כיכר השבת

חשיפה

תלמידי ישיבת הרב אוירבך הגישו בקשות דיחוי לצה"ל

אחד בפה ואחד בלב? בעוד תלמידים ממוצא מזרחי נעצרים בשל אי התייצבותם בלשכות הגיוס, ל"כיכר השבת" נודע כי בישיבתו של הגר"ש אוירבך, מנהיג מחאת ה"לא מתייצבים", מוגשות בקשות לדיחוי מגיוס לצה"ל • גורם בכיר: "נוצר מצב הזוי, הרב מגדיר התייצבות כגילוי עריות ותלמידיו מגישים דיחויים" (חרדים)

150
ניסים פרץ | כיכר השבת | ב' בחשוון | 26.10.14
הרב אוירבך, קורא לא להתייצב, תלמידיו מתייצבים (צילום: שלומי כהן)

הוראה אחת לציבור והוראה אחרת לתלמידים המקורבים? בישיבת "מעלות התורה" בראשותה עומד הגאון רבי שמואל אוירבך - מנהיג הפלג הירושלמי שקורא לתלמידי ישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס גם במחיר מעצר ולא לשתף פעולה עם שלטונות הצבא - פועלים לכאורה הפוך מהוראותיו ומגישים בקשות לדיחוי משירות צבאי עבור תלמידים. כך עולה מבדיקה שערך אתר "כיכר השבת".

הגשת הדיחויים עבור תלמידי הרב אוירבך עומדת בסתירה להוראותיו מעל כל במה במהלך השנה האחרונה וקודם לה שלא לשתף פעולה עם שלטונות הצבא ולא להתייצב בלשכות הגיוס לצורך קבלת דיחויים. בשנה האחרונה, הקצין הרב אוירבך את הוראותיו לציבור תלמידיו והורה גם לבחורי ישיבות מעל גיל 22 לא להתייצב בלשכות הגיוס - אף לצורך קבלת פטור משירות צבאי.

"זה גם כן אסור, הכל מערכה אחת" אמר הרב אוירבך בשיחה שקיים לפני כשלושה חודשים עם תלמידי ישיבות ועסק בהתייצבות לצורך קבלת פטור. "המטרה של הצבא היא שהכל יהיה רשמי תחתיהם... יום אחד הם יחליטו שבגלל מצב חירום או סיבה אחרת, משתנים דברים" נימק אז הרב אוירבך את הוראתו לא לשתף פעולה עם צה"ל.

הבקשות לדיחוי שהוגשו מטעם "מעלות התורה", הוגשו בין היתר גם לבחורי ישיבה בשם "מדרש שמואל" המסונפת לישיבת הרב אוירבך תחת השם הרשמי "מעלות התורה" ומופיעה במסמכים רשמיים כ"מעלות התורה".

לטענת גורמים במחנה הרב אוירבך, אין כל בעיתיות בכך ש"מעלות התורה" הוציאה בקשות לדיחוי עבור תלמידים אלו, זאת לטענתם בעקבות העובדה שההנהגה הרוחנית שם שונה וכי מדובר רק ב"קומבינה" שנועדה להסדיר את רישומיה של ישיבת "מדרש שמואל".

מורשה החתימה של מעלות התורה שונה

לפי גורמים בכירים במערך מיטב של צה"ל ששוחחו עם "כיכר השבת", בחודשים הקרובים בעקבות ההגעה לתום פרק הזמן בו יחל חישוב ה"לא מתייצבים" כעריקים, ישיבת מעלות התורה צפויה להגיש בקשות נוספות לדיחויים עבור תלמידיה.

מבדיקת "כיכר השבת" עלה עוד כי בחודשים האחרונים שינתה ישיבת "מעלות התורה" את מורשה החתימה שלה על מסמכי הדיחוי. במקום הגאון הרב שמואל אוירבך שהיה חתום על המסמכים בעבר, כיום חותם עליהם ראש ישיבה אמריקאי שעושה שימוש במבנה הישיבה.

"הרב אוירבך הולך ונואם מעל לכל במה שלהתייצב בלשכת הגיוס על מנת לקבל דיחוי או פטור זה כמו גילוי עריות וצריך למות כדי לא להתייצב, אבל מאחורי הקלעים הוא שולח את התלמידים שלו להתייצב. מה חושבים שם, שאם הרב אוירבך עצמו לא חותם על המסמכים - לא נדע שזה מגיע ממנו" אמר גורם במערך מיטב.

הגורם אמר עוד ל"כיכר השבת" כי "זה מצב אבסורדי. אם אומרים שם לכולם שזה כל כך חמור לבוא לקבל פטור - איך ישיבת הדגל של הרב אוירבך שולחת את התלמידים שלה להגיש דיחויים. זו פשוט צביעות".

"פטור" שקיבל תלמיד בישיבה נוספת המזוהה עם הרב אוירבך - למרות איסור ההתייצבות (צילום: כיכר השבת)

הגורם אמר עוד ל"כיכר השבת" כי "זה מצב אבסורדי. אם אומרים שם לכולם שזה כל כך חמור לבוא לקבל פטור - איך ישיבת הדגל של הרב אוירבך שולחת את התלמידים שלה להגיש דיחויים. זו פשוט צביעות".

מזרחיים נכנסים לכלא, אשכנזים מתייצבים

על רקע הדברים, צפה מחדש הביקורת שנשמעה כנגד הוראתו של הרב אוירבך לתלמידי ישיבות לא להתייצב בלשכות הגיוס גם במחיר של מעצר, והביאה עד כה בעיקר למעצרם של תלמידי ישיבות ממוצא מזרחי - "החוליה החלשה" כהגדרת ראשי ישיבות ספרדיות בשנה האחרונה.

לטענת גורמים המזוהים עם הצד הליטאי שקורא להמשיך להתייצב: "חלק משמעותי מהתלמידים האשכנזים בפלג של הרב אוירבך ממשיכים להתייצב ולא נשלחים לכלא, התלמידים המזרחיים, החלשים יותר, רוצים להפגין אשכנזיות יתירה, לא מתייצבים ונעצרים".

כך נוצר בשנה האחרונה מצב שבעוד תלמידי הישיבות הספרדיות נשכבים על הגדר למען הוראתו של הרב אוירבך וכמו במקרים שאירעו בחודשים האחרונים - אף נעצרים על רקע הציות לה, תלמידים אשכנזים מהפלג של הרב אוירבך, מתייצבים בלשכות הגיוס כרגיל ואף מקבלים דיחויים.

תגובות:

מזכיר ישיבת "מעלות התורה" הרב דוד כהן סירב להשיב לפניית "כיכר השבת" ואמר "אני לא מתעסק עם התקשורת".

תגובת דובר צה"ל: "התייצבות תלמידי הישיבות מתבצעת על פי תכנון ובהתאם לחוק. צה"ל דן בבקשותיהם של המלש"בים בצורה פרטנית ובכפוף לעמידתם בתנאים שנקבעו בחוק".

מ"הוועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס" נמסר‪ :‬"אין זה הפעם הראשונה שגורמים מפוקפקים מנסים על ידי כתבות ופרסומים שקריים לקרר את הציבור בנושא גזירת הגיוס, ולא בוחלים בשום אמצעי, והדברים ידועים. ההתייצבות שנאסרה על ידי מרן ראש הישיבה הגר"ש שליט"א, ומרנן האדמו"רים מויז'ניץ וסלונים ובד"ץ העדה החרדית. ‪‬לפלא הוא, שישנם אתרי תקשורת העוטים אחר כל מידע חדשותי, ונופלים פעם אחר פעם בידיעות שאינם מבוססות, אשר כל קוראם מבחין מיד כי אין לדברים כל שחר".‬

"ובפרט שבכתבה לא הובאו כל הוכחות, הננו להבהיר שאין כל ממש בטענות, ואדרבה לפי נתוני צה"ל יותר מ50% מבחורי הישיבות אינם מתייצבים. ‪‬לאור פניות אלינו, בדקנו לגבי ישיבת 'מדרש שמואל' בשכונת שערי חסד, הישיבה מיועדת לבחורי ישיבה ממוצא אמריקאי, וכבר כמה שנים שישיבה זו העתיקה משכנה לרחוב אוסשיקין ואין לה קשר לישיבתו של רבינו מרן שליט”א.‪ ‬מה גם שבאם אותם גורמים היו עורכים בירור קצר, הרי ידוע שבישיבתו של מרן מתקבלים בחורים מגיל 22 ומעלה, כך שאין כאן שאלה של הגשת דיחויים כלל וכלל. ‪‬מה עוד שכל הגורמים שמתראיינים לכתבה התראינו בעילום שם, בחינת "הרוצה לשקר ירחיק עדותו".

מישיבת "מדרש שמואל" נמסר: "בישיבת מעלות התורה לומדים בחורים מבוגרים (קיבוץ ומעלה). לעת עתה הצבא לא מתעסק עם בחורים בגיל זה. בסמיכות למעלות התורה, יש ישיבה לחוצניקים בשם "מדרש שמואל" המזוהה עם מרן רה"י הגראי"ל שליט"א. בישיבה יש מספר מצומצם של בחורים עם תעודת זהות ישראלית, ולכן הם צריכים דיחוי. ר' שמואל הסכים שהבחורים ממדרש שמואל יגישו דיחוי תחת השם "מעלות התורה" בתנאי שלא הוא יחתום על הדיחוי. לכן חותם עליו הגאון רבי יחזקאל מושקוביץ, שהוא ראש הכולל של מדרש שמואל ובנו של ראש הישיבה הגאון רבי בנימין מושקוביץ".‬

תגובת משרד הביטחון תפורסם לכשתתקבל.

תוכן שאסור לפספס
150 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
רק הראתם כמה הוא גדול. יש ישיבה שלצורך משרד הדתות הוא הסכים לתת לה חסות מנהלית, ומכיון שהם הולכים אחר פסיקתו של הגראיל הוא לא אסר עליהם לשמוע בקול רבם ולהתייצב, והוא לא דרש לסגת מחסות מעלות התורה עליהם, אלא הוא ביקש שלא הוא יהיה חתום על בקשת הדיחוי, ושהם יעשו מה שפסק להם הרב שטיינמן. מתוך שרציתם לל
ברוך ברוומן05.11.14
52
אחרי התגובות בגוף הכתבה שמדובר בישיבת חוצניקים בנשיאות הרב שטיינמן, אני רואה כאן רק גדלות של הרב אוירבעך שלא כפה עליהם את דעתו אלא נתן להם לעשות כפי שהם מבינים, ואי לא מבין מה החשיפה כא?
דני27.10.14
51
אני שמעתי אישית שר' שמואל הורה לאחד ממקורביו שבנו יתייצב בפני .הצבא ורק כהוראה כללית לא להתייצב אבל אח"כ הוא הבין שזה לא לענין אז הוא שינה את דעתו.
ריבי27.10.14

הצגת כל התגובות

50
איזה אדם מכניס אחרים לכלא???
ציפורה ציטרון28.10.14
49
מזכיר ישיבת "מעלות התורה " לא הגיב תהיתם למה? ובכן מי שמגיב לאשמות הרי הוא מודה בקיומם וזוהי חכמתם של אנשי מרן ראש הישיבה הגאון ר' שמואל אוירבעך בשונה מכסילותם של כותבי התחקיר ושאר חובבי ביצת האווילות .במלחמת המוחות הזו נצחו ממזמן אנשי שערי חסד וכל השאר ימשיכו לחבוט ןלהוציא רפש שמלכלך רק אותם .ממש כ
הקדוש המעונה27.10.14
48
כל אחד פה כותב שטויות ועושה רושם שהכל פה גן ילדים מפגרים מפגרים מפגרים הזויים טיפשים כל הכותבים פה
דן סגל27.10.14
47
גם בישיבת חדרה כולם מתייצבים
דוד מינצר26.10.14
46
מצוה לפרסם בכל העולם את נבזותם
יחזקאל שפירא26.10.14
45
אינני שייך לפלג הירושלמי אבל לקרוא את הכתבה כאן זה ברור שהאתר כאן תפס צד... זו כתבה רדודה ומרושעת...ובוודאי בלתי מאימנת.. תסננו את ההודעה שלי כהרגלכם. בברכת והאמת והשלום אהבו
אבי26.10.14
האמת מרגיזה, תפנים את זה, הם שקרנים
גד חסידה26.10.14
44
חייבים לפרסם, לגלות קלונם
רוחמקין26.10.14
43
נגד הרב הדומה למלאל ה צבקות מרן הגריא"לגורו לכם מיום הדין ומגחלתו של קדוש ישראל ותפארתו =
מוישה נשרי26.10.14
42
אנשי חזו"א5 בלחץ לקראת כינוס המועצת החסידית, הפחד שלהם שמא חס וחילילה האדמורי"ם יורו שלא להתייצב, ואז מתחילות השיטות המלוכלכות. דבר ראשון עומדים לכנס את ועד הישיבות ולהחליט להתייצב לפני כינוס המועצת, כדי ללחוץ על גדולי התורה החסידיים שיורו להתייצב. ועכשיו מתחילים ההכפשות והשקרים על הגר"ש אויערבאך. ו
יודע26.10.14
כבר ידוע לכולם שאנשי ה”כת” -מבני ברק העמלקים הרודפים השקרנים מפיצים דברי נבלה חירוף וגידוף “מסיר של צואה רותחת” נגד כל הקדושים הצדיקום מארץ ישראל, ובפרט נגד שר התורה רבן של כל ישראל מרן הגאון וצדיק הדור ר’ שמואל שליט”א. הם- הכת הרודפים, שמעולם לא כבדו את גדולי ישראל. אוי לנו שכך עלתה בימינו. הם מבזי
דן סגל26.10.14
כבר ידוע לכולם שאנשי ה”כת” -מירושלים העמלקים הרודפים השקרנים מפיצים דברי נבלה חירוף וגידוף “מסיר של צואה רותחת” נגד כל הקדושים הצדיקום מארץ ישראל, ובפרט נגד שר התורה רבן של כל ישראל מרן הגאון וצדיק הדור ר’ אהרון לייב שליט”א. הם- הכת הרודפים, שמעולם לא כבדו את גדולי ישראל. אוי לנו שכך עלתה בימינו. הם
דן סגל27.10.14
41
בדר"כ תגובותי נכנסות אוטומטית אך 'משום מה' בדיוק בידיעה זו הן עוכבו עד לאישור מנהל, שלא אישר תגובה הפוכה ממגמת הכתבה. אנסה לכתוב בעדינות יתר: מדברים על ביקורת בציבור החרדי על מרן הגר"ש שמורה שלא להתייצב, אבל כולנו יודעים הרי שהמועצת החסידית אמורה להתכנס בימים הקרובים וההחלטה בכלל לא ברורה מראש. ו-
בן תורה אשכנזי 26.10.14
40
האמת בסוף יוצאת לאור הכל בלוף שם
פייגי כרמל26.10.14
39
בני הוא תלמיד "מעלות", מעולם לא התייצב וכן כל חביריו, וכן, הוא אשכנזי טהור! מה הלחץ של ר' יגאל רוזן וחביריו שרוצה להצטרף ל"ועד הישיבות" ולפרסם שקרים על הרב אוירבך? ממה הוא מפחד? מהחלטה חסידית לא להתערב?
משה26.10.14
גם אתה משקר, הכל בנוי שם על שקר
גד חסידה26.10.14
38
וואו הם תפסו לנו את הבלוף, איך שאנו לא מתיצבים (כאילו) ומסתדרים. בואו נספר את הסיפור האמיתי "מי בראש" בלי לעטוף אותו בצלופן.
עצניק27.10.14
37
אין מה לעשות, הם לא מסכימים לוותר אפי' על ג'וב אחד בשביל היידשקייט של ירושלים, פלא שהם מתנהגים ככה? הרב שך יושב ובוכה לראות שהמתיימרים להיקרא בשמו בשביל סגן מועצה דתית המליכו את הרב שטרן אביר ההשקפה המסורה מדור דור. בושה!
אברהם26.10.14
36
איזה אדם שולח אחרים לכלא ואת תלמידיו שולח הביתה?
דוד מינצר26.10.14
35
לשקר אין רגליים, בסוף הכל מתגלה
חסידה גד26.10.14
34
רק הראתם כמה הוא גדול. יש ישיבה שלצורך משרד הדתות הוא הסכים לתת לה חסות מנהלית, ומכיון שהם הולכים אחר פסיקתו של הגראיל הוא לא אסר עליהם לשמוע בקול רבם ולהתייצב, והוא לא דרש לסגת מחסות מעלות התורה עליהם, אלא הוא ביקש שלא הוא יהיה חתום על בקשת הדיחוי, ושהם יעשו מה שפסק להם הרב שטיינמן. מתוך שרציתם ללמ
ר' שמואלניק27.10.14
מצד 1 ניהיה סטמאר מצד2שטר2
קכק'ר03.12.15
אם זה יהרג ואל יעבור אין צד בעולם להתיר אף לא ע''י חתימתו
ד.ש05.11.14
33
תלמיד מובהק של הגר''ש שלח את בנו להתייצב
ח.מ26.10.14
32
לשמואל אוירבך יש אלוקים אחד, תורה אחת, והשקפה אחת, "שתלטנות ציבורית" - עד מתי הציבור לא יתעורר ויבין שיש כאן אסון היסטורי כמו בתקופת הצדוקים והקראים ודומיהם, אדם שהיה תלמיד חכם וצדיק, והדרדר למדרגת דיוטא תחתונה של עסקן רחוב, ואשר במצבו המדורדר מתיימר להנהיג את ציבור שומרי המצוות, זה הרי אסון של ירבע
נתן27.10.14
אלא עם כן אתה סובל מהפרעת אישיות קשה. במקרה כזה, אני מבקש את סליחתך. אדרבה, תתבטא, תוציא את זה החוצה, תנקז את המערכת. כך יוטב לך. אבל אולי לטובתך, אולי תשתדל לעשות זאת במקום עם פרטיות, אולי בבית הכיסא, בשקט, לא במקום ציבורי. אנשים עשויים לא להבין את המצב המיוחד שלך. רפואה שלמה.
אליקים נח רובין13.11.14
31
קשה להאמין לאיזה שפל הם הגיעו
גדי חסידה26.10.14
30
(או דווקא לשפל) חדש שמעולם לא נראה!
שירה ס.ג26.10.14
29
האמת קשה להאמין שהגיעו לשפל כזה
חנוך ארנטרוי26.10.14
28
ובחור שכן מעוניין להתייצב לא מונעים זאת ממנו בניגוד לשיטת הטרור של חזו"א 5...
יהודי מאמין!26.10.14
דמגוגיה זולה!!! הקצנה אפשר לכפות. מתינות קשה יותר לכפות!!!
חרדק26.10.14
אכן, נראה שהקיצונים בהחלט מצליחים לא לכפות את קיצוניותם, וגם המתרפסים, מאידך, מצליחים לכפות את מתינותם לא רע...
רוטטן12.11.14
הם לא עשו שום טרור למי שלא התייצב והכתבה הזו היא ההוכחה לכך לעומת זאת על הטרור שעובר כל מי שלא נכנע אליהם אין צורך להאריך...
יהודי מאמין!26.10.14
זה לא נקרא לכפות? אבל האמת שאתה צודק, הגישה של הפלג הבני ברקי הכאילו מתון היום, היא באמת קיצוניות חייתית רק לסטרא דשמאל, את זה קל מאד לכפות!
ישראל, היום26.10.14
מעיף גם מי שמאחר לתפילה... למה אני קורא לר' שמואל הרב, ואתה מזלזל בכל מי שלא חושב כמוך??? כי אתם אנשי מחלוקת ותו לא!
חרדק26.10.14
לא אומר למי שלא חושב כמותו "סתום ת'ג'ורה ש'ך"
ישראל, היום26.10.14
27
הוחלט בכיכר לצאת ולהכפיש את הרב אויערבך. והכל בעקבות תמיכת הרב אויערבך ברב עמאר לרבנות הראשית לירושלים. זאת האמת ואין בלתה. הכתבה מגמתית ושקרית, לא רשום שהתייצבו, רשום שראש ישיבה עלום שם מאמריקה הגיש בקשה בשם הבניין שלו. זהו. לא רשום מי התייצב ואם בכלל. תעלו את התגובה, אל תהיו פחדנים.
תלמיד מרן26.10.14
הרש"א תמך גם ברב שטרן, דיל כולל הכל
פולק יהושע26.10.14
26
יש לאכול אך ורק מאכלים עם זנבות פיצה עם זנב למשל
דן סגל27.10.14
25
לאכול פיצה עם זנב
דן סגל27.10.14
24
קשה להאמין לאיזה שפל הגיעו
גדי חסידה26.10.14
23
גם גזענות וגם שקרים
רוחמקין26.10.14
22
מישהו חשב שיש משהו שהם נגד והם לא עושים צבועים זה פירגון ענק בישבילם
נורמלי קצת26.10.14
21
צביעות ממדרגה ראשונה, זה דרכם תמיד
מלאכי26.10.14
20
עם הכתבות המגמתיות! קודם זה היה נגד מרן הגאון הגדול הגר"ש כהן כשדבריו לא פורסמו עד שקול ברמה הצליח למצוא איזה רבנון שיהיה בעדם, ועכשיו נגד מרן הגר"ש אוירבך. כאילו שהקוראים לא יודעים שבקרוב אמורה להתכנס המועצת של אגודה, אבל ב'כיכר' כבר יודעים שצריך להתייצב. כל אחד מבין שהכתבה נועדה להשפיע על החלטות ה
בן תורה אשכנזי 26.10.14
הלוואי תפסיק להיכנס!!! ולא תראה לכולם בכל תגובה מחדש כמה חס בינה אתה!!! כמה טיפשות ורוע יכול להיות ביצור אחד!!!
חרדק26.10.14
התגובות של בן תורה אשכנזי מצוינות החרדקון אינו מסוגל לקרוא אותם כנראה שרק תגובות של אלה הנאנים לגמרי לגדולי הדור הוא מסוגל מענין מדוע...?
חושב26.10.14
למס' 41 ? זו באמת תגובה שמעידה על תוכנו של שכותב. תכתוב בבקשה בלי שגיאות כדי שנבין מה בדיוק אתה רוצה...
חרדק26.10.14
כנראה שאתה קורא בעיון כל תגובה ישנו עוד אחד שמעיד על עצמו שכול תגובותיו באתר לאחר העיון כנראה שכך דרכם של חרדקונים בכול אופן על פי התגובה שיפסיק להיכנס הבנתי שאתה לא מרוצה... ממה שהוא כותב ועל דא קא בכינא מדוע החרדקונים המסכנים כ"כ לא מסתדרים עם מרן הגר"ש ותלמידיו ועם הפלג השני כן...???
חושב27.10.14
כמו שאתה לא באמת "חושב" אני לא באמת "חרדק" אבל אולי זאת באמת הבעיה, שאנשים כמוך נטפלים לדברים טפלים...
חרדק27.10.14
הגיע זמן לעשות סוף לשקרים של עץ
אסתר חסידה26.10.14
19
מה לא ידעתם? אתם משחקים תמימים?
עציץ27.10.14
עץ תמיד משקרים תמכו בשטרן המזרחיסט שהבטיח לשוווק היתר מכירה תחת השםם" מהדרין"
יהושע פולק28.10.14
18
'חשיפה! בנו של הרב אוירבך התייצב בלשכת הגיוס לטענת גורמים וכו' וכו'' בפלג הירושלמי טוענים כי אין לרב אוירבך בנים בגיל גיוס, אך זהו פרט שולי מה גם שעד לשעת כתיבת השורות לא מצא כתבנו ראיות לכך' הרי התגובה בסוף מפריכה את כל הידיעה המופרכת חסרת ההוכחות שנמסרה מפי "גורמים אנונימיים", אבל הרושם כבר התקבע
איש פשוט26.10.14
אין לו ילדים
שירן27.10.14
אתה מאשר כמה רפי שכל אתם
הרשלה26.10.14
לרדת לרמתך) תגיד לאבאל'ה שיתן לך לגו במקום ללחוץ במחשב טוב?
בן תורה אשכנזי 26.10.14
ואל תרד לרמתם של הנחיתים של המדינה
לחיל27.10.14
17
זה לא סוד שהאתר כאן נלחם בצורה אובססיבית... מה שכן יהיה מוזר זה שלא יצנזרו את התגובה שלי... זה חזקה שהאתר הנכבד יצנזר כמה תמיד את התגובה... תמשיכו בדרכם...
יצחק26.10.14
בהגינות. לפחות לפי הניסיון שלי. לגבי הידיעה הספציפית, אני בטוח שקיבלו הרבה כסף בשביל להתבזות ככה. הם לא כאלו חצופים מצד עצמם.
בן תורה אשכנזי 26.10.14
מזמין את קוראי האתר לכתוב תגובות שלא נוחות לכתבה ותיבחנו איך האתר הזה לא אוביקטיבי ומצנזר חופשי..... מה שבטוח שקיבלו הרבה מאוד כסף..!!
אורי26.10.14
לתגובות נגד כתבה זו אם היא פוגעת בך!
על השולחן27.10.14
זה ציון נפלא לגר"ש אויערבאך שראשי האתר מנסים להכפישו ולהפך...
א26.10.14
16
בושה ממש מגעיל שאחרי מה שהאשכנזים עברו שואה הם ממשיכים לתייג בני אדם ושולחים אותנו לתופת בדיוק כמו שהאחראיים על תאיי הגזים לא היו אלא מאשר יהודים שרצחו את אחיהם במו ידם....אתם האשכנזים עם בזוי ושפל ללא כל סממן יהודי אני מתבייש שאתם חלק מעמי כיביכול......
צאצא להרמב'"ם26.10.14
לפני שאתה מדבר על אשכנזים תחשוב שאילו לא היו נשארים אשכנזים אצל מי אמא שלך היתה עושה ספונז'ה
שמעון26.10.14
עדיין לא ענית לעניין למה רצחתם את אחיכם במו ידיכם ינאצים אכזרים.... וחוץ מזה יחתחכת צועני בן כוזרי בכסף שיש למשפחתנו אתה יכול לבוא וללקק לי את הזיעה ברגליים.....
צאצא להרמב''ם26.10.14
15
מה החידוש? זו מלחמה בכאילו.
עציץ27.10.14
14
כבר שנתיים הורסים את כל הציבור החרדי, כל מה שהם יכולים, ואח"כ הם יגידו שהם נרדפים, אוי לאותה בושה!
אברהם26.10.14
כבר ידוע לכולם שאנשי ה”כת” -מבני ברק העמלקים הרודפים השקרנים מפיצים דברי נבלה חירוף וגידוף “מסיר של צואה רותחת” נגד כל הקדושים הצדיקום מארץ ישראל, ובפרט נגד שר התורה רבן של כל ישראל מרן הגאון וצדיק הדור ר’ שמואל שליט”א. הם- הכת הרודפים, שמעולם לא כבדו את גדולי ישראל. אוי לנו שכך עלתה בימינו. הם מבזי
אברהם אבינו26.10.14
אתה באמת מתאים להיות יחד עם ישיהו ויין ויהושע פולק
ציפורה ציטרון27.10.14
אנשי ה"כת" מבני ברק אתה מתכוון לר' חיים או לרב שטיינמן? רק שנהיה מוגדרים? בושה שיש בן אדם כמוך.
אברהם26.10.14
אל תפיל את כל השטויות שאתה ואנשי החצר עושים על הרבנים שלך זה לא יפה
חלמר27.10.14
13
נמצאים באורווה ולא בישיבה!!!
בהמה26.10.14
12
בניהם של יוסלה פטרוף וטוביה נוביק ג"כ התייצבו. פלג מושחת וצבוע, זה מה שהם. לכן גם אשתו של יוסלה פטרוף ושעיה וויין עשו תואר, כי למקורבים לצלחת מותר הכל... מושחתים ורשעים ארורים. רשעים רודפי גדולי ישראל באכזריות באיצטלה מזוייפת של קנאות.
יעקב26.10.14
11
איך יתכן שכל השנאת חנם שהיה בתשמ"ט לא הצליח ולא רק שחב"ד לא מוחרם רק נוספו כבר עשרות אלפי משפחות בארץ ובחו"ל שלומדים את תורת הרבי ולא עוד שהרב שטיינמן והרב קניבסקי קיבלו את הרב יואל כהן החוזר של הרבי ולא עוד שאלו שהיו כותבים בעתון יתד על הרבי בכל ההשמצות עכשו כתוב באותו עיתון אותו השמצות עליהם, לכ
השנאת חנם שהיה 27.10.14
10
בנו ונכדיו של הרב אויערבך הגישו דיחוי ואף דאגו לדעת שהדיחוי נקלט... הבושה היא שלספרדים נותנים להתייצב.... זה שלרב אויערבך אין ילדים..זה פרט שולי...
שלומי26.10.14
חחח כמה שזה נכון....חזון איש 5 לא בוחלים בכלום.
שרית26.10.14
אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותם...
10027.10.14
9
הטו אוזן, פטרוב שמסביר תחת כל עץ רענן למה לא להתיצב בנו הרי התיצב. אין כאן שום נושא אידיאולוגי, הם יטמאו את הטהור אם המנהיגים יטמאו. זה כמו החתן שלא היה לו שטיקל תורה לומר לשואר ועל כל דבר אמר "אפשר פארקאט" (ובעברית "אולי הפוך"). זהו כל התורה על רגל אחת, ואידך זיל גמור.
הזוי26.10.14
ובנו אמר לא לשמוע. אז מה אם הבן עושה הפוך. מה הקשר?
תלמיד מרן26.10.14
8
בלבול מוח אין פה שום מקור מהימן וזה טמטום להגיד את זה
שמואל 26.10.14
7
תמיד דופקים את המזרחיים, חהחהחה
צבי רוט 26.10.14
ידוע מה אתם עושים בישיבות המכובדות בעעעעע
זושא 27.10.14
6
אני מבינה מהסיפור שר שמואל מכבד דעות אחרות והוא לא דיקטטור... מה העניין כאן? אתם מחפשים לחרר ריב ומדון???? אתם לא שונים מהאתרים החילונים בושה!!!
רעות26.10.14
5
ר' שמואל העיקר שווארמה!!!
דן סגל26.10.14
4
כל תלמידי המחבלים מתייצבים רק את הפרנקים מנצלים וכולם יודעים זאת- אבי צוקר מראשי המחבלים אמר לי מפורש שהם הולכים, הבן של הגר"ש גריינמן התייצב לא מזמן בצבא ועוד ועוד- אני מוכן להתמודד עם כל שקרן מועד ההצלה!!!!!!!!!
טלסטון גריינמן26.10.14
3
לאן הגענו, יש נמוך מזה?
חנוך ארנטרוי26.10.14
2
הר"ש אוירבך לא כופה להשמע לו ומי שרוצה לשמוע לקול רבותיו בבני ברק יכול לעשות זאת. בישיבה זו מקבלים גם תלמידים שמזוהים עם הפלג הבני ברקי בשונה מישיבות של הפלג הבני ברקי!!
אהרון26.10.14
1
הפחד של ר' יגאל רוזן מהחלטה חסידית לא להתייצב גורמת לו להפיץ שקרים על הרב אוירבך??? חד משמעית, בני תלמיד ב"במעלות התורה" אשכנזי, לא התייצב מעולם וכן כל חביריו. אך שקר ענו בו השקרנים!
משה26.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24