כיכר השבת

להחזיר ש"ס ליושנה / פרשנות

תקופה קשה עוברת על תנועת ש"ס, הציבור הספרדי מאותת להנהגה כי מאס במחלוקת ודורש לראות אחדות. ומילה על ש"ס והבחירות לרבנות ירושלים • ישי כהן עם תמונת מצב (טור)

115
ישי כהן | כיכר השבת | ט' באלול | 04.09.14
יו"ר ש"ס אריה דרעי
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

תנועת ש"ס עוברת תקופה לא פשוטה, התנועה הספרדית שהתהדרה תמיד בעובדת היותה המפלגה החרדית הגדולה בכנסת, עוברת בחלק מהסקרים למקום השני. יהדות התורה, המפלגה החרדית האשכנזית, מקבלת - על פי הסקרים - מנדט יותר מתנועת ש"ס, שצונחת לשבעה מנדטים בלבד.

לחברי הכנסת בש"ס, עמם שוחחתי בשבוע האחרון, תשובה אחת שמסבירה לטענתם את הבעיה של התנועה. הפילוג הספרדי.

לדבריהם, הציבור הספרדי מאס ולא בנוי לא למחלוקת, לא בתוך ש"ס ולא בצמרת הרבנית, לא מצב היחסים הנוכחי עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר ולא לחיים הקשים שמעולל ח"כ אלי ישי ליו"ר המפלגה אריה דרעי.

ההוכחות לכך שהציבור מאס במחלוקות שמשסעות את הציבור הספרדי, הן הסקרים מחד וכמובן עצרת ה-11 חודש לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בבנייני האומה, שהייתה כך נראה אמירה של הציבור לתנועה, או כפי שהגדיר זאת מנכ"ל ש"ס לשעבר נתי לסרי כ"הקש בגג" לש"ס. (במאמר המוסגר, האמירה הזו עוררה את זעמו של דרעי וכמעט הביאה להדחתו של לסרי).

"מחפש את הפלגנות". ח"כ אלי ישי (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים, פעל אחד ממכריו של אריה דרעי בניסיון להשכין את השלום עם הגר"ש עמאר, מהלך שכמעט הצליח והגיע לסף הישורת האחרונה אך ברגע האחרון נתקע, בשל מה שמכונה "הכבוד העצמי" של שני הצדדים. למהלך היה שותף גורם רבני בכיר בציבור הספרדי שגם בו אחז הייאוש לאחר אין ספור פגישות בין שני הצדדים.

לאחר תקופה ארוכה, אריה דרעי הבין את המצב בו ש"ס נמצאת. בשיחה שקיים בימים האחרונים עם אחד הרבנים הבכירים בציבור הספרדי הוא הביע את חששו מעתידה של ש"ס. דרעי הבין כי המצב בו נמצאת ש"ס הוא הגרוע ביותר מאז הקמתה, לא רק באשמתו, אחרי הכל המנהיג האמיתי של ש"ס היה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שהשאיר את הציבור הספרדי ללא הנהגה.

מחשבה נוספת שלא עוזבת את דרעי ואנשיו, היא על מה שיקרה בבחירות הבאות. האם אלי ישי יקים מפלגה וירוץ עם חברי כנסת נוספים, אלו רבנים יתמכו בו במידה ויעשה את הצעד הזה, ומה יעשה הגר"ש עמאר, במידה ולא ייבחר לרבה של ירושלים.

החשש מפילוג

אחד מחברי הכנסת בש"ס, אומר כי "כרגע כולם מדברים על זה, מה יקרה בבחירות, אבל האמת שהכל פתוח, כרגע זה לא על הפרק".

יש סיכוי שש"ס תתפלג? שאלתי. "אם אריה יחליט להדיח חברי כנסת למה נראה לך שלא? כולם רוצים את טובת ש"ס לא פחות מאריה, אבל אם הוא ידיח אותנו לא תהיה ברירה".

דילמת רבנות ירושלים. הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

"במקום שיקרבו את הרב עמאר ואת אלי ישי הם בוחרים להרחיק, לא סתם המצב שלנו רע, רע מאוד, שמישהו יתעורר פה", הוא כמעט מתחנן.

מנגד, גורם בכיר אחר חלק על דברי חה"כ ואומר: "על נושא הרב עמאר אני לא מדבר, לא מתעסק עם רבנים. אבל על הנושא של אלי ישי אני חייב לומר לך שהוא זה שמחפש את הפלגנות, הוא יעשה הכל העיקר שתהיה מחלוקת, הוא יודע שרק כך הוא מחליש את אריה דרעי, זה האינטרס שלו".

באשר למפלגה אפשרית עם הגר"ש עמאר, נראה כי הנושא לא באמת עומד על הפרק. בלשכת הרב עמאר יודעים היטב שאין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אבל כנראה שנוח להם שאלי ישי מצטייר כנציג הרב עמאר עד לסיום המאבק עם ש"ס ודרעי.

ח"כ נוסף בש"ס, אמר לי השבוע כי "יש הרגשה שאריה דרעי הולך להדיח את הח"כים הוותיקים, אין לו סיכוי לעשות את זה. זו הסיבה שהמפלגה נראית מפולגת. אם דרעי היה רוצה שקט הוא היה קורא לחברי הכנסת ומבטיח להם קדנציה נוספת בכדי להרגיע את הרוחות, כך הוא גם היה שובר את המושג 'מחנה ישי' אבל לצערי זה לא קורה, כואב לראות את ש"ס במצב שלה היום".

אחד ממקורביו של היו"ר אריה דרעי, מסכם בפנינו את תמונת המצב מנקודת מבטו ואומר: "אנחנו בירידה, המחלוקת מזיקה מאוד, ברור שאנשים לא יצביעו לאלי ישי אבל גם לא לתנועת ש"ס בגלל שאנשים שונאים מחלוקת, הסקרים והשטח מוכיחים זאת, צריך שזה יסתיים כמה שיותר מהר".

ובמילים אחרות, כדי לנצח זה הזמן להחזיר ש"ס ליושנה, לאחד את השורות ואת הציבור, להתגבר על הפערים וחילוקי הדעות, ולצאת לדרך מחודשת.

הקרב על הרבנות

זירה נוספת בה מתמודדת ש"ס היא הבחירות לרבנות העיר ירושלים, בהן צפוי האשון לציון הגר"ש עמאר להתמודד, לפי הדיווחים במסגרת "דיל" עם המועמד של הדתיים, הרב אריה שטרן.

בזירה הזו נראה כי החזית האחידה של ש"ס ו'דגל התורה' נגד ראש העיר ניר ברקת ב"דיל" המדובר עם הרב עמאר והרב אריה שטרן, הולכת להתפרק. דרעי וצביקה כהן פגועים מאוד מההתקפה הקשה של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בשבוע האחרון, כך שאם דרעי יוביל מהלך שלא על דעת הליטאים, הוא לא ממש יפתיע אותנו.

סוף החזית האחידה? דרעי עם ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

ואולי לדרעי נוח שלא יהיו בחירות, ש"ס שכל כך רצתה במשך שנים ארוכות בחירות לרבנות העיר נמצאת במצב בו היא מעדיפה שלא יהיו בחירות.

דרעי בדילמה לא פשוטה, במי ש"ס תתמוך. האם בגר"ש עמאר, שבלשכתו עדיין מכחישים כי יתמודד או בחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, או שמא באחיו הגאון רבי יהודה דרעי. זו זירה נוספת בה מתגלה גדול חסרונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שהיה קובע מי המועמד וכל האחרים היו מסירים בזה אחר זה את מועמדותם.

נקודה נוספת בבחירות הללו, שבחדרי החדרים בש"ס, נשקלת גם היא, עוסקת בבגדי הלבוש של רבה הספרדי של ירושלים. לא רבים יודעים אבל הרב הספרדי מעוטר בגלימה ובמצנפת, הדומים במעט לאלו שלובש הראשון לציון.

במידה והרב עמאר ייבחר לתפקיד, ש"ס תחסוך מעצמה דמות נוספת שתלבש גלימה ומצנפת, אך אם ייבחר רב ספרדי אחר, ש"ס תאלץ להתמודד עם רב נוסף עטור גלימה ומצנפת שבכוחו יהיה לסחוף חלקים מהציבור הספרדי, זאת למרות שכרבה של ירושלים ייאסר עליו לעסוק בפוליטיקה.

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
מהכלא.
מיכאל07.09.14
45
אסירי וסוהרי כלא מעשיהו.
אסירי הכלא07.09.14
44
לסיום לימודיו של דרעי בכלא מעשיהו! על במת הכבוד יופיעו כל "החברותא" שלו ללימודים : בראשם הגאון הרב בניזרי שליט"א, מגדלי הרבנים של ש"ס, שנכלא ל-4 שנים בעוון שוחד וגניבה. וכן הרבנים הגדולים שליט"א מראשי ש"ס יאיר לוי, יאיר פרץ, פנחסי, עופר חוגי, שלמה דיין ועוד כאלה שעדיין לא נתפסו..... הכנס בסיסמא "תנו
ישראל05.09.14
בכלא של דרעי ובניזרי ושאר אסירי ש"ס...
מנדל07.09.14
י ש"ס שנאסרו על שוחד וגניבה!
אברהם07.09.14

הצגת כל התגובות

43
אשמים רק לא הוא אחרי 14 שנה של כלא וגיבנת של לכלוכים חייבים לרפד לו השטיחים ולתת לו שס במגש זהב כי אדון דרעקי היגיע דרעי מנת משכל שלך שואפת ל0 הרי כל הצלחותיך לא בזכותך אלא בזכות ברכות מרן ע''ה מי אתה בכלל? ילד מרוקאי זב חוטם ומצורע תגיד תורדה רבה למי שהעלה אותך ותסתום פיך
דרעקי=00000000004.09.14
42
אם הכל בגלל הגלימה, תקנו גלימה אחת לדרעי וגלימה אחת לישי ונסגור את הסיפור
דוד04.09.14
41
הבחור סתום הוא לא מסוגל להבין את מצבו,והוא רוצה רק להזיק למפעלו של מרן
בוכריס13.09.14
40
אם רוצים אפשר להגיע לאחדות. אחרי 120 כ"א יתן דין וחשבון. בואו נתאחד כל הציבור הספרדי בחודש אלול ונקדש שם שמים ולא ההיפך ח"ו.
מוישי05.09.14
39
וכל אשר יאמר לנו נעשה הוא ממשיך דרכול של מרן ולא הליטאי דוד יוסף(הרב "לא נתגייס" ).
ההמום05.09.14
38
מאז שהוא חזר - חזרה המחלוקת - חזרו חיסולי החשבונות - חזר מינוי מקורבים - חזר חוסר כבוד לתלמידי חכמים
רחוב הקבלן11.09.14
37
בשביל מה לספרדים להיות חרדים זה עושה לנו רק רע תראו ת הספרדים אצל המזרחי הם רק פורחים ומתקדמים שם ולא נשארים פרנעק פרך באשר יפנו ואל תדאגו מי שעושה לשם שמים יכנס לגן עדן ולא משנה הכיפה לראשו מה שבטוח מי שלא לשם שמים יטגנו אותו עם הכובע והחליפה והגלימה ואנא ערף מה
רק מטבוחה וקובה05.09.14
36
לכלא...
חלמאי05.09.14
35
הרב עמאר הוא מגדולי הדור ללא חולק, דרעי במקסימום רק עסקן מוצלח. כך שאין ולא יכולה להיות מחלוקת . כולנו עפר תחת כפות רגליו של מרן הגר"ש עמאר שליט"א
ריאלי05.09.14
34
אני שסניק גאה יותר נכון הייתי שסניק גאה עד שהגיע מר אריה דרעי לאחר שחרורו מכלא רמלה והחליט שהוא בעל הבית על ש"ס כנראה לא שמע מספיק רדיו בכלא ש"ס הייתה בשיא תפארתה בהנהגת אליהו ישי שיחי' בא אריה דרעי הנכבד לתקן ונמצא מקלקל. אדם כוחני וחצוף משפיל את אנשי ש"ס מרשה לעצמו לפטר אנשים ולהכניס את בני משפחתו
משה יצחקי04.09.14
שמינה את דרעי באופן הברור ביותר
יוני05.09.14
חזור בך
א06.09.14
מי שלא יכול לסבול אחדות מקומו לא בשס !!!
רק אחדות04.09.14
33
אריה דרעי יכריז בקולו שהמועמד מטעם ש"ס הוא חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף שליט"א . ותאמינו שהגאון הרב דוד יעשה לו עבודה הכי טובה שאפשר כמו שרק הוא יודע.
בנצי04.09.14
32
כך אמר הרב משה בראיון לקו עיתונות
בוכריס04.09.14
הרב יעקב כהן הקים את שס ורק א"כ הכנים את הרב עובדיה
שמעוןמשה07.09.14
31
יו"ר ש"ס והאסיר לשעבר אריה דרעי מציין היום 16 שנה לכניסתו לכלא מעשיהו. בש"ס טוענים כי הצבת דרעי בראשות התנועה לא תאפשר לתנועה להיות חלק מהשלטון בישראל שלא בשלה לראות עבריין צמרת שישב בכלא שנתיים ונושא את התואר עבריין מורשע ואסיר לשעבר שר בכיר בקבינט. שום ראש ממשלה לא יסתכן להכניס עבריין ואסיר להיות
מבהיל הרעיון04.09.14
זה הרב עובדיה
אריק05.09.14
אסור להזכיר לאדם מה שהוא עשה לא טוב בעברו במיוחד שלא היה הדבר כמו שאמר מרן !!!
קצת תורה04.09.14
30
צ ח
ליאו04.09.14
29
יגיד לו הקב"ה, אתה גנבת, לקחת שוחד, לגהינום מייד!! ישאל החרדי? אני? יענה לו רבון העולמים כן! בחרת ש"ס, ולכן אתה שותף לכל מעשי השוחד והגניבה שעשו מנהיגיה...ש"ס תמכה באפליית בנות ספרדיות, אז אתה שותף! לגיהינום מייד!
מיכאל04.09.14
28
הציבור רוצה לראות את לומדי התורה מאוחדים לכל אשר ייראוך רק ככה ננצח את אלה המתנגדים במקום שאריה יכיר באהדה של הציבור לפשטות והיושר של ישי.וישי יכיר בהערכה שיש לאריה בציבור על היותו איש משכמו ומעלה בהנהגה ובמעשים ובמקוריות להצליח יש מריבה בתור אחד שגר בשכונה אני רוצה להגיד לכם אריה ואלי הציבור מצפה מ
שמעון ביטון04.09.14
27
מתי תפנימו שהפיקדון הוחזר לדרעי הנשמה.שאין דברים כמוהו ולכל החמדנים יש בורא עולם בשמים שמסדר הכללללל
שירה04.09.14
הפיקדון, אך הסוהרים לא נתנו לו להכנס.
ישי07.09.14
26
אפשר להסתדר אם רוצים
אהבת חינם04.09.14
25
משנה מה שיומרו כל אחרים
מני04.09.14
24
שילך עם מצלמות לבקש מחילה ממרן ומכל הציבור על שהורידו אלי קבר
הרג את מרן04.09.14
היא שהרי בערב יום כיפור תשע"ד נפגשו מרן זצ"ל ומרן הגרש"מ עמאר ובה מחל מרן זצ"ל לגר"ש עמאר, בערב כיפור ! ולאחר מכן סיפר הרב משה יוסף שמרן נזקק שוב ושוב לנסוע לבית החולים, לא הסכים לצאת עד שיביאו לפניו את הרב עמאר ושם ביקש שיתפלל עליו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מאי? לא מעניין אתכם האמ
מרן הרב עמאר04.09.14
מנהיג כי מנהיג זה אדם ללא רבב וודאי לא מי שחלק על רבו ברבים
משה אזולאי04.09.14
שאיכלסו רבים ממנהיגי ש"ס!!!!!
יצחק04.09.14
מאז שדרך בשס רק צרות המאפיונר הוא הוא שהרג את מרן ע''ה עוד יתגלו פרטים שיפילו דרעקי לקאבורה
יסלח לו07.09.14
הרב עמר גרם למרן צער רב רק בגלל אנשיו המושחתים שיושבים לו על העורק הראשי לעשות מעשים נבזים את זה כולם יודעים פרצופם האמיתי של אנשי הרב עמר התגלה עושים הכל בשביל כסף ומעוררים מחלוקת שום דבר לא לשם שמים תחזרו בתשובה מהררר
בינה04.09.14
על ארבע לבקש את סליחתו של מרן הרב עמאר. אתה איש רשע וגס רוח, רואים שבך רוח של אריה דרעי. הרי אפילו בניו של מרן זצ"ל הרב אברהם והרב משה מודים שכל הבלאגן שנוצר בעניין הבחירות לרבנות הכל היה פרי עטו של אריה דרעי.
מזועזע04.09.14
אין סליחה אין כפרה היה לו מספיק זמן לחשוב במה הוא מתעסק
בוכריס04.09.14
אולי אפשר למחול לו. מאז שהוא חזר מרן ניהיה חולה ומצבו רק הדרדר יותר ויותר כי הקדושה והטומאה לא מתקיימים יחד.
חגי04.09.14
23
שזו היתה טעות שחזר לפוליטיקה אם אריה היה מתמקד בלימוד היה לנו ניום מועמד טוב לרבנות ירושלים עכשיו הפסדנו מכל הצדדים פולטקאי גרוע ורב בלתי ידוע
צחי04.09.14
אז מי אתה שתברבר
נח04.09.14
ומרן לא העיף את אלי בגלל שהוא לא היה טוב רק בגלל ההבטחה שהוא נתן לאריה ליפני שהוא נכנס לכלא
גולש04.09.14
22
מרן המלך נשיא דורנו זיע"א כולנו בניו ותלמידיו! הנהיג אותנו בקדושה וטהרה אמיתית
א06.09.14
21
אנחנו צריכים לפנות לרבנים דרעי וישי, ולומר להם שאים הם לא ישלבו ידיים בהליכה משותפת אמתית, לא ניבחר באף אחד מהם. נמאס כבר משניהם. לא זו דרכה של תורה. הבנתם את זה נבחרי מרן זצוק"ל. תפסיקו את גן הילדים הזה. אתם מבזים את שם מרן בחוצות. לא ניתן לכם יותר לבזות ולהתבזות.
המבקר05.09.14
20
אנו מעריצים אותם יותר רק כדי לעשות נאאאאאאאא בעיניים של הארכיפושע דרעקי הוא ואנשיו הטנזים הארורים חבורת אנאלפאביתים אלימים פושעים מלוכלכים שבבניקים הפסולת של הספרדים
דרעקי נמאסת עוף04.09.14
19
ואז אפשר גם לסגור את כלא מעשיהו
klozone04.09.14
רנס את דרעי ילדיו ומקורביו נשאר פתוח.
אברהם05.09.14
18
ותקום תנועה בנשיאות מרן הגר"ש עמאר, הגר"מ מאזוז, הגר"ב שמואלי הם יעברו בגדול את % החסימה וירסקו את תנועתו של אריה דרעי.
פרשנות:04.09.14
17
למה אתם כ"כ בטוחים שאלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה אם הוא הולך עם הרב עמר הוא יפתיע בגדול
גולש04.09.14
16
להעיף את כל הבדלנים מפלגה לא יכולה להתנהל ככה דווקא כעת בלי מרן,הציבור מחכה שאריה יאחוז בהגה חזק
די לעדינות04.09.14
15
מכל הברברת, המגיב הזה הכי צודק בניתוח המעניין שלו, ונראה לי שהוא מתוך המערכת!....
איציק04.09.14
14
מאיפה הבאתם את השטות הזו, שרב ראשי לירושלים עם גלימה?
מי שיודע04.09.14
הרב משאש היה מרוקאי ולכן הוא לא לבש גלימה, הייתה לו את הגלימה המרוקאית, כל רב עיר ספרדי לירושלים לובש גלימה, גם בתל אביב, כך היה עם מרן הרב זצ"ל כשהיה רב תל אביב.
אחד שיודע04.09.14
בהיותו רב של פתח תקוה בעבר זה היה לבוש של כל רב ראשי
מימון04.09.14
13
הציבור רואה את הברוטליות. את האגרסיביות לשליטה. את הכמיהה לחזור לאותם ימים שש״ס שלטה על ראש הממשלה. את הרדיפה לרב עמאר וההסתה הפנימית ששום רב מטעם ש״ס לא יפגש אפילו במקרה עם הרב עמאר. להשמיץ את הרב עמאר בכתבה כאילו הרב עמאר רוצה להיות המרן וכל השטויות האלה. מי שיקבע מי יהיה מרן זה לא אדון דרעי. זה ה
די למחלוקת04.09.14
12
ושידע לזהות ולומר בקול ברור יש כאן הקש בגג לתנועת ש"ס
שלמה05.09.14
11
שוחד!
יעקב04.09.14
10
הרב עמאר לבד אולי אין לו סיכוי אבל הוא אם הרב בניהו שמואלי והרב מאזוז יפתחו יחד יצליחו. עוד תראו. בודאי שכולנו רוצים שלום אבל תמיד אתם משמעיים לנו כאילו הרב עמאר לא יכנס לש״ס ודרעי הוא מחליט הכל ואומר למועצת מה לעשות. ודרעי יתמוך בידידו הרב דוד יוסף בלי שום פקפוק. זה היה התוכנית מראש.
מוני04.09.14
9
מה שעובר על דרעי זה בבחינת: "אוי לי מיצרי, ואוי לי מיוצרי"! אם יותיר את חברי הכנסת הוותיקים (שהם אנשים טובים והגונים)לעוד קדנציה, הציבור לא יצביע שס כי הוא מצפה לרענון, אחרי 20 שנה... אם ירענן, החכי"ם המופרשים יארגנו מרד, שיבוא על קרקע פוריה מאוד.... מה שיפיל את כולם. גם את ש"ס המקורית וגם את המורדי
שלמה04.09.14
8
ם בכלא בעוון שוחד וגניבה מכספי ציבור! בניזרי 4 שנים בכלא בעוון לקיחת שוחד וגניבה! פנחסי 12 חודשי מאסר על שוחדו גניבה! יאיר לוי 3 שנות מאסר על שוחד וגניבה! עופר חוגי 3 שנות מאסר על שוחד וגניבה! יאיר פרץ שנה מאסר על תנאי! שלמה דיין 4 חודשי עבודות שרות על גניבה! זו משמעות "להחזיר את ש"ס ליושנה" חבורת מ
ששון04.09.14
7
אריה רומס את כל מי שלא מתבטל אליו לחלוטין רבנים גדולי תורה וכו' ברוך ה' שיש את לסרי, שלא כורע ולא משתחווה. טפשי לומר שאריה והגאון הרה"ג הגרש"מ עמר שני צדדים. דרעי עפר תחת כפות רגלי הרב עמאר.
מירוני04.09.14
6
שלא תהיה ברירה ונצטרך לחזור למצב שלפני שנת 1984 ולהצביע לרשימת ג', כי אלטרנטיבה אחרת אין לנו...
ספרדי כאוב04.09.14
אין ספק שאתה ממוצא אשכנזי והכי מצחיק שאתה קורא לעצמך ספרדי כאוב, תתבייש לך לשקר אין רגליים
מאיר04.09.14
5
לדעתי רוב בוחרי ש"ס מצביעים למפלגה בגלל מרן זצוקל אז אנו לא אכפת לנו אלי ישי או אריה דרעי ש"ס זה הבית שלנו ואין סיבה שהיא תיהיה בירידה
בני04.09.14
4
מרן לא רצה טיפשים והעיף את ישי על כולנו להתאחד סביב מועצת חכמי התורה ובשלוחם רבי אריה
מימון04.09.14
על כולנו להתאחד סביב מרן הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א.
ספרדים04.09.14
3
למה אתם סתם אומרים שזו מחלוקת בין דרעי לרב עמאר, האמת שזו מחלוקת בין הרב יצחק יוסף לרב עמר. החתירה לשלום צריכה לעבוד אצל הרב יצחק יוסף, אם הוא פתאום מדבר בכבודו של הרב שמואל אליהו, שבישיבה הוא היה קורה לו שמוליק, אז גם אפשר להשלים עם הרב עמר....
תלמיד הרב יצחק04.09.14
אתה תלמיד של יצחק אמנון תמשיך לאכול גחנון
יוסי04.09.14
מבלי לקבל אישור מדרעי. חוץ מזה גם ככה אין ללא יהיה ולא יקרה לעולם שלום בין הרב יצחק לרב עמאר. בינתיים מה שקורה בשטח, זה שדרעי בוחש גם בוחש בקדירה ומשפיל ומשמיץ בתחכום רב את הרב עמאר. מחרימים אותו בכל אירועי ש״ס. מתנזרים ממנו. הכל טוב. זה זכותם. אבל שלא יבכו אם ש״ס תפצע. כי ממחלוקת כזו רק נזק יגרם. ב
די למחלוקת.04.09.14
ואנחנו הציבור מחלנו על מה שהרב עמר פגע וציער את מרן?
קובי04.09.14
2
ש"ס תשקע במימיה העכורים !
ספרדי04.09.14
1
הוא לא יעבור את אחוז החסימה! ש"ס בתקופתו ירדה מ17 מנדטים ל11 והיתה משותקת ומנותקת מהשטח!! ש"ס בקואליציה לא קידמה ותרמה כלום בנושא החברתי! אלי ישי חושב שאם הוא יהיה יותר ימני מבנט הוא יקבל מהסרוגים קולות, הוא טועה וחי באשליות! להחזיר ש"ס ליושנה זה מה שרצה מרן ולכן החזיר את דרעי! אלי ישי לא חרדי
שמואל04.09.14
סטייקים וצוחק מהעין והחית של רבי אלי ישי הי''ו? מי הוא בכלל עברין מאפיונר ששלח אנשים לנקב צמיגי מתנגדיו לא נשכח איך הוא ואנשיו מילאו ירושלים בפשקווילים לחזור באלימות וכח להנהגת שס במקום רבי אלי ישי הי''ו. דרעי לא תקבל הקול שלי תתפוצץ אתה זבלון
דרעי=זבלון04.09.14
ב 2 פתקים , 1)לראשות ממשלה, ו2) למפלגה, על תעבדו על הציבור. ש"ס במתכונת הנוכחית צריכה לעוף לפח האשפה של ההיסטוריה.
שרה04.09.14
הא 'החרדי' אריה דרעי
יאיר04.09.14
אתה כל כך קנאי שהעיניים שלך יוצאות מחוריהם ההשיגים של דרעי גרמו לכל המדינה לחשוש על כסיאם דרעי הוא אדם מוכשר ברמה יוצאת דופן לכן תפרו לו תיק כי האנשים במדינה לא יכולים לראות אדם בעל כישורים מטורפים כמו של דרעי הקנאה אוכלת אותם וגם אותך לא נורא יעבור לכם.....
חנה04.09.14
יש לו מיליונים בבנק עבור ילדיו נכדיו חתניו כסף כסף וכבוד דרעי חולה נפש סופו בבית משוגעים
הוא גרף הא?07.09.14
טיקה
אילן07.09.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24