כיכר השבת

"ציניות ורוע"

'מסמך הדרישות' של רמתי מהורי התלמידות • חשיפה

לפני מספר חודשים חיתן מנהל "סמינר באר מרים" אהרן רמתי את אחת מבנות הסמינר • להורי החתן והכלה נאמר כי הם לא מוזמנים לאירוע מאחר והם העידו נגד רמתי והסמינר • בפני ההורים הוצב תנאי - לחתום על מסמך המנקה את רמתי מכל הטענות • "כיכר השבת" חושף כעת את מסמך הדרישות (חרדים)

76
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | א' באייר | 20.04.15
אחת מבנות המשפחה בסמינר
אחת מבנות המשפחה בסמינר (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

איך הייתם מגיבים אם אדם זר היה מודיע לכם בצורה חד-משמעית שלא תראו את הילדים שלכם יותר? איך הייתם מגיבים אם אותו אדם היה מחתן את הבנות שלכם ללא ידיעתכם, עם חתן שאינכם מכירים ובנוסף, מציב בפניכם דרישות ותנאים בכדי שתוכלו להשתתף בחתונה של בתכם? זה בדיוק הסיפור של משפחת סוקולובסקי.

שתי בנות המשפחה לומדות מזה תקופה בסמינר "באר מרים" של אהרון רמתי בירושלים, נגדו יצאו בחריפות כל גדולי ישראל. רמתי דרש מההורים לחזור בהם מעדויות שנתנו בבית הדין בתביעה שהתנהלה נגדו ו"לנקות" אותו מכל הטענות שהטיחו בו.

נתחיל מהתחלה. למשפחת סוקולובסקי 11 ילדים. שתיים מהבנות הגיעו בדרך-לא דרך אל הסמינר וכבר שנים שהן מנותקות כמעט לחלוטין מהוריהן. רמתי חיתן לפני כשנה וחצי את הבת הגדולה וכצפוי, ההורים לא הוזמנו וידעו רק ברגע האחרון על קיום החתונה.

לפני כחודש וחצי חיתן רמתי גם את הבת הקטנה יותר עם אחד מבני משפחת חממי, שרוב בנות המשפחה נמצאות בסמינר ותחת שליטתו המלאה של רמתי. (בנות משפחת חממי נחשבות, כך על פי עדויות, לידו הארוכה של רמתי ומבצעות עבורו את כל השליחויות שהוא מטיל עליהן).

הפגנה נגד אהרן רמתי, בשבוע שעבר (צילום: אהרן רבינוביץ, כיכר השבת)

כמו בחתונת הבת הגדולה, גם בחתונת הבת הקטנה הודיע רמתי למשפחות דרך שליחים כי הם לא מוזמנים לחתונה. אלא שרמתי הציע להורים הצעה "מפתה" - תחתמו על מסמך בו אתם מודים כי כל מה שאמרתם נגדי הוא שקר ועשיתם זאת בעקבות "הסתה" של פעילי ארגון "לב לאחים" ואז תוכלו "להתאחד" עם הבנות ולהגיע לחתונה.

כעת חושף "כיכר השבת" את מסמך הדרישות של רמתי מההורים. על פי עדויות מבוססות, רמתי בעצמו ערך את המסמך. (משפט אחד צונזר בכדי לשמור על על פרטיותה של הבת).

בכותרת מסמך הדרישות נכתב: "ראשי פרקים להשבת השלום בבית משפחת סוקולובסקי. למדונו חז"ל כי אדם הרוצה לשנות דרכו, עליו לבטא זאת בשלושה דברים: 1. בעזיבת החטא. 2. בחרטה על העבר. 3. בוידוי על מעשיו".

לאחר מכן נכתב: "לכן, אם רוצים ב-א-מ-ת לפתוח דף חדש ולהשיב את הקשר בין בני המשפחה, צריכים להראות נכונות אמיתית ללא שום סייגים, עם כל הקושי שבדבר". בהמשך המסמך מפרט רמתי את הדרישות מההורים (הדברים נכתבו כאילו ההורים כתבו את המסמך): "ביקרנו במקום, התרשמנו מאוד לטובה, ראינו שנוי לטובה, הודינו לו (המכתב מצו"ב) "ספר תורה הגיע הביתה"".

"היה בינינו ובין הרב קשר מצוין! שכלל ביקורים בבית הרב. ובודאי לא היתה שום בעיה כלשהיא, עד ש"צוות ההרס" של "לב לאחים" - הכולל את המשפחות שכבר נהרסו על ידן (מודגש: לפרט שמות של המשפחות ושל אנשי לב לאחים, וכן את דרכי הפעולה וההתססה שלהם). התסיסו אותנו נגד בשקרים גסים עד שנלחמנו בטרוף הדעת! הכינו את בנותנו ברחוב! ובהסכמתם מסרנו את אפוטרופוסיות בתנו לידי הרווחה! והעדפנו סביבת בנות משאול תחתיות (בכללן בנות החיות עם ערבים!) במוסד סגור על פני סמינר של צדקניות".

"בנותינו שהזדעזעו ממעשינו אלה, סרבו ליצור איתנו קשר. ואם כן, למעשה "לב לאחים"/בלוי/... הם אלה שנתקו את בנותינו מהבית! ולא שזאת היתה המגמה הרווחת במקום. וזאת כמובן - היפך! מה שצעקנו בבי"ד ואצל רבנים רבים והכפשנו את שמו של הרב על לא עוול בכפו".

רמתי מוסיף ודורש (כאילו ההורים כותבים): "וכן, כנגד מה שבקשו מאתנו לטעון שהרב לא נותן לבנות להתחתן, בתנו נשאה בסיוע הרב רמתי לבן תורה אמיתי, מאושרת+בת. וכעת עומדים אנו בפני חתונת הבת השניה שנמצאת שם".

"אנו רוצים להודות על הטעות הנוראה שהצליחו אנשי לב לאחים לסחוף אותנו אליה. אנו מרגישים את ההפסד העצום והחסר של הימים שיכלנו לרוות נחת ושמחה משפחתית של אחדות, כפי שמצוי אצל עשרות משפחות בנות-הסמינר".

"על לא עוול בכף הזקנו כ"כ למי שהיטיב לנו ולבנותינו ללא כל רווח כספי ועם הוצאות למכביר".

אנו מתחייבים בזאת שמכאן והלאה לנסות בכל מה שאפשר לתקן ולמנוע נזק להבא: הוצאת שם-רע, בזיונות, השמצות... נסור מרע וננתק כל קשר למחרחרי הריב והמזיקים ההרסנים".

לסיום נכתב באופן מודגש: "אי כיבוד ההסכם, יטיל עלינו בלבד את האחריות לפירוק החוזר והסופי של המשפחה".

לדברי גורמים המעורים בפרשה: "הציניות והרוע שנוטפים מהמסמך בלתי נתפסים". לדבריהם, "רמתי בעצם מכריח את ההורים להודות ולקחת את האשמה על כל הזוועות שהוא בעצמו עשה. הוא מכריח את ההורים, שיודעים שהוא גזל מהם את הבנות, להודות כאילו הוא בכלל הציל את הבנות מידי ההורים. אנחנו לא מכירים הורה אחד שהיה חותם על מסמך מרושע שכזה".

ניסינו לקבל את תגובת אהרון רמתי אך ללא הצלחה.

קראו עוד

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
איך אפשר
מאיר כץ22.04.15
31
חצי מיליון רק מעמותה אחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דקלה21.04.15
30
הלוואי יפרקו את הרמתי הזה.. שיקבל עונש משמים על מה שהוא פעושה לבנות האומללות האלה,ידוע שאישה קלה בדעתה.. אז ה ישמור פשוטטט!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה20.04.15

הצגת כל התגובות

29
לכול היפי נפש שאומרים ההורים אשמים . או שלא מדובר במשפחות חרדיות . וממש עושים עוול לשטן הרמתי אז בבקשה שיקרא את הכתבה ויבין במי מדובר וזה רק קצה הקרחון עוד לא שמענו כלום לאט לאט יתחילו להגיע הרבה ידיעות וראיות שלא נוכל להאמין למה אנחנו שומעים למה שהשטן הזה עשה לבנות ומה עוד הוא מסוגל לעשות אים ל
אחד שמבין20.04.15
שייצאו נגד רמתי? שקר וכזב, לא היה ולא נברא! אדרבה, גדולי ישראל האמיתיים - תמכו בו, וזאת אני יודע אישית. במקרה אחד, שמעתי בעצמי אחד מגדולי ישראל זצוק"ל, שאמר לו כי דרכו נכונה, אבל אין בכח הדור להתנהג היום כך, ואם יצליח בזה - אשריו.
דון קישוט20.04.15
28
מה כתוב בשורה הראשונה שמחקתם? ובכלל איפה החתימה שלו? אני יכול ליצור כזה במחשב....
שקרנים20.04.15
טמבל הוא לא יחתום על כזה דבר הוא שלח להם שהם יחתמו
אח שלה21.04.15
כחוקר משטרת ישראל לשעבר (כעת בפנסיה) אשר חקר לפני 6 שנים יחד עם אחרים את פרשת סמינר באר מרים. המכתב הזה ספציפי, היה בשולחננו, ונבדק. תוצאות הבדיקה: המכתב מזוייף. לא נכתב ע"י רמתי או מי מטעמו, ואף נעצרה בקשר אליו כותבת המכתב (במחשב), היא שוחררה לאחר חקירה באזהרה, מחוסר אשמה, כי מבחינה חוקית, לא ניתן
אריה בורוביץ21.04.15
ובמקרה טיפלת במכתב הזה, ועכשיו במקרה הגעת לכתבה הזו???
מקרה21.04.15
אם כבר לך על משהו פיקנטי יותר
ארי01.05.15
27
בסיפור של כת לב טהור, לב לאחים לא רצו לעזור לנו לפרק את הכת. מעניין שכאן הם כן מתעוררים, למרות שכאן אין שום סימן ועדות לכת. החתום, נפגעי כת לב טהור
נפגעי כת לב טהו20.04.15
26
מאוד מעניין שכל פעם שמישהו מעלה טענה אמיתית ענינית נגדו הוא פשוט נעלם ולא מגיב ורק אחרי כמה ימיםשעות ארוכות הוא מוציא איזה תגובה מתחמקת או שולח עוד שפחה שלו לתקשורת לומר את מה שהכתיב לה מראש...זה ממש לא מסתדר עם בנ"אט שטוען שהסמינר שלו מצוין ואין בו שום בעיה והכל מעולה ומרצון הבנות ולא מנתקים אף אחד
על ראש הגנב21.04.15
כחוקר משטרת ישראל לשעבר (כעת בפנסיה) אשר חקר לפני 6 שנים יחד עם אחרים את פרשת סמינר באר מרים. המכתב הזה ספציפי, היה בשולחננו, ונבדק. תוצאות הבדיקה: המכתב מזוייף. לא נכתב ע"י רמתי או מי מטעמו, ואף נעצרה בקשר אליו כותבת המכתב (במחשב), היא שוחררה לאחר חקירה באזהרה, מחוסר אשמה, כי מבחינה חוקית, לא נ
שמעון אופניים23.04.15
הרבנים רצו שהכלה תסכים לאבא להגיע אחרי מה שהוא עשה לה ולכן הציעו את המכתב הזה, אבל אבא לא היה מוכן ורצה להמשיך עם העלילה במקום לבוא ולהודות ולשמח את בתו ביום חתונתה
רננה22.04.15
25
שמשרד החינוך של הציונים לא יתערב חלילה בנעשה בין כתלי מוסדות החינוך שלנו (?!?!)
רפאל20.04.15
24
העלתם כתבה שלה היום בבוקר...שהיא ממש לא מבינה מה רוצים ממנו???...סתומה, גם את צריכה להכנס לשם....את רק מפריעה לאנשים עם שכל בראשם.
איפה?20.04.15
23
עשה לך רב-בחרו ברב הרמתי. ועשית ככל אשר יורך- שומעים בקולו גם על שמאל שהוא ימין. כאשר דברי ההורים סוטרים לדברי הרב, שומעים לרב.
דן סגל20.04.15
22
כמו שעשו לכמה כוללים בבני ברק?? יש מספיק עילה רק להיכנס שם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף21.04.15
ולא מצאו שם כלום מעבר לסמינר עם דרכי חינוך קנאיות. לא כת ולא נעליים. הבנות שם פשוט ישבו ברחובות, חלקן לאחר מריבות עם ההורים, ורמתי אסף אותם אליו. מה רע בזה?
יוסי21.04.15
כחוקר משטרת ישראל לשעבר (כעת בפנסיה) אשר חקר לפני 6 שנים יחד עם אחרים את פרשת סמינר באר מרים. המכתב הזה ספציפי, היה בשולחננו, ונבדק. תוצאות הבדיקה: המכתב מזוייף. לא נכתב ע"י רמתי או מי מטעמו, ואף נעצרה בקשר אליו כותבת המכתב (במחשב), היא שוחררה לאחר חקירה באזהרה, מחוסר אשמה, כי מבחינה חוקית, לא נ
שמעון אופניים23.04.15
21
מה כל כך נורא במכתב? יש פה מגמתיות נוראה. הצד שכנגד טוען שמסיתים נגדו על לא עוול בכפו ורק דורש שהם יודו בכך. אין במכתב שום דבר שנראה כ"שקר" אלא נסיון לטהר את שמו של הרב הזה מעלילת שווא)לטענתו( (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעין אובייקיבית21.04.15
20
ממש לא מבין איך נותנים לפושע עזה חופשיות??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי21.04.15
19
וכל מילה מיותרת
א.ל.20.04.15
18
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גואל רצון20.04.15
17
להם עבודה? והמבין יבין......ומי שלא הבין, כשיגדל יבין.....
מינה20.04.15
בנות ישראל האהובות, זה הסיפור שהוא מספר לכם כבר שנים!! העסקנים נגדו, המשפחות נגדו, לב לאחים נגדו, כולם נגדו והוא קדוש מעונה, בנות הוא מספר לכם סיפורים כדי שתישארנה תחת חסותו כי כל בת שווה כסף!!! בכתבה שהוא עשה עם כיכר השבת ב2011 הוא מנפנף בפסק בית דין שאין בו טענה נגדו וכעת שיש פסק דין של אותו בית
דקלה21.04.15
16
נשא לבבנו אל כפיים לאבינו שבשמיים!!!!!! נרים קול זעקה יחדיו ונוציא שבויות אלו בגוף ונפש מאפילה לאורה !
עד מתי!!!20.04.15
15
ככה עובדת השיטה, אהרון רמתי מכין אתכם להתנגדות ההורים ואז שזה קורה כי אף הורה לא יסכים לדרך הזו אתם ממש מאמינות שהוא כל יכול וחוזה את העתיד. בנות אהובות אהרון רמתי קיבל בשנת 2014 חצי מיליון שקלים עבור כל הבנות ששוכנות שם במרמה דרך עמותה. הוא מתעשר על גבכם על גבי נפשכם, ואתם ישנות על מזרונים ומסתפקות
דקלה20.04.15
14
האם משהו דבר עם רובן וככולן מהמשפחות שמרוצות השבנות שלהן שם. בלוף אחד גדול
אמת20.04.15
13
כבר שבועות שכותבים נגד רמתי ולא הבנתי מה בדיוק הבעיה......האם מדובר בס״ה בשטיפת מוח לבנות שהוא אדם מורם מעם וחייב להיות מנהיגם,ומתנהג במעט אלימות בכל מי שמפריע לו..אם בסופו של דבר אינו עושה טעויות של ממש נניח לו .... ונטפל בגרועים ממנו,אילו שנוהגים באלימות אכזרית לכל מי שלא מתכופף להנהגתם,וגם עושים
צועד בדרך ברורה21.04.15
12
נשמע שהבנות שם עם רמה שכלית בינונית ומטה ולכן הוא מצליח...
ציניות זה אכזרי20.04.15
11
אני כבר לא מאמין לאף אחד
משה20.04.15
אכן לא התחתנו שם בעקרון כיון שחלק משטיפת המוח היא לחפש חתן בדרגת "יצחק אבינו" וכיון שאין בנמצא כזה...אז לא מתחתנים... אך החצי שנה האחרונה אולי כיון שהרגיש קיצו קרב התחיל לנקום בהורים שדיברו נגדו ולחתן להם את הבנות. כל מי שדיבר משהו מצא את ביתו מחותנת עם איזה תימני תורן ש"הרב" הצליח לסחוף גם... תבדוק
נוקם בהורים21.04.15
10
לא הבנתי עדין מדוע הרשיות לא בתמונה מחר כולם בהריון מהפושע הזה הממשלה צריכה להכנס ולדאוג לסגור מוסד כזה חילול ה גדול
אדל27.04.15
9
נראה כאילו לצוות כיכר השבת יש עניין אישי לפגוע באנשים ספציפיים ללא הוכחות
אריה21.04.15
8
למרות שאתה לא ראוי לתגובה אבל בכול זאת נעשה איתך חסד אים אתה טוען שיש הורים שתומכים במנוול מעניין איפה הם לא שומעים אותם ולשיטטתך שהמקום הוא טוב אני מברך אותך שאתה וזרע זרעך עד עולם תהיו קשורים לרמתי ולמדרשיה לעולמי עולמים אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל720.04.15
7
אדם מטורף!!
rtgrtg20.04.15
6
להזהר מהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איכס20.04.15
5
מעניין כמה כסף הוא משלם לבנות המדרשיה השוויות שלו עבור התגובות שהם מעלות לו סליחה בעצם הוא לוקח מהם כסף סליחה ארור ונוול סופך מגיע תכין תיק אתה הולך להירקב הרבה זמן בכלא בעה רק אל תפליל את כול הסובבים אותך שיהיה לפחות מי שיקנה לך סיגריות בכלה שתיחנק אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת20.04.15
4
מטומטם הבנאדם הזה!!! לא שפוי בעליל...!אינשלהה יתפסו אותו ואת השקרים שלו כמה שיותר מהר!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזעת!!!!20.04.15
3
הוא עושה על חשבונם
שופט בג"ץ21.04.15
כחוקר משטרת ישראל לשעבר (כעת בפנסיה) אשר חקר לפני 6 שנים יחד עם אחרים את פרשת סמינר באר מרים. המכתב הזה ספציפי, היה בשולחננו, ונבדק. תוצאות הבדיקה: המכתב מזוייף. לא נכתב ע"י רמתי או מי מטעמו, ואף נעצרה בקשר אליו כותבת המכתב (במחשב), היא שוחררה לאחר חקירה באזהרה, מחוסר אשמה, כי מבחינה חוקית, לא נ
שמעון אופניים23.04.15
2
יש חממי תמנים , יש פרסים , וגם בין התמנים עצמם לא כל החממי קשורים.
חממי20.04.15
מדובר בחממי מסנהדריה המורחבת. הבנות שם נטרפו עליהם דעתם!!
אחת שיודעת 21.04.15
1
מזעזע הבנות לא צריכות להיות שם! פשוט ככככה כואב הלב נורא למראה הפגנה פשוט ככככה מפחיד זה נקרא מממש כת הבנות נמצאות בעת מפחידה שסוגרת אותן שם! ק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתי20.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24