כיכר השבת

מרן לא היה שמאלני / טור תגובה

מהיום בו נלקח לגנזי מרומים מר"ן הגר"ע יוסף זצוק"ל מספר עסקנים חרדים עם דעות שמאלניות רדיקליות מנהלים מסע כוחני להשלטת דעותיהם על הציבור הספרדי (דעות)

112
יהונתן יוסף | כיכר השבת | כ' בטבת | 11.01.15
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בפרשת השבוע מוזכרת העובדה שמנהיגם של ישראל, משה רבינו, גדל בבית פרעה. נשאלת השאלה האם לא היה ראוי כבן בית המקורב למלכות שישפיע מבפנים על פרעה שיתן לו גושן וחכמיה, או לחילופין כאחד המכיר את פרעה מקרוב ודאי היה יכול היה להתחיל במסע הסברה לשחרור עם ישראל מעבדות, לשכור יחצני"ם ולהסביר לעם המצרי שעבדות זה דבר פסול, בדיוק כפי שעשו באמריקה האפרו - אמריקאים עת ערכו מסע לשחרור מעבדות בסיומו אף מונה נשיא משורותיהם. אך משה רבינו בוחר בדרך הקשה, הוא מבין שלפעילות שתדלנית תהיה תוצאה פחותת ערך בה הוא אולי ימונה לשר היהודים ובני ישראל אולי אף ישוחררו מעבדות, אך לא יצאו מגלות מצרים.

מי המרן שלך; כהנא או הגר"ע יוסף? / חיים כהן

משה רבינו מבין כי אלוהי מצרים אינם אלוקי ישראל, מצרים אינה ארץ ישראל, ומנהיג אמיתי יוצא ממגדל השן ורואה בסבלות עמו ישראל. הוא מסתבך עם מלשינים ונאלץ לברוח. מתערב בכל דבר ולא שותק למראה עוולות. החתם סופר מבאר כי כך פועל מנהיג אמיתי בישראל, הוא לא יכול לשתוק כשבני עמו מוכים והוא מוכן לשלם מחיר על התערבותו זו. בתוך בליל הסיסמאות והדיבורים על "אחדות" ומצעד הנגידים חשוב לעשות סדר אחת ולתמיד ולהבהיר את עמדת היהודי המאמין, זה שיצא ממצרים, עזב את הגלות וזכה לעלות לארץ ישראל ולהעריך את ישיבתו בה שלא כמו אחרים שלא זכו.

מיום המר והנמהר ג' חשון ה'תשע"ד עת נלקח לגנזי מרומים מר"ן הגר"ע יוסף זצוק"ל מספר עסקנים חרדים עם דעות שמאלניות רדיקליות מנהלים מסע כוחני להשלטת דעותיהם על הציבור החרדי ספרדי כביכול בשם מר"ן ומורשתו.

הם מסלפים במודע את דעתו של מר"ן ומובילים לדרך אחרת מדרכו. כולנו הכרנו היטב את דעותיו על המצב בארץ ישראל לאור כשלון שיטת הויתורים והעובדה כי מסירת שטחים הובילה לסיכון חיי יהודים.

אמת, נכון הדבר כי פסק בעבר להתיר מסירת שטחים תמורת שלום, אך ודאי לא פסק למסור שטחים תמורת טרור. איסור תורה הוא למסור שטחים מארץ ישראל לידי הגויים ורק פיקוח נפש דוחה זאת בדיוק כמו חילול שבת ואכילת חזיר.

אותם עסקנים גררו את נציגי תנועת ש"ס למפגשים ביוזמת הזויי השמאל הקיצוני מיוזמת ז'נווה ושאר ארגוני הקרן החדשה, שם ערכו פגישות עם מרצחים תוך שימוש בפיתויים של שהייה בבתי מלון מפוארים בארץ ובחו"ל.

מי שבא היום ונושא את שם מר"ן לשווא, משקר ומשכתב את ההיסטוריה ומוביל קו שמאלני קיצוני המתנער מארץ ישראל ומרחק חלקים נרחבים מעם ישראל בשם תורת ישראל ראוי שלא יכהן בכנסת הבאה.

אסור לסמוך על הנס ובכדי שיהיה אפשר ללמוד כאן תורה חייבים מדינה עם גבולות בטוחים. גבולות בטוחים חייבים להפוך לחזקים ואיתנים באמצעות הרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

חייבים להעריך ולהוקיר את לומדי התורה בקרב בני הציבור הדתי לאומי. מיושבי ישיבת מרכז הרב ועד אחרון הרבנים בגרעינים התורניים הפזורים ברחבי הארץ ועושים פלאות ביישוב הארץ ובקירוב יהודיםלתורה. חייבים אנו להעריך ולהוקיר את מתיישבי יהודה ושומרון, בני הציבור הדתי לאומי, על עמידתם האיתנה -תחת פיגעים בלתי פוסקים - והגנתם על ערי המרכז.

בלעדיהם, מערת המכפלה הייתה בידי מחבלים בדיוק כמו קבר יוסף בשכם - סביבו אין התיישבות יהודית.

אין אחדות עם מי שרוצה לסכן את עם ישראל ולתמוך במסירת שטחים תמורת כיבודים ותפקידים.

כאשר מדברים על "אחדות" ובשמה מנסים לרמוס את הימין החרדי ולאפשר יצוג בכנסת רק לאלה החושבים כי ארץ ישראל היא סחורה, חשוב להבהיר כי אין ולא תהיה אחדות עם מי שמפלג את העם וזורע שנאה בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי.

אין אחדות עם מי שמזלזל ברבנים החושבים שאסור לוותר על שטחים ומציגם כקיצונים והזויים.

אם אנחנו מחפשים דוגמא לדעת תורה אמיתית נטולה משיקולים זרים אי אפשר שלא להיזכר בערגה באבא, חכם עדיף מנביא, רבי יעקב יוסף זצ"ל, שלחם בעוז למען התורה העם והארץ.

הוא נשא את שלושת הדגלים גם יחד והוכיח שאפשר להיות יהודי שלם המקיים את כל תרי"ג מצוות.

הוא כיתת רגליים והביא דבר ה' זו הלכה לרבבות יהודים ללא הבדל עדה וצבע כיפה, כולל שיעורים בכוללים של בני תורה מהציבור הדתי לאומי ובראשם שיעורו הקבוע בכולל מערת המכפלה. הוא לא זנח גם את בעלי הבתים במגזר הדתי לאומי ונשא שיעורים באפרת ובבית אל בעמונה ובעלי ובכל מקום אליו זומן. יחד עם עם עמיתו הרב שלמה גוטפריד שליט"א יצא לחזק את הטהרה ולהקים מקוואות טהרה בהתיישבויות ביהודה ושומרון.

הוא עודד רבות הקמת תלמודי תורה תורניים בשיטת זילברמן ברחבי יו"ש כאשר דאג במסירות לקיומו של תלמוד תורה חברון.

דעתו הייתה כי לימוד התורה מחזק את אחיזתנו בארץ ישראל והוא חיזק גם את התורה וגם את ארץ ישראל. הוא לחם בגיורים מזוייפים בשבתו בכנסת ופעל לתיקון חוק "מיהו יהודי". הוא לחם למען השבת והכשרות ולא הניח נושא בו לא הביע את דעתו דעת תורה.

כך פועל רב אמיתי עם דאגה לכלל ישראל, כך פוע כל חבר כנסת חרדי הרוצה בטובת העם כולו, כך רוצים לפעול רבנים חרדים רבים, אך הם מלאי פחד מ"מה יאמרו" הלבלרים החרדים ואיזו תדמית קיצונית תוצמד להם על ידי אלו שעושים הכל כדי לקעקע את הקשר בין עם ישראל לארצו. אני לא דן אותם, אחרי הכל הם ראו מה קרה לאבא זצ"ל ששילם מחיר כבד כאשר אנשי פח הזבל הטמא כינו אותו בלעג "מזרוחניק" ורדפו אותו בכל דרך.

כאנשי ההשקפה שניצחה בשטח את כל השקרים של השמאל וגרורותיו, אנחנו לא נתבייש לומר בגאון ובגאווה שנילחם בכל הכח ברעיון המטורף להמיט על עם ישראל את הסכם אוסלו ג'.

הכותב הוא נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ובנו של הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל.

תוכן שאסור לפספס
112 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
דרעי לך הביתה. אתה בושה לאנושות אתה שקרן נוכל רמאי גנב ובעצם מה לא.... כל החיים צחקת על ה-מרן שיקרת לו. תראה לאיזה שפל מדרגה הובלת את כולם... הסתת את הדיון הציבורי לגבי חומרת מעשיך הנלוזים לחילול כבוד המרן. אתה נבל ברשות התורה. רשע קרא עליך המרן וכל העם אחריו שס מתה מאז פטירתו של המרן. אתה שפל ואסור
שסניק12.01.15
52
כל כבוד
דוד11.01.15
51
ואו ישר כוח גדול! כתבה לענין הדעה של הרבי מלובביץ צודקת ותמיד צדקה אסור לתתשטחים לאויב!!! ובאמת רבי יעקב איש את !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי11.01.15
ללכת אם ביבי וללכת אם הימין וללכת אם נמאס ההתחסדות הזאת שחרדים יתקפו את ש"ס אריה לא תקף את ש"ס 13 שנה!!!!!!!!!!!!!!!!
שמעון ביטון11.01.15

הצגת כל התגובות

50
מאמר כ"כ יפה, חד וברור ! זו בדיוק היא דרכו של מרן זצ"ל. איש אשר רוח אלוקים בו. כל מיני עסקנים/פוליטיקאים מנסים לשכתב את מורשת מרן זצ"ל ולהטות אותה שמאלה. חשוב שנבין שאצל צדיקים כמו מרן אין מושגים של ימין או שמאל, יש דעת תורה וזהו ! מרן אהב וכיבד את כל היהודים באשר הם, וחזר בו בצורה ברורה ונחרצת מה
דניאל 11.01.15
49
הוא רק עשה מה שביקשו ממנו פינוי סיני פנוי גוש קטיף ומסירת חברון לפלסטינים{בראון בעד חברון }
שרגא13.01.15
48
לכן צריך לחזק את ידי מרן הגאון הרב מאזוז שמאוד חשובה לו ארץ ישראל השלמה ביחד עם תורת ישראל ולהתנער מדרעי השמאלני שרצח 1500 יהודים עם חיים רמון השמאלני שלו הציבור הספרדי הרובו ימני טהור אלי ישי מייצג אותנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון11.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבלים 11.01.15
47
כל האנשים הנורמלים חוזרים להגיד את האמת, הגיע הזמן ימות המשיח! רק אלי ישי עם דעת מרן האמיתית בהוראתו של מרן ראש הישיבה הגאון הרב מאיר מזוז!
יהודה11.01.15
46
חיים היקר! הבנו שאתה מנסה להצטרף לרשימת שס ומוכיח נאמנות לבוס - דרעי. הבנו שבבית מרן הגרי''ש היית מיותרו7 ורק הפרעת לע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבסורד 11.01.15
45
אלא אם יוכח ע"י מומחים ביטחוניים שמסירה זו אכן תשרת את בטחון מדינת ישראל, ובפירוש כתב (ניתן לראות את המאמר בתחומין י') שהוא אינו פוסק כי מסירת שטחים תועיל לשלום. אלא מתחשב אך ורק בדעת המומחים הבטחוניים
א11.01.15
44
ננחר רק באליהו ישי הנאמן.
מוטי11.01.15
43
א. אין יהודי מאמין שארץ ישראל אינה יקרה לו, המחלוקת בין הציבור החרד"לי לחרדים הינה סביב השאלה האם שלמות הארץ דוחה או נידחית בפני פקוח נפש. ב. אנשי א"י השלמה הסרוגים, רצו בה כנחלה פרטית, לו היו מתקשרים לחרדים לפני 45 שנה, היו הרבה בית"ר ועמנוא-ל!!!!!!!!!!
ברלה11.01.15
דעת החרדים ופסיקת מרן בדבר מסירת שטחים לאויב למען פיקוח נפש הם בתיאוריה לגמרי, כי כיום ברור לכל בר דעת ולכל מי שעיניו בראשו שמסירת שטח לאויב= חיזוק לטרור וסיוע בידיים ממש לרצח יהודים!!!! א"א להסתתר מאחורי פסיקת מרן שדיבר באופן תיאורטי. כל מי שפונה לשמאל באמתלה של דעת מרן ע"ה, הדם על ידיו! לתשומת לב
יצחק11.01.15
42
סליחה ממרן.
לו12.01.15
41
אתה מנסה להשמיץ כל דבר הקשור לש"ס אותך לא הכניסולבית של הרב . אתה איש של אלי ישי בחתונה של אחיך עשית קמפיין לאלי ישי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.01.15
40
כל מילה בסלע!
חרדי ספרדי11.01.15
39
סןף סוף דברי הגיון כנגד אין-סוף דברי הדמגוגיה של בעלי האינטרס של דרעי. תמיד כשרואים מאמר צריך לשניי' לחשוב האם התוכן הוא דמגוגי נועם הרבה מילים יפות וגבוהות או שהתוכן הוא ענייני ומקורקע, וכאן התוכן הוא ענייני לחלטוין. חייב לשים סוף למסכת הדמגוגיות של הכתבים האטינטרסנטים שלוחי דרעי!!
זלמן11.01.15
38
הוא היה ענייני. דן כל דבר לגופו. מה נהיה פה עכשיו 3 אוחזים במרן?!
שטיגניסט11.01.15
הוא אמר שמרן ודאי לא היה מוביל מדיניות של שמאל קיצוני כמו דרעי.
אבי11.01.15
37
יהונתן צודק במיליון אחוז. עובדה שמאז שדרעי זז ממרן הרב עובדיה - נגמרו הסיפורים של "שלום תמורת שטחים" והזיות של "קדושת האדם קודמת לקדושת הארץ". ומרן התנגד לכל ההסכמים המדיניים מסיבה פשוטה - פיקוח נפש. מסירת שטחים זו לא פגיעה בארץ, זו פגיעה באנשים שחיים על הארץ. זו פגישה גם בארץ וגם באדם ובעיקר באדם.
אלי זלמנוביץ12.01.15
36
סבא שלך היה חרדי לא מזרוחניק אל תדסר משמו
samechtet12.01.15
תתבייש לך שאתה כך מדבר על אנשים צדיקים מי אתה בכלל שתדבר עליהם עפר לפיך ואם אתה ודומך נקראי חרדים אז בושתי ונכלמתי להקרא חרדי כן אין ספק כל מילה בסלע זו פשוט בושה שעסקנים סובבו והוליכול את ה"דעת תורה" לפי הגחמות שלהם אבל כן באותה נשימה אתם מזלזלים ברבנים צדיקים של כל מי שלא חושב כמותכם!!! והיה יותר
"ok"12.01.15
הרב יעקב יוסף זצוק"ל - איש אמת צדיק בן צדיק. זכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל. אמן.
ESTHER13.01.15
35
ברור שמרן לא היה שמאלן. השאלה, מדוע בניו מחזרים כלכך אחרי דרעי השמאלן???!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירון11.01.15
34
הוא שקל את הדברים בשכלו והחליט את ההחלטה הנכונה ביותר ומי אנו שנתקרב בכלל להשגתו
אלי11.01.15
33
דרעי זה התחיל עם יואב ללום ועכשיו יוני יוסף מדהים כמה אתם מחפשים להשמיץ את דרעי, ולענין עצמו למרן היה מענין תורת ישראל לפני איזה התנחלות בודדת ולכן זה המטרה.
יוני11.01.15
הביאו את חיים כהן. מספיק, לא?
שמעון 11.01.15
כל תומכך של הרשע בדיוק כמו הרשע דרעי. ימח שמו ושימכם
ישראל.מ11.01.15
כלב מהרחוב יותר טוב מדרעי הוא רבע בן אדם דרעי לא עשה כלום דרעי לא קידם את ש"ס דרעי ריסק את ש"ס דרעי אשם בכל המצב דרעי דרעי דרעי די נמאסתם צבועי אלי ישי נמאסתם
שמעון ביטון11.01.15
32
אל תייצג אותנו את הציבור הספרדי. אבוי לנו אם תייצג אותנו!!!!
אבי11.01.15
31
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כי מרן היה ימני באמת.
yosi770811.01.15
30
בין צ'יקוטאי לטולדנו וגרם לרבנית יוסף לבכות (-ע' הקלטת) כך הוא גרם להרחקתו של הרב יעקב יוסף זצ"ל כדי שלא יפריע לו לתת מתנות לערפאת
מקורב 12.01.15
29
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה11.01.15
28
אריה דרעי - יו"ר ש"ס (39,000 ש"ח ברוטו לחודש). יפה דרעי - יועצת רוחנית לש"ס (36,000 ש"ח ברוטו לחודש). יענקי דרעי - מנהל פניות הציבור של ש"ס (23,000 ש"ח ברוטו לחודש) דסי דרעי - מנהלת לשכת ש"ס בעיריית ירושלים (17,000 ש"ח ברוטו לחודש)
חסיד מרן11.01.15
27
הני (מרן) לא תמך.
יאיר11.01.15
מרן אמר: אני לא מבין בזה, נתתי לדרעי לעשות מה שהוא מבין!!! זה לא שדרעי גרר נגד רצונו של מרן אלא מרן בעצמו אמר שהוא נתן לדרעי להוביל כיון שהוא יותר מבין בזה...
אבי11.01.15
ותפסיקו לבלבל אוסלו היה יוצא לדרך גם ללא ש"ס , ש"ס לעוחלם לא תמכה באוסלו. ועוד דבר חשוב אוסלו יצא לדרך כי כך ה' רצה!!!!
אבי11.01.15
26
על ארץ ישראל השלימה ועל אחדות עם ישראל, עים כל מי שאיכפת לו מתורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל חזקו ואמצו העם איתכם ישי= יחד שבטי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס11.01.15
25
עם כל הכבוד, הרב יעקב יוסף היה רחוק מאד מאד מדעותיו של אביו. וגם, כולנו הבנו, יהונתן יוסף רוצה להכנס למפלגה של אלי ישי. אותו אחד שכל השנים האחרונות שיתף פעולה עם הזויי בית מרן, שדאגו לכך שמפעלו של יואב ללום, ומלחמתו באפלייה, תגדע באיבה על ידי ספרדים. בושה.
יוסי11.01.15
24
כך אמר הרב אמנון יצחק שליט"א
לבנון לוי12.01.15
23
כולנו עוצמה יהודית
דוד כהן11.01.15
22
מרו ממש לא אהב את הימניים
,11.01.15
זה שמאל?
משה11.01.15
חזקה עליו שאהב כל אדם מישראל. מה זה "לא אהב ימניים"?
ר' לוי יצחק11.01.15
21
שמח שהאמת נחשפת צריך להעביר אותם מהעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיתי11.01.15
20
היה נגד התגרות בגויים! הבית היהודי וגרורותיו עוד יגרמו למלחמת גוג ומגוג!!
שמואל11.01.15
תעברו לנטורי קרתא ותפסיקו להצביע לכנסת כי עצם נוכחותנו כאן זו התגרות בחמאס.
אבי11.01.15
19
ועל זה נאמר "שפתיים ישק משיב דברים נכוחים"
"ok"11.01.15
18
התגרות בגויים!! הבית היהודי וגרורותיו יביאו עלינו את גוג ומגוג!
שמואל12.01.15
17
סוף סוף דעה אמיתית. חיים כהן סמאלן מצוי מזל נכחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב11.01.15
16
אין דבר כזה ימני שמאלני יש דעת תורה כל שאלה לגופה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלימלה11.01.15
15
מעולה שאתה מזכיר שזה מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל אחרת לא היינו יודעים לאיזה מר''ן אתה מתכוון כי יש אינפלציה ב''מרן'' יש היום הרבה ''מרן'' יש גם מועצת חכמות
אריאל11.01.15
14
מהרב מאיר מאזוז שליט"א? כי הוא הולך בדרכם של חכמי הספרדים, שיטת בית הלל. ואילו רבני המועצת תלמידי הרב שך הם, משוכנזים מבית מדרשו של שמאי הקפדן... מי שהוא ספרדי גאה, ההולך בדרך מרן, מצביע יחד.
חסיד מרן11.01.15
13
מרן זה לא ראשי תיבות של משהו אלא מילה בארמית (שפירושה 'אדונינו').
י11.01.15
12
תפתח קצת את ספריו ותיראה מפורש שטחים תמורת שלום ואיך הרב שהיה רב ראשי אמר שבשביל השלום צריך לעשות הכל וכך גם שהיה רב ראשי זה היה חכמי ישראל בכל הדורות בעד השלום זה היה גם רבי יוחנן כנגד הסיקריקים והיום הסיקריקים אלו המתנחלים שיביאו חורבן לישראל שוב אסור להתגרות באומות עד בוא משיח עכשיו שהרב ראה שהער
חרדי14.01.15
הרב עובדיה ביטל את הפסק הזה ואמר כי הוא בטל ומבוטל. ברור שהתורה בעד שלום אבל מוכח שעניין הנסיגות הנ"ל אינו אמיתי אלא הזיה ושקר אחד גדול. אם אסור להתגרות בגויים אז מה אתה עושה כאן הרי הערבים והחמאס נלחמים נגדך כי אתה כאן, כל השהות שלך פסולה אם כך, והרי פעם הם אמרו "יהודים לפלשתינה" והיום הם אומרים "
יהודי12.05.15
11
מרן זצוק"ל לא היה ימני ולא שמאלי. מרן היה איש תורה ורק תורה ,אוהב ישראל אמיתי סרוגה ולא סרוגה לא דיברה אליו כלל. אהב את כל עובדי ה' האמיתיים. מרן התבטא מספר פעמים בקשר לחבלי ארץ ישראל . שעם ישראל מבקש שלום ,אך הערבים הרשעים מבקשים מלחמה . והיה מצטט את הפסוק, "אני שלום ,והמה למלחמה "
תלמיד מרן 11.01.15
10
מעולה שאתה מזכיר שזה מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל אחרת לא היינו יודעים לאיזה מר''ן אתה מתכוון כי יש אינפלציה ב''מרן'' יש היום הרבה ''מרן'' יש גם מועצת חכמות
אריאל11.01.15
9
מרן לא אהב את הדעות של בנו הגאון רבי יעקב בעניין ימין ושמאל. אז עכשיו כשבנו של הרב יעקב אומר דברים כאלו צריך לקחת את זה בהבנה שבן מרן לאבא של הכותב היה חילוקי דעות ענקיות בעניין זה עדי כדי כך שלא דיברו הרבה שנים. רק בימיו האחרונים מרן בא להיפרד ממנו
רפאל11.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק11.01.15
8
המושגים ימין ושמאל אילו דימויים השאובים מעולמם של פוליטיקאים. כאשר מדובר על דמות תורנים כמו מרן זצ"ל לא שייך בו ימין או שמאל. מה זה השטויות האלה ? מרן פסק ע"פ תורתנו הקדושה וזו ! את המושגים ימין ושמאל תשאירו לפוליטיקאים. להזכירכם באוסלו הראשון ש"ס נמנעה ובשני התנגדה. לכן כל מי שינסה ליצור מצב כאילו
דניאל 11.01.15
7
אבל בטוח שלא היה ימני. מרן היה איש הלכה, וככזה לא שייך אצלו ימין ולא שמאל אלא דרישות התורה בלבד, פיקוח נפש דוחה את כל התורה וכשאפשר לעשות שלום ולמעט בסכנת נפשות עושים וכשהשלום גורם ליותר סכנה לא עושים. אבל ודאי שבכל מקרה אסור להתגרות באומות כמנהג אנשי הימין הקיצוני ולהרגיז את הערבים לבוא להילחם עלי
א11.01.15
צריך לדעת שמאז ומעולם המציאות של עם ישראל הפריע לגוים שסביבנו, והרי לכבודו אומר, אם אסור להתגרות באומות - לך לחו"ל, כי עצם המציאות שלך כאן בארץ ישראל היא עצמה התגרות גדולה מאוד באומות. מחילה מכבודו אך טענה זו אינה נכונה.
סינוס11.01.15
6
יוני אשריך ואשרי חלקך שאתה אומר את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.01.15
5
אבל זה נשמע מבחינת ״יקרבו ימי אבל אבי ואהרגה״ חיכית שמרן ילך לעולמו בשביל לרצוח את השקפת עולמו, מרן מעולם לא הסכים עם אביך זצ״ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי11.01.15
4
חזק וברוך
אביאל11.01.15
3
חזק וברוך. ניכרין דברי אמת. הגר"ע יעקב יוסף היה הפוסק הכי בכיר מבין בניו של מרן. לצערינו הרב, דרעי שנא אותו, החרים אותו והסיט את הרב נגדו. הרב יעקב איש צנוע ועניו, לא היה לו יד בפוליטיקה ובתככים, רק רצה ללמוד וללמד. דרעי סכסך והשטלת על בית הרב וגרר את הרב לאוסלו, כפי שמוכח מהקלטת. הרב לא רצה באוסלו
אליהו11.01.15
2
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איזה קשקושים 11.01.15
1
דרעי גרר את מרן לאוסלו
יאיר11.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24