כיכר השבת

טורו של דב הלברטל

מכתב לבחור ישיבה שלעולם לא ייקח רובה לידו

ספק אם יש לך לגיטימיות כלשהי לשלוח אחרים לשדה הקרב ולהכריע בשאלות של חיים ומוות ואפילו להביע דעה. אתה חי ללא כל אחריות על חייהם ומותם של אנשים וללא כל הבנה ורגישות ראויים. יש בחורים, אולי מעט מבוגרים ממך, האחראים לגורלם של מאות חיילים (דעות)

199
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ח' באלול | 23.08.15
עו"ד דב הלברטל
עו"ד דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

זהו מכתב לך, בחור ישיבה, שבמצוות רבותינו לא תתגייס לצבא, וממילא לעולם לא תיקח רובה לידך. עובדה זו מטילה עליך אחריות מוסרית כבדה, בבואך לבחון את עמדותיך ביחס למלחמה, לאומות העולם, לכיבוש ולשלום.

אתה לעולם לא תחוש שריקת כדור חולפת לידך. לא תחוש באימת המוות המרחפת על הנמצא בשדה הקרב. לא תראה את חברך מתבוסס בדמו. לא תחוש כאב מרסיסי הרימון הפוגעים בך. אתה לא תרעב או תצמא כמעט עד שערי מוות.

לא תראה את שנאת האויב לנגד עיניך. את גדודי המחבלים. את הטילים. את הלהביורים. את האש. את המנהרות. את הדם. לא תשב באישון לילה, שומר במגדל התצפית, בודד מול האויב ורועד מכל קולו של עלה נידף. מביט באימה לצדדים, שמא המחבל יפתיעך מאחור. שמא יירו בך. שמא יחטפו אותך. אולי ידקרו אותך. יענו אותך. ייקחו אותך בשבי האכזרי. לא תהרהר בביתך החם ובמשפחתך, לאחר חודש לחימה בסמטאות עזה או בהרי השוף בלבנון.

בחורי ישיבות, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אתה לא תלך לבקר פצועים בבתי החולים. נטולי גפיים. עיוורים. חרשים, פגועי ראש. כאלה שכל חייהם וחיי משפחתם השתנו ללא הכר, לעולמים. לא תפקוד את קבר חברך הצעיר בבית הקברות. לא תזיל דמעה עם משפחתו בימי הזיכרון. לא תידד שנתך מעיניך מהלם הקרב. לא תשמע את פגזי הטנקים והמקלעים, צעקות הפצועים ולהט הקרב בסיוטי הביעותים שלך.

מוטלת עליך אחריות מוסרית כבדה מאוד, וספק אם יש לך לגיטימיות כלשהי לשלוח אחרים לשדה הקרב ולהכריע בשאלות של חיים ומוות ואפילו להביע דעה. אתה חי ללא כל אחריות על חייהם ומותם של אנשים וללא כל הבנה ורגישות ראויים. יש בחורים, אולי מעט מבוגרים ממך, האחראים לגורלם של מאות חיילים.

זו הסיבה, שקשה להבין כיצד אתה מוחא כף בשומעך את הקיצוניים, הבריונים, אלה שהיו צריכים להיות בשולי החברה הישראלית, אך מטיפים להיכנס בערבים. להרוג. לשרוף. להילחם. למסור נפשות ולהקיז דם בשביל קראוונים על גבעה נידחה. לעלות להר הבית ולשרוף מסגדים.

ואתה מוחא כפיים בהתלהבות ועיניך בורקות. למה לא? שאחרים יכנסו בהם. יהרגו אותם. ישמידו. ברגע אחד. הרי עשו שונא ליעקב. וערבי טוב הוא ערבי מת, כך אתה אומר. רק שגם הלוחמים יפצעו וימותו. יידרסו. ידקרו בסכינים. אבל הרי אתה לא תהיה שם. כמה פשוט וקל. כמה קליט.

בית קברות צבאי. "בחור ישיבה חי ללא כל אחריות על חייהם ומותם של אנשים וללא כל הבנה ורגישות" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אתה לעולם לא תשתתף בבניית מערכה צבאית. לא תגייס מיליוני דולרים הנדרשים לרכישת טכנולוגיה המודרנית. לא תעמוד בקשר עם צבאות זרים. לא תבין את הרגישות הנדרשת ביחסינו לאימפריות האדירות– אלו המספקות לנו את הנשק הקיומי שבלעדיו אתה לא תחיה. אלו שללא תמיכתן המדינית והצבאית בנו, יקומו עלינו מיליארד ערבים שמסביבנו.

אבל אתה תמחא כף לבריונים, לאלימים, למתנחלים, שחוץ מלזרוע שנאה, לא תרמו דבר למאמץ הצבאי והמדיני. אתה מעודד את אלה האחראים למותם של יהודים רבים ומונעים את השלום, שהביאו עלינו דם יזע ודמעות.

דע לך בחור ישיבה יקר, וזכור היטב - אין לך כל זכות מוסרית לכך. כי אתה, בחור הישיבה, לעולם, לעולם לא תחזיק רובה בידך.

תוכן שאסור לפספס
199 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
122
צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שהי29.08.15
121
שמלאני מגעיל
nav03.09.15
120
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיאכ28.08.15

הצגת כל התגובות

119
סוף סוף מישהו אומר את האמת באופן הכי גלוי! כל הכבוד לשפיות!
ארי30.08.15
להביע דיעה בנושאים אלה. גם הם לעולם לא החזיקו נשק.
דן02.09.15
118
אחרון שייטיף לנו מוסר זה הלברטל ששונא את עצמו כמו כל השמלאנים החברים שלו
שלומי30.08.15
117
כרגיל, קצת קיצוני... אבל מה לעשות והדברים נכונים בתכלית, ומקובלים בתכלית על גדולי ישראל. בסופו של דבר מאה או מאתיים תגובות מתלהמות וגסות, אינן מייצגות אלא את יושבי הקרנות באיצקוביץ (מעריצי בגין לשעבר...).
יהודי זקן28.08.15
116
אכשיו אני מבין הכל איך אתה מדבר כל כך הרבה שטויות הרי עורך דין למען תאוות הממון יפקיר כל דבר ומשפט העיקר לקבל עוג ועוד כסף ולכן יצדיק את הרשע וירשיע את הצדיק ולכן אין מה להתפעל מהררי הזבל והשטויות( והואואדרבה הוא רק הורס שעי זה יש לבחורים מה לשרוף בכיכר השבת......) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנימי28.08.15
115
הותרת אותי חצוי. אני ממש מסכים אתך בחצי השני של דבריך. (טוב, לא ממש עם הכל...)אל לבחור ישיבה למחוא כפיים למתנחלים, ובודאי לא לנוער גבעות וכהניסטים. אבל לא מהסיבות שהבאת, אלא פשוט משום שאינם צודקים! אבל המחצית הראשונה של דבריך מקוממת לחלוטין!!! בחורי הישיבה נושאים על כתפיהם את האחריות- הכבדה מאוד- לש
אלדד01.09.15
114
אולי את גר!!! אתה בבחינת גר (-תושב)כדי להבין מה זה תורה אם אתה משווה את התורה לפיזיקה וכו' ולכן בבקשה סתום את הפה שלך כמה שיותר מהר ותפסיק להביע דעות בדברים שאתה לא מבין!!!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לומד תורה28.08.15
113
בס''ד אודן דב תיתבייש לך!!! כיצד אתה מעיז אפילו לעלות על הדעת להתבטאות כך כנגד בחורי ישיבות שעמלים יומם ולילה בתורה הקדושה, אולי מוטב שבמקום לכתוב בכיכר השבת תלך ותעבוד עבור ארגון '' בצלם'' או עבור מפלגת מרצ הרי תוכל לעשות את עבודת הבקורת כנגד הציבור החרדי בצורה כה נפלאה אנא שקול זאת הסר את הכיפה מ
דני01.09.15
112
בפרנסת משפחתו: לבחור שלעולם ישקוד על הגמרא ויסתגר בין כותלי בית המדרש, לא ירגיש את המתח בנסיעה כל בוקר לעבודה שמא תתעכב נסיעתו, יאחר לעבודה ויינזף על ידי המנהל, לא יחוש את המשא של כלי מלאכה כבדים על גבו ולא ידע יבלות בידיו מאחיזה בכלי אומנות, לא יתמודד עם סכנות במקום העבודה. לא יטפס בסולם ולא יראו ע
חיים31.08.15
111
אתה וכל השמאל גם כן לא עמדתם באותו מקום כשערבים מפגינים וזורקים עליכם בקתב"ים ואבנים לא הייתם שם במקום החיילים אלא תמכתם בערבים ולא ביהודים אז לפני שאתה מדבר עלינו שאנחנו לפחות תומכים בהתיישבות על ארץ ישראל ולא בנתינתה והפקרותה לערבים כי זה לא יעשה שנאה כמו שגוש קטיף הביא שקט אז תקשוט את עצמך לפני ש
יוחי28.08.15
110
לכן אתה מאוד חושש
בומז'ה27.08.15
109
חודש אלול כבר בעיצומו ראש השנה בפתח כל אדם שמת בגלל יהדותו נקרא קדוש קל וחומר שהוא מקריב את נפשו על מנת שיהודים אחרים יוכלו להמשיך וללמוד תורה. אוויל כי יחרש לחכם יחשב! אתם גורמים לי להרגיש הרגשת תיעוב כלפי מי שלובש חליפה ומרגיש שהוא חרדי. חרדי, זה שם שנובע מחרדה, פחד, יראה ואתם כאן מלבים שנאה כלפי
מלאך האור והחוש01.09.15
108
אני ממש מצטער שאין לי זמן לקרוא כי לפי הכותרת זה לא בשביל מי שבאמת עובד ד' כי התורה היא מגנה עלינו והיא מה ששומרת עלינו בעז"ה אני מברך אותך אחי היקר שגם אתה תזכה ללכת לאורה ולאור הטוב האמתי שבעולם ולזכות ללמוד את התורה לשמה, אמן ואמן.
עובד ד26.08.15
107
במצוות רבותינו- אין לך כל זכות מוסרית לכך.
תהילה היפה26.08.15
106
יש בקרב מגדלי הזקנים אנשים שחושבים שיש להם מה להגיד קשות עצמך ואחרי כן קשות אחרים לנו יש השקפות אחרו מהעורך דין שחוץ מחוצפה אין לו כלום
יאיר26.08.15
105
האיש הכי שנוא במגזר החרדי מזל טוב!
מידת הדין25.08.15
104
די לאליה בדם חרדים לצבא!
הפורום לשוויון 25.08.15
103
האיש הזה פשוט מטורף אין לו אלוקים גם בחודש אלול לא , מה קורה כאן??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון יוסף25.08.15
ומה אתה עושה בחודש אלול באינטרנט
יוסף26.08.15
102
אם אני מדגיש אם היית שמש של הרב אלישיב הוא היה מתהפך בקברו אחרי מילי רוויות שנאה נגד המשתמטים וחוסר הבנה בסיסית כי התורה היא שעמדה לי "אלה ברכב ואלו בסוסים ואנחנו בשם אלוקינו נזכיר.. ומעניין מה דעתו של מרן הגרי"ש זצוק"ל בקשר לבורי ישיבות האם הם מעל לחיילים או כפי דעתך הנילוזת שלא בקיצור אומרים ככל ש
אויייש24.08.15
101
רק לו מותר להביע דעה
א24.08.15
100
היה מפדלניק שקפץ על עגלה כאילו מקורב להרב אלישוב זצ"ל ומשפריץ דעות פסולות לכל הצדדים העיקר שישמעו ממנו
שלמה26.08.15
99
בפרנסת משפחתו: לבחור שלעולם ישקוד על הגמרא ויסתגר בין כותלי בית המדרש, לא ירגיש את המתח בנסיעה כל בוקר לעבודה שמא תתעכב נסיעתו, יאחר לעבודה ויינזף על ידי המנהל, לא יחוש את המשא של כלי מלאכה כבדים על גבו ולא ידע יבלות בידיו מאחיזה בכלי אומנות, לא יתמודד עם סכנות במקום העבודה. לא יטפס בסולם ולא יראו ע
חיים31.08.15
98
זה שחיילי צהל אין עליהם בעולם זה ידוע אבל איך מה שעושה נוער הגבעות קשור לבני ישיבה שלומדים בישיבה כל היום וחוצמזה זה שאתה לא תהיה חבר כנסת אומר שאסור לך לדבר פוליטיקה בקיצור תחשוב לפני שאתה כותב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דידי26.08.15
97
רשע עוכר ישראל, באיזו רשות אתה מכליל את כל המתנחלים "בריונים אלימים מתנחלים", הרי ידוע שעשו שונה ליעקב והם תמיד ירצחו אותנו גם את נוותר על הכל (בפרעות ת"ח ות"ט ובחברון לא היו מתנחלים שהתסיסו)
אברהם ישעיהו מ.25.08.15
96
אין להם גם זכות לבחור בבחירות לכנסת למפלגה ימנית כי מפלגה ימנית מעודדת לארץ ישראל השלמה וזה אומר שהצבא מסתכן בכך שנשאר באיוש וגם לג' אסור כי ג' בתוך ממשלה שמשאירה חיילים ליד ערבים ואין לבחורי ישיבה זכות לסכן אותם בעצם נראה לי שלך דב אין זכות להיות בארץ ישראל כי מי ששומר עליך ממחבלים זה חיילים שא
משה25.08.15
95
אתה שמעולם לא ראית דף גמרא וצורת גמרא, אתה שמעולם לא ראית מה זה סדר מוסר, וכיצד לומדים מוסר. אתה שכל מהותך היא פלגנות וסכסכנות, אתה שכל כולך זה מחלוקת, שנאה, הרס, ואבדון. אתה שכל כולך נוטף ארס של שנאה לכל מה שקשור לעולם הישיבות. אתה שמתיימר בכך שהיית בביתו של גאון ישראל הגרי"ש אליישיב. לך אני חייב ל
האדמו"ר מאינטרנט25.08.15
אתה יושב על הספקטור האישי, המפלג המסכסך. אין לך מושג מהי השכלתו של העו"ד הנ"ל. מתוך דבריו ניכר איש בעל סולם ערכים יציב ומוערך, גם אם לא מוסכם. הוא, בפנייתו לבחור הישיבה, ישב על הספקטור הרעיוני, התיאורתי, באופן מתון, מכובד אבל חד כתער. הרעל שירית לעברו, רעל פיפיות הוא. בור שחת כרית - ותיפול בו.
גוי צדיק27.08.15
94
פריזיט למה הלכת ללמוד משפטים אני אבא גאה לשני תךמדי ישיבה שנותנים את כל כולם למען ארץ ישראל בגלל אדיוט כמוך שמסיט לשנאת חינם
מאיר 24.08.15
93
אז מה אתה מקשקש שהם לא עושים כלום חוץ מלזרוע הרס? וכל הכבוד לבחורי ישיבות שלומדים תורה ויש להם את הזכות למחוא כפיים למי שהם רוצים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדק גאה24.08.15
92
השוטה של העיירה פולט שטות מידי פעם,כדי לזכות בדקה נוספת של תשומת לב. נו? אז הלברטל אמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי נוימן24.08.15
91
יש לנו זכות גדולה שהלומדים בישיבות, תומכים בנו בלימודם, ובזכותם אנחנו ניצלים לא פעם. שתדעו לכם שחיילים יהודים (חילוניים ודתיים) שנמצאים ברגעי סכנה, מרגישים ממש את כח התורה שמגן ולא מזלזלים בכם. אל תשימו לב לתקשורת או לאנשים הזויים שמחפשים פרסום, מותר לכם להגיד את דעת תורה ולהרגיש ממש כאילו אתם שותפי
א.י24.08.15
90
דב הלר-'טרול' חסיד נלהב של אמיר חצרוני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פושט'ער איד24.08.15
89
בושה לכתוב מאמר כזה לכל זב חוטם חסר השכלה במדינת ישראל מותר ללהג בכל נושא שבעולם. ואילו לבחורי ישיבות עם מוח חריף של גמרא אסור להביע דעה כמה שאתה נחיתי לכל צוציק בן 19 שנהפך למפקד בשל גילו שהתקדם בשנה מותר להכריע בשאלות הרות גורל של חיי פיקודיו בקרב ואילו תלמיד ישיבה משכיל ועמקן צריך לסתום את הפה כמ
אפיקורס24.08.15
88
הצלחת לעבוד על כולנו שאתה באמת חרד לדבר ה'. יהודי שלא מאמין בכוחו של לומד תורה, מדוע ולמה חובש הוא כיפה והולך בחוצות ומתקרא חרדי בפני קבל עם ועולם, ובפני התקשורת. האין זו עזות וחוצפה לטעון "שהרי רבותינו אמרו" אך אינך -בחור יקר- שווה בלימודך יומם ולילה כמו חייל ממוצא..מי אתה שתטיף? מי אתה שתאמר? כלום
שמאלן23.08.15
87
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיגו להוציא 23.08.15
86
מי אתה בכלל שתביע דעה?? בחורי ישיבות מנועים מלהביע דעה? מי אתה בכלל שתביע דעה?? אתה יו"ר של ארגון מסויים?? עשית משהו למען הציבור?? היית איש בכיר בצבא? במשטרה? אתה רב גדול?? אתה לפחות ר"מ חשוב?? לא!!! אתה איש פשוט כמוני וכמו השכן שלי, וכמו המנקה בבנין. ההבדל הוא שלך יש זמן לכתוב מאמרים ואילו לנו א
זלמן23.08.15
85
אלמלא האומות לא היינו חיים ???????????? אלמלא התורה שלנו - הבחורי ישיבה היו נהרגים הרבה יותר ,ולא אלמלא האומות , ויש לנו זכות כמו כל אחד להביע את דעתינו !! ובגלל שזו לא דעתך , זה לא אומר שאסור לנו להביע אותה , משום שלדעתינו הדרך שלך הורגת הרבה יותר , ער.בים אף פעם לא יהיו מסופקים
דוד23.08.15
84
שין גימלים וכיוצא בהללו ייאסר עליהם גם כן להביע דעה? מי שנוסע בתחבורה ציבורית ומחבל מפוצצה אין לו דעה ואפילו לא שירת מעודו ? טימטום ואי הבנת הדמוקרטיה.
המוהיקמי האחרון23.08.15
83
מה מה אתה חושב שאתה עושה? מתחנף לתקשורת השמאלנית בזה שאתה נכנס בבחורי ישיבות. פרובוקטור אדיוט! למה מי אבל מי אתה שתטיף לנו מוסר מי סופר אותך מי מכיר אותך
איצק 26.08.15
82
ולא חווית את כאבם של נפגעי הטרור את החרדות המלוות את מי 'רק' עבר ליד מחבל מתאבד מבלי להיפצע וכל שכן מי שנפצע או איבד קרובי משפחה בפיגוע שאז השבר גדול פי כמה וכמה , ואתה רשע חוצפן שכמותך מאשים את ה"מתנחלים" בשנאה ובמלחמה ממש כמו שהנאצים האשימו את היהודים בכל תחלואי החברה , וכי מה אתה חושב מר הלברטל
יעקב30.08.15
81
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמון26.08.15
80
זהו מכתב אליך כותב המאמר, שלעולם אבל לעולם לא נטלת גמרא בידך. כמצוות יצר הרע שהשיאך לכתוב דברי הבל אלו. אחלק את דברי לשני חלקים. א. הזלזול שנושב ברוח הדברים: ספק אם תבין את עומק דברי. ספק אם בכלל נשמת את ריחה של תורה מלא ריאותיך. לעולם לא תחוש את המאמץ הכביר של פיצוח רשב"א או רמב"ן תמוה. לעולם לא תח
בחור מפעם24.08.15
רואים שאתה שוקד יומם ולילה וממית את עצמך באהלה של האינטרנט
יצחק26.08.15
79
לדב היקר סתם שאלה האם אתה חושב שצריך לתת לערבים את מזרח ירושלים ואת הר הבית ואת הכותל אולי לדעתך בוא ניתן מתנה לאבו מאזן את יהודה ושומרון או אולי ניתן לאבד גם את רמת הגולן לפי דעתך אולינביא להם עוד חלקים גם להלבנונים האם אתה חושב שלדעת הפלסטינים אולי גם אתה בעצמך מתנחל קשוט עצמך לפני שקשוט אחרים (נ
ישראל24.08.15
78
טלטל גרום לזיזועים חסל את כל המפגרים זעזע את ביטחונה של ????
מימי24.08.15
77
90% מחיילי צהל לא 'יזכו' לכל התיאור הדרמטי... גם להם אין זכות??? מה הקשר? דמגוגיה זולה ביותר
מילואימניק24.08.15
76
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלי24.08.15
75
יש הרבה שהם מצאצאי הגולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדי24.08.15
74
לא לעולם נסכים להמשיך ולשלוח את ילדינו לצבא, לקרב ולסכנת חיים, כל עוד כולם לא ידרשו להתגייס ולתרום בהגנת המולדת! חרדים למדינה- חרדים לצבא! די לפחדנות ולאפליה בין דם לדם. הפורום לשוויון בנטל ממשיך במאבקו למען שרות=לכולם!
הפורום לשוויון 23.08.15
73
האמת שלא כל כך הבנתי מה ראה דב למאמר זה ואולי חשבתי שאולי המאמר מגיע בעקבות פסיקת בג"צ לחייב את ליצמן להתמנות לשר, ומהחשש שמועצת גדולי התורה תאשר זאת, ובכך כביכול יהיה שר מאגודת ישראל בממשלה, ויהיה לו השפעה יותר מדגל. לכן בא מר דב לכתוב מאמר השקפה מדוע אסור לליצמן להתמנות לשר, משום שמתוקף תפקידו כש
ניטרלי23.08.15
החרדים אף פעם לא יתגייסו כי הם הולכים לפי הרבנים כמו איזה אנשים שפוטים שאין להם דעה משל עצמם בתורה גם יתגייסו לצבא כמו בתקופת דוד המלך היה צבא והיו נלחמים וגם לצערנו היו הרוגים אז תתגייסו כבר לצבא לא יקרה לכם כלום זה טוב להתגייס ואתם לא חייבים להיות קרביים יש הרבה תפקידים בצבא כל החיים שלכם תלמדו תו
שם דוי (שטן) 24.08.15
72
שמע נא ר' יהודי. אל תחשוב לרג קט. שבשביל פרנוסע וקצת כבוד [או הרבה ביזיון]. מותר לך להוריד את הפרוכת מארון הקודש ולנעוץ בו רומח כההוא בשעתו. בטוחני שבזמן בית המקדש, היו לוקחים אותך ועושים לך 'מאשקאנטע' [שאל את זקני ירושלים ויסבירו לך]. ובזמן יותר מאוחר היו קושרים אותך ל'קונע'' [שאל את הת''ח בירושלים
ישיבה בוחר23.08.15
71
הלברטל המתייהר חושב שהוא ממלא מקום של הרב אלישיב
איתן23.08.15
70
מעניין לאיזה צד שייכים המגיבים הזועמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שריונר23.08.15
69
לא ידעתי שהוא כתב בככר שבת
הערשלה23.08.15
68
אתה טיפש.. עד כדי כך שאפילו בשפת הקדש אינך מכיר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי23.08.15
67
הכתבה חלשה מאד . אני כרגע יושב בשמירה כמו שכתבת.. ומה שאני עושה זה לומד גמרא סוכה ומנסה לעשות את מה שבחורי הישיבה עושים, כדיי להחזיק אותנו יום יום ( ובעקיפין שבזכותם מקבלים משאבים וכספים) ולא בגלל אף אחד אחר. אז כנראה אף פעם לא היית בצבא ואתה מתרגש ממדים ירוקים אבל אלו (אני) בסה"כ החיילים של עולם הת
דוד 23.08.15
66
עד מתי תמשיכו לתת במה למטומטם הנ"ל??? לא נראה לכם שהגזמתם? הבנאדם (או שלא...) כל הזמן מתריס נגד בחורי הישיבות, נגד העם, נגד כולם ואתם שותקים ומעבר לזה מפרסמים את הצואה שלו????? מתי תעשו לזה סוף? איפה הוועדה הרוחנית שלכם?! בשם הציבור החרדי כולו אני דורשת לפרסם תגובה זו ולהפסיק לתת לו במה. ואתם תראו מ
המומה מדי!!!!23.08.15
65
תגיד לי מר אלברטל...אני כל כתבה מנסה להבין מי אתה... נראה לי שהבנתי אתה לא רק לא חרדי אלא אתה שונא אותנו!שונא בחורי ישיבות!!לא מבין למה יש לך במה באתר שנקרא חרדי ובעוד כמה מקומות שמגדירים אותך חרדי. תתבייש!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי25.08.15
אתה פסיכי מטומטם גס רוח עם הארץ וגם מתנשא ואתה לא תיקבע לאף אחד אם הוא דתי או לא דתי יא חתיכת אפס
חיים26.08.15
64
אפשרי בהחלט לבצע ניסוי קטן לגיבורנו הטוענים שאין צורך בצהל ובחורי הישיבות חשובים יותר ,תרחיש תאורטי: הבה נספח את אותם גיבורים לדעאש ונוציא אותם ממדינת ישראל, בואו נשער את מה שיקרה: א. דאעש יחבק את המצטרפים החדשים ויבנה להם ישיבות גדולות ויתקצב כל אברך כולל כמערך אסטרטגי לוחמני. ב. דאעש יקח את ה
חומר למחשבה25.08.15
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זזזזז24.08.15
62
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדי24.08.15
61
אנא ממך הפסק לסכסך בין אחים יום הדין קרב ובא מה תגיד לפני בית דין של מעלה אתה אולי לא מאמין בצבא השם שבזכותם אתה חי וכותב נגדם מתוך בורות ושנאה עיוורת גם לפיד שם כיפה שחורה לראשו וזה לא עושה אותו צדיק הנזק שאתה גורם מבפנים כמו סוס טרויאני אתה מנודה לשמים הקב"ה שונא אותך ולפי התגובות באתר אתה בטח יוד
"כחי ועצם ידי"24.08.15
60
אומר דברים נכונים. לצבא אסור להתגייס ואסור לתמוך במלחמות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פציפיסט24.08.15
59
אם בשביל להביע דעה צריך בדיוק את אותם תכונות שיש לשני לא נוכל לחיות בעולמנו גם לוחמים אינם יכולים להביע דעה על לוחמים מובחרים מהם ואין לדבר סוף ואם כך יוצא שגם לחילונים אסור להביע דעה על חרדים וליהודים אסור להביע דעה על ערבים ? מנין לך כול אלו?
חרדי23.08.15
לאבא יש זכות לבקר את הבן. כל עוד המיסים של העובדים מממנים ישיבות, לעובדים זכות לבקר אותם.
מוטי24.08.15
58
אחוז הקצינים הקרביים מקרב המתנחלים גבוה לאין שיעור ממקיליהם בכל מגזר אחר. ההתנחלויות היו המקום בו קמו ישיבות ההסדר והמכינות- אגב ביניהן ישיבת הר עציון בה למד הלברטל לפני שהתקלקל. עלי מעלה אדומים ועוד. להכליל את כל המתנחלים כבריונים ואלימים זה כמו להגיד שכל החרדים הם רוצחים כמו שליסל . מכיוון שמזפט
שמואל23.08.15
57
אני רוצה להאיר את עייני הקוראים- ההשתדלות חשובה ותודתינו נתונה לחיילי צה''ל המקסימים שמוסרים את נפשם למענינו אבל לפי מכתבה נשמע שאין אלוקים שמשגיח אז בואו נזכר ש' 'אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר''
מיכל23.08.15
56
רק לכותב. מותר פעם לשפוט אוביקטיבית ולראות כמה הוא צודק. אבל כמה. מניסיון, ככל שהכותרת פרובוקטיבית יותר - כך יש יותר אמת מציקה בכתבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד 23.08.15
55
אם אין לך מה לכתוב אז אל תכתוב. אין מצווה בתורה לכתוב סתם טור דעה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי23.08.15
54
בהם הרב שך והרב קנייבסקי והחזון איש זצ"ל שאל ליהודים החרדים להתערב בעניני צבא וביטחון של המדינה הציונית וזו אחת הסיבות שאגודת ישראל ודגל התורה לא רוצים לקחת תפקידי שרים כדי שלא יצרכו להכריע בענינים הללו.
אבי24.08.15
53
שונא בחורי ישיבות כפשוטו מאחר שלא שירתו בצה"ל כמוהו
עמיטל חי וקיים!24.08.15
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני24.08.15
לשכת התעסוקה צריכה לעבוד שם קצת יותר...
אחת26.08.15
51
אין אנו חיים אלא בזכות אותם אלה הממיתים עצמן באוהלה של תורה . אם לא בריתי אותם יומם ולילה , חוקות שמים וארץ לא שמתי . השנאה לבני התורה היא כ״כ גדולה יור מאשר שנאת הגויים אלינו .
מי די 24.08.15
50
בוא תשמע טוב טוב מה שאני אומרת לך!!!! מי שבזכותם ערבים רעים (ולא טובים כפי דעתך המעוותת) מתים : הם בחורי הישיבה!!!! בזכות הלימוד שלהם העולם קיים!!!! בזכותם אתה כפוי טובה שכמותך קיים!!!!! ובזכותם אתה גם תפסיק להתקיים בעז"ה!!!!!!! אני עכשיו בתקופה קשה מאד, גייסו את בעלי בגלל שהוא לא היה רשום בכולל מסו
אשת אברך23.08.15
אשת אברך יקרה, את חיה באשליה כאילו הלימוד של בעלך תורם משהו לקיום העולם. לא לקיום העולם ולא לקיום המדינה.
צדיק באמונתו24.08.15
במצב של בעל אברך , במצב של בעל עובד ובמצב של בעל חייל!!!! ואני אומרת לך עם אחריות שהתורה זה הכל, ורק זה מסביר איך זוג יכול לחיות מ2000 ש"ח בחודש והיום 10000 לא מספיק !!!!!!! התורה מגינה על העולם. איך נראה לך עמ"י שרד את כל ההסטוריה ולא נכחד כמו כל הגויים???? לגויים היו צבאות חזקים , נשק מתוכחם. ולנ
אשת אברך24.08.15
א.התורה שומרת על חיילי צה"ל. ב.הצבא שומר על עם ישראל. ג.מה יקרה אם צה"ל יניח את נשקו לחודש? ד.מה יקרה עם בחורי הישיבות יניחו את הגמרא לחודש? ה.אם צה"ל יניח נשקו לחודש (סעיף ג) כנראה שלא יהיה לנו הרבה זמן לכתוב שטויות באינטרנט (דאע"ש חיזבאללה,חמאס,פלשתינים,א קאעידה,כבר ידאגו לכך). ו.מ
אתגר25.08.15
שיעורי תורה, ולומדי תורה כך שההתפלפלות שלך לא מחזיקה מים....
אישה אחת26.08.15
וכי איני יודע שבבין הזמנים יש עדיין שלומדים,אולם המסה הקריטית יוצאת לחופשה,האם יעלה בדעתנו שכמעט כל הכוחות של חיילי הסדיר והמילואים יצאו לחופשה של שלושה שבועות פעמיים בשנה? ודאי שלא זו התאבדות,אבל בחורי הישיבות ואברכי הכולל יכולים לצאת לחופשות בהיקפים גדולים וזו מהסיבה הפשוטה,שמירתם אינה אלא תאורטית
אתגר26.08.15
ומי שמר כשהיו עולי הרגל לירושלים???
מרציפנית28.08.15
בואו ננסה את המתכון של עולי ירושלים ונראה מה יהיו התוצאות,את מזכירה לי את אותם התמימים שאומרים: יש הטוענים שהיינו אלפיים שנה ללא צה"ל ושרדנו,וזה ממש נכון,שרדנו אבל.....שרדנו עינויים אינקוויזיציה מסעי צלב,גירוש,ביזה ,אונס,חטיפת בנות ישראל,רצח בחורי ישראל,שמירת תורה בסתר ומי שיעז בגלוי דינו מוות,המרת
אתגר29.08.15
49
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני23.08.15
48
מי שמך להכליל את בחורי הישיבות השוקדים יומם וליל על תורת יחד עם נוער גבעות שהתורה מהם והלאה?! אתה אדם חרדי?! מבאי ביתו של הרב אלישיב?! הרב מתהפך בקברו כל אימת ששפתותיך הדלות מזכירות את שמו הקדוש. תתבייש לך!! תפסיקו להביא את דבריו הוא מסית מדיח ומשסה כנגד הציבור החרדי בטמטום אין סופי!! אסופה של רקמות
אחד העם23.08.15
47
מול אספסוף מגיבים רפי שכל
ר.א.ש.23.08.15
ישר כח. בפרט על האומץ לומר את הדברים הכל כך מובנים מאליהם, בקן הצרעות הזה. ייבושו המגיבים.
סמי דיאנו24.08.15
46
אין לך זכות להתערב ולהיות שמאלן כמו מרצ בעוד שחיילים מזיעים. עליך
שלמה23.08.15
45
לא אתה תחליט עם אנשים כמו רועי קלין ואלירז פרץ היו צריכים להיות בשולי החברה,גם לא אתה תחליט על פי ידע מודיעיני נמוך כל כך אם נכון או לא נכון הקמת ישובים מעבר לקו הירוק,לא אתה תחליט אם נכון לגרש 400000 יהודים (כולל מזרח ירושלים 700000)מבתיהם. ולא אתה תחליט שכל מי שהולך בדרכי הרבנים:הרב מורדכי אליהו,
אשבל24.08.15
44
אדון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה24.08.15
43
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלי24.08.15
42
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמאס24.08.15
41
צריך להזהר מאוד שלא לבות חלילה את התורה ולומדיה אם אומרים משפט כמו בחורי הישיבות מוחים כפיים לקיצונים וזאת מניין לך כמה בחורי ישיבה אתה מכיר רוב רובם אין להם אלא ד' אמות של הלכה ותו לא וממיתים עצמם ממש באהלה של תורה ותורתם הולכת לפני אנשי הצבא והיא . והיא בלבד מפילה את אויבנו ושנאינו והדבר פשוט וברו
שי23.08.15
40
הבחורים הללו שאתה מתחצף כלפיהם, הם יסוד הקיום של מערכת הצבא. בלי לימוד התורה שלהם לא היינו חיים, ובלי מערכת הצבא במפורש היינו חיים. עלינו להודות לה' על מערכת הצבא האדירה והמיוחדת שעזר לנו להקים, אך חיינו לא תלויים בה כלל, חיינו תלויים בה' - זה שהקים את מערכת הצבא באמת. דבריך הם גיבובי שטויות שבושה
איצ'ה23.08.15
39
הכתבה הייתה נכונה.אלא שהחרדים פושעים שלא נושאים בנטל של חברים להגנת הארץ שהקב"ה נתן לנו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף23.08.15
לשבת בבסיס וללמוד גמרא על מדים זה נטל בשבילך??? זה מה שבעלי עושה בצבא!!!!! לומד תורה ומקבל 6000 ש"ח בחודש ועוד אח"כ שיתלוננו שהחרדים פרזיטים!!! די לצביעות החילונית!!!
אשת אברך23.08.15
שהוא עדיין מתבטל.
צדיק באמונתו24.08.15
אין לו מה לעשות בבסיס, אז במקום למלא ולנצל את זמנו בשיטוט חסר פשר באינטרנט באייפון, הוא מתבטל ולומד תורה כדי להגן על בטלנים שכמוך!!!!!!!!!
אשת אברך24.08.15
38
שנזהרו לא להתערב בסוגיות שלום ומלחמה כדי לא להיות מותקפים על ידי החופשיים בחוסר מוסריות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבנר23.08.15
37
מפגר שקם על צד שמאל
rafi23.08.15
יש פה הרבה כסף מאחורי "המאמרים" האלה מבעלי אינטרסים שונים.ואכמ"ל
האמת23.08.15
36
תפסיקו להלל מוות ולצפות בחיילי צה"ל מהצד מתים, אתם לא רוצים לעלות על מדים אל תנסו להדריך אותנו איך לעשות את העבודה.
ד24.08.15
לפחות תשבו בשקט
בן ציון26.08.15
35
עוד לא ראיתי בחור ישיבה שולח משהו לקרב ורובם גם לא מולהבים על אלו שבחוצפתך אתה קורא להם בריונים...
י24.08.15
34
האם מורך ורבך - לטענתך - מרן הרב אלישיב זצ"ל כל להכריע בדיני מלחמה? גם הוא וגם מרנן גדולי התורה כולם, מעולם לא החזיקו רובה, לא שמעו שריקת כדור ולא ראו את שנאת האוייב בקרב. האמנם לדעתך הרבנים לא יכריעו בכל הנ"ל? האמנם הרבי מליובאווויטש שכולו אהבת ישראל צרופה לא יכל להכריע? הלברטל יקר, אינך חרדי ואינך
צ'למר24.08.15
33
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שני24.08.15
32
רבינו הראשון לציון לפני שנה וכמה חודשים בעת מבצע צוק איתן התבטא גם כן מעין דברים אלו וזה לשונו "אברכים ובחורי ישיבות שישבו וילמדו תורה ולא יתערבו ויתנו כל מיני עצות לכוחות הביטחון" באמת, הגיע הזמן שבני הישיבות ישבו וילמדו תורה בהתמדה ויבינו שתורה מגנא ומצלא ולא יועילו במהומה עצותיהם והברקותיהם של כ
ראשון לציון23.08.15
בין קודש לחול, בין המציאות "בעולם הזה" לבין "עולם התורה", כאילו הם 2 דברים סותרים חלילה ואין קשר בין בית המדרש לבין הרחוב שמעבר לפתח בית המדרש.... הקב"ה ברא את העולם הזה כדי שנחיה בו!ונתן לנו "תורת חיים" שתדריך אותנו איך לנהוג בעולם הזה! העולם הזה מורכב מקודש וחול- ושניהם הבריאה של הקב"ה. הקב"ה ברא
יהודיה27.08.15
31
גם אני כמו כולם מתקוממת על הדיבור נגד והזלזול בתלמידי הישיבות שלא מתגייסים אלא לומדים תורה, אך שימו לב שהוא זלזל בצורה מחפירה גם במתנחלים שמהם יש אחוזים גבוהים מאוד (נדמה לי שהכי גבוהים) בקרבי וקרא להם בריונים אלימים. בוא יכול לחשוב שהם טועים אבל הוא חייב לכבד אותם ולא יכול לכתוב עליהם כך (גם בלי קש
אסתר23.08.15
30
מיכתב חזק!!!!!!!!!!! מה אתם מבינים בהשכפה פרנקים!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון23.08.15
"מכתב"כותבים ללא יוד "השקפה" כותבים עם קוף "פרנקים" כתבת כמו שצריך וזה העיקר!!!!!!!!!!!!!!!!
פרנק23.08.15
29
כל פעם שהוא מפסיק לקחת את הכדורים .דוחפים לו עט ומתחיל ליכתוב דיברי הבל וטיפשוט.חחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר23.08.15
28
אני ממש מבולבל מי אתה דב הלברטל חרדי/דת״ל ימני/ / קומוניסט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי23.08.15
27
אילו היית לומד תורה לשמה יום אחד או רגע אחד בחייך, לא היית מביע דיעות כה נחרצות ומחלק זכויות וחובות כאילו לפחות השתתפת ח"ו בנהול העולם. שנאתך לבחורי ישיבה והערצתך לחיילי צה"ל מודגשים מעבר לפרופורציות.
ישראל משה24.08.15
26
מישהו ראה בחורי ישיבות נלחמים על קראוון או שורפים מסגדים? מי שעושה את זה הם לא בחורי ישיבות חרדים ולדעתי גם לא בחורי ישיבות דתיים שאח''כ מתגייסים. מי זה כן? אנשים שביניהם לבין לימוד תורה אמיתי יש את מה שיש בין הלברטל לבין אדם כלומר כלום.
שמש24.08.15
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי24.08.15
24
הייתי מוסיף שאפו גדול, אבל כל המוסיף גורע.
מתי24.08.15
23
בריא בנפשו ובגופו, להישאר בביתו או ללמוד מאחורי סטנדר כאילו הוא בן 50 + או ילד בחיידר, בזמן מלחמה. בישראל המלחמות שלנו מטעות כי הם מצד אחד מלחמת מצוה לכל דבר: אנו מתמודדים עם עמלק -פלסתין- דאעש, ומצד שני צהל נותן את ההרגשה לעורף להמשיך בשגרה. מבחינה מוסרית זה בגרוע במיוחד לאנשים של תורה שמבלים במז
בת ישראל 23.08.15
22
כתבה טפשית ומיותרת! יש הבדל בין הבעת דיעה לבין לתת פקודה. דיעה ועצה מקבלים מהחכמים!! האם לאשה שלא יוצאת חקרב גם אסור להביע דיעה? האם ליאיר לפיד שהיה כתב בעיתון צבא מותר להביע דעה לשיטתך...??? הכתבות שלך הם פרובוקציה ותו לו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל23.08.15
21
בקשה לכיכר שבת: נא להוריד ה"דב" הזה מהבמה- הוא רק מצית את הציבור נגדו...ומדבר מוציא שם רע בלתי פוסקת על יהודים טובים!
יוסף שלום23.08.15
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דובי23.08.15
19
מי שמדבר ככה לא יודע מה עושים בחורי ישיבה בשעת מלחמה. זה כתבה טיפשית ואני בשוק שהיא באה ממכם. מי שכותב ככה לא מכיר בערך לימוד תורה ולא מכיר בערך בחורי הישיבה.
יהודה אוזן23.08.15
18
כל הכבוד, ישר כוח. אני ימנית בדעותיי, אבל מאמינה שמלחמה היא תמיד מוצא אחרון. טוב שמופיע מאמר כזה באתר שכזה!
סוזן24.08.15
כל סוזן שהכרתי הייתה...
מרציפנית24.08.15
17
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלי24.08.15
16
המחבר קצת יותר מתוחכם. העיקר הוא בשני הקטעים האחרונים , ומתייחס לימין שגורם למרידה בגויים (סאטמר המודרני) , והדם שנשפך בגלל שהימין מעדיף שטחים על פני זהירות בפיקוח נפש. לפי התגובות אין אינטליגנציה גבוהה (סליחה - אלול)
מאיר24.08.15
15
ואם נלחמתי אז אתה מסכים לי להביע את הדעות ה"קיצוניות" שלי? איזה מאמר מוזר.
אורן23.08.15
14
חז"ל הגדירו כאפיקורוס את מי שאומר שאין לנו תועלת מתלמידי חכמים, וככזה אין לו חלק לעולם הבא. צריך להגיד את האמת בקול ולא להתבייש. בזכות בני הישיבות חיילי צה"ל מנצחים. אילו כולם היו בני ישיבות לא היה בכלל צורך בצה"ל. כל מי שאומר אחרת הוא אפיקורוס ואין לו חלק בעולם הבא.
בן ישיבה גאה23.08.15
13
אנחנו מאמינים בני מאמינים שזכות לימוד התורה מגינה יותר מאשר הרובה שהחיל מחזיק כמובן שאסור לפגוע בחיילים אלא צריך לקרב אותם וכו אבל להוציא כזה מכתב בלי להוסיף בסוף את חשיבות לימוד התורה ביחס לחיילים צריך להיקרא ה ל ב ר ט ל רוב החיילים לא משרתים בקרבי אז אל תבוא לבלבל במוח שהחיילים הם החזקים רובם עובד
יהודי אמיתי 23.08.15
12
ומי שלא ידע המאמר בע"פ, יגוייס מיד לצבא.כך ידע כל חרדי את מקומו במדינת ישראל, מקום שאין נמוך ממנו.
דן סגל23.08.15
11
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני23.08.15
10
שכחת את הכלל של חז"ל: "סייג לחכמה שתיקה" אתה מפטפט עצמך לדעת בקיציוניות ובאיפר אקטיביות יתרה גם אם חלק מדבריך צודקים ביחס לבחור ישיבה צעיר הרי אין חולק שגדולי תורה מיושבים בדעת ומעתיקי השמועה כמו רבינו הגרי"ש אלישיב הרב שך החזו"א והרב מבריסק הגאון מטשעבין זיע"א וזה רק חלק מהרשימה הארוכה ידעו והיה
איש מתון23.08.15
9
מסכים באשר,להבעת דעות וזה גם דעת הרב אלישיב אך לא מסכים עם הנוסח שבחור ישיבה חי ללא כל אחריות והבנה זה משפט לא נכון ואפילו שיקרי כי כיהודי מאמין האחריות רובצת על לומדי תורה יותר משלופי החרב ועוד הוסיף שמכל הסיבות דלעיל גם לחייל גובניק אין שום זכות הבעת דעות ויש עוד להאריך אך קצרה היריעה
משה אדרת23.08.15
8
תמשיך לבזות את המתנחלים ואת שאר אוהבי הארץ,לבחורי ישיבה ,יש מוסר טיבעי אשר מנחה אותם בלימוד התורה ואשר משמש כבסיס לעידוד מי שנלחם עבורם והם לומדים עבורו ,כבוד העו"ד אתה כהרגלך מחפש רייטינג ,אז קיבלת אך כל החש ולתורתו צריך להוקיע אנשים כמוך ,לא משנה המגזר ....
משה23.08.15
לצערנו לא לכל בחורי הישיבה. ישנם קיצוניים בכל קבוצה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים23.08.15
7
למה אהוד ברק התגייס לסיירת מטכ"ל? למה צעיר חילוני מתגייס לצה"ל? בגלל אהבת המולדת? בגלל הרצון לנצח את האויבים? שטת! הוא מתגייס לצה"ל כי מגיל אפס חשפו אותו לסרטים אלימים של מלחמות ופיצוצים ומשחקי מחשב של יריות, פיצוצים והרג ולכן הוא רוצה ליישם את תאוות ההרג שלו בצה"ל. אחרי השירות הוא עף מפה לאכול מילק
מישהו23.08.15
כנראה שראשך מלא גבבה...
שמוליק 23.08.15
קצת נסחפת בתאורים לגביי החיילים הייתי אומרת שהתאורים בפוסט קצת השפיעו עלייך אני ממש לא מצדדת בכל מה שנאמר בפוסט נהפוך הוא חושבת שהמאמר הזוי ובזוי אבל אל תלמד ממנו אמנם חלקו של עולם התורה בשעת מלחמה הוא גדול אבל אין לזלזל בלוחמים שמוסרים נפשם כדי להגן על העורף אז בא ניתן כבוד לאלה ולאלה כל אחד בחלקו
אלמונית 24.08.15
6
מה אתה רוצה מבחורי ישיבה שחלקם הגדול אפילו לא מעודכנים מכל החדשות ובטח ששום בחור ישיבה לא יביע דעה בענין הזה מחוסר התענינות ועל תדבר סתם על בחורי ישיבה בזמן שאתה בכלל לא מכיר אותם אפילו שאתה עם כובע על הראש בושה וחרפה על כזה כתבה לך תתנשק עם גרבוס ואל תקרא לעצמך חרדי
יעקב23.08.15
אתה טיפש. עד כדי כך שאפילו בשפת הקדש אינך מכיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי23.08.15
5
היית צודק בכל מילה אילו היו הרבה בחורי ישיבה כמו אלה שתיארת. אבל כל קשר לצדק שבדבריך, עכשיו ראו כל עם ישראל שאת בסך הכל יהודי שמנותק מאמונה בבורא עולם וחי את תחושת ה"כחי ועוצם ידי", ולא באמת מבין שהעולם מתקיים בזכות לימוד התורה. כי אם היית חי את התחושה הזאת לא היית מעז לבטל את דעתו של מקיים העולם. ת
ישראל סבג23.08.15
4
מגוחך יותר ויותר מפעם לפעם. חסר רק סרטון בו תקריא בפתוס: "אתה... לעולם... לא ... תחזיק... ברובה.." מוזיקת רקע חזקה!! קרן יער!! שופרות!! אני מציע לך לכתוב את טענותיך בצורה יותר רצינית, אינטלקטואלית - גם כשאתה כותב על מוסר בלי בלבול של מניפולציות רגשיות על הקוראים (סוף סוף אתה פונה אל בחורי ישיבה- שכל
בחור ישיבה לשעב23.08.15
3
את הדברים האלה צריך לפנות למנהיגים. ומנהיגנו גדולי הדור, יודעים מהדברים הללו. אבל-בחורי ישיבות של היום הם גדולי הדור לעתיד. אין להטיח בהם אשמה על אי הלחימה על פי התורה מלך, לפני שמכריז מלחמה-צריך להמלך בסנהדרין. למרות, שככל הנראה הם גם לא עמדו בקשרי המלחמה, בפרט לא הכהנים והלוויים שביניהם. זו הסתה
דן23.08.15
2
זהו מכתב לך,חייל שיושב במשרד וממילא לעולם לא תיקח רובה לידך. עובדה זו מטילה עליך אחריות מוסרית כבדה, בבואך לבחון את עמדותיך ביחס למלחמה, לאומות העולם, לכיבוש ולשלום. אתה לעולם לא תחוש שריקת כדור חולפת לידך. לא תחוש באימת המוות המרחפת על הנמצא בשדה הקרב. לא תראה את חברך מתבוסס בדמו. לא תחוש כאב מרסי
מישהו23.08.15
יש מלא חיילי מודיעין שהם קרביים (איסוף קרבי, סירת מטכ"ל) ולכל גדוד קרבי יש איש מודעין קרבי איתה
חייל מודיעין24.08.15
והצבא צריך חיילים במקצועות תמיכה. וקודם שהחרדים ישלחו את כל הבטלנים מהישיבה שלא לומדים, ואז נדבר על נחיצות.
klozone23.08.15
בעלי חייל כבר חודשיים אחרי טירונות. ואתה יודע מה הוא עושה בצבא??? הוא עושה 2 טלפונים ב10:00 בבוקר, מבסיס תל השומר, ואח"כ עד 13:00 הוא הולך לבית מדרש ומרביץ שטייגן עם עוד הרבה חרדים כמותו!!!! אין מה לעשות איתנו בצבא. תפנים!! א-י-ן!!!!!!! כל מי שדיבר ע"כ שהחרדים פרזיטים ואוכלי חינם (כי בכולל קיבלנ
אשת אברך23.08.15
אין היגיון מוסרי בדברים. נניח שאת ראש אגף כח אדם בצה"ל ויש לך את הידע המרשים על כך שאין צורך בכל הצעירים בני ה-18 בישראל לצורך הצבא - האם המסקנה היא שציבור שלם, באופן אוטומטי, לא יתגייס?! ממש לא. צריכים להיות קריטריונים רלוונטיים את מי מגייסים ואת מי לא, ולמה. ולא, צבע הכיפה, שם המשפחה והתייחסות חבר
משה31.08.15
1
ונדבקת לצערי... ואנחנו בחורי ישיבה עסוקים בלימוד רציני של זמן אלול ולא בלהיכנס באף אחד. חבל שאתה לא משקיע הזמן שלך בלימוד.
12323.08.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי23.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24