כיכר השבת

אסון רודף אסון, טרגדיה רודפת טרגדיה

מה עלינו לעשות? גדולי ישראל על גל האסונות שפוקד אותנו

אסון אחר אסון, עוד נשמות טובות, תינוקת ואמהות, אבות וילדים, נקטפים בזה אחר זה והלב ממאן להאמין • "כיכר השבת" אסף את דבריהם גדולי ישראל על האסונות ובמה עלינו להתחזק (חרדים)

67
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 07.01.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: נחמן בוימל)

יום אחר יום, אסון אחר אסון, עוד נשמות טובות, תינוקות ואמהות, אבות וילדים, נקטפים בזה אחר זה בשורת אסונות מחרידה שמזעזעת כל לב בציבור החרדי.

רק בשבועות האחרונים נקטפו בזה אחר זה: הילדה אסתר טויב ע"ה מביתר עילית; האברך הרה"ח רבי יוסף קופמן ז"ל מאשדוד - הותיר את רעייתו ו-9 יתומים; האישה מרת בת שבע בוימל ע"ה - הותירה את בעלה וחמישה יתומים; הרב מתתיהו ספרין זצ"ל בן האדמו"ר מקומרנא.

האברך הצעיר הרב גבריאל מזרחי ז"ל מאלעד, הותיר את רעייתו ושישה יתומים; האברך הרב יעקב אליסיאן ז"ל - אב לתינוק; הגאון רבי משה יהודה ביגל זצ"ל רבה של הקהילה החרדית בעפולה; הילד שמעון דוד פרייליך ז"ל בן 3 בלבד; הנערה טובה ברנדשטטר ע"ה מרמת אלחנן בבני ברק והיא בת 14 בלבד; הילד ישראל וינגרטן ז"ל מביתר עילית שנדרס למוות; הילדה רחלי שטיין ע"ה בת ה-4; התינוק משה רפאל מזרחי ז"ל - בן ארבעה חודשים בלבד; הילדה תהילה אוחיון ע"ה בת ה-6 שטבעה בבריכה במלון רמדה.

הילד אליהו רפאל טראב ז"ל מרמות בן ה-10; הפעוטה אפרת טראב ע"ה בת שנה ושלושה חודשים; תלמיד ישיבת גור בראשון לציון שנפל מגובה ונהרג; האישה מרגלית גפנר ע"ה ממודיעין עילית; הילד שמוען מויאל ז"ל בן ה-4; הרב יצחק אביטן ז"ל בן ה-48 נפטר בפתאומיות והותיר את רעייתו וחמישה יתומים; האישה החרדית חיה אסתר אריה ע"ה מנתיבות לקתה בשפעת החזירים ונפטרה; הגברת שרה אספיס ע"ה מאשדוד הותירה 11 יתומים.

וזו, למגינת הלב של כולנו, לא הרשימה המלאה!

בעקבת שורות האסונות יצא "כיכר השבת" לבדוק כיצד מתייחסים מרנן ורבנן גדולי ישראל לשורת האסונות המחרידה, שמזעזעת את כלל הציבור החרדי, ובמה הם מורים כי יש להתחזק.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא בימים האחרונים ואמר: "אנשים מחפשים סגולות להינצל, לא צריך לחפש, חז"ל לימדו אותנו שתורה מגנא ומצלא, אפילו בעידניה דלא עסיק ביה, וכמובן לא כשזה בא מביטול תורה אלא שעסוק בדברים הנצרכים.

"אבל צריך לדעת שתורה מגנא ומצלא זה רק אם התורה היא יחד עם מידות טובות כי הלומד תורה ללא מידות טובות זה פגם בעצם לימוד התורה והכלי ללימוד התורה זה מידות טובות וצריך לבלום את הפה ולא להיכשל ח"ו בלשון הרע או בדיבור אסור".

בשיחה שנשא ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין במעונו אמר: "עת צרה היא ליעקב, בעת האחרונה היו הרבה רציחות ופיגועים, ואסונות מעשים שבכל יום רחמנא ליצלן בהרבה מקומות בארץ הקודש, ובודאי שהכל בהשגחה, יש השגחה פרטית על כל אחד ואחד, כמו שכתב הרמב"ן בפרשת בא "שאם יעשה המצוות יצליחנו שכרו ואם יעבור עליהם יכריתנו עונשו", ואם יש אסונות סימן שיש חטאים, והעצה היחידה היא לא בכוחי ועוצם ידי אלא בתשובה ותיקון המעשים.

"מסתבר שאין זה רק חטא של אדם יחיד, אף על פי שמצינו שציבור נענשים מחמת היחיד, כמו שכתוב אצל עכן שמעל בחרם ומתו שלושים וששה איש, ובגמרא (סנהדרין מד, א) דרשו שנהרג יאיר בן מנשה ששקול כנגד רובה של סנהדרין, עד כדי כך שייך עונש על הציבור מחמת חטא של יחיד, שכל ישראל ערבים זה בזה, אבל מסתבר שאין החטא רק של יחיד, אלא כל אחד ואחד יש לו מה לתקן ולחזור בתשובה".

יצויין כי בתחילת השבוע עורר ראש ישיבת פוניבז', להתחזק בעניינים שבין אדם לחבירו ולהיזהר מאבק לשון הרע ובשמירת הלשון כמו גם לוותר איש לרעהו. "אלו הם הדברים שצריכים חיזוק בהם", אמר, "להיזהר מלשון הרע, ומביטול תורה, ולהתחזק באהבת הבריות שבין אדם לחברו, שהנגיעות של כסף וכבוד לא ישחדו את האדם להתנהג שלא כהוגן".

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן נאם בכינוס התחזקות לנשים ועורר על הצורך להתחזק בצניעות. "הצניעות של בת ישראל היא המסוגלת לעמוד כתריס נגד הפורענות", אמר הגר"י זילברשטיין לציבור הנשים.

בנוסף הורה כי יש לשמור על הבריאות ולהתחסן נגד מחלת השפעת שהפילה השנה חללים רבים.

יצויין כי לאחר השיחה בין כ"ק האדמו"ר מבעלזא לגיסו האדמו"ר מסקווירא השבוע, כשעוררו על המצב הקשה, התבטא האדמו"ר מבעלזא והמליץ את הפסוק 'ונתתי שלום בארץ ושכבתי ואין מחריד' והוסיף כי "יש להתפלל הרבה על מנת שנזכה לכך כשהוא כואב את האסונות המרים שאירעו לאחרונה".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
לשה"ר והתחזקות בשמירת העיינים.
לסגור את העינים08.01.16
47
מי שצריך הראשון לתקן את עצמו.. הם כל "הגדויילים" בעלי התארים המפוצצים למינהם. והסיבות ברורות...
ולהפסיק להטיף 08.01.16
46
למבין בהערה זו
חיים חפץ08.01.16

הצגת כל התגובות

45
צריך להתחזק בהכל ובעיקר באהבת חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להתכונן לשופרות07.01.16
44
רק לשים פאה!!! אישה צריכה להיות יפה בעיני בעלה ולא להראות כמו מיץ לימון סחוט בתוך מטפחת מספיק לזרוק את כל הצרות על הנשים זה רק בגלל המלוקת בעם ישראל , (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחלי07.01.16
יש כאלה שחושבים שנשים צריכות להסתובב ברחוב מכוערות כדי לא למשוך אף גבר... זה לא גישה נכונה אני חושבת שהגישה הנכונה היא שאשה צריכה להיות צנועה ויפה והגברים צריכים קצת לשלוט בעצמם אי אפשר להאכיל אותם בכפית ולהביא להם מול העניים רק נשים מכוערות כדי ש"לא ימשכו.." כל אחד צריך לעשות את השתדלותו הנש
ליאת08.01.16
את אומרת שצריכה!!! תשמעי מה כתוב מרבינו שאשה ההולכת באופן שיהנו מיפיה אלו ההירהורים נמשכים מאריך אנפין דקליפה ויש לי שאלה למה כל אותם "חרדיות" שהולכות למועדוני לילה בתל 'ה'ביב כולם אבל כל הנשואות הם עם פאות למה אין אחת עם מטפחת(זה אני שומע מכאלו שאני מקרב אותם)תשובה:כי הן נשמות ערב רב כי מי שנשמתה נ
צדיק נסתר אמתי07.01.16
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
חנניה08.01.16
43
יפקון ביה מן גלותא ברחמי. חייבים להתעורר! וי לון מאן דגרמין דיזיל ליה מן עלמא ולא יתוב לעלמא, דאלין אינון דעבדין לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמה דקבלה, דגרמין דאסתלק נביעו דחכמה דאיהי י' מינה, ואשתארת ב' יבישה, וי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא
מודאג07.01.16
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאל׳א אפרים בוא תתיר לנו גם את האינטרנט07.01.16
41
ראה ערך פינטו/ הרב ברלנד שליט"א ולהבדיל הרב אברג'יל זצ"ל, וכן הלאה. כמובן שלצניעות יש ערך עצום.
שרה07.01.16
40
עלינו להרבות באהבת חינם!!! על מה חרב הבית??? כולנו יהודים עם אחד בנים לה' אחד ללא הבדל רק שהגופים מחולקים. בנשמות אין הבדל!!!! לאהוב כל יהודי, ולזכור איש את אחיו יעזואו ולאחיו יאמר חזק!!! כך ה' יראה באהבתנו זה לזה ויחוס וירחם עלינו ויאמר לצרותינו די!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד07.01.16
39
גדולים על הקטנים תפסיקו עם המחלוקת!!! כן כולםםםםם אשמים. תפסיקו לפמפם זה אשם וזה אומר זה אשם בשביל מחלוקת צריך 2 צדדים. ואתה החכם תפסיק להביא לי ראיות ממשה רבינו וד"ל
אחדות!!!07.01.16
38
מהדרות משיער העיקר כל כבודה בת מלך פנימה פאה הכי צנועה ומטפחת הכי מהודרת לא תועיל לאישה ללא צניעות ומידות טובות
אלי הגרוזיני07.01.16
ופאה זה פי מיליון יותר פריצות!!!!!!
רוני העירקי07.01.16
עם השיער המקורזל שלי. כל הגברים הסתכלו עלי והרגשתי חוטאת ומחטיאה. כשזכיתי להתחתן הכיר לי בעלי (גואל רצון שיחיה) את הקרטון השחור ששמים על הראש ויש רק שני חורים לעיניים, ומאז אני מרגישה צנועה לאללה. וואלה אכבר.
אסתי האתיופית08.01.16
37
למה שומעי לקחם נפלו פגרים במדבר, כולל טפם שהיה לבז? הכל משום שמאסו בארץ חמדה. ואין תרופה ואין כפרה למכתם. חוק ההשתמטות מגיוס ומהגנה על ארץ ישראל, הוא מאיסה בארץ חמדה, ולא רק שמאבדים העולם הזה בקיצור ימים, אלא גם אין חלק לעולם הבא.
דן סגל07.01.16
36
"והנה ידוע לכל, שפורצת תבערה בכרם המלך והלהבה גדולה מאד, הכרוז יוצא מגדולי המלך לאנשי העיר: התחזקו, התחזקו כולכם לכבות האש באיזו עצה שתוכלו, כי כרם המלך בוער באש ואם תתעצלו בדבר תדעו כי בנפשיכם הוא ח"ו, ומורדים תקראו, כי אינכם חוששים לכבודו, ואם תתחזקו כראוי ותכבו את האש יקבל כל אחד את שכרו ורוב כבו
הצדיק מראדין07.01.16
35
די למחלוקות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציפורה07.01.16
34
הרבה חרדים חיים כמו רובוטים מקיימי מצוות, בבחינת "מצוות אנשים מלומדה", מזלזלים בלימוד תורה, מדברים בתפילה, מפיצים רכילות ולשון הרע. ועוד לא הזכרתי את האפליה החמורה שהם עושים בסמינרים ובמוסדות שלהם, את השנאה לכל מי שלא במחנה שלהם, את המלחמות בין הפלגים ועוד ועוד. תחזרו בתשובה ויפה שעה אחת קודם.
נפתלי07.01.16
33
תמיד היו דתיים יותר ודתיים פחות, מאז ימי התנ''ך. תמיד קמו עלינו שונאנו,שום דבר לא חדש,,,רק למה אתם הרבנים אומרים לעם ישראל שזה בגללנו? יש לנו אוייב וצריך להילחם בו,זו האמת.
צפורה בת אסתר11.01.16
32
שכחנו שאנחנו עובדים את ה"ק"ב"ה ולא הוא עובד אצלינו ח"ו
קמינצקי07.01.16
31
מן השמיפ תנוחמו אסונות כבדים נופלים עלינו מן השמים צריך להתחזק כמה שיותר בימים אלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל07.01.16
30
רק להתקרב ולדבוק בתורה ובמצוות ויבוא המשיח!!!!
יהודי07.01.16
29
על מה ולמה אנו בגלות ועדיין לא נושענו? על מה חרב הבית? על שינאת חינם! עלינו לתקן את סיבת הגלות השינאת חינם שאוכלת כל חלקה טובה בנו.... חבל... ברגע שיהיה בנו אהבת חינם נזכה לגאולה שלמה בחסד וברחמים!!! אז אולי הגיע הזמן שגם הרבנים הנכבדים ידברו ברורות הרי אנו עם אחד בנים לה' אחד!!!! די לשינאה!!!!!!!
יוסי07.01.16
28
אני חושב שצריך התחזק בבין אדם לחברו. (כולל אני כמובן!!!) מצד אחד עושים המון חסד ומצד שני מגיעים לאירוע ומנתחים אנשים-איזה סוג של בחור הוא או איזה סוג של בחורה היא איזה סוג משפחה וכד' זהו רכילות ולשה"ר-כדאי לשים לב לזה. כמו"כ קריצות וחיוכים ברמז כלפי מישהו-זה גם לשה"ר ואף הלבנת פנים כי האדם ממול שם ל
דוגמאות מהחיים10.01.16
27
נזעק ונדרוש גאולה ומשיח אז משיח יבוא אז למה לא זועקים ? למה הרבנים לא אוספים את העם ? רק לעצרת המיליון באים ? צריך להתאסף לתפילה וזעקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתיה07.01.16
26
שיפסיקו עם השנאה והמחלוקת כביכול בשם התורה. שילמדו לוותר ולא להרבות במחלוקות. שיפסיקו לחשוב שלהם זה לא יקרה. שידעו שיש דין ויש דיין. ובעיקר שלא יבזו ת"ח ובעיקר ב"בני עניים" ויגרמו לחילול ה'.
ביתרי לשעבר07.01.16
25
עדיף להיות חילוני.
שריר07.01.16
24
כיסוי ראש לא נועד לכער את האשה או לפגוע ביופיה. כיסוי ראש נועד לכסות את השיער שלה. נקודה. ואת זה פאה עושה הרבה יותר טוב ממטפחת מפני שהיא מכסה את השיער הטבעי לגמרי, כפי שכתוב בספר הזוהר שאסור שיראו אפילו שערה אחת. מבחינה זו היא כיסוי ראש בפאה הרבה יותר מהודר, כיוון שבמטפחת או כובע תמיד רואים מעט מן
חני אוחנה08.01.16
מטרת כיסוי ראש להצניע את יופי האישה- שיערה! זה כמו שבנים יתחילו ללכת עם "כיפת קאסטם"- ממש לטהר את השרץ!!! תתגאי בזה שאת צנועה ברשות הרבים! ולא "להראות טוב"-ולהכשיל הרבים! בושה וחרפה למחשבה כפרנית זו! זה ממש שיער! שמים על סרטים, צמות,תספורות וכד'.. ה' ירחם עלינו!
יהודיה אמיתית11.01.16
23
נראה לך שמישהו יקרא את המגילת אסתר הזאת ששלחת לטובת העינין תמצת בפעם הבאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי07.01.16
22
הרופאים שליט"א !
דן סגל07.01.16
21
שהיתה לפני חוק הגיוס, בממשלה הקודמת. עצרת ענקית כזו יש לעשות לזעוק למשיח.-איש בל ייעדר.
שהיתה לפני חוק 08.01.16
20
3 שנים הגאון ר' שמואל אויירבך מושמץ ומושפל תחת כל עץ רענן, 3 שנים רדפנו לשם שמים תלמידי חכמים , ראשי ישיבות, משפחות, מוסדות, שקשורים בו איכשהו, ושלוש שנים האיש שותק לנו. שומע חרפתו ואינו משיב. אולי משמים תובעים את עלבונו. כולנו יודעים שהוא תלמיד חכם.
מפוחד07.01.16
19
אין כתובת אחרת אבא מעניש כשהילדים שלו מתנהגים לא בסדר
מאמין07.01.16
18
אין אמונה ואין מרפא
רפאל10.01.16
17
ולהתרחק מן המחלוקת שגורמת לביזוי תלמידי חכמים ואז...מידת הדין פוגעת בכל העוצמה ה"י. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי07.01.16
16
תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל, שנאמר שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו וגו'...
דייני ישראל07.01.16
15
אם היינו יודעים בוודאות שאנחנו צדיקים ולא יאונה לנו רע אז מילא אבל אין חוקים כל אחת מאיתנו יכולה להיעלם בשניה ולהשאיר את המשפחה והילדים המתוקים לבד. לא נתפס !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה 07.01.16
14
מבקרים חולים ???
זילברדרעק07.01.16
13
רק אנשים, נשים וילדים חרדים. איפה כל שאר היהודים שנרצחים ומתים?? למה אתם לא מזכירים גם אותם?? כולם חלק מעם ישראל ואולי בזה צריך גם להתחזק - אחדות!! הרי ידוע שכשעם ישראל מאוחדים ואפילו כולם חוטאים ח"ו אזי הקב"ה משאירם חיים ומחכה שיחזרו בתשובה אך על מה נחרב בית המקדש? על שנאת חינם!! בואו נתעורר בזה!!
אני07.01.16
רצון לדגיש את העובדה שאם יש אסונות בציבור החרדי אולי מראה על משהו שבציבור יש להתחזק.
דוד08.01.16
12
אבל כשראיתי את המגזר הסרוג שמזלזלים בכיסוי הראש, הבנתי מה שראו רבנים במגזר החרדי. רוצים להחמיר ולא לחבוש פאה, גורמים לכך שהבעל לא רוצה גם מטפחת. אבל אם האישה חובשת פאה ונראית לא פחות יפה אז גם מכסה את ראשה וגם הבעל מרוויח.
דניאל08.01.16
11
כמה אנשים מדברים ללא הפסקה על כל העולם די !!!!! השתיקה היא החוכמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי07.01.16
10
אם תבדקו היטב, תוכלו לראות שכל האסונות הללו התחילו מייד לאחר הרצח הנתעב של הילדה שירה בנקי הי״ד בידי אברך חרדי מביתר עלית.
יחזקאל07.01.16
צריך להביא עגלה ערופה ולבקש סליחה מהקדושה שירה בנקי הי"ד
מנשה08.01.16
עיין הלכות שחיטה ולך תראה מה קורה במשחטות ולא תאכל משום הכשר
צדיק נסתר אמתי07.01.16
9
הגיע הזמן לדבר ברחל בתך הקטנה ולומר מה באמת צריך לשפר ולא בכללות את כל המידות וללמוד תורה ולהתפלל... הכי טוב היה עם היו עושים עצרת המליון מתוך אחדות לקבלת פני משיח צדקנו מיד ממש ובפועל למטה מעשרה טפחים
יעבץ10.01.16
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מימי07.01.16
7
לא מאמינים שלפני שבוע בלבד היית חי והותרת אותנו בודדים. מדובר באברך משי ממשפחה מעולה שחינכה אותו לתורה גם מתוך הדחק. בחור שנתן את כל כולו למען עם ישראל. חיזק, עודד אנשים, לעולם לא התלונן גם כשהיה חולה (כחודשיים בלבד) ניצל כל דקה ללימוד תורה גם בתוך מחלתו. נפטר כשהתפילין על ידיו בפתאומיות בעקבות מנ
אני 07.01.16
6
חובה למחות נגד עיוותי דין. אנשים הולכים לכלא חפים מפשע, בעוד עבריינים מסתובבים חופשי. מוציאים הודאות בעינויים, ככה עושים משפט צדק? אסור לשתוק, בין אם האדם הנשפט חילוני דתי או חרדי. כל ישראל אחים!
חובה למחות נגד 08.01.16
5
עליהם ללא צורך בלימוד תיירע !!!
חיים קרמניאן07.01.16
4
תכריזו!!!!!
תכריזו!!!!!08.01.16
3
הכל קורה לעניות דעתי מה שאמר משה רבנו בדא יפקון מגלותא ברחמים בזכות ספר הזוהר הקדוש שלא מקדישים לימוד בכל הישיבות והכוללים לכן אנו סובלים כמו שכתוב בתיקוני הזוהר תיקון ל שם הכל כתוב על האסונות האלה ובזכות זה עם ישראל יגאל גאולה שלמה בב"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבריאל07.01.16
2
הלב ממאן להאמין על גודל האסונות אשר פוקדים אותנו קטונתי מלהציע אך איני יכול שלא אנא מעומק הלב התחזקו באהבת חינם שלצערנו הרב הוא בירידה גדולה מאוד ובזכות זה יאמר ה' די לצרותינו ויגאלנו גאולת עולם בב"א. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל 07.01.16
1
עצוב שהציבור החרדי תופס עצמו כישות נפרדת מעם ישראל ורואה רק באסונות של עצמו בעוד אנו נמצאים במציאות יומיומית של פיגועים ואסונות שתוקפים את כל האוכלוסיה כולל החרדים. בנוסף התאכזבתי לגלות כי לא כללו את הקצין הצדיק ישי שנהרג בתאונת אימונים, שוב כמו שאמרתי מה שחורג מגבולות החסידות לא נחשב. (נשלח באמצע
ליפז 07.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24