כיכר השבת

חשיפת "כיכר השבת"

פיטורי העובדות החרדיות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב'נט-סורס'

לאחר חשיפת "כיכר השבת", כי 600 עובדות חרדיות בחברת 'נט-סורס' בסכנת פיטורין, הכריזה היום ההסתדרות על סכסוך עבודה. "נוציא צו למניעת ההתנכלות חסרת המעצורים" (חדשות)

15
חיים אבני | כיכר השבת | י"ח בשבט | 28.01.16
פיטורי העובדות החרדיות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב'נט-סורס'
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הסכסוך ב"נט-סורס": לאחר שאמש נחשף ב"כיכר השבת", כי 600 עובדות חרדיות, בסכנת פיטורין לאחר שבעליה של חברת "נט-סורס" החרדית, הודיע כי יסגור את החברה בתוך 60 יום, לאחר שנפגע לטענתו מהתבטאויות עובדות, היום (חמישי) הודיעה ההסתדרות כי הכריזה על סכסוך עבודה במקום.

בהודעה שפרסמה ההסתדרות נכתב כי "באגף להתאגדות עובדים של ההסתדרות ובמרחב ירושלים של הסתדרות, נערכים להוצאת צו מניעה משפטי נגד הנהלת נט-סורס אשר ימנע ממנה להמשיך בהתנכלות חסרת המעצורים נגד כ-450 עובדות, הנמצאות בסכנת פיטורים מיידית בשל החלטתן להתאגד במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן".

"בנוסף לכך ההסתדרות שיגרה מכתב להנהלה שבו היא התריעה שבמידה ולא תחזור בה מהודעת הפיטורים ההמונית, היא תדרוש מבית הדין לעבודה לתת צו מניעה וקנס של עד 200 אלף שקל על כל עובדת שתפוטר".

במכתב מתארת ההסתדרות את השתלשלות הדברים, מנקודת מבטה: "לחברת נט-סורס מוקדי פעילות בירושלים ובבית שמש, והיא מעסיקה כאמור מאות עובדות חרדיות, רובן נשות אברכים המשתכרות שכר מינימום. בעלי החברה הוא הלל יעקובסון וכמנכ"לית משמשת מזל שרם. לאור פגיעות קשות, חוזרות ונשנות בזכויותיהן, בחרו עובדות החברה להקים ועד פעולה במסגרת הסתדרות העובדים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות ההעסקה שלהן. אלא שחברת נט-סורס מנסה לסכל את ההתאגדויות באיומי סרק של סגירת פעילות החברה ואיומים על עובדות, שהינן מסורות ונאמנות".

כזכור, אמש נחשף בכיכר השבת כי הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נט סורס" העוסקת בשירותי טלפון עבור חברות התקשורת בארץ, הודיע כי בכוונתו לסגור את החברה בה מועסקות מאות נשים חרדיות תוך 60 יום. ההודעה מגיעה כשברקע ניסיונות לאגד את העובדות בהסתדרות העובדים ובצלן של טענות כי החברה אינה רווחית.

בשבועות האחרונים החלו בהסתדרות הלאומית ובהמשך גם בהסתדרות החדשה לאגד את 600 העובדות החרדיות של החברה. בתחילה, ההתאגדות הייתה כחלק מהתארגנות עובדים בחברת הסלולר גולן טלקום, הלקוחה המשמעותית ביותר של חברת נט סורס.

עובדים במקום טוענים כי ההתארגנות החלה בעקבות התנהלות בעייתית לטענתם של חלק מאחראיות המשמרת בחברה. בהסתדרות טענו כי ההנהלה הבכירה של החברה סרבה לשבת עמם לדיונים.

ביום שני האחרון, לאחר מספר שבועות סוערים בחברה, שלחו המנכ"לית מזל שרים ובעלי החברה הלל יעקובזון מכתב לעובדות בנט-סורס בו נכתב כי "חברת נטסורס לא מרוויחה עדיין כסף ובעליה משקיעים ללא הפסקה מכספם בפיתוח התשתית ומערכות מתקדמות על מנת לתת שירות טוב יותר ללקוחות, על מנת להוסיף עוד ועוד מקומות עבודה לחברינו מהמגזר החרדי ועל מנת לתגמל את העובדים בשכר ראוי ומכובד".

"בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נטסורס בירושלים ובבית שמש. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים" נכתב במכתב שנשלח ל-600 העובדות בחברה.

מקורבים לבעלי החברה עימם שוחחנו מספרים כי לטענתו נציגי ההסתדרות הסיתו נגדו עד שהחלו לכנות אותו אישית בכינויי גנאי והוא חווה התקפות אישיות על רקע דברי נציגי ההסתדרות. לטענתם, מכיוון שאת המיזם הוא פתח כמיזם חברתי ולא כמיזם עסקי, הרי שהוא החליט באופן סופי לסגור את החברה.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
כמי שמכיר את הסיפור, שומר נפשו ירחק מההסתדרות ולא חשוב איזה (לאומית, כללית וכ'ו), כל שהם רוצים זה רק כסף! כסף! ועוד הפעם כסף! העובדים לא מעניינים אותם כלל!!! לא ראיתי את נציגי ההסתדרות נלחמים במפעלים שצמחו במאות אחוזים בעשור האחרון ושכר העבודה של העובדים (לא המנהלים) נותר ללא שינוי, לא ראיתי את ההסת
חילוני12.09.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א28.01.16
11
סוף סוף קמו נשים אם שכל צריך לעצור את השחיתות והניצול של הנשים החרדיות שהולך במוקד הזה !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי28.01.16

הצגת כל התגובות

10
למי שמעוניינת, אני צריכה כמה נציגות טובות בירושלים (עדיף נשות אברכים), ליצור קשר בטל' 0527146760
מחפשת עובדות28.01.16
9
אדם בלי מילה שקרן ונצלן שרואה רק את עצמו מביש את שם משפחתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק מאיר03.02.16
8
גם כפיות טובה גם דפקתם את הציבור החרדי בטווח הארוך, וזה עוד לפני ה"חילול השם" שגרמתם בחזירות שלכם....
מצוין06.02.16
7
המקום היה נחמד כשר, ונתן פרנסה ל-600 חברותי והקנאה התאווה והכבוד של אדם אחד שרפו את הכל בואו נתעשת, לא זאת דרכנו, עם ההסתדרות יש אפשרות של דו שיח מכובד עם מעסיקים. אם הם לא ירוויחו, לא יהיה להם כדאי להחזיק את העסק. האמת שצריך קודם לדאוג להם, ורק אח"כ לדאוג לעצמנו. ואז כולם ירוויחו יותר. אני מכירה עו
לאה28.01.16
6
אני מבפנים . המקום מנצל בצורה מכוערת את העובדות. שרובן אמהות.. הרבה פעמים אני מקבלת מגבהה הוראות להעסית את האמהות בערבי חג והנשים ממש בוכות לי שיש להן בעיה בשלום בית בגלל העבודה . אני מפנה את הפניה למנהלים אך הם מצידם מאד אתומים. היחס שם מאד משפיל ומחייב.. כן לצערי זה מקום מאד מאד משפיל ומנצל.. התג
מנהלת צוות31.01.16
מצחיק ממש שאת מגדירה את עצמך מנהלת צוות בנטסורסו מדברת ככה, מקום אשר מכבד ודואג לספק את צרכיו של העובדת החרדית, אולי כדאי שתעשי סיור במקומות אחרים, ואגב לפני שאת מנסה למכור למישהו שאת מנהלת צוות תעבדי על הטעויות כתיב שלך כי אטומים כותבים עם ט ולא ת
מנהלת צוות31.01.16
צודקת !!!!
עובדת נטסורס04.02.16
5
מקום עבודה זה מקום עבודה ,וערבי חג זה ללא ברירה כשנותנים שרות ללקוחות שעובדים ערבי חג .המקום הגון ומכבד ,דוחף ומפתח ובודאי דבק ביושר ההעסקה .נשים רבות למדו בו מקצוע ,כל המקטרגים תתבישו לכם .נטסורס כיבדה את עובדיה ,העסיקה 400 נשים מבית שמש,בנתה לנו תחנת אוטובוס מול החברה כדי שלא נלך בחום ובקור מהביג
יהודית23.05.16
4
אני עבדתי שם והמשכורות שם פחות מחצי מהמגזר הכללי צריך לעשות סוף להתעללות בנשים החרדיות
מזל28.01.16
3
די לעבדות מודרנית עדיף להיות מובטל ולא עבד סבתא שלי תמיד אמרה לי שעדיף לחפש אוכל בפח ולא לקבץ נדבות אז העובדים האלה הלכו לעבוד בסוף אומרים להם שהם מקבצי נדבות דרך אגב בכל חודש אדון הלל מקבל ציק שמן ממשרד התמת אז איך בדיוק הוא מפסיד או לא מרוויח אבל למדונו חכמנו אוהב כסף לא ישבע כסף אבל אין לנו ב
דני28.01.16
2
בן אדם הקים מקום נהדר - עובדה 600 נשים מוצאות שם פרנסה המקום היה נחמד - עובדה עבדנו ולא עזבנו המקום היה על טהרת הקודש - עובדה כל הרבנים ששאלנו אישרו לנו לעבוד שם אבל מספיק טיפש אחד
לאה28.01.16
1
כמו מטריקס? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני28.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24