כיכר השבת

מוקצה מחמת מיאוס / יעל קליגר

הנשים שניהלו את הקמפיין הן נשות פרסום מעולות אבל אסטרטגיות גרועות • יעל קליגר מציגה את נקודות הכישלון של הנשים שהציגו בטלוויזיה את דרישתן לח"כית חרדית (דעות)

69
יעל קליגר | כיכר השבת | כ"א בשבט | 10.02.15
מובילות המאבק
מובילות המאבק (צילומסך מתוך התוכנית 'עובדה' בערוץ 2)

באופן כללי זה מאוד כיף כשיש דעה חדה ונחרצת, ואם יש בה עוקצנות ופופוליזם, אז עוד יותר מוכר.

לעיתים, כמו עכשיו, ישנם נושאים, שהדעה מורכבת ומעוררת מחשבה..

בימים האחרונים אותגרתי לצפות בתוכנית "עובדה" ששודרה אמש בערוץ השני, בתוכנית הוצגה פעילות נשות "לא נבחרות לא בוחרות".

אנסה להעביר בכתב את התחושות שעלו בי מכמה זוויות.

בעיניים של אישה חרדית: קשה היה לי לצפות בקטעים בהם קבוצת הנשים עמדו וחילקו פליירים לגברים, מתוך ידיעה ברורה שזה דבר שאינו מקובל במחננו. נקודה.

הדבר הזה היה מצולם לתוכנית בפריים טיים לערוץ השני, חייבים להבין שהערוץ השני הריהו כסדין אדום בעיני המגזר החרדי, בד"כ הערוץ השני מצטייר ככזה שלא שש להוציא טוב ומוערך את הציבור החרדי, זה מרגיש כאילו את כתב ה'אני מאשים' כלפי התהליך שלא מתרומם, מגישים באמצעות הערוץ השני ששמח כמוצא שלל רב.

נכון, זה לא חטא, אין שום עבירה לאישה לעמוד ברחוב ולחלק פליירים, אבל איך אומרים.. ספאסט נישט. חד וחלק, חשתי תחושת אי נוחות.

בעיניים של אישה באופן כללי: הערכתי ואף הערצתי את העוצמה אבל בעיקר את האומץ והנחישות, אין ספק שישנם נושאים שאישה תוכל לטפל בהם באופן הטוב ביותר, דוגמאות לא חסרות, ע"פ הקונטרס המדובר אני מבינה שגם העניין ההלכתי לא חד משמעי לשום כיוון, אני בהחלט חושבת שזהו תחילתו של תהליך שיום אחד יירשם בדפי ההיסטוריה... רשמו לפניכם!

בעיניים של אשת מקצוע: גם אם אני מסכימה לחלוטין שישנם נושאים שאילו נשים היו יותר מעורבות בעשייה שלהם, אין ספק שזה היה יכול להיות יעיל יותר, אבל ישנה דרך... והדרך צריכה להיות בשום שכל.

במציאות הנוכחית, לפי הלך הרוח ברחוב, אתבטא בעדינות ואומר שברוב דעת הקהל החרדית, לפחות זו שאני מנהלת איתם דיאלוגים בעניין, הן הפכו בהתנהלותן זו למוקצה מחמת מיאוס. וזה פספוס אדיר.

זה לא שיש לי פתרון קסם, אני שמעתי שהן ניסו להניע תהליך דרך העסקנים, אבל הדרך הייתה חסומה בפניהן. אבל אילו התייעצו איתי, זו לא הדרך בה הייתי ממליצה להן לפעול, כלל וכלל לא.

בשביל להניע תהליך שכזה, דרוש דבר ראשון מחקר מעמיק עם סימוכין על הבדלים בקטע המקצועי בין אישה לגבר בכל מיני סוגיות, ועל הצורך במתן תפקידים מסוימים דווקא לאישה. בשלב הבא דרושה הסכמה וברכה של רב ששמע והקשיב לאג'נדה ונתן את הסכמתו והגיבוי למהלך, מה לעשות, יש קודים חברתיים, ובשביל להתקדם ולהניע מהלכים פנים מגזריים, יש לפעול בכלים שיכשירו את המהלכים.

אומר בקצרה שהנשים שניהלו את הקמפיין הן נשות פרסום מעולות אבל אסטרטגיות גרועות!

בעיניים של אישה כנה עם חושים חדים וערניים: כאשר רוצים להוביל מהלך היסטורי, מתוך אידיאולוגיה טהורה, היה לי קשה לראות ולקבל שכל הפעילות הזו התבצעה בחסות הערוץ השני, הרגיש לי שלפחות חלק מהאידיאולוגיה הייתה מונעת מכוח התחקיר.

כאשר מצלמים אנשים ללא ידיעתם, וללא גילוי נאות שהתכנים הולכים להיחשף, מרגיש לי לא הוגן, למרות שמבחינה חוקית אין עם זה שום בעיה, ולמרות שכל מי שהתבטא באופן משפיל כלפי הנשים, היה נבזה בעיני, בלי קשר למצלמה, לכבד כל אדם באשר הוא אדם זו לא גדלות, זה המינימום המתבקש.

צרם לי גם לראות את הפאשקווילים שנעשו הפוך על הפוך, זה אולי יצירתי ונעשה מקצועי ואותנטי, אבל זו פרובוקציה שהייתה נראית בעיני זולה ורדודה מידי.

ולסיום, יש לי שאלה והצעה לעסקנים באשר הם, חלק מהטענות ששמעתי במו אוזני מנשים אלו, הן טענות שלא ניתנה להן גישה ישירה לגדולי ומאורי הדור שליט"א, הטענה היא שייתכן שחלק מהעסקנים מרגישים מאוימים מנשים חזקות, מאוימים שמא ההלכה תשמיט את השליטה הגברית הטוטאלית תחת רגלם, הרי מדובר בנשים חרדיות שרוצות להוביל את המהלך מבלי ללכת חלילה נגד ההלכה, אולי אם היה להן דלת פתוחה וערוץ ישיר לרבנים, והן היו שומעות במו אוזניהן ללא תיווך והרבנים היו אומרים להן שזו לא העת, או היו מניעים אותן מכל סיבה שהיא, אין לי ספק שהן לא היו נלחמות בשיטות אחרות.. ברור שבסופו של דבר, תהליכים יתרחשו, מוקדם או מאוחר יותר, ימים יגידו.

אז אולי פשוט להבא תסייעו לפתוח את דלתות הפוסקים ולהתקבל בפניהם, שכל אדם באשר הוא אדם, וכל אישה שנבראה בצלם, תוכל לשטח בפניהם סוגיות הרות עולם, והיה אם הדברים אכן ראויים, תהיו אתם אלו שייזקף לזכותכם יד בפעילות שמטרתה מבורכת?!

בברכת "כל כנסיה שהיא לשם שמים סופה להתקיים ושאינה לשם שמים, אין סופה להתקיים".

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
הן לא נראות חרדיות בכלל ואחת חרדית אמתית לא תעז לעשות מה שהן עשו איום ונורא
אורנה חגי14.02.15
39
ושרחלי אמרה שהחרדיות מסכנות ומכריחים אותם להתחתן בגיל צעיר ושהן חייבות לבשל ולנקות ואין להם חיים אחרים זה לא הפריעה לך מענין
עדינה 11.02.15
38
של נשים וגברים. וכמוני כל חברותי. אנחנו רוצות לבחור במפלגה שמייצגת את ערכינו. אש במפלגה גברית זה מאוס בעיננו.
חרדית11.02.15

הצגת כל התגובות

37
רות קוליאן כותבת בטור בווינט, שבתור ילדה בת 7, כל ליל שבת היא הייתה קמה לקול צרחותיה של אימה, בשעה שאביה היה סוחב אותה בשערותיה, מחדר ההורים לחדר הילדים. אביה היה אלכהוליסט. מה אפשר לצפות מילדות כזו קשה? השנייה מספרת בישראל היום, שגדלה בבית עם 11 ילדים, והעו"ס הוציאה אותה מהבית, והיא גדלה במשפחה או
חסיד מרן10.02.15
אני לא מכירה את הרקע הביוגרפי של הנשים אבל רקע ביוגרפי קשה לא פוסל אף אחד. להיפך, דווקא אלה שעברו דברים קשים בחיים עוצרים לחשוב מחדש על מוסכמות והמקובלות והעדריות, על הלמה והאם ככה צריך להיות - וזה לאו דווקא דבר גרוע. מי אומר שללכת ללא חשיבה זה עדיף- רק חבל שלא מדברים איתן כמו אנשים ולא מכניסים ואתם
עדי בן שמעון 10.02.15
אני בכלל לא בצד שלהן ומגיע להן עונש בידי שמים.. שהן פורצות גדר.. אבל מה זה השטויות שכתבת? גם אתה תענש!!!
אתה חולה11.02.15
36
מה המסקנא מי יעזור לנשים שמקופחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה פיש10.02.15
35
בלי מלחמות כאלו היו מחתנים אותכם כמו בתימן ילדות בנות 12 לגבר בן 70 רק בזכות כאלו היום מצב הנשים יותר טוב
חרדי גאה10.02.15
היו קדושים וטהורים בתימן והלואי עלינו
רבקה10.02.15
נו, נו ....
עדי בן שמעון 10.02.15
אז איך יכול להיות שעד היום הסתדרנו מצוין בלי מפלגה של נשים חרדיות, ושאף אחד לא שמע על חתונה בין גבר בן 70 וילדה בת 12? להרגע בקשה!!!!!!!
מישהי16.02.15
34
אישה שלחצה יד לקירשנבאום (אינדורסקי) אינה. חרדית כלל וכלל !!!!!!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זעליג 10.02.15
33
מי שמבקשת לפעול לשם שמיים כולל אותך יעל תשמור על צניעותה ראשית לכל דבר ועניין. הצניעות של האישה הוא בדיוק הכח שלה . וזה פועל הכי הכי לשם שמיים.
שירה10.02.15
32
אתכן בפינה ואתן עלולות להגיע לכלא סתם כמו כל פולטיקאי שעומד בדרך.... לא חבל? תראו את לפוליאנסקי ושמחיוף (כתב אישום על חמש אלף שח שקיבלה ביתו לחתונה מאותו גביר... מדינת ישראל) אין צדק בפוליטיקה ואין כבוד- אז בשבילכן, תשאירו את הזבל הזה לגברים שמתנדבים ...
רות10.02.15
31
אין הרבה להוסיף, כתבת בחכמה ובתבונה רבה, כל הכבוד
שירה11.02.15
30
איזו אמירה נוראה ועוד לעין המצלמות, הזדעזעתי לשמוע את זה, בושה!! אין מה שיצדיק סגנון שכזה. אבל... אני בהחלט מבין מהיכן זה הגיע, אפשר לומר בפשטות שהן הזמינו את זה... הראיון אתמול לא הותיר מקום לספק, הנשים הללו לא רק שאינן מייצגות את הציבור החרדי, אלא שונאות!!! אותו, מנותקות לגמרי מנשמת החינוך וההשקפה
יוסי10.02.15
בושה שהן מעיזות לקרוא לעצמן חרדיות.
מישהי16.02.15
29
אי אפשר היה שלא להתרשם, שהכח המניע אותן הוא תסכול עמוק ותחושת החמצה בשל היותן חרדיות, ההתלהבות שהורגשה בכל משפט שלהן מההחשפות ומההזדהות עם ההווי החילוני, עוררה סלידה... ממש מבחיל, מעורר רחמנות. אין לי שום בעיה עם דיון הלכתי בעניין, ניתן לדון על כל דבר בתורתינו, הנושא יותר מראוי... להיות נידון מעל כל
מישהו10.02.15
28
נראה לכן שהן נשים חרדיות?? אולי הן קוראות לעצמן חרדיות אבל בינם לבין חרדיות אין ולא כלום, הלבוש.. הפאה.. אורך החצאית...נשים שמתלבשות כך ומתנהגות כך הן לא חרדיות. נקודה. ולכן אם הם רוצות ייצוג בכנסת שיפנו למפלגה חילונית כי אפילו במפלגה דתית לא יקבלו אותן..(זה לא הסגנון של אורית סטרוק למשל...)
פלמוני10.02.15
גם אם זה לא מוצא חן בעיניך.
אלמוני10.02.15
אלו הם נשים חרדיות [בהגדרת שייכות] לא דתיות [במהות].
909010.02.15
27
ראיתי את הכתבה בעובדה הם מוציאות את הציבור החרדי כאילו מדובר באיזה פלג בטליאבן לא אהתי בכלל את מה שהם עשו
קובי10.02.15
26
הן לא מחפשות ולא יכולות לשנות תהליכים במגזר החרדי כי הן כבר לא שייכות אליו בכלל מבחינה אידואלוגית ואין בעצם הבדל בינן לאיילת שקד כשאשתו של גפני תיזום תמהלך יהיה על מה לדבר
מני13.02.15
25
לא מספיק כשאת כותבת טור אפשר לומר בשיחה עם חברים זה לא מספק
משה10.02.15
24
בס"ד ראו איזו נשים שמות פאות ולבושות עור מה הפלא אם זה השלב הבא שלהן מי שהתיר פיאה יתן את הדין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורן10.02.15
23
הם היו אצל רבנים באופן ישיר ושמעו את המילה לא. ולא כל טיפש הולך דרך התורה בריש גלי ראויי להתייחסות מצד גדולי ישראל בטח לא נשים שמעזות פנים לא מקנא בבעלים שלהם.
יענקלה12.02.15
22
עכשיו תעלה חברת הכנסת ממפלגת "חל"ד" [חרדים לא דתיים] להשיב ליאיר לפידעל הצעת החוק לגיוס בנות חרדיות, בבקשה. כבוד היו"ר כנסת נכבדה. כידוע הורו כל גדולי ישראל שאסור לבת חרדית להתגייס ואסרו זאת באיסור חמור. קריאת ביניים יאיר לפיד: גדולי ישראל שלך גם אסרו להיבחר לנשים להיבחר לכנסת? ח"כ מ"חל"ד: אהההההההה
909010.02.15
21
מזכיר את תנועת הרפורמים. נקודה כנראה שאם הן לא מבינות את הבעיה הגדולה שיש ברעיון הזה, כנראה שהם לא חרדיות באמת. מי שמחובר לתורה מבין ומרגיש... אין צורך להסביר לו ולהשתמש במונחים של "נוגד את ההלכה" או לא. חוסר הרגישות שלהן מעיד על כך שהן לא באמת חרדיות. רק קבוצת נשים שמחפשת להפגין את הכח שלהן. ויש ל
אני10.02.15
20
נשים יקרות תהיו אמנות קדושות בבית של מלך. איזו כשרה שאנשים העושה רצון בעלה וגדלו את הילדים לקראת שמיים שבעים ונקיים בכל המובנח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני 10.02.15
אשתך עובדת? או שלמען הכסף זה אחרת?
פנימה?11.02.15
19
למה לא שאלת את הרבנים האם מותר לגלוש באינטרנט, יעל קליגר, אני מציע שתלכי אל הרב שלך ואחרי זה תחזרי לכתוב מאמרים.
דוד12.02.15
18
אבל אני כן חרדית ומעריכה את החברה הזאת למרות החסרונות שיש בה שהם מזערים לעומת שאר החברות (מידיעה ברורה) אבל אני תוהה אלו נשים חרדיות!!!!????? את מי הן מייצגות בדיוק!!??? לא שמעתי אף חברה שלי (שהם גם לא דוסיות גדולות) מזדהות איתן אז ב3 מילים... אתן לא רצויות!!!
ריקי10.02.15
17
הנשים האמיצות הללו הצליחו בדרכן האסטרטגית הנכונה מעל ומעבר. היה ברור להן שבשלב זה אין מצב להשתלבות נשים בכנסת. היעד היה להעלות את הנושא על סדר היום ולהציף אותו. אפשר היום להסכים עם הרעיון של השתלבות נשים בכנסת ואפשר להתנגד לכך נחרצות, אבל אי-אפשר להתעלם מהשיח הזה ולטאטא אותו בשקט אל מתחת לשטיח. ה
צבי10.02.15
ועל זה נאמר מכל לימון אפשר לעשות לימונדה. וד"ל
עדי בן שמעון 11.02.15
16
איך נשים חרדיות שמות כאן את התמונה שלהן, ועוד איזה תמונות?.. מה קרה לכן?
אני11.02.15
15
אמנם יש הרבה דברים שאנחנו עושים נגד האידיאולוגליה שלנו, פשוט כי אין ברירה. אבל במקרה זה, יש ברירות אחרות. ויותר מזה, איך הן פועלות כחרדיות, במחנה שלנו, ומכריזות שהפעילות נעשית על פי פוסקים, מבלי ליידע מי אלה הפוסקים?? באיזו רשות הם לוקחים את ההנהגה ליידיים שלהם, ומזלזים ברבותי? ובדת שלי???? והם עוד
כאובה10.02.15
14
פשוט הגעיל אותי לראות את הסרטון. אלא לא נשים חרדיות ! נשים חרדיות לא נותנות יד לערוץ שונא דת לעשות חילול ה'. הם ידעו שככה הם יגיבו, איזה "גדולות" העלו את זה לערוץ 2. בהצלחה במשע לא מוצלח
רייזל10.02.15
13
מה גורם להם לרצות לצאת אל העולם, מה לא טוב להם בלממש את עצמן בבית, ומעניין כמה מהנשים הללו, יש להן נישואין טובים...
אחת10.02.15
12
כתבת שהן רוצות בסה"כ לקדם את המהלך בדרך ההלכה, אז את טועה, לפי סגנון הנשים שמובילות את זה, ממש לא נראה כך, וההיפך הוא הנכון.
יוני10.02.15
11
מה שלא נראה [אפילו חיצוני] חרדי, ולא נשמע חרדי [אפילו בסלנגים], כנראה שזה לא חרדי, הוי אומר שיש זן חדש "חרדי לא דתי".
אבי10.02.15
אכן יש חרדי חדש. הענין הוא שבכל דור יש חרדי חדש. שרה שנירר היתה חרדיה חדשה. מנהלות בתי הספר היו חרדיות חדשות בזמן. הנשים שיצאו לעבודה בתפקידים בחירים ופתחו קריירה היו חרדיות חדשות לפני בדור אחד והיום הנשים שרוצות קול משלהן במחנה הן החרדיות החדשות. ומענין לענין באותו ענין גם החרדים של היום אינם כתמול
עדי בן שמעון 11.02.15
10
מדוע את לא מגיבה בנוסח טבעי ואמיתי שהרבנים גם הם יודעים מהרעיון הגאוני שאתן מציעות. ואם הם לא העלו אפשרות זו. אז כנראה שאין דעתם נוחה בזה. אלא שמבין השורות שכתבת קצת מריח שאת גם בצד שלהן. והכל שקוף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגיבון11.02.15
9
כאשר החברה החרדית נאבקת בתוכה על קיבעון מול פרגמטיות, אין מקום למאבק שלכן, אתן לא נמצאות קודם הזמן או אחריו, אתן לא משתמשות בנכס הנשי של חוש שישי, לדעת מתי מתאים לפעול. חבל, בגללכן רעיון נכון נדחה לשנים רבות.
נני10.02.15
8
עצמה על חשבון כמה נשים מתוסכלות
נחמן10.02.15
7
לרבנים בחיים. ואין מה לשאול על זה את הרבנים, כי דעתם ידועה שהדבר מנוגד לאופי הצניעות, ולעיקר חובת האשה ע"פ היהדות. אין כאן שום התחלה במגזר החרדי. אולי במגזר הדתי. כי כל חרדי אמיתי מקיא רק מהרעיון המעוות הזה, [כולל הנשים החרדיות] ולכן אין מקום לדיון מה התועלת שהנשים יכולות להביא כח"כיות
אמת גמורה11.02.15
6
כן. למי שיודע היסטוריה ככה זה היה בגרמניה שהנשים התחצפו בלי בושה ועוד שמו תמונות שלהם ברבים עד שבא ימ"ש ועשה את מה שעשה, אין לכם אפילו הרגשות של יהודים חרדים איכסה עליכם ובטוחני שילדכם סוררים ומוררים ובעליכם או משוקצים כמוכם או שסובלים ממכם, אדרבה תשימו את התמונות ממשפחתכם ואז נראה אם זה הסגנון שמתא
מישהי12.02.15
5
על אפם וחמתם של גדולי הדור, וסופם שגדולי הדור אמרו, צדקה ממני.רק מלמטה ניתן לשנות את הרעות החולות של החברה החרדית, אשר מכלות כל חלקה טובה.
דן סגל10.02.15
רק רגע כאן, אתה לא דן סגל שמתבטא בתגובות של ההפגנות של הפלג הירושלמי? שם אתה נשמע 'מויסר נפש' אמיתי לכל הקדוש והיקר לעם ישראל. שם נשמע שיש לך "צער" אמיתי על גזירות הגיוס, וטורח להסביר למה ראוי להלחם בכל כח במדינה ומחוקקי הגזרות הכופרים, משומדים, רשעים וכו'... פתאום אתה מעוניין להכניס את הנשים החרדיו
הסבר12.02.15
גלולת אוטיזם או נאיביות?
שרה שנירר10.02.15
אם זה מה שאת מסוגלת לענות -כנראה שבאמת אין לך מה לומר
עדי בן שמעון 11.02.15
4
דבר אחד אני לא מצליח להבין מה ההבדל בין אשת תקשורת/פקידה בהיי טק/פקידה בבנק לחברת כנסת??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי10.02.15
במקום אחד את נמצאת כי כך אמרו לך שאת צריכה - בשביל לתמוך בבעל ובמקום השני את נמצאת כי את רוצה.
עדי בן שמעון 11.02.15
אין הבדל למען מה אתה נמצא במקום מסויים.אם בעבור בעלך או בכנסת כי את מרגישה צורך בזה. אין על זה ויכוח הרי..הויכוח פה הוא על צנוע או לא צנוע. ואין הבדל צניעותי אם יש הבדל במטרה. אז דיי לדבר שטויות ולחפש תירוצים. אני לא רואה שום דבר רע בנשים בכנת זה יכול להועיל מאוד לנשים החרדיות... ואני מדברת מנקודת מ
אבג12.02.15
יש הבדל גדול מאד גם במהות. אשה שנמצאת בתפקיד של רואת חשבון, מנהלת פרוייקטים, היי טק - היא פשוט עובדת במשרתה, מתעסקת בתפקיד שלה, אולי יש לה עניין עם גברים פה ושם, אבל היא יכולה לעשות זאת בצורה מכובדת. אנחנו לא טלי-באן. אבל חכי"ת (או אשת תקשורת - זה דוקא קצת דומה...) זה סיפור אחר לגמרי. התמונות שלה נמ
הבדל12.02.15
3
יש לי ארבע דברים להגיד לכם א- אני נוסע שנים באוטובוסים בערים החרדיות ומעולם לא ראיתי שיורקים על אשה שיושבת בקדמת האוטובוס אז תחפשו שקר אחר שיסדר לכם משרה ב- אשה חרדית יוצאת לעבוד מבחירה והיא חופשיה לבחור אם היא רוצה אברך או בעל מפרנס ונשות אברכים עושים זאת בשמחה ג- גם אם צריכה להיות אשה חרדית בכנס
מאיר10.02.15
2
אני 'מחבל' מהפלג הירושלמי, אבל לא 'מתאבד' פוליטי ולא זורק את הקול שלי לפח הזבל מצביעים ג' כהוראת הגר"ש אחד העם
אחד העם10.02.15
1
אלו התוצאות כשלא שומעים בקול גדולי הדור, ולא הולכים בצניעות, ויש אייפון לא כשר, עכשיו רואים איזה מחיר אנחנו משלמים בחיים לצד הציבור החילוני, וכמה הסביבה משפיעה, אלו הן ה"נושרות" של החרדים.
בעל תשובה10.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24