כיכר השבת

הקרב על החינוך החרדי

שמעוני: שילוב חרדים בצבא? צריך לטפל במערכת החינוך

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני נשא דברים בכנס המרכז לחקר החברה החרדית, חשף חלק ממטרותיו של המחוז ועורר סערה וחשש ממשי בקרב מנהלי המוסדות החרדיים (חדשות)

18
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א בכסלו | 23.11.15
מאיר שמעוני
מאיר שמעוני (צילום: כיכר השבת)

הקרב על החינוך החרדי: מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, חשף מעט מכוונותיו ומטרותיו של המחוז החרדי, בנאום שנשא לפני כחודש בכנס המרכז לחקר החברה החרדית.

בין היתר אמר כי מדובר ב"פריצת דרך היסטורית משמעותית" והוסיף כי אם רוצים שילוב של החרדים בחברה, בתעסוקה, בצבא ובביטחון - "הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

דבריו של שמעוני מעוררים סערה גדולה בקרב מנהלי מוסדות החינוך והגבירו את החשש להתערבות ממשית של משרד החינוך לא רק בעניינים המנהליים אלא גם בענייני תכני הלימוד וחינוך הילדים.

לחצו כאן

צפו בנאומו של מאיר שמעוני:

בתחילת הדברים מספר שמעוני כיצד שר החינוך הקודם שי פירון קרא לו לדגל ומינה אותו לתפקיד ולאחר מכן פרס את משנתו כלפי החינוך החרדי.

"מה שקרה עם המגזר החרדי היה דבר מאוד פשוט. למדינה היה מאוד נוח במשך 40-60 שנה לבוא לחברה החרדית ולהגיד חברה יש פה 5 מיליארד שקל קחו את הכסף ותעשו מה שאתם רוצים. ככה זה התגלגל והתנהל. נוצרו נורמות כאלו ואחרות. לא עסקו בליבת החינוך ולא עסקו באיכות ההוראה והלמידה וכל אחד עשה כפי שהוא מבין", אמר שמעוני.

"היום, אנחנו, מאז שהקמנו את המחוז החרדי ואולי קצת לפני, המטרה המרכזית של המחוז החרדי,שנפלה בידי הזכות הגדולה להקים מחוז ארצי חרדי במשרד החינוך, זה איך אני משפר את מערכת החינוך החרדית של תלמידי ותלמידות המגזר החרדי בכל הגילאים", הוסיף מנהל המחוז.

בהמשך אומר שמעוני: "יש מתוך המגזר ומחוץ למגזר שמאוד רוצים לעשות את השינוי הזה. רק צריך לחבר את האנשים. צריך לחבר אותם. מכל הגוונים, מכל הקשת, מכל הסוגים".

"דיברת על היסטוריה? אז יש פה היסטוריה", הוסיף שמעוני, "יש פה פריצת דרך היסטורית משמעותית שאת הפירות אני מאמין שנראה בשנים הקרובות, אם נמשיך באותו כיוון כמובן ביחד עם כולם, כי המשימה היא לא פשוטה, היא מאוד מורכבת, היא מחייבת גיוס של הרבה אנשים, ושל כספים בתוך החברה הרב תרבותית הזאת".

בהמשך דבריו, התייחס שמעוני לנושא שילוב החרדים בשוק התעסוקה ואמר: "אם ניקח את הנתונים הדמוגרפיים הרי שב-2040 ואולי לקראת 2050, המגזר החרדי, אם הוא יישאר באותה מגמה, הוא יהווה בערך 50 אחוז מהאוכלוסיה היהודית. זה בערך הנתונים ואם אנחנו רוצים שה-50 אחוז ישתלב בחברה, בתעסוקה, בצבא, בביטחון, בכל מה שנאמר, הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

"אנחנו בדיליי ולכן נכנסנו למהלך מהיר מאוד באמצעות המחוז על מנת לראות קודם כל איך אנחנו משפרים את מערכת החינוך. את האיכות שלה. את הפדגוגיה והלמידה לצד הזרוע המנהלית הארגונית והתפעולית בהתאמה למגזר", אמר שמעוני אך הדגיש כי זאת "בלי לשנות את אורח חייו ואין כוונה לשנותו".

שמעוני המשיך ואמר: "אני מאלו שמאמינים שצריך לתת מקל וצריך לתת גזר. הרבה גזר וקצת מקל. צריך גם לדרוש את מה שצריך לדרוש. מה צריך לדרוש? מנהל תקין. שקיפות. רגולציה אמיתית, נורמות עבודה ונורמות התנהלות וכו' יש דברים שהכוונה נכונה ייעשו וחלקם כבר דרך אגב משתנים".

"זו מלחמה קשה. זה מהלך לא פשוט. לא מנהלים את זה בכוח אלא בשום שכל, עם הרבה זהירות, הרבה רגישות אבל עם הרבה נחישות. לא לוותר על המטרה", הסביר מנהל המחוז.

בהמשך מסביר שמעוני כי הכל צריך להיעשות בהדרגה: "אי אפשר לשנות הכל. יש דרישה ללמד מקצועות ליב"ה במגזר. אז יש דרישה. יש מי שיעשה את זה? צריך גם לדרוש וגם לתת מענה מדורג. להתחיל בעברית. להתחיל בחשבון. ואחר כך במקביל להתחיל להכשיר באנגלית ומסתבר שיש שותפים גם בתוך המגזר וגם מחוץ למגזר. זו אחת הדרמות".

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו😄😄😄נעים זמירות ישראל🔯מי אתה שתשנה😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.11.15
11
יש ליבה, יש שכל, יש שכל, לא מצביעים למפלגה חרדית, לא מצביעים אי אפשר לסחוט מהציונים, אי אפשר לסחוט, יש רעב.
דן סגל23.11.15
10
איך נמשיך לתת למנהלי המוסדות לעשוק אותנו, להפלות את בנותינו ולבנינו להיות בורים ולהגיע לחרפת רעב אם לא נעצור את הרשע הזה שמעוני?
תתעוררו אחים23.11.15

הצגת כל התגובות

9
האם אתה יודע שבכסף שאתם ממנים לומדים טרור ולא יפריע לאותם נערים או נערות לדקור ולחסל אותך או את ילדיך או שאר בני משפחתך, אז לפני שאתה בא לומר לחרדים כיצד להתחנך יש לך הרבה עבודה להסתכל לצדדים ולראות מה קורה עם החינוך החילוני והערבי...שם אם מחנכים בכלל...
שמעוני שמע23.11.15
8
שמעוני. הגיע הזמן שגם הציבור החרדי יקבל לימודי חשבון ואנגלית ברמה טובה. הקיצונים תמיד יזעקו והמנהלים האנטרסנטים תמיד ייללו ויפחדו שיגעו להם בתרגולות מטילות הזהב - התלמודי תורה. בנתיים הם ימשיכו להסתובב עם רכבי פאר ולקנות דירות לילדיהם.
אבי23.11.15
7
הם כבר לא מפחדים לומר את הרצונות שלהם בפומבי והנציגים שותקים נותנים להם לעשות ככל העולה על רוחם בחינוך ילדינו עד להיכן זה ידרדר ?
מאיר23.11.15
6
חילוני אחד, כי מלאה הארץ דעה את ה'. לא צריך להתיחס לדיבורים שלו, ממילא הכל תרמית.
מירי23.11.15
5
יהיה לו המוווווווווןן תומכים חרדים שנמאס להם מהעסקונה המגעילה שמנהלת פה את המוסדות.....
חרדי...23.11.15
4
את רמת הלימודים, אח"כ שידבר...
רינה23.11.15
3
עוד גאון גדול שמבין יותר מכל אחד אחר?
דבי23.11.15
2
ולא עם בני אדם. מתי יבינו החרדים שרוצים "לחלן" אותם? זה לא ברור? הנה עכשיו אחר ש"תקנו" את חוק הגיוס יהיה "תקון" לחוק החינוך ואחרי זה "תקון" לחוק העבודה עד לשמד! עורו ישנים מתרדמתכם!
יצחק23.11.15
כאשר סוף סוף קם אדם הגון שרוצה לדאוג לטובת הילדים שלנו, אז קמים כל הקנאים ומפחידים אותנו בסיסמאות שוא. כל עוד לא למדנו, העסקנים שןלטים בנו. מי מוכן לוותר על שליטה?
רפאל23.11.15
1
שקיפות,רגולציה ומנהל תקין הם כפירה בעיקר. כספים שמיועדים למשכורות יילכו רק למשכורות ורק לאלה שעבדו? טפו - שיקוץ. הלנת שכר לעובדים - היא הרי מצווה מדאורייתא. מורה למקצוע מסויים שממש יודע את המקצוע ויודע ללמד? חוקות גויים ממש. מזימה ציונית אכזרית. בסוף ההרגל של דיווח אמת וקבלת שכר אמת ותשלום אמת יק
ירושלמי23.11.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24