כיכר השבת

סיוט ברכבת

עדות מזעזעת: כך פקחי הרכבת הקלה השפילו נכה חרדית

נכה חרדית מטופלת בשלושה ילדים התמהמהה בתיקוף הכרטיסים ברכבת הקלה בירושלים אך לא ציפתה למסע ההשפלה שיעבירו אותה הפקחיות. ויש גם נקודת אור: מתן בסתר משוטרים (חדשות)

16
חיים אבני | כיכר השבת | ח' בשבט | 18.01.16
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

שוב טענות להתנהלות בעייתית של פקחי הרכבת הקלה בירושלים: בשנים האחרונות עלו שוב ושוב טענות כלפי התנהגותם של פקחי חברת "סיטיפס" - מפעילת הרכבת הקלה בירושלים - כלפי הנוסעים. כעת, ב', נכה חרדית תושבת ירושלים מספרת בשיחה עם "כיכר השבת" על הנסיעה שהפכה לסיוט קשה במיוחד.

האשה מספרת כי עלתה אמש לרכבת הקלה יחד עם שלושה מילדיה לאחר שחזרה מביקור אצל רופא עם ילדתה החולה. לדבריה, בעקבות התור הארוך שהיה בעמדת התיקוף והעובדה שהגיעה עם שלושת ילדיה - אחד מהם פעוט בעגלה, היא התעכבה עם תיקוף הכרטיס.

זמן קצר לאחר מכן, כך היא מספרת, עלו לרכבת שתי פקחיות של חברת סיטיפס וביקשו ממנה את הכרטיסים, ב' הסבירה כי היא מטופלת בילדים חולים ובפעוט בעגלה, ועל כן עדיין לא הספיקה עדיין לתקף את הכרטיסים. היא ניגשה במקום לעמדת התיקוף ושילמה עבור הנסיעות.

אלא שהפקחיות סירבו, לטענתה, להתחשב במצבה. ב' מוסיפה כי בעקבות העובדה שהיא סובלת מליקוי שמיעה משמעותי היא דיברה בקול רם. לטענתה, גם לאחר שהסבירה כי היא איננה שומעת טוב, הפקחיות צעקו עליה והטיחו בה דברים קשים תוך שהם מכנים אותה "גנבת".

ד', עד ראיה שהיה ברכבת, מספר ל"כיכר השבת" כי הפקחיות התנפלו על האישה בצעקות, וכאשר נוסעים נוספים שהיו ברכבת התערבו וביקשו להגן על ב' שפרצה בבכי, אחת מהפקחיות צעקה כי "זה הרכבת שלי, אני אעשה מה שאני רוצה כאן".

כאשר הרכבת הגיעה לתחנה המרכזית בי-ם, דרשו הפקחיות מב' לרדת. ד' עד הראיה מספר כי הפקחיות תקפו באלימות את ב' ודחפו אותה. "אם לא היה שם עומס היא הייתה נופלת" מספר ד' ומציין שוב שהעובדה שהאישה הייתה עם שלושה ילדים לא גרמה לפקחיות לנהוג בצורה אנושית יותר כלפיה.

ב' מספרת כי היא הושפלה בצעקות רמות ובדברים שהטיחו לעברה הפקחיות. בנוסף, לטענתה, למרות ששילמה את מחיר הנסיעה, הוטל עליה קנס הכולל גם חיוב עבור נסיעה.

נקודת האור בסיפור מגיעה דווקא מהשוטרים שהוזעקו למקום. ב' מספרת כי השוטרים ניסו בתחילה לשכנע את הפקחיות לוותר ולא לקנוס אותה, אלא שלאחר שהפקחיות לא הסכימו לכך, הסבירו לה השוטרים כי על פי חוק היא מחויבת לשלם את הקנס, למרות הצער שבדבר.

עד הראיה מספר כי "גם בהליך רישום הקנס התנהגו הפקחיות בצורה לא הוגנת והתעכבו במשך למעלה מ-10 דקות ברישום הקנס - הליך שאורך דקות ספורות בדרך כלל. זאת כשב' עומדת בקור עם שלושה מילדיה".

במהלך זמן זה, אחד השוטרים הכניס לתיקה של הנכה סכום של 150 שקלים. כשגילתה את הדבר וביקשה להשיב לשוטרים את הכסף, השוטרים "ברחו" מהמקום.

ב' מספרת כי היא מבינה שעל פי החוק היא צריכה לשלם את הקנס למרות שמדובר בטעות שנעשתה לטענתה בתום לב. אלא שהיא מרגישה נפגעת מהיחס המשפיל מאוד לטענתה, ובחוסר ההתחשבות המינימלית לטענתה לה זכתה מהפקחיות.

משה ליאון חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים שפועל בחודשים האחרונים לאסדרת נושא הקנסות ברכבת הקלה מסר הערב בתגובה: "צר לי על המקרה הקשה שאירע ברכבת הקלה מקרה מצער זה מוכיח את דבריי ואת הפניות הרבות שקיבלנו בחודשים האחרונים מנוסעים על דוחות שאינם מוצדקים או על דוחות שניתנו על כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשי חודשי".

"אנו נמשיך לפעול ביחד עם חבריי להנהלת עיריית ירושלים מר יוסי דייטש ומר שלמה רוזנשטיין בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה , כדי לפתור ולהסדיר את נושא הפיקוח של חברת סיטיפס בירושלים."

חברת סיטיפס מפעילת הרכבת הקלה מסרה בתגובה: "פרטי המקרה אינם מוכרים לנו אך צר לנו אם אכן הייתה פגיעה כלשהי בגברת. חשוב להדגיש כי על פי חוק אין די ברכישת כרטיס וכל נוסע מחוייב לתקפו עם כניסתו לקרון. הבקרים מונחים לפעול באדיבות כלפי כלל הנוסעים. על מנת שנוכל לבדוק את פרטי המקרה אנו מזמינים את הגברת לפנות אלינו עם הפרטים הרלוונטיים".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
אנחנו רוצים לתבוע אותם מה עושים לאן פונים?
מירי31.01.16
12
חוץ מכסף אין שום אנושיות!!!! פעם ירדתי ברכבת ואחותי נשארה עם בנותי ששלמתי עבורן רק אני ירדתי קודם ואחותי הסבירה להם אבל קיר היה אנושי יותר מהם!!!! בושה לסיטפס!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית ירושלמית 18.01.16
11
מונחים לאדיבות? הפקחים הם אנשים רעים חסרי רגישות. פעם אחר פעם אני רואה איך הם נוהגים בחוסר אכפתיות גמורה כלפי אנשים שחשבו בתום לב שהם כן תיקפו את כרטיסם והתברר שהתבלבלו או שכחו. בנוסף הם נהנים כנראה מהטבות ומאחוזים שמצדיקים את האכזריות שלהם
עידית19.01.16

הצגת כל התגובות

10
התנהגות מזעזעת ומחפירה של חברת סיטיפס, ובנסיון להשתיק את העוולה מאיימים בתביעות משפטיות על "כיכר השבת" חובה להוקיע ולגנות אותם בצורה הכי חריפה, וחובה על נציגי הציבור לעשות הכל כדי שלא יישנו מקרים שכאלה.
יוסי18.01.16
9
לקרון
חובת התיקוף19.01.16
8
הפקחיות בסך הכל מילאו הוראות מי שאחראי זה הרכבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי19.01.16
7
1. פניות למבקר המדינה 2. הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת סטיפס 3. חרם על הרכבת 4. הגיע הזמן שהציבור ייקח יוזמה ויכניס חברות תחבורה זולות כמו קונקס לירושלים, או להקים חברת נסיעה זולה בין השכונות. 5. מומלץ שהנוסעים יגלו אכפתיות לפני, וכשרואים אישה נכה יש לעזור לתקף את הכרטיסים. 6. להיות מוכנים לביקורת ול
ירושלמית19.01.16
6
גם בישראל הרכבת נהייתה כמו הרכבת בשואה בושה וחרפה לאן היגענו כל אחד חושב עם יש לו סוג של מדים הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל18.01.16
5
בעלי קיבל יחס דומה לפני שבוע מה אפשר לעשות למי אפשר לפנות שלחנו להם בקשה לביטול הקנס והם סרבו הפקחיות התנפלו עליו בצעקות והשפילו אותו כל האנשים ברכבת היו לטובתו והפקחיות כמו גברים השתיקו אותם זה כמו מאפיה מה עושים?
מירי18.01.16
לא לשלם לכו על זה לבית משפט הם כבר יתקפלו עוד קודם לכן, אם אתם מעונינים להתראיין לערוץ 2 לטובת הכלל הם מכינים על זה כתבה ומחפשים מרואיינים.
אלחנן19.01.16
4
הפקחיות צעקו על אישה רוסיה שלא ידעה איך לתקף את הכרטיס, אחכ שמעתי אותן צוחקות עליה.... פשוט זלזול בנוסעים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילה18.01.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי19.01.16
2
בושה וחרפה אין חמלה . אין רחמים. אין לפנים משורת הדין. מה נהיינו גויים , במקום אור לגויים. מידה כנגד מידה לא בטלה ...
רכבת הקלה 18.01.16
1
עשו כרטיס בעל תוקף ליום שלם ובאותו יום יוכלו לנסוע כל היום ילדים מתחת לגיל 12 חינם עם ישראל רחמנים ביישנים גומלי חסדים לפחות השוטרים הראו דוגמא אישית
יעל ברונס18.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

האב השכול קורא לחרדים: "בואו והגיעו לבתי העלמין"

כיכר השבת | 19:55

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24