כיכר השבת

טור אישי, יצחק פינדרוס

"המתפרעים האלה גרועים ממחללי השבת באינטל"

חבורת השוליים הקיצונית מקרב הציבור החרדי מונה מחללי שבת לא פחות. הם גרועים יותר ממנהלי ´אינטל´. בעטיה של אותה קבוצת שוליים, הודבקה לציבור החרדי תדמית אלימה, מופרעת וחסרת גבולות. יצחק פינדרוס כותב לכיכר השבת בעקבות ההפגנה הסוערת (דעה)

53
יצחק פינדרוס | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 16.11.09
יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס (פלאש 90, עיבוד: כיכר השבת)

רק כשצעדתי במעלה רחוב ים סוף בואכה מעלות דפנה, הבנתי שמשימתי העיקרית היא לעשות הכול שההשתוללות של קבוצה קיצונית כלפיי, לא תהפוך למרכז המערכה. שתשומת הלב הציבורית לא תוסט אל האלימות השולית וההרסנית שאינה עולה בקנה אחד עם רגשותיו הגואים של הקהל הרב שבא לזעוק בכאב את זעקת השבת.

הטלפון הסלולרי החל לצלצל עוד בעיצומה של שבת קודש. כל כלי התקשורת רצו לקבל תגובה. בני המשפחה שלא היו מודעים לפרטי האירוע הבינו שמשהו קרה. ידעתי מיד שיהיה מה שיהיה, לא אתן להפוך את האירוע הזניח הזה למרכז הסיפור, כי חובה עלינו כנציגי ציבור להשקיע בשליחות שקיבלנו. במקרה זה, השליחות ברורה ופשוטה: הפסקה של חילולי השבת בפלטרין של מלך על ידי חברת אינטל .

חבורת השוליים הקיצונית מקרב הציבור החרדי מונה מחללי שבת לא פחות. להלכה, הם גרועים יותר ממנהלי 'אינטל' שבכל מקרה הם תינוקות שנשבו. לקחת סטנדרים מבית הכנסת ובאמצעותם לנתץ זכוכיות בשבת – זהו חילול שבת. לפרוץ את דלת הכניסה של 'איטנל פיתוח' (אגב, חברה נפרדת שאינה עובדת בשבת וחלק גדול מעובדיה חרדים, בניגוד ל'אינטל ייצור') – זהו חילול שבת קודש.

ייאמר ברורות: החבורה הזאת מכתימה ציבור שלם. הציבור החרדי הוא ציבור ממושמע ואחראי היודע להביע את כאבו בעוז ובקול צלול, ביופי ובהדר. הציבור החרדי אמון על הדברים המופיעים במכתב הבד"ץ על "תולעת יעקב אין כוחה אלא בפה" ועל החובה "למחות, לזעוק ולהריע". הא ותו לא.

בעטיה של אותה קבוצת שוליים קיצונית, הודבקה לציבור החרדי כולו תדמית אלימה, מופרעת וחסרת גבולות. זהו המתכון הברור להרוס מאבק לגיטימי שאנו מנהלים. כך הופכים אותנו למטורפים וכך, רחמנא ליצלן, מחללים שם שמים.

הגיע הזמן לבדוק לאן הובילה אותנו חבורה זו עד כה. כל אימת שעל הפרק הוצב מאבק רציני, בכל פעם שהציבור החרדי נקרא לעמוד על עקרונותיו, באים אלו ולהבדיל אלף אלפי הבדלות כמו ארגוני הטרור המבצעים מעשים אלימים שמטרתם לחבל בהתקדמות המדינית, גם הם מקדשים את האלימות ושוכחים את המטרה. לא יכולה להיות מתנה יותר טובה לחברת 'אינטל' מאותו רכב שנשברו זכוכיותיו, מאותה דלת כניסה מנותצת ומבית הכנסת שהשתמשו בריהוט שלו לנתץ חלונות.

הגיע הזמן שנקום ונכריז בקול רם: מספיק! עד כאן!

המאבק מול אינטל, כמו כל משימה, יוכל להצליח רק אם נצליח כולנו, ללא יוצא מן הכלל, לשמור על מה שהורו לנו מרנן ורבנן גדולי ישראל בנוגע לדרכי הפעולה. כשליחי ציבור שומה עלינו לקדש שם שמים כי נצטווינו על כך. ומעבר לכך, רק זו היא הדרך היחידה להצליח במאבקינו ובמשימותינו.


(הכותב הוא ממלא מקום וסגן ראש-העיר ירושלים. הביא לדפוס: חיים ספרן)

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
1. ההשתוללות היא לא כלפיך, אל תחיה באשליות, פשוט עמדת לפני חמומי המוח 2. אינטל יצור או פיתוח - זו חלוקה לצרכי מינהל ומס, הכל גוף אחד. 3. נכון שקבוצה זו גורמת גם נזקים (לצד יתרונות)ף אבל תכונה זו אינה יחודית רק להם. גם עסקני דגל ניחנו בה, ובעצם כמעט כל אחד.קצת מוגזם להאשימם שמטרתם לטרפד הצלחה. 4.
מגיב מגניב07.12.09
45
זה בוצה שאינה שומעת גם לרובתיהם ולכן לדעתי:אסור לצאת להפגנות
יוסי17.11.09
44
מה הבעיה, הרי כולם יודעים מי אלה. כולם מכירים ויודעים. אם הם מושתלים אז תעיפו אותם, ואם הם מבשרכם וביתכם - אז או שתחנכו אותם או שתדאגו שהצבא יבוא ויעצור אותם על עריקות - כי הם בטח לא יושבים ולומדים תורה. אם תשתפו פעולה עם שלטונות הצבא וכל שבבניק ופרחח שלא לומד באמת, ילך ויגן לפחות על המולדת, לא יהיו
יהודה16.11.09

הצגת כל התגובות

43
כל הכבוד באמת אתר מעניין ומלא בתוכן
יוס16.11.09
42
קוראי המודיע !!!!!!!
סובל מברקת 16.11.09
41
שהיה המערכה בביתר לא הבנתי את פורש והביתרים מה עם רוצים מפינדרוס מרחוק זה היה נשמע מוזר עכשיו שהמערכה בי"ם לידי אני מתחלי להבין את פורש והביתרים ,ככל מה קורה שהפולטיקים מתערבים בהחלתת גודלי ישראל בזמן אחרון מי שאול אתם בכלל מה לעשות
מנחם23.11.09
40
"הטלפון הסלולרי החל לצלצל עוד בעיצומה של שבת קודש. כל כלי התקשורת רצו לקבל תגובה" כ"כ טיפשים העיתונאים שלא יודעים ש"פינדרוס" שומר שבת? ואולי הם יודעים משהו שנחנו לא יודעים, לך תדע.
יוסקה17.11.09
39
ישנם הרבה שבבניקים ופרחחים המנצלים את ההפגנות האלה בכדי להוציא את תסכולם ולהתפרע כאוות נפשם, לא יהיה ניתן להשתמש בטענה כאילו והם משולי המחנה או עשבים שוטים.
שמוליק16.11.09
38
סוף סוף הצלחת להבין שאתה לא רצוי ברחוב החרדי ואין לך מספיק קבלות ופרסומת על מה שעשית (משום שפשוט לא עשית כלום) אז החלטת לפרסם את עצמך בצורה כזאת, בבקשה מותר לך. אך שלא תחייה באשליות שהציבור קונה את זה.
משה16.11.09
37
אבל אתה כן משוטט אז אתה לא נמנה עם אלו שהזכרת לעיל?
המרקד24.12.09
36
בתור אישה לא חרדית אני מאד שמחה לקרוא דברים אלו שנכתבו על ידי איש ציבור חרדי שנחשב ל"נאמן ביתו" של הרב אלישיב. אני מצפה שעוד מנהיגים חרדיים, בעיקר רבנים חשובים, יזכירו לציבור שלהם שדרך ארץ קדמה לתורה ושגם השוטרים הם יהודים.
עליזה גרשון24.11.09
35
כשמדברים בתקשרות על מתפרעים קיצונים כולם יודעים שמתכוונים לאנשי מאה שערים.(ולכך גם אתה מתכון) אז שתדע מר פינדרוס, המתפרעים האלה בכלל לא חרדים ואולי אפילו מושתלים (בשביל להכפיש את שמינו - כי לדעתם לא תתכן הפגנה חרדית שקטה). חרדי לעולם לא יזיק לרכוש הזולת בודאי לא לבית כנסת ובודאי לא יעשה חילולי שב
בושה וחרפה16.11.09
34
כשהחילנים יתחילו להילחם בשיטות הבזויות של החרדים, החרדים יצטרכו לברוח מהארץ. הגיע הזמן להקיא מתוכינו את הקומץ האלים שגורם נזק לכל היהדות החרדית.
חילול ה16.11.09
33
מי הרס את ביתר? מי הרס את י-ם מי ביזה את היהדות? מי שלח בריונים נגד פינדרוס? מי זילזל בגדולי ישראל? אז בבקשה פרעוש מספיק כירסמת, עכשיו תתן את הדין!
סובל מפרעוש 16.11.09
32
אני מצביע פינדרוס
יוסף16.11.09
31
הללו
יואל16.11.09
30
וגאוותן לא קטן...
יהודי מפוכח16.11.09
29
מה, אתה רוצה שיכתבו כן לאלימות? הם לא יכולים, נכון? אז מניין לך שהם נגד אלימות(כמובן, בתנאי מסגרת ההלכה)???
אברהם הנכבד מאת ה'17.01.10
28
אין לך בכלל מושג מהי שבת. מתייוון.
מתתיהו22.11.09
27
וכי אשרו לו את זה ע"י הרבנים, לכתוב לאינטרנט המוקע??????
איזה בזיון18.11.09
26
מילים כדורבנות...טוב שיש מישהו בציבור החרדי שהחליט לדבר על זה בגלוי..עלה והצלח !!
עובד אינטל22.11.09
25
אצל זילברמן בעתיקה
אברהם22.11.09
24
בתור מי שהיה חילוני וכעת חוזר בתשובה, אני מעוניין להביא לכם את זווית הראייה של הציבור הלא חרדי לעניין מלחמות השבת: הסיבה שאתם לא מצטיירים טוב בעייני כלל הציבור היא לא בגלל שיש ביניכם קבוצת מיעוט מופרעת, אלא בגלל שזה נראה כצביעות שאתם באים בהמוניכם לבכות ולמחות על חילול שבת אצל החילוניים, ואילו כא
הכפרסבאי01.12.09
23
אחרי מה שדייטש, גרם לפינדרוס, שכאילו גם הוא היה שותף לדייטש בשליחתו של פרוש, לשכנע את ברקת, לפתיחת חניון קרתא. חייבים לבדוק היטב אם זה לא השוליים, חסידיו של פרוש.
אחד שמבין16.11.09
את השם שלך כדאי שתשנה ל- אחד שלא לא לא לא לא מבין....
חסוי28.06.10
22
מדבר כחרדי אמיתי. אני שמח שיש לנו נציגים כמוך...
איצק16.11.09
21
לאחר פתיח התגובות הנלהב והמאורגן של החברה'ס של פינדרוס, הגיע הקול האמיתי מהשטח. שלא ינפנף לנו על "לשמור מה שהורו לנו מרנן ורבנן גדולי ישראל", את זה אנחנו יודעים לעשות יותר טוב ממנו. אני אישית במו אוזני ועיני שמעתי וראיתי אותו אומר בזילזול: "מי זה הרב אלישיב?" ואני מרוב ההלם לא יכולתי לענות דבר....
די לנו ממנו...16.11.09
20
כמו פראי אדם .חרדים אמתיים לא יושבים לא הולכים לא עומדים יחד עם ציונים לא נותנים סולם לגנבים וסכין לרוצחים .חרדיים אמתיים עובדים ולומדים .חרדים אמתיים מוחים נגד שחיתות לא שותפים לה אחי טעיתם בגדול אתם טועים עוד יותר היום
שמואלי16.11.09
19
היכן היית במחאות נגד החניון שעיריית ירושלים פתחה, נניח שאינך רוצה להשתתף במחאות, אבל הרי נתת יד לזה כשהצבעת בעד התקציב לאבטחת החניון כידוע. ואם צעקו ומחו נגדך הרי עשו כדין ועדיף שתשתוק. ועובדה שמי שצעק ומחה נגדך זה לא היה "שוליים" אלא ציבור של יראים ושלמים, כפי שראו בעליל, ועובדה שהליטאים שהתגודדו
יוסף מאיר הרמן16.11.09
18
כל מילה בסלע חילול השם הם גרמו ופינדרוס אתה שליח הציבור ושליחם הנאמן של גדולי ישראל שליט"א אל תירא ואל תיחת. לך בכחך זה והושעת את ישראל שום דבר לא הביאו לעם ישראל אלו החוליגנים. לשבת בבית ביום בחירות ו4 שנים לקטר ולבכות נגד הנציגים, ו לא חכמה. זרקו אותם ממחנינו. עד כאן. פינדרוס, יפה כת
חיים16.11.09
17
זוכרים את האלימות שעליה פקדת בבחירות לראשות עיריית ביתר
לא נשכח 16.11.09
16
דברי טעם אני
ירושלמי16.11.09
15
יצחק! בביתר היו אנשים שלא הבינו אותך והיו יותר גרועים ממשרד החינוך, יותר גרועים ממשרד האוצר, יותר גרועים מהוצל"פ, יותר גרועים משופטי בית המשפט ועוד... ואתה - בסך הכל רצית לעזור לכולם, בסך הכל רצית להגיע לכולם בדרך טובה ולהראות לכולם שהחרדים לא מפלצות ולא אלימים... מאד מעניין שנתנו לך כמה שנים בלי
מאוכזב מביתר16.11.09
14
שכולנו גאים בו
דוד16.11.09
13
עם יש מישהו שיכול להגיד שפינדורס עזר לו באפון אשי שיקום
צבי16.11.09
12
יצחק כל הכבוד אנחנו איתך לאורך כל הדרך
ישראל16.11.09
11
כולנובעד! סוף סוף מישהו אומר דברי אמת! מותר להודות גם אם איננו נמנים על מחנהו, נ.ב.שמתם לב ל80 אחוז בעד מה שכתב פינדרוס, ומאידך אין תגובה אחת! מה צמגיביבם רק כשמתמנגדים לכתבה אפשר גם להגיב ולפרגן גם כשבעד, וכל הכבוד לפינדרוס!
אחד16.11.09
10
כמו פראי אדם .חרדים אמתיים לא יושבים לא הולכים לא עומדים יחד עם ציונים לא נותנים סולם לגנבים וסכין לרוצחים .חרדיים אמתיים עובדים ולומדים .חרדים אמתיים מוחים נגד שחיתות לא שותפים לה אחי טעיתם בגדול אתם טועים עוד יותר היום
שמואלי16.11.09
9
יפה מאוד!
שלום16.11.09
8
יש לפעול ליבש את הביצה עי סגירת הברזי התקציב
אברהם יוסף16.11.09
7
אתה מאוד דומה למשכילים שלפני 100 שנים הם דברו בדיוק כמוך!!!!!! אתה חושב שאתה מייצג את השבת דה לך שאתה לא מייצג אפילו את עצמך החברים שלך מתביישים איתך והם רק מפחדים מהג' בים ומהכסף שאתה תפסיק לספק לכם וזה אחד מהבעיות של אלו שלוקחים כסף מהעירייה או מהמדינה שפתאום הם מרגישים שהם צריכים להיות אפיטרופסי
מושי16.11.09
6
מאיפה יש לך אומץ. כל הכבוד קול שפוי
.16.11.09
5
אוהבים אותך ואת מאיר פרוש ואת ליצמן ואת כל עם בית ישראל!
חיים16.11.09
4
זוכרים את האלימות המזעזעת בבחירות בביתר על ידי אנשיו ופרחחיו ועכשיו אוכלים אותה בירושלים בגללו.
אייזיק16.11.09
3
והרי שכל התגובות כאן בעד פינדרוס הם של כאלו שאינם נמנים על ציבור יראי ה'. כי החרדים האמיתיים, ליטאים כחסידים, קנאים כאגודאים, אינם משוטטים באינטרנט. נקודה.
שמוליק16.11.09
2
צריכים עוד אמיצים כמוך!
אורי23.11.09
1
הוא התפלל בשבת מול קרתא!!
מוטי16.11.09
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24