כיכר השבת

העובדות החרדיות אינן מנוצלות / דוד רוזנטל

חברות המגיעות לערים החרדיות להקים מרכזי תעסוקה, יודעות שבכל זמן נתון כשליש מהעובדות יהיו בחופשת לידה, שהשעות לא גמישות ושיהיה צורך בהכשרות מיוחדות. יחד עם זה הן יודעות שהן צריכות להרוויח. אם לא ירוויחו, לא יבואו. זה לא ניצול, זו הצלה • הטור של דוד רוזנטל (דעות)

75
דוד רוזנטל | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 13.07.15
העובדות החרדיות אינן מנוצלות / דוד רוזנטל
(צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

"מנצלים את העובדות החרדיות ומשלמים להן שכר מאד נמוך, זה ניצול מכוער", משפט זה עולה מעת לעת בשיחות רעים ואף מגיע לתקשורת החרדית בהקשרים שונים. הוא מכוון לרוב כנגד חברות שפתחו מרכזי תעסוקה בערים החרדיות, ומעסיקות מאות ואף אלפי נשים. דעה זו פוגעת בחברות, פוגעת בעובדות החרדיות ופוגעת בטווח ארוך בהשתלבות החרדים בתעסוקה.

זה נכון, לפחות ברוב המקרים, שהשכר המשולם במרכזים אלה הוא נמוך לעומת המקובל, אך מה שלא נכון זה שמדובר בניצול. במקרים לא מעטים מדובר אף בהצלה.

לפני שנתייחס לגופה של טענה, הבה נניח את העובדות על השולחן: רוב הנשים החרדיות אין להן תואר אקדמי, והפוטנציאל התעסוקתי שלהן מוגבל יחסית (בהשוואה לנשים חילוניות). בנוסף, רוב הנשים החרדיות אינן מעוניינות לעבוד בחברה חילונית, וממעוניינות בסביבה תעסוקתית צנועה שנוחה לאורח חייהן. רוב הנשים החרדיות גם יולדות בממוצע של פעם בשלוש שנים, כפול שמונה (בממוצע). זה אומר תקופת הריון וחופשת לידה, ולאחר החזרה לעבודה זה רק שעות עבודה מקוצרות.

לכל אלה כמובן יש הרבה יוצאות מן הכלל, אינני בא להשליך את הממוצע על כל אישה חרדית אינדיבידואלית, אך ממוצע כדרכו של ממוצע במספרים גדולים הוא נכון. אלה העובדות, והן לא הופכות את האישה החרדית הממוצעת לעובדת שוות ערך לבוגרת אוניברסיטה עם ילד וחצי, אשר גם אין לה שום דרישה חברתית.

חברות מסחריות יש להן מטרה אחת ויחידה – להרוויח כסף. אם חברה לא עושה זאת, אז סיכוי גדול שיפטרו את המנכ"ל שלה, ויושיבו על מקומו מישהו אחר שיעשה זאת. חברות לא עושות חסדים, והן לא באות לבצע שליחות חברתית. את זה עושים גמ"חים. חברות המעוניינות להרוויח, מחפשות עובדים שיכולים להביא להן מקסימום תפוקה במינימום שכר. לכן, הן גם שוכרות פעמים רבות עובדים יקרים, מתוך הבנה שהתוצר של העובדים האלה יהיה שווה ערך הרבה יותר מהשכר שלהם. עובדים שהתפוקה שלהם נמוכה, יקבלו גם שכר נמוך. עובדים שיש להם הרבה דרישות נלוות ויש צורך בהרבה התאמות כדי לקלוט אותם, גם הם יקבלו שכר פחות.

לאור כל אלה, חברות המגיעות לערים החרדיות להקים מרכזי תעסוקה, מבינות מראש את מגבלות פוטנציאל התעסוקה ויחד עם זה את הדרישות מהן. הן יודעות שבכל זמן נתון כשליש מהעובדות יהיו בחופשת לידה, הן יודעות שהשעות לא גמישות והן יודעות שיהיה צורך בהכשרות מיוחדות. יחד עם זה הן יודעות שהן צריכות להרוויח. אם לא ירוויחו, לא יבואו.

לחצו כאן

החסם המשמעותי של גברים חרדים ושל נשים חרדיות היוצאים לשוק העבודה, הוא הכניסה לשוק. לא פעם ולא פעמיים מסיימי הקורסים השונים במגזר החרדי לא מוצאים את המקום הראשון שייתן את ההזדמנות, וקשה שלא להזדהות עם התחושה של מי שהשקיע בלימודים כסף ומאמץ ובסוף לא מצליח להשתלב. אלה שהצליחו להיכנס לשוק, המעבר בין רמות השכר בהמשך הוא קל בהרבה. כלומר, מי שרוצה לסייע לכמה שיותר חרדים להתפרנס בכבוד, צריך לעזור לצלוח את המכשול המשמעותי ביותר – לקבל את ההזדמנות הראשונה. זה בדיוק מה שעושות החברות במרכזי התעסוקה.

מאד נכון מבחינה חברתית לעודד כמה שיותר חברות לפתוח מרכזים בריכוזים החרדיים, וככלל שיהיו יותר כאלה כך יהיה מגוון גדול יותר של מקצועות. כדי שחברות מסחריות יבואו להשקיע ולהתאים עצמן למגזר, מנהליהן צריכים לדעת בוודאות שיש פוטנציאל לרווח מכל ההשקעות האלה. כל מי שבא בטרוניה כלפי החברות המעסיקות חרדים בשכר נמוך יחסית, פוגע בתמריץ של חברות נוספות להיכנס לתחום הזה, וכך בסופו של דבר פוגע בהזדמנות התעסוקה בערים החרדיות.

חשוב לזכור, מי שהצליחה להיכנס לתחום עיסוק מסויים ולרכוש ניסיון, קל יהיה לה הרבה יותר לצאת ולחפש מקום עבודה משתלם יותר. חשוב גם שנכיר טובה לכל אלה שמאירים פנים ומבינים את הפוטנציאל העסקי במגזר החרדי, כי אם נקבלם בכבוד ובהגינות יבואו אחריהם עוד רבים אחרים.

(פורסם במקור ב-25 ביוני 2015)

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
למה וכמה מרויחות בוגרות מכון לוסטיג, דעת וטל? הן מתחילות משכורת של 7.000ש' אפילו עם תעבודנה במטריקס, כי הן שוות יותר, יש להן ביד תואר ונחטפות במקום עבודה... לא צריכות את מטריקס וגם אם הן בוחרות לעבוד במטריקס כי הן גרות בקריית ספר משלמים להן כמעט כפול מבוגרת סמינר, הן למדו הרבה יותר קשה, הידע שלהן הו
חיותה22.07.15
48
א. זה שעובדת נמצאת בחופשת לידה לא פוגע כלום במעסיק כי המדינה משלמת דמי לידה, ב. החברות מקבלות מענקים על העסקת חרדיות. ג. מה הקשר בין גמישות בשעות להשפעה על רמת העבודה?!
ערן14.07.15
בפירמה גדולה. לדוגמא זה נחמד שביטוח לאומי משלם את דמי הלידה אבל בשונה מקופאית בחנות מכולת יש גם בעיות של פרויקטים גדולים שנתקעים וצריך לשלב עובד חדש וכו'.
יונה13.12.15
47
1. עובדות חרדיות שמתקבלות למקומות חילוניים ומבוקשות שם, מקבלות שכר זהה. 2. חילוניות מאריכות חופשת לידה לשנה ויותר, נוסעות לנופשים ארוכים כל שנה, והבנים גם עושים מילואים. אין פרופיל מושלם 3. חברה של אשתי שעבדה במטריקס אמרה לאשתי שבמטריקס אמרו לה שבמיקור חוץ (אם תלך לבית התוכנה שבתל אביב במקום קרית ספ
מנוסה14.07.15

הצגת כל התגובות

46
הרי אף אחד לא ביקש מהם לפתוח. אנא עסקנים סיגרו עמותות מנצלות והכל הכספים יהיו דרך משרדי הממשלה. שליחי גדולי ישראל ינהלו רוחנית. להרוס את השוק ואח"כ להצטדק זה לא חכמה.
יאיר14.07.15
45
ראשית,חבל שהמגיבים יורדים לפסים אישיים,במקום להתייחס לגופם של דברים (התבוננות אמיתית תעזור לעבור את המכשולים,ולא לקבע אותם) שנית- בפרויקטים הללו עובדות גם נשים שאינן חרדיות(ידוע לי על דתית לאומית) מתוך הנחה שזו דריסת רגל,ומי שמצליחה בעבודתה,מגלה אחריות ומקצועיות מקודמת יפה. כדאי לפנות ל"אינטל" בירוש
חניתה19.07.15
44
נוצלתי? למה לחרדיות מתארגנות ועובדות בת"א נותנים שכר נורמלי? גם אנחנו יולדות הרבה? אבל למה להם, במקום להרוויח על כל ראש 20-30 אחוז הם יכולים להרוויח 200-300 אחוז... ואני מדברת מידיעה! 2 חברות הציעו לי עכשיו אותה משרה של ניהול צוות, חברה אחת 24 א' והשניה מטריקס קרית ספר - רבו איתי על 12 א' שזה יות
חרדית היטקית19.07.15
43
נשים חרדיות בהחלט נותנות תפוקה גבוהה פלוס!!!!!! וחוצמזה - הבעיה העיקרית במדינה הזאת היא שלא נותנים מקום ל"משרת אם"! במדינה הזאת לא מכירים בזכות להיות אמא!!
מישהי14.07.15
42
אין לך בושה??? משלמים למתכנתות בעלות 14 שנות לימוד פחות מעובד נקיון הכי זוטר וללא תנאם מינימליים ואתה בא ומסכים לכך ונותן להם זכות????!!!מאחלת לך שתרוויח בדיוק כמו הנשים האלה ואז נראה מה תאמר??!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועהלה14.07.15
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיקי14.07.15
40
גולדנוף תחזור בתשובה מהר לפני שמשיח יגיע ,שאם לא יצליפו בך כל הגננות
יהודי14.07.15
39
תהיה בחופשת לידה למשך שלושה או ארבעה חודשים ובחופשת מחלה יחד עם הילדים. איזה מעסיק יקח אותה באותו שכר שיכול לקחת מישהי אחרת שתהיה בחצי מהזמן בחופש (במיוחד שחופשת מחלה היא על חשבון המעסיק)
דניאל14.07.15
38
בגילוי נאות? סתם שאלה. האם כתבת טור זה מאינטרס כלשהוא? כלכלי? פיננסי? מחוייבות אישית? האם קיבלת טובת הנאה מהחברה או משקיעיה? אחרת, לא ברור איך אתה מסוגל להצדיק טענות כה מיושנות בתורה הכלכלית הסוציאלית המעודכנת, כל טענותיך קיימות מאז החלה המהפכה הסוציאלית והוכחו כשקריות.
ירון14.07.15
37
אני יכול להעיד על עצמי כבעל תואר במחשבים עם הרבה שנות נסיון , וכאשר רציתי לעזוב את מקום העבודה החילוני ולעבור למקום בהנהלה חרדית , הציעו לי בקושי חצי ממה שהחילוני משלם. למה ? זאת אהבת הזולת ? ולצערי זה נכון אצל רוב המקומות שבבעלות חרדית
מושיקו14.07.15
36
אתה לא מבין שגם אחרי שנתיים ושלוש נסיון אין להם לאן לצאת. הם רוצות להישאר במקןם עם סביבת עבודה חרדית ויש להן רק את החברות הספציפיות האלה ואז גם התנאים נשארים גרועים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש14.07.15
35
חברות ההייטק לא יברחו לשום מקום לא בזכותך ולא מפיך אנו חיים אולי מישהו מהחברות הללו אמר לך שהם רוצים לברוח אבל אם תשכנע את החרדים פלוס צ'ק נאה לכיסך אנו נסכים להישאר אני יודע שאתה באמת מאמין במה שאתה אומר עם צ'ק או בלי צ'ק אבל מה אכפת לך לשתוק אולי המחאה תוסיף עוד כמה שקלים לעובדות עבדות הללו מ
דע לא נודע14.07.15
34
נשים חרדיות מגיעות כדי לעבוד!!! אז לפחות תנאים טובים
מישהי שאכפת לה22.07.15
33
זה לא עניין 'חרדי' זה הרעה החולה של עובדי קבלן
כ--ל עובד קבלן 16.07.15
32
שם אף אחד לא מכירח מישהו להיות מנוצל- שתחפש עבודה בשוק החופשי.
עובדת שם14.07.15
31
אני עובד בתור מתכנת ואני מסכים לכל מילה. מי שלא הגיע מהתחום אף פעם לא יבין כמה רציפות וזמינות זה דבר חשוב!!
חזי16.07.15
30
החרדים חושבים שמישהו חייב להם משהו אבל זה לא עובד כך בחיים. בתור אדם חילוני לשעבר חיפשתי עבודה בתחום ההייטק במשך שנתיים עד שמצאתי מעסיק שהיה מוכן להעסיק אותי בשכר מינימום. אני מצידי הייתי מוכן לעבוד גם בחינם לתקופה בכדי לצבור ניסיון ולהיכנס לתחום. היום ב"ה השכר גבוה (אפילו מאוד - ביחס למקובל בשוק) ע
יהודי15.07.15
29
אתה טועה ואסביר לך למה: אתה משתמש בכלים סטטיסטיים יבשים כדי לחדד את ההבדל בין עובדת חרדית לחילונית ולכאורה דבריך נכונים אבל הבעיה היא שבעצם בעולם ההיי טק, התפוקה איננה כמו במפעל שמייצר מוצרים וכל רגע שוה כסף. למי שמכיר (ומדבריך נראה שאינך כזה) בהיי טק הקשר בין זמן עבודה-תפוקה לא בהכרח משמעותי מכיון
אברהם14.07.15
28
ללמוד לתואר נורמלי .ולא להעביר חוקים של תעודה כזאת בקום תואר. חוץ במקום בגרות .לכן בסוף מקבלים במקום משכורת רעב רעב במקום משכורת
חרדי גאה13.07.15
אני השלמתי בגרות והשלמתי תואר - וזה עדיין אותו דבר. בהייטק נסיון לא פחות חשוב מתואר ואפילו יותר... אז תבדוק ת'דברים קודם.
דבורה14.07.15
27
חברות הם עסקיות ובמצב הנוכחי אין סיבה לשינוי מצידם , אשמים הם העסקנים - שמכרו אותנו בזול , ואשמים מנהלי הסמינרים שמוציאים עובדות עם הכשרה שמוגבלת למקומות שכאלה . הדרך היחידה לשנות ולשפר את המצב, לדאוג לתחרות הולמת על כח העבודה החרדי .
אני29.06.15
26
בתור עובדת חרדית למעלה מ-30 שנה בחברה חילונית שיש לה מרכזים לחרדיות ומרכזים מעורבים, האבסורד זועק לשמים. מוסר העבודה הגבוה של העובדים/עובדות הדתיים/חרדים גבוה מאוד, לא יוצאים לאכול בחוץ, לא גולשים וממילא לא "גונבים" זמן, אינני רוצה לדבר סרה במגזרים האחרים אבל יש והמון! שלא יספרו סיפורים על חופשות לי
טובה28.06.15
בתור אחת שעובדת בחברה חילונית, נדהמתי לנוכח החגיגות, האיחורים, כי "הילדים" קמו מאוחר (שניים במספר בגילאי הבי"ס), יציאות לשתית סמים...אספרסו... כמה זמן מתבזבז על מי מזמין אוכל היום? מה מזמינים? מה את לא הולכת למסיבת יום ההולדת של ילדתך בת ה -3?? למה את לא לוקחת חופש? שאלה אותי בפליאה עמוקה אחת העובדו
לא מנוצלת29.06.15
25
שאלתי את עצמי לאן מיסטר רוזנטל יתקדם? ויותר חשוב איך הוא יעשה את זה? ב"ה יש לכם תשובה הוא דובר חרדי ומשדר עם הברנז'ה נ.ב. רק שתדע שביום שלברנז'ה ימאס ממך הם יזרקו אותך.
ארי מנתח המצב25.06.15
24
???? אתה כבר הפסקת להיות מענין הכל איפכא מסתברא ועוד חושב יקרא ..... מה אסור לחשוב אחרת .?? אסור להביע את דעתי ...? כן דעה של איפכע איפכע ..........זה כבר לא רלוונטי כי תמיד הוא יגיד הפוך ..גם מהישר שבדרך ?!
מגידו25.06.15
23
בקצרה אסביר: יש מושג בכלכלה שנקרא שיווי משקל כלומר נקודת המפגש בין ההיצע לביקוש (לדוגמה,יש עוד שיוויי משקל) מה שיקבע את רמת המחיר של המוצר. יש דרכים לגרום לכך שהמחיר לא יעמוד בנקודת שיווי המשקל. במקרה של תעסוקת חרדיות היה ניתן לגרום ששכרן יהיה גבוה יותר ועדיין רווחי לחברות כלומר רמת השכר תעמוד בנקוד
יעקב25.06.15
ישראל צריכים להתערב אולי ביצירת מנהיגות תעסוקתית מטעמם או באי כוחם ולצאת עם פסקים מהמודלים המתמטיים של תורת המשחקים. נראה בעל חברה מתחכם עם זה. הוא יסכן את כל מה שהחברה שלו השיגה בעמל שנים רבות. הוא יהיה חייב להתיישר לנקודת שיווי המשקל האמיתית שרחוקה במאות רבות של אחוזים מהמציאות הנוכחית. סתם שתבינו
ניר26.06.15
22
כל החברות המסחריות מודות, שהחרדיות והחרדים מוסר העבודה שלהם גבוה וההספקים שלהם מצוינים והחברות רוצות להעסיק את העובדות החרדיות כי זה משתלם להם. לגבי תואר אקדמי זה קשקוש הדיבורים על פערים הם גם בקיום התואר האקדמי וזה לפי עובד, וההשוואות כוללות גם את זה. בין במקצוע החינוך ובין בחברות ההייטק. במיוחד שב
רפאל25.06.15
21
כתבת שבממוצע אישה חרדית יולדת פעם בשלוש שנים - חופשת לידה היא 14 שבועות היינו בערך 3.5 חודשים, אולי אתה לא יודע אבל בשלוש שנים יש 36 חודשים מדובר א"כ ב9.7% כלומר בכל זמן נתון פחות מ10 אחוז מהנשים יהיו בחופשת לידה. אני חולק כמובן גם על שאר דבריך ואולי גם מפקפק בכנותם.
יהודה25.06.15
חודשים בתקופה של 3 שנים.... ומשכורתו?! יפה מאוד...
מיכל25.06.15
תקופת ההריון היא גם בעייתית, ובה אסור למעסיק לפטר. אחרי החזרה לעבודה יש תקופת הנקה בו גם יש לאשה פריווילגיות שונות. כלומר, הריון משמעותו עבודה לא סדירה במשך כשנתיים.
מדוייק26.06.15
20
אנחנו מדברים על אותה אישה באותה רמת השכלה . אותה רמה חרדית עם ילדים עם חופשות לידה. עושה את אותו דבר כמו חברתה. אם היא תעבוד בבית תוכנה בבני ברק השכר הוא כך. אם היא תעבוד בהרצליה היא תקבל פי כמה יותר כי יש לה חלופות. אבל זו שבהשקפת עולמה לא רוצה לעזוב את בני ברק ולכן אין לה חלופות אפשר לנצל אותה למה
אפרים גליקסברג25.06.15
אני שוחחתי עם בעלי חברות בתחומים רבים וכולם פה אחד משבחים את המציאות כי הנשים החרדיות מסורות יותר נאמנות יותר ומתבטלות פחות מכל עובדת אחרת מתוך זהירות בממון הזולת
ראובן 25.06.15
19
אתה טועה ואסביר לך למה: אתה משתמש בכלים סטטיסטיים יבשים כדי לחדד את ההבדל בין עובדת חרדית לחילונית ולכאורה דבריך נכונים אבל הבעיה היא שבעצם בעולם ההיי טק, התפוקה איננה כמו במפעל שמייצר מוצרים וכל רגע שוה כסף. למי שמכיר (ומדבריך נראה שאינך כזה) בהיי טק הקשר בין זמן עבודה-תפוקה לא בהכרח משמעותי מכיון
אברהם14.07.15
18
כמה עיוות בדברים צריך להעמיד את הדברים על דיוקם: 1. האינטרס של חברות הוא רק להרוויח אבל להרוויח כמה שיותר בדור הקפיטליזם החזירי. 2. איך ייתכן שהשכר של החרדיות נע סביב שכר מינימום ? הלא מן הראוי שהיה פיזור התפלגותי של השכר בהתאם לכישרונות הלא כן ? התשובה בגלל שזה אפשרי הצרכים של חרדיות מאפשרות את הסח
?29.06.15
17
חופשות. גם לא על מחלה(לחילונית יש גם חופשות שמנוצלות בנורמה שונה או נחסכות ומשולמות בפעם אחת בהזדמנויות שונות או כשהיא עוברת למקום עבודה אחר). אם העובדת יצאה לפני הזמן, היא לא מקבלת כסף על זה. אגב, האישה החרדית יעילה משמעותית מזו החילונית פר שעת עבודה(בוודאות!!!) וזאת מתודעת מוסר וגזל גבוהות יותר ו
ניר25.06.15
16
כמו שכבר הגיבו כאן רבים-כתבה משובשת לגמרי אין לי מושג למה מפרסמים אותה
חרדי14.07.15
15
לכתבה שלך באופן פרטי, אני יודע שכוונתך טובה, אבל.... ההמשך מאוד לא נעים. אנא קרא את התגובות (הענייניות עם עובדות) ותראה שאתה לא כל כך צודק.
אברהם29.06.15
14
הוא בא להתחנחן לציבור החילוני, איזה שטויות.
אברהם26.06.15
13
אלמלא הרב שטיינמן ג' לא היתה רואה את הקול שלי... אולי הליכוד
יעקובי 313.07.15
12
אנחנו באים בטענות על חברות מסחריות שבאמת כל מרצם וכוונתם זה להרוויח כסף ומותר להם!!! ובפרט למה לא תבואו בטענות על רשת הגנים של ....... שהוא מוריד נתח גדול מהמשכורת למשפחות חרדיות וזה כבר בתוך הקהילה ..... וללא זכויות אז מה לכם כי תלינו על חברות אחרות שנותנות זכויות ושכר
מילה בסלע21.07.15
11
לצערי, מוסר העבודה גבוה, אבל אם על כל עובדת רגילה צריך להעביר 1.4 חרדית, בגלל חופשות הלידה, בגלל שעות העבודה (ברבע לארבע אין עם מי לדבר... ואצלנו עובדים עד שש-שבע וצפונה) ובגלל שאין אפשרות לעבוד איתן ביחד... (לשאול שאלה בטלפון או פנים מול פנים -התוצאה שונה לגמרי!) בקיצור, הרב רוזנטל, אתה צודק! וחייב
אלי29.06.15
לידה ועל השעות אחרי רבע לארבע. עד רבע לארבע,אל תפלה אותה. עד החופשת לידה,אל תפלה אותה. כל כך הרבה טוב יחסי אפשר לומר עליה ודבר אחד וב לא אמרת(וזה לא ייתכן). אגב מה עם החרדים הבנים? גם הם בחופשת לידה ועובדים עד רבע לארבע? למה מפלים גם אותם?אתה פשו מגיב מטעם.....
ניר29.06.15
אני עובד בהייטק והענין אם החופשות לידה זה לא הכסף שמשלמים לעובד. זה ענין של רצף עבודה. בדרך כלל לוקח זמן (כמה חודשים) עד שעובד חדש נותן תפוקה מליאה ואם כן כאשר אשה הולך לחופשת לידה אי אפשר להביא מישהוא חדש ל3 חודשים, זה פשוט לא משתלם. ומה שקורא זה שפשוט חסר כח עבודה
מרטי14.07.15
עבודה הישגים השאר ממש לא מענין אותו גם אתה כזה אם אתה מזמין שיפוצניק אתה תמצוץ לו הדם תמורת כל שקל
די למרח14.07.15
10
בתור חרדית שעובדת בהייטק בחברה חילונית, ומרוויחה ב"ה ממש טוב, חייבת לומר כמה מילים: חופשת לידה- ביטוח לאומי משלם ולא המעסיק. אם כבר יש לפעמים ירידה בתפוקה במהלך ההריון... מה גם שחילונית ממוצעת, בהייטק בכל אופן, מאריכה בד"כ חופשת לידה לפחות לחצי שנה. מה שאישה חרדית בד"כ לא יכולה להרשות לעצמה. מוסר הע
חרדית עובדת 25.06.15
9
כנראה שנשות המשפחה של הכותב מסודרות במשרות טובות או עם תארים... אני עבדתי בכזה מרכז תעסוקתי ועשיתי את אותם משמרות כמו כל עובדי החברה אבל אני בתור חרדית קיבלתי שכר מינימום לעומת שכר גבוה יותר שעובדות חילוניות קיבלו... ויותר מזה, כשקודמתי למנהלת מקצועית על כמה סניפים נשארתי באותה משכורת!! אז שלא יג
אחת שנוצלה25.06.15
8
שימו לב, בכל פעם שעולה לדיון נושא הניצול המחפיר (!!!) עולה איזה מצטדק ומנסה להסביר (ובמקרה הזה להאשים) טעות בידך אדוני, איננו מתכוונים לניצול בידי חברות חוץ, הבעיה הקשה היא הניצול של עובדות חרדיות בידי מנהלים חרדים משלנו, שמקבלים סכומי עתק ומשלשלים אחוזים ניכרים לכיסם הפרטי, המצב הבלתי נסבל שבו עוב
מכיר מקרוב25.06.15
יישר כח לכותבת. כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה14.07.15
הבעיה האמתית איננה ב"חוץ", הבעיה האמתית היא בחברות החרדיות. בתור מתכנתת חרדית (בוגרת מכללה חרדית), ששתי בנותיה וכלתה מתכנתות, כולנו הנדסאיות (בת וכלה שלי עובדות במשרת סטודנט ומשלימות לתואר בפתוחה), אני מכירה את השוק מקרוב. בעקרון, מי שלומדת במקום טוב (כמו בנותיי וכלתי שלמדו בסמינרים טובים שגם דואגים
מתכנתת מ"המגזר"28.06.15
האם אברך קיבל בעבר את כל המילגה שהועברה מהמדינה? ודאי שלא!! מישהו בדרך צריך לקחת "עמלה" מהסכום הזעום. וזה כך גם בשכר הגננות החרדיות מנהלי המוסדות גובים "עמלות" בניגוד לחוק מהשכר שמועבר ע"י המדינה. מישהו זוכר שפירון רצה לחוקק חוק שהמדינה תעביר את השכר ישירות לעובדות. מי התנגד נחרצות?? זה מאותה סיבה.
יהודי14.07.15
7
מנין האומץ שלך לדבר על דברים שהבנתך וידיעותייך בהם שואפת לאפס?! האם לקחת בחשבון את הנזקים שאתה מעולל במו ידייך לאלפי משפחות בני המגזר החרדי, כאשר אתה מעלה טענות כזב באוזני הקהל החילוני, טענות שאפילו הם לא מעלים על דל שפתייהם? האם שמת לב שרוב דברים סותרים מפורשות את דבריהם של בחירי חברות הייטק והמשק
אחד שבתחום13.07.15
6
הכתבה נכונה מאוד!!! לצערינו אנו מוגבלים מפני שלא למדנו לתואר אקדמי. מנכלי"ם מעדיפים לקחת מקצוענים!!
סימה15.07.15
5
מנוצלות באבוא כאחד שקצת מכיר את המערכת הם מנוצלות מכל הכיוונים בלי דמגוגיה וסיסמאות
עופר28.06.15
אני עובדת בחברה חילונית "ללא תיווך" ולא מנוצלת בהשוואה לחברותי לקורס שקיבלו הצעות עבודה נמוכות בהרבה בגלל היותן חרדיות.
לא מנוצלת 29.06.15
4
שטויות. הם מנצלים לרעה את כוחות השוק! שלחרדיות יותר קשה למצוא עבודה
אלי25.06.15
תקרא את מה שכתבת, לחרדיות קשה למצוא עבודה-למה? כי אנחנו רוצות סביבת עבודה חרדית, כי אין לנו תואר, ואנחנו גאות בדרישות הללו, ומוכנות לוותר בעבורן על שכר גבוה יותר. יש לנו אידיאלים אחרים בחיים, ואני, באופן אישי,רואה באלו המתעקשות על תואר והולכות לעבוד במקומות חילוניים - קרייריסטיות במלוא מובן המילה.
א.ש. מהצפון28.06.15
מוכנות להתפשר ולקבל פחות אבל הפערים המטורפים שקיימים היום כבר לא הגיוניים בכל קנה מידה שהוא!!! חילונית מקבלת 12000 וחרדית 4000 - למה???
אחת14.07.15
3
בכל מקצוע ועסק ידוע הכלל שהסיבה היחידה שמניעה מחיר או משכורת זה עניין של היצע וביקוש וכיוון שיש הרבה יותר חרדיות שמוכנות לעבוד במקומות מותאמים לחרדיות מאשר ההיצע לכן התעריפים הנמוכים..(בדיוק כמו בדירות) אם יקום מישהו ויפתח חברות שמתאימות לחרדיות בהיקפים גדולים כולם יעלו את המחירים ויעמדו בזה בכבוד..
דודו25.06.15
2
אם שליש בחופשת לידה אוומר שיש הצדקה מסויימת לקבל פתות אז למה ההפרש הוא לפעמים יותר מ-30% בעוד כמה עשרות אחוזים? האם חס וחלילה חס וכרפס ייתן מעשיק במודע לחייל קרבי שעושה מילואים עשרות ימים בשנה כמה אחוזים (בודדים) פחות? מה יהיה בגורלו? נכון שהממוצע הוא כלי בידי הסטטיסטיקאים אבל לעתים היוצא מן הכלל מג
moshe25.06.15
1
אם הן כל כך מפסידות מלהעסיק נשים חרדיות וכל המטרה שלהן זה להרוויח כסף אז נשמע קצת דבילי שהן בכלל מגיעות לאוכלוסיה שלנו!! אל תנסה לעבוד עלינו, הם מרוויחים יפה מאוד!!! מאוד משתלם להם להעסיק אותנו וטוב מאוד שעושים על זה מחאה!!! נשים חרדיות הן לא חמורות!!!
חנה25.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 22:36

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24