כיכר השבת

'יתד נאמן' תוקף

חרדים בהדלקת המשואות - "שוליים, בלי שמץ חרדיות"

"יתד נאמן" יוצא במאמר חריף נגד החרדים שחוגגים עצמאות ומצדיק את דברי העיתונאית יעל פז-מלמד בגנות החרדים שהשתתפו בטקס הדלקת המשואות • "העובדה שכיפה שחורה מעטרת את ראשם, אינה אומרת דבר. גם לא אם נותרו כמה שערות בודדות בפאותיהם, ובוודאי שלא החולצה לבנה" (חרדים, בארץ)

33
ישראל כהן | כיכר השבת | ז' באייר | 26.04.15
טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בשנים האחרונות בוחרים יותר אנשים ומשפחות הנמנים על בני המגזר החרדי, לא רבים הם אבל גם לא מעטים, "לחגוג" באופן כזה או אחר את יום העצמאות בין אם המדובר בהשתתפות בטקסים רשמיים או לחילופין בחגיגות כאלו ואחרות.

הבוקר (ראשון) יוצא העיתון הליטאי "יתד נאמן" במאמר חריף נגד התופעה ומכנה את אותם הנוהגים כך כ"שוליים בלי שמץ של חרדיות" ובעצם מגדיר מחדש את המושג "חרדים חדשים".

במאמר מיוחד תחת הכותרת: "בושה בשולי המחנה", מזכיר העיתון כי "ישנם גורמים בשולי המחנה, כאלה שבעברם השתייכו אולי לציבור החרדי ולחוגיו השונים, אולם כיום התרחקו מאוד מההגדרה וההוויה הפשוטה והאמיתית של היהודי החרדי, והתקרבו מאוד לעולם החילוני על כל מושגיו והתנהגותו המנוגדת במובהק לתורה ומצוותיה".

העיתון מצטט את מאמרה של העיתונאית יעל פז-מלמד שתקפה את "עומס החרדים" שהשתתפו בטקס הדלקת המשואות, וכתבה: "מה בדיוק החלק שלהם בטקס הזה, חוץ מאשר חנופה דוחה", וקובע כי למרות שכתבה את דבריה ממקום של שנאת חרדים הרי שמדובר בדברים צודקים ונכונים.

"אין ליהודי חרדי מה לחפש שם", כותב 'יתד', "מה עושים במקומות כאלה יהודים חרדים? וגם להסכים איתה שאלו שכן באים עושים זאת רק ממקום של חנופה ורצון להתקרב לחוקות הגויים ולהתרחק מדרך התורה כאילו שאז יעריכו אותם יותר".

'יתד נאמן' פונה לפז-מלמד ואומר: "דעי לך, וגם לכל מי שקרא את מה שכתבת, לא כל אלו שראית שם ואותם כינית משום מה חרדים, הם חרדים. אולי היו פעם, גם זה לא בטוח".

"סביר להניח שגם בעבר היו קרובים יותר לשוליים, וכיום הם כבר השוליים בעצמם ואף מחוץ לשוליים", ממשיך 'יתד' להגדיר את המשתתפים שם, "מה שברור הוא, שכיום לא נותר בהם שמץ של חרדיות, שאלמלא כן, רגלם לא היתה מתקרבת למקום הזה ולאירוע המדובר".

"העובדה שכיפה שחורה מעטרת את ראשם, אינה אומרת דבר. גם לא אם נותרו כמה שערות בודדות בפאותיהם, ובוודאי שלא החולצה לבנה שהם לובשים, אם הם עדיין לובשים", מפרט את 'יתד'.

"יהודי חרדי לדבר ה' לא קשור עם אירוע כפרני, אירוע שכולו זועק כוחי ועוצם ידי, אירוע שמתכחש במהותו לעובדה שיש בורא לבריאה והוא אשר מנהיגה", נכתב במאמר.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
אלה השוליים האמיתיים של הציבור החרדי.
צודקים26.04.15
21
החרדים הם גרים כוזרים שמולדתם אירופה, לכן מרגישים בגלות בארץ. לכן לא שינו לבושם, שמם, שפתם יידיש, יחוסם לעיירות אירופה, גור, בעלז...ומייחלים לרגע שיחזרו הביתה.
דן סגל26.04.15
20
יתד תשמעו משהו. אם אתם חושבים שמשאת נפשם של כל אלו הלובשים חולצה לבנה כהגדרתכם, רוצים להיות חרדים - טעיתם בגדול!!! בדרך כלל חרדי היום זה בושה נוראה לאנושות כולה! ) מבלי לפגוע באנשים המתקראים חרדים והם ישרים וטובים( אני מוגדר ' כחרדי' מלידה ואני בוש ומוכלם מהתנהגות החרדים ב30 שנה " (נשלח באמצעות
אורי26.04.15

הצגת כל התגובות

19
ה יותר גדול מאשר להיות שם כל העבירות שבתורה עושים שם
huxh26.04.15
18
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארון קליינר26.04.15
17
עלינו להיזהר מהבלבול הרב שנוצר במחנה, בעקבות כל מיני חכמולוגים למיניהם
שובקס26.04.15
16
אוי לאוזניים שכך שומעות.. ולהתנהג כרגיל בה' באייר ולומר תחנון - זה לא להתכחש לעובדה שיש בורא לעולם שמנהיג את עמו בניסים גלויים? אוי לנו מדעות כפירה כאלו במחנינו
מנחם26.04.15
15
זה אירוע שאסור לחרדי להיות שם בשום אופן
יהודה26.04.15
14
המחנך הנודע הרב מרדכי בלוי יו"ר משמרת הקודש והחינוך חגג את יום העצמאות יחד עם חביריו מקבוצת הווסטאפ 'המשפיעים' בביתו של יודה אבידן באשדוד בהשתתפות בני הזוג סער (גדעון וזוגתו) ועוד. ויתד תוקף זאת? היתכן?
זונדל 26.04.15
13
חרדים שמבינים את עוצמת הנס והחסד שזיכנו הקב"ה בהקמת מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו עלינו לברך על כך ולעודד זאת. יעל פז מלמד - הלא תבושי?? מחבר המאמר ביתר נאמן, עליך כבר נאמר "מי עור כי אם עבדי וחרש כמלאכי אשלח"
יואל26.04.15
12
עיתון מטונף ומלוכלך מהיושבים בו בראש אנשים רעים רשעים וממורמרים שמחפשים רק ריב ומחלוקת ופילוג בעם מאז ומתמיד הזרם הליטאי היה רע שונא ספרדים ורעים מטיבעם ומחפשים רק מחלוקת ומריבה איכסהה נימאסתם צאו לנו מהחיים שיעשו סדר בתוכם מהשורש רעים ומרושעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
lior26.04.15
11
אצל הליטאים ,הציונות מתחילה ומסתיימת בכסף ובתקציבים ותו לא ! אין שום הכרת הטוב ! מאמר כזה הוא חוצפה ממדרגה ראשונה ! איפה הבושה ????
חרדי שפוי וחרד26.04.15
10
יתד נאמן נמאסתם תפסיקו עם הקיצוניות יתר הזאת אני כן גאה לחיות במדינה הזאת ואני חרדית ואני חוגגת ושמחה על זה שיש לי מדינה לא יותר מזה נכון שאני לא שמחה במנהגי המדינה אבל על זה שיש לנו מדינה צריך להודות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטלי26.04.15
9
בחוקות הגויים לא תלכו אלו בגדים של חליפה וכובע כמו שהיה נהוג באירופה וכובעים פרווה כמו הקוזקים של פעם, מה לעשות שרצה הקב"ה וקיבץ נדחי עמו ישראל מכל העולם כמו שהבטיח והם לא חרדים רק יהודים פשוטים שחזרו הביתה וזהו נס גדול יותר מיציאת מצרים רק שאתם לא רואים זאת כי אתם עסוקים בלשנוא אחד את השני ואת האחר
אסתר המלכה26.04.15
8
אם שכחת ביתו של מרן הדליקה משואה ומרן הרב עובדיה שמח בזה אז אם לא ידעת ואם לא שמעת ואתה זה שרצית להתחנף למאות גבירים חרדיים שיתנו לך על הגב שלנו עוד כמה $$$$ אז רק כשתבין להיות חרדי לא משמעו להיות מה שיצא לי מזה להיות חרדי בראש ובראשונה זה לא לומר למי שלא הולך בדרך של$$ אתה לא חרדי נ.ב בושתי שקראת
לכתב26.04.15
7
מה שזז
dd27.04.15
6
ואת מי אתם מייצגים? אתם מייצגים חבורה של פרזיטים, כפויי טובה, שלא יודעים להכיר תודה למדינה שבה אתם חיים וממנה אתם נהנים. מדינה שמספקת לכם בטחון, בריאות, חינוך, תשתיות וכו' (כן -אני יודע שאתם לומדים תורה וזה חשוב. אבל יש מי שמחזיק אתכם). אתם סוג של בלעם עם עין רעה שמחפשת את הרע בכל דבר. כ"כ רוו
יוסף המספר26.04.15
5
לרב עובדיה הם לא קראו רב אף פעם סתם חרדים גלותיים שצריך לשלול להם אזרחות ולהעיף לפולין בחזרה, העיקר שהרבנים שלהם ברחו בשואה על הרכבת הציונית, נהנים ממדינת ישראל ולא תורמים כלום חוץ מלהרבות מחלוקות וללמד כיצד לשנוא את השונה ממך, (וגם את הדומה) מחללי היהדות שמציגים את היהדות בצורה מגעילה ולכן בגללם רב
יתד עיתון לנגב 26.04.15
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני26.04.15
3
די לצביעות! נמאס שכל אחד שעושה מעשה על דעת עצמו, ולובש תחפושת חרדית, יתיימר לייצג קהל אדיר של מליון איש שמתנגדים בכל תוקף למעשיו.
משה אברהמי26.04.15
2
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית גאה26.04.15
1
אני לא מבין מדו יתד לא מבינים שהם מנותקים לחלוטין מהציבור. חבל שאין בחירות חופשיות בתוך הציבור החרדי, כך יתד אולי גם היה מקבל בדיוק את מה שקיבלה התקשורת הכללית בבחירות האחרונות! את החותמת הסופית על כך שהוא מנותק לחלוטין מחלקים גדולים ושפויים של החברה החרדית, גם כזו שלא הולכת להר הרצל ביום העצמאות, ו
המבשר26.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24