כיכר השבת

פרשת ההתעללות

יו"ר הוועד הליטאי מתנער: "אין לנו שום קשר למשגיח המואשם בתקיפה"

גורמים ב'פלג הירושלמי' טוענים לשייכות הדמות המתעללת לזרם הליטאי המרכזי, "הוועד למען כבוד רבותינו" מנגד מאיים בתביעה משפטית. היו"ר הרב פרויליך ל'כיכר השבת': "אין לנו שום קשר" (ארץ)

63
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א באייר | 19.05.16
המשגיח התוקף
המשגיח התוקף (Yonatan Sindel/Flash90)

המשגיח המתעלל והמחלוקת הליטאית: כמו בכל פרשה המתרחשת לאחרונה וקשורה לציבור הליטאי, מהר מאד הופכות הדמויות המככבות בה לכלי שרת במאבק הפנימי בתוככי המגזר, כשהללו מתריסים 'ראו גידולים שגידלתם' והללו משיבים בדוגמאות משלהם.

כך כזכור אירע בפרשת תלמיד הישיבה שנעצר באילת לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיו - או אז צהלו בציבור הליטאי המרכזי, באומרם: הנה "אסיר עולם התורה" המזוהה עם הפלג הירושלמי נתפס ללא כיפה לראשו ובחולצת טריקו לגופו בפתח מועדון באילת - וכך קורה גם כעת, כאשר הפרשה המזעזעת של התעללות האישיות הרוחנית הופכת לשק חבטות של 'הפלג' כאשר גורמים שונים בו טוענים: הנה, כך מתנהגת דמות המזוהה עם ישיבה מכובדת שהיא בשר מבשרה של עולם התורה הליטאי המרכזי.

ברקע כבר נשמעו צהלות שמחה על רקע השמועות שכביכול אותו משגיח בעייתי מזוהה היה עם 'הוועד לכבוד רבותינו' הליטאי הפועל נגד ישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי'. במהלך היום אף הופץ מנשר, החתום בשם 'הוועד' בו מובעת תמיכה באותו משגיח לשעבר.

לאור כל זאת, הערב (חמישי) יוצא הרב אליהו פרייליך יו"'ר 'הוועד למען כבוד רבותינו' - בשיחה נדירה עם 'כיכר השבת' - בהכחשה גורפת לקשר כלשהו בין אותה דמות "רוחנית" ל'וועד', ומאשים את 'הפלג הירושלמי' בזיוף והפצת תעמולת כזב.

לדבריו, "כמו כל הציבור, גם אנחנו שמענו מהפרשה האומללה שפורסמה בימים האחרונים וכמובן הזדעזענו עד עמקי נשמותינו. מזעזע לא פחות היה, לראות שהקבוצה שמנהלת מאבק מול רבותינו משתמשת בפרשה עגומה זאת, שוב כדי לנגח את גדולי ישראל ולבחוש בה בקול רעש גדול".

"לא הופתענו לשמוע ולראות בימים האחרונים שכמה מאנשי 'הפלג הירושלמי' מנסים לקשור בצורה שקרית את מי שמעורב בפרשה המצערת ל'וועד למען כבוד רבותינו'. אני רוצה להבהיר באופן ברור וחד משמעי: אין לנו שום היכרות עם המעורב בפרשה. לא פגשנו אותו מעולם ולא דיברנו איתו מעולם. אנחנו לא מכירים אותו כלל, ולא היה לו שום קשר לפעילות של הוועד".

מקורביו של יו"ר ה'וועד' מוסיפים ואומרים, כי אם עשה המשגיח איזה שהם פעולות בנושאים זהים לאלו ש'הוועד' עוסק בו, זה היה על דעת עצמו בלבד".

הרב פרויליך ממשיך ואומר: "החמור מכל, שכדרכם לזייף מסמכים - כפי שזייפו בזמנו ביום הבחירות את מכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שכאילו תומך ברשימתם וכפי שזייפו מסמכים רבים, ביניהם בשם 'הוועד למען כבוד רבותינו', מתוך ליצנות על מתן הכשר כביכול לפעוטונים ולחברא קדישא - כך גם כעת הם הוציאו מסמך מזוייף בשם 'הוועד' עם לוגו שלנו בו אנו תומכים כביכול באותו אדם נשוא הפרשה הקשה, בנתינת גיבוי כביכול".

"בתוך זיוף זה, גם פרסמו זייפני הפלג הירושלמי רשימה פיקטיבית של חברי 'הוועד' שאין לה כל קשר למציאות והיא פרי דמיונם הקודח. הפעם, לשם שינוי, נערכות התייעצויות אודות הגשה אפשרית של תלונה פלילית ותביעה אזרחית נגד מפיצי הפאשקוויל המזוייף".

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
כשצריכים אותו להתעלל בציבור הבני תורה בבית וגן משתמשים איתו כשלא צריכים אותו זורקים אותו
יוסי21.05.16
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד דן סגל20.05.16
25
פשוט אצל החסידים הכל בסדר ,,, פ ח ח ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מימי23.05.16

הצגת כל התגובות

24
נראה שכולם יודעים במי מודבר חוץ ממנני...
אליהו24.05.16
23
אני במקצועי מתעסק הרבה עם אנשים שיש להם נטיות שונות, והדבר הזה אינו קשור כלל ליצר הרע, אלא למחלה נפשית עמוקה, ויש לה ביטוי רוחני נפשי ופיזי, אין בזה שום קשר לדת ולתורה, וכל אדם באשר הוא יכול להיות חולה, אין דבר בעולם שיכול לעצור אדם החולה מלעשות את מעשיו, שהוא עצמו רגע אחר כך מתחרט, ולא מסוגל להכיל
פסיכולוג20.05.16
מי שחולה הולך לרופא . גם לפי שיטתך הוא פושע בזה שלא הלך לטיפול
דב23.05.16
22
החסרים סוטים ומשוגעים בכל מגזר ובכל מקום?? העניין הוא שהציבור שהוא שייך אליו מתנערים ממנו מייד, והבחור האילתי המתהולל זכה לחיבוק גדול מהפלג שהוא שייך אליו, אם כן הם תומכים במעשיו והם לא פחות גרועים ממנו! לא צריך לחבק את החוטאים!!
ירושלמי23.05.16
יש קושי שקשור בחינוך וצריך לכנס רבנים ומחנכים על מנת למצוא את הדרך בתוך החינוך הטהור להזהיר ילדים וצעירים ממצב בו ייחשפו לפגיעה. אילו עשינו זאת לפני חמש עשרה שנה היינו מצילים נפשות ממש.
בני ברקי24.05.16
21
כל דבר שעשב בועד נעשה בהתיעצות עם רשכבה"ג מנהיג הדור הרב שטיינמן לאחר שנודע על מעשיו הוא פוטר מהועד
יונה20.05.16
20
אני לא מכיר את המשגיח ולא רוצה להכיר אותו, אבל באמת! האם זה מאומת?? האם זה דבריח כהוייתן? או אולי הוסיפו שמה הרבה מלח ופלפל??!! ממתי ההיתר לפרסם תמונה שלו?? אין לו משפחה?? מה הם חטאו??!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי20.05.16
..
אריאל201422.05.16
19
למען כבוד רבותנו'' לפני שלוש שנים השיב "כן פרשתי". אך סרב להוסיף פרטים והוסיף ונימק "לשאלה פרטית להורים, אני מוכן לענות מה שצריך אבל להוציא את כל הלכלוך החוצה זה לא - אין בזה תועלת"
חיים ב.19.05.16
18
הכל רקוב
מנדי19.05.16
17
למה בכלל לכתוב כתבה כזאת ברשת עכשיו כל אחד ירצה לדעת מי זה!! מי בכלל וגם מה זה קשור לפלג אולי יש אנשים במשפחה הזאת ששונאים אותו והם כתבו בשם הוואד הרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי19.05.16
16
ישראל כהן מוכר נשמתו לשטן, לכת הסוטים מבני ברק. כולם יודעים שהמשגיח הזה היה מראשי הוועד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן19.05.16
אף אחד לא יודע. כרגיל, המצאות של עץ. וגם אם כן, אז מה? מה זה קשור למאבק הנכון והלגיטימי בפלג שמזיק לכל החרדים?
אוזניון19.05.16
הוא "היה" רודף אכזרי ביותר לבני תורה, וכולם רעדו ממנו כולל ר׳ עזריאל. ולשאלתך, למפרע מתברר סוג ומניעי ברנש זה. מצחיק לשמוע את הקלישאה ׳ פלג מזיק לכלל ישראל׳ תסתכלו קצת סביב כולם החסידים המזרוחניקים החילונים - קלטו שאתם פשוט כלומניקים, הם לא רוצים לקלקל את החגיגה ולסחוט כמה שיותר. (נשלח ב
זלמן20.05.16
כשהבן שלך ילך לצבא, ויגיע למצב שהוא בקושי שומר שבת, ויביא בחורות הבייתה ולא תדע איפה לקבור את הפרצוף שלך, אז תחשוב שוב אם מה שהפלג הירושלמי עושים זה נקרא 'מזיק לכל החרדים' להתראות בעוד 17 שנה מהיום!!!
chilliworker22.05.16
15
צריך עונש מוות לא רק למחבלים אלא גם לכאלו כמוהו ולכל הפלג הירושלמי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סבא שלך19.05.16
מעניין למה כשמישהו מאחל זאת לבניברקים ולרבניהם, זה נמחק מיידית?!
יוסי22.05.16
14
אותו האיש בעל הלשון זרע והזריע ועכשיו הכל בומרנג
זונדל20.05.16
13
כל אימא חרדית חייבת להזהיר את בניה ובנותיה, לא להתקרב ולא לדבר עם כל אדם בעל חזות חרדית. כולל אביהם. ולא לשהות עם אביהם באותו חדר, אלא אם כן הדלת פתוחה, ותמיד ישהו בחדר שני ילדים לפחות.
דן סגל19.05.16
12
"פלג ירושלמי" "פלג בני ברקי" לשניהם יש את הבעיות שלהם והמשותף לשניהם זה שנאה לצבא העם, וניסיון עיקש להמשיך מתכונת שבה כולם יושבים ולומדים גם כאלו שאינם מתאימים.
charedy before19.05.16
רק הפלג הירושלמי יש להם שנאה לצבא הפלג הבני ברק, אמנם לא אוהבים אותם, אבל מעדיפים 'לא לעשות מחלוקת', ו'לפעול בדרכי נועם'... והנה רואים את התוצאות
chilliworker22.05.16
11
רב הוא בעל תעודה רבנית רב הוא יראת שמים שאין לו זמן אפי לבחור מכונית באומי תצוגה ולכן חרדי הוא לא כיפה שחורה חרדי זה שו' ע בלבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אש20.05.16
10
זה אחד מהדברים שהם הכי לא ציפו לו, שיעזבו את השיבות המבולבלות שלהם , והרב פרויליך עושה עבודת קודש! אז חזק ואמץ ואל תחת!
יאיר24.05.16
9
זיופים, טינופת, הפגנות עם שוטרות, ילדים ונערים מפגינים. הכל כשר כמו בזמן קורח
פרופסור מקגונגל19.05.16
8
אנשי הפלג האילתי, זה שלאדם כלשהו יש מחלה ולכן עושה את מה שעושה זה לא מבייש אותנו כי הוא חולה אבל כשבחור שפוי הולך לאילת זה בושה וחרפה תתביישו פלג הזוי שכמותכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.19.05.16
מותר ושבחור נפל פעם אחת ונסע לאילת אסור יצאתם מדעתכםםםםםםםםםםם????????
יוסי19.05.16
לאדם נורמלי לחלוטין אני אישית מכירה את כלתו ובנו
מירי22.05.16
7
רק כשזה נוגע לאנשי בני ברק מדובר בלשון הרע ויתבעו על הוצאת דיבה. אבל אם חלילה היה הפוך בשם הוועד למען רבותינו היו מתירים לעבור על שלוש עברות חמורות בכדי להכפיש את הצד השני. את כל השרצים שלהם הם יודעים לטהר. במשך למעלה משנתיים הם עוברים על ע"ז של מנהיגות ש"ד של אנשים יראים . והנה הגיעו לעברה השלישית
3 עברות20.05.16
6
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
שפוי21.05.16
5
הוא עשה מעשה מרושע מאודד וכזה בן אדם-בהמה. צריך לתלות את התמונה שלו בכל ירושלים. רשע מרושע!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימוס20.05.16
4
ארץ ישראל מבריאה כי היא חומר בקדושה . מי שקם בנץ, וזורע את השדות , מחבק ומנשק את אשתו (פלייז אל תצנזרו ) לומד גמרא , חוזר לשדות , קוצר את הלחם שאתם אוכלים , הולך למילואים ובערב מגיע לחברותא עם החברים , לילה עם הילדים . יצר הרע שלו שחוק עייף ובורח . יצר הרע בורח מהעשיה שבקדושה ונדבק בבטלנות, נדבק למי
גיל 19.05.16
לא קשורים לציונות הדתית במקרה?! אז בבקשה אל תבלבל במוח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי 20.05.16
3
זו דרכם של הבני ברקים. מי שבסדר שייך להם. ומי שלא מתנערים ממנו. תלמדו מהפלג הירושלמי אפילו מי שסרח ושייך אליהם הם לא מתנערים ממנו. הבני ברקים יכולים להמציא תורות חדשות שבהם מותר לשפוך דם אחרים מותר לפגוע ולהשמיץ. אז כמובן מי שהוא מראשי הוועד שלהם שסרח מתנערים ממנו. ממש כמו פרענקים. רק הכבוד מעניין א
בני ברק19.05.16
טריקו. ואם כל זה נכון, אז מוותרים עליו? האם גם אתם לא נפלתם פעם? עכשיו הבחור הזה בחיים לא יימצא באילת, והוא יישב וילמד, ויעשה שטייגן רצח! הפלג השטיינמניסי אוהבים לעשות סיפור גדול שהיה באילת בחולצת טריקו. הנה המשגיח הנ"ל אף פעם לא לבש חולצת טריקו, אבל....
chilliworker22.05.16
2
מי שעושה מעשי רשע ועל כך אין חולק שהוא השתייך לציבור עושי מעשי הזוועה בשם גדולי ישראל, אז הוא התקדם עוד טיפה ועשה עוד כמה דברים בשם הגדוילים, ביג דיל!
דפוק אחד19.05.16
1
איזה מפגרים!!!... עלאק אחר כך טוענים שהחוזרים בתשובה הם הבעייתיים... הם בעצמם מכפישים את כל השם של הציבור החרדי!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי19.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 22:36

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24