כיכר השבת

דו"ח משרד הבריאות:

"עובש, חדרים לא ראויים ובשר פג תוקף ב'רמתי'"

פקחים של משרד הבריאות שערכו ביקורת לפני כשבוע וחצי ב"סמינר באר מרים" בהנהלת אהרן רמתי, מצאו סדרת ליקויים חמורה במקום. "המצב הפיזי של הבניין לקוי ביותר: שירותים מלאי עובש ותקרה מתקלפת" נכתב בדו"ח. בחלק מהחדרים נמצאו ליקויים ו"לא ניתן לאפשר לינה בחדרים אלו" (חרדים)

26
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | י"א באייר | 30.04.15
המטבח בסמינר הרמתי
המטבח בסמינר הרמתי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דו"ח חמור של משרד הבריאות קובע כי חלק מהחדרים ב"סמינר רמתי" - סמינר באר מרים בהנהלתו של אהרן רמתי, נגדו יצאו גדולי ישראל בחריפות, לא ראויים ללינת אדם. יש עובש במקום ובמקום נמצא בשר פג תוקף ובשר לא מסומן. מדובר בבדיקה שנערכה לפני כשבוע וחצי על ידי מספר פקחים של המשרד. כעת מביא "כיכר השבת" את הדו"ח המלא:

בדו"ח מתוארת הפנימייה: "הפנימייה ממוקמת בבניין ישן בשכונת סנהדריה. במקום לנות כ-35 בנות. בנוסף, מגיעות למקום כ-35 בנות אקסטרניות המשתתפות במהלך היום בלימודים ואוכלות את הארוחות. רוב הבנות עובדות בשעות הבוקר והלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים. הפנימייה משתרעת על פני 2 קומות ובקומת הקרקע יש סוכה המשמשת למנוחה ואחסון".

עוד נכתב בדו"ח: "שטח הפנימייה אינו גדול וקיימת צפיפות גדולה בחדרים. בחדרים יש מיטות קומותיים ובנוסף, נפרסים בערב מזרונים על הרצפה. בכל מקום יש אחסון חפצים מתחת למיטות, דבר המקשה על ניקוי החדרים. בכל המסדרונות ובחדרים ישנם ארונות המכילים כלי מיטה וחפצים אישיים. ארונות אלו מוצבים גם במרפסות שאינן סגורות אלא רק עם קירוי קל".

"ל-35 בנות הלנות במקום יש 3 אסלות, 2 כיורים ו-2 מקלחות, מתוכם למקלחת אחת אין אגנית מתאימה אלא צינור מקלחת באזור האסלה. על פי ההוראות, ל-70 בנות נדרשו 7 אסלות, 4 כיורים, 4 מקלחות ומתקן שתיה אחד למים צוננים".

בדו"ח נמצאו ליקויים חמורים נוספים: "המצב הפיזי של הבניין לקוי ביותר. השירותים מלאי עובש והתקרה מתקלפת. חדרים רבים הינם למעשה מרפסות סגורות. בקומה העליונה במרפסת מוצבות כמה מיטות למרות שהגג עשוי מלוחות פלסטיק גלי והקירות והגג סגורים באופן חלקי ולמעשה פתוחים לדירת מזיקים ומעופפים. בקומה האמצעית יש חדר עם חלון אטום שלא ניתן לפותחו. לא ניתן לאפשר לינה בחדרים אלו. בנוסף, הסלון המשמש כחדר לימוד ללא אוורור וללא חלונות חיצוניים".

"בקומה העליונה יש מטבח קטן המכיל 2 כיורים צמודים ובנוסף מטבחון. המטבח משמש להכנת 3 ארוחות ביום ל-70 בנות. נציין כי מטבח ביתי אינו מתאים לבישול לכמות זו של סועדים ואינו מאפשר הפרדת פונקציות וזרימת מזון נכונה.
הבישול במקום כולל בישול בשר ובעלי כנף המחייבים מדור נפרד לטיפול בבשר. אין כיור לשטיפת ירקות ומדור נפרד להכנת סלטים. אין מדור שטיפת כלי אוכל ושטיפת כלי סועדות".

"נציין כי בעת הביקורת נמצא בשר פג תוקף ובשר ללא סימון. דיירות הבית ביצעו השמדה של מוצרים אלו בנוכחותנו.
אין אדם מקצועי הממונה על נושא הבישול. עד להסדרת נושא המטבח יש להביא ארוחות מחברת קייטרינג שיש לה רישיון יצרן".

אהרן רמתי מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "צר לנו על כך, שמשרד הבריאות בחר לשתף פעולה נגד הסמינר, בפרסום נתונים שקרים לחלוטין, ועיוות מוחלט של הנתונים. כך לדוגמא בנושא הכיורים, שציין בדו"ח כביכול יש רק שלושה כיורים, כשלמעשה ישנם שבעה. או בנושא החדרים, אשר נטען כאילו רבים מהחדרים הינם מרפסות סגורות, ואינם חלק מהבניין, הדבר שקרי לחלוטין. שבעה מתוך שמונת החדרים בנויים כחדרים רגילים לחלוטין.

"בענין החדר השמיני, במרפסת הגג, החדר נבנה במיוחד ע"פ הוראת רופא, עבור אחת התלמידות שחולה באסתמה חריפה, וזקוקה למקום פתוח ומאורר. יצוין, כי מתחילה נבנה בגג באישור השכנים, מבנה קבוע ומאורר, ואחרי זמן מה, הגיעו גורמים שעינם צרה בסמינר, ושכנעו את השכנים להתנגד.

"כמו כן, בנושא הבשר שפג תוקפו, הנהלת הסמינר מבקשת להבהיר, כי מדובר בכמות זעומה, אשר אחר חיפוש יסודי נמצאה בתוך מקרר ענק, כשכל הבשר בו טרי, ובשר זה שפג תוקפו, לא הובחן בו מתחילה, ולא היתה שום כוונה להשתמש בו. כמובן שהבשר הושלך מיידית לאשפה. הנהלת הסמינר מבקשת להדגיש, כי מעולם לא נעשה שימוש בכל דבר אשר יש בו איזה סכנה בריאותית, או מכל סוג שהוא, וכך תמשיך.

"בעקבות הגידול המבורך בלעה"ר במספר התלמידות, כבר תקופה שאנו מנסים כל דרך שהיא, להוסיף מקלחות למען נוחות התלמידות, ומקווים שהעניין יסודר בהקדם האפשרי, שאר הנתונים בדו"ח מוצגים באופן מגמתי, ובצורה שאינה נכונה".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
18
ימשיכו הסירחון אצלם בבית . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם30.04.15
17
אולם, כמעט בכל ביקורת של משרד הבריאות, בכל מוסד שיהיה, ימצאו ליקויים כאלו. הבנות מספיק בוגרות ויכולות לטפל בכל נושא הליקויים והאוכל. לדעתי יש צורך לבדוק דברים אחרים.
רגוע30.04.15
16
אומר לבנות לאכול רק מחפוד וזה בהתחלה שהוא חלם שהרב מחפוד שליטא תומך בו . אבל עכשיו מצאו אצלו בשר לא מסומן זה אומר שיכול מאוד להיות שהגיע מעזה וזה הרב הקדוש והסגפן והצדיק מאכיל את השפחות שלו מסכנות רשע גדול עוד נשמע עליך רבות בהמה תתכונן לבית סוהר חלאת אדם בזוי העם . ואל תשכח לשלוש את דוד ומינ
הרמאי30.04.15

הצגת כל התגובות

15
בחלק גדול מהישיבות ישנים בדירות ומצב הכיורים השירותים והמקלחות הרבה יותר גרוע.
אברך01.05.15
14
בכדי להראות מה לא בסדר שם - מעצים את טענותיו של המנהל שאין עליו כלום ומחפשים אותו מתחת לאדמה...
ששון לוי30.04.15
13
עדיף שיחזיקו את הבנות ושלא ידרדרו לרחובות אל תאמינו לתקשורת החילונית שמסיתה נגד החרדים צריך לפנות למפלגות החרדיות שיעזרו להם כלכלית
מוטי30.04.15
לשקר אין רגליים וסופו להתגלות
בת תלתל30.04.15
12
ולא על מנת להרוס בזה כולנו הכי גדולים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפיר30.04.15
11
7 אסלות, 4 כיורים , 4 מקלחות... לחלק ל-2 לחלק ל35 בנות זה בדיוק מה שיש לרמתי. אז זה לא סותר את ההוראות... אז שיוסיף שרותים אחד בשביל הנוחות וממליצה על עוד אמבטיה.. וירדו לו מהוריד. זה לבד לא סיבה לסגור. אלא אם כן כל מה שייחסו לו בעבר נכון....
יעל30.04.15
10
המדינה נותנת שקל ודורשת שיפוצים בחצי מליון
אבנר30.04.15
9
התגובות מאפיינות תופעה מוזרה, של ניהול דיון בנושאים שכבר הוכרעו ע"י גדולי ישראל. לאחר מכתבם של גדולי ישראל בנושא זה (שאסרו באופן נחרץ על רמתי לנהל סמינר), אין שום מקום לדיון אם זו אמת או השמצה (כפי שאין שום מקום לקיים ראיון עם רמתי). אין המדובר ב"אמונת חכמים" (איני מצפה לזה מהגולשים...), אלא בהגיון
סתם יהודי01.05.15
8
גם שם יש עובש וטחב, ואין אוויר ומחירים בשמים, וגם באושר עד הבשר פג תוקף והם ממשיכים למכור לנו ולהשכיר , מה העניין כאן עדיין לא הבנתי ?!
אמת 30.04.15
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני30.04.15
6
גם בבית שלי (שהוא משופץ ויפה)יש עובש ותקרה מתקלפת. גם אני מאחסנת כלי מיטה בארונות ושמה דברים מתחת למיטות. גם אצלי מיטות קומותיים בחדרים וגם אצלי אין כיור לשטיפת ירקות ומדור מיוחד להכנת סלטים. הלוואי ויסגרו לו את המקום אבל חבר׳ה- הגזמתם לגמרי. Wtf?
Ela30.04.15
מקבלת תקציבים, ולוקחת תחת חסותך בנות שלא ממשפחתך? גם אם משפחה מאמצת וכו' יבדקו ב7 עיניים אם המצב בבית בסדר. על אחת כמה וכמה כשמדובר בעשרות בנות.
אמא30.04.15
בבתים רבים המצב דומה ודורש תיקון מיידי לעובש, כי הוא מסכן חיים. לגבי הכיורים במטבח, אל תשכחי כי בביתך בהגזמה יש מקסימום 20 אנשים ואילו בפנימיה מדובר כבר במתכונת של מטבח מסעדה, או לחילופין מטבח קייטרינג שלגביהם יש דרישות תקן מיוחדות. בדרך כלל מטבח לכמות כזאת של אנשים צריך רישיון מיוחד . זה לא בית פר
ya23s30.04.15
5
שכנים שלי הם משפחה ברוכת ילדים. הם ישנים שניים במיטה אחת ולפעמים שלושה במיטה. הקירות בבית מכוסים עובש ויש ריח של טחב. הם חיים בצפיפות גדולה.הבית מלא חפצים ולכן קשה לסדר אותו ולנקות אותו "יסודי".ובכל זאת הילדים שמחים ומאושרים.יש להם הורים אוהבים שנותנים את הנשמה.אז מה זה אומר?......חומר למחשבה!!(ויש
יעל30.04.15
4
סגפנות הסתפקות במועט צניעות רבותי ! מה שאסור ל חסידים מותר לרבי רעמתי המשחק נגמר!
שלי03.05.15
3
שלא לומר מוזמנת
רפאל30.04.15
2
מבחינה חוקית: לא מצליחים על החמקמק הנוכל הזה למצוא שום דבר מרשיע בגלל שהבנות מעל 18! מבחינה חרדית-פנימית: הכל מסריח ... כל הרבנים נגדו, עדויות שהצניעות יפה להן .. עכשיו, קרה דבר הפוך, ב"ה! מבחינה חרדית-פנימית: יכול להיות שהרבה מהציבור שלנו לא נלחץ ואולי אפילו מתרשם מסגנון החיים של ההסתפקות במועט, הס
בין הטיפות01.05.15
1
90% מכלל הישיבות בירושלים המצב אותו דבר ואולי יותר גרוע פשוט עכשיו מחפשים אותם וחבל אף אחת לא נמצאת שם בכח זה ברור לכולם בגלל 7 משפחות חילוניות שבנותיהן שם מרצונם עשו את כל המהומה הזאת
אבי30.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הראשון לציון: "בימים כתיקונם היו צריכים לפרוש מהממשלה"

חזקי שטרן | 26.05.24

חוק הגיוס של שר הביטחון

"החרדים לא התנגדו" | גלנט: 50% חרדים יתגייסו ב-5 שנים

ישי כהן | 26.05.24
ש

בקוראי שמו

עם הפנים להילולא הבאה: מצילים את קבר שמואל הנביא

כיכר בשיתוף קול שמואל | מקודם

הוא ימליץ טוב

ל"ג בעומר בחצרו של זקן רבני רומניה בעולם

חיים רוזנבוים | 26.05.24

בני עליה, אדוננו בר יוחאי 

חכמי בני ברק מה לכם פה ומי לכם פה? לכבוד התנא האלוקי!

חיים רוזנבוים | 26.05.24
ש

מגוון מלגות לימודים

ללמוד לתואר המתאים לחברה החרדית? יש דבר כזה!

כיכר בשיתוף האו"פ | מקודם

תורתו מגן לנו

אלפים בהדלקה המרכזית לבני הקהילות הספרדיות בבית שמש

חיים רוזנבוים | 26.05.24

היסטוריה ואקטואליה

"בר כוכבא הדגיש את 'כוחי ועוצם ידי'; דבריו - 'כפירה בעיקר'"

ישראל שפירא | 26.05.24

שֶׁמֶן מִשְׁחַת קֹדֶשׁ

ההדלקה המסורתית ברחבת הכותל - בהשתתפות המונים

חיים רוזנבוים | 26.05.24
ש

מקור הברכה - "בקוראי שמו"

כולל אברכים שומר על קדושת ציון שמואל הנביא

כיכר בשיתוף קול שמואל | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

מהיכן הרמב"ם ידע שרבי עקיבא היה נושא כליו של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 26.05.24
ש

נדיר!!

הזוהר שאתם צריכים ללמוד היום: "ההוא יומא דרבי שמעון בעא לאיסתלוקא מעלמא" 

כיכר השבת | מקודם

רְצוֹנֵנוּ לִרְאוֹת מַלְכֵּנוּ, בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

רבבות חוגגים ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק | תיעוד ענק

חזקי שטרן | 26.05.24

ואמרתם כה לחי

ברחבת הישיבה: חבר המועצת פתח במחול ופיזז לכבוד התנא האלוקי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחַאי

באמצע הלילה, עם מעט חוגגים: כך הודלקו המדורות בציון הרשב"י • תיעוד עצוב

חזקי שטרן | 26.05.24