כיכר השבת

העדות של פטרוב

"הגר"א ווכטפויגל לחנוך זייברט: בני ברק זו סדום"

בקטע וידאו בלעדי שחושף 'כיכר השבת', נראה יוסף פטרוב, מקורבו ונאמנו של הגר"ש אוירבך כשהוא מתייחס למחלוקת הליטאית ומספר על הגר"א ווכטפויגל, מחשובי הרבנים של ארה"ב שכינה את בני ברק כ"סדום" בשל התנהגות תושביה. "עושים שם מעשים אכזריים" התיעוד ותמליל הדברים המלא - בפנים (חרדים, וידאו)

119
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' באדר | 22.02.15
הגר"א וויכטפויגל, במרכז (צילום: באדיבות ארכיון "מגזין העולם החרדי")

במהלך כינוס פעילי תנועת 'דגל התורה' למען מפלגת 'יהדות התורה' אמש (מוצאי שבת) ערכו אנשי פלג בני תורה כינוס מקביל באחד האולמות בבני ברק, במטרה לחזק את עיתון הפלס.

בפני הנוכחים נאמו הרב שמואל אריה לוין רבה של ארגנטינה ומגדולי רבני מפלגת 'בני תורה' וכן יוסף פטרוב מקורבו ונאמנו של הגר"ש אוירבך.

עיקר הנאומים נסובו כצפוי על הצורך בעיתון החדש אשר משמר לטענת מקימיו את ההשקפה הטהורה אותה ביקש מרן הרב שך זצ"ל להנחיל לתלמידיו וכן על האידיאולוגיה הנצרכת בעת הזאת. כמובן שבין היתר "גלשו" הנוכחים גם לעניין הבחירות ונגעו בעיקרי "הפילוג הליטאי".

"כיכר השבת" מגיש תיעוד וידאו ותמליל מעיקרי שיחתו של פטרוב בו הוא מספר כי הגאון רבי אליהו ווכטפויגל מחשובי הרבנים בארה"ב כינה את העיר בני ברק במהלך שיחה שקיים עם ראש העיר חנוך זייברט כ"סדום" זאת בשל התנהגות תושביה.

"לפני שנתיים ויותר עברנו חוויה קשה, אנחנו עוברים גם כיום דברים קשים ומוזרים. מאז אותו יום שלקחו את העיתון, והוציאו ממנו את כל מה שריח הרב שך מדיף ממנו, הוציאו את ההנהלה הרוחנית, את בעלי המניות, ואת כל מי שהרב שך מינה וסמך עליהם וביקש מהם, הם היו האנשים שבמשך שנים הנהיגו את העיתון, שמרו, וכל דבר שיכל להיות להם איזה כוח בעיתון הרב שך מינה אותם במקומות האלו.

"מאז אותו יום שנעשה הדבר הזה, שכוח הרב שך הוסר מהעיתון, עברנו טלטלה מאוד קשה, ועדיין עוברים.

"בשעתו כשהשבועונים כתבו והאנשים ברחוב דיברו ש'תם עידן הרב שך', אנשים חששו ופחדו מזה, אבל אף אחד לא חשב וחלם שההידרדרות תהיה כל כך מהירה. הקב"ה עזר ומיד הראש ישיבה (הגר"ש אוירבך) זירז וחיזק לפתוח את בטאון עולם התורה 'הפלס', ומאז הוא מכה על קודקודם ואומר לו גדל. הראש ישיבה חוזר ואומר על המלחמה נגד העיתון 'מאויביי תחכמני'.

"כשרואים את הכאב הגדול ואת המלחמה הגדולה של חוגים מסוימים נגד העיתון ונגד כל מה שקשור ומי שקשור לעיתון, אם יש מנוי לעיתון רודפים אותו, ואפילו אם יש ספק על מישהו אם מנוי גם אז אסור לו להיות ר״מ בישיבה. כשרואים את זה אז מאויביי תחכמני, מבינים כמה העיתון חשוב ונצרך.

"לא מזמן ראש עיריית בני ברק ביקר בארה"ב ונכנס לאחד מגדולי ארה"ב הגאון ר' אליהו בער ווכטפויגל. הרב אליהו בער אמר לו כי יש תוספתא במסכת שבת שכתוב שם 'אין לך מתון יותר מסדום', אנשי סדום היו אנשים מתונים. שאל הרב את ראש העיר וכי הם מתונים, אותם שחותכים ידיים ורגליים? הרי אין לך אכזריות גדולה מזו, איך אפשר לומר על אנשי סדום 'מתונים'?!

"ענה הרב אליהו בער כי לכל אדם ישנם מאבקים פנימיים בין יצר טוב ליצר הרע, וכשם שדוד המלך כתב בתהילים 'ליבי חלל בקרבי' שניצח את יצר הרע שבו והרגו, כך אנשי סדום ניצחו את יצר הטוב שבהם והמיתו אותו. לכן אנשי סדום מתונים, כי אין להם נקיפות מצפון, ואם מגיע אורח והוא גדול במידותיו מהמיטה שמוצעת לו אז חותכים לו את רגליו, והכל ברוגע ובנחת, כי אין מאבק פנימי.

"המשיך ר' אליהו בער ואמר; בזמן האחרון מגיעים אלי סיפורים משונים מהעיר שלך 'בני ברק', אנשי העיר שלך 'מתונים'. אנשים שם עושים מעשי אכזריות נגד ילדים ונגד כולם והכל לשם שמים. 'זה סדום'! זה מתונים! והמשיך הרב ווכטפויגל; כתוב בתורה 'אז בשרירות ליבי אלך' ואומר על זה הקב"ה 'אז יעשן אף ה' כסדום וכעמורה'. זה אותו דבר. אדם שהולך בשרירות ליבו ולא איכפת לו מכלום ומתאכזר בלי נקיפות מצפון, מבלי להיות אפילו במצב של 'רשעים מלאי חרטה', זה סדום!

"אז יש רדיפות. אבל ברוך ה' העיתון קיים, העיתון שומר! כשרואים את הקרירות ואת ההתפתחות שקורית בציבור אנחנו הרבה יותר מבינים מדוע זקוקים לעיתון. דברים שהיו פשוטים וברורים לכל אחד עד לפני שנתיים, היום זה נושא לדיון.

"השמיעו לי הקלטה ממועצת גדולי התורה מלפני כמה שנים, ובו נשמע הרב אזרחי צועק 'מה קורה עם הגיוס, צריכים לעשות משהו, צריכים לצאת לרחובות, איך אפשר לשתוק'. ומסביר לו שם ח"כ משה גפני ש'אין מה לדאוג' כי גם החילונים מבינים שהגיוס אצלינו זה יהרג ואל יעבור.

"הראו לראש ישיבה מאמר על כוונת צה"ל לפתוח גדוד חרדי של גבעתי אז התקשרתי לחבר כנסת חרדי ושאלתי מה עושים, וענה לי; זה כלום לא, הצבא צריך להתכונן לכל תרחיש שיכול לקרות, זה לא רציני. היום הנושא של יהרג ובל יעבור לא רק שהחילונים מחפשים לדעת אם זה אכן כך, אלא גם בתוך הציבור שלנו פנימה יש בלבול.

"זה הגיע למצב שהגרב"ש דויטש צריך להגיע לכנס בתמיר ולהצהיר שהוא יכול להישבע על כך שהרב שך כך התבטא על הגיוס ושהרב אלישיב הסכים עם זה. יש גם כאלו בתוך הציבור החרדי שטוענים שהחוק החדש הוא חוק הכי טוב שיכל להיות בשביל הציבור החרדי. איפה דברי הרב אזרחי 'לצאת לרחובות'? היום זה כבר חילול ה' לצאת לרחובות.

"וזה טבע העולם שמהדיבורים האלה מתקררים, גם הנציגים מתקררים. הם הולכים לכנסת ומתחברים עם האנשים שם, וכשאין גדול עומד על גביו, מתקררים. וכך גם בעיתון, גם אלו שכותבים מאמרים נפלאים וטובים אם אין ביקורת ואין וועדה גם הם מתקררים.

"הגיע אל הראש ישיבה אחד ממנהלי הסמינרים הגדולים ושיבח את המאמר שכתב הגאון ר' משה הלל הירש בעיתון יתד נאמן נגד האקדמיות, הראה לו הראש ישיבה מה שנכתב על כך בשבוע שאחרי זה באותו עיתון, שאכן אקדמיות זהו דבר פסול אבל גדולי ישראל יושבים ושוקדים כדי לדאוג על פרנסתם של כלל ישראל ולכן חובה למצוא פתרונות.

"לכן עיתון 'הפלס' כתב מאמר בשבוע שאחרי כן שכשיוצאים נגד האקדמיה לא מזכירים במאבק את ה'אבל' כי אין 'אבל' בדבר פסול. לא מקררים את האמבטיה. בעיתון הפלס כשכותבים מאמרים לפעמים לא נעים, כי שולחים שישה ושבעה עמודים והראש ישיבה עובר מילה במילה לפני שזה יוצא לדפוס.

"נכתב פעם מאמר לעיתון על כך שהנציגים מתראיינים לשבועונים ומספרים על תפקידם ב'שחר' ובאקדמיה, וחששו שאולי זה מדי התקפי נגד מפלגת דגל התורה, העברתי את המאמר לראש ישיבה וראיתי אותו עובר על זה שוב ושוב. שאלתי אותו מה דעתו, ואם זה טוב, וענה לי שזה כמו לקרוא ביקורת על המפד"ל, אז להכניס לעיתון, שאלתי. ענה לי הראש ישיבה; אם את זה לא יכניסו לעיתון, אז בשביל מה העיתון קם?!.

"אחרי הבחירות האחרונות לכנסת נכנסו הגאון ר' משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה והגאון ר' ברוך וייסבקר ראש ישיבת בית מתתיהו, לראש ישיבה וסיפרו לו שיש אדם בשם ידידיה שטרן מהמכון לדמוקרטיה שנפגש איתם ואמר להם שהוא מבין שחוק הגיוס חייב לעבור בכפייה והם חייבים להתנגד אליו, אבל לכל הפחות שישבו איתו כדי לראות איך אפשר להגיע להסדר של 'הרע במיעוטו', ושאלו האם להמשיך להיפגש עימו. הראש ישיבה הזדעק לעבר ר' משה הלל ושאל אותו 'מה ר' אהרון קוטלר היה אומר זה' וחזר על זה שוב ושוב.

"הרב וייסבקר שב והדגיש כי פניו של ידידיה שטרן לטובת הציבור החרדי, אז אני הוכחתי להם ממסמכים ועובדות כי אותו ידידיה שטרן עומד מאחורי החוק החדש של הגיוס, ושניהם התקשרו למחרת להודיע לראש ישיבה כי 'אם הראש ישיבה אומר שלא, אז לא'. לא הייתי מספר את זה, רק כיון שראיתי שהביקור אצל הראש ישיבה פורסם בשעתו, ראיתי לנכון להבהיר מה היה שם. היום אנחנו לא אוחזים שם.

"כי אם לפני הבחירות נכנס ח"כ משה גפני לראש ישיבה ואמר לו שעדיף לא לדבר על נושא הגיוס לפני הבחירות כי זה יזיק, אבל אחרי הבחירות העולם ירעש. ומה קרה? העולם לא רעש. העולם כמנהגו נוהג. הדיבורים הקרים על החוק הם מבית ומחוץ, אומרים שיעדי הגיוס בחוק הם לא כל כך נוראיים, ובסה"כ יקחו כמה בחורים שאינם לומדים למסגרות הצבא. אבל זה טבעי שכך יהיה. כי אם אין עיתון שיזעק על העיוותים יומם ולילה, בני אדם מתקררים".

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
הפלא ופלא מי שעושה אותם זה חבורת החלאות הקרויה "מחבלים" שבנו של פטרוב הארור נמנה על ראשי הכנופיה הלזו.
אבי23.02.15
47
כדברי הרבנית טברסקי
דעת23.02.15
46
מעניין שמסומן בכוכבית אדומה שאין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה דיבה ולשון הרע. וכל התגובות שאתם מעלים שהם נגד קבוצה מסויימת כוללים לשון הרע ביזיון תלמידי חכמים ועוד מרעין בישין. מעניין מה הקריטרונים שלכם לחשון הרע ביזוי תח ??? אולי לכם יש ספרי הלכות נסתרים שאינם ידועים לנו הציבור. וגם תגובה זו בבקש
מגיב נפעם23.02.15

הצגת כל התגובות

45
שיש מחלוקת? יש לך שימחה שהצלחת לפלג את ציבור החרדי? הסג באמת גדול, אפילו שונאים הגדולים שלנו לא עשו גיהינום הזה.
אחד23.02.15
44
לעשות חגיגות באולם יש להם כסף! למה ? בשביל מה ? כדי לקלקל לג'? אין לכם מה לעשות?
מיקי23.02.15
43
קשה להאמין איך מאיתון שרב שך זצ"ל ראה רק אמצעי עשו קודש, ולא סתם קודש-קודש הקודשים. איך פגעו באיתון הקד', בעורכי האיתון ד' ירחם!!!!!!!!! על מה צעקה גדולה? על תבלבלו את מח הרב שטיינמן שליט"א ראה את כח שאותם עורכי איתון קיבלו, כביכול הם כבר גדולי הדור ולכן העיף אותם, זה הכל. חיפשו מי יכול להיות לצידם
חרדי23.02.15
42
הילדים שלכם ייראו כמו הנוול קרויס.
סיקריקים23.02.15
41
פטרוב שולח את ילדיו להתיצב נגד הוראת הר"י שלו... ואח"כ הוא מדבר על פשרנים...
גימל22.02.15
40
הזקן ממרא שלכם שמח לקרוא את המאמרים.
אל תחשוש22.02.15
39
יודע את הש"ס בעל פה ישר והפוך.
צחי22.02.15
גם אלישע בן אבויה היה ידען עצום
חפץ לגלות רצונו יתברך22.02.15
38
השפתיים?
אבי22.02.15
37
כך הורה מרן הגר"ח
אפלון22.02.15
36
את קורע את המסיכה מפסטיבל הצביעות שמתחולל בציבור החרדי
איש22.02.15
35
ממש לא עסקן אלא תלמידו חביבו של מרן שליט''א הוא ת''ח בקנה מידה עולמי
המבין22.02.15
מומלץ לשמוע את דעתו על כת עץ הדאעש
מרן חרדקי אפשטי22.02.15
ולכן הוא נהיה מאן דאמר? הוא נשאר מחשב דפוק!!
יעשו עץ גבוה...22.02.15
34
ה"דחילו רחימו" שהם נתקפים כאשר מדברים על ה"עיתון"? גם הכנסת נהיית "קודש קדשים". התהפכנו על הראש? האם לכל החברה האלה אין אישה שצריכה אותם לידה? ילדים שצריכים דמות אב המתרחקת מכל מחלוקת כמו מאש? זכרים בעלי אגו ומחרחרי ריב.
מיכל23.02.15
33
אם הוא כ"כ נלחם בשביל העיתון איך יכול להיות שכשלבין עזב את הפלס הוא ביטל את המנוי ואמר לתלמידיו לבטל? הרי הר' שך נגלה אליו בחלום ואמר לו שהפלס זה ממשיכי דרכו והר' שטיינמן הוא הגילגול של ישו לא? בושה וחרפה שקבוצת אנשים שמתיימרים להיות רבנים ישבו וידברו נגד הר' שטיינמן!!! לוקחים קבוצת תתי רבנים והופכי
שונא מזרוחניקים22.02.15
32
בעל מידות תרומיות של חכמה !
!22.02.15
31
לפתוח את הפלס! מי שדחף אותו כל הזמן זה היה הרב קרלינשטיין מאשדוד. אז בבקשה אל תשכתב את ההיסטוריה!!!
אחד מבפנים...22.02.15
יש את הקלטת המביכה עם איראם ערב הבחירות לעיקרייה
מרן הרב קנייבסק22.02.15
30
פטרוב יגע לאותו מצב.
תראו מי לידו22.02.15
29
כתב במכתבו שנציגי דגל התורה פועלים בנושא הגיוס בניגוד לדעתם של "רוב" ראשי הישיבות שליט"א וזצוק"ל, ולכן פרש ממועצגה"ת, חוץ מהרב שטיינמן שהיה יחיד שתמך בזה, אז שלא יבלבלו את המוח היום עם רוב מנין ובנין
יוסי22.02.15
כי מרן הרב שטינמן חכם ופיקח אדיר ויודע לנהל מאבק לא רק עם חרב כמו מאבקו של יעקב עם עשיו גם עם דורון
מרן אפשטיין22.02.15
זה לא גיוס?, וכי מישהו חלם שיגייסו בכפיה, כל התוכנית שלהם שזה יעבור בשתיקה בחסות הרב שטיינמן שהוא נגד מחלוקת כל זמן שזה לא נוגע אליו. אם לא המלחמה של ר' שמואל היית רואה כבר בכל בית כנסת חרדים עם מדים
יוסי22.02.15
של נושרים
טל23.02.15
י"ש !
!22.02.15
אולי עמדת הרה"ג מהרמ"ש שפירא זצ"ל לימין מרן הגראי"ל קשור ללשונו החריף של הגאון רב א-לי בער שליט"א שהי' חתנו של מהרמ"ש עד שהתגרשו מתוך טענות איומות והזכרת צורך היתר מאה רבנים מטעם נשתטית, טענה שכאב להגרמ"ש באופן מר וסבל נורא. ב"ה אח"כ מצא הגאון רב א-לי בער עזר כנגדו בת הגאון הרב בלום זצ"ל מקליבלנד יד
אברעמיל23.02.15
28
יוסלה יוסלה, מבינים אותך מצוין, ואת רבך משכונת שערי חסד, נעבעך, הפסדתם עולם ומלואו בגלל רדיפה אחר יצר השליטה ודחיקת כל מי שלא כמותכם לשוליים. עכשיו משלמים את המחירים... המקום ינחם..
השפוי23.02.15
27
כל הצורת התבטאות הזו . רבונו של עולם! בני ברק סדום ומה אתה ? לוט? כל הפוסך במומו פוסל ועמך כולם צדיקים היה אחד שעיקם והשמיץ ושמו הרב שך ולאף אחד אין את האומץ לצעוק "המלך ערום" . אז משמיצים עיר שלימה במקום לקום ולהגיד "אנחנו מוקיעים את דרכו של מחרחר המריבות הגדול ביותר בדורינו" די לדרך הזאת די
חילול השם22.02.15
26
עוד הוגה דעות קטנציק. השם ישמור.
חיים בן תורה22.02.15
25
אכן יש רדיפה מזעזעת ומאורגנת כנגד כל מי שלא מתיישר עם החצר למרות שאיני שייך לא לאלו ולא לאלו א"א להתעלם מהנורמה של רדיפה ואלימות בפרט כלפי ילדים רכים ועוד שהדבר נעשה בהסכמה שבשתיקה של מלמדים ומנהלים?? לאן עוד ידרדר הציבור החרדי??
אגודאי22.02.15
רודף בשטיבל אחרי קוגל וטשולנט... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרר'23.02.15
ניתן לעזוב את המועצת והמפלגה לעבר העדה החרדית הרבה עשו כך וכך הוקם העדה החרדית כאן נעשה חיסול ממוקד ליו"ר מועצת גדולי התורה עם חוגי בית והסתה טוטאלית על אישיותו מדוע לא להעיף אותם מהמוסדות שמרן הרב שטינמאן דואג לקיומם??? ועד הישיבות כפוף למועצת גדולי התורה
רחמים22.02.15
24
נותנים במה לכלבים של הזקן ממרה .
אריק22.02.15
23
הציבור הליטאי חייב להפסיק לקדש עיתון, עיתון איננו דבר קדוש.
909022.02.15
22
כןכןכן
שפוי22.02.15
21
וכי זה שזה לא "השיטה" שלנו אז זה לא נכון
משה22.02.15
לשבור את הרמזורים לא! לעשות פקקים לא! אמרת שמותר לחשוב אחרת לא?
שונא מזרוחניקים22.02.15
20
יש משהו רקוב בבני ברק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא22.02.15
19
בזה שפטרוב חי זה הסתר פנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל23.02.15
18
זצוק"ל. "הרב" רפי וולף סיפר ששמע מהרב שטיינמן שכל המלחמות שהרב שך עשה היו "שלא לשם שמיים" ומזה תבינו את כל המלחמה שלו בכל הדרך ובכל ממשיכי הרב שך, אז מי שרוצה ללכת עם הרב שך שגדל אצל הגרי"ז והגרא"ז שימשיך בדרכו, ומי שרוצה ללכת עם הרב שטיינמן שגדל אצל הרב בוצ'קו בשוויץ ואצל בעל השרידי אש שיילך בדרכ
אברך מבני ברק22.02.15
זוהי רעידת אדמה כפשוטו. אי אפשר לשים את הרב שטיינמן כממשיך של גדולי הדור הקודמים.
יהודה24.02.15
17
את הקליפות הטמאות האלו
לוי22.02.15
16
ב"ב=סדום אנא כל בני תורא צאו מהר מב"ב יהיה לנו אויר נקי
חיים אפשטיין23.02.15
15
אוי כמה שר' חיים צדק.
סיקריקים22.02.15
14
לא מבין למה ככר השבת צריך לתת במה לאנשי קורח המורדים בגדול הדור תיקחו חכמה מאשתו של און בן פלת לכם לא יצא שום דבר מהחיזוק של פטרוב ומרעיו
שלמה22.02.15
13
כולנו למערכה למען יהדות התורה בואו נראה להם את כוחנו בקלפיות כל קול זה נגד לפיד ואנשי הקרח ועדתו. בשבת לא לשכוח לכוון עליהם באשר קרך בדרך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים23.02.15
12
והתשובה היא לא הר' אוירבעאך !!! הוא מיעוט שבמיעוט. רוב גדולי וחכמי ישראל רוב ככל ישיבות רוב ככל הציבור אינו חפץ בהנהגתם. נקודה. שאר הטענות והמענות מתבטלים.
עיקר המחלוקת22.02.15
למה למה למה למה למה למה למה???? ★ ??? ★ ????? ★ ???? ★ אחי ורעי יהודים יקרים נא תתעוררו!!! בתוך מספר שבועות יכולה תתחיל מלחמה גדולה בצפון!!! ★ והקב"ה מעורר אותנו לזעוק אליו למשיח ולגאולה!! אנו מוקפים בצרות!!! ★ אנא פיתחו את הלב! תתפללו לשם ית’, הגיע הזמן לחזור בתשובה! כי לא נותר לנו עוד הרבה זמן!! ★
למה למה למה למה22.02.15
11
קמפיין "טובים השניים מן האחד" יוצא לדרך. בימים האחרונים התגבשה קבוצה ספונטנית של פעילי שטח שהחליטו לצאת בקמפיין הקורא לכל מצביע טבעי של יהדות התורה לאמץ לעצמו מצביע פוטנציאלי מחוץ למאגר הקולות הטבעי ולהביאו אל הקלפי ביום הבחירות על מנת להגביר משמעותית את כוחה של יהדות התורה. אין זה סוד שחברי הכנסת
ד. מ.22.02.15
למה להכניס את הראש בין הרים גדולים, כולם מצביעים ש"ס, מבחינת הכוח זה כמו להצביע ליהדות התורה, וחוסכים את ההתערבות במחלוקת בין הגדולים
אברך ליטאי22.02.15
10
לא יאומן נופת הצופים העוטפת את האינטרסים הרדודים מנהיגינו הגראי"ל קדש הקדשים ידע מה שעשה לחלאות אלו
חפץ לגלות רצונו יתברך22.02.15
9
כל מי שמכיר את החלאה הבלתי אנושית הזאת יודע שהוא מזוייף מתוכו. קרובי משפחתו מתייצבים בבקו"ם...
אני22.02.15
8
זה שיש קומץ משעוממים ועושים חילול ה זה לא אומר שתושבי בני ברק הצדיקים גרים בסדום המודרני, בכל דור היו הערב רב שהשחירו פני היהדות ,יבוא בעל הכרם יוציא הקוצים והדרדרים וישארו השושנים
סהר22.02.15
7
הוא ורבו ידעו לרדוף כל אחד שלא סר לגחמותיהם. עיין ערך ר' חיים גרינימן, וערך ר' דוב לאנדא. טלו קורה מבין עיניכם.
חחחחחחחחח23.02.15
6
למרות "שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" הם כבר ימצאו איזה לומדוס ויסתדרו עם זה העיקר שלהמשיך מחלוקת ומריבות שנאת חינם ועוד וכמובן הכל לשם שמים קודם היו פרנקלך, וספרדים למיניהם, וחסידים למיניהם עכשיו בינם לבין עצמם ועוד היד הנטויה להיכן עוד יגיעו ובאיזה עוצמה רק ה' יודעה
RAFI22.02.15
די לעריצות ולממשלה הליטאית
די22.02.15
עדיין פרומיל % מהמחלוקות שהיו בחצרות החסידים כלך לך לספרי ההסטוריה
+++22.02.15
5
ואתה כולך מחויך... אולי לא כל כך קשה לך, אלא הפוך?????בדקת את עצמך???
אני22.02.15
4
מספרים להם קצת מפה וקצת משם והם מתערבים ודוחפים את אפם... מדוע הם צריכים את חו"ל כדי לחזקם??? הפלג ופטרוב- הם סדום בעצמם- הרודפים מתבכינים ומציגים עצמם מנרדפים....
יעקב22.02.15
3
הרה"ק חיים קנייבסקי שליט"א אז, הוא סיפר שרבי חיים לקח חלילה כסף ממיסיונר, זוכרים?
יוני22.02.15
2
הרב יעבץ הרב פלונצ'ק הרב בונים שרייבר הרב שעיה אדלר הרב דיסקין הרב איתמר גרבוז וכך הלאה
מוכי עץ22.02.15
1
ת''ח מפורסמים מב''ב יכולים להתבייש בידיעותיהם כשיעמדו מולו
המבין22.02.15
ר חיים
אפליון22.02.15
זורקים אברכים מכוללים שוברים יד של ראש ישיבה,מלשינים לצבא על בחורי ישיבה עריקים, מפטרים חזנים, רודפים רבני קהילות..אין מה לומר,אתה צודק.
צדק לצודק22.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24