כיכר השבת

את הטור הזה לא יצנזרו / דב הלברטל

לא כתבתי נגד הרב ברלנד. לא כתבתי נגד חב"ד. לא כתבתי נגד תופעת הבבות. כתבתי ביקורת עדינה מאוד, באופן יחסי ומוחלט על דרעי. הפעם יש לי הרגשה - את הטור הזה לא יצנזרו (טור אישי)

79
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ט' בניסן | 17.04.16
עו"ד דב הלברטל
עו"ד דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

כשנערכה סדרה בטלוויזיה, בה הושמעה ביקורת בעיקר על עולם הישיבות החרדי, כאילו החרדיות עומדת חלילה בפני התפרקות, אף אחד לא איים באלימות. התקיים דיון ער על כך בכלי התקשורת החרדים. למעט "כיכר השבת", אף אחד לא צנזר. כנראה שהליטאים זה עולם אחר. אצילי יותר.

שקלתי לכתוב טור על הרב ברלנד, ועל כך שאינו מסגיר את עצמו. על חילול השם ועל הנזק הנגרם ליהדות. אמרו לי שלא כדאי, כי תהיה אלימות.

כתבתי טור ביקורתי על חב"ד, דווקא מתוך אהבה גלויה ומסותרת, אבל צנזרו אותו. השחירו את המסך. גם שם כנראה איימו בחרם כלכלי או באלימות. זו לא האצילות הליטאית. ממש לא.

כתבתי טור על הביזיון שבחלק מהתופעות של הבבות, ועל הנזק שהדבר גורם לאנושות וליהדות. ההקשר היה הפרשיה של הרב פינטו. הטור צונזר. אולי גם שם חוששים מאלימות. זו גם לא ליטאיות במיטבה.

השיא היה כשכתבי טור ביקורת חריף מאוד על דרעי, על משמעות של מנהיגות דתית. הטיעון המרכזי היה, שדרעי לא מסוגל לשנות את אישיותו. גם בהתחשב ביכולותיו ובכישרונותיו הפוליטיים, באיזון שבין תועלת ומוסר, ברור שאסור לו להמשיך ולהנהיג. הטור היה מפורט ונוקב. הטור צונזר.

אני לא מתקשה להבין איך דרעי מצליח להשפיע על כולם. אני מכיר את שיטותיו האבסולוטיות, ואת כוחו המאגי להפחיד את התקשורת. יש גם כאלה שהוא דואג לקנות אותם. מישהו אמר לי שהוא מממן כלי תקשורת מסוים באמצעות המיליונרים הכנועים לו. זו הסיבה שקיימת משנה חשיבות לפרסם את האמת עליו. אבל צנזרו לי.

בחקירה הפלילית הנוכחית, דרעי נוקט קו חדש, בעצת יועציו: הוא משתיק את התנזים המתלהמים שלו. הם כבר התחילו לפעול במרץ רב, ויועציו, שהם יותר טובים מאלה שהיו לו בסיבוב הקודם, זיהו מיד את הנזק הפוטנציאלי העצום בדעת הקהל. הם בנו לכאורה סוג של דרעי חדש. זה הטוב והחביב, המשתף פעולה עם חוקריו.

אבל שלא תדאגו. ברגע שדרעי ייווכח שהוא עומד לצאת לא טוב מהפרשה, וכולם מאחלים בכנות שלא יהיה כך, מיד הטקטיקה תשונה. הוא יורה להפעיל את התנזים ויוציא את כל השדים מהבקבוק. אז יתגלה דרעי הישן. כך שיסתבר שגם דרעי החדש הוא בעצם הדרעי הישן.

ואז כל הארץ תסער מהשד העדתי ומשדים אחרים. הוא שוב יהיה הנרדף האולטימטיבי. תקום ישיבת שאגת אריה. הרחובות יבערו. יופעלו כל אותן שיטות של הפעם הקודמת. אבל כאן אני עוצר את כתיבתי. נדמה לי שכבר הגעתי לגבול הצנזור. צנזרו לי את הטור הקודם על דרעי.

אבל בכל זאת מקוננת בי המחשבה שהטור הזה לא יצונזר. כי לא כתבתי נגד הרב ברלנד. לא כתבתי נגד חב"ד. לא כתבתי נגד תופעת הבבות. לא כתבתי הרבה טובות על הליטאים. כתבתי ביקורת עדינה מאוד, באופן יחסי ומוחלט על דרעי. אז מה יש כאן לצנזר? ואולי בכל זאת, עצם הביקורת על הצנזור ראויה לצנזור?

ובכל זאת, הפעם יש לי הרגשה - את הטור הזה לא יצנזרו.

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
אם דרעי באמת גנב פעם שנייה מגיע לו לשבת בכלא הוא הורס את ש''ס וכל הציבור הספרדי
שמואל21.04.16
55
רצית לכתוב ביקורת על חב"ד!!! איזו ביקורת? שהליטאים וארגוני הקירוב הנם חקיינים עלובים של חב"ד. שהרב שך אמר בכל עת מצוא" שקודם צריך לקרב את הקרובים ורק אחר כך את הרחוקים. ביקורת על כך שאין מקום בעולם שאין בית חב"ד? ביקורת על כך שחב"ד היו הראשונים שחלקו נרות שבת קודש לנשות ישראל? יצר הרע מבקר טוב ממך!!
"המאמין"19.04.16
ביקורת על כל שכל חבדניק מחזיק סמארטפון ביקורת על כך שלבד הם חסידות בלי רב ביקורת על כך שמחצית מחבד הם עובדי אלילים(יחי אדוננו מורנו ורבנו...) מניין לכם חבדניקים שבוגר ישיבה צריך ללכת ולהיזרק באיזה חור בעולם בשביל ״זיכוי הרבים״ ביקורת על השקפת העולם העקומה החבדניקית או כמו שאמר הרב שך זצל הכת הקרובה
אשקלוני22.04.16
54
להזכיר לך מר הלברטל את האלימות הבלתי נתפסת של הליטאים בפוניבז' ועוד.?
מיכאל19.04.16

הצגת כל התגובות

53
בלי קשר לתוכן, עשו טעות ופרסמו את דבריך יותר מידי פעמים וסוף סוף למדו תלקח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני18.04.16
52
אומר לברלנד שיסגיר את עצמו.. כי ברלנד גורם לחילול ה' ברלנד חושב שהלברטל גורם לחילול ה' בזה שהוא מורה לברלנד להסגיר את עצמו . הצד השווה שלהם שהם מייצגים שני צדדים הפוכים של שגעון שנינם אנוסים ואונסים כאחד שניהם רודפים ונרדפים כאחד ושניהם כשיעבןר 120 יספידו אותם כגדולי דור וגאונים ממש למרות שאף אחד מ
james18.04.16
51
על הכביסה המלוכלכת המלחמות המכוערות בין הפלגים הליטאים ואולי לא יצנזרו את הטור
רבינוביץ18.04.16
50
טול קורה מבין כיניך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחח18.04.16
49
ומצנזרים ומצנזרים ומצנזרים כל היום וכל הזמן תגובות ומאמרים!!! מה הפלא שהרבה כבר לא נכנסים לאתר כאן?!
תפסיקו לצנזר!!!18.04.16
48
סליחה מר פרשן אתה לא יותר מסתם טרדן שכנראה לא מצא את עצמו ומנסה להכפיש אנשים מה לך לדבר לשון הרע צא ממחננו 🐴 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי17.04.16
47
אולי תפסיקו להכניס למערכת מילים מעורבבות ללא קשר למציאות ללא שום הגיון וחיבור לעובדות, פשוט אדם שנתקע עם מחשב ומדפסת, ובליל של מילים לא מובנות נכתבות ועולות על גבי האתר שמכבד את עצמו, תפסיקו להביא טקסטים שנכתבו על ידי אדם שמכבד את עצמו בזה שהיה אי מקורב לאדם ענק, אם אותו אדם היה יודע מה יצא מהקירבה
נפתלי17.04.16
46
כך היו סדרות הכתבות של מרדכי גילת בידיעות אחרונות בשנות התשעים. זה מסכם את דמותו של האיש הרע הזה. מפחיד רבנים וכלי תקשורת, ומצד שני מזרים כספים וג'ובים לאוהביו, וכל הארץ מלאה שוחד מפניו. בקרוב נראה במפלתו, ובהרמת קרן התורה, אמן.
חסיד מרן17.04.16
45
איך אמר ראדיצ'קובר. בנדיטים, מלשינים, שטנים וקטיגורין יש לנו כל יום. ואיש חילוני נקי ממצוות, אינו מחוייב לקרוא דברי קטיגוריה על החרדים. וכידוע הפתגם ביידיש, כל האברים רוצים להתנקות אבל....... אז אל תהיה הלברטל..... המבין יבין
פארשטייסט?17.04.16
44
כ''כ ליקקת להם ממש התרפסת למען האליל המעפן הליטאים והנה איך מחזירים לך בבוז ובזיון אחחחחחחחחחחחח מגיע לך
מגיע לך21.04.16
43
יץ ועוד ד מעשי אלימות בישיבות מהגזע הארי
בני הפרנק18.04.16
42
איני מצפה שתקרא תגובת הדיוט . אך אם תקרא דע לך שאני גאה בך כמרוקאי . אני מציין את מוצאי כי תמיד חשבתי לעצמי שאנשים כמוך כותבים מתוך שנאה ופירוד. והיום התפכחנו ומבינים בהחלט שהביקורת היא בעצם הראי שאנו מנסים לא לראות . מהפחד לראות את עצמינו במלא הכיעור שלנו. השאלה למה מדוע דרעי מייצג אותנו לעזא
מ.א17.04.16
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו באמת17.04.16
40
אפילו הליטאים מוקיעים אותו אדם מוזר בלי דעת שפועל על דעת עצמו וחושב אני ואין בלעדי מסכןןןןןןן רחמנות עליו!!!!!!!!!!
אלעזר20.04.16
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.04.16
38
מגעיל בעיני שמפרסמים את דבריך. חוץ מלחרחר ריב ומדון ולומר ביקורת על כל מה שזז, אתה עושה עוד משהו בחיים?
מזועזעת 18.04.16
37
לעומת דרעי אתה כקליפת השום קלומינק מאפן
אני17.04.16
36
אכן דברי טעם ראויים
יודא17.04.16
35
מיקי בעל הכותרת אתה לא כתבת אני יכתוב צחי הורויץ בע"מ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל אליה17.04.16
34
חזק וברוך !!!
אחד העם18.04.16
33
יפה תנהיג את המפלגה, והיא תהיה הגבר היחיד במפלגה, וחש"ך כפי ששמע בקול דרעי, ישמע בקול יפה.
דן סגל17.04.16
32
מה שמציק לכולם בטורים שלך זה שאתה נעמד במסווה של הוגה דעות עם עבר מפואר ושורשים נטועים ושוטח את מסורת אבותיך הקדושים בפני הקוראים.... זה מכעיס כי זה ממש לא ככה!!! מי שמך להיות קטגורם של ישראל ולחפש ריב ומדון בכל פינה ...!!! כל מהותך היא פרובוקטור שמסתיר זאת באיצטלה של קדושה והגיגים של "השקפה" אתה
חיים17.04.16
31
תמיד היית כוכב חלאס
א17.04.16
30
כל הטורים שלך מלאים ברכילות ולשון הרע!! תפסיק לרדת על אחרים כדי להעלות את עצמך. תחפש דרך לגרום לפרובוקציה שאתה כל כך מכור לה בלי לרדת על אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספיר21.04.16
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.04.16
28
מה הקשר בין אצילות לליטאים?!!! אולי בהמות כן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר18.04.16
27
עוד פעם עם השטיות שלך ורק מחפש צומי כל הזמן. אני חושב שמותר לך להתבגר להתחיל לחשוב כמו ילד גדול . תעלה את הרמה ל0 . חתיכת מניאק, כל הזמן נגד דעת הקהלללללל. אריה דרעי זכאי מקווה שבקרוב יתפרו לך איזה תיק
יעקב18.04.16
26
דרעי חולה להיות אל הון, הוא אוהב להיות בין שועי עולם, הוא אוהב שופוני אנאס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרן הבטיח17.04.16
25
אבל לא גאוני נכון, לא צינזרו אבל מאידך... אין באמת מה לצנזר כך שבעצם לא כתבת כלום מלבד זה שסיפרת שצונזרת בעבר... וזה לא חידוש זה ברור שצונזרת כיון שקשה להם לקבל את האמת הכואבת אני נהנה ומזדהה בכל הטורים והביקורות שאתה כותב טור זה לא מעלה ולא מוריד.. סתם מבזק.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלמון17.04.16
24
לצערנו-הנ"ל כל פעם מחדש מחליט "להתלבש" על אדם מסוים קבוצה מסויימת וחורש עליהם בתחנות השידור ובאתרי האינטרנט, הבן אדם הזה מסית ומדיח והוא כבר בגד ברבו המובהק וד"ל... והבושה-שהתקשורת נותנת לאדם נלוז זה במה להוציא את כל ליצנותיו כמצע לרבים, ובשם רבים הנני מבקש: להפסיק להביא דבריו הנלוזים לכאן ולא לתת ל
אדם מהעולם20.04.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.04.16
22
כותב משהו על הרב ברלנד תחשוב על זה לפני שזה יהיה מאוחר, לא מבחינת אלימות, אלא מבחינת זה שלמעלה בשמיים יודעים שהרב ברלנד לא הוא זה שעושה תבזיון ללומדי התורה ולציבור החרדי!!!!
יאמ18.04.16
21
אם אין לך מה לומר - אל תעשה זאת. לא כולם צריכים לסבול מהצורך שלך להוציא החוצה....
שלמה כראון17.04.16
20
רק אתה הכי מושלם בעולם. מימיך לא דיברת לשון הרע על אף אחד,
אלי17.04.16
19
אתה וידידך שמתגאים כטווסים מרוטי נוצות בר' אלישיב רודפי רייטינג וטקבקים אז לא פלא שצינזרו אותך כי גם באכסניה שלך (אולי היא מרויחה מזה וכנראה שכן אחרת אין הגיון ) מבינים שזה אובססיה של משבקי הר' אליישיב ונראה אם את זה יצנזרו תמיד המתחרים ישמחו לקבל צילום מסך על הדמוקרטיה של ככר השבת
לא ברור17.04.16
18
או יחיו ויסבלו.
שסני"ק חריף19.04.16
17
בדברים שלך גם אם הם נכונים.
אלי17.04.16
הגיע הזמן שנפסיק לחבק את הפושעים שלנו, הגיע הזמן שנתנהג במנהג בני אדם ונאמר בקול צלול שאנחנו כחברה מוקיעים ומקיאים מתוכינו אנשים שבזים לחוק, אנשים שרלטנים, אנשים בזויים, הם לא מייצגים אותנו והם לא חלק מאיתנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם אני חרדי18.04.16
16
בבקשה תפסיקו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 17.04.16
15
ובאמת מתי צנזרו אותך?? הלוואי וכבר יצנזרו או יפסיקו להביא את הגיגך המטופשים. כל הזמן רק רפש ולשון הרע.. זה מה שייש לך לומר רק לשון הרע על כולם כי רק אתה טוב......יהיר שחצן וגס רוח שכמוך..אני לא מבין איך נותנים לך במה כל פעם ללשון הרע על מישהו אחר.. מה בשביל קצת אקשן מותר לספר לשון הרע????? (נשלח בא
אלי17.04.16
14
הרב דוב הלברטל, כותב בצורה שמאד מושך אנשים לקרוא את הטור, הוא סופר מעולה ומקבל בדיוק מה שהוא רוצה, בטוח אני מאה אחוז שהוא בעצמו לא אוחז במה שהוא כותב, רק הכסף שהוא מקבל על כל כתבה כדי לו בתור סופר, אבל זה לא דעה שלו אישית הכתבה מלוכלכת ואולי בגדר לשון הרע אבל מה לא עושים בשביל כסף? הוא מפקיר את השם
משהקע21.04.16
13
פעם ראשונה שאני מזדהה איתך! (קראתי פעמיים לראות שאני לא הוזה)
ד17.04.16
12
אחרי הכל, אדון הלברטל אתה מצליח פעם אחר פעם להוציא את הקוראים מדעתם... להוציא את החרדים מהריבוע שהם מקובעים בו... סוף סוף שומעים גם דעה אחרת... או ראיה אחרת לאירועים היום יומיות של הציבור החרדי. ליטאי קורא יתד, מחבל קורא פלס, שסני"ק קורא יום ליום, מזרוחניק קורא השבועון הדתי, שמאלני קורא הארץ... ולכן
פאברדה17.04.16
11
הרב אלישיב זצ"ל לא רצה אותך בביתו ואמר עליך שיש לך דעות משונות וגם התבטא עליך שאתה מזרוחניק ... ואתה במקום לעשות חושבים אתה מאשים את כולם סביבך ותוקף את כל מי שלא חושב כמוך (אפילו כשזה נוגע לכבוד התורה) אתה מנסה להרוס את היהדות מפנים ולפלג את המגזרים ובושה לאתר 'כיכר השבת' שנותנת לך במה ואגב מה ל
יוסף17.04.16
10
הביקורת נוקבת ואמיתית ונכונה!! הגיע הזמן שנפסיק לרחוץ בנקיון כפינו, כן, אנחנו בני המגזר החרדי על כל שלוחותיו ותת מגזריו כולנו חוטאים בחטא היהירות ובטוחים שאנחנו חפים מפשע ומטעויות, כשמתפרסם סרטון רחוב שבו נראים שוטרים עוצרים חרדי מיד מזדעקים כולם על האלימות הנפשעת כנגד האברך משי הזה, כאילו כולנו היי
גם אני חרדי17.04.16
9
.דרעי הוא לא אדם נקי נקודה...הוא יושב על קופת שרצים ,מרן קרה לו בשמו. הרב ברלנד בורח כי יש לו מה להסתיר,אם היה נקי היה מתייצב בראש מורם. הבבות הם נוכלים שמשטים בתמימים למען ממון. עכשיו אני אקבל תגובות מהערסים.....אך האמת היא האמת.
mike17.04.16
דרעי אולי לא האדם הכי נקי (נזהר בלשוני) בגלל סיבה פשוטה הרב עובדיה זצ"ל אמר עליו את דבריו... אבל הרב ברלנד זה עניין אחר הוא ותלמידיו לא סומכים לא על מערכת המשפט ולא על המשטרה בארץ (ובצדק) הוא לא ברח בגלל שהוא מסתיר הוא ברח בגלל שהוא יודע בודאות שתפרו לו עלילה ועל כל שאר 'הבבות' אני מאמין שיש בינהם א
יוסף17.04.16
אני יודע בידיעה ברורה שהוא עשה את המיוחס לו (אישה פגועה ממנו סיפרה לי על מעלליו עוד לפני שהפרשה התפוצצה). ומספיק לראות כמה קליפים של האיש ולראות שהוא לא הבן אדם הכי קלאסי (בלשון המעטה)
משה יכיר18.04.16
8
על המושג תרתי דסתרי נראה שהעקום הזה לא שמע
חסיד 18.04.16
7
הרב ברלנד שליט"א לא מחפש יועצים הוא את המלחמה שלו עושה בדרכו כפי שיודע .בסוף כל המרננים יסכר פיהם מבושה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון17.04.16
6
בלי לקרוא את הכתבה השפלה של הלברט המתוסכל הזה. עד מתי הלברט הרשע יגרור את את עם ישראל ללשון הרע.? עד מתי הקטרוגים על עם ישראל ועל רבנים בפרט בגלל הלברט הרשע.? כל פעם שאני רואה את התמונה שלו נעשה לי רע, עד מתי? בלי לקרוא את הכתבה אני יודע שהיא נגד עם ישראל נגד רבנים ובפרט נגד אריה דרעי. הוא כותב נג
יוחנן ויצמן17.04.16
5
מסרוחניק מנסה לצייר מדמותך איזשהיא דמות לטאית שמאלנית אתה פשוט אדם שמשדר גאווה ויהירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן17.04.16
מה הקנאות שלך בעולם החרדי הה? ומי אתה שבכלל חשבת לכתוב טור על הרב ברלנד ואחרים. מבחינתנו מהיום התפקיד שלך זה רק לנפנף בדגל ב ה' באייר..
עובר אורח18.04.16
לא מכובד לדבר כך על יהודי
אבי17.04.16
4
אתה ממש טלית שכולה תכלת חכה עוד מעט בעזרת ה' יפתחו עליך איזה תיק חריף חכה זה ענין של זמן ...
שסני"ק חריף19.04.16
הינשלללה
שלומי19.04.16
אמת ויציב
דובר אמת19.04.16
3
תפסיק לדבר על הספרדים כל הזמן בהתנשאות כאילו אתה יודע מה ומי אנחנו אנחנו בחרנו ברב אריה מרצוננו החופשי תפסיק לבלבל את המוח ואני תמהה תמיה רבתית על אתר זה המהווה לך במה
רפאל17.04.16
2
למקרה שלא הבחנת בזה עד עכשיו.....
שם17.04.16
1
אתה משובש בדעותיך ושבשתא כיוון דעל על אתה מחשיב את עצמך לליטאי אבל לעולם הם לא יקבלו אותך בסתר כליטאי אם את זה לא קלטתה אתה מחשיב את עצמך להוגה דעות??? לך תתחבא אחרי תנור גדול(כדברי האדמור מגור לנתן בירנבאום שחזר בתשובה) ובכלל אתה נראה כספרדי שהגיע למזרח אירופה מגרוש ספרד אז בוא נגיד לך בשפה העתיקה
אבי17.04.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24