כיכר השבת

גינה של שנאה

לפתע דרשה אחת הנשים, חרדית מאוד לבושה כהלכה: "צריך לעשות מחיצות, צריך שיהיה הפרדה!", והסבירה: "אני מתכוונת להפרדה בין אשכנזים לספרדים, לא שייך ככה" (טור זועם)

121
חגית בן אהרון | כיכר השבת | ל' בסיון | 17.06.15
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בתכבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בתכבה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בתחילת השבוע התקיים מפגש שכונתי לתושבי גאולה, מאה שערים והסביבה בענין גינת שטראוס (גינת עוקשא) אשר עומדת בריקנותה ללא מתקנים כבר למעלה משנה! (ביום בהיר אחד כל המתקנים יצאו מתקנם...)

ומכיון שהתהליך הבירוקרטי האיטי לחידוש הגינה בעיצומו - - -

ומכיון שאלפי הילדים הגדלים בסמטאות השכונה זקוקים למרחב ציבורי לפרוק בו את מרצם ולפתח את המוטוריקה הגסה - - -

הגו גורמים בעיריה בשיתוף המינהל והתושבים רעיון של פעילות זמנית בגינה לחודשי הקיץ: סדנאות אומנות, הפעלות ע"י אמהות מתנדבות ועוד פעילות קהילתית למען ילדי השכונה המשוועים לפיסת קרקע פנויה מרכב או סחורה.

לצורך כך, נקראו תושבי השכונה האיכפתיים – להגיע לכינוס, ולהציע את רעיונותיהם.

הגענו, חולקנו לתתי קבוצות בנושאים שונים, וכל קבוצה עבדה בנושא מסוים בו יוכלו להפיק את המירב בחודשי החופש.

נשים העלו צרכים דחופים כמו למשל, משטח גומי רך למניעת חבלות – דבר אינו קיים היום, מסלולי בימבות במרחב הריק מכל ועוד.

לפתע דרשה אחת הנשים, חרדית מאוד, לבושה כהלכה ומעבר לה, מאנ"ש ממש: "צריך לעשות מחיצות, צריך שיהיה הפרדה!"

הבטתי עליה ושאלתי את עצמי אם היא לא מגזימה.

נכון, אנחנו מדברים על גינה שמשרתת את תושבי גאולה ומאה שערים, אבל מכאן ועד להפרדה בין ילדים וילדות בגינה... היא הלכה רחוק מדי...

בשניה שאחר כך, התברר לי כי היא הלכה רחוק הרבה יותר...

כשהמנחה שאלה אותה לפרוט כוונתה, ענתה הגברת בלי להתבלבל: "אני מתכוונת להפרדה בין אשכנזים לספרדים, זה לא שייך ככה להמשיך", חברותיה למעגל הנהנו במרץ בראשיהן.

משום מה נזכרתי בקוטלר ובעדר הבהמות שהיו כעת בכותרות... בציבור אנ"ש מתוחכמים יותר, לא נואמים נאומי חוצות נגחניים, אלא פשוט קמים ועושים מעשה - מחיצות הפרדה. מעשי יותר, חכם ושקט.

את ההמשך לא שמעתי, אמרו לי כי לאחר התגובות הקשות שגררו דבריה, היסו בה חברותיה באידיש מתגלגלת, אבל אני כבר לא שמעתי זאת ולא ראיתי, פשוט – יצאתי ממפגש התושבים היעיל למפגש יעיל יותר עם ערימות הכביסות הממתינות לי בביתי.

כי מי צריך גינה, אם יש כזו שנאה?!

תוכן שאסור לפספס
121 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
לתגובה 72 על שימור התרבות. אם תלכו לאחור בהיסטוריה של עמינו ושל תרבותינו תמצא כי בתרבות ספרד מגירוש ספרד ותור הזהב ועד בכלל התרבות היהודית צמחה וגדלה לתפארת בזכות גדולי עולם מהמזרח. מעולם לא שמעת על התקהלות דתיים ללוחמה בתרבות כי לא חסר להם גדולי עולם.לא שמעת על הטפה גזענית להרחיק את הילדים מילדי א
המשקיפה22.06.15
לצאת נגדי אישית,איזה שורה בטקסט שלי גרם לך לחשוב שאני גזענית חס ושלום.
איש של אמת23.06.15
לאיש האמת. לקרוא תגובה כל כך קשה לכתבה מקוממת ולהאמין שאנחנו כאן מנסים לחיות בראש מורם ויש מי שמכפיש ומנסה להשפיל את שמנו אני ואולי עוד כמונו מתכעסים.לא על תגובתך חלילה וסליחה אם לא הוזכר כי זו לאותה אחת שכתבה כי היא גרה בשכונה חרדית.....וזה עצוב. עצוב לחשוב שבשנות האלפיים שהשנאה בעולם גוברת עלינו
המשקיפה25.06.15
72
זרע אברהם יצחק ויעקב אבותנו בישנים רחמנים וגומלי חסדים עשה השם יתברך חסד עם שארית הפליטה היהודים הכשרים שהם רחמנים בישנים וגומלי חסדים והכניס בערב רב האשכנזי להבליט את מדותיהם ההפוכות שיתגאו ויעיזו פנים ויתאכזרו על שארית הפליטה וכך לא תהיה היתבוללות של היהודים הכשרים עם הערב רב שהרי הם מרחיקים אותם
אלי 17.06.15
יישר כוח על התגובה הכנה, הגיע הזמן שמשהו ירים את הכפפה ויאמר בפה מלא: ישנם הרבה מאוד ערב רב בעמנו, ואלו שרואים בהם התנהגות בלתי הולמת של אכזריות ושנאה חסרת סיבה הא הם אותם ערב רב וברוך ד' שהם אלו היוזמים את ההפרדה בנינו לבניהם.
יהודי מן השורה18.06.15
71
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו עד שמדברים על גרבוז וקוטלר נדבר עלינו אולי שחא צעלה לאוטובוסים בים מפני שרוב הנהגים הם מזרחיים וצריך הפרדה והרי שום אשכנזי לא יבזה את עצמו להיות נהג וככה היא תישאר בבית בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דידי17.06.15

הצגת כל התגובות

70
ספרדים? אשכנזים? מה זה משנה? הם לא יהודים??? מה זו הגזענות הזו??? איזה מחיצות ואיזה בטיח! האייפון לא אשם, הגזענות כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מזעזע... ממש נורא...
אחת בשוק17.06.15
69
בס"ד אצל החילונים העירבוביה בין היהודים הצליחה יפה מדוע כאן לא לומדים. מדוע האשכנזים חושבים שהם טובים יותר ? הכותבת היתה צריכה למחות בפניהם מדוע בחרה ללכת הביתה? הגיע הזמן להפסיק לשתוק לכאלו אמירות.
שרית17.06.15
68
מזעזע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי17.06.15
67
הרגעו חברה! בתור אשכנזיה אוהבת אנשים, ובתור אחת שהשתתפה ומשתתפת בקבוצות דיון שונות המורכבות מכלל המגזרים ועדות שונות אני יכולה לומר שאין היום גזענות. מה תאמרו על כך שבאחת הקבוצות התבטאה אשה ספרדיה על משהו מסוים ואמרה זה 'פרנקי' בו בזמן שאם הייתי מעיזה להתבטאות כך כבר לא הייתי כותבת שורות אלו... מה
יפנית20.06.15
66
חיפשתי בית כנסת סםרדי בבית שמש שלא זכרתי את שמו פגשתי שלשה נערים בני -14 שנה אמריקאים אשכנזים חרידים שאלתי אותם אילו בתי כנסת יש בסביבה. על כל בית כנסת אמרתי לא זה בסוף אמרו לי אה אתה מתכוין למסגד!!!!
דוד18.06.15
65
הי בבדי לא צודקת אבל התם הספרדים צריכים יותר ליבות מתורבטים ולחנך את הילדים שלכם לא לי תפרע בגנים הציבורים. ורציתי לשאול אתם הספרדים מה לא תוכלו לכם בישיבות שלכם ונתן מתלוננים שלא מכבלים התם לישיבות שלנו הנשענים אם התם גברים הזה אל תלכו לישיבות שלנו וצרו שנתן רוצים לשאר ספרדים תמיד כמו שהשני רוצה
יוסי יוסי18.06.15
ללמוד קודם איות תקין ללא שגיאות וסדר מילים נכון במשפט
מיכל19.06.15
64
כנראה שהיא שכחה לשתות כדור לפני שיצאה מן הבית בסה"כ יש לדון אותה לכף זכות
ה ישמור17.06.15
63
בן בני האימהות האשכנזים לבני השפחות הספרדים.
דן סגל17.06.15
62
היא מהערב רב נראה לי שתתביש לה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלית17.06.15
61
מה קול וכל הרעש הזה? הם בכלל לא יהודים ,צאו ובדקו אחריהם. כתוב בגלל שנאת חינם נחרב הבית, ובגלל אהבת חינם יבנה, אני אומר גם אם לא יהיה שנאת חינם גם יבנה הבית, אף אחד לא חשוד על אהבת חינם אפילו הצדיק הגדול שביניהם נא להירגע.
חיים כהן17.06.15
60
ואח"כ יגידו שהבעיה של הדור זה הצניעות והאייפונים..... הבעיה זה השנאה והגזענות . מתי תקלטו את זה??? עברות של בין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר כידוע...
דידי_17.06.15
59
בתוך עמי אני יושב זה קרוב לשבעים שנה, "עמי" כולל כל החוגים, מכיפה סרוגה של דת"ל ועד כיפה סרוגה של ר' אהרלך, ולא שמעתי מימיי שמישהו העלה טענה כזאת. אם יש מטורפים בעולם (וכנראה יש...), להפוך זאת כאילו לתופעה - שראוי להעלות טור עליה, ולהזמין תגובות מטורפות לא פחות, זה עוול לא פחות גדול!
יהודי פשוט22.06.15
58
אני מגיעה ממגזר שהוא הכי פחות קצוני בענין הזה! אבל ליקרוא כזה דבר ולא להגיב זה מזעזע !!!!!!!!!! אני לא מבינה ספרדים הם באמת מגזע אחר?? מה זה ההפרדה הנוראית הזאת כולם בני אדם כולם יהודים כולם בנים של הקב"ה ואסורררר שתהיה הפרדה בינינו !! ולא מדובר על גינות שלפעמים יש שם נוער שאולי לפי דעתם פחות מוצאי
נטע19.06.15
57
אם התם תבלו 25% שכנים למוסדות שלכם הם או הפילו אשכנזי/ה 1 והם יתנו שלמים נדבר אז הרי התם ת יתנהגו הלבן כמו בננו ותירו העץ האשכנזים מתנהגים החכם כימית כמו שהם שכנים ורציתי לספר לכם שהיה שני למדתי הספרדים היו נוצרים לנו שהם בנים לחזק נותנות האשכנזים ואם כך התם חושבים אז תלכו ואל תחסכו הנותנות כי הרי
יוסי יוסי18.06.15
56
כל מילה במקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית17.06.15
55
צריך לשלוח אותה לפולין שתראה מה עשתה השנאה והאנטישמיות לעולם,ואולי תחפש שם את שורשי הרוע והשנאה שלה. ריח של אנטישמיות מאישה הלובשת כהלכה שתוציא את הלבוש וכיסוי הראש הוא לא הולפ אותנו כדתיים וכיהודים. איזה בושה לילדים שלכך חונכו. אמא כזאת מספיק לנו אחת, בשאיפה שלא תהיה
r17.06.15
54
בושה וחרפה אותה מרשת שונאת ישראל צריכה לבדוק טוב טוב אם היא בכלל יהודית ברור לי שיש בה וחזרעה פסול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר כהן 17.06.15
53
הם מסוכנים ואלימים אסור לתת לילדים לשחק איתם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו17.06.15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 20.06.15
שנאת חינם בחודש כזה פשוט בושה
יוני17.06.15
חרדי זה שנאת חינם
שלמה18.06.15
בהמות - זה מי שחושב ומדבר כמוכם!!!!
א17.06.15
52
כמה טמטום ודברי הבל עוד יכולים לצאת מפיות של אנשים! חחח ילדי מעורבים אז באיזה צד הם יהיו ?!
רות 17.06.15
51
אני מכירה אותך, את מהרחוב שלי. את תמיד מטיפה לאהבת ישראל ולמניעת הפילוג והשנאה. תמיד חשבתי שאת באמת אוהבת את היהודים עכשיו אני מבינה שאת היא זו שגורמת לפילוג ושנאה.
ספרדייה 28.06.15
50
ולא שימור המסורת היהודית -כי כנראה את אלוקים יותר מעניין אהבת האדם באשר הוא ולכן על זה הוא החריב את בית המקדש ולא בגלל משחקים בגינה עם ילדים פרענקים אני יכול להבין את הדאגה שילדכם לא לא יהיו מושפעים מן התרבות הזולה של הפרענקים אך אם אתם מחפשים תרבות תלכו לאירופה שם היא מצויה בשפע.
איש של אמת19.06.15
49
אני שואלת אותך אשה !! הרי את יודעת יפה מאוד שזאת שנאת חינם !!אני לא מאמינה , שיש אנשים רעים כמוך !! במה את חושבת שאתם יותר טובים ???? אתם טובים בלהרחיב את השנאה ליהודים שהם לא אשכנזיים !! תתבישי !!!! זה פסה מזמן ו כולם שווים . כולם בני אדם ! ספק אם את ????
אורלי כהן18.06.15
48
מסופר על צדיק אחד שבא אליו אדם והתחיל לספר לו שהשכן שלו שונא אותו ודיבר עליו מאחרי הגב כך וכך..אותו צדיק מיד גירש את אותו אדם ואמר שהוא לא מאמין ולא מקבל...לאחר יום בא בשמחה לשמש שלו וסיפר לו שגילו לו מהשמים שזה היה הס"מ בעצמו שניסה אותו בלשון הרע ושנאה..
משה17.06.15
47
תגובות 11 ו- 26 לקחתם את המילים מפי אתפ באמת צודקים מה עוד שיש לי עוד הרבה מה לומר עליהם הם יתנו את הדין על השנאת חינם שלהם ובכללם איך ייבנה המקדש?אל תצומו ואל תיבבו על מה שאתם עושים היום בהמשך למה שהיה בעבר?עדיף שתוכלו ותשתו ותרבו בשתיקה מאשר תצומו ואחר כך תמשיכו לזרוע שנאה.בושה לאומה
המשקיפה17.06.15
46
אינכם צריכים לכעוס על מי שינקה עם חלב אימא שנאה לאדם באשר הוא אדם. ברור לי שהדברים לא יפורסמו ואפע"כ.
אהרן17.06.15
כל החשיבה הזו מעידה ללא ספק על חינוך רקוב מיסודו שאינו מיסודות היהדות חינוך כזה וחשיבה מעוותת כזו גרמו לאובדן שש מיליון יהודים. צריך לעשות אולי הפרדה בין אנשים כאלה לכמונו.
יהודיה18.06.15
45
אני מסכים שצריכים הפרדה בין עם ישראל לערב רב ולגויים שחושבים שהם חרדים הגיע הזמן להפרדה מוחלטת כי רק שקר ובלוף יש בהם החרדיות שלהם זה דבר חברתי בלבד אין שום קשר בינם לבין השם באמת הגיע הזמן
יהודי17.06.15
44
עד מתי עוזך בשבי נימאס נימאס נימאס ריבון כל העולמים הגלות קשה מאוד דאאאאאי אב הרחמים רחם עלינו וסלק כל האחזריים מכל בית ספר וסמינר, אשר שונאים את ילדך הספרדים.
נחמן17.06.15
43
הלואי שאזכה לראות את המשיח, איך ה מולך בציון, ואת תגובתו של המשיח כשאמא משבט אחד תנסה להרחיק את בנה משבט אחר. אי אי, השם. עד מתי.
osi23.06.15
42
רוצים ממנה.אם היא ביקשה יש המון אשכנזים שונאים ספרדים ולא נותנים לילשים שלהם לשחק אם ספרדים.מה קרה לכם ? כאילו שאתם לא יודעים גם האשכנזים יודעים וגם הספרדים יודעים.למ הפלא הזה מה כולכם כותבים ככה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.18.06.15
41
לכל האשכנזים החילוניים, האליטות...!!! יפי נפש, אצלכם אין גזענות, אה ?! לא - אתם "אוהבי ישראל". קודם הסתכלו על עצמכם במראה ואח"כ על החרדים. גזענות אצל האליטות היא לגיטימית. אך גזענות אצל החרדים היא "מעשה שלא יעשה" נכון? היו אמיתיים, הסתכלו במראה והגידו: כן, גם אני גזען, אבל חס וחלילה, שאף אחד לא י
ג'ינג'ית. 18.06.15
40
היטלר -חבר שלכם........ שמעתי פעם כזאת שהשוותה את האתיופים לקופים....לא נעים לומר אבל ......-אלה מאמינים בתורת האבולוציה יותר מאשר בתורת השם-בסתר ליבם פנימה כנראה........... לידיעתכן הרבה של כל הגאוותניות האלה-בזוהר הקדוש כתוב שכל האנשים בעולם מקבלים את המראה המיוחד של כל עם ועם-על פי האויר השורר ב
א17.06.15
39
בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם עד היום לא זכינו למקדש ומשיח בגלל שנאת חינם תעשי לעצמך מחיצה בעיניים מסכנים הילדים שלך שגדלים לשנאת חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים מרדכי17.06.15
38
כך כוזרים וערב רב שונאים ליהודים האמיתיים.....הם ילמדו תלמוד בבלי....אך ילעגו וישנאו את מי שכתב אותו....ישתו מים מהבאר וירקו לתוכה.....
mike17.06.15
37
על ה80% התבוללות שהייתה בדור הקודם באירופה?! אז אנא, כולנו, כל היהודים, אנא, אל נא תכעסו כאשר צאצאיהם חושפים את עצמם, כשם שאותו כהן בזמן ביהמ"ק כינה את חלקו "זנב הלטאה" ובדקו אחריו ומצאו שהוא לא מקרב עם ישראל, האשכנזים היהודים אינם אכולי שנאה כלפי אחיהם הספרדים, עלינו להשלים שלמרות שאני בארץ ישראל א
א.ל.17.06.15
36
יתקלקו מהאשכנזים ולא ילמדו להתנהג בכזו צורה לא יפה, שישמרו על המנהגים הספרדים היפים.
נתי חדד22.06.15
35
אני באמת הייתי שמח להפרדה ביני לבין שכמותה. אבל היא פספסה, המסכנה. ההפרדה צריכה להיות בין היהודים הנורמאליים לבין אלו שנולדו קטועי מוח, כמוה. השם ירחם.
טוּביה היהודי18.06.15
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר18.06.15
33
אם זה תורה אני לא רוצה להיוגת הימהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החשברוש17.06.15
32
אני חושב שכל גדולי הדור האשכנזים ואלה בעלי המעמד שהם לא גזעניים צריכים לעשות מעשה ולהתחיל בצורה חזקה ביותר להילחם בתופעה ובאמת כמו שיודעים להוציא פשקווילים על כל מיני דברים שלפעמים לא הכי נוראיים שבעולם...במקרה כמו זה צריכים להחרים אישה שכזו...מהחברה ואם לא עשיתם את זה אז אתם אותו דבר... כל רב מנהיג
ירון17.06.15
אני לא שמעתי.
רפאל18.06.15
31
אני מתביישת בשבילן ועצובה בשבילך. ראש חודש תמוז ונשים שכביכול הן מושלמות - לפחות מבחינה דתית - מתעסקות בשנאת חינם? למה??? איך נתקרב לגאולה אם בירושלים עצמה ובפינת רחוב גאולה מתנהגות כך יהודיות אל אחיותיהן? מזעזע!!! אל תוותרי - לילדייך מגיעה פעילות ואם לא נאה להן, שיישארו הן בבית שלהן!
ורדית17.06.15
30
עד שהם לא יוקעו ע"י גדולי ישראל ויושלכו ע"י המשטרה להירקב בבתי כלא שום דבר לא ישתנה ועוד כמה דורות נמשיך לשמוע סיפורי זוועה מעין אלה.
ירושלמית17.06.15
29
זה לא דבר חדש האשכנזים לא אוהבים יהודים שיחזרו לגרמניה כור מחצבתם שם יהיה להם הרבה יותר טוב
rtrוםןו23.06.15
28
מתי תפסיקו כבר עים הגיזענות הזאת בין אשכנזים לספרדים
בת שבע18.06.15
27
בושה וחרפה חרדים בזויים
שלמה18.06.15
26
גועל נפש! לאן הגענו? השאלה לאיזו מחיצה יכנס המשיח?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 17.06.15
25
מקבלים יותר מ-25% ספרדים חלילה וחס על מה אתם המומים שנאת חינם לא קיימת ביננו חלילה רק בין החילונים.
ברסלב17.06.15
24
ספרדי אחרת איך יפרידו בין המשיח לחמור!!!!!
א17.06.15
23
בושה של אשה!!! לכן החילונים לא חוזרים בתשובה בגלל נשים כאלה. צריכה לבקש מחילה מכל הספרדים ואם לא שתלך לגה.....ם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקה17.06.15
יעקב היקר אל תתבייש לכתוב מילים מלאות: "שתלך לגביהם". (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון19.06.15
22
בתחילת דרכי בתשובה חשבתי שאחינו החילונים מעכבים את הגאולה, עם הזמן הבנתי שלא ניראה לי שזה הם. על זה נאמר עולם השקר, מזל שלא נכנסתי לעיסה המגעילה הזאת שלכם. הכי טוב להישאר בחוץ לקחת מה שטוב, להישאר מי שאתה לעשות עבודה עצמית ולהתקדם עם השם יתברך.
מה זה משנה17.06.15
חבל מאד שכך היה. כנראה שלא הסתובבת בין האנשים הנכונים. יש הרבה מאד יראי שמים אמיתיים שמקפידים על קלה וחמורה, כולל כבוד הבריאות וגמילות חסדים ואהבת הזולת. בכל ציבור יש סולת ויש לדאבוננו רפש. בגלל שאדם נולד חרדי לא אומר שהוא לא יכול להיות מושחת או להדרדר. צריך לבדוק איך מתנהגים התלמידי חכמים האמתיים.
אוי18.06.15
21
תאמרי לי הדרשנית מאיפה את ?ואומר לך מי את. עוד מעט תניפו יד לסמל השנאה.את ודאי יודעת כמו מי.
המשקיפה22.06.15
חבל שלא ירדת לעומק כוונתי אני אמרתי את דבריי מתוך נקודת הנחה שזו מחשבתם אך אין חלילה לשבריר שניה במחשבתי שהספרדים הם פרנקים או פחותים יותר בערכם פשוט נמאס לשמוע כל הזמן שאחינו בני אשכנז מתלוננים על כך שאחינו הספרדים לא מספיק טובים בשבילם ,לא מספיק מתורבתים [ויש אמת בדברים], עד שהגענו למצב שאפילו לג
איש של אמת22.06.15
20
גם בביתר עילית יש גינות שהורידו את המתקנים, אשר לטענת העיריה שהמתקנים היו ללא תו תקן [פתאום ביום בהיר אחד] ועדין, מספר שנים, הגינה עומדת ריקה ושוממה, למרות הבטחות חוזרות ונשנות של העיריה שכבר תיכף-תיכף כבר יש תקציב, וכבר מתקינים מתקנים חדשים. עובר שבוע עוברים שבועיים ושום גינה לא מוקמת. איפה ההגיון?
תמוה18.06.15
19
חבל שיש שנאת חינם בתוך עמנו ישראל , בושה לאישה החשוכה הזו.
אשורה גרוסי18.06.15
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בר17.06.15
17
כנראה שהגברת המסכנה לא למדה באמת את רבינו וחיה בהרבה קליפות
אנש ממש? ברסלב?17.06.15
16
לא קלטתם שכל האומללים חסרי הביטחון והערכה עצמית וסביבתית ,משתמשים במשהו חיובי ,נגיד,שקיים אצלהם כמו למשל מוצא או השכלה, כדי לנגח אחרים שאינם כמותם ואז הם מרגישים שוים....תכלס הם מסכנים תפסיקו לכעוס עליהם ותתחילו לרחם...אפשר גם להתפלל עליהם שיבוא יום והם ירגישו את עצמם באמת שוים ,ולא יצטרכו להמעיט מע
יהודיה17.06.15
15
סליחה מראש שאני כותב את התגובה הזאת, אך אני מרגיש צורך לכתוב זאת: הגזענות בחברה החרדית, וגזענות ושנאה בכלל, מקורה בדת! בתנ"ך, בקוראן, יש שנאה נגד האחר, נגד הגוי, נגד הלא מאמין, נגד מחלל שבת, נגד עמים אחרים וכו'. יש 2 ברירות....או למחוק את פסוקי השנאה ולא ללמד אותם, או לעבור למקום אחר על פני הגלובוס
דוד מאיר17.06.15
הגזענות לא קשורה לדת ודווקא עם ישראל מכבד עמים אחרים (כשיש מה לכבד...) ו"חביב אדם שנברא בצלם" נאמר גם על הגויים, ההפרדה בין ספרדים לאשכנזים נמצאת גם אצל חילונים וזה לא קשור אצלם לדת! אני חושבת שאתה לא מספיק יודע אז אתה מגיב כך. אדם חייב לכבד את הוריו גם אם הם עובדי עבודה זרה, אז איפה בדיוק השנאה? אס
חרדית17.06.15
בבתי ספר ממלכתיים או ממלכתיים דתיים? זו עוולה השמורה ליראי ה' בלבד.
רפאל17.06.15
עפרא בפומיך כל הכופר בפסוק אחד בתורה גרוע ממנה והמשוה תורתנו הקדושה וכו' להקוראן אין לו קשר ליהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי18.06.15
אלא שיש מנהיגים קטנים שכל מה שעומד לנגד עיניהם הוא הרצון לשליטה בלתי מוגבלת על מי שהם רואים אותם כנתיניהם. לשם כך מטיפים בערמומייות שכדי לשמור על גדרי הקד(ו)[י]שה בדור יתום זה יש להתרחק בתכלית ההרחקה מכל מי שאיננו מאנ"ש ממש. מנפנפים לנו עם "איש על מחנהו ..." ובו בזמן משכיחים מאתנו "ואהבת לרעך כמו
רפאל17.06.15
אני בטוח שאתה כותב את הדברים בגלל שאף פעם לא באמת למדת לעומק את התורה, אם רק היית מתבונן היית מבין שלא כל מי שלובש שחור לבן מייצג את היהדות, מי שמייצג את עם ישראל זה התורה בעצמה שמדריכה לאהבת אדם באשר הוא, חביב אדם שנברא בצלם כל בן אדם לא משנה יהודי נוצרי או מוסלמי, על היטלר אפשר להגיד שהוא גזען כי
יהודי17.06.15
בכל מקום תבוא להטיל את הרפש שלך רק בגלל שלא מינו אותך להיות ראש כויילל כמו שרצית? אין בתנ"ך שנאה לגוי, יש שנאה אחת - "הלא משנאיך ה' אשנא" ולכן אנו כולנו שונאים אותך ירון זב-חוטם "ידען".
אברהם17.06.15
אפילו "האהבה" היא לא אהבה.... [כמו שאוהבים בשר לאכול אותו. אין אהבת הזולת] הדת כולה אהבה!! שנאת העדות קיימת אצל חילונים! והשנאה ליוצאי מדינות מסוימות היא על רקע מנטאלי ולא על רקע דתי!!! תבדוק טוב... עולם היהדות כולו אהבה. אפי' את הרשע הרע והמושחת, שונאים את מעשיו ולא אותו עצמו, כך הם דברי היהד
דתי אוהב17.06.15
14
לתגובה 57. כל כך עצוב לקרוא איך את מתארת את מגוריך בשכונה מעורבת ועל האלימות. אך מי כמונו יודעים שהאלימות הייתה בראשיתה כאשר עמדתם בכבישים בשבת וצעקתם וזרקתם אבנים על הנוסעים בשבת,וברצוני לשאול האם אתם מבינים בחינוך?האם כך מקרבים אנשים?אז גם אני מכירה חרדים אשכנזים שהם אנשים תרבותים ונחמדים אך יש כא
המשקיפה21.06.15
13
סבלו מהספרדים !!!! כל ילד שהיה מגיע לגינה-היו מרביצים לו ! כששלחו לצד האשכנזי לשחק רק עם אשכנזים ואם היו הולכים לגינה של הספרדים-אין מצב שלא חזרו מוכים ! ואם אנחנו כהורים היינו מתערבים ולא מאפשרים להם להרביץ לילדים שלנו-הם היו פותחים ג'ורה מזויעה-גם עפ פיאות ארוכות !!! ואח''כ היו מביאים את ההורים של
מנוסה18.06.15
יש כאלה שלא מבינים בחינוך. אבל כולנווווווווווווווווווו יהודים!
אני18.06.15
ולא יזיקו גם הלכות לשון הרע ומוסר...
מיכל19.06.15
12
השם ירחם. אין מה לקחת ללב. זה רמה של ילד קטן שהשתין במכנסיים, מה יש להתייחס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם17.06.15
11
בדיוק היום נזכרתי באפליה המרושעת שחוויתי בסמינר את המורה נביס שצעקה על אחת הבנות האשכנזיות למה כתבה בראש המבחן בשם ה' נעשה ונצליח זה כותרת ספרדית . תכתבי בסד אנחנו אשכנזים.... וכל זה מול כיתה שלמה.... אז לא פלא שליבם של אחינו האשכנזים קשה כמו אבן ושיקח המון זמן עד שליבם יתרכך והם יבינו שהם לא פחות
שרה17.06.15
10
ידוע שהירושלמים גזענים כמו... אבל הספרדים השורשיים גזענים בכלל לא פחות.[ רק שכעת הגזענות היא נגדם...]
יהודי שכנזיאוהב17.06.15
9
שכולם חושבים בשקט...
ברסלב17.06.15
8
מי שלא מראה את השנאה היוקדת שלו חכם מספיק כדי להסתיר אותה!!1
רחלה17.06.15
7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להפריד את מהרסי האחדות.17.06.15
6
לתגובה 57. אתם שולחים את ילדיכם לבתי הספרדים שיתנו לכם כסף לחתן את ילדיכם מה שאחיכם האשכנזים לא עושים.
המשקיפה21.06.15
5
למה למה לשים את הכביסה המלוכלכת לעיני כל שיהיה חילול ה ביגלל אמירות כאלה הגאולה מתעקבת
ירדנה כהן בני ב18.06.15
4
חליליה שאלות על בורא עולם למה הייתה השואה
מזרחי גאה17.06.15
הייתי אומר שזו אחת התגובות...
א.ל.18.06.15
3
לאישה החרדית הלבושה כהלכה ומתנהגת כהלכה למעשה,ואם תשאלו אותי ואם היא לבושה כהלכה משמע שיש לה הזכות לדבר שלא כהלכה? כמה טוב שהיא לא שכנתי ולא בקירבתי משום שהסירחון שעולה מפיה מעלה ריח רע של בואש המתגלגל על נבלות. ובכל זאת מחפשת אני לדבר לזכותה ואיני רואה לנכון לחפש כי בטוח לא אמצא. החינוך שקיבלה ו
r17.06.15
ויש להוסיף שאלה שישבו איתה ולא מחו צריכות לעשות חשבון נפש נוקב וכדאי שירחיקו את ילדיהן מילדיה
יהודיה18.06.15
2
עשו שונא ליעקב כך כוזרים וערב רב שונאים ליהודים האמיתיים.....הם ילמדו תלמוד בבלי....אך ילעגו וישנאו את שכתב אותו....ישתו מים מהבאר וירקו לתוכה.....
mike17.06.15
1
זה לא חדש הנאצים חשבו על זה קודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היטלר17.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24