כיכר השבת

"מובילים לאינתיפאדה"

"יתד נאמן": העולים להר הבית - פירומנים שמסכנים את כולנו

סוגיית העלייה להר הבית מוסיפה להסעיר את הציבור החרדי וב"יתד נאמן" יוצאים למתקפה: "העולים להר - פירומנים שמסכנים פיזית ממש את כולנו, עוקרי ומסלפי היהדות ויסודות האמונה" (חרדים)

12
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז בחשוון | 30.10.15
הר הבית
הר הבית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סוגיית העלייה להר הבית ממשיכה להסעיר את המגזר החרדי כאשר רבים טוענים כי העלייה אל ההר גרמה לכל המהומות שהציתו את גל הטרור האחרון. ברקע ניצב הציבור החרדי בדילמה כיצד להתייחס לעלייתם של בני משפחת אלבוים, משפחה חרדית הנוהגת לעלות להר, כשהם גורמים לכעס בקרב הקהילה החרדית ואף להפגנות סוערות כנגדם.

בשבועות האחרונים הקדיש העיתון יתד נאמן מספר מאמרים בנושא. העיתון מתייחס לסוגיה לא רק כאיסור הלכתי חמור ביותר שהעובר עליו הוא בכרת אלא גם מבחינת איסור רדיפה והצתת ההסתה הערבית. הבוקר (שישי) מתפרסם ביתד נאמן מאמר מערכת מעורך העיתון הרב ישראל פרידמן בו נכתבו ביטויים קשים כנגד העולים. כמו כן נכתב כי המניע של יגאל עמיר והעולים להר הבית הם אותם מניעים וכי העולים צועדים בדרכו של רוצח ראש הממשלה לשעבר.

העיתון פותח דווקא בהתייחסות אל דברי ההסתה של חגי עמיר כנגד הנשיא רבלין ברשת החברתית וכותב: "חגי עמיר, אחיו של רוצחו של ראש הממשלה, התבטא בחריפות פסולה נגד נשיא המדינה ריבלין לאחר שזה הודיע כי לא יחון את אחיו, ונעצר בעוון הסתה. העובדה שהדברים נאמרו בעיצומן של חגיגות הזכרון ליצחק רבין החריפה והקצינה את התגובה".

"יגאל עמיר רצח עם כיפה לראשו, אבל הוא לא עשה את זה כי היה דתי, אלא למרות שהיה דתי. לא הדתי שבו קיפח חיי אדם, אלא החילוני שבו עשה את זה: שורשי העיוות ניטעו עוד לפני פרוץ המדינה. החלוצים הראשונים שקיוו להקים זן חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדשת, בעטו את ה'שולחן ערוך' ואת התורה והמצוות שאינם מתחלפים מחיי העם. הם ארגו לתודעתו של העם את חוט המחשבה ש"אני קובע" את הערכים ומחליף אותם לפי צרכי".

"יגאל עמיר לא למד את מעשהו בשום פרק, סימן או סעיף בשולחן ערוך. הוא לא דלה את המסקנה הנפשעת ממעמקיה של שום סוגיה. הוא לא היה יכול, כי זה לא קיים שם. הוא רק למד שהמטרה שהוא החליט עליה שהיא איבער אלס, מקדשת את האמצעים. העקבות שהישראליות החילונית טבעה בתודעתו וקנו שביתה במוחו, גרמו לו לפעול כפי שפעל. הוא יציר כפיה של הישראליות החילונית ושלה בלבד, גם אם שאב לעצמו לגיטימציה מתערובת משפטית אקדמית, מעורבת בקישוטים של סילופי מקורות, כפי שכותב מרן רבי מאיר שמחה מדווינסק בעל ה"משך חוכמה": "כי הטועים בעבודת גילולים, היו מכניסין דבריהם לאמר כי התורה כיוונה לזה, עד שהשומעים אומרים אילו כיוון הכותב לזה חלילה, המה דברי נבלה".

יגאל עמיר (Flash 90)

מי ששורשיו נטועים בבית המדרש, ובו בלבד, לא יכול להידרדר לרמת שפל כזו. לעולם לא. מי שתפיסתו כי התורה היא מעל הכל, לא יכשול. מאז סיני הצטוונו בחריטה עמוקה על גבי הלוחות. – ומשם בחריטה עמוקה על לוח הלב: לא תרצח! זה לא נתון לפרשנויות. לא ניתן לרוח הזמן. זה לא יכול להשתנות. כי לא תרצח איננו צו הומניסטי! לא תרצח, זה לא תרצח! בכל מקום, בכל שעה, לגבי כל אדם. סיני, מאז ולתמיד... ללא שינויים. ללא סטיות. לא כשזה נגד את האינטרסים של הקמת מדינה, לא כשזה נוגד אינטרסים פוליטיים, ולא כשזה נוגד אינטרסים של אדמה. תמיד, תמיד. התורה מעל הכל. ערך נצחי שאינו נתון לשיני הזמן והאינטרס. תורת חיים, לא, חלילה, תורת מוות, רצח והרג. גם רעיונות נשגבים מממשים רק על פי התורה, רק על פי ההלכה!".

בשלב זה תוקף יתד נאמן בחריפות רבה את העולים להר הבית וכותב: "גם העולים להר הבית שבדרך כלל משתייכים לאותו בית מדרש רעיוני שמחפש עוגנים ונקודות אחיזה הלכתיות לאידיאולוגיה הלאומנית מבית היוצר של הציונות החילונית, לוקים בעיוות זהה כשהם מעטרים מעשיהם הנפשעים באיצטלה של יהדות. מלבד העובדה שמעשיהם הפירומנים והצהרותיהם השופכות דלק על המדורה האזורית מסכנים את כולנו בסיכון פיזי מידי וממשי, זהו סילוף יהודי נורא. התורה לא נותנת לסכן חיי אדם.

יהודה גליק על הר הבית (Yossi Zamir/Flash90)

"להעפיל למחוזות הכרת מאחורי מסכה צדקנית של ידישקייט – כביכול להתפלל במקום הקרוב לשמים, זהו פשע פוליטי ועיוות יהודי. לעלות להר המוריה תוך רמיסת קדושתו, לדרוס את ההר אחרי שגדולי הפוסקים מכל קצות הקשת אסרוהו, זה סילוף מסוכן ומסכן. הר המוריה נקרא כך כי ממנו יוצאת הלכה. לדבר בשם היהדות אך לפגוע בהלכה ועוד על הר המוריה שכל מהותו היא "על פי סנהדרין, על פי ההלכה", מלבד הסיכון של כלל ישראל זו עקירה של היהדות ויסודות האמונה. מי שעולה להר הבית בניגוד לפסיקה הברורה של רוב מנין ובנין של פוסקי ההלכה ועוד מדבר בשם היהדות, לא רק מסכן את כלל ישראל באינתיפאדה מדממת, הוא צועד בדרכה של החילוניות הישראלית בה צעד גם יגאל עמיר, במקום שבו התהום עמוקה והמדרון מאוד חלקלק. זה מוביל למקום נורא".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
הלבוש והזקן . הם שנאו אותנו והכו אותנו גם כשהיינו מגולחים ומשכילים . הם שנאו אותנו לפני תרפ"ט וישנא גם אחרי בשנת 1955 בערך היתה כושית בשם רוזה ספארקס שהתישבה באוטובוס במקום שהיה מיועד ללבנים. נעצרה וכו ובזכותה התבטאו החוקים הגזעניים נגד הכושים. כששאלו אותה למה היא מציעה את האיזור היא אמרה שהיא מאמינ
יוסי30.10.15
8
אסור לקרוא בעיתון זה אפילו התאריך שרשום בו לא נאמן יתד שלא נאמן
נתנאל30.10.15
7
כל יהודי שלא מית אסלם מסכן את עם ישראל בכל העולם אתם קיבלתם כספים שטבולים בדם יהודים שגרמ ו לשפיכות דמים ולפיקוח נפש בכל בית ביש ראל בכל העולם כאילו שאתם דואגים לעם ישראל חוצפניקס רוצחים זה משאתם לכולכם לעזאזל ותהיו כפרע לעם ישראל זהתיקון שלכם
חנה30.10.15

הצגת כל התגובות

6
מה ההכללות הנבזיות האלו האמת לא נמצאת רק בצד אחד
איש ימיני30.10.15
5
לא ראיתי שהם מגנים את המצית מסקווערא
tkh30.10.15
4
כמה טריקים תקשורתיים התקשורת החרדית כבר עושה בנוגע לזה.. יתד נאמן, קול ברמה, כיכר השבת... כל זה אפילו בלי בירור מעמיק של ההלכה אלא הסתתרות מאחורי 100 חתימות שהושגו ע"י עסקנים הפועלים נגד הר הבית.
דוד30.10.15
3
שקרים סילוף עובדות וכו' וכו'... יש היתרים לעלות להר הבית, כל מיני אנשים בורים ועמי ארצות שלא למדו מעולם קובעים מה מותר ומה אסור. תלמדו את הסוגיה ואז תדברו. יש מחלוקות ביהדות למה שלא תגידו שזה בגלל שהתימנים שמים מרק קר על הפלטה בשבת? זה בישול! כי הרמב"ם מתיר! אותו דבר במקרה של הר הבית...
משה30.10.15
2
בעידוד חברי כנסת מהבית היהודי ,עלייה להר הבית.
הם האשמים.30.10.15
1
נהנתי מההגדרה פירומניה. ויקפדיה: פּירומאניה (מיוונית פּירו - "אש" ומאניה - "שיגעון") היא הפרעה נפשית שסממנה הוא דחף להצית אש ולחולל שריפות. הפירומאן אינו עושה זאת על מנת לגרום נזק או לשם רווח כלשהו אלא כדי להפיק הנאה מעצם מעשה ההצתה. אכן, אינם עולים להתפלל, כי אפשר באמת לעמוד ולהתפלל שם בכוונה. וד'
מייחל מ30.10.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24