כיכר השבת

מלחמת ההקצאות • חשיפה

הוראת הגראי"ל: "להילחם בהקצאות זייברט בכל דרך"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לנציגי 'דגל התורה' להילחם בהקצאות שמוביל ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט בכל דרך, כך נודע ל'כיכר השבת' • את ההוראה נתן הגראי"ל לאחר הבדיקה המעמיקה שערך הדיין הגר"י סילמן בנושא • מקורבי זייברט: נדאג גם לציבור הליטאי בבני ברק • חשיפה (חרדים)

54
ישראל כהן | כיכר השבת | א' בתמוז | 18.06.15
חנוך זייברט
חנוך זייברט (צילום: שוקי לרר)

מלחמת ההקצאות בבני ברק: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הורה לנציגי 'דגל התורה' להילחם בכל דרך בהקצאות שמוביל ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, כך נודע ל"כיכר השבת".

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", בשבועות האחרונים סוערת עיר התורה והחסידות בעקבות החלטתו של ראש העיר חנוך זייברט להוציא למכרז את חמישים המגרשים הציבוריים האחרונים בבני ברק המיועדים להקצאות עבור בתי כנסיות, כוללים, ישיבות ומוסדות תורה וחסד.

ב'דגל התורה' יצאו למאבק חסר תקדים במהלך שמוביל זייברט ול"כיכר השבת" נודע כי המאבק יצא לדרך בהוראתו הישירה של מרן הגראי"ל שטיינמן, שמינה את הדיין הגאון רבי יהודה סילמן לבדוק את הנושא לעומק ולאחר שקיבל את כל הפרטים, הורה להילחם בהקצאות בכל דרך כולל באמצעים משפטיים.

ב'דגל' טוענים ל"שוד קרקעות" מצדו של זייברט וחלוקה לא שוויונית של הקרקעות באמצעות 'דילים' מתחת לשולחן והעדפת מוסדות ועמותות ספציפיות. "החלוקה אותה מתכנן ראש העיר הינה מפלה לרעה באופן חד וברור את הציבור הליטאי וגם בציבור החסידי יש רבים שאינם מרוצים ממנה וזאת בלשון המעטה", אומרים שם.

הבוקר, אף הוחרם זייברט לחלוטין בעיתון "יתד נאמן", שמו נמחק ותמונתו צונזרה, זאת כחלק מהמאבק בין הצדדים, שאחד הצדדים שלו הוא נושא הקרקעות.

‫ל"כיכר השבת" נודע כי הויכוח החל לאחר שבעיתון "יתד נאמן" סירבו לפרסם את מודעת מכרז ההקצאות שהוכרז על-ידי עיריית בני ברק. בתגובה, פרסמה לשכת ראש העיר מודעת ברכה ליו"ר ועדת הכספים ח,כ משה גפני שפורסמה אך ורק בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר'. בתגובה, פרסם העיתון הליטאי מודעת ברכה של סגני ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא ללא חתימתו של זייברט.

בהמשך נעשה נסיון לתווך בין הצדדים ופגישה מיוחדת נערכה בין ישראל דרנגר מנהל לשכת ראש העיר לגורם בכיר ב"יתד נאמן" אולם בסופו של דבר חילוקי הדעות לא נפתרו ונמשכים עד עתה.

מקורבי זייברט מתייחסים באדישות יחסית להשמטת שמו של ראש העיר ואומרים כי "יתד נאמן" יכולים לכתוב מה שבא להם. "זייברט קורא המודיע, בטאונם של גדולי ישראל", אומרים המקורבים בציניות.

לגופם של דברים אומרים הגורמים הבכירים בעירייה כי הם אינם מתרגשים מאיומי דגל התורה ללכת למאבק עד הסוף כולל במישור המשפטי. "יש אימרת חכמים ידועה שאומרת: אם הכלב נובח סימן שהאבן פגעה בו. אנחנו ממשיכים בתהליך כרגיל, ההקצאות יעברו בסופו של דבר עם שיתוף פעולה של נציגי דגל התורה או בלעדיו", אומרים מקרובי זייברט.

לדבריהם אין סיבה שהציבור הליטאי יפסיד בגלל הנציגים של 'דגל' וכי בכוונתם שלא להפלות אף אחד ולפעול על פי קרטריונים ושוויוניות מלאה. "מתפללי בתי הכנסיות ומוסדות התורה הליטאיים לא צריכים להפסיד בגלל נציג כזה או אחר המבקש לתקוע את ההקצאות בכוח ללא סיבה מוצדקת", אומרים הבכירים ומציינים כי "כולם יקבלו את המגיע להם ללא משוא פנים".

"לגופם של דברים", אומרים הבכירים, "אין בלשכת זייברט כל התרגשות אמיתית מהאיומים. בדגל מאיימים באקדח ריק, ואין לכך כל משמעות. ההקצאות יעברו לתועלת כלל תושבי העיר".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
31
הזוי איך כל העציצים אוכלים את השטות שהגרעס מכרו להם תקלטו כבר לא כל דבר קשור אליכם!! פשוט האדון חושב שהכל שלו ועל זה צריך להילחם לא קשור בכלל לעץ נודניקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זייברט21.06.15
30
כל פעם אתם מביאים בשמו של איש השלום, מנהיג הדור היחיד, שדואג לכל הציבור, ובראש מעייניו זה העניין של קידוש ה' ושלום, כל מיני כותרות שעושות ללעג וקלס את עקרונותיו של רבינו. אנא ממכם תפסיקו לצטט את גדול הדור במשפטים שמעוררים גיחוך. אתם מומחים להוציא דברים מהקשרם. מה, אדם שמסר נפש למען השלום, והחליט להב
מתלמידי הגראיל19.06.15
29
הכותרות האלו ממש מביכות. האיש שהורה לכל הדור לא להילחם על קודשי ישראל , על גיוס וגיור, משום חשש חילול ה', יורה להלחם בכל הכח על קרקעות? ועוד תביעה משפטית לערכאות?אין שם חשש חילול ה'? הרי כולנו יודעים שהנושא של חילול ה' וקידוש ה' זה בנשמתו, וזה מה שהוא דואג להשמיע כל היום ובכל עצרת. מה אתם חושבים שה
יהודה קירשנבוים19.06.15

הצגת כל התגובות

28
קרקעות, שלא ילכו חלילה לבני תורה. איש השלום, שעשה שלום עם לפיד ובנט וביבי ושקד, וחבד ומיזרחי, רואה ברוה"ק שעם אנשי ר' שמואל אויירבך אסור לוותר וחייבים ללכת למלחמה עד הסוף ואפילו לבית משפט.בעניין ן החמור של אנשי הפלס אין מקום לחשוש לחילול ה'. אל תשכחו, כבר הכריזו בנפשנו הדבר'
יהודה קירשנבוים19.06.15
27
חסיד שאכפת לו ולחברים שלו מכל המגזרים על החרמת שכנים וידידים ממפלגת בני תורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם.18.06.15
26
הגראי"ל: זהירות בפרשת קורח! הגראי"ל שטיינמן נראה בתחילת השבוע מודאג, החברותא של הגראי"ל מקרובו הרב משה יהודה שניידר מסביר כי היות והשבוע זה פרשת "קורח", התבטא הגראי"ל "סאיז נישט פריילאך" - זה לא שמח. כך גם יודעים מעיד הרב שניידר שכל הנכנסים לגראי"ל, כבר הרבה שנים, בימים אלו הוא חושש מאד, על פי מה
משה18.06.15
25
עד שלא יפרשו מהקואליציה ,הם יכולים רק לאיים....נראה אותם כמו גברים פורשים לאופוזיציה ונלחמים באמת
בני ברקי18.06.15
24
כמה עצוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו18.06.15
23
נכנס אליו עסקן חפרן כזה או אחר מבלב וגונב לו זמן יקר ההוא אומר לו לוקחים לבני תורה בתי כנסת הרב מזדעזע ואז יוצאים לרחוב ומשתוללים הרב""""סילמן ערבך ערבא צריך וד"ל
אברהם18.06.15
22
איך אדון זייברט לא מפחד ממרן ראש הישיבה? וממשיך להמרות את פיו של מרן ראש הישיבה שליט"א. מזעזע!!!
אלי18.06.15
אתה באמת לא מבין את זה לבד ? באמת עד היום חשבת שחסידי גור או כל חסידות אחרת תמחוק את אדמור"ה ותציית לרב שאינו שלה ?
משה גורביץ19.06.15
21
עוד מעט הם יזרקו את הילדים שלך מהחידר ויזרקו אותם לכביש להדרס ויגנבו לך את המודיע כל בוקר ועוד ... בקיצור מה שבני תורה סובלים כבר שנתיים ולא התייחסת וגם זלזלת באותו ישיבת מועצת עיריה על בני תורה שרצו שתפרסם בהפלס... חומר למחשבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולמית18.06.15
20
דגל התורה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל18.06.15
19
אני לא מבין יש לך הערות על הרב שטיינמן?? למה אתה עשית משהו לטובת הציבור?? או רק להגיב לכתבות
ישראל18.06.15
18
כאשר הטפילים נושכים זה בזה, לפונדקאי יש רגע קטן של חסד בו שני הצדדים לא ממשיכים למצוץ את דמו שלו. המשיכו כך! פיזור לרשעים - הנאה להם והנאה לעולם
יוני18.06.15
17
העיר נראת כמו גלגל הצלה. הרי ברור לך שעסרנים האכילו את הרב שטיינמן במה שהם רצו.ויוצר מזה אתם נלחמתם להעלות אותו לראש עיר ...לכן צהועים אתם וצבועים תישארו .עכשיו אל תבכו שנזנחתם כי גור חוגג ומרוקן את הקופה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני18.06.15
16
דגל התורה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.06.15
15
רגל התורה דיי לריב עם כולם גם עם תלמידי מרן הגר"ש אויערבך שליט"א ועכשיו עם זייברט דיי, למחלוקת דיי בקשה דיי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי18.06.15
14
אין לליטאים בושה לפרסם כזאת כותרת? "הרב שטיינמן הורה להילחם"? זה כבוד? במה מדובר, בקרקעות בסך הכל, על זה "נלחמים"? פשוט בושה שמקדשים על זה מלחמה אמיתית שתוצאותיה יכולים להיות הרסניות, אבל על דברים חשובים באמת יושבים בחיבוק ידים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהלה18.06.15
ככה זה שעל דברים שבקדושה אסור להלחם, מחפשים על מה כן ...
אהרון19.06.15
13
בסוף ב"ה באו נציגינו הנאמנים ועוצרים את השוד!!!! די לבריון די לזייברט שעושה מה בא לו
זייברט18.06.15
12
והחסידים ניצלו את זה עד תום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא18.06.15
11
אסור למחות שיתפללו שיחזרו בתשובה אסוור למחות בגיוס הכל פשרות רק על כסף וכבוד מותר הכל תתבישו לכם !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי18.06.15
10
נציגי דגל פשוט מונעים משנאה ונקמנות. לא להתייחס אליהם, להמשיך בהקצאות. הכל טוב.
מצביע עץ18.06.15
9
הגיע הזמן לחשוף את השחיתויות והדילים המדוברים
מישהו שיודע18.06.15
8
נציגי דגל מונעים משנאה ונקמנות, העיקר לא לתת לבני תורה. תנועה שצריכה להיעלם מן העולם.
מצביע עץ18.06.15
7
גערר..תתחיל להבין עם מי יש לך עסק. עם אנשים שקוראים לעצמם דגל התורה ואין בינהם לתורה כלום גורנישט...רק קללות וחרמות ומכות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם18.06.15
כל ממורמרי מרן ראש הישיבה מתקבצים שם נגדו
ד.ש19.06.15
ולבני תורה יש קשר ממש עמוק ומעמיק עם דרכי נועם התורה, שוקדים על תלמודם יומם וליל בלי להתערב בפוליטיקה, בלי לשלוח את מיטב בחוריהם לרחובות להלחם בכל וכל, בלי לקלל ולהלחם ולגרום לחילול ה' וגזל ומחלוקת ושנאה והרס..... אוהו... קשוט עצמך תחלה
ואתם?18.06.15
6
איך זייברט לא מתבייש?? מי בדיוק שם אותו לראשות העיר אם לא סיעת דגל?? ועכשיו לבוא ולירוק להם בפרצוף, פשוט חוצפה!!! ותהיו בטוחים שאת כל המגרשים הוא יגנוב לגור אלא מה? (עיין ערך מגרש שנלר בירושלים-עסקת ברקת-גור) חבל מאד !! עוד פעם שילמדו לקח ויבינו שעם גור לא עושים עסקים!!! כי ברגע שזה מגיע לכסף.......
פיני18.06.15
5
בקנדציה הקודמת כשדגל רצו להעביר את ההקצאות גם אתה איימת שתלך לבית המשפט רק למזלך יעקב אשר התפטר לטובת תפקידו בכנסת חתיכת כלבים כולכם הגררס לכו לערד ותנו לנו לחיות כמו בני אדם
אברהם לוי19.06.15
4
ורק על יעקב אף אחד לא מדבר
גלעד18.06.15
3
בקרית הרצוג בנין של 8000 מ"ר הם פשוט חצופים אין לבעלי ולילדי בית כנסת בגלל הגניבות והם רוצים עוד קרקעות אנחנו נפתח בהליך משפטי ארוך ומתיש עד שנחשוף את השוד וניטול מהם את חלקנו שנישדד
עליזה18.06.15
2
הרי מפמפמים לנו כל הזמן, שכל דבר צריך להיות בדרכי נועם ולא במלחמות, לא נגד הגיוס ולא נגד החרדקי"ם ולא נגד התוארים. ולא נגד החילול שבת באשדוד, ופתאום חייבים להילחם?????????????????? כבודי לא מחיתם על כבוד בשר ודם מחיתם.
יעקב18.06.15
1
אולי עיר החסידות אבל עיר התורה כבר מזמן לאאא... רק קללות ומכות וכו ממפלגת דגל התורההה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רוצה לחיות בגן עדן? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 21:40

שידור חי

פרשת בחוקותי | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 21:15

בשבתו עם חברים

אור הרשב"י בשמי אוקראינה: מאות בהדלקה המרכזית 

חיים רוזנבוים | 20:34

אנשי תימן מה לכם פה ומי לכם פה

עם חבר המועצת: מעמד ההדלקה בקהילת עדן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 20:31

היסטוריה ואקטואליה

אלכסון או עיגול? פולמוס צורת המנורה // תגובה לתגובה

ישראל שפירא | 19:59
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בסוד תורה הבהיר

רב העדה התוניסאית הדליק את ה'קנדיל' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 16:31

במעמד ראש העיר

רב העיר אלעד העלה אבוקת אש בהילולת הרשב"י

חיים רוזנבוים | 15:35
ש

מסלולים חדשים

רוצה להתקדם? התפקיד בלהב 433 שנפתח לצעירים חרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

השנה ה-י"ד

הגר"ד לנדו: "זו זכות להיות חלק ממצוות פדיון שבויים"

אסף מגידו | מקודם
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"וְהַמְרַחֵם כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

ל"ג בעומר: כשהגר"מ שטרנבוך התרגש משירת הנער | תיעוד

חנני ברייטקופף | 11:18

כבר היה לעולמים

היחסים של 'נטורי קרתא' עם אויבי ישראל והקשר ל... מירון

ישראל שפירא | 09:52

היסטוריה ואקטואליה

הרמאות שהובילה להתפטרות המפקח מביה"ס עם לימודי חול

ישראל שפירא | 27.05.24

פרעות מירון | צפו

הח"כ זעק במליאה: "שוטרים הרביצו לאנשים בצורה אכזרית"

ישי כהן | 27.05.24
ש

השקעה במתחם העתיד של רחובות והשפלה:

קרקע פרטית בטאבו בשכונה החדשה של רחובות, ׳גן הנשיא׳, ב- ₪199,000 בלבד!

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

באולפן 'חדשות 12' | צפו

לגנות שוטרים אך גם את המתפרעים | ישי כהן על פרעות מירון

יאיר טוקר | 27.05.24

בראשות רב העיר

התלמידים וההורים בהדלקה בתלמוד התורה הספרדי בבני ברק

חיים רוזנבוים | 27.05.24

בר יוחאי נאזרת בגבורה 

בראשות הרב ארוש: המונים השתתפו בהדלקה המסורתית 

חיים רוזנבוים | 27.05.24