כיכר השבת

עַל-אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם

חרפה בשריד בית מקדשנו: צפו ברפורמים שרים "שהחיינו"

לב מי לא יחרד אל מול התיעוד המזעזע שנראה הבוקר ליד שריד בית מקדשנו כאשר עשרות רפורמים ערכו חגיגה ב"כותל הרפורמי" שקיבלו מהממשלה ואף שרו את ברכת "שהחיינו" במעורב. צפו (בארץ)

79
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז באדר א' | 25.02.16
הרפורמים בכותל, הבוקר (צילום: Y.R; וידאו: באדיבות המצלם)

החרפה בכותל המערבי לשיא חדש: ה"רבנים" וה"רבות" הרפורמים הגיעו הבוקר (חמישי) לחגוג את ההכרה של ממשלת נתניהו והמפלגות החרדיות בקהילתם - לראשונה בהיסטוריה, באמצעות מתן רחבת כותל משלהם.

בקטע וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת" נראים רגעי השיא של החגיגות כאשר ראשי הרפורמים בירכו מספר פעמים, בשירה מעורבת ומשותפת, את ברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" על ההכרה והרחבה המחודשת שקיבלו מהממשלה.

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל אמר כי "התפילה של מאות רבנים ורבות רפורמים בכותל היא התשובה הניצחת להסתה של המנהיגות החרדית הם ימשיכו להסית ואנחנו נמשיך ליצור מציאות פלורליסטית וסובלנית בישראל".

אחד ממתפללי הכותל המערבי הקבועים, המגיע למקום מדי בוקר, אומר ל"כיכר השבת" בכאב כי "המראות היו קשים מאוד לכל יהודי, הרגשתי מושפל עד עפר. זה היה נראה כי הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, המקום הכי קדוש לעם היהודי, נכבש מידינו".

כזכור, אמש מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', פרסמה גילוי דעת חריף במיוחד נגד ההכרה ברפורמים. "בלב כואב ובדאגה עמוקה לעתידו שלימותו ויחודו של עם ישראל, באנו להתריע מפני רעת וסכנת הרפורמים, שמעשיהם והנהגתם - הינם זיוף מוחלט של יסודות הדת והיהדות, וזאת אחר ששוב עלתה בעת האחרונה סכנתם, אם בהחלטה לתת מקום לטקסיהם סמוך לכותל המערבי שריד בית מקדשנו; ואם בהחלטה שמעניקה להם מעמד לענין גיור שהם עושים שלא כהלכה ובניגוד לתורתנו הקדושה", כתבו חברי המועצת.

עוד כתבו חברי המועצת כי "חללים רוחניים הרבה הפילה התנועה הרפורמית בתפוצות ישראל. אברים חיים נגדעו מהאומה הישראלית בעטיים, וידם עוד נטויה, להוסיף ולהרוס ולהדיח יהודים מיהדותם; ולהוליך שולל גויים, כאילו היו ליהודים - וחלילה מלתת להם דריסת-רגל גם כאן בארצנו הקד', ולאפשר להם להרוס ולחבל בכרמים הנטורים של עם ישראל ושלימותו, משום שבנפשנו הדבר.

"כבר הבענו דעתנו, דעת-תורה, כי אלה אשר אינם מאמינים בתורה משמים ועושים אותה פלסתר - אינם יכולים לייצג את המורשת היהודית המסורה לנו מדור לדור. עניני הלכה מסורים אך ורק לפוסקי ההלכה ומורי ההוראה שבכל דור ודור - "וזאת התורה לא תהא מוחלפת". וכל הירא והחרד לדבר ד', לא יתן חלילה ידו עמהם לשום צעד או מהלך".

המועצת הורתה לחברי הכנסת שלה, במכתב שפורסם הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת" כי אסור להם לשתף פעולה עם הממשלה שמכירה ברפורמים, והורתה להם "להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק שהסטטוס קוו בענין דת ומדינה הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות ע"י האורתודוכסים ולא ע"י הרפורמים, חייב להישמר כפי שהיה".

גם מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס יצאה בחריפות נגד הרפורמים. "שמענו ותרגז בטננו בדבר מה שמבקשים מחריבי הדת לפרוץ פרצות בחומות היהדות, ולנעוץ ציפורניהם ברחבת הכותל המערבי ובמקוואות הטהרה בטקסיהם התפלים, כאשר כל מטרתם להחליש כח התורה, ופיהם דובר חלקלקות ובשם ה' יקראו, ועל כגון דא נאמר 'מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי'", כתבו חברי המועצת.

הרבנים מציינים כי הורו ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי "לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
50
אתם אשמים בכל החרפה הזאת אתם עשיתם מהם אנשים חשובים אם בכל שעה בתקשורת וברשתות החרדיים אתם מדווחים עלהום בוודאי שהם יקבלו הד תקשורתי מורחב מכל העולם ולא זאת בלבד התרומות שלהם יעלו פי כמה ובסוף הם גם היקנו את הכותל יחד עם הרב רבינוביץ .... רבותי תנו שקט תעשייתי לכל ההמולה הזאת והם ילכו לבית שלהם בשקט
נתן זהבי 25.02.16
49
החרדים הצבועים
יוסף25.02.16
48
במיוחד...
אלמונית25.02.16

הצגת כל התגובות

47
כל קהילה שתבקש הקצאת שטח וכך לפחות לא תהיה עוד איזה כת שתבקש וכן יכלו להתלונן שמפריעים כמו כל שכן שמפריע במיוחד שזה לא בתוך מבנה במידה וזה לא יעזור יתנהגו השכנים בהתאם אולי ניתן גם לעשות קומות ולתת להם למטה עד שכולם יכנסו ואז לסגור את הדלתות ולהפעיל את מערכת הגז.----בקיצור הכותל למכירה כל הקודם זוכה
ויז'ניצער25.02.16
46
למה אתם לא מפרסמים את התגובות?
גד25.02.16
45
מה הבעיה ההלכתית? סתם להבין כולם אומרים שזה בעיה אבל איפה הבעיה שמשהו יסביר ככה כולם יבינו
דוד25.02.16
44
והשאר שישרף
אייל25.02.16
43
שכבר כמה שנים יש "רבנים" פושעים שפוגעים בגדולי הדור, מול קבל של עמי ארצות, ואין פוצה פה ומצפצף, וגם שדרני רדיו שקובעים מי גדול הדור. אוי לנו שככה עלתה בימנו
שי ב25.02.16
הם הכי חכמים! תראו לאן הם הגיעו בחיים!
מי25.02.16
42
מוסלמים למעלה ועכשיו הנוצרים ורפומים
שועלים ילכו 25.02.16
41
ליבם של שלוחי דרבנן, ליבם של מרנן ורבנן אשכנזים וחרדים, כי הכסף יעוור עיני חכמים, ויסלף דברי צדיקים.
דן סגל25.02.16
לכן הצביעו בעד הרפורמים המתבוללים
אי 25.02.16
40
האם אנו לא מזלזלין בקדושת הכותל. לב מי לא נחרד לרארות איך שהכותל הוא מקום לפגישות ובילוי כשאנשי שלומינו מפטפטים ברחבת הכותל בלי מעצור ומדברים כל הזמן בפלפון ולא מתחשבים עם המקום שקדושתו בודאי לא גרע מבית הכנסת שאסור לדבר בו דברים בטלים. וזהו מידה כנגד מידה שמראה לנו השי"ת
יעקב25.02.16
39
חרפה היא לנו, אוי נא לנו כי חטאנו, האיך נפלה כזאת בישראל החילול הגדול הזה צריכים להשתדל ולהרבות כבוד שמים ולקדש שמו ברבים ולהתפלל על העיר המושפלת עד שאול תחתיה, ונזכה לאור במהרה בימינו
דניאל25.02.16
38
ואלו הם דברי הגאון הגדול רבי שמואל הלוי וואזנר בדרשתו (הדרשה מופיעה ביוטוב) וז"ל: "בלתי אפשרי שאם מישראל תגדל דורות אם לא תעשה מה שמיוחס בטבע הקדושה של בת ישראל והוא מטעמי הצניעות. כי אמרו חז"ל שער באישה ערווה, אבל איזה זיוף הוא זה שמכסים השערות בפאה נכרית שעוד מגרה היצרים יותר מהשערות עצמן. איזה ז
הכל בגלל ה.....01.03.16
37
נו באמת זה מה שמפריע לחרדים שיטפלו בלשון הרע שעולה להם עד למוח .שנאת חינם בתי ספר ספרדים אשכנזים ליטאים אלק טול קורא מבין עיניך מדובר בקיסם בהחלט לא נוח לי עם זה אבל על זה לא חרבה ירושלים חרבה על השנאה של החרדים ואתם יודעים בדיוק למה אני מתכווין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי25.02.16
36
פוגע בכבודו ובדיל שרקם עם הרפורמים.
חסיד מרן25.02.16
35
צלם בהיכל בחסות החרדים והדת השם ינקום את הפשע
צלם בהיכל בחסות25.02.16
34
שיבנו להם כותל בארצות הברית שילכו לשמה במקום לטמא את הארץ...
דוד25.02.16
33
זה מספר שנים אשר מספרים על התנהגות בני הנוער ובנות הנוער בליל תשעה באב בכל הרחיבה העליונה נראה כמו מחנה קיץ. על זה שבידינו, צריך לפעול ולתקן ולא מה שאינו נמצא ביכולתנו. אולי בשל כך הגיעה הרעה ?
מיקי25.02.16
32
יותר מזעזע שזה קורה כשכל החרדים בממשלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה25.02.16
31
בושה וחרפה
חרדי28.02.16
30
אנחנו צריכים לחפש ולפשפש במשעינו שבארץ ישראל יש ראש ממשלה שמקבל אתם וכל בני ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ד'
זלמן25.02.16
29
יש לדאוג להפלתה של הממשלה מייד, לבנימין נתניהו לא חשובה הדת . ולכן יש להחליפו בבחירות חדשות, ולהצטרף לממשלה שתבטיח כי בכל של עניין דתי רק לרבנות יש את המנדט לקבוע. להתפלל לאבינו שבשמיים שיבטל את רע הגזרה. ישלח לנו את משיח צדקנו ויבנו לנו את בית המקדש במהרה בימינו אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
צביה25.02.16
28
החרדים מתעלמים מזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני25.02.16
27
הלב של הפוליטיקאים שלנו לא יחרד הלב שלהם יחרד להפיל ממשלה
שר הכיכר25.02.16
26
זה פיגוע רוחניי קשה ביותר!!! פיגוע פיזי של מחבלים (ימ"ח שמם) הוא כעין ואפס למה שקרה היום במדינתנו! יש לנו אפשרות לשנות את הגזירה... להגיע כמה שיותר לכותל ולא לישתוק!! להילחם עד חורמה! (לא באלימות) ואם זה לצאת ולהפגין. חשוב לזכור לא להיתגרות בהם. כי ככל שתתגרה הם יגיעו יותר... אני מאמין שעם הזמן הרפו
מאור שי25.02.16
25
1. נשים שרו בעבר - ראו מקרה סרח בת אשר ליעקב. 2. לנשים מותר להניח תפילין - ראו מקרה מיכל בת שאול. 3. גם לעכו"ם מותר להתפלל בכותל ועל אחת כמה וכמה כאלה שרואים עצמם קשורים ליהדות... 4. הכותל לא שייך לשום מפלגה ולכולם חלק בו. 5. עד מלחמת ששת הימים הכותל היה מכוסה בזבל שהשליכו שם הערבים הארורים ואיש לא
אהרון25.02.16
24
מזעזע מזעזע!!!!!!!!!!!!!!!! פש לבכות!
אחת25.02.16
23
י
gggg25.02.16
22
וכי מהם אנו צריכים לחשוש? צריך פשוט מאד להתעלם להם לחלוטין.
דוד25.02.16
21
הרי כולם ידעו שזה הולך לקרות ואף אחד מהנציגים החרדים לא טרח למחות בעניין בכל התוקף !!! אז מה פתאום זה מציק להם ,אחרי שכבר הכותל ברשותם !! פשוט בושה שאלו הנציגים שלנו ,כשבאמת צריך לעמוד על העקרונות של היהדות הם לא שם !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה25.02.16
20
ותעביר ממשלת זדון מן הארץ הרוב שם זה מזרחוניקים וציונים ארורים
בני ברקי 28.02.16
19
תיפלה. הלב חרד וזועק איך ??? איך הגענו לכזה מצב נוראי במקום הקדוש ביותר לעם היהודי ? עבודה זרה קשה מזו לא הייתה בעם ישראל כבר אלפי שנים !! ד' בבקשה משיח כבר !!!
פז25.02.16
18
היא רפורמית!!! לא קונסרבטיבית ולא אורתודוכסית. בארץ הם מיעוט שולי.
שימי25.02.16
17
שבירת הלוחות שוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירה25.02.16
16
יחרות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד יום עובר25.02.16
15
הם כבר יעלמו לבד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים25.02.16
14
מטרת הרפורמים זה נטו תחושה של כיף ובדרך הם רוצים למחוק את הדת שזה גם כיף, ציבור יקר- זה זמן של שמד שעל זה נאמר יהרג ואל יעבור- אין לתת להם שום דבר המקסימום אפשר לתת להם זה לחזור בתשובה המנימום שיהיו מחוץ לגבול ארץ ישראל בכדי שלא יגרם לנו רעידת אדמה/שואה חס וחלילה.
רפורמים25.02.16
13
יתמו חטאים מן הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאה25.02.16
12
ה' ישמור. עצוב, מדאיג. אסור לשתוק על ביזיון כזה
רבקה25.02.16
11
צלם בירושלים בחסות הממשלה והחרדים והעיקר הכסף למוסדות ולא לקצבאות ובלא יהדות למה הם מרימים את התורה ולא רוצים לקיימה? הממשלה הזאת שקרית כולל החרדים הם נותנו ולא הפיקו
צלם בירושלים בח25.02.16
10
חילול ה'! הם יודעים בכלל מה זו יהדות???
יהודי25.02.16
9
והקונסרבטים, לא לציתות: לא תנועה יהודית אבל כן של יהודים. תחשבו על ההבדל. גם הנצרות התחילה את דרכה של תנועה של יהודים אבל לא יהודית, ועד היום הם מנסים להצדיק את עצמם מולנו. השירה הזאת מוכיח את רמתם הירודה, כמו בגן ילדים. עצוב.
אמריקאית25.02.16
8
חברי הכנסת בגדו מכרו תכותל לרפורמים במקום להתפטר ממשלת נתניהו עוקרת התורה הכיסאות יותר חשוב להם לאן היגענו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר בר25.02.16
7
אין אפילו אדם אחד שם שנראה 100% כולם נראים חולי נפש לא פלא שכך מתנהגים
מלי28.02.16
6
בחרנו בשליחים לכנסת בלתי אחראים שנרדמו בשמירה!!! איך נתנו לזה לקרות!? לא יאומן! ואני לא מבין למה בכלל מביאים הסרטות מהם? זה הפקרות מוחלטת!! זו אמשתם של הנציגים שלנו בכנסת! תפילו את הממשלה, נראה אותכם גברים...
עומד מהצד25.02.16
5
צמרמורת מזעזע לראות את זה
מרדכי25.02.16
4
אחח עמי הארץ משיח צידקנו תגיעע בבקשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עירן יצחק25.02.16
3
המדינה הציונית שכל קיומו זו להרוס את הדת ולחלל את שמו של הקב"ה ואדמו"ר מסאטמאר אף אמר שיבוא יום והכותל יחולל הפסיקו ממשלת הזדון הפסיקו לחלל את הדת ואת הקב"ה
בני ברקי 28.02.16
2
צריך לזרוק אותם לכלבים, (לדברי הרב פורש) חולי נפש, למה נותנים להם,
חיה25.02.16
1
שועלים הילכו בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזי25.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24