כיכר השבת

פירות ההסתה החילונית

נהג כינה את המשפחות החרדיות 'בהמות'; נוסעים חילונים מחו

נהג בחברת 'דן' השתלח בבוטות בנוסעים החרדים וכינה אותם "בהמות". חילונים שהיו על האוטובוס מחו בו, וכעת נערכים הנוסעים החרדים להגיש תביעה נגדו. החברה: "לא נעבור לסדר היום" (בארץ)

47
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ג בניסן | 01.05.16
ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה
ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

פירות ההסתה: נוסעים חרדים בקו 45 של חברת התחבורה הציבורית "דן", נדהמו לשמוע ביום רביעי האחרון את נהג האוטובוס מכנה את הנוסעים החרדים שהמתינו בתחנה בכינוי "בהמות". מעדויות של נוסעים חרדים ששהו באוטובוס המוביל מתל אביב לבני ברק והגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי רגע לפני שעצר לנוסעים החרדים בתחנה, פלט הנהג בבוז: "הנה עכשיו אני צריך לעצור ולהעלות את הבהמות האלה".

האירוע התרחש ביום רביעי, ד' בחול המועד, סמוך לשעה 20:20, אז המתינו עשרות חרדים בתחנת האוטובוס ב"גשר בבלי" לאחר שחזרו מבילוי ב"גני יהושוע" שממוקם בסמוך.

אליהו, נוסע חרדי ששהה על האוטובוס והיה עד להתבטאות המקוממת, מספר כי הנהג צעק בקול כי הוא עכשיו "נאלץ לעצור לבהמות האלה על הכביש" ללא בושה. "אני ישבתי באוטובוס ופשוט נדהמתי מהדברים שאמר הנהג כבדרך אגב, בקול גדול ומבלי להתבייש באמירה המקוממת" אומר אליהו.

"נפגעתי מאוד מדברי הנהג ולא העזתי אפילו למחות בו מרוב בושה. ראיתי שחלק מהנוסעים החילונים מחו בנהג, אני לא האמנתי שבמדינה שלנו נהג בתחבורה ציבורית יכול לעלוב בצורה כזו בציבור שלם מבלי להתבייש" מוסיף אליהו.

לדברי הנוסעים, לאחר שהחרדים עלו לאוטובוס, התחיל הנהג להטיח בהם דברים קשים ולקללם בשפה זולה. הנוסעים החילונים התערבו והסבירו לנוסעים החרדים כי הנהג התבטא בצורה פוגענית כלפיהם עוד לפני שעלו לאוטובוס. במהלך הנסיעה, לאחר שנוסעים חילונים מחו בנהג על האמירה כלפי הנוסעים החרדים, הוא ניסה לתרץ זאת והסביר כי אמר את הדברים רק משום שנוסעים חרדים עמדו בסמוך לכביש.

"אני יודע שהנהג השתמש בתירוצים אחרי הדברים הקשים, אבל אני הייתי שם וראיתי את השנאה שפורצת מהנהג בלי שום תרוץ, ואני יודע שמה שהוא אמר היה משנאת חרדים בלבד", אומר אליהו בתגובה לתירוץ של הנהג.

לאחר הנסיעה החלו חלק מהנוסעים שהיו עדים לתקרית לבחון את האפשרות להגשת תביעה נגד חברת "דן" ונגד הנהג באופן אישי, חלק מהנוסעים מספרים כי כבר בימים הקרובים יפנו למשרד התחבורה ולחברת "דן" בכדי לבקש הבהרות, לאחר מכן שוקלים הנוסעים הגשת תביעה נגד הנהג והחברה.

עו"ד משה מורגנשטרן אליו פנו חלק מהנוסעים אומר ל"כיכר השבת" כי "במהלך חול המועד הועבר אליי המקרה החמור המתואר בכתבה. הלקוחות החרדים שהיו על האוטובוס נפגעו מהאמירות הלא ראויות והחמורות של הנהג. לאחר שמרשי יקבלו את המידע כיצד חברת דן תטפל בנהג, נהג שפגע בציבור גדול הצורך דרך קבע את שירותי דן, יחליטו מרשי האם לנקוט בהליכים משפטיים נוספים כנגד חברת דן וכנגד הנהג".

"הגיע הזמן כי הציבור החרדי לא יהיה בן חורג בין כלל הציבורים בישראל וכי כל מי שפוגע בציבור זה ייענש במלוא חומרת הדין. במידה ודן לא ימצו את מלוא הדין עם הנהג מרשי ינקטו בצעדים מתאימים כנגד דן".

מחברת דן נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אנו מגנים כל התבטאות בוטה ובלתי ראוייה כלפי כל אדם ולבטח מצד נהג נותן שרות. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על התנהגות שכזו. הנהג יוזמן לברור משמעתי וההליך ימוצה עד תומו. לחברת דן יש את מלוא הכבוד והערכה לציבור החרדי המסור והנאמן שלנו".

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
כשחזרתי מגני יהושע ראיתי את הזלזול בנו -עצם זה שהיינו אוטובוס שכמעט כולו חרדים, ובקו 40 שנסענו בו, ביום אחר מהתקרית, אין תחנה בבני ברק אלא כולנו עם העגלות והילדים הקטנים עייפים מהטיול בפארק, היינו צריכים לרדת במקום חילוני וללכת כולנו לכיוון בני ברק, אני הרגשתי מזולזל. הסתכלתי על הנהג כאשר הוא נתן ל
אברהם03.05.16
27
חלק מהחילוניים זה ממש גלגול נשמות של מתייוונים - אנשים מוזרים קיצוניים להחריד - אבל בתחבורה הציבורית צריך לעשות שינוי ענק בנהגים - נהג צריך להיות אקדמאי - זה אחריות על נוסעים וציוד יקר והילדים שלנו ולי כבר נכדים - לוקחים כל מיני ברברים שעברו טסט ושמים אותם על אוטובוס - די כבר.
דניאל החילוני02.05.16
26
זה התואר שרגילים גדולי ישראל לכנות החילונים בדרשותיהם. אבל שחילונים יכנו חרדים בהמות, אכן ראוי לגינוי ואפילו תביעה משפטית.
דן סגל01.05.16

הצגת כל התגובות

25
אפשר להבין למה זה קורה, לצערנו הרב הרבה מהחרדים כשהם יוצאים לנופש אינם מתחשבים בסביבה וגורמים לחילול ה' גדול, יש לי פארק מול הבית וכל פעם בחגים החרדים מגיעים ועושים מה שבא להם ותמיד יש הרבה לכלוך אחרי שהם הולכים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי02.05.16
24
בהמות הוא כינוי עדין יחסית. מי קורא וזועק: נאצים!נאצים! בכל הפגנה בלתי חוקית ובחוקית. מיהם המשליכים/כות ביצים רקובות וטיטולים מסריחים על כוחות הביטחון שאח"כ הם מזעיקים אותם לעזרה והצלה?
איילה מליק02.05.16
23
כי את הנציגים שלנו זה פשוט לא מעניין מה קורה עם ''הבהמות''
שר הכיכר01.05.16
22
תתחילו בחינוך אמיתי. לציבור החרדי יש פער מאד גדול בחינוך לשמירת הסביבה וניקיון. שימוש אינסופי בכלים חד פעמיים, זריקה בכל מקום של שקיות חטיפים וקופסאות וניירות. שימו לב למדורות בבני ברק בל"ג בעומר. האם כדור הארץ שייך רק לחילוניים ולגויים?אנו מצפים מהציבור הדתי שינהג בכבוד גם לגבי הסביבה וכדור הארץ ש
יעל02.05.16
21
לדעתי חרדים=בהמות זו החמאה לעומתם שצורחים "פריצה ,פרוצה,גויה, שיקסה ועוד. שורפים פחי אשפה , עוקרים רמזורים וכו'.כל זה לא עושים בהמות. בהמות הן שקטות ומנומסות. יש להניח לנהג שהתבטא כלפי החרדים ממש בעדינות (יחסית אליהם)
איילה מליק02.05.16
20
הנהג הזה רואה אותנו כבהמות.אבל אם נתבונן החרדים בבין הזמנים ממלאים את הפארקים מהצפון ועד הדרום(וכן את הים בעיקר)וכל משפחה ומשפחה מתגאה ומשתבחת היכן כייפו ואוי לאותה בושה המכסה את אותה משפחה שלא טיילה. מקומם של החרדים הוא אך ורק בבית המדרש גם (ובעיקר) בבין הזמנים ואם אנחנו מטיילים אין פלא למה אנו דומ
חרדי מאנ"ש01.05.16
גולש שמבלה כל היום באינטרנט לך שב בישיבה מה אתה עושה כאן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי 02.05.16
אני מודה לך על ההוכחה. אמנם כדאי שתדע שהאינטרנט שלי חסום בדרגה הגבוהה ביותר והוא קיים לצורך עבודתה של אשתי (עבודת קודש).דבר שני אין שום איסור להיתעדכן מידי פעם בנעשה בעולם וכמובן "שלא מבלה כל היום" כפי שציינת וב"ה זכיתי לשבת יום ולילה בבית המדרש ולהגות בתורה. ודעתי על כל המטיילים למינהם ברורה לחלוטי
מר שי הנכבד02.05.16
19
ומיקי מאוס שלו
שי ב02.05.16
18
זה מסמני הגאולה המשיח כבר מגיע... להתפלל עליו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלוקים01.05.16
17
אבל כן צריך למצות איתו את הדין
יענקי01.05.16
16
מביש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.05.16
15
החילונים זו דרכם ....אין דרך ארץ כי אם קראו לך בהמה זה בגלל שהוא כבר יודע מה זה להיות בהמה ...אם החמור קרא לך בהמה זה כי הוא חמור
לא צריך להתייחס03.05.16
14
מה שנכון נכון
יוסף חרדי02.05.16
13
בעל חזות חילונית !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james01.05.16
12
נסעתי לא מעט באוטובוסים ורכבות עם משפחות חרדיות שהמילה בהמות היא עדינה מידי לתיאור התנהלותן, הילדים צורחים ורצים ההורים עושים עוד יותר רעש וממש אפס אפסססס ביחסי אנוש! His mistake was not keeping his opinion to himself (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקס02.05.16
11
....שאינם נזהרים בלשונם בכבוד תלמידי חכמים, בין בפניהם בין שלא בפניהם, נעשים אפיקורסים שאין להם חלק לעולם הבא... (שערי תשובה סב)
רבנו יונה כתב03.05.16
10
בואו ולא נעבור על כך לסדר היום? שטויות.
מצביע עץ02.05.16
9
אם שר הביטחון מר בוגי יעלון מכנה את ציבור התומכים בחייל היורה בחברון "מתבהמים" וזה יותר מחצי עם ישראל אז מגיע נהג ולומד ממנו ומכנה את החרדים בהמות
שולי02.05.16
8
חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלוקים01.05.16
7
תמיד אנשי התקשורת מסיתים נגד הציבור החרדי ולהשמיע לציבור מה לא טוב ולצייר את הציבור החרדי כ... בהמות.. וכפי ששמענו לאחרונה משדרני רדיו שהחרדים מלכלכים ומזהמים את הסביבה, אז מה הפלא שזו התוצאה? ?
אליהו 01.05.16
תאר לך שהיו אוהבים אנשים דתיים או אז סכנת ההתבוללות הייתה נוראה
תפעיל ראש02.05.16
6
אני כחרדית- רואה הרבה פעמים, איך אנשים בעיקר חסידים מתנפלים ונדחפים ודוחפים! וזה אכן נראה כהתנהגות בהמית! קחו את זה לתשומת ליבכם והתנהגו כבני מלכים. אני לא מצדיקה את הנהג שדיבר כך, אבל אנשים תתעדנו!
רחלי02.05.16
עם כל הכבוד וגם אם זה נכון... עובד ציבור צריך להזהר שבעתים. הוא מתפרנס מלהסיע כל אדם! חוצמזה המפרנסים הגדולים של "דן" הם החרדים כי להם אין רכבים פרטיים.
אהובי02.05.16
5
.....זה בדיוק מה שהם-בהמות ותו לא--וכך כל הדיבורים המכוערים שלהם עלינו---הם מדברים בדיוק אבל בדיוק מעצמם!!!!!!!!!!!!!חז"ל הקדושים כבר אמרו-הפוסל ממומו פוסל!!!!!!!!!!!הם העלוקות הם אוכלי חינם וכו' וכו'-----תתבוננו היטב אז תראו כמה זה אמת התורה אמת מוחלטת.......בלי התורה של התלמידי חכמים שלנו לא היה ל
ש01.05.16
חילוני, הוא יאמר לך בדיוק את אותו הדבר שהנהג אמר.
אחת02.05.16
החילונים באוטוסוס מחו. גם אתה נגוע בשנאת ...יהודים..
ל901.05.16
4
הנהג לא צריך לומר את זה אבל ככה זה נראה לבושתנו ככה זה תעמדו בתחנה כשמגיע אוטובוס ותראו איך זה נראה לא שונה מבהמות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראש בריא01.05.16
יש מושג שנקרא שירות ... וגם אם זה לא הדבר הכי כיף שבעולם זאת העבודה!!! ואם זה לא מתאים תעבור קו !!! וכשיש לחץ לא תמיד זה בגלל "החרדים" !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיר01.05.16
3
כך מכנים גדולי ישראל את הציונים בדרשותיהם. ואין מוחה, אבל לכנות חרדי בהמה, חייבים להעמידו לדין.
דן סגל02.05.16
2
את הציבור השליו והעדין שלנו כך. הרי וודאי שאין מדובר בבהמות. רק לפעמים ישנם שהופכים ניידת משטרה כשהיא מגיעה לעצור חסיד צדיק או ששורפים פחים בגלל "גזיירת הגיווס".
יוני01.05.16
1
אבל יש רבנים חרדים,שמסיתים נגד ציבור שלם אחר-הציבור הדתי לאומי ומכנים אותו בשמות גנאי, לא ראיתי שיש חרדים שזה מזיז להם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה01.05.16
אבל הם כן מחווים דעתם נגד השקפות למיניהם. וכל זה כמובן רחוק מלהיות אמירות מתוך שינאה.
אלי01.05.16
ולומר שיש להם סיר לילה על הראש, זאת הסתה.
סימה02.05.16
לצערי רק בשנה האחרונה הבנתי מה רבה בורותי ושלהיות יהודי - זה לא רק אמא יהודיה. כן, אם משהו לא שומר 3 אותות (כמוני שעדיין מתקשה עם השבת עם כל הרצון) - לפי התורה לא יהודי. אז אם יבוא רב ויגיד שאני כן - זה ישנה אות אחת מהתורה או שיוביל אותי ואותו לאסון?
יוסי03.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24