כיכר השבת

דם הילדים, על ידי מי?!

לפי נתונים רשמיים בארץ, למאה אחוז ממקרי המוות בשכחת הילדים בכלי רכב - אחראים גברים. אשה - אמא, לא שוכחת ילדים ברכב. כל עוד היא מתפקדת כאמא כמובן. חשבו על זה (חדשות, חרדים)

29
יעקב אייכלר | כיכר השבת | כ"ג באייר | 31.05.16
רכב בו נשכח ילד למוות. אילוסטרציה
רכב בו נשכח ילד למוות. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בבריאת העולם קבע הקדוש ברוך חלוקה ברורה בתפקידי הברואים עלי אדמות. לאדם אמר, בזיעת אפך תאכל לחם, ולאשה אמר בעצב תלדי בנים. גם מדברי חז"ל לאורך הדורות אנו למדים על המשך החלוקה כפי שנקבעה בבריאת העולם, שהאשה עוסקת בגידול הילדים בבית, ואילו הבעל הוא זה היוצא להביא לחם לפי הטף – לרוב בעמל כפיים.

כך הסיפור עם אבא חלקיה שהיה בשדה ואשתו בבית כשנזקק העם לגשם. כך הסיפור עם רבי חנינא בן דוסא שהסתפק בקב חרובים משבת לשבת, אך דאג שגם חומץ יחליף שמן כשאשתו נצרכה להדליק נרות שבת.

והנה באו דורות החושבים שהם יותר חכמים מחז"ל, וכאותו קיסר שלא הבין מדוע הקדוש ברוך עסוק בזיווגו של אדם, ולא ירד לעומק הקושי עד שנשא בתוצאות הזיווג בין אלף עבדיו ושפחותיו כפי שמובא בחז"ל, גם הם חושבים שיש לשנות סדרי בראשית.

צריך שוויון, אומרים החכמים. האשה אינה צריכה להיות כלואה בבית. היא יכולה להיות גם אשת העולם הגדול בו בזמן שהיא היחידה המסוגלת גם ללדת ילדים (את זה עוד לא הצליחו החכמים לשנות). האשה צריכה לשאוף לקריירה, וגם היא צריכה להביא פרנסה הביתה.

וכך אנו מוצאים מדי בוקר מאות ואלפי נשים חרדיות שבמקום להמתין עם ילדיהם הפעוטים להסעה למוסדות החינוך, או מובילות אותם בידיהם לשם, כפי שהיה תמיד – לטובת נפש הילד, אנו רואים אותן רצות וממהרות להגיע למקום העבודה אליה הצליחו להתקבל לאחר לימודי תואר יקרים ומשתכרות שכר מינימום לפי שעה, כל עוד הן לא מתאגדות.

את הוראות ההפעלה לגבי הילדים הן משאירות על פתק לעוזרת או מוסרות אותם במהירות לבעל, והוא שם את האמבטיה במכונת כביסה מוריד את המרק לזבל, לוקח את הילד הגדול לגן, את הבת לחיידר, ואת הילד הקטן שוכח ברכב. הוא התעייף מהמטלות והלך לנוח. בינתיים הילד מת.

לפי נתונים רשמיים בארץ, למאה אחוז ממקרי המוות בשכחת הילדים בכלי רכב - אחראים גברים. אשה – אמא, לא שוכחת ילדים ברכב. כל עוד היא מתפקדת כאמא כמובן.

חשבו על זה.

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
גם נשים שוכחות ילדים ברכב, לא בדקת טוב את הנתונים רק לפני כשנה היתה אמא שחזרה מקניות יחד עם הסבתא והן שכחו את הילד למוות , למשך 40 דק' בלבד אז בבקשה קח אחריות על מילים נוראות שכאלה!!
יוסי03.06.16
24
הבעל בכולל. האישה עובדת. הפכתם את היוצרות! ואז מתלוננים למה נשים עובדות!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני31.05.16
23
אין מחקר כזה כי זה לא נכון. היו אימהות ששכחו גם התפרסם בתקשורת וגם ראיתי במו עיניי. הרעיון שכתב אולי נכון אבל להוכיח אותו לפי מחקר שלא נעשה זה שקר וחוצפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי31.05.16

הצגת כל התגובות

22
התהפכו היוצרות..האמא יולדת יוצאת לעבוד והאבא הופך למטפלת..ולא יעזור כלום זה לא טבעו של הגבר ולפעמים יש פשלות ממש כואבות חלילה לא דן את האבא זה יכול לקרות לכל אחד! אבל בנושא הפרנסה תחשבו על זה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני31.05.16
21
לכאורה הדברים אמיתיים אך הכול זיוף אחד גדול וצביעות משום שהכותב מצא משרה פוליטית ומתפרנס יפה ואשתו יכולה להיות עקרת בית אך יש מאות אלפי גברים שעקב כל שלא למדו מקצועות ליבה מתקשים למצוא עבודה נורמלית וזה נופל על האשה שהיא למדה קצת יותר הבריררה האחרת להישאר ללא פרנסה כלל אם הדברים נכונים אז מדוע הוא ל
יצחק31.05.16
20
נכון זה כואב אך צריך לנגוע במקום הכואב כדי לשנות. גברים בנויים אחרת מנשים לא רק באופן פיזי אך גם נפשי.שום גבר לא יחזיק בית נקי אם יחיה לבדו כי לא תהיה לו הסובלנות לנקות כנדרש. הוא לא ידאג ללבוש נקי ומגוהץ לילדים.כי ראשו לא פנוי לקטנות. כך גם בהשגחה על הילדים הוא לעולם לא יהיה כמו האמא . כן הוא ישכח
mike31.05.16
19
אחוז גבוה יותר של נשים (כ-60%) היה מעורב במקרי השארת ילדים ברכב, בהשוואה לגברים.[3] סטטיסטיקות של שכחת ילדים ברכב בארצות הברית בשנים 1998-2014 מצאו קרוב לשוויון בין המינים
כגג31.05.16
18
הבעיה שהאישה החרדית צריכה ללכת לעבוד כיון שבעלה לומד בכולל ונטל הפרנסה על כתפיה
יוסף31.05.16
17
לפני שנכנסת לשלוליות לרקוד על הדם והדמעות. ככה הקשיים שגם ככה יהיו בין הזוג הזה שאיבדו את התינוק שלהם, ייזקפו גם לזכותך, אדון מוכיח בשער. לא ייאמן איך אנשים מצליחים להפוך כל טרגדיה של מישהו אחר לטור חינוכי. לא ייאמן איך כל מאן דהוא כלומניק רואה את עצמו כמחנך הדור. בושה וכלימה.
מזועזעת 31.05.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי31.05.16
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.05.16
14
לקחת תמונה דוקא מהסיפור האחרון
שיר02.06.16
13
שמחה לראות כתבים שלא מפחדים מהתגובות ולא מתייפייפים כדי לצבור "לייקים", אומרים את האמת בפנים ואני מעריכה מאוד אנשים כאלו! אני לא חושבת שרוקדים פה על דם של מישהו, יש כאן אמירה ואני בהחלט נוטה להסכים איתה.. הכל בעולם הזה הפוך, קיצוני. הגבר כבר עושה כביסות ובישולים והאשה מביאה פרנסה הביתה ומתקנת את הרכ
קרן31.05.16
12
כמה רוע וטמטום בכתבה אחת, איזו אכזריות לכתוב כזה מאמר ולהאשים מישהו. או שאולי הוא מנסה להצדיק את זה שהוא 'פרזיט' בביתו. רוע.. רוע.. פשוט רוע
אכפת לי31.05.16
11
לנשים, ואולי אפילו מקומה של האשה הוא בבית. באוכל ובכביסות. אבל משהו לא היה אמין בסיפור. האם באמת נשים לא שוכחות? האם באמת הקב"ה טבע בנשים משהו מיוחד? הצצה קצרה בויקיפדיה לימדה אותי שכותב המאמר לא עשה שיעורי בית מינימליים. הוא שמע על איזה 'מחקר' מהשכן שלו בבניין והסיק מסקנות מוטעות. רוב השוכחים את יל
יצחק31.05.16
הוא כנראה הסתמך עלמסמך של הרשות לבטיחות בדרכים בארץ, כנס לאתר שלהם ותיווכח.
בטיחות בדרכים31.05.16
10
סליחה אבל זה חוסר טקט להוציא מאמר כזה אחרי טרגדיה כזאת
ע02.06.16
9
חזק ביותר אבל לא יסים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון31.05.16
8
אל תרקוד על הדם.. לא עכשו!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד31.05.16
7
נשמע שהוא מקלל כל אישה שהוא רואה ברחוב רצה לעבודה! זה שאשתך לא יכולה לשלב כמה דברים בחיים ומסתפקת רק בלגדל את הילדים, זו לא אשמתנו!!! אני רוצה שבעלי ישאר אברך בגלל זה אני יוצאץ לעבוד!!!!!!! גועל נפש מרוכז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א31.05.16
6
הייתם צריכים מחקר וסקרים בשביל זה. זה ברור כשמש בצהריים שזה גברים. אחראים לתאונות, לאובדן ילדים, לשכיחת ילדים, אחראים למלחמות. אנחנו הנשים לא נגועות ביצר הרע כמותכם. חפשו בדפי ההיסטוריה איך נראתה ארץ ישראל בזמן מלכותה של שלומציון המלכה. היא נקראה כך כי הביאה שלום-בציון. גברים מחפשים כבוד ושררה. נשים
גאונית אחת!!!31.05.16
מצחיק ביותר במקום עצוב ביותר...
eladmoshe27@gmail.com31.05.16
5
הפעוט יואב רפאל שפיגלמן ז"ל נשכח על ידי אימו סבתו ודודתו שכולם היו באוטו ויצאו ממנו בחזרה מהקניות שלושתן נשים עוד תינוק נשכח על ידי אימו הסטודנטית שמיהרה למבחן ויש עוד סיפורים רק אל תחשבו נשים יקרות שזה לא יכול לקרות לכן... תתרגלו להעיף מבט אחורה בבקשה!!!!!
יעל01.06.16
4
פשוט מזעזע לחשוב שאלו בניו של אברהם יצחק ויעקב בוחשים בדם בושה וחרפה ומעלים כתבה כזו מי יכול להתמודד עם צער ההורים וכי הזמינו את זה ודרך אגב לכל "השופטים" הניבזים בשער אתם לא מבינים באיזה הורים מיוחדים ואכפתיים מדובר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי01.06.16
3
די עם הבלבולי מוח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתה דפוק31.05.16
2
לא נכנסת להאם הכתבה נכונה לדעתי או האים העיתוי הגרוע שלה הגיוני... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטב 31.05.16
1
למה להעלות טור שכזה ?? תתביישו !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסרי לב 31.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24