כיכר השבת

תחקיר "כיכר השבת"

גפני תוקף: "הנשים החרדיות שבויות, אנחנו כמו צפון קוריאה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא בהתקפה חריפה נגד משרד האוצר בעקבות שכרן של הנשים החרדיות - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - המרוויחות 50 אחוז פחות מאישה חילונית • צפו (בארץ)

49
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו בשבט | 25.01.16
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

גפני עולה להתקפה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד משרד האוצר שלדבריו יושבים "רגל על רגל" בלי לטפל במצוקת הנשים החרדיות העובדות המקבלות חצי מהשכר של הנשים החילונית בהייטק הישראלי.

"למה היא מקבלת 50 אחוז? אתה רוצה שאני אגיד לך את שמות החברה? אני אגיד לך למה, כי הם יודעים שהנשים החרדיות הן שבויות, זה הכל, אתה יודע את זה, אם אתה לא יודע זה בכלל נורא", תקף גפני.

גפני המשיך וזעם על נציג האוצר: "חמישים אחוז משכורת מקבלת אישה חרדית באותה חברה שאישה חילונית המקבילה שלה מקבלת כפול, ואתם יושבים במשרד האוצר רגל על רגל".

נציג האוצר: "אני לא חושב שאנחנו יושבים רגל על רגל".

גפני: "אתם יושבים רגל על רגל, תענה לי למה אישה חרדית מקבלת 50 אחוז פחות".

נציג האוצר: "אני לא יודע לתת לך תשובה".

גפני: "אני יודע, בגלל שהן שבויות, אנחנו סוג של מדינה כמו צפון קוריאה".

כזכור, לפני מספר חודשים בתחקיר "כיכר השבת" נחשפו התנאים השערורייתיים של עובדות ההייטק החרדיות, כשעל פי חוזה של עובדת בחברת מטריקס גלובל במודיעין עלית, שנחשף לראשונה, עולה כי השכר של עובדת הייטק חרדית בשנה הראשונה עומד 4,100 שקלים בלבד, נמווך בעשרות אחוזים מהמקובל בשוק.

עוד נחשף כי הנשים החרדיות ב"מטריקס" מפסידות תנאי עבודה כמו "שעות הנקה" בעקבות הגדרת עבודתן כעבודה במשרה חלקית בסך של 88 אחוזי משרה.

זאת ועוד, העובדות החרדיות יתקשו להתפטר מהחברה, שכן בחוזה נכתב כי "התפטר העובד, או פוטר בנסיבות המצדיקות שלילת פיצוי פיטורים, בטרם השלים 12 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה לשתיים וחצי משכורות חודשיות. התפטר העובד בתקופה שבין 13-16 חודשי עבודה יחזיר לחברה סך השווה לשתי משכורות חודשיות. התפטר העובד לפני שהשלים 24 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה למשכורת וחצי. למען הסר ספק, אין באמור בסעיף זה כדי לחייב את החברה להעסיק את העובד במשך תקופה כלשהי, לרבות במשך שנתיים מתום סיום הכשרתו".

בכיר בענף ההייטק הישראלי סיפר אז ל"כיכר השבת" כי מדובר בניצול מזעזע כשהוא מכנה את שוק ההייטק לחרדיות כ"שוק עבדים" ומאשים את הגורמים השונים באפליית הנשים רק משום שהם חרדיות.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
גפני עולה להתקפה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד משרד האוצר שלדבריו יושבים "רגל על רגל" בלי לטפל במצוקת הנשים החרדיות העובדות המקבלות חצי מהשכר של הנשים החילונית בהייטק הישראלי. ?
סטלין26.01.16
32
רבני המגזר התריעו לאחרונה נגד משכורות גבוהות לנשים חרדיות, מכל מיני סיבות. גפני פועל נגדם?!
אברך26.01.16
31
משום שהן* חרדיות.
יונאל25.01.16

הצגת כל התגובות

30
במערה כמו רבי שמעון וזהו..
סטלין26.01.16
29
אני מרויחה חצי ממקבילה חילונית שלי עם נסיון והשכלה זהים לשלי.. למרות שאני עובדת 8 שעות בלי הנחות (בהרבה חברות מאפשרים לנשים לעבוד 8 ולא 9 שעות, והרבה פעמים 9 שעות זה "על הנייר" בלבד). נכון שבדק בית בציבור החרדי בנוגע למשכורות נשים אמור היה להיות כבר מזמן, אבל באמת הנושא הזה צריך תיקון. בפרט שבאמת חר
מתכנתת חרדית25.01.16
בסמינר? על איזו השכלה שווה את מדברת?
חח26.01.16
למדתי תכנות בסמינר חזרתי מידי יום בשעות הליל המאוחרות הביתה רמת הלימוד הייתה גבוהה כן בהחלט השכלה שווה למקבילה החילונית אל תזלזל בלי לדעת במה העובדות החרדיות מבוקשות מאד גם בגלל המוסריות אבל גם בגלל הידע בהחלט!!!!!!!!!
אחת שלמדה בסמינ27.01.16
28
אני חייב לציין שאני אדם עובד ספרדי בוחר ש"ס מסיבות עדתיות אבל מתפעל כל פעם מחדש ממלך המדינה משה גפני החכמה שלו היא שם דבר בכל מקום וכשאני רואה אותו בכל מיני כינוסים חילונים וחרדים כאחד אתה רואה את הערכה והפופלריות שלו בכל מקום וזה מחזה מעורר התפעלות. שרואים את היושרה מחד ות הספגנות שלו והחכמה הבלתי
יוסף כהן30.01.16
27
גפני כיאה לאברך בוגר קהילת אופקים חזק מאוד בכל מה שקשור להתלהמות וצעקות ופחות ופחות לנתונים אני יסביר - למה גפני ורבניו נלחמים בהשכלה הארורה ואח"כ רוצים להשוות קורס מזורז לתואר במדעי המחשב ? למה אתה לא דואג לשחיתות ברשת הגנים שהריח משם נודף עם הגהינום ? הרבנים אמרו שאשה לא יהולה להרויח הרבה. כי אז ה
חרדי עובד26.01.16
26
עושק המלמדים הגננות והסייעות ע''י עמותות הגזל וראשי העריות החרדים כל זמן מעבירים גנים לגזל מפחדים ממחוז החרדי שיגלו כמה הם עושקים
למה25.01.16
25
הרב גפני כולנו אוהבים אותך מכבדים אותך ומעריכים אותך על דאגתך לכל הציבור בישראל אתה נראה כל כך טוב בכסא היושב ראש ויהי רצון שתצליח בכל אשר תפנה ותביא רווחה לנשות ישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
jack from Brooklyn 25.01.16
24
סייעות שניות 85% משרה מבלי שישלימו להם ל100%.עבדו בחנוכה כחובה ללא תוספת שכר ומבלי שישאלו אותם התכנון שבפסח ובחופש הגדול יעבדו בקיטנות העיריה וזאת כאשר החברה הכלכלית גובה כספים עבור זה מההורים.המציאות שבחנוכה על כל ילד שילמו 50 שקלים והיו 30 ילדים בקיטנה עם שתי סייעות שניות שלא ראו מזה שקל.זה צפון ק
בני ברקי25.01.16
23
אם אשתך היתה עובדת בגן של אגודת ישראל וכד', היית מתפלל שהיא תמצא עבודה במטריקס. זה מזכיר לי בדיחה שאמרו פעם ברוסיה: מה זה קפיטליזם- אדם אחד עבד לאדם אחר. מה זה קומוניזם? בדיוק להיפך.
ע.נ.27.01.16
22
אכן שוק עבדים. למרבה הצער החוזים הללו קיימים גם בחברות אחרות במשק, לרוב אצל כאלה שמקבלות מימון מהמדינה על כך שהן מעסיקות אוכלוסיות חלשות ושם כבר אין הבדל בין מגזרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודליה25.01.16
21
כיצד הוא סייע למנכ"ל הכושל של רשת הגנים ולעומת זה נלחם בגננות ובמפוטרות
גננת25.01.16
20
חברת מטריקס היא שוק עבדים מודרני צריך לסגור את החברה ולהעמיד לדין את מנהליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 25.01.16
19
במקום חברתך הייתי מתביישת עד עפר שלא בטוחים בזהות החרדית שלי
מתכנתת חרדית25.01.16
חילונים לא יודעים להבדיל גם כשלחרדים זה בולט
חרדית לומדת28.01.16
18
כי אם את חרדית ההצעת מחיר הקודמת לא רלוונטית , והציעו הצעה חדשה ב30 % פחות
רות25.01.16
17
הגיע הזמן לערוך סדר בתוך תוכנו ולטפל בעוולות ברשתות הגנים ובמוסדות החינוך!!!נראה את ח"כינו האמיצים מעיזים לגעת במנהלי הרשתות מדושני העונג העושקים אלפי נשים חרדיות!!!מדי חודש בחודשו,די לצביעות,תתחילו לטפל בבעיות האמיתיות!!!
מרים26.01.16
16
ואז שעות הריון, שעות הנקה, מסיבת סידור, מסיבת חומש, מגיעות לעבוד ב- 6 בבוקר ויוצאות ב- 2 (בכדי להוציא את הילד מהגן) וחוגגות בין 6-8:30 כשהבוסים לא נמצאים . ערב פסח, חול המועד לא באות... בקיצור חגיגה!!!
אני 26.01.16
15
מקבלת 50% פחות ממקבילתי בבית שמש!!! בדוק !
ליבי25.01.16
14
כיון שנשים חרדיות מוכרחות לעבוד כי הן המפרנסות היחידות.ממילא הן קלות לניצול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר25.01.16
13
מי שעובדת סייעת או אפילו מורה מקבלת פחות מאשר במטריקס ומנוצלת יותר. לפי שאתה יוצא נגד ה"ציויינים" תצא נגד ה"אונזערע "
ע.נ.27.01.16
12
מר גפני, טול קורה מבין עיניך רשתות הגנים ''החרדיות'' משלמות לגננות ולעוזרות מחיר מלא או חצי?
דדון26.01.16
11
קודם שעל העמותות החרדיות גנים. וכ׳ שלא ישקו את הנשים ואחרי כן תדבר אל המדינה די לבלל את המוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימיירון25.01.16
10
שישלבו לימודים לתואר ואז ירוצו אחריהן ויקבלו שכר פי יותר מ 2 מפני שמעשיקים רוצים את החרדיות. הן נאמנות ומוכשרות, לא מעשנות ולא משחקות באינטרנט. רק חסר דבר אחד - תואר! הפנימו שזה מה שצריך לעשות!!!
ירושלמית27.01.16
בתור אחת שכרגע עושה תואר במחשבים ומכירה המון שעשו.... זה לא כ"כ נכון שמי שיש לה תואר ירוצו אחריה כי המעסיקים יודעים שנשים חרדיות מתחתנות ויולדות הרבה ב"ה וכו'... ולכן יהיו הרבה בחופשת לידה... גם להן השכר שמציעים בד"כ יותר נמוך ומה שקורה שברגע שאחת מסרבת, מגיעה חרדית אחרת ומסכימה לתנאי השכר הנמוכים (
לא ירושלמית!28.01.16
9
מדוע נשים בהריון שמקבלים שכר מינימום, ובחופש הגדול משולם רק חודש אחד של המשכורת, ובחודש אוגוסט אפשר למלאות 25 שעות. עד 50, צריכות לעשות ספונגה כל יום ולהזיז את הארונות ולהוציא חלונות בכדי שהגן יהיה נוצץ, מדוע לא לוקחים פועלת נקיון? וכמה נשים שהיה להם הפלה בגלל שעבדו מאוד קשה, ואח"כ יש ביקרות מהמפקח
סייעות בגנים 26.01.16
8
גפני משתמש בפופוליזם זול! נותנים לחרדיות משכורת נמוכה, משום שהם מוכנות לעבוד בשכר כזה, ולחילוניות לא, משום שהם אינם מוכנות בשכר כזה. ולמה החרדיות מוכנות? זה משום שאין עבודה אחרת, מחוץ לציבור החרדי הם לא רוצות ובצדק, ובתוך הציבור החרדי מה שהם יכולות לעבוד זה או גננות או מורות, וכולנו יודעים את העוש
יהודה25.01.16
7
שהוא אשם בכך !! הוא והחכים החברים שלו שנתנו יד לבניה של הודו החרדית על ידי חברות גדולות ! ולזה גפני נתן את ידו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james25.01.16
6
מענין כמה מרויחות הנשים שעובדות בתוך המגזר ומי היה הרב שטען שמשכורות גבוהות זה נזק???
חזיק25.01.16
5
ולא חושש מאפחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמשיך ככה26.01.16
4
גפני, כשהחרדים גונבים חמישים אחוז מהגננות והסיעות, אתה גם מתרגש ככה??? שחקן!!!
אמא25.01.16
בסד. דבריי בלע ושחץ. טמטום , שאין כדוגמתו. הוא מנסה לעזור ולעורר. ותמיד יהיו כאלה שישמיצו ויתרגמו זאת בצורה שלילית. פשוט טימטום. ואין לי קשר, לרב גפני, ולא למפלגתו. אבל, הוא מנסה לעשות ולשנות, לדברים טובים. אז, למה לא לפרגן. ומה זה קשור בכלל לבילבולי מוח של גננות וכד'. (נשלח באמצעות כיכר השבת
אליעזר25.01.16
לא היית נזקק ללשון שאיננה נקייה.
רפאל25.01.16
3
זה שבתוך הציבור שלך עושקים את הציבור החרדי זה בסדר?? הגננות והסייעות מקבל שכר משפיל, ללא תנאים. ואיך אמרת? אם אתה לא יודע מכך, זה חמור יותר!
שרית. ס.25.01.16
2
גננת בכירה חרדית ברשת הגנים מקבלת משכורת כמו בשוק העבדים לעומת מקבילתה בדת"ל או בחילוניים ולא עושים דבר אין לה פנסיה רק איזה קופת גמל עובדת 30 שנה יוצאת עם השכר האחרון *השנים שעבדה בושה!,אין פנסיה חודשית כמו לחילונית .כך מנצלים את כל העובדות, החרדיות גפני !אנו צבור הנשים נותנות לך אור ירוק -תעזור
גפני לתשומת לבך25.01.16
בסד. צריך לעזור גם לכם. ולמגר את העוול הזה. ולדחוף ולעורר את כל ח'הכ הדתים והחרדים. לתקן ולעזור בנושא הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר25.01.16
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי25.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 22:36

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24