כיכר השבת

עושק הגננות • ח"כ מאיר פרוש:

"אני דואג למוסדות. כמה השכר לגננת? לא מעניין"

ח"כ מאיר פרוש התייחס לעושק הגננות שחשף תחקיר "כיכר השבת" ואמר בראיון ל"קול חי" כי הוא נמצא בתפקיד ציבורי כדי לראות שמוסדות לא יופלו, אבל "אחרי שיש את הכסף, זה ממש לא מעניין אם זה 3,000 ש"ח או 9,000. זה מעניין אותי כאדם פרטי אך אני לא אדם פרטי". וגם: החוזה שהרשויות לא רוצות לאכוף (חינוך)

91
חיים אבני | כיכר השבת | ח' בתמוז | 25.06.15
ח"כ מאיר פרוש
ח"כ מאיר פרוש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חודשים לאחר תחקיר "כיכר השבת" שחשף עדויות לעושק שיטתי של גננות חרדיות על ידי רשתות הגנים, התייחס אמש (רביעי) סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש לנושא והפתיע כשאמר כי אין זה מתפקידו לדאוג לכך שהמורות יקבלו שכר הוגן מהרשתות. "אחרי שיש את הכסף - זה ממש לא מעניין אם זה 3 (אלפי ש"ח. ח.א.) או 9, לא מעניין אותי". את הדברים אמר פרוש בראיון שהעניק לרדיו קול חי.

קראו עוד בנושא:

לדבריו: "אני נמצא בתפקיד ציבורי כדי לראות שהמוסדות בציבור שלנו... כדי שהאזרחים בציבור החרדי לא יקופחו ולא יופלו לרעה. זה התפקיד שלי - לדאוג שהמדינה לא תקפח את הציבור שלי לרעה".

פרוש הוסיף ואמר כי "מה שקורה בתוך המוסד, מה שקורה בין המוסד להורים, מה שקורה בין ההורים לגננות - זה לא דבר שאני צריך לעשות... יש ועד הורים, יש ועד הישיבות - זה לא ענייני. אני צריך לטפל במוסד, שהרשות המקומית והארצית לא תקפח את השכר בגלל שהם חרדים... אחרי שיש את הכסף זה ממש לא מעניין אם זה 3 או 9, לא מעניין אותי. מעניין אותי כאדם פרטי אבל אני לא אדם פרטי".

עם זאת, לצד התנערותו של פרוש מהנושא, סמוך לחתימת ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד התחייב ח"כ משה גפני בראיון ל"כיכר השבת" כי דגל התורה תטפל בחומרה במנהלי רשתות הגנים והגנים הפרטיים שיימצאו עושקים עובדות. יצויין, כי על פי התחקיר שפורסם לפני מספר חודשים ב"כיכר השבת" - מרבית הרשתות והגנים מתנהלים בצורה בעייתית מול העובדות בנושא השכר ותנאי העסקתן.

מלשכת פרוש נמסר בתגובה: "אתמול העניק סגן השר פרוש ראיון לרדיו קול חי ונשאל על הרשתות והמוסדות שכביכול לוקחים כסף מהגננות. הוא השיב כי תפקידו כשליח ציבור לדאוג באופן כללי, ברמה ארצית, שהציבור החרדי לא יקופח ולתיקון העוולות כלפיו. אך אינו יכול לרדת לרזולוציה של כל עיר ומוסד, ולהיות 'שוטר' פנים חרדי".

"למרבה הצער, סגן השר לא הרחיב בדבריו ולכן לא הובן כיאות והיו שפירשו את דבריו כביכול היה זה ביטוי מזלזל ש'הציבור לא מעניין אותו'".

"אין דבר הרחוק יותר מכך. מדובר בטעות חמורה. בתוקף תפקידו, נשלח סגן השר על ידי הציבור החרדי, ותפקידו לדאוג שהוא לא יופלה לרעה ולא יקופח על ידי משרדי המשלה ברמה הארצית, כך שאם ישנם תקציבים הם יופנו גם לציבור החרדי במידה שווה ככלל המגזרים".

"במידה וקיימות טענות כלפי מוסדות או רשתות המתנהלות באופן לא תקין, סגן השר רואה זאת בחומרה רבה, אך מטבע הדברים אינו יכול לרדת לרזולוציה של כל עיר וכל מוסד. בדיוק לשם כך יש וועד הורים או רשות מקומית, שתפקידם לפנות לגורמים הרלוונטיים בכדי לטפל בנושאים מהסוג הזה".

החוזה מחייב את הרשתות - אך אין אכיפה

ממסמכי החוזים שבין עיריית ירושלים לבין רשתות הגנים (החוזים בשאר חלקי הארץ דומים בעקבות העובדה כי מדובר בחוזה המוכתב על ידי משרד החינוך) עולה כי רשתות הגנים מתחייבות בפירוש לשלם לגננות שכר המקביל לשכר המשולם לגננות בחינוך הממלכתי. בחוזה אף מצויין בפירוש כי תנאי זה הוא תנאי יסוד בחוזה והפרתו תוביל לביטול החוזה.

אלא, שבעוד משרדי הממשלה הרלוונטיים והעיריות השונות טענו במספר הזדמנויות ל"כיכר השבת" כי אין בכוחם לבצע אכיפה אפקטיבית בעקבות שיטת "עמותות הצינור", מהחוזה עולה כי הרשויות יכולות לעשות זאת בקלות רבה.

בסעיף 15 בחוזה נכתב כי "הרשת מתחייבת לשלם לעובדים המועסקים לצורך ביצוע העבודה אותו שכר עבודה, ותקיים אותם תנאי עבודה שנקבעו בחוק ו/או בהתאם לשיעורים והכללים הנוהגים במוסדות חינוך רשמיים בהתאם לקבוע בתקנות הרלוונטיות ו/או בהסכם הקיבוצי החל עליו ביחס לעובדיו וכו'". בחוזה מודגש עוד כי "באין הסכם כאמור, בהסכם הקיבוצי החל על המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה, בענף בו מועסקים עובדים בעבודה דומה". היינו - הרשת מתחייבת להשוות את התנאים של עובדות החינוך לאלה המחוייבים בחוזה הקיבוצי המחייב את רשת החינוך הממלכתית.

בכדי לא להותיר מקום לספק, בחוזה מודגש שוב כי "למען הסר ספק, שכר הגננות יהיה לפי הקבוע בחוק ו/או בהסכמים הקיבוציים ו/או בהסכמים הקיבוציים המיוחדים ו/או בצווי ההרחבה לפי המיטב עם הגננות והסייעות, וכל לגבי כל בעלי התפקידים וכל המועסקים על ידי הרשת".

הסעיף הבא בחוזה מחייב את מנהלי הרשתות לעמוד בהסכם, כשבחוזה מובהר היטב כי "מובהר ומוסכם כי עמידה בתנאי השכר האמורים להיות משולמים לעובדי הרשת הינם יסודיים ומהותיים מכח חוזה זה, והפרתן מהווה הפרה יסודית של ההתקשרות". בפועל, ברוב רשתות הגנים במגזר החרדי לא עומדים בתנאי יסוד זה. בעיריית ירושלים סירבו להתייחס לשאלות "כיכר השבת" מדוע תנאי יסוד זה לא נאכף על המוסדות.

על פי החוזה, עיריית ירושלים כלל לא מחויבת לרדוף אחר הרשתות על מנת לוודא כי הרשתות משלמות את השכר לו התחייבו, להיפך: סעיף נוסף בחוזה מחייב את הרשתות החרדיות "להגיש מדי רבעון את גיליונות הנוכחות של כל העובדים החתומים על ידי העובדים והמעסיקים, בצירוף תלוש השכר של כל עובד ועובד מטעמה".

בנוסף, על הרשתות להגיש מדי רבעון אישור של הרשת ולפיו שולמו לעובדים כל תנאי השכר האמורים לעיל, לאישור אמור להיות מצורף רשימה שמית של כל העובדים וכן פירוט של כל התשלומים האמורים להשתלם להם וכל הכספים ששולמו להם בפועל. במידה והרשתות לא יגישו את הדוחות האמורים לעיל, כל רשת תיקנס בסך של 1,500 ש"ח לכל יום בו תאחר בהגשת הדו"ח. בנוסף, תיקנס הרשת עבור כל יום בה לא שילמה את הסכום עליה התחייבה לעובדות בסך של 500 שקלים ביום.

בשיחה שקיימנו עם בכירה באחד מרשות הגנים הגדולות הודתה הבכירה בכך שהרשת לכאורה מפרה את החוזה ואיננה משלמת את מלוא השכר עליו התחייבה, אך טענה כי הדבר נובע מתקצוב חסר יחסית של משרד החינוך, שמתקצב גננות רק לפי וותק של 12 שנות חינוך בלי קשר לוותק האמיתי. אלא, שמהתחקיר עלה כי הטענות אינן מסתכמות בקיצוץ שנות הוותק בלבד.

מעיריית ירושלים נמסר: "חשבות משרד החינוך, היא האחראית לביצוע החוזה, כאשר מוסד שאינו עומד בתנאי החוק והנוהל, בהסכמי השכר וכדומה, נקנס על ידם. יחד עם זאת, על מנת לשמור זכויות העובדים והגננות, בהתאם לחוק והנוהל, העירייה מקיימת הליך בדיקה קבוע באמצעות רואי חשבון, במטרה לעקוב אחר ביצוע תנאי החוזה בצורה יסודית ומעמיקה".

"במקרים בהם עולה חשד לאי סדרים, העירייה פועלת אל מול המוסד המדובר ודורשת לביצוע מיידית להתחייבות כמופיע בחוק. יש להוסיף ולהבהיר, כי בכל מקרה בהליך המכרז החדש שיוצא לפועל, הנושא אינו נמצא יותר באחריות העירייה".

תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
אין כל חדש תחת השמש,,,, ככה זה "תרבות המאכריות" בציבור החרדי. בדרכי הצינורות לגננות לרבעס' בתתי"ם ולכל משרה חרדית אחרת פשוט בולעים ימבות של כסף על חשבון אותם המשועבדים במסגרות חרדיות ........... לדעתי צריך להקים עמותת אומץ כמו שיש אצל החילונים, ולתבוע את כל העמותות והמוסדות החרדים בהפרת הסכמים ובשי
ישראל07.07.15
54
גול עצמי! אך גם לשקר לא היה עוזר לו כי כולם יודעים למי הוא דואג ולמי לא!
אברהם26.06.15
53
אם באמת היית דואג למוסדות שיתפקדו כנדרש הדבר הראשון זה לדאוג לתשלום נאות כי עובד מרוצה=עבודה טובה אבל כשיש שוק עבדים ותת תנאים כל הכסף מגיע לכיס של ראשי המוסדות!!!! מי שאשם זה משרד החינוך!!!! שמעלים עין ומטאטא את המצב ועדות יועצים ישיבות ושינוי אין!!!!!שהבעלויות יהיו אחראיות רק על התכנים!!!!נושא המש
גועלללללל26.06.15

הצגת כל התגובות

52
בושה ומרפה
די 26.06.15
51
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברי26.06.15
50
איך אתה לא מתבייש תמיד לדאוג לאנשיך בלבד ולאינטרסים מוסדיים . אבא שלך וסבך היו אנשי ציבור לעילא ואתה ובנך גורפי שומן ומייצגי כל הרע בהתנהגותנו מול החוץ בחילול השם ופנימה. המשפט על הגננות בלתי נסלח.
אבריימלה26.06.15
מדוע לעוות את מה שהוא אמר? מתוך ידיעה אני אומר לך שהוא בין היחידים שפועל למען העניין, כל הכותרות הוצאו מהקשרם, בסך הכל פופוליזם זול.
דוד26.06.15
49
עבדתי כגננת וסייעת, ופשוטו כמשמעו עשקו אותי .החל מהשכר יסוד עד חופשות והבראה שלא קיבלתי, ולבסוף גרמו לי לצאת גם בלי פיצויים,לאחר ששפכו את דמי רק חבל שהשקעתי עשרות אלפי שקלים ללימודים, בשביל לגלות שיסחטו אותי גם בהמשך ויגזלו אותי!!!
חלי26.06.15
48
שכירות אפילו זה לא מכסה
משה לוי26.06.15
47
למה שידאג לאיזו גננת מסכנה שכחה הפוליטי לא שווה כלום, אם הוא יכול לדאוג למנהלי המוסדות שמביאים לו בסופו של דבר את הקולות?
איש יהודי25.06.15
46
נמאס לי שאני ובעלי מצביעים למי שלא דואג לנו
גננת מנוצלת25.06.15
מתוך הערכה רבה לעבודת הקודש ולמסירות הנפש שלך ושל חברותייך לעבודה אעיר כמה הערות: א) מה לעשות, אבל רבות מן הגננות העדיפו להיות "אצבע אוטומטית". ב) גם אלו שלא היו "אצבע אוטומטית" מיהרו להצביע לקול הקריאות המהדהדות: "געוואלד", "שעת השמד", "בכייה לדורות", "להקהל ולעמוד על נפשנו", "לקדש שם שמים", "מי רו
אברך פשוט26.06.15
45
פרוש לדורות..משה פרוש..מנחם פרוש..מאיר פרוש..ישראל פרוש..פרוש פרוש פרושששש.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל25.06.15
44
אז למי שמראה איכפתייות קוראים "רשע" ולמי שאדיש קוראים "מקדש שם שמיים". עולם הפוך ראיתי!
רפאל25.06.15
43
תמצית השחיתות מפלגתית החרדית. ובנימה אישית, הוכח שפרוש ממש לא חכם, בלשון עדינה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן25.06.15
כהעם אמר "אין לחם" ענתה "אז תאכלו עוגות"
רפאל25.06.15
42
חתיכת מושחת
אחד06.07.15
41
אין לו בושה????? פעם הבאה לא מצביע ג'
מאירי26.06.15
40
איפה הגדוילים כשבראש חוצות עוברים על לאו דאורייתא "לא תעשוק שכיר"? כולם עסוקים בדקדוקי הלכה באיסורי שבת והידורי כשרות, ולאו שכתוב לצידו "ואליו הוא נושא את נפשו, וקרא עליך אל ה' והיה בך חטא" - אין דורש ואין מבקש.
חיים26.06.15
39
פסיכי, נפגש בקלפי...
77726.06.15
38
וישיבו את כבשת הרש.
חיים25.06.15
37
ככה זה שמכרו לך לוקשים בהמבשר שבחירות זה חובת השעה ובלי זה העולם יתמוטט ...רבותי תתחילו להבין שנציגינו מעניין אותם האידשקייט כשלג דאשתקד .מי בכלל שמע בזמן האחרון מפרוש איזה קרכאטש על אידשקייט..גזירת הגיוס שמחולל שמות בלשכות הגיוס..או על חילולי השבת באשדוד..וכעת זה שכר הגננות שזה גם אידשקייט מדרגה רא
יענקל25.06.15
36
דואגים להם. רחוק מאוד מהמציאות, כל עוד זה לא נוגע בכם ישירות. זה לא מעניין אתכם!!! נשים, עלינו לדאוג לעצמנו!
מיכל25.06.15
35
הבוחרים שלך? לך הביתה! על זה נאמר חוצפה ישגה!
אברהם25.06.15
34
בטח לא מעניין אותו....הוא מקבל 38 אלף שקל...שהגננות ירעבו.
mike25.06.15
33
לא מתאים לבנו של איש העזרה ליחיד כמו לציבוריות, לומר שאינו יכול לבדוק כל דבר וזה תפקיד הרשות המקומית וועדי ההורים. היתממות ונתינת יד להמשך גזילת הרש של העובדות.
עובד הטראה25.06.15
32
רואים שאין לך מושג מה זה גננת שעובדת ומקבלת גרושים וצריכה לפרנס את המשפחה לך תרד טיפה לעם ואל תתנשא עלינו
יאיר26.06.15
אכפת לא פחות ממך שלגננות יהיה שכר גבוה והוגן, תקרא שוב את דבריו בצורה נכונה, הדברים רחוקים כרחוק מזרח ממערב ממה שמופיע בכותרות.
משה26.06.15
31
שבעלי המוסדות יבחרו בך
יהושע25.06.15
30
התפוח לא נפל רחוק מהעץ..משפחת פרוש לדורתיהם מרגישים שהעיריה והכנסת שייכת להם והתייחסו לאזרח כמבקש נדבות..נו כעת הכל ברור לכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל25.06.15
29
לא עוד! ש"ס לפחות עושים רושם של עבודה ודאגה לציבור הבוחרים! ג אומרים שאין להם אחראיות על כלום!
אברהם25.06.15
28
יצא המרצע מהשק, מקורביו יתחילו להסביר כעת שהדברים הוצאו מהקשרם והא לא התכוון, אבל האמת היא שאנו משמשים כבשר תותחים לאיש הזה ובניו הנוסעים עם רכבי פאר מנקרי עינים, והוא דואג למנהלי המוסדות המושחתים שלא יקפחו אותם כדי שמנהלים אלה יוכלו לקפח את העובדים המסורים, בושה ליהדות שזה נציגה,חייבים להביא את הדב
איציק25.06.15
27
זה לא סוד שמשפחת פרוש - דואגת בעיקר לסידורי עבודה למשפחת פרוש, אלעד, המבשר, עוד מעט נראה נציגונים של משפחת פרוש בבני ברק אשדוד בית שמש ירושלים, מודיעין, ביתר, ב"ה יש לו הרבה ילדים
ציקי01.07.15
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל25.06.15
25
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחום25.06.15
24
כל המתלהמים אפילו לא ניסו להבין מה הוא אמר, ועל סמך קריאה שטחית של הכותרת התחילו להתקיף, פשוט עושים צחוק מעצמם, ברור לכולם שחשוב לח"כ פרוש עושק הגננות לא פחות מאף אחד ואף יותר, מתוקף היותו ח"כ ושליח ציבור, אבל בגלל שהוא נושא בתפקיד ממלכתי הוא לא יכול להתבטאות בכל דבר כפי שהוא רוצה. ואגב מי שקצת מצוי
אלי25.06.15
רק אתה עם המח המדופלם שלך הבנת מה הוא אמר ומה הוא חושב, שאר המגיבים מטומטמים, אבל למעשה הם באמת מטומטמים כי הם ממשיכים לבחור שוב ושוב במשפחה המושחתת הזאת.
יוסי26.06.15
חשבתי שתגובתך רצינית וכנה, אבל בסוף הקלדת מה באמת אכפת לך, וזה לא ענין הגננות, אלא משהו אישי נגד פרוש, בקיצור הכל מובן...
אלי26.06.15
אזלא יתבטא בכלל!!!! שיעשה!
77726.06.15
יש פתגם בגמ' מילה בסלע שתיקה בתרי ואומרים בעלי המוסר לפני שאתה אומר מילה תשתוק פעמיים אולי לא הבינו את כוונתו של מר פרוש אבל אדם שהוא איש ציבור שאלפי בוחריו הם העובדים הנעשקים והוא בעצם מייצג אותם אני חושב שעליו לשקול את המילים שיוצאים לו מהפה ועוד דבר העושק קיים ואין על זה שאלה והוא כאיש ציבור צרי
אנונימי 26.06.15
מידיעה אישית אני יודע שהוא הח"כ הכי פעיל בענין.
יוסי26.06.15
23
ההחלטה הינה ברורה אם אתה לא מתגמל את העובדים שלך ובעיקר את הטובים שבהם ולא בהטבות למיניהם שבסופן לא שוות כלום העסק מפסיד ולכן ההחלטה הינה גננת תקבל לפחות 10000 שקלים חדשים נטו לחודש(זה הסכום המינימלי שיכנס לחשבון בנק של הגננת כל חודש ) ואל תחשבו לחסוך את זה בפנסיה וכו" שלהן או שלהם כדי לקצר לכם את ת
לעניות דעתי25.06.15
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוכבד25.06.15
אשר יורוך ותמשכנה להצביע ג' . ותזכינה בשל כך לגן עדן. מנהלי המוסדות בחיפוי חברי הכנסת ימשיכו לרדות בציבור כאילו "לשם שמים".
רפאל25.06.15
21
אני עבדתי במוסד דתי לאומי-קבילתי משכורת נמוכה דרך בעלות. בגלל חתונה, עברתי דירה ועברתי לעבודה אחרת-פתאום משכורת דרך משרד החינוך גבוהה יותר. ביום שיפסק התשלום דרך בעלות, ועדות וכו' אלא העסקה ישירה של משרד החינוך-לא יהיה יותר עושק של גננות ומורות. דרך אגב-לא רק גננות גם מורים ומורות נפגעים מזה!! אני
בעלות=פחות שכר28.06.15
20
זה רק אומר מה שהוא חושב באמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס ואקנין25.06.15
19
גננות לא מקבלות שכר שישה חודשים ומאימים עלהם שלא ידווחו אחרת יפוטרו מקבלות שכר של 2800. 3000 מדובר בגננות עם תואר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר25.06.15
18
יעוף לכל הרוחות מי צריך נציג כזה אכזר. לא מתבייש אפס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
על אכזר תתאכזר25.06.15
17
היתממות ובריחה מאחריות. כל מורה וגננת שהצביעה ג' מצפה ממך שתילחם למען זכויותיה והפסקת העושק, בידי הנהלות הרשתות הפוליטיות.
עובד הוראה25.06.15
16
אותה בעית שחיתות קיימת בגובה שכר הלימוד הנגבה מההורים הנאלצים לחסוך אוכל מילדיהם על מנת לממן את הג'יפים של מנהלי המוסדות. ואיפוא החכי"ם ?? פוחדים לדבר כי גם הם שקועים בכורסאות הג'יפים שלהם על חשבון הציבור!!!! נקודה למחשבה : מדוע לא קובעים גובה שכ"ל על פי גובה ההכנסות כמו בארנונה למשל ??
יוסי30.06.15
15
ולמקורביך? ועוד לא מתבייש! חוצפן!
אברהם25.06.15
14
מזעזע ומדהים עד כמה איש ציבור מכובד ומעורך לא מבין את היכולות שלו את תפקידו ועד כמה הוא אטום לומר זאת פשוט תדרוש מהמוסדות להעביר את הכסף לגננות כחק ולא אל תעזור להם לגנוב. או שתעביר את הכסף ישיר לגננות. אין שום ענין לדאוג לחלק מהמנהלים המדושני עונג והגנבים
מזועזע25.06.15
13
ועוד עם כיפה וזקן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נציג ציבור?25.06.15
12
בדיוק לזה יש בית משפט לענייני עבודה אפשר לפתוח תיק ומקבלים את כל מה שמגיע לעובדת
משה25.06.15
11
דרך משרד החינוך . אז מנהלי המוסדות לא יגנבו את הכסף של הגננות
אלכס 27.06.15
איך מנהלי המוסדות יחתנו את הילדים/הנכדים אם הצעתך הנבונה תתקבל ע"י משרד החינוך???!!!
אפי30.06.15
10
תקבלו פחות מנדטים!
אברהם25.06.15
9
מאיר פרוש מאז ומקדם נחשב לנהנתן. אין לו שום סנטימנטים . בוז ובושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 25.06.15
8
מוזמנים לחפש להם מפלגה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני25.06.15
7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי25.06.15
6
ראשי המוסדות ממנים אותו, את ראשי המוסדות הוא משרת. הצייות בהצבעה מתחיל לעלות לנו ביוקר!
רפאל25.06.15
5
תבינו דבר אחד רבותי וגם אתה חכ פורוש היקר אתה צודק בדבר אחד שאתה צריך להשגיח שלא יקפחו את הציבור החרדי אבל באיזה טענה אתה מגיע שלא יקפחו את הציבור החרדי אם בציבור החרדי מקפחים את החלשים ובדידי הוו עובדא שלשני אנישם שפיצלו יחידות דיור בבני ברק לאחד היה משפטים
עקבתא דמשיחא01.07.15
4
לא סייעות. אבל ראשי מוסדות אין צריך לומר כמה מעניין אותו. ממש לא יצוגי.
רוזנטל.25.06.15
3
אם היה מדובר בעצמו או בבני ביתו
אבי25.06.15
2
באלעד קיימת רשת גנים קן ציפור שפורוש גנב משטיין לפני כמה שנים ועושק את הגננות כל חודש והגרמ"מ שפרן התיר לפני שנים ללכת נגדו למשרד החינוך אך מי שהעיז לחשוב כך טיפלו בו עם כל הכח כמיטב הסורת אצל פורוש
פיני25.06.15
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר 25.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24