כיכר השבת

הכבוד מוציא את "הרב" מן העולם

הגיע הזמן שהמוסד המנוון הנקרא 'הרבנות הראשית לישראל' יובא אל מנוחתו האחרונה בחלקת הרבנים בהר המנחות, ועימו יטמנו הביזיון, הניוון והשחיתות שהנחיל מוסד זה ליהדות הנאמנה (חרדים)

87
אברהם לביא | כיכר השבת | כ"ה בתשרי | 19.10.14
הכבוד מוציא את "הרב" מן העולם
(צילומים: שלומי כהן, מאיר אלפסי, יונתן זינדל - פלאש 90, כיכר השבת)

בשבועות האחרונים אנו עדים לאחת משעותיה השפלות של הרבנות בישראל. אם הבחירות לרבנות הראשית לישראל היו סאגה משפילה ומביכה, הרי שהבחירות לרבנות עיר הקודש ירושלים, מצויות הכי רחוק שאפשר מן הקודש - כאשר לא פחות משישה עשר רבנים שוחים בתוככי המדמנה הפוליטית של התככים והמזימות. כל האמצעים כשרים כדי להגיע אל התפקיד הנכסף.

גדולי ישראל זצ"ל ובראשם הגרא"מ שך ראו נכוחה כשאמרו שהרבנות הראשית היא כלי הרס בידי משחיתי הדת. גדולינו, אילו שבין החיים ואלו שנוחם עדן, השכילו להבין כי רק אנשים קטני אמנה שרק כבודם תלוי ועומד לנגד עיניהם, הם ורק הם יכולים לקחת את מטענם הדתי, את ההשקפה התורנית, את הידע ההלכתי ולעשות את כולם כקרדום לחפור בהם את הג'וב היוקרתי הבא.

כשמעמידים את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגרי"ש אלישיב אל מול הרבנים החשודים בפלילים בהווה ובעבר, מבינים את גודל נפילתה של הרבנות. אלו (גדולי ישראל) עשו את הרבנות והדיינות ככלי לקיים את שאיפותיהם הטהורות (ולכן דאגו שיתמנו רבנים עמי ארצות דהוו מיכף כייפי לגדולים) ואלו עשו את הרבנות והדיינות ככלי למלא את תאוות הכבוד, השררה והממון שבהם.

אם בדורות קודמים הייתה מגיעה משלחת של פרנסי העיר להתחנן אל הרב שיאות לקבל את המשרה, הרי היום המצב הוא שמאחורי כל רב מצליח עומד יח"צן טוב. כך שמביטים נכוחה אל גדולי ישראל שעדיין בתוכנו, לא יכולים שלא לחוש תיעוב מן המוסד הנקרא 'הרבנות הראשית לישראל', בבחינת ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך.

וכעת אל המערכה על רבנות עיר הקודש והמקדש, הגיעו כל אותם השחקנים הידועים השקועים מזה שנים עד צווארם במדמנת הרבנות, והפכו את המירוץ למגוחך מתמיד. לא פחות משישה עשר מועמדים! אחד שהתמודד בעיר מגוריו על תפקיד הרב הראשי והפסיד, אחר שמתמודד בעשור האחרון על כל תפקיד רבני שיש בו מעט מן המעמד ומן הממון, רב נוסף המעורר את רבותינו מן המתים ומביא אותם לעמוד לסעדו ויש גם את הרב ש"השיג" תמיכה מן הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, החשוד בפלילים.

הצד השווה שבהם שכולם יודעים שסיכוייהם קרובים אל האפס המוחלט, אך הכבוד מעבירם על דעתם (למעט אלו החושבים שיש כבוד בכך ששמם מוזכר כמועמדים לרבנות ירושלים).

המצעד ההזוי של הרבנים שאינם קשורים אל ירושלים, היא אינה מקום מגוריהם, אינם קשורים לתושביה ובכל זאת רואים בעצמם ראויים לתפקיד, מאיר בזרקור רב עוצמה את המניע. אם לתפקיד הרב הראשי לירושלים לא היו מתלווים כיבודים רבים, בצורת לשכה, רכב, עוזרים ואפילו גלימה הדומה לגלימת הראשון לציון (לרב הספרדי), זירת ההתמודדות הייתה ריקה. אילו תפקיד הרב הראשי לירושלים היה לכתוב פסקים יום וליל ולהזיע בצרכי ציבור - מעבר לחתימה על תעודות כשרות ותעודות נישואין - לא הייתה ההתנפלות ההמונית המתרחשת לנגד עיננו.

עולם הרבנות והדיינות הישראלי הפך למקום עליו אמר קהלת, "מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע". מקום בו שולטים בכיפה הנפוטיזים, פוליטיקה זולה, שוחד, אי סדרים חמורים וניוון חמור עוד יותר. האם היינו מעלים על דעתנו כי מי שהוכתר אתמול כמבזה גדולי הדור, הפך היום למועמד המוביל בתמיכתם של מתנגדיו מאתמול?! רק עולם הרבנות שהיה לחולין יכול לספק לנו ניגוד עניינים מבזה שכזה. והתקיים בנו מאמרם ז"ל, "חכמות סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת" (סוטה פ"ט ט"ו).

קיומו של מוסד הרבנות השנוי במחלוקת תמוה עד מאוד: החרדים - קהל היעד הטבעי של הרבנות - תיעובם למוסד הרבנות גלוי וידוע, מעולם לא נזקקו לשירותי הרבנים 'מטעם', כשרות הרבנות טריפה בעיניהם ואף בעלי הבתים הפשוטים ניגשים להתייעץ עם רבותיהם ולא עם רבני השכונות ורבני הערים (היכן ממוקמת המועצה הדתית בעיר בני ברק? ומיהו רבה הרשמי, מישהו מן הקוראים זוכר? לא זה לא הרב לנדאו).

אם כן, מה נשאר, לדאוג לאחינו החילונים? אלו היו שמחים אילו לא היה בא מוסד הרבנות לעולם... מה גם שחילוני העיר ירושלים הסתדרו היטב מזה כעשור ללא רב ראשי והמועצה הדתית תפקדה היטב. בינינו, את שירותי הדת, כגון רישום נישואין וגביית כסף במקוואות, אפשר לתת בידי לא יותר מפקידים ישרים יודעי קרא וכתוב מאנ"ש.

הגיע הזמן שהמוסד המנוון הנקרא 'הרבנות הראשית לישראל' יובא אל מנוחתו האחרונה בחלקת הרבנים בהר המנחות, ועמו יטמנו הביזיון, הניוון והשחיתות שהנחיל מוסד זה ליהדות הנאמנה.

נ.ב

חשוב להבהיר, סביר להניח כי בתוך רשימה ארוכה ונכבדת של שישה עשר רבנים בוודאי ישנם גם מועמדים ראויים וטובים, הכתוב מתייחס למוסד הרבנות המנוון בכללותו ולאלו שהאידיאולוגיה מהם והלאה ורק תאוות הכבוד והשררה לנגד עיניהם, בבחינת "מעשיך מורים כאילו כן הוא" (ועיין עוד במצודת דוד, יחזקאל טז ג).

יה"ר שיושבו שופטינו כבראשונה, ונזכה לרבנים שיהוו דוגמה ומופת, כמאמרם ז"ל, "אִם דּוֹמֶה הָרָב לְמַלְאַךְ ה' צְבָאוֹת, תּוֹרָה יְבַקְּשׁוּ מִפִּיהוּ; וְאִם לָאו, אַל יְבַקְּשׁוּ תּוֹרָה מִפִּיהוּ".

תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
כל מילה בסלע
אליהו22.10.14
39
זה טבעי שתלמידי כחמים חוטאים בגאווה אל תשפוט אותם עד שתגיע למקומם
השקפה20.10.14
38
אילולא החרדים היו רבנים גדולים וכשרים עומדים בראש הרבנות הראשית. אלא שגדולי ישראל החרדים חוששים מתחרות, לכן מעמידים בראש הרבנות הראשית אנשי לא מעלייה, וגורמים חילול שם שמים ברבים, שעל זה רק המוות מכפר.
דן סגל20.10.14

הצגת כל התגובות

37
הכתבה הזו היא קריאה לגדולי ישראל לאסורמעל השתתפות בבחירות לרבנות הראשית!! יותר מזה זו היא שאלה לגדולי ישראל מדוע הם משתתפים במשחק הזה . והתשובה היא פשוטה : מאז ומעולם בחירות ומאבק על כח ושליטה יהא אשר יהא התפקיד , לווה במאבקים מכוערים ולא נעימים ! כולל כהונתם של אלה שהכתב מזכיר . הפניה לרב להתמודד
James20.10.14
36
ועכשיו מגלגלים עינים למרום ומטיפים מוסר.
יהודי מהבית19.10.14
35
יום צום בהקמת הרבנות הראשית ולא רק בגלל השפלות שציינת אלא גם על עצם הכפפת ההלכה למוסדות השלטון
יהודי מאמין!19.10.14
34
של הס. מ. של הדור שהוא גם מנהיגו של הכתב רח"ל.
חרדי שפוי19.10.14
33
לכתוב?
לכתוב???19.10.14
32
תפקיד מיותר ורבנים מושחתים. היכן היהדות בה "הצנועים מושכים ידיהם ומתמנים רק בעל כורחם"
יוסי 19.10.14
היכן היהדות בה "הצנועים מושכים ידיהם ומתמנים רק בעל כורחם"
ממוש י 19.10.14
31
אין מילה אחרת
חרד"ל19.10.14
30
זה לא הרב לאו רודף אחרי זה. זה המשפחה שלו
ברוך19.10.14
29
הרב קוק הקים את מוסד הרבנות כדי להוסיף תורה ולהאדירה.לצערנו בשנים האחרונות הרבנות נהייתה כמקור פרנסה ושררה לאנשים שלא מעריכים אותה ולא חפצים בה, מכיוון שהם פועלים לפי הבדצים השונים. כיום מנסים להחזיר את מוסד הרבנות למקום הראוי לה ע"י הכנסת רבנים ציוניים שחשוב להם הפצת התורה לכל האוכלוסיה. חבל שמי שג
חג20.10.14
28
ממש בזיון פעם כדי להיות רב היומכרחים אותו להיות רב והיום ממש גועל נפש מה מוכנים לעשות כדי להיות רבנים. ר' שלמה עמר ראשי תיבות....
אברם21.10.14
27
שאלה ע"י קבוצת אברכים האם ניתן לברך על הרב שלמה משה עמאר שליט"א ברוך... שחלק מחכמתו ליראיו, והוא בענוותנותו לא השיב אלא הפנה את השאלה למרן גאון עוזינו הגר"ע יוסף זצ"ל. מרן השיב לו (הדבר מובא בספרו של הרב יהודה נקי) בוודאי שניתן לברך ! כאמור זה היה לפני יותר מ 15 שנה הרבה לפני שהרב שלמה עמאר התמנה ל
זה האמת19.10.14
26
מי מינה את כבוד הרב מצגר מיגרם לביזיון?
עוזיאל22.10.14
25
.. אל יבקשו תורה מפיו
ש.19.10.14
תבינו שהתורה לא בנויה על חילופי ניקוד וראשי תיבות!!!!! התורה בנויה על ערכים!!! מידות טובות!!!!! כבוד תורה!!!!! כבוד ת"ח!!!!!!!! לשון נקייה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קצת כבוד ת"ח!!!20.10.14
24
נו באמת? שכחנו שהנ"ל, בדומה למאות גדוילים חרדים אחרים, הועסק עשרות שנים ברבנות ת"א וברבנות הראשית ר"ל
ר' שלוימה21.10.14
23
וכולם מנסים להגשים את זה....
חליל20.10.14
22
הכתבה הזו היא קריאה לגדולי ישראל לאסורמעל השתתפות בבחירות לרבנות הראשית!! יותר מזה זו היא שאלה לגדולי ישראל מדוע הם משתתפים במשחק הזה . והתשובה היא פשוטה : מאז ומעולם בחירות ומאבק על כח ושליטה יהא אשר יהא התפקיד , לווה במאבקים מכוערים ולא נעימים ! כולל כהונתם של אלה שהכתב מזכיר . הפניה לרב להתמודד
James20.10.14
21
לא תטע אשרה ר''ת ה''רב'' שמוליק אליהו הרב שרוקד עם נשים יש סרטון הוא אשרה ע''ז עיינו ברש''י תפלו מהכסא
עיינו רשי19.10.14
אבל יש אמוראים שנהגו לרקוד עם הכלה ודומני שהרב שמואל אליהו לא עשה זאת מתוך מיעוט וחוסר ביראת ה', ואני בטוח שאם נראה הסרטון במלואו התמונה תתבהר(סתם לדוגמא, יכול להיות שכשהרב החל לרקוד הדבר נעשה בכשרות ורק אח"כ הצטרפו כל מיני נשים מסביב, וחוץ מזה חזקה על רב בישראל שכשהוא עושה מעשה כזה ביודעו שהוא מצול
רועי20.10.14
ולה"ר!!! לא מובן איך מערכת "ככר השבת" קיבלה דברי נאצה אלו!! לקרוא לאחד מגדולי הדור ע"ז???????????????!!!!!! המבזה ת"ח אין תרופה למכתו" עם כל הכבוד לראשי תיבות התורה לא בנויה עליהם... איפה כבוד התורה?
כבוד תורה19.10.14
בני אדם ללא רמה אינם ראויים לכתוב את דבריהם בפומבי שבענו מקיצוניים
שולה22.10.14
20
מעבר לכל ההבל ורעות הרוח שיש בדברי הכותב, חשוב להזכיר שהגרי"ש אלישיב תמך ברב מצגר כנגד הרב יעקב אריאל שליט"א. אין ספק שכהונתו של מצגר ביזתה את מוסד הרבנות. אבל לדאוג למנות אנשים לא ראויים, ואז להלין שיש אנשים לא ראויים שמכהנים שם, זה קצת מוגזם.
שלמה19.10.14
אמיתית כנה ומופלא !!! אבל מה לעשות שכל מה שהליטאים עושים זה דעת תורה גם אם זה יהיה להמיר את הדת!
יהודי20.10.14
19
נו באמת? שכחנו שהנ"ל, בדומה למאות גדוילים חרדים אחרים, הועסק עשרות שנים ברבנות ת"א וברבנות הראשית ר"ל
ר' שלוימה21.10.14
18
צריך להזכיר למישהו מי לחם בעוז ובתעצומות כדי שהרב מצגר ייבחר לרה"ר ולא, חלילה, הרב אריאל? מה לחרדים ולרבנות הראשית? מדוע הם בוחשים בקדרה שלדעתם היא טריפה? איך אפשר להתייחס ברצינות לרב המבקש להיות רב ראשי, אך עם היבחרו נמנע מלאכול מהכשר שהוא עצמו חתום עליו? ראשוני הרבנים הראשיים התמודדו לתפקיד וק
עזרא20.10.14
17
שטרן ועמאר נבחרו.
מאחל20.10.14
16
שאלה:אתה אומר צריך לבטל את הרבנות? כלומר להפריד בין דת למדינה?אם נבטל את הרבנות מה יחזיק את הזהת היהודית של המדינה?אשמח לקבל תשובה ממשהו
יהודי19.10.14
15
אין הרבה מועמדים שבאמת מתאימים ואין לנו הפעם לצערינו את מרן פאר דורנו רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שיורה לנו במי לתמוך אז אמסלם ימ"ש שלא נדבר, הרב טולדאנו לא מפורסם כלל ואף אינו גאון הלכתי ופוסק כהר"ש עמאר הרב אליהו השקפותיו לא לרוחינו אז הרב עמאר היחיד שאם כבר מתאים!! הוא גאון הלכתי, גדול בתורה ובענווה!!
אדם מהעולם19.10.14
בלשון המעטה תמך במפורש בנח"ל "החרדי" והכשיר את גיורי צה"ל גם ללא קבלת תומ"צ והראיה שהמזרחיסטים תומכים נלהבים שלו על ענווה אני לא רוצה לדבר...
יהודי מאמין!19.10.14
רבנו שלמה אתם רמשים לידו זה ה''יורש'' של מרן ע''ה גיור צהל? תתבייש לך זה פסק של מרן ע''ה כולכם עם כל חכמיכם אינכם מגיעים לקרסולים של מרן ע''ה לפחות תתביישו
שלכם20.10.14
של מרן הגר"ש עמאר שליט"א תעיין בשו"ת שמע שלמה ותראה את גאונותו האדירה של מרן. עם הרב יצחק יותר גדול למה לפני 12 שנים מרן זצל לא העדיפו על הרב עמאר, ולמה לפי שנתיים העדיף קודם את בנו הרב אברהם??? הרב יצחק ת"ח, אבל הרב עמאר פוסק ההלכה הגדול שבדור. הוא מתעסק בדברים שהרב יצחק לא מבים, גינטיקה, רפוא
מרן הרב עמאר19.10.14
יצחק רק הוא ידע שיש לו זיכוי רבים גדול גם בלי הרישון לציון ושתדע שלעולם הוא לא רבה את הרב אברהם כי רק הרב יצחק הוא הכי חזק בהלכה יותר מכל רבני דורנו כולל הרב עמר כולל הרב שטימנן יותר מכל
הר חומה חרדית20.10.14
ממש פה מפיק מרגליות. אני בטוח שה' כל כך שמח בך.. והמשיח ממש מתקרב על ידי הגיגך הנפלאים.. אם יש משהו שאתה לא שמעת עליו ועוד הרבה דומים לך, זה הערך בלהכיל גם את מי שלא בדיוק מייצג את השקופותך... באמת שאני מרחם על יהודים מסכנים כמוך.. כל טוב!
ישראלי19.10.14
14
לאו המסכן החלש הנבוך השבוי בידי רלבג לא ייבחר.
איש21.10.14
13
(העמק דבר) לספר בראשית
הקדמת הנצי"ב20.10.14
12
מה רע בכבוד?
דרור20.10.14
הזאת התקבלה באתר? היכן העורך?
רועי20.10.14
11
זה לוקח את רב חיים ועושה ממנו צחוק תעמולתי. זה אח של בטוח שהוא מלך העולם. זה מחליט לקפוץ על העגלה בגלל שהליטאים תומכים בו פתאום והרשימה עוד ארוכה...
בזיון19.10.14
10
למה לכם להכנס לתפקידים שאין למגזר שייכות אליו !! לא מכירים לא ברבנים ולא בכשרות ולא בפסיקה שלהם ולא כל מה שהרבנות מייצגת ! באמת שאלה שאני שואל את עצמי -איך הגאון הרב אלישיב זצ"ל נכנס להיות דיין נגד דעת הרווחת במגזר החרדי ! להיות דיין בממסד הציוני ולא בבד"ץ ??!! אולי אם נהיה תמימים בטח יש שרוצים
מ.פ19.10.14
9
משנות ה70 כשהליטאים נכנסו לרבנות הראשית-שלא ע"מ לשם שמים.אלא כפרנסה נטו לעסקונה. כל התקוות להביא ידישקייט ותורה לעמישראל פרחו ונגוזו. וכבר נאמר על בכגון זה "כל הקדוש מחברו,חרב מחברו"
הרב החצרן27.10.14
8
רוב גדולי ישראל חשבו שהרבנות הראשית היא ההצלה של ישראל. שלא כמו הרב שך אולי. (גם זה חידוש של הכותב). אם הרבנות תבוא אל מנוחתה, יבאו אל מנוחתם גם רבני הרבנות, מימון המקואות והפיקוח עליהם, רישום הגיטין והנשואין. אז מספיק עם השטחיות הליטאית הטפשית הזו.
אליהו19.10.14
7
אתר זה מוביל את החרדים לדעות של הס"א
שם21.10.14
6
בהקדמת הנצי"ב (העמק דבר) לספר בראשית
הקדמת הנצי"ב20.10.14
5
הרב מצגר היה מועמדו של הרב אלישיב, מה אנו אמורים ללמוד מזה?
משה20.10.14
4
מעולם לא חשתי כזו סלידה מרבנים, הם לא רבנים, הם חולי כבוד ושררה, ואחרי זה ישמיעו את שיחות המוסר שלהם לציבור כמה אדם צריך לברוח מהכבוד ולידבק במידת הענווה. חתיכת מושחתים כולם.
נגעל מחולי כבוד19.10.14
3
להוות בובה רבנית לתפקיד הממלכתי החלול והפוליטי - הרבנות מטעם המדינה. הוא יצליח שם ויפסוק את ההלכה לפי טעמו של כל אחד.
בן תורה אשכנזי 19.10.14
חכמים. וגולשים באינטרנט.... עם פלאפון 'כשר' בכיס השני. חבורת צבועים, כל רבניכם לא מגיעים לקרסוליו של מרן רבנו שלמה משה עמאר שליט"א.
ספרדי חרדי19.10.14
פשוט הגעתי למסקנא שאם ספרדי 'משתכנז' נקרא ספרדי בן תורה, הרי שבן תורה אשכנזי הוא כינוי לאשכנזי שגדל על חינוך הנשמע למרן הגר"ע וגדולי ספרד.
בן תורה אשכנזי 20.10.14
פשוט הגעתי למסקנא שאם ספרדי 'משתכנז' נקרא ספרדי בן תורה, הרי שבן תורה אשכנזי הוא כינוי לאשכנזי שגדל על חינוך הנשמע למרן הגר"ע וגדולי ספרד.
בן תורה אשכנזי 20.10.14
2
סבבה יש בעיה למה לא לנסות לפטור אותה למה להתחמק? מה היה קורה אם הרבנות הראשית לא הייתה קמה?
אבי19.10.14
1
אם התכוונת לרב עמאר שמבזה את גדול הדור אז לא ידעתי שאריה דרעי הוא גדול הדור
רז19.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24