כיכר השבת

הרב מאזוז הוא גדול הדור האמיתי / דעה

"בעיצומו של יום צום עשרה בטבת בו החל המצור שהביא לחורבן בית המקדש, בחר מרן ראש ישיבה פוסק הדור, רבי מאיר מאזוז שליט"א, לשגר מכתב של שלום לדרעי" (דעה)

318
איתמר כהן | כיכר השבת | י' בטבת | 01.01.15
הרב מאזוז עם אלי ישי
הרב מאזוז עם אלי ישי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בעיצומו של יום צום עשרה בטבת בו החל המצור על ירושלים בירתנו שהביא לחורבן בית המקדש, בוחר מרן ראש ישיבה פוסק הדור, הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א, לשגר מכתב ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ובו הוא מבהיר כי אין לתנועת יחד או מי מאנשיה, יד ורגל בפרסומה של הקלטת, ואף תוהה מדוע ולמה בחר אריה דרעי להתפטר.

גל עכור פוקד אותנו. מכאן ומכאן עומדים ניצים על סיפונה של ספינת יהדות ספרד המטלטלת. טענות, חירופים וגידופים, חוצים את מימיה המפכים של תורתנו הקדושה - המהווה חיבור אמיתי ובלתי אמצעי בין גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, וחיצי שטנה מפלחים את לב העם הזה.

ובתוך ההמולה הרבה, ניצב בהדר מכתבו של מרן ראש הישיבה שליט"א לאריה דרעי. מכתבו זה, הוא סימן ההיכר המרכזי של אישיותו הנדירה. מחד, תעוזה ואומץ לומר את אשר על-ליבו ללא חת וללא מורא, דעת תורה תקיפה ואיתנה, חדה וברורה. מאידך, יד אוהבת המושטת לקירוב לבבות, רוך ונעימות, אהבת אמת ורדיפת שלום, המוסיפים נופך ייחודי לעוצמתו וגדלותו.

לא ניתן להתעלם מכך שישנם לבלרים ויועצי תקשורת למיניהם, העושים ניסיון לעמעמם מאורו הגדול של מרן ראש הישיבה שליט"א. שאון הקולות והפרשנויות, לקח את החלטתו של אלי ישי להקים מפלגה כהחלטה אישית שלו ולא משהו שהוא הונע אליו בהחלטת גדול הדור. סיבות רבות לדבר, אבל המרכזית שבהן, היא סירוב מתמשך של חוגים וקהילות, עיתונאים ואנשי תקשורת, להכיר במעמדו, גודלו וקומתו של מרן ראש הישיבה שליט"א, כאחד מדמויות המופת וההוד של דורנו, ובעובדה, כי רבבות הולכים לאור פסיקותיו והנהגותיו.

חזותו הייחודית של מרן ראש הישיבה, כמו גם שיחו, הם אכן נדירים. אבל כגודל נדירותם, גודל יופיים, גודל עוצמתם, סוד קסמם. מרן ראש הישיבה, הגר"מ מאזוז שליט"א, הוא איש אמת, ענק רוח, הבקי בחדרי התורה כולה מחד, אך מצוי בהוויות העולם מנגד, ואינו חת וירא מלומר את אשר על ליבו. מעולם, אינו עושה חשבונות של רווח והפסד אישיים (אם בכלל קיימים אצלו כאלה), כאשר מולו עומדת אמת צרופה.

הבליץ התקשורתי לו אנו עדים, מטרתו אחת ויחידה: להפעיל לחץ כבד על מרן ראש הישיבה שליט"א, לחזור בו מהחלטתו להקים את תנועת "יחד", וכאן טמונה הטעות. מי שמכיר את אופיו של מרן ראש הישיבה, יודע ששום לחץ שבעולם, לא ספין ולא בכי, לא סקרים ולא דרמות, ישנו את החלטותיו.

לכולם זכור מכתבו של מרן ראש הישיבה בפנייתו הנרגשת לחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הגר"ש בעדני שליט"א, ובו ביקש את השלום. הגר"ש בעדני עשה מאמצים כבירים למען הענין, אך לדאבוננו העלה חרס בידו, ומרן ראש הישיבה פעל כפי שהתרה מראש שיפעל, באם לא תמצא הדרך לקירוב לבבות ואחדות השורות.

לא ברור, מדוע בחרה תנועת ש"ס שלא להתעסק בקמפיין בחירות חיובי, בהקמת מטות וצוותות ובהכנות ליום הבחירות. במקום זאת, עוד קודם פרסומה של הקלטת, הבעירו יועצי תקשורת וספינולוגים למיניהם את אש המחלוקת, הדגישו את המפריד במקום לדבר על המאחד, התעסקו עם החלטתו של אלי ישי לפרוש, במקום להסביר לעם ישראל על יתרונותיה של ש"ס.

האם מישהו חולק על העובדה כי אכן מנדטים רבים נמצאים מחוץ לש"ס? על העובדה כי קהלים רבים של יראי ה' רואים בש"ס מפלגה חרדית עם נטיה מובהקת שמאלה ולפיכך נמנעים מלהצביע לה? כל אלה ועוד, מהווים את היתרון הברור בהקמת מפלגה דתית-חרדית ימנית, שתביא מנדטים מקהלים חדשים, ותאפשר מכפיל כוח משמעותי בנציגות הדתית-חרדית בכנסת הבאה.

לא לחינם, בחרתי שלא לעסוק באלי ישי האיש והמנהיג הפוליטי, ויותר במורו ורבו פוסק הדור. הגיעה העת שכולם יפנימו: אלי ישי היה ונותר אדם המתבטל לדעת תורה. משנסתלק מאיתנו מרן רועה הדור וראש כל בני הגולה זצוק"ל, בחר האיש שהיה מקורבו ונאמן ביתו להיצמד למי שהוא ידע שמרן זצ"ל הוקיר והעריך, ביכר את גדולתו, ואהבו אהבת-אמת, אהבה-עזה, הלא הוא מרן ראש הישיבה שליט"א, והוא, הוא שהורה לו לפעול ולעשות כפי שפעל ועשה.

אין כאן מקום למילים שנונות ומושחזות. יש כאן מקום למילים פשוטות. זהו טיבו של טור זה. זוהי השעה וזהו הרגע, לעצור את הכל. להניח את קולות הני והבכי על לכתו של מנהיג פוליטי שככל הנראה יחזור, ולהתעסק בטוב ובחיובי שבכל אחד מהצדדים.

זוהי זכותם של גדולי הדור לחלוק בניהם כי זוהי דרכה של תורה. אך מנגד, חובתנו היא אחת: לציית לדעת תורה ולקיים בחדווה "ועשית ככל אשר יורוך".

תוכן שאסור לפספס
318 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
109
שחורה ודרכנו לשלום. אם ישי אומר שיש קופסא ומאיים שלא יגיד אח.כ. פנינו לשלום וכו נמאס מישי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני02.01.15
108
אתם הפצתם סירטון ביזיון מרן.
חיים02.01.15
107
דרעי סתם נדבק לאשכנזים... מתנהל כמו איכס...
יוכי13.01.15

הצגת כל התגובות

106
בר
דוד02.01.15
105
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל01.01.15
104
מאיפה עזות המצח והחוצפה שלך לחלק ציונים לגדו'י בפרט שאתה הונת וגזלת את עובדיך התמימים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציון02.01.15
103
אחיינו ואיש אמונו של ישי זה שעשה הפיגוע באולם בית ישראל בירושלים ובו הוא קושר עצמו לסירטון. ישי איים וקיים.
שי02.01.15
102
אין כאן חס ושלום פגיעה במרן ראש הישיבה שליטא ואין כוונה כזו הרי המבזה תלמיד חכם אין לו חלק לעולם הבא אבל לך אני כותב ושואל אחרי שכתבתה באריכות תגיד לי מי יותר חשוב בורא עולם התורה או אתה כי אם חס ושלום תהיה פגיעה בעולם התורה מה תגיד אז
המצליף 02.01.15
101
האמת איתמר לא שיכנעתה אותי אבל עכשיו שמעתי תגדול הדור שלך מקלל את מרן ר חיים קנייבסקי ומרן הרב אליישיב זצל וואלה שיכנע אותי זה גדול הדור וואללה רציני גדול הדור ענק לכן מרן לא רצה אותו כי הוא פחד שהוא יקח לו תכיסא כי הוא גם יותר ראוי ממרן לאא תגידו יטונסים חולארות
מנשה יצחק12.01.15
אצלך ת''ח הם חברים מהשכונה זה מראה שאתה בור ועם הארץ
אתה חמאר13.01.15
100
ספרדים עצרו מרן בוכה בואו אני אקח אתכם לש״ס שלפני 13/15 שנה, אברך ספרדי בא לפני מרן, אברך עם אש בעיניים, אדם צעיר שלא יכל להמשיך לראות את הספרדים עם ראש למטה, ללא מוסדות, ללא בתי ספר, גנים, סמינרים, הוא לא יכל לראות את זה . ואז הוא התחיל להזיז את העיניינים ארגן כנסים של אלפי ספרדים שאמרו די. די לק
מוש07.01.15
99
ללא ספק הראוי ביותר להנהיג את הדור! ת"ח עצום, אוהב ישראל גדול, קנאי לדרך רבותינו הספרדים-בדיוק 3 התכונות הדרושות כדי להיות מנהיג
א03.01.15
98
ישי התבטל לפסיקת הרבנים וכואב שרבנים גדולים בעמ"י נופלים ללשון הרע ורכילות.. כאילו הם ראו שהוא הוציא את ההקלטה בבירור... צריך שכל המפלגות החרדיות התאחדו ודרעי יחבור לישי רק ככה ננצח!
צבי02.01.15
97
גדול הדור זה מרן רבנו עובדיה ע''ה ויד ימינו והשני לו זה מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט''א נו אחרי שמרן נפטר רואים כמה יש בזה צדק תקפצו כמה שאתם רוצים זו האמת
זו האמת02.01.15
שתומך בו
שירה03.01.15
הרב אברג'ל מנתיבות דרך הרב שטיינמן והרב ווזנר כולם מהללים ומשבחים הגאונות שבו
חיזרי למטבח03.01.15
דבר בעיתו מה טוב , כשהאדם מדבר דבר הקשור לזמן ! באי באי !
באי באי !02.01.15
96
חברים מדובר בגדולי הדור שיש בהם תורה שימרו על כבודכם וכמובן על כבודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סידו02.01.15
95
הידד!
מאיר02.01.15
94
כי הוא עשרות פעמים השפיל את עצמו למען השלום ואלי ישי דחה אותו כפי שהעיד מרן ראש הישיבה הרב בעדני שליט"א
ב02.01.15
93
כל מילה זהב מופז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביטו02.01.15
92
כל מילה בסלע!!! איתמר אוהבים אותך! תמשיך לומר את האמת!! כל הטוקבקיסטים פה סתם ממומנים.... יישר כח!!!
נילי13.01.15
91
כל אחד קם מחליט רב זה גדול הדור. מי שם אותך קובע וחורץ עולמות.
יחיאל דהן03.01.15
90
גדו הדור לא נקבע על ידי ישי הסכיזופרני אלא גדולי הדור קובעים
אריה 03.01.15
89
גדול הדור זה מי שבאופן טבעי גדולי הת"ח באים אליו ומתכופפים אליו, והוא מצידו לוקח אחריות על הדור, לעשות קרע כזה בצבור זה לא גדלות ולא אחריות
יעקב02.01.15
הרב->הציל אדם הראוי>לשמו>אדם מן הארי ומן הדוב ומן הנמר !!! סליחה צוציק! - רק תקשיב את -->עצמך: --> אתה מעמיד את עצמך ברמה של הרב מזוז ודן אותו לקו חובה! - ובסך הכול מי אתה בעצמך ????????? מי שמך לאיש שר ושופט בפרט על הרב מזוז ??? ?!? וכי אתה ברמה של הרב מזוז ??? > וזה בכל הרצינות ! >אינך מתבייש !
הצךת נפשות ממש!02.01.15
אין בחירות לגדול הדור - וזה אמת ומה אתה עושה בהמשך ??? אתה ""החכם"" -> הפוסק ואומר: >"זו לא גדלות ולא אחריות" !!! תחליט: יש בחירות או אין בחירות -> שפל שכמוך ! >הכל בידיך ?! אתה מתגנב מהדלת האחורית ---> בכדי לבטל את הרב מזוז ? קודם תנגב את > האף שלך-סְמַארקַאץ ! עושה פלסטר מתורת ה' !
איזו בושה ?????02.01.15
בוש לך ! בוש לך !
ואתה מבטלה ?02.01.15
מי שמך לאיש שר ושופט על ---> שר התורה הרב מזוז ????
איזו בושה 02.01.15
רב->הציל אדם הראוי>לשמו>אדם מן הארי ומן הדוב ומן הנמר !!! סליחה צוציק! - רק תקשיב את -->עצמך: --> אתה מעמיד את עצמך ברמה של הרב מזוז ודן אותו לקו חובה! - ובסך הכול מי אתה בעצמך ????????? מי שמך לאיש שר ושופט בפרט על הרב מזוז ??? ?!? וכי אתה ברמה של הרב מזוז ??? > וזה בכל הרצינות ! >אינך מתבייש ! ל
תתביש לך !02.01.15
כך הגדרת חזון איש זצ''ל תאמינו לי אני מכיר אלפים שהשתחוו לרבנו מזוז בדמעות וראו ישועות עם כל הכבוד לשס דרעי חכם שלום הם פשוט ננסים לידו
פשיטא02.01.15
88
לא בכדי אמר מרן הרב עובדיה על אלי ישי: בכל ביתי נאמ"ן הוא - שכן כך מכונה וחותם את שמו מורנו ראש הישיבה הגאון האדיר פאר הדור האמיתי אשר בכל הליכותיו מזכיר את מרן הגדול שלא חת ולא נע מפני האשכנזים ונלחם מלחמתה של תורה גאה בדרכו פאר היהדות הספרדית ובניו למדו בישיבתו (ולא שלחם כראשי ש"ז ודרעי לישיבות הא
מרן פאר הדור02.01.15
87
תודה לאלי ישי וחבורתו ההזויה שהוצאתם את הקלטת, השטח התעורר, והכל בוער, ויפה שעה אחת קודם
נוריאל02.01.15
86
אריה המלך ניצח וינצח בגדול, ימותו הקנאים!!
רק ש"ס03.01.15
כולם להשתחוות לעגל דרקי
אתם זבלים13.01.15
85
. על זה. לא אהבתי את הדיקטטורה של הרב עובדיה יוסף על ש"ס. אבל כן אהבתי לראות שש"ס מכילה חכ"ים מכל העדות והמבטאים. זה הכוח של הספרדים: ביחד. ברגע שכל עדה עושה לה רב ומקימה לה מפלגה - הלך על הספרדים כמגזר. הם ידוכאו עוד יותר. הנזק הוא עצום. אלי ישי ואמנון יצחק מחריבי ש"ס. על זה הציבור צריך להתחשבן אי
samechtet02.01.15
תה כתבת, תגובות גזעניות ותת רמה כמו המרן שלך מכלוף....
נאור13.01.15
84
ובראשם מרן הרב וואזנר ועוד גדולים זצ"ל ויבדלחט"א על זה שהוא הכניס דקדוקים חדשים בסידורים ועוד כל מיני הלכות מחודשות רח"ל יידע הציבור ויזהר
גדויילים02.01.15
ותראו שם הסכמת הגאון רב ווזנר בחתימתו האישית שקרן בעל לשון הרע אין לך עולם הבא שוטה
אתה כזבן02.01.15
83
תפנימו טוב. הבעיה היא לא ישי. הבעיה היא מזוז.
ייחסמו02.01.15
82
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.01.15
81
הסתר פנים. !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערפל02.01.15
80
נראה לנו כי אצילותו ופשטותו של ישי החמיא מאוד ל-הרב מזוז בדיוק כמו לנו !
רב תודות !02.01.15
79
בראיון לרשת ב' שאלוהו: ואם ביבי לא יעלה? וענה: "אלך עם בוז'י כמו שהלכתי עם ברק ואולמרט".
אני 02.01.15
78
אוהבים אותך אריה.
ליבל02.01.15
77
אלק מי האיש החפץ חייםץץץ צבועים אתם.הכל פה לשון הרע
פחחח11.01.15
76
כולנו תלמידיו של רבי אריה כמו שהוא לא שומע ל"מועצת" ולא חזר מיד ועוד נתן להם ל"חפש" אותו בביתו ודואג לפולחן אישי על מרן שהסתלק לא אמרו שאי אפשר בלעדיו כמו שדרעי דואג שיגידו עליו ולכן כולנו לא נשמע למועצת ונבחר ברבי אליהו ישי שהוא היחיד שכפוף לדעת תורה ולא מכופף אפילו את מרן זצ"ל לדעתו אוי לה לאותה ב
מתס03.01.15
75
אני לא הכרתי את הרב מזוז ככה . טוב שיש כאלה שיודעים להסביר אותו יפה .אשרי הרב שאלו תלמידיו
שאולי02.01.15
74
גדול הדור זה מרן רבנו עובדיה ע''ה ויד ימינו והשני לו זה מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט''א נו אחרי שמרן נפטר רואים כמה יש בזה צדק תקפצו כמה שאתם רוצים זו האמת
זו האמת02.01.15
73
כל חייו הוא שואף להיכנס למועצת חכמי התורה ולא עלתה בידו ועכשיו סוף סוף הוא מתחיל לקבל קצת כבוד ופתאום בא דרעי והופך לו שלייתו על פניו וכמעט שנזרק הוא והמועצה שלו לפח האשפה של ההיסטוריה יחד עם אמנון ואמסלם, אז מה רצית שיעשה? זו האופםציה היחידה....
שסניק02.01.15
הרב מאזוז בעצמו במעמד של גדול דור, כניסה שלו למסגרת של מועצת רבנית היא פחיתות כבוד לדעתי בדיוק כפי שהרבה רבנים מגדולי הדור אינם חלק ממועצת כזו או אחרת והם גדולים בפני עצמם. לא שחלילה מזלזל בגדלות רבני המועצת ח"ו, כולם אהובים וכולם ברורים אך כשיש חוסר הנהגה והציבור לא ממושמע לרב גדול מתחילה הבעיה.. מ
א03.01.15
72
חזק ואמץ אל תרא ואל תחת
אורי 02.01.15
71
למה אלי 13 שנה לא הכניס את הקב מזוז למועצת ואים הרב שלו זה הרב מזוז למה הוא הלך לרב שטיימן ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ינון 02.01.15
70
יוצר פילוג ... ואח"כ מגיע לתווך ... והאיש שלום שלום יקרא יוצר פילוג .... ואח"כ שלום שלום משגר ... { רק לא במפלגה }{אז במה זה שלום ??} האם לזה יקרא שלום ...???? לפלג ולקחת אחריות שננזק היהדות כולה ?! אבל אנוכי איש קטן ולא מבין כמו כל אירועי התקופה האחרונה !
מגידו02.01.15
אין שלום אמר ה' לרשעים !
אין שלום אמר ה'02.01.15
69
כל הכבוד איתמר!!!
שירה13.01.15
68
תחזור אלינו- תחזןר לאשקלון, אריה דרעי הרס חנו את מפלגת ש"ס המונוציפאלית , ובמקום מקימי עולה של תורה ואנשי חסד באמת , הוא שם לנו עסקנים ורבני סלב... אנחנו עם מרן ראש הישיבה ועם אלי ישי באש ובמים, כי אין לנו ארץ אחרת...
yosi770802.01.15
67
מאז ומתמיד היה הרב מזוז מדריך את עדתו המצומצמת ולא קשור לשאר הציבור הספרדי, כמו כן השקפתו רחוקה מהשקפת עולם הישיבות, וכמובן בעניני מדינויות כידוע שדעתו ימנית קיצונית וחולקת על דעת הגר"ע יוסף זצ"ל שפסק שטחים תמורת שלום, לכן אל תנסה להמליך עלינו רב שאינו קשור אלינו, ב"ה מרן זצ"ל השאיר לנו את הגר"ש כהן
אברך02.01.15
66
מרן מרן מרן מרן
ג02.01.15
65
כנראה שזה משהו מהעדה
יגאל02.01.15
64
נראה לנו כי אצילותו ופשטותו של ישי החמיא מאוד ל-הרב מזוז בדיוק כמו לנו !
נראה לנו ......02.01.15
63
כי "התברר לנו שהעובדה שאלי ישי לא הספיד בההלוויה של מרן הגר"ע יוסף הייתה הוראה ברורה של משפחת הרב, שדרעי נטל על עצמו וספג את הביקורת לשווא".
מרגי סיפר ל'קול02.01.15
62
ושס תלך בדרכה
נחמן07.01.15
61
הבנאדם כיום שרוף לחלוטין בציבור החרדי! אכן, מוקצה מחמת מיאוס.
א02.01.15
60
הרב מזוז ללא ספק גדול בתורה ואולי אף מגיע לרמתו של מרן בהמון תחומים. אבל לצערנו לרב מזוז יש חיבה יתירה ליוצאי טוניס דבר שמשבש את שיקול הדעת הפוליטי. ללא זה לדעתי הרב מזוז היה ראוי להיות נשיא מועצת החכמים
דייב02.01.15
59
לא סיפרו לו שאריה דרעי חזר לפני שנתיים למפלגה מרוסקת, לשטח מת, לחובות מאיימים ברשת החינוך ובאל המעיין, לא גילו את אוזנו שש"ס לא רשומה על עשייה והגדלת התשתית התורנית שלה מזה שלוש עשרה שנים!, לא הקריאו לו מהעיתון כי מלאה הארץ ממאוכזבי ש"ס (אשר הינם למעשה היום תומכי אלי ישי –שהוא בעצם זה שאיכזב אותם! כ
אריה 02.01.15
58
מחלוקות היו תמיד חלק מהיהדות ואלו ואלו דברי אלוקים חיים דרעי זה שליח ישי שליח וה יעזור
יאיר02.01.15
57
מרן הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א מנהיג דורנו!
חנניה ישראלי02.01.15
56
דרעי כנראה פספס את הרכבת, תדמיתו כתככן וכמנפילטור כקומבינטור כנראה עומדת לו בצדק, לעומתו אלי ישי תדמיתו של אדם ישר, של אדם שמעדותם של רבים נשמע לרבנים ועכ"פ משתדל להשמע לרבנים אפילו בינוניים, אדם עם ערכים. עדיף פוליטיקה ישרה אפי' אם פחות מנדטים מאשר תככנית ואנוכית לעצמה.
יוני01.01.15
55
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
54
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
53
"ראו מה בין בני לבן חמי" מהצד של ש"ס - כל הכותבים והרבנים למיניהם רק מוסיפים אש של מחלוקת, מהצד השני - כל מי שכתב רק מחפש את החיבור, חומר למחשבה..
אבי01.01.15
1. מרן זצ"ל: "לא מוחל בעוה"ז ובעוה"ב". 2. שורף קולות חרדים ומעמיד ממשלת שמד. 3. שותף פעיל במרד ונקמה במרן ומועצת החכמים ותומך במחלוקת.
אבי02.01.15
מזכיר לי משהו, אתה נזכר, אם לא העזור לך, קוראים לו חזיר.
ריאלי01.01.15
ויש להם ממה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי02.01.15
52
תעלה מעלה מעלה אוהבים אותך אלי
תלמידי מרן01.01.15
קשה מאוד היום להסיג אנשים כמו ר'אלי - מחבקים אותך חזק מאוד !
תצליח !01.01.15
הרב מאזוז לשלום והמה למלחמה
הרב מאזוז לשלום01.01.15
51
מהסיבות הטובות שהיו למרן לבצע את המהלך. בין 2008 ל-2013 ישי ממש לא הסתמן כלהיט. במערכת הפוליטית הוא נחשב לאוד מוצל מאש. העשן מהכרמל עדיין דבק בבגדיו והתחושה הייתה שבמשך 13 שנה הוא הצליח לכל היותר לשמר את הקיים. במבט לאחור, בתום שנת האבל שעברנו, חייבים להודות שגם זו הייתה משימה בכלל לא פשוטה, אבל בל
אושר02.01.15
50
אלי ישי עושה שיבוב על רה"י שליט"א, מוליך אותו שולל, ומשתמש בשמו ובכתרו ע"מ לשמור על מעמדו הפוליטי .... ואתה כתב נכבד בתמימותך או שמא כסילותך, מעדיף להאמין שאלי ישי החליט שגדול הדור זה רה"י. הרי כל טיפש מבין שלו היה ישי מקבל את כל דרישותיו, רה"י היה נשאר עוד ראש ישיבה (גדול ככל שיהיה), אך לא היה
בן תורה 02.01.15
49
הרב שלח מכתב לרב בעדני ובו הוא כותב שש''ס יורדת בסקרים.. זאת אומרת שמרן כן נתן לזה משקל וזה לא חסרון....
אודי01.01.15
48
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
47
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן 01.01.15
46
אלי ישי: עד לפני חודש מרן היה רבינו הגדול ועמו מועצת החכמים שמרן מינה (ומסיבותיו, לא הסכים לצרף אליה את הרב מאזוז שליט"א) כעת שנח לו אחרת המרן זה הרב מאזוז. נותר לנו לנסות ולנחש מי יהיה המרן הבא של ישי, לאחר שהרב מאזוז יאמר משהו שלא מוצא חן בעיניו.
תלמיד הרב מאזוז01.01.15
מי ששולט על הרבנים בשס זה דרעי וכבר ראה כל עם ישראל בוידאו. לא יעזור לדרעי שום תרגיל להסית את הנושא ממה שאמר עליו הרב עובדיה זצל,,,,, שדרעי רשע גנב ולא שומע למרן.
מצליח01.01.15
נראה לנו כי אצילותו ופשטותו של ישי החמיא מאוד ל-הרב מזוז בדיוק כמו לנו !
זה אדם אציל !02.01.15
45
אמת לאמיתה. מרן ראש הישיבה הנאמ"ן הוא ממשיך דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. הדבר ברור ופשוט!!! איש אלוקים.
אבי01.01.15
כן כן. מה שתגיד, בגלל זה מרן לא הכניס אותו למועצת החכמים כי אי אפשר שתי מרן ביחד. חחחח😝😝 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק01.01.15
44
1. רבנים שתמכו בברית לפיד תומכים בו. אמור לי מי חבריך. 2. שורף 70 אלף קולות ומעלה לפיד. 3.ישי ולפיד יעשו יחד הסכם עודפים. הם המפלגות היחידות שאין להם. הרב מזוז חתם לפני כמה חודשים על מכתב נגד הגיוס בכתב ידו ועכשיו אנשיו טוענים בשמו שהוא לא חתם. 4. אמנון טען אז שכל המנדטים שלו הלכו ללפיד... הקולות וה
ישי=לפיד. 4 סי02.01.15
43
אל תגיד דברים ותקבע מי הוא גדול הדור.. הרב מאזוז כבודו במקומו מונח אבל איך כתבו באחת התגובות 'הוא מרן המזדמן לאלי ישי'! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.01.15
42
קשה מאוד היום להסיג אנשים כמו ר'אלי - מחבקים אותך חזק מאוד !
קשה מאוד היום ל01.01.15
41
היועצים של ישי אמרו לו שידאג מהר להתנער בכל דרך מהפצת הקלטת והנה המכתב כבר הפך להיות מחווה של עשרה בטבת... וראו איזה פלא, כמה שעות לאחר המכתב של הרב מאזוז לדרעי, ישי מתראיין בערוץ 2 ואמר שהוא קורא לדרעי לשוב להנהגת ש"ס!!! אסטרטגיה עלובה של מסע השמצות והכפשות אישיות תוך כדי התנערות מוחלטת. כל מי ש
אלי01.01.15
40
הרב מאזוז לשלום והמה למלחמה
הרב מאזוז לשלום01.01.15
39
האסטרטגיה שקבעו במפלגה החדשה ברורה: להכפיש, להשמיץ ולאיים את ש"ס ואריה דרעי ברמז ובסוף המשפט לומר שהם לא מלכלכים ודרך ארץ קדמה לתורה ואין דרכם להשמיץ וכו' וכו' צביעות לשמה.
ספרדי01.01.15
38
הרב מזוז חתם לפני כמה חודשים על מכתב נגד הגיוס בכתב ידו ועכשיו אנשיו טוענים בשמו שהוא לא חתם. כך היה עם אמסלם יום אחד מכתב תמיכה ולמחרת נגד ושוב תמיכה ושוב נגד ושוב... וכך עם מכתב השלום עם דרעי ששלח הרב מזוז לרב רבי.
אנשי הרב מזוז 02.01.15
37
למה לא מעלים את מה שכתבתי אתם מחפשים שיהיה רוב לאלי ישי
יגאל02.01.15
36
איתמר אתה איש אמת , והטוב (אתה)ידבק בטוב (הרב אלי) ידבק בטוב (מרן ראש הישיבה שליט״א). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשקלוני (והמבין יבין)01.01.15
35
לפני כמה שנים הוא כתב שאצל האשכנזים הכל במלחמות, והנה התברר שהוא בעל מחלוקת הכי גדול שהורס את כל היהדות החרדית, להבדיל מהאשכנזים שנלחמו נגד רפורמים וכדו', אנו קוראים לבעל המחלוקת לך לדוגמתך וחבריך "רבני" המזרחי שונאי ועוקרי התורה
ריאלי01.01.15
34
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
33
כל השאר הם גדולים שכפופים להשקפה הליטאית, הגיע הזמן לעשות סדר ולסדר לציבור הספרדי את הראש המבולבל שלו, שגדל מינקותו על השקפה ליטאית כמו תינוק שנישבה.
אשר01.01.15
32
אנשים כותבים פה שטויות בקצב. כל ספין תקשורתי הופך למהלך דתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר02.01.15
31
מרן ראש הישיבה, צדיק אמיתי, שהאמת נר לרגליו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל01.01.15
30
מי לנו הרועה הנאמן ר מאיר מזוז עוז ומגדול ענק שבענקים אוהב שלום ורודף שלום אשר חננו האלוקים בחכמה ובבינה יתרה עפר אנחנו לרגלו לאורו נלך ונקיים מצוות ועשית ככל אשר יערוך זה גאון אמיתי ללא השמצות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי 01.01.15
29
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
28
את הרב אלישיב והרב קניבסקי? ההקלטה הסתובבה רבות ברשת. כך שתמיד יכול לצאת החוצה חומר לא הכי חיובי על רבנים. ולא אני ולא אתה נחלק ציונים מי באמת גדול אמיתי, ועל סמך מה הוא נהיה גדול אמיתי. כל הגדולים הם גדולים וחייבים לכבד אותם!!!!
בנצי01.01.15
27
מחלק ציונים לגדולי ישראל? בוש והכלם לבלר קטן שכמותך, אולי תעדכן אותנו איזה ציונים נתת לגראי״ל שטיינמן או לרב חיים קנייבסקי אולי תפרסם ליגה של גדולי הדור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי02.01.15
26
ובציבור הספרדי בלי לזלזל ברב מאזוז אבל לכולם ידוע שמרן לא חיבבו בלשון המעטה וגם הכרתם אותו בסך הכל לפני חודש לפני כן רק ידעתם על קיומו מההסכמה על הסידורים של איש מצליח
אלי די לצביעות01.01.15
25
כל אחד רוצה להיראות אכפתי ומנהיג, הרב מזוז גם אמר בהתחלה לכל מי שהצביע ש''ס שימשיך, והוא אוסר עליו להצביע העם אתנו, ואחרי כמה ימים התראיין ואמר שכל בחורי הישיבות צריכים להצביע לו...הכל משחק.
משה01.01.15
24
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
23
מרן פאר הדור ראש הישיבה. הוא ממשיך דרכו של מרן הגרע"י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם01.01.15
נהג במקורבי דרעי באותה עדינות שנהג במקורביו אריה עצמו, עם חזרתו לש"ס? הרי הוא העיף את כולם עד לאחרון שבהם: הם,ונשותיהם, ובניהם, זרק ראשי משפחות למעגל האבטלה ולא משום שלא עבדו נכונה,אלא מהסיבה כי בליבם פנימה בערה אש הנאמנות למי שהיה ממניפי דגל המהפכה הענקית הזו! ובנאמנותו הרבה, כעס ישי על נאמנותם...
רב02.01.15
הרב מזוז חתם לפני כמה חודשים על מכתב נגד הגיוס בכתב ידו ועכשיו אנשיו טוענים בשמו שהוא לא חתם. כך היה עם אמסלם יום אחד מכתב תמיכה ולמחרת נגד ושוב תמיכה ושוב נגד ושוב... וכך עם מכתב השלום עם דרעי ששלח הרב מזוז לרב רבי.
: אברהם02.01.15
22
הרב מאזוז חיכה שנים להזדמנות לרמוס את מר"ן ואת ש"ס והנה זה הגיע אפילו על חשבון כל עולם התורה.
רועי02.01.15
21
עיצב את הדעת תורה יחד עם האשה המפורסמת והמבישה יהודית יוסף ויחד עם משה יוסף, לדאוג לאנטרסים ולאינטרסים. בושה וחרפה של אנשים בזויים. עכשיו אלי ישי ממשיך לרמות את הרב מאזוז, למכור לו סיפורים מכאן ועד אמריקה על מכפלות כח. וכו וכו וכו
יוסי01.01.15
20
ואת הרב מאזוז הכרת בסך הכל החודש האחרון לאחר שאלי ישי הודיע שהוא הדעת תורה שלו אנחנו לא תמימים
תלמיד כסא רחמים01.01.15
19
למבינים להכנס להצביע רק ש"ס דרעי אל תפחד הרב עובדיה איתך הרבנים של מועצת חכמי התורה ועוד מלא הרב אלבז וגם כל הרבנים הספרדים איתך חוץ מאחד או אולי שנים וזהו וגם כל האדמורים איתך כל הרבנים האשכנזים כולם כולם איתך וגם העם איתך אל תשכח
ש"ס01.01.15
18
השקפה אמיתית, בהירה וצרופה.
דוד01.01.15
כולנו זוכרים את ממשלת רבין-אוסלו. אך מעדיפים לשכוח מי העלה אותה לשלטון? בבחירות 92' התמודדו 3 סיעות מהימין הקיצוני, כולם לא עברו אחוז חסימה וקולותיהם התחלקו בין המפלגות: 1. הרב לוינגר ששרף 3,708 קולות, 2. אליעזר מזרחי – חסיד חב"ד שפרש מאגו"י – 12,851 קול. 3. התחייה של גאולה כהן, עשרות אלפי קולות ש
פנינה02.01.15
17
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב01.01.15
16
הוא פילג את הציבור בצורה כל כך קשה והיה ברור שזה יגיע לפיצוץ ועכשיו אומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה". כך לא מתנהג "גדול הדור". אולי קטן הדור
רועי02.01.15
15
גמרתם לאלפי בחורי ישיבות לפקפק באמונת חכמים
בחור ישיבה01.01.15
14
אמת לאמיתה
יוסף01.01.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
12
מי שרוצה שלום שלא יפלג תנועה קדושה שמרן הקים במו ידיו לא מפרקים בשדביל כיסא לטוניסאי חלול
צדיק01.01.15
11
הרב מזוז רוצה ליסגור את המפלגה רק ישי המפיונר איים עליו שיש לו קלטות נגדו
חיים 02.01.15
10
מכל הכתבות האחרונות מצאתי קורת רוח מיוחדת מכתבה זו שהיא יחודית ואמיתית לעסוק בדמותו של פאר דורנו האלוף בכל מקצועות התורה ללא ספק .ומאידך גם מעורה היטב בנעשה במדינתנו ולהכיר את כל זרמי הציבור ולחברם כך למשל הרב לא בוחר להיות כשאר הרבנים החרדיים שונאי הציונות והמדינה שיעשו הכל כדי לומר תחנון ביום העצ
גדי01.01.15
9
ישר כח חזק וברוך על הדברים הנפלאים הללו מרן ראש הישיבה הרה"ג הנאמ"ן שליט"א הוא גדול הדור האמיתי ממשיך דרכו של מרן זצוק"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי01.01.15
8
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
6
שהרי הוא יודע לקבוע מי גדול הדור!
מוחה01.01.15
5
אינני חולק על גדולתו של הרב אבל למה לא נענה להצעה של הרב עמאר.... שלום רק אחרי הבחירות?, בנתיים שימשיכו במלחמה???? ועדיין גם לא ברור מי הפיץ את ההקלטה אבל זה לא נראה מש"ס אפילו שאני לא חושד ברב ואפילו באלי ישי לא ברור לי אבל נראה שזה מהמחנה השני אולי שלא מדעתם אבל זה גרם להם ההבדלות והכל צריך להיות
שואל01.01.15
4
כי הכל משתצה ואם צריך גם שס וגם יהדות התורה התאחדו זה לא יקוב הדין לה אם כן אתה מבסוט מהחשיפה
קובי01.01.15
3
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן01.01.15
2
עזבתה את שס הלכתה לבית הכסה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי01.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י02.01.15
בתוך 6 מלים, יש לך 4 טעויות כתיב: א. עזבת בלי ה ב. שס ע"ס. ג. הלכת בלי ה ד. כסא ולא עם ה בסוף. מאפה כל הבערות הלשונית והתחבירית? העיקר לקלל ולדבר בשפת השירותים. בושה וחרפה
shamir24029802.01.15
כיסא ולא כיסא ככה שעדר מטומטמים הולכים אחרי דרעי בלי להבין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב02.01.15
1
שאתה נבוב וכי יעלה על הדעת שתתחיל לחלק ציונים (ועכשיו באמת מי אתה?)
אא01.01.15
שהנבוב כאן הוא לא אחר ממך.
ש03.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם