כיכר השבת

סערת בנט והקונסרבטיבים

הר' בני לאו תוקף את הרב הראשי: "למה לסכן את המדינה?"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו תקף בחריפות את ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר קונסרבטיבי, וסופג ביקורת מבן דודו, הר' ד"ר בני לאו: "זה טירוף, הם התומכים הכי גדולים" (חדשות)

31
צביקה גרוניך | כיכר השבת | כ"ח בכסלו | 10.12.15
הרב בני לאו והגר"ד לאו
הרב בני לאו והגר"ד לאו (צילום: באדיבות אתר "סרוגים" ויונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מתח ביקורת נוקבת נגד השר נפתלי בנט שביקר בבית ספר קונסרבטיבי‬ בניו יורק. מי שיצא להגנתו של בנט, הוא לא אחר מבן דודו של הרב הראשי, הרב בני לאו המשמש כרב בית כנסת בירושלים. בשיחה עם "כיכר השבת" טען הרב בני לאו כי הרב הראשי מסכן את המדינה בביקורת שהוא משמיע, לא פחות.

"אם הרב הראשי הוא לטובת מדינת ישראל, הוא צריך להבין שהם השגרירים הכי טובים שלנו בעולם. בתור רב ראשי יש לו מחלוקת איתם על עבודת השם - אבל מה הקשר בין היחס לישראל? למה לערב את הדברים, למה לסכן את המדינה?", אמר.

לדברי הרב בני לאו, אם ישראל תחרים את הרפורמים, היא תאבד את תמיכת העולם: "רוצים לבטל את כל התמיכה שלנו בעולם, מה אנחנו השתגענו לגמרי? זה הרי טירוף. הם התומכים הכי גדולים שלנו".

הרב לאו, שנחשב מרבני הזרם הליברלי בציונות הדתית, מגבה את בנט ואומר כי מחובתו להיפגש עם כולם: "אני חושב שבנט עשה דבר נכון. אני בן של איש משרד החוץ שהיה קונסול בארה"ב, ומה שלמדתי הוא שכשאתה דיפלומט יש לך אחריות לכל חלקי העם היהודי בלי מחלוקות, אתה לא עסוק במלחמות של זרמים ובתור נציג של כלל אתה לוקח אחריות של אחד ואחת, לכן ההליכה לבתי ספר כמו שבנט עשה היא חובתו. אני אומר לנפתלי לך בכוחך זה".

"הרב הראשי לא מבין את תפקידו של השר לענייני תפוצות", הוא קובע, "איך השר בנט יכול לתפקד בתפקידו בלי לבקר בתי הספר שלהם?". לאו משווה את הנושא לפגישתו של ראש הממשלה בועידת איפא"ק בארצות הברית בה רוב רפורמי: "אתה חושב שראש הממשלה צריך להימנע מלהיפגש עם אנשי איפא"ק בארצות הברית שרובם רפורמים? הרי אי אפשר להסתדר בלעדיהם".

כזכור, בשבוע שעבר ביקר השר בנט בבית ספר. בנט לא ניסה להסתיר את הביקור ואף העלה קטע וידאו מהמפגש עם ילדי בית הספר הקונסרבטיבי לחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא כותב "מפגש עם תלמידי בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא "סולומון שכטר" בניו יורק. כמה אהבת הארץ, כמה אהבת יהדות".

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו התייחס אמש ברדיו 'קול חי' לביקור של בנט ואמר בין היתר כי הביקור אסור: "הביקור מכיר בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל". בנט בתגובה צייץ בחשבון הטוויטר שלו תוך כתיבת ביקורת על הגר"ד לאו: "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".

ברבנות הראשית לא נשארו אדישים לדברים שבנט כתב, ויצאו במתקפה חריפה נגד שר החינוך: "פעם אחר פעם מוכיח השר בנט שאין לו משמעת לרבנים וכי הוא חוצה קווים אדומים שראשי המפלגות הדתיות לא חצו מעולם". לדבריהם: "מומלץ לשר בנט שבמקום לפזר תגובות דמגוגיות על 'אחריות לכל עם ישראל' שיתייעץ להבא עם רבנים בטרם הוא עושה מעשים שייסכנו את עתידו של עם ישראל".

מלשכת בנט נמסר בתגובה: "השר בנט סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. אנו נמצאים היום במצב חרום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למילוני יהודים. כמי שאחראי בממשלת ישראל לנושא התפוצות,השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".

מלשכת הרב הראשי לא נתקבלה תגובה.

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
פוי
יהודי10.12.15
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אן שמירת המצוות10.12.15
16
רשע מרושע!!! לא מגיע לקצות האצבעות של הגאון הרב דוד לאו! הוא קנאי ורשע!!!
איש אמת!10.12.15

הצגת כל התגובות

15
ככל הנראה יש ליצן בחנוכה. ה"מה יפית" וההתרפסות הכלבלבית של בני לאו ראויה לגיחוך. הוא משפיל ומבזה את עצמו, רק כדי שאולי יקבל הכרה ממאן דהוא. דווקא מפרשת השבוע ועמידתו של יוסף מול פרעה עם שם האלוקים על פיו, אנו למדים את ההפך הגמור של בני לאו דבר המוכיח על חיבור בין פרשת השבוע למציאות היומיומית...
רון11.12.15
נכתב על רב חרדי.. קצת כבוד גם לאנשים שלא בדעותיך!
גידי12.12.15
14
אתה יודע ממה אני הזדעזעתי ????? מלראות אותך יושב עם הרב מש"ס הראשון לציון הרב יצחק יחד עם היימח שמו האפפיפיור עם הצלב . הזדעזעתי עד עמקי נשמתי. איפה האומץ לסרב לכזו זוהמה , תועבה טומאה ועבודת אלילים. גועל נפש. זו היתה טעות . ומי שעושה זאת שיזהר כמו שמי שטועה בלרחם על האכזריים. באשר לנפתלי בנט,
בת ישראל 10.12.15
אל תתייחסי לכל התגובות שלא לעניין.. באמת אני מצפה לראות תשובה או התייחסות אפילו מהרב לאו (בלי בתחמקויות חרדיות של "לצוירך" הוראת שעה וכו)
גידעון12.12.15
במשך כל הדורות נפגשו צדיקים עם מנהיגים מדתות אחרות וכיבדו אותם אך אף אחד מהם לא הזדהה איתם בדתם אלא רק מפגש של כבוד בין מנהיגים, אבל בנט גם אם את צןדקת שמתוקף תפקידו צריך ללכת לכל בית ספר אז כל זה נכון פה בארץ ולא בחו"ל, וגם כשכבר אתה הולך אתה לא צריך לפרסם קבל עם ועולם איך שהם אוהבי יהדות וכמה
מעיין11.12.15
אין מה להשוות בכלל!!! אייך את מעיזה להצדיק את מי שהצדיק(הוא נפתלי בנט)את הרפורמים?!?! את ממש טיפשה! שר החינוך נפתלי בנט מתוקף תפקידו צריך לעשות שיעורי בית אייך לדבר ולהגן על הדת- היהודית, כמו שהוא מדבר ומגן על ארץ ישראל וההיתנחלויות. בערוצי התקשורת ובראיונות בארופה ובארה"ב.ולמקומות בהם נושא דבר
אחד שזוכר11.12.15
13
אתה מדבר בלי קשר ובלי הגיון ! האוייבים הגדולים של היהדות,הם הרפורמים ..הם הם המתיוונים של דורינו !!!!!
אין קשר בכלל!10.12.15
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.12.15
11
כי הם מזרחיסטים כופרים!!!!!!!
פוליגרף12.12.15
10
מראה עד כמה הרב בני לאו סטמך על הקב"ה, אין לו בטחון בכלל בקב"ה, הקב"ה צריך רפורמים שיצילו אתנו בזה אתה מסתמך?
מראה10.12.15
9
צודק!! מזל שהחרדים לא מנהלים את המדינה כי לא היה מה לנהל. ומזמן היינו תחת שלטון פלשתינאי דעאשי וכיו"ב
james10.12.15
לפי דעתך אני מבין שמתתיהו ובניו גם לא שהרי הם לא ידעו איך לנהל ואז דעאש היו נכנסים לפה אז להזכירך מה שאומרים בועל הניסים מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים ורשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך לא כתוב שמסר את הגיבורים ביד אנשים שיודעים לנהל מלחמה וההיפך הוא הנכון שניצחו ששמו את הניצחון בידי ב
ישראל12.12.15
8
קורא ומתאפק לא לצאת מדעתי..אבל נו..זה ידוע שאלו דעותיהם. הציטוטים "אנחנו לא יכולים בלעדיהם" או "זה מסכן את מדינת ישראל" הם משפטי אפקורסות וחוסר אמונה בה' ואת זה אומר רב. הרפורמים שהם רוצים לקעקע את כל דבר שיש בו ריח של קדושה עליהם יאמר רב שאי אפשר בלעדיהם או מה נעשה בלעדיהם?
מעיין10.12.15
7
אסורלמכור את היהדות למי שקלקל הכי הרבה מהיהודים משך הדורות!! עדיף להיות חילוני מרפורמי!!!
חרדי10.12.15
6
הדברים נכונים, אבל רפורמים זה לא זרם. זה לא נכנס לקבוצות הדיון על מזרחי ציוני חרדי וכו- . רפורמי הוא לא חלק מעם ישראל. אנחנו קודם עם ישראל רק לאחר מכן אנחנו מדינת ישראל. ודאי שיש צורך להכיר בהם אך רק לצורך שימוש גרידא, להשתמש ולזרוק. הם לא חלק מאיתנו , הם לא בקבוצה שלנו. וודאי שהם לא מקבלים מחיאות כ
דוד 10.12.15
5
בני לאו אתה רשע מרושע יצאת מכלל ישראל
דאנקן10.12.15
4
יראתו לא קודמת לחכמתו הוא נבל ברשות התורה ואפיקורוס ידוע!
פוליגרף11.12.15
3
הרב בני לאו הוא בן דוד של הרב הראשי. ולא דודו - כפי שנכתב בכתבה
כל רז10.12.15
2
הם שונאי ישראל גדולים ובמיוחד את ארץ ישראל המצוות שלהם מהם והלאה גם הקונסרבטיבים והם מאוד קשורים גם לקרן לישראל החדשה מכאן תבינו את המגמה... ישראל חדשה הבנתם?? מ ס ו כ נ י ם לשלמות עם ישראל.
אפרת11.12.15
1
הרי מהם עקרונות התורה אל מול טובת המדינה? וודאי שטובת המדינה טובה יותר! השם ירחם עליך בני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי10.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24