דן סגל29.07.14
8
לא יעזור כלום לעציצים השורצים בטומאת האינטרנט יומם ולילה ועסוקים בלהמציא ליצנות ופלפולי סרק כנגד מרן הרב שטינמן. אתם לא מענינים אף אחד . תתגוללו בביוב האינטרנטי שלכם בשם " אברכים" . בני התורה בזים לכם.
צכי29.07.14
7
תורתו וחכמתו הן קרן האור לבית ישראל בעול הגלות. יזכר לדורות כקברניט שהוביל את ספינת ישראל בגלות הנוראה בארץ ישראל. וכבר אמר הרבי מנדבורנה שבדורינו הבעל שם הקדוש נמצא אצל הליטאים.
יעקי29.07.14
6
לימוד תורה בתורנות כמו מילואים הצעירים ילמדו אלו שקיבלו פטור בגלל תורתו אומנותו , המבוגרים יותר יצאו לחופש ואחר כך יתחלפו , כדי שלא יפסידו את החופשה את הטיולים את הרפטינג את הכיף את השקט שמעניקים לכם חיילי צבא ההגנה לישראל המחרפים נפשם על שקט ושלווה בארצנו האחת והיחידה.ושלא יבלבלו לכם את המוח צריך
רעיה29.07.14
5
תקופת הרישום לישיבות הגדולות יצרה באופן סופי סדר בישיבות הקדושות. אלו שקוראים לעצמם "פלג ירושלמי" "עץ" "נצח" ועוד, התגיסו בצורה נמרצת למען הישיבות המצוים תחת חסותם: "פוניבז מחבלים" "חדרה" "גרודנה", ופעילות זו ניקתה את הישיבות מכל מיני מחרפים ומגדפים וכבודם של חכמי ישראל מתרבה בעולם. עולם הישיבות
מנדי29.07.14
4
כמובן שמי שקובע הוא הרב שטיינמן וקטונתי.אך לדעתי בזמן כזה אסור שיהיה חופשה חילול ה' שיכול לנבוע מזה יהיה גדול והשינאה תגרום לנזק עצום עבורינו,זה ישמש חיזוק ללפיד ודומיו,בעוד חיילים נהרגים יראו אותנו מטיילים ויושבים בפארקים זה יהיה אסון שלא יהיה לנו איך להתגונן ממנו.
מני29.07.14
וזה לא סתם כי בחור חייב בין הזמנים כי אם לא אחר כך לא יהיה זמןולכן אף אחד לא יכול להביע דעה בנושא לבד מגדול הדור שיש לו את כל השיקולים שיש
יהושע29.07.14
3
ידוע שהרבה מגדולי ישראל רצו לקצר או לבטל אבל , בסופו של דבר לא שינו , כי ראו שאם שינו משהוא ממה שהיה נהוג שנים לא ראו סימן ברכה , ולא משנים... יכול להיות ישיבה במתכונת של ישיבת בינהזמנים או משהוא.. נחכה להכרעת הרב שטיינמאן
ירושלמי29.07.14
2
כי לא יטוש ה' עמו בחשכת הגלות. יש גדולים בכלל ישראל.
דגכ29.07.14
1
כתבה זו ממחישה את הנס הגלוי שעבר על עולם הישיבות מהנסיון להרוס אותו ולפורר אותו לפירורים. כיום כולם ברוך ה' מאוחדים לאורו של מנהיג הדור מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א ועולם התורה פורח ומשגשג בכמות ובאיכות. כמו תמיד ישנה קבוצה החייה לעצמה והם מתרכזים ב3 ישיבות ,חדרה, מחבלים, גרודנה והקיבוץ של מעלו
פלפל29.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24