כיכר השבת

איפה הכסף? אשת אברך כותבת ליאיר לפיד

לאיזו מטרה ניתבת את הכסף שלקחת מילדינו תוך הוצאת שם רע והפקרת דמנו? כשלוקחים כסף ממקום אחד, מעבירים אותו לצורך אחר. לאיפה? אשת אברך במכתב פתוח ליאיר לפיד (טורים)

76
חגית בן אהרון | כיכר השבת | כ"ג באייר | 12.05.15
יאיר לפיד, לאיפה הלך הכסף?
יאיר לפיד, לאיפה הלך הכסף? (צילום: פלאש 90)

יאיר לפיד, איפה הלך הכסף?

אדוני שר האוצר לשעבר, ענה לי בכנות, לשם שינוי, ללא פופוליזם ומשחקי מילים: להיכן הלך הכסף של כולנו?

בשנתיים האחרונות, קיצצת לנו וחתכת ללא רחמים: בקצבאות הילדים, במלגת הדתות, בהבטחת הכנסה, בדרוג המעונות, בקייטנות לילדים חרדים, בתקציב מוסדות החינוך, ואיפה לא?

נראה היה כי עברת על כל שלבי חייו של היהודי החרדי מרגע צאתו לאוויר העולם ועד להאספו אל עמיו – והצקת לו, פגעת ללא רחמים מתוך שנאה מטורפת לציבור החרדי, סתם כך להנאתך הצרופה, נהנית לראות את כותרות העיתונות החרדית ואת נאקות הזעקה של בעלי המשפחות, למה לא?! הרי הישג אחר לא היה לך במהלך כהונתך כשר האוצר הכושל המדינה... לפחות יכולת לנפנף פעם אחר פעם בהתעללויות שלך ברבבות בני אדם, אשר כל חטאם הוא אורח חייהם התורני.

ולא הסתפקת בפגיעה כלכלית נשכנית, אלא הגדלת עשות בפגיעה תדמיתית שקרית, אותה הצמדת לאוכלוסיה שלמה, חפה מפשע, כאשר הפכת אותנו ל 'אנשים החיים על חשבון החברה' לאנשים שלא עובדים ושותים את דמו של מעמד הביניים (מה שהוכח כשקר גמור, ולפי נתוני הלמ"ס האחרונים, תוכל גם אתה לראות שאחוז העובדים והעובדות מקרב הציבור החרדי נופל באחוז בלבד מהציבור הכללי בארץ!) השחרת את פנינו במעשיות הבדיה של לימודי הליב"ה תוך התעלמות מוחלטת מהכאוס והחורבן בחינוך הממלכתי והצלחת מערכת החינוך החרדית, למרות ובגלל אי התערבות מדינת ישראל בתכנים!

אישה חרדית. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: Lucie March/Flash90)

אין צורך לציין כי התנהלות זו היא אנטי דמוקרטית בעליל, ונוגדת מספר חוקי יסוד מהותיים בענין חופש הדת, השיוון וכבוד האדם וחרותו.

לא באתי להתבכיין, אנחנו לא הטיפוסים המתלוננים, החרדים – זה עם קשה עורף, וככל שהכבדת את עול החיים עלינו – כך נהיינו יצירתיים יותר בפתרונות הישרדות עד יעבור זעם...

מטרת מכתבי זה הוא לקבל ממך, אדוני שר האוצר לשעבר, פרוט כללי להיכן הלך הכסף של כולנו:

לאיזו מטרה ניתבת את הכסף שלקחת מילדינו תוך הוצאת שם רע והפקרת דמנו? כשלוקחים כסף ממקום אחד, מעבירים אותו לצורך אחר.

ברור שיש עוד צרכים במדינתנו, זכותנו לדעת מה הם היו.

באורח פלא, לא שמענו במהלך כהונתך על התייעלות, על הרחבת פרויקטים דחופים ועל מתן סיוע כספי לצרכים כלשהם.

אולי הגיע הזמן שתספר לנו לאן נעלם הכסף שהופקד בסמכותך?

אותו הכסף שנפנפת בו מעל כל במה בערב הבחירות תשע"ג, התאדה בתקציב המדינה והלך לו?

הרי אתה נאמת שאנחנו עושקים את הקופה הציבורית, הבהרת כי החרדים זה סוג של עלוקות החיות על חשבון החילוני משלם המיסים. (תרגום סימולטני של דבריך ומאמריך דאז).

והנה – הגיעה שעתך הגדולה, ועשית את זה!

שר אוצר – האיש שאחראי על הקופה הציבורית ולהשבת ה"גזילה החרדית"!

קיצצת - ולא היססת!

חנקת – ולא חמלת!

רמסת – ולא רעדת!

ולאחר כל זאת – לא ראו אזרחי ישראל כל רווחה!

גפני ללפיד ב-2013: מה תגיד כשישאלו איפה הכסף? (צילום: ערוץ הכנסת)

אף אחד ממצביעיך ומאזרחי המדינה – לא חש בהבדל בעת השבת "תקצבי העתק החרדיים" לקופה הציבורית.

ההפך, מהקיצוץ בקצבאות הילדים ניזוקו משפחות חילוניות וזעמו עליך! אבל אתה לא ראית אותן, הכיצד זה תראה כאשר בעדשות עיניך ישנה שנאה עיוורת לחרדים ותו לו?

ואני שואלת אותך,

למה לא הרגישו את ההבדל???

התשובה, כמה פשוט, מדהימה: כי מדובר בפירורים!

כאשר יושבים לחלק עוגת תקציב שמנה ומפנקת – לחרדים נותנים את הפירורים,

בממשלת נתניהו השלישית – לקח יאיר לפיד לחרדים גם את הפירורים...(לאיפה לקח? לאלוקים פתרונים! זו הפוליטיקה החדשה שהמציא).

אף אחד לא הרגיש כשניתנו לחרדים פירוריהם, כולם היו עסוקים בבליסת פרוסות העוגה המרוחות בקצפת מכל צידיהן...

ואף אחד גם לא הרגיש כאשר לקח לפיד את הפירורים מהחרדים...

ברוע, באטימות ובאכזריות עשית זאת, מר יאיר לפיד – רק כדי שתוכל לגרוף עוד מנדטים בפעם הבאה...

ושוב, ההישגים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות, הינן רק השבת הפירורים...על פרוסות העוגה כבר ויתרנו לכל הסובאים השקטים:

לכל העובדים המושחתים מהמגזר הציבורי - איתם אפילו לא ניסית להלחם בהיותך שר האוצר ולגלף את שכבות השומן העוטפות אותם, חתמת הסכם הם ההסתדרות וזהו. פשוט וקל...

לבנקים - שממשיכים לעשוק את הציבור ולגרוף הון על חשבון כולנו, איתם אפילו לא התחלת...מהם פחדת...

לאילי ההון – אשר כשלו בניהול עסקיהם, והמדינה מוותרת להם על מליוני שקלים 'תגלחת חובות' מושג המאפיל על גניבה ציבורית ובריחה מאחריות!

בכל אלו – לא התחלת לטפל, בחלק הארי של הבעיות הכלכליות האמיתיות במדינה.

במלגת הדתות, בהבטחת הכנסה - הכל קוצץ. ישיבה חרדית (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

תחת זאת – טיפלת בפירורים... ובלי בושה אתה ממשיך להתעסק ולפמפם בכלי התקשורת על אותם הפירורים... עד כדי כך אתה מזלזל באינטליגנציה של ציבור מצביעיך?! אתמהה.

בוא נסכם, כי עד שלא תעביר לעם ישראל פרוט (נסתפק בכללי) להיכן הלכו הפירורים, תפסיק להטריד אותנו בציוצים ובראיונות שקריים, אשר בינם לבין כל המציאות אין קשר.

תן לנו לקבל את שלנו, המגיע לנו בדין וביושר, ואין לנו כל סיבה להתנצל על עצם היותנו ממשיכי המסורת היהודית והעברת התורה לדור הבא.

(הכותבת היא אשת אברך, אמא ל- 6 אוצרות, ומנהלת פרויקטים בנדל"ן)

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
ואנו לא חייבים דבר, לא שירות צבאי, לא ארנונה, לא תשלום לביטוח הלאומי, לא תשלום עבור ביטוח רפואי, לא תשלום עבור למודי הילדים בצהרונים, בגני הילדים , בישיבות. בקיצור - אמריקה זה כאן. כדברי משורר תהלים : הלוא משנאיך ה' אשנא.
דודי13.05.15
35
אין מה לעשות
שנאת עשיו13.05.15
34
צדקה וחסד זה לא דבר שמגיע לאף אחד. מי שאינו עובד לפרנסתו ומחזר על הפתחים, לא מגיע לו. טוב, ארבע כוסות לליל הסדר. מזעזע לראות איך הפכתם את השנור לזכות חקוקה.
יהודי12.05.15
מעביר את הטייס האוטומטי משנה לשנה. לפיד חפר בחוק הבסיסי והתאמץ לשנות אותו בדווקא לרעת השכבות החלשות. כל חוק שעובר, מגובה בתקציב. מה, זה חדש לך? חשבת שחוץ מ"חוקים של חרדים" כל היתר בחינם? הרי על זה הם רבים שם כל היום! ומה שמחליטים בסוף - נו, זו הרי דמוקרטיה. גם אם זה לא מוצא חן בעיני כל העם. לחרדים
תחי הדמוקרטיה!!13.05.15

הצגת כל התגובות

33
האם יש תגובה של יאיר לפיד
רפי12.05.15
32
לפיד🐺נותן לרשע רע כרשעתו 🐺 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.05.15
31
אין לו מה לענות לפחות שיודה ויתחרט
קובי12.05.15
30
מדובר בשונא ישראל!!! ופוחד שיחפשו אחרי הטעיות שלו קל לו לזרוק על החרדים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנית12.05.15
29
כתבה מדהימה מסכים לכל מילה
יצחק12.05.15
28
תכתבי עוד...
ריני13.05.15
27
אולי במקום להתעסק בפשעים שלו אני מציעה שכולנו נתפלל שיחזור בתשובה. יאיר בן שולמית. בכל זאת יש לו זכות אבות (לא אבא שלו, אלא סבא רבא שלו). אני זוכרת בזמנו כשנערכה הפגנת המליון בירושליים פרסמו ששר התורה הרב קנייבסקי תהה ואמר , שמי יודע איזו זכות יש לו ליאיר לפיד שבזכותו נערכה הפגנה זו. או זכות אבות או
אורלי13.05.15
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק12.05.15
25
הציבור החרדי לא אוהב לעבוד ולפי נתונים לפחות חצי עובדים, אז די להיות מונעים משנאה ללפיד, גם לשרת את ארץ ישראל בצבא אתם לא רוצים (שאחרים ימותו למה אנחנו?)אז די לשקר לפחות תגידו תודה שיש לכם את מדינת ישראל ,קחי לך ניסוי מחשבתי, מה ירתיע אותך יותר שצבא הגנה לישראל יפורק מנשקו לחודש ימים, או שבחורי הישי
די לשקר12.05.15
24
פיספסת קצת. לעניין לימודי הליבה , היא לא אמרה שגם אם לא לומדים ליבה , מרויחים אותו דבר. רק לא שייך שהמקולקל יבוא ויתקן את המתוקן. ולעניין אחוזי עובדים נניח שאתה צודק. אבל אתה היום משלם מיסים ( לפי מה שהבנתי מדבריך),אתה יודע שרוב כספי המיסים שלך הולכים לצרכי תרבות מערבית, כגון , תאתראות, לימודי איסור
אורן12.05.15
23
ל6 כמה אנשים עובדים ואין להם כסף?! לנן יש ברכה בכסף! מרוויחים פחות מהמינימום וחיים עם זה כל החודש.. כתבה לעניין!! מילים כדורבנות, כל מילה בסלע! אשרייך" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הוצאת לי את המילים מהפה12.05.15
22
אבל לדעתי לפיד אף פעם לא יראה את זה אפי' אם תפרסמו בתקשורת כבר ידעו איך להעלים ולהפוך לטובתם, חייבים מסבירניות שיסבירו זאת בתקשורת הכללית ולא לתת להם לסלף את העובדות, דחוף!
עובדת12.05.15
21
הכל נכון אבל האמת נעדרת ולא נשמעת בציבור הכללי
יפה מאודדדדדד12.05.15
20
הייתי אברך ומן הסתם למדתי יותר ממך. טרם צאתי לעבוד שירתתי בצבא שנתיים וארבעה חודשים וראה זה פלא נשארתי חרדי.ואגב,למדתי לימודי ליבה כך ויש לי קרובי משפחה שלא למדו ומתקשים לצאת לעבודה.אז אל תקשקש בקומקום.העובדות נכונות ומגובות במספרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי13.05.15
19
הנתונים מראים שאחוז הגברים החרדים העובדים הוא כמעט חצי מזה של החילונים - זו עובדה. אחוז הנשים החרדיות העובדות דומה לזה של החילוניות אבל בגלל חוסר בהשכלה כללית וחוסר רצון לצאת מהסביבה המגינה, השכר של העובדים והעובדות נמוך בהרבה מזה של החילונים. בוא נעשה חשבון קטן. כל אברך שיוצא לעבודה, במקום לקבל
ירושלמי12.05.15
כן, ממש המשק מחכה לאברכים שייצאו לעבוד... תראה לי כמה חרדים עובדים מרויחים 10,000 בחודש! אין הרבה כאלו! רוב החרדים העובדים מרויחים מינימום. מה לעשות, הם לא מבורגים במשרות בכירות במשק... בעבודות במשרדי ממשלה ועל חשבון הציבור... הם עובדים קשה ומזיעים, ובקושי מגיעים למחצית משכר ממוצע! אתה מדבר שטויות.
מחפש עבודה...13.05.15
18
כתבת נפלא אבל השנאה היא תהומית ולא ניתנת לגשור חבל על הבריאות
אור12.05.15
17
להזכירכם יאיר לפיד לא לקח לנו שקל! הוא בסך הכל לא מסכים לתת כסף לחרדים על חשבון ציבור הבוחרים שלו. דוגמאות אמיתיות למי שעושק אותנו: מנהלי התתים שגובים מאיתנו 300-500 ש"ח כל חדש לרפד את הכיסים שלהם. מנהלי הסמינרים ששוחטים את האברכים העניים וגובים מהם 2.000 ש"ח ויותר כל חודש תמורת תעודה שהיא לא שווה ה
2012.05.15
אבל למה שהצבור ינזק פעמיים?????
רומי13.05.15
לגבי התתים שכחת שהמוסדות שלנו לא ממומנים ע"י המדינה (חלקית), 500 שקל זה סכום סביר עבור הרב'ס שכירות בד"כ וכו' לגבי הסמינרים, אמנם התואר הוא אקויולנטי, אבל זה גם עולה כסף, לא ראיתי שמנהלי הסמינרים נהיים טייקונים. לגבי "עושק הכלות", ע"מ שהבחורים הנפלאים יוכלו להמשיך ללמוד אחר החתונה ולא יצטרכו לצאת לע
חשיבה נכונה15.05.15
16
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיה12.05.15
15
כל מילה מיותרת דומני שאף לביבי יקירנו יש חלק לא קטן בזה
אדל לביא13.05.15
14
את זה כל מי שצריך.......לדעתי דרך אגב הפירורים שלנו הלכו אליו לכיס....כי הבעש"ט הקדוש כבר אמר הפוסל במומו פוסל- לפיד הוא זה שעשק וגנב אותנו החרדים!!!!!!
א12.05.15
13
שאר כוח על המכתב אלא ששכחת לציין כי החילונים חיים על חשבון החרדים שהרי כ-50% מהגברים החרדים עובדים וכן כ-71% מהנשים וכן משלמים מיסים וכולם משלמים מע"מ ומה מקבלים בתמורה בידור?? חוק חינוך חינם?? . וכן כמה עולה למשלמי המיסים החינוך הקלוקל שבתי הסוהר מלאים ולא בחרדים. האם זה לא שווה כסף אבל מה זה משנה
חיים12.05.15
12
יש לי ארבעה ילדים. הרגשתי את הקיצוץ אבל לא חיים מקצבאות ילדים.זה מגוחך.ואגב,אם יש לך ילדים,כדאי לך להפסיק לנבל את הפה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי13.05.15
11
אם את טוענת שביטול הבטחת הכנסה וביטול קצבאות ילדים וביטול "דיור למשתכן" פגע סקטוראילית בחרדים, אז את בעצם מודה שההטבות הללו הינם מראש הטבות סקטוריאליות לחרדים - שאלו בעצם אחת לאחת טענות לפיד ודומיו. אך לאמיתו של דבר - לא כך הדבר. אלא להיפך את ודומייך משחקים לידי ידיו של לפיד. כשם שהגדלת קצבאות ילד
לא חרדי12.05.15
פעם אחרת... לפני שאתה מתאמץ לכתוב... תקרא עד הסוף...
יודע לקרא13.05.15
ושהכל היה פירורים... די לשתיקה ולפחד!
תקרא שוב...13.05.15
10
מכתב ממש יוצא מן הכלל רואים שמישהו אכפת לו ומדבר בשם כולנו
דודו13.05.15
9
וגם כתוב מאין באתה מכיפה סרוגה
דוד המלך13.05.15
8
המדינה אין לה כסף משל עצמה לחלק לנו, היא ניזונה מאנשים שמרוויחים הרבה ומשלמים מס ישר גבוה מאוד, מחברות שמרוויחות מליונים ונותנות למדינה מליונים כמס. כל המליונים הללו מגיעים מאנשים שעובדים במשרות שבהם מרוויחים הרבה, לא מחרדי שעובד תמורת 3000 שח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית אשת עובד12.05.15
הממשלה והמחוקקים, שמורכבים מהנציגים שלך ושלי. כשהם מסכימים לנורמות מסויימות, כגון: קצבת ילדים מוגדלת, זה לא מתוך אידיאל דור העתיד ולא מתוך טוב לב. הם מסכימים כי זה משתלם להם לאשר תקציב לדרישות של נבחרים מסויימים, כדי שהאחרונים יאשרו להם את האינטרסים שלהם. זו דמוקרטיה! יש לך בעיה עם זה? תחליפי משטר.
MA במנהל עסקים13.05.15
7
שקרן ונוכל. שונא חרדים אמיתי. אצלו זה בדם. ינק את זה מאביו הרשע. וזה עוד נקרא אדם נאור
יהודי13.05.15
6
אני, אברך לשעבר, ואשתי, כשכירים, זכינו ליהנות ממענק הכנסה, "מס הכנסה שלילי". המענק מעודד עובדים ומסייע להם, תוך התחשבות בגובה ההכנסה ובמספר הילדים. בתור סטודנט שעבד במשרה חלקית, עזר לי מאוד הסכום. זה היה בבחינת "מי שעוזר לעצמו עוזרים לו". ועם כל זאת, אי אפשר שלא להסכים שיאיר לפיד נהג בדורסנות כלפי ה
מאיר12.05.15
5
בעלי עובד (הוא למד מקצוע) וגם אני עובדת, ועדין זה לא מספיק לכלכל את משפחתנו שבע"ה עוד תגדל, אני לא מבינה למה אתה כותב שהחרדים חיים על חשבון החברה??? לקבל 140 ש"ח לילד מבטוח לאומי זה נקרא לחיות ע"ח החברה??? בקושי חב' טיטולים...
אמא לשלושה12.05.15
4
אלפיים שנה חיו החרדים באירופה, ללא קצבאות לידה, ללא קצבאות ילדים, ללא הבטחת הכנסה, ללא תמיכה באברכים, ללא קצבת זיקנה, ללא ביטוח רפואי כמעט חינם, ללא הנחה בארנונה. ואף אחד לא התלונן. חייב כל חרדי להוסיף בברכת השחר, "אשר יצר את המדינה הציונית בחכמה, וברא בה נקבים נקבים, חלולים חלולים, עמותות קיצבאות,
דן סגל12.05.15
3
צר לי גבירתי.את פשוט לא מכירה את העובדות. 40 אחוז מהגברים החרדים עובדים לעומת 70 אחוז במגזר הכללי. לרוב במשכורות נמוכות מחוסר השכלה מינימלית של חשבון ואנגלית. תורה היא ערך עליון אך לעבוד זו לא עברה. אפשר עד מחר לרפד את העניין אבל החרדים אכן חיים על חשבון החברה.גם אני הייתי אברך פעם. (נשלח באמצעות
ירושלמי12.05.15
יאיר לפיד הזיק גם לחילונים! איך הוא לא מתבייש עוד להמשיך בשטויות שלו? הרי הוא לא הצליח!!!!! קיצץ לחרדים בנשמה - וכלום לא קרה, לא חשנו הקלה! אז מה זה אומר????
הסטוריון13.05.15
היית עם הארץ שלוחץ את את ספסלי הכולל ו/או הישיבה ומשתעמם מחוסר מעש. חבל על כל יום שישבת בכולל. וטוב עשית ביום שיצאת לעבוד. (אגב, בצבא שירתת?) כאן מדובר על אברכים שלימוד התורה הוא ורק הוא עיקר חשקם וחפצם. אני לא מכיר אותך אבל מסגנון כתיבתך אפשר להבין מי אתה.
אלי12.05.15
אדוני ה"אברך מפעם"... דבריך הם שקר גמור! א. זה ממש לא נכון, החרדים שעובדים עובדים בכל סוגי העבודות.. יש לי בן דוד עורך דין, דוד שמלטש יהלומים, דודה עם עסק מצליח ועוד ועוד.. ב. גם מי שעובד בדברים פחות מוצלחים עושה זאת בדרך כלל מבחירה! אנשים רוצים להישאר בסביבה תורנית/דתית ומוותרים על מקומות עבודה מפו
אריק12.05.15
שקרן אף פעם לא היית אברך גם אם אתה חושב שהיית אחרת לא היית מדבר ככה
יצחק12.05.15
אם זו לא האמת- אז מדוע לא חשנו באיזושהי הקלה כשהכסף כבר לא נלקח ל"פרזיטים" על חשבון החברה?????? זאת אומרת שלא זה הפתרון ולא שם הכסף!!!!! זוהי מטרה פוליטית מלוכלכת... אנחנו בני זוג עובדים- קורעים את עצמינו עם תואר וצבא ולא!!!לא!!!לא!!יאיר לפיד שיקר לכולנו וממשיך לשקר לך!
נעמי12.05.15
בכל מקום שאליו הם מתקבלים (עד שמקבלים אותם סוף סוף) הם מתבלטים בכישוריהם ובאיכותם ובמסירותם לעבודה. הבעיה שיש תקרת זכוכית... קשה להתקבל לעבודה. ויש לי תואר ראשון. אבל מה לעשות... חרדית עם מטפחת זה לא נראה יפה... חילונית עם אייפון שכל הזמן משוטטת בווצאפ... זה יותר טוב!!! שיתביישו להם ... באמת. כתבה צ
ירושלמית13.05.15
67% חילונים עובדים, ואגב המון גם במשכורת נמוכה או בינוני; 57% מהחרדים עובדים; קרוב ל80% מהיושבים בכלא שעליהם נמצץ הון מחשבון המדינה הנם חילונים, לאומת 2.2% הנם חרדים/דתיים; סטודנת אוניברסיטה, שלרוב "לומדים" דברים שלא יועילו לאף אחד ולא יהיה שמושי לעבודה, מקבל בשנה אחת יותר כסף מאברך כולל מקבל ב7 שני
שכל ישר12.05.15
רואים שאתה לא אברך היום
אני12.05.15
2
כל מילה בול
קיוי12.05.15
1
דברים היוצאים מהלב
אברהם12.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 20:56

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24