כיכר השבת

מאבקי הרב אשכנזי

רב הכפר חסם את רכבה של האישה: "בעלך חייב לגרש אותך"

מאבקו של רב כפר חב"ד במטפחות מסלים: מעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי הרב ארב לנשים בכפר וצרח עליהן כי בעליהן חייבים לגרש אותן בגלל שחבשו מטפחות. הרב: "חצאי אמיתות" (חרדים)

496
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ח באייר | 05.06.16
בתמונה: הרב אשכנזי מוחה בנהגת חובשת מטפחת
בתמונה: הרב אשכנזי מוחה בנהגת חובשת מטפחת (צילום: באדיבות המצלם)

סוער בכפר חב"ד: חודשים לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מאבקו של הרב החדש בכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, נגד נשים שחובשות מטפחות בתחומי הכפר, מספרים מספר תושבים בכפר על החרפת המאבק. לטענתם, הרב החל בין השאר למתוח ביקורת אישית בפרהסיה נגד נשים שחובשות מטפחות, ואף אמר להן כי בעליהן חייבים לגרש אותן.

תושב כפר חב"ד ששוחח עם "כיכר השבת" סיפר: "אישתי הגיעה להוציא את הילדים מהגן, הרב ארב לה בפתח הגן והחל לצעוק עליה בקול ולעיני עשרות נוכחים רק בגלל שהיא חובשת מטפחת לראשה במקום פאה". התושב מספר כי במהלך הצעקות אמר הרב לאשתו כי על פי הדין בעלה חייב לגרש אותה באופן מיידי - בגלל שהיא חובשת מטפחת ברחוב.

תושב הכפר מספר כי כבר לפני מספר חודשים, בעת שהרב החל במאבק למיגור תופעת המטפחות בכפר, הרב העיר לאשתו, אך "הפעם", כך לדבריו "הרב עבר את הגבול. לא האמנתי לאשתי, אבל אז אנשים שאלו אותי אם אני מתכוון להתגרש מאשתי בגלל דברי הרב. הייתי המום. איך הרב ככה מסכן את שלום הבית שלי? התייעצתי עם רבנים והם אמרו לי שהרב עבר את הגבול" הוא אומר.

במקרה אחר שפרטיו הגיעו לידי "כיכר השבת", הרב עצר מכונית בה נהגה תושבת הכפר במהלך הלילה, והחל לצעוק עליה באומרו כי בעלה חייב לגרש אותה בגלל שנהגה במכונית כשהיא חובשת מטפחת במקום פאה.

אחד התושבים אומר ל"כיכר השבת" כי הדברים עברו את הגבול מבחינת חלק מהתושבים. תושב אחר מספר כי הרב לחץ על בעל הבית ממנו הוא שוכר את הבית בכפר, וביקש ממנו - כך לטענת התושב - שלא ישכיר לו יותר את הבית בגלל שאישתו חובשת מטפחת. "אנחנו ממש חוששים מדרכי הפעולה של הרב" הוא אומר.

תושב אחר ששוחח עם "כיכר השבת" אומר כי יש פחד רב מהרב בכפר ולכן לא כולם מעזים לדבר על הנושא. לדבריו, "בפעם הבאה שהרב יצעק על אשתי ויגיד לה שאני חייב לגרש אותה, לא יהיה מנוס, אנחנו נהיה חייבים לפנות למשטרה ולהתלונן על הטרדה חמורה", התושב מספר כי בינתיים פנו הוא וכמה מחבריו ללשכת שר הדתות בתלונה על הדברים שאומר הרב לנשות הקהילה.

יצויין, כי אמנם חבישת פאה נוכרית היא הוראה של האדמו"ר מחב"ד, אך רבני הקהילות בחסידות אינם נוהגים לבצע אכיפה הכוללת ניסיונות חוזרים ונשנים לקיום שיחת הבהרה עם הנשים באופן בלתי אמצעי.

הרב מאיר אשכנזי סרב להגיב לדברים ומסר כי מדובר ב"חצאי אמיתות".

תוכן שאסור לפספס
496 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
191
קודם שהחבדנקיות ילבשו חצאיות ופאות צנועות אחכ ידאגו לאחרים
ד08.06.16
והצניעות של כל אחד מהן, זה כבר ענין אחר לגמרי.
נחמן08.06.16
190
מתפרסמים כאן רק תגובות שתומכות ברב ובפאה הנוכרית המאוסה !!!?¿ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.16
אם לא היית רווק פרחח שכל היום מסתכל על נשים, היית מבין היטב את התגובות שתומכות בפאה. אבל מה לעשות שאתה טמא מטומא
בני07.06.16
189
ממציאים כתבות מצוצות באצבע. וזה לא הרב אשכנזי
חבדניק06.06.16
השמועות האלו נכונות ?!?! אני כבר לא יודעת למה להאמין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי 06.06.16

הצגת כל התגובות

188
הייתי דורס אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי06.11.16
187
כבר ידוע שהפאה היא גילוי עריות גמור, וגם נודע שזה עבודה זרה, עכשיו גם שפיכת דמים, וגם "שייטל" זה גמטריה "שטן" !! וגם "לא תנאף" זה ראשי תיבות לא תלך אשה פאה נכרית. !!!!!!. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חצקל07.06.16
בלא תנאף נמצא פעמיים א וצריך להיות הראשי תיבות "אם לא תלך אשה פאה נכרית" , אז תקיימו את המצווה וחלילה אם תוריד את ה"לא" (והראשי תיבות שלו) אז זה דבר חמור ביותר
מרדכי22.02.17
וכיצד אתה מעיז לומר שזה ג"ע כשמרן פאר הדור הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח מ
דניאל עמוס07.06.16
186
וכל מילה נוספת מיותרת. ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה
אביתר06.06.16
מי יתן לנו תמורתו
אריה06.06.16
לא בשביל להשמיץ זוהי האמת וחייבים לעשות משהו בנידון למה לשלם אלפי דולרים לפאות קאסטם אם אפשר להחטיא גם בי פאה?
אלגרע07.06.16
תמשיך להאשים את כולם חוץ מעצמך
ישיבשער07.06.16
185
איך יכול להיות שכול הרבנים בארץ יוצאים על הפאה הנוכרית למעט חלק מהשכנזים שמתירים ורב אהבל "וחכם" צועק לשים ..... סלחו לי אבל אני חושב שהוא מטריד נשים בכונה
נהוראי ברגה06.06.16
אחר כך תפתח קצת ספרים ותראה שכמעט כל הרבנים בארץ מתירים
דן06.06.16
184
בקושי שהורסים את החיים החסידיים וממציאים שטויות כדי לעשות שיימינג לרב אשכנזי. תחזור אתה ואישתך בתשובה קודם
G06.06.16
183
רשע ארור וגס רוח!!! ישרפו אותך עם כל הפירות שבאו לעולם בגללך!!!
יאיר20.01.21
182
הדיון אם פאה זה טוב או לא לא רלוונטי. כולנו מסכימים על כך שצריך להשמע להוראות הרבנים. בחבד אין שאלה בכלל , זה כמו שאין שאלה לגבי זקן לגבר אין שאלה לגבי פאה לאשה . ויזניץ' שמים כובע על הפאה ספרדים רק מטפחת כל זרם והמנהג שלו. העיקר להשמע לרבנים בכפר יש פריקת עול ומרד נגד הרב , ועם זה הרב הצעיר צר
חבדניק צ'אלמער08.06.16
שהוא פועל בדרך אלימות. חוץ מזה, כתבת יפה
נדב09.06.16
181
זה לא פסק הלכה ההלכה בנידון זה ברורה ביותר שהפאה הנוכרית הזו היא מוקצה לפחות מחמת מיאוס וגועל הגמטריה רק משקף את המציאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חצקל07.06.16
180
חשוב להבהיר לכל המגיבים שהשכל הוא לא ממש בנמצא אצלם כמה דברים: 1.רוב ככל הכתבה הזאת היא קשקוש אחד גדול וסילוף המציאות הרב החדש של הכפר הוא מתנה וצריך להודות לה' ששלח אותו לנקות את הלכלוך הכ"כ גדול שהצטבר בשנים האחרונות דווקא במקום שאמור להיות הכי טהור שיש, והלוואי שהבעיה היתה מסתכמת ב"כיסויי הראש" ש
חבדניק06.06.16
אתה בכלל מבין מה כתבת? הרי אבא שלו היה הרב אז הוא עשה טעות, ורק הוא בא לנקות קצת כבוד למתים.
שלמה יעקובבויץ07.06.16
"אבא שלו" כמו שכינית את הגרמ"ש אשכנזי ע"ה [וכאילו שבנו הגר"מ אשכנזי שליט"א חבר שלך מהגן], הי' בעת פטירתו מעולם-השקר הזה בן למעלה מ-70. ליהודי - גם רב - אין בדיוק את המרץ והכחות להשקיע בענינים הללו. והגרמ"ש ע"ה גם אמר זאת בפירוש, שהמצב מכאיב לו ביותר, אבל אינו יכול לטפל בכך. והוא אף השאיר לממשיך-דרכו
החפץ בעילום שמו19.06.16
179
''וַנַּשִּׁים עַד נֹפַח אֲשֶׁר עַד כְּפַר חֲבַ''ד''
אגודת איכסה06.06.16
178
כדאי שהרב ינהג כפי שנהג אביו הגאון שמואל אשכנזי זצ"ל שקירב לבבות ללא מלחמות והניח להן לבנות ישראל ואת האמת שלו אמר בענוה וצניעות בבית מדרשו מבלי לפגוע ומבלי להרוס משפחות..
חבדניק 06.06.16
177
ייראת שמיים
לוי06.06.16
176
זה רב זה ???? לצעוק על אישה בגלל שהיא הולכת עם מטפחת?? הוא פשוט אדם מטורף שלא רואה הלכה בעיניים !!! ועוד אפשר לחשוב מה הוא רוצה שהיא תלביש הוא רוצה פאה (לא פאה מקש) שלפי כמעט כל גדולי הדור (הרב עובדיה זצ"ל הרב אוזנר זצ"ל ועוד) אסרו את זה ואמרו שזה על גבול דאוריתה וגם אלא שהתירו פאה על פי ההלכה הם הת
יוסף06.06.16
ראה בשו"ת שבט הלוי חלק ה סימן קצט אות ד': "ובעצם המנהג של היום שהנשים שלנו יוצאות בפאה נכרית חלילה לי לתקוע עצמי בזה... היות כי מדברי הרמ"א סי' ע"ה ובד"מ סי' ש"ג ומג"א מוכח דהרבה היו מקילין בזה, וכן נהגו מדינות שלמות, אפי' לצאת לרשות הרבים כאשר העיד לנו הפמ"ג סי' ע"ה, וכבר מדורות רצו לשנות זה, ולא
אליהו06.06.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
שמעון06.06.16
אף רב לא התיר זאת? רוב גדולי ישראל התירו פאה, כולל הרב וואזנר. ראה בשו"ת שבט הלוי חלק ה סימן קצט אות ד': "ובעצם המנהג של היום שהנשים שלנו יוצאות בפאה נכרית חלילה לי לתקוע עצמי בזה... היות כי מדברי הרמ"א סי' ע"ה ובד"מ סי' ש"ג ומג"א מוכח דהרבה היו מקילין בזה, וכן נהגו מדינות שלמות, אפי' לצאת לרשות ה
ג.06.06.16
175
חלק מהדברים כאן נכונים וחלקם ממש לא! אני פשוט המומה לקרוא מה שרשמו כאן! המקרה עצמו נכון רק שכאן קצת הקצינו והוסיפו עוד נופך לסיפור! עכשיו חביבי,עם כל המידע שרשום כאן ביו אם הוא נכון או לא נכון חשבו רגע:מה אומרת התורה על הרבנים?-שאפילו אם הרב יגיד לך לעשות ימין וההלכה תגיד לעשות שמאל תעשה כפי הלכת ה
לא הכל כאן נכון23.01.17
174
כשכל עם ישראל מנסה להלחם בכל טומאה, הוא נלחם להשאיר אתץ הפרחחיות מכפר חב"ד. פאה ארוכה, חצאית צרה, ועוד. והיודע יודע. אסור להאריך.
אחד08.06.16
והפאה היא לפי הוראות הרבי זצ"ל, שחובה ללבוש פאה, וזו לא ירידה אלא עליה, כפי שתיאר זאת מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית בכרוז מחודש מרחשון תשל"ז (והעתיק דבריו הגר"ז שכטר שליט"א, בקובץ אור ישראל כ"א): "לאור הכרוזים על "איסור" לאשה לצאת בפאה נכרית, והשמועה שיש נשים ובמיוחד מהספרדים שהורידו
נחמן08.06.16
הי נחמן, אני המגיבה מס' 200, אני רואה שאתה מאוד בקיא בהלכה (מאיפה כל הידע הזה ? יקח לי 200 שנה כדי ללמוד 1/3 מהידע שלך, לקנא בך :), אתה מוכן לענות לי על שאלתי ? אני חילונית בתהליך התחזקות. תודה.
רווקה מתחזקת08.06.16
173
צריך לגרש אותו מהכפר, כמו שהוא רוצה שהנשים יתגרשו מבעליהם.
ינון 06.06.16
שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כל ענין המטפחת הותר בדיעבד בימינו, וכן הפאה לאחר שנהגו בזה, ובבחירה בין בדיעבד לבדיעבד, פסקו רבותינו שהפאה עדיפה.
אלי07.06.16
שקרן
י08.06.16
אבל להוכיח זה כבר למעלה מהיכולת שלך, נכון ילד?
מחנך09.06.16
172
כולם אוהבים אותו והוא מצידו מנסה לשפר את הצניעות הירודה שיש בכפר!!! והכל סתם ניפוחים!!!!! ונניח שזה אמיתי מה אשמים הילדים שלו המשפחה שלו לקרוא על אבא שלהם כאלו כתבות באינטרנט!! נו באמתת תפסיקו לעלות דברים עליו!! הוא אהוב הוא טוב הוא צדיק!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי שמכירה06.06.16
171
על חומר איסור הנורא של המטפחת ששיגע את כל חב"ד
מנחם06.06.16
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, אי
יואל06.06.16
בכל המקומות כך, במכתב מדובר בעיקר בארה"ב וברוסיה ובכפר חב"ד, שרובן זלזלו לכסות כל השערות ממש במטפחת, לפיכך העדיף הרבי פאה [צנועה=קצרה], אבל במקומות שמכסים היטב עדיף מטפחת כמו רבנית צימר שבתגובה 158.
יחיאל06.06.16
הרבי ביאר "בכמה מקומות" (בספרים ושיחות) את ההכרח שבדבר....
חחחחחחחח06.06.16
מה לעשות, כנגד דעת רבם, החוצפה הזאת שמורה למגזר מאוד מסויים, שהתרגלו להשליט את דעותיהם הנלוזות על כל עם ישראל בהשפעת רבם וד"ל
ששון06.06.16
וכמו שאמר הגאון החסיד המשפיע כו' מו"ה מענדל ווכטר שליט"א [ראש הכולל דנחלת הר חב"ד], שלהחליף ממטפחת לפאה (לאלו שמכסות היטב), הרי זה ירידה מקדושה חמורה לקדושה קלה,
אליעזר06.06.16
לא יכולים לשנות מילה אחת מכל דברי הרבי הקדושים, ופשוט מצחיק לראות איך אתה נתלה בקש בדברי איזה "משפיע" מפולפל, כשהרבי דיבר ברור מאוד! ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה ח
גדליה06.06.16
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, אי
גרונר06.06.16
170
לרציניים שבינינו שימו לב 1.אין בכל הכתבה הזו ויכוח מהי דעת הרבי 2.אין ויכוח שכפר חב"ד - הוא כפר של הרבי 3. נכון שהיו יחידות שהיתה להם הוראה ללכת עם פאה, אבל אלו הלכו עם 2 כסויים וכיסו היטב כל הראש 4. דבר ברור הוא שהרבי דרש מהכלל - ההולכים לאורו ללכת עם פאה דווקא 5. דבר ברור שהרבה מאד פוסקים מצדדים ב
מרדכי22.02.17
169
פעם אני שומעת שאישה צריכה לשים פאה, פעם מטפחת, פעם כובע ופעם קשירת ראש פשמינה ואני רואה שדתיות לאומיות למשל שמות מטפחות צבעוניות עם זנבות כאלו עד לכתפיים. מה הנכון לפי ההלכה ? האם יש הבדל בין ספרדיות לאשכנזיות ? האם משנה לאיזה זרם משתייכים ? ואם לא משתייכים לשום זרם (כמו רבים מהחוזרים בתשובה) ? איך
רווקה מתחזקת08.06.16
מתירים פאה, ואת יכולה ללבוש פאה. המנהג ללבוש פאה החל בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש זצ"ל כתב: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ
ספרדי טהור09.06.16
168
סיפור מצממררררר!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה07.06.16
167
עד היכן תוכחה רב אמר עד הכאה ושמואל אמר עד קללה. בטח מע''כ הרב הגאון. יקיים מאמרי חז''ל אלו
בברויסקר06.06.16
כאילו איזה עבירה היא עשתה
אחד06.06.16
עברה על דת משה ע"פ הנפסק ב ש ו " ע א ב ה ע " ז !!! וע"פ המבואר שם חובה ומצוה לגרשה. אז נכון, היום נהגו בכ"מ במטפחת - ושם, ורק שם, הותר. לא בכפ"ח שנהגו בפאה נכרית ["שייטל" בלע"ז], כפסק הרמ"א בשו"ע שם שמותר בכך [משא"כ במטפחת בלא רדיד שנפסק שם במפורש שהיא עוברת על דת משה].
החפץ בעילום שמו19.06.16
166
סוף סוף יש משהו שאכפת לו הצניעות בכפר חב"ד, תושבים/ות בכפר של הרבי, צריכים לכבד את רצון הרבי, ולצאת מהבית רק עם פאה.
כפחית לשעבר06.06.16
165
ממתי רב צריך לחיות לפי איך שאנשים מכתיבים לו, אם זו ההלכה וככה קבע הרב שמתנהגים בכפר אז ככה צריך להתנהג נקודה, למי שלא טוב שיעבור דירה
מאיר06.06.16
164
אבל חיה מושקא הסתובבה עם מטפחת - עם יותר מטפח שער גלוי. זאת עובדה - למרות כל הסיפורים על "פאה". הרבי אפילו לא הצליח לשכנע את אשתו ועכשיו ... ממש מצחיק.
מנדל מנחם06.06.16
זה שאתה מחברת "חשמ"ל" [חנפנים שקרנים מוציאי שם רע ליצנים] זה לא מוציא אותך מהגיהנם ולא הופך את דבריך לאמינים מדובר בצדיקה שנזהרה מאד ב"כל כבודה בת מלך פנימה", מאד מעט בחב"ד הכירו אותה. ונזהרה במאד להתנהג כרצון בעלה הקדוש חבל להמציא שקרים
מרדכי 22.02.17
הרבנית כיסתה את ראשה בדרך קבע בפאה, ומעליה חבשה כובע לפעמים (כמו באירועים וכדומה). חבל שאתה מוציא שם רע על אנשים שאתה לא מכיר כלל, ובפרט אשת צדיק שהקפידה כל חייה לעשות רצונו.
יחיאל06.06.16
163
קונים פאה מסריחה ממתות בהודו וממקדשי ע''ז שם ב2 שקלים ומוכרים אותה ב5000 ש''ח עובדים עליכן כמובן תמורת עולם הבא שלכן
תפתחו עיניים06.06.16
משיער של נשים חיות ובריאות, שמוכרות את השיער ומתפרנסות ממנו. בקושי מיעוט דמיעוט מגיע מהודו, ורק המיעוט דמיעוט מהודו מגיע מעבודה זרה, וגם לזה אין דין של עבודה זרה כפי שהאריכו הפוסקים ובראשם הגר"ש וואזנר זצ"ל.
חיים06.06.16
162
גם אני בין הנשים שהרב הטריד. והלכתי עם מטפחת שמכסה את כל השערות! וכולה הורדתי ילדה בגן. כל מה שכתוב בכתבה אמת וכל מי שלא מאמינה שתנסה לבוא לכפר עם מטפחת ותטעם מהטרוף בעצמה. שמעתי מאנשים שהתעסקו איתו בדברים אחרים שהוא קשוב וחכם ונעים הליכות, אבל כשהוא מעיר לנשים הטרוף נשקף מעיניו. המצב הדרדר כל כך שה
מוטרדת05.06.16
את מוזמנת לעבור למקום "שפוי" יותר. אף אחד לא יגיד לך מה לעשות. מה נתקעת שם? את בוודאי רוצה שגם ביתך זו שבגן תהיה קצת יותר משוחררת. לכו לשלום.
שושי05.06.16
חזרת על הסיפורים שלך כבר כמה פעמים בעמוד הזה... כאילו מישהו לא שם לב
מוטרד05.06.16
חוץ מזה, ברור שהיא לא חבדניקית ולא גרה במקום. כי חבדניקית לא הולכת עם מטפחת בריש גלי, ועושה נגד רצון הרבי שציווה במפורש ללבוש פאה דוקא
תושב כפ"ח05.06.16
וחבדניקית צריכה לדעת את זה. ככה שברור שאתה צודק: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (
ירמי05.06.16
161
רוב הכתבה לא נכונה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה05.06.16
160
רוצה ללכת למשטרה? לך למשטרה!!! למה לחרחר, לפרסם, להשמיץ??? איזו הנאה ותועלת יש לכם מזה? ואפילו לא מזדהים בשם שלכם "תושב הכפר אומר כי..." ממש חוכמה גדולה!!! צריך להזהר בגחלתן של צדיקים, ולא משנה מי ומה ואיך... יש הלכות לכל דבר, גם לרכילות ולשון הרע!!!
די כבר לשיימינג05.06.16
159
בושה לאתר וכתב שכך כותבים על רבנים אמיתיים
חיים05.06.16
158
לעניות דעתי כל עניין המטפחת אינו סביר.ממש לא סביר שרב הכפר שהינו חבדניק ינקוט בצעד כזה וזה גם לא האופי של חבדניק להתנהלות כזו..יש מי שעיוות את המציאות וחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים01.10.17
157
ללא שום קשר עם הרב, אני חושב שזה לא נכון שכותבים עליו, אבל ללא שום קשר, הרבי כותב שפאה יותר טוב כי השערות שיוצאים לא ניכרים זה בשילוב פאה ובמטפחת רואים את זה וזה ערוה, אבל זה בטוח כי ללבוש מטפחת ולהיזהר שלא יצאו כלל שערות זה יותר טוב מפאה שבס"ה פאה נכרית ובפרט הארוכות והחצופות של היום זה הרבה יותר מ
ירושלמי08.06.16
אתה מציין שם של חסיד אחד בקושי... ומכליל את כל המשפיעים, זה גם כזב וגם רמאות. דבר שני, נכון מאוד שאם מכסים כמו שצריך עם מטפחת אז אין בעיה, אבל המציאות היא שלא מכסים כמו שצריך. ועם זה צריך להתמודד, ועל זה גדולי הדור הכריעו, ללבוש פאה דוקא.
אפרים09.06.16
במקום להתפלפל מה חסיד פלוני אמר ואיך נהג, יש לנו את הדברים המפורשים שהרבי אמר, שגם אם מישהי תבטיח לכסות היטב עם מטפחת, יש להורות לה ללבוש פאה! "ובפרט שכאמור זהו נוגע לרבים, שאפילו אם פלונית אומרת שבהנוגע אליה אין נפקא מינה באיזה אופן תכסה ראשה, כיון שבכל אופן יהיה הכיסוי כדבעי, מובן שאינה יכולה להב
פנחס09.06.16
156
בס"ד ידענו שהפאה היא גילוי עריות ברור, ולפני כמה שנים התווסף לזה שזה גם עבודה זרה, ועכשיו מוסיפים לזה גם שפיכת דמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבצלת07.06.16
ע"פ רוב הפוסקים זה כיסוי מהודר, אין בזה עבודה זרה כפי שהוכיחו רוב הפוסקים (וגם הפאות שחששו להן היו מיעוט קטן מאוד מהודו) ושפיכות דמים בוודאי שאין כאן. אבל בדיחה יפה
חננאל09.06.16
155
ברור וידוע שזה לא יותר מאשר קומץ קטן שחושב ומדבר כך על הרב. תודה רבה לרב ששומר על כולנו בצורה חכמה נכונה ושמכבדת כל אחד! חבל שבאתר כזה נותנים במה לפרסומים לא אמינים שמתאימים יותר לצהובונים.
גרשי אלפרין06.06.16
154
בס' 'משבחי רבי' להרב מרדכי מנשה לאופר שליט"א (תש"ס) כתב בפ"ד (ע' 62-61) כתב בענין כיסוי ראש וז"ל: "רעייתו של הרה"ח הנודע ר' אוריאל צימר ז"ל סבלה מהקנטות של נשים שלעגו לה על שהיא חובשת מטפחת. הדברים הגיעו לידי כך שבבית-הכנסת מסויים בו התפללה ביום הכיפורים חשה אי נעימות מצד כמה נשים למרות יום הקדוש. כ
שניאור זלמן06.06.16
הסיפור לא היה כך, ומדובר במשפחה ששייכת לחסידות ששם הנשים נוהגות לעשות "קרחת", וממילא אין בעיה בכיסוי ראש רגיל, והרבי היקל להם שלא ללבוש פאה. התוספת (שהכותב מעיד עליה שאין אלה דברי הרבי, אלא "בערך"...) לא נאמרה מעולם ע"י הרבי, אלא הזיה בעלמא. דעת הרבי ברורה, בספריו ובכתביו: ◄ כל נשי חב"ד, ללא יו
חנניה06.06.16
אבל מה לעשות שזה מופיע במכתב שכתב בעלה החסיד הגדול רבי אריאל צימר ע"ה להרב הגאון החסיד רבי טוביה בלוי שליט"א, כל אחד יכול לבוא אצלו ולראות את המכתב!
שאול06.06.16
מול כל כתביו וספריו ושיחותיו של הרבי זצ"ל. והרב וולפא הביא זאת בספרו לקט שכחת הפאה וכתב שם את הסיפור עם הרבנית צימר, אך כמובן לא בנוסח המוטעה הנ"ל, אלא בנוסח המדוייק, שאחת מנכדות החת"ס התקרבה לחב"ד, ושאלה את הרבי אם להחליף את המטפחת לפאה, וענה לה שממילא בחסידות ממנה באה, נוהגים לגלח את השיער וללבו
החסיד הגדול06.06.16
בעלה החסיד רבי אוריאל צימר ז"ל כותב אודות היחידות של אשתו הרבנית ע"ה שהיה נוכח בו אתה אומר ש"המכתב לא מעלה ולא מוריד" - הרב וולפא שלא היה נוכח שם כלל שמספר את דברים בנוסח מוטעה כן "מעלה ומוריד"?! איזה דברי הבל הללו!
שלמה06.06.16
אם אתה רוצה, יש הסבר לסיפור והוא ברור בתכלית, ואם לא, גם 1000 סיפורי מעשיות לא יכולים לשנות את פסקי הרבי הברורים בכל מכתביו ושיחותיו. יש מבין? אי אפשר לדחות 30 מקורות בהם הרבי אומר בתקיפות ללבוש דוקא פאה, בגלל מעשיה שהמציא מאן דהו.
גדליה06.06.16
שיבושם לך.
שמואל07.06.16
לפי קוצר דעתך המכתב בסתירה מול כל כתביו וספריו ושיחותיו של הרבי זצ"ל. אבל באמת אינו כך, בין אנ"ש העדיף הרבי פאה [צנועה=קצרה], אבל במקומות שמכסים היטב עדיף מטפחת כמו רבנית צימר שבתגובה 163. לא נכון ! הנוסח המוטעה נמצא דווקא אצל הרב וולפא!
דובער06.06.16
וכמו שאמר הגאון החסיד כו' מו"ה מענדל ווכטר שליט"א, ראש הכולל דנחלת הר חב"ד, שלהחליף ממטפחת לפאה (לאלו שמכסות היטב), הרי זה ירידה מקדושה חמורה לקדושה קלה.
אלחנן06.06.16
הרבי אמר ללבוש פאה, להיתלות באיזה חסיד ולקרוא לו "הגאון החסיד", זה פשוט בדיחה. מבלי להיכנס לויכוח מי אמר ומה אמר, אתם מגוחכים מאוד
בנימין06.06.16
עם המטפחת ולא להחליפו לפאה. ראה תגובות 163,
דינה06.06.16
תחשבי בהיגיון, כשהרבי אומר וכותב בעשרות מכתבים ומאמרים ללבוש רק פאה, ומסביר זאת, וכותב שההוראה היא לכולן ללא יוצא מן הכלל, האם נתייחס לדבריו או שנבטל את כולם בגלל מעשיה שמישהי מספרת?
מוצפי07.06.16
הרבי כשאומר וכותב בעשרות מכתבים ומאמרים ללבוש רק פאה כוונתו בעיקר לציבור אנ"ש בארה"ב רוסיה וכפר חב"ד, שלא היו מודעים לחומרת העניין של גילוי שערות. אבל לרבנית צימר זה אחרת לגמרי, וכפי שגם הבין המשפיע הגאון החסיד הרב ווכטר שליט"א. לצערי הרב וולפא מחמת קוצר המשיג טועה בהבנה בדעת הרבי זי"ע ולכן כתב דברי
חני07.06.16
בפעם הבאה שאתה מתחזה לאשה לפחות תשנה את הסגנון התלמודי, מיסטר חני
אמנון07.06.16
אתה לא מסוגל לקלוט משהו הגיוני. אתה ממש מסכן
משה06.06.16
כשהרבי אומר וכותב בעשרות מכתבים ומאמרים ללבוש רק פאה, ומסביר זאת יפה, וכותב שההוראה היא לכולן ללא יוצא מן הכלל, האם נתייחס לדבריו או שנבטל את כולם בגלל מעשיה שמישהי מספרת?
מוצפי07.06.16
דוקא הסיפורי סבתא של הרב וולפא הם פשוט בדיחה שהרבי אסר את המטפחת, מאיפה המציא את ההבל הזה, הרבנית צימר תוכיח, שיש אפילו עדיפות במטפחת. רק תלוי למי, לאנ"ש שבארה"ב וברוסיה ובכפר חב"ד באמת יש עדיפות הפאה על המטפחת.
סיפורי וולפא07.06.16
דעת הבאר שבע היא שיש צורך ב2 כסוים דווקא (מטפחת ועליה רדיד או פאה ועליה כובע) לפי מה שבדקתי, בכ"מ שהאשה הלכה הלכה עם שני כסויים טובים, היתה הוראה להשאר עם זה [ואם יראו לי מקום שהרבי הורה אחרת, אודה לכם] אבל מי שהלכה עם כסוי אחד - וודאי שהרבי העדיף פאנ על מטפחת [ואמר זאת הרבה פעמים]
א. מרדכי22.02.17
ובפרט סיפורים שלא היו ולא נבראו... ומהסיפורים האלה מנסים לערער את מה שכתב ואמר הרבי בעצמו! אתמהה....
חסיד קדוש06.06.16
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
שלום06.06.16
וההגיון אומר שהיה ונברא, כי זה תואם לחלוטין למה שאמר הרבי בכל שיחותיו ומכתביו.
נפתחי06.06.16
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
יוסף06.06.16
סיפורים באים רק "לחזק" ולהוסיף נופך. דעת הרבי ברורה, בכל מכתביו ושיחותיו. דוקא פאה, לכל הנשים, ללא יוצא מן הכלל. נקודה.
גדליה06.06.16
לשנות ממטפחת לפאה? קל מאד להכחיש זאת עם קשקושים מקושקשים בזמן שבעלה כתב זאת בזמן שהיה נוכח ביחידות הזאת. וכידוע כמה היה בעלה החסיד הנודע רבי אוריאל זצ"ל חשוב וחביב בעיני הרבי זי"ע, וכמה היה אדם אחראי שהרבי הטיל עליו שלוחיות כמוסים בכל רחבי עולם. מי שמסוגל להכחיש את דבריו מראה שהוא קל דעת ומופקר ואין
לוי10.06.16
אבל מה לעשות שזה מופיע במכתב שכתב בעלה החסיד הגדול רבי אריאל צימר ע"ה להרב הגאון החסיד רבי טוביה בלוי שליט"א, כל אחד יכול לבוא אצלו ולראות את המכתב!
שאול06.06.16
153
הוא כנראה למד בישיבות אחרות ולא בישיבות חב"ד. או שהוא למד שם ועושה ההפך מהרבי. הייתי מציע לו להזהר מהקפידא של הרבי. הוא מכפיש את שם חב"ד. עושה מהם הזויים. גם ככה המשיחיסטים קלקלו להם מה ששום אדם לא היה יכול לקלקל.
אוהד הרבי06.06.16
◄ אשה צריכה לשכנע את חברותיה ללבוש פאה! "במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונח
יהודה06.06.16
152
בתור תושב ותיק בכפר חב''ד זוכר אני לפני כמה שנים בכנס התעוררות זעק הרב אשכנזי זצ''ל על הבעי' בצניעות אצלכמה מהדור הצעיר והתבטא במילים חריפות שאינו מסוגל להכנס למכולת . ומרום גילו היה לו קשה לטפל בנושא עד חרמה . והכשיו זוכה בנו וממלא מקומו לפעול בנושא ועושה נחת לאביו זצ''ל שכל כך כאב את המצב אצל כמה
יוסף יצחק06.06.16
151
אתם בכפר חב''ד רציתם להיות חילונים ולצעוק רבי רבי אבל הרב אשכנזי יעשה אותכם חרדים וגם חבדניקים
רב אמיץ 06.06.16
150
כבוד מעלת האדמור הרב אמנון יצחק שליטא היו פסק שאסור ללכת עם פאה נוכרית אל רק מטפחת לבנה גם לאשכנזים וגם לספרדים ובבדאי שגם לחבדניקיות וכן ההלכה
משה07.02.17
149
מעניין אותי מאוד אם סיפור כזה היה מפורסם על אחד מרבני הליטאים או הספרדים? יש לכתב היתר הלכתי לפרסם כך על רב בישראל? ועוד שטויות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד08.06.16
148
"חתן וכלה נכנסו פעם ל'יחידות' לפני חתונתם, וביקשו ברכה. הם הוסיפו לבקש שהרבי יהיה המסדר קידושין (במשך מספר שנים לאחר תחילת הנשיאות, הרבי היה מסדר קידושין בחופות החסידים, לאלו שעמדו בתנאים מסויים שהציב). הרבי פנה אל הכלה ושאל האם תלבש פאה נכרית אחרי החתונה, שכן כידוע הרבי הקפיד על כך גם באותם ימים שה
חיים07.06.16
בואו נראה את כל החבדנקיות אם הם יסכימו ללבוש את הפאות שהיה פעם...........
א08.06.16
ראה בירחון התורני "המאור" שיו"ל בארה"ב בחודש שבט תשי"ג, לפני כשישים שנה: "נתייסדו כאן הרבה בעלי מקצוע מאחינו בני ישראל, לעיבוד פאות נכריות בשביל בנות ישראל הכשרות. היהודים בעלי מקצוע הזה, הינם ברובם ג"כ מהגרים שבאו לכאן בשנים האחרונות והתעסקו במקצועם הזה גם באירופה, וכי על כן הינם מומחים בעיבוד הפאו
אבנר09.06.16
147
בזמן שצועק על אדם מבוגר לצאת מעזרת נשים לו כנראה מותר מה שאסור לאחרים
רחלי06.06.16
146
הרב אשכנזי בסך הכל נראה משוחח עם אחד היושבים ברכב....
יהושע סופר09.06.16
145
יתביש כל מיש מעיזלדבר נגד הרב. הוא אדם צדיק!!! שוםהטרדת נשים ושום כלום. בסה"כ רוצה לקיים את הוראות הרבי! ומי שלא נאה לו שיעוף מהכפר
מכפר חב"ד06.06.16
144
ברור לכל שדרכו של הרב אינה דרך השם. השם ירחב אם הוא רוצה שכולם ילכו עם המטפחות שהיום חבדניקיות הולכות איתן הוא פשוט מחטיא הרבים וחטאו ישא. ה' יצילנו מאנשים כאלה. נשים שהולכות עם פיאות היום זה לא כמו פעם.. זה ממש נשים שמחפשות שיסתכלו עליהן.. לא כמו אותן נשים חסודות שהולכות עם מטפחת.
יוסף06.06.16
דעת הרבי היתה שחובה ללבוש פאה, וזה הרב מסביר לנשים בכפר חב"ד בדרכי נועם. וזה לא משנה מה אשה רוצה, תכלס' כל אשה רוצה להיות יפה וזה טבע האשה.
גד06.06.16
143
הם כל הזמן מטיפים לילדים, ולכל באי עולם באשר הם, כי הרבי הוא "המשיח לעולם ועד", איך הוא יבוא לאחר כל מה שנאמר לעיל ומה עשו אימותינו הקדושות והטהורות ללא, הפיאהלה', יותר נוח לו שנשות חב"ד יתיפייפו לעיני כל עם הפיאה למרות שהיא נשואה, כנראה שכך המשיח יחיש את בואו, "אשרי המאמין"
משיח, מחר06.06.16
אמותנו הקדושות לבשו רעלה גדולה ולא היתה בעיה של גילוי הראש, אולם במטפחות של ימינו יש בעיה גדולה כפי שכותב הרבי זצ"ל בעצמו.
מנדי06.06.16
142
להיראות ספק לא נשואה-חייב!!!
משהיא שכואב לה 06.06.16
הפנויות והנשואות התלבשו בדיוק אותו דבר. לא היה שום הבדל בין נשואה לפנויה, ולא צריך להיות הבדל כלשהו ע"פ ההלכה. אם יש לך תורה אחרת, ואת רוצה להיות רפורמית, בבקשה
דן06.06.16
141
נושא המחלוקת בנושא הפאות עוד מימי הבאבא סאלי שהגיב בחריפות נגד חבישת פיאות אמר הבאבא סאלי שאלו הנשים שחובשות פאה מכינות את חומר בעירה לעולם הבא ,נכון שיש מנשות משפחת אביחצירא שחובשות פאה אך הצדיק יצא לפני שנים כנגד חבישת פאות צודק הרב אשכנזי יש להסיר את החרפה מה גם שכלות רבות רוכשות פאות באלפי דולרי
יוגיל06.06.16
יוגיל, שימחת יהודים. מתוק שלי, איך הצלחת לא להבין שהרב 'מעיר' על מטפחות?! איך הבנת שהוא אומר להוריד פאה ולשים מטפחת כשבכתבות כבר חודשים כתוב הפוך להוריד מטפחת ולשים פאה?! אתה גורם לי להניח שהבעלים של המטפחות לא יודעים לקרוא. אתה אנאלפבית, חזור למערה. אגב, אשתי עם מטפחת כבר 13 שנה, ואני עדיין יודע לק
קורא בעברית06.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
יעקב06.06.16
140
שנה לא ירחמו עליך בכלל אתה רשע מרושע הופך את ההלכה למשה מסיני הקב''ה יעקר אותך מן העולם לפני הזריחה אמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן לקלל חובשי פאה מול היכל ספר תורה פתוח הקב''ה יאדה אתכם מהעולם אמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
מכל הלב אמן06.06.16
139
אין לך חביב לפני הקב''ה מהצניעות (פסיקתא רבה מה)
חבד=היפך06.06.16
כפי שהסביר הרבי זצ"ל, השו"ע פסק שצריך לכסות את הראש, ולא כתב עם מה, ולכן אם חובשים "חצי כיסוי" או שלושת רבעי, הרי זה היפך השו"ע, ואיסור דאורייתא, ונגד הצניעות. ואם מכסים את הראש בפאה יפה, אין בזה שום פסול, והשיער כולו מכוסה
דוד כהן06.06.16
כל גדולי ומאורי ישראל בכל הדורות כולל הרבי מחב"ד הרבי "המשיח" נגד הפאות שהולכות איתם לצערי ולצערם של כלל ישראל הם לא הפאות להם התכוון הרבי! אילו פאות של פריצות המגרות את היצרים אפילו יותר משיער רגיל, לכן אוי לה לאישה ההולכת עם פאה מסוג זה. לגבי "הרב " של כפר חב"ד , מה לעשות בכל דור ישנם מדומיינים וב
יוסי בכר06.06.16
אם היית קצת קורא את דברי הרבי, היית מבין היטב על איזה פאות הוא דיבר. לדעת הרבי, יש לבחור את הפאה היפה ביותר, כדי שכל הנשים האחרות יראו ויכסו גם בפאה. "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שע
זלצמן06.06.16
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
ישראל מאיר06.06.16
חחחח חחח באמת חשבת שמישהו ישב לקרוא את כל זה. אבל לפחות צחקתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב06.06.16
138
האשה הייתה לבושה ללא גרביים עם חצאית מיני ועם שיער חצי גלוי. אשה כזו לפי ההלכה צריכה להתגרש!! אשה שמגלה את שערה זה עילה לגירושין. כל הכבוד לרב! יאריך ימים על ממלכתו
שמוליק05.06.16
137
זה בסדר עוד מעט כל ׳הצדיקים׳ מכפר חב״ד שמגיבים כאן יעלמו בעקבות הוראה של הרבי החדש שלהם. אל תגידו לא ידענו השלב הבא הוא האינטרנט והסמארטפונים. אוי צדיקים אל תגידו לא ידענו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אירן זה כאן 05.06.16
136
סוף סוף מישהו עושה קצת סדר ומנסים כבר לתפוס אותו על כל פרט כאילו הוא פסק בנזיפתו על האשה תתבגרו
סדר בבלגן09.06.16
135
יש הרבה דברים שאומרים על הרב. והוא באמת הגזים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד בכפר08.06.16
134
הרב מקובל ואהוב על רוב תושבי כפר חב"ד, הרב לא מנגד למטפחות, הרב נאבק על הצניעות וערכים בכפר חב"ד. אישה שמחליטה ללכת עם מטפחת חייבת ללכת על ההידורים של הרב עובדיה.
תושב כפר חב"ד06.06.16
אולי הקולות הגדולות שלו, חצי ראש מגולה... כמו אשתו
דוד06.06.16
תחזור בך שוטה ככה לא מדברים על הרב עובדיה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודו07.06.16
זאת המציאות, תתמודד
דוד08.06.16
מ ו ת ר לגלות טפח משערות מהראש. ו א ס ו ר ללבוש פאה נוכריה. אולי לא הבנת את ההלכה ????
תמה08.06.16
הגר"ע יוסף התיר בדיעבד גילוי אצבע אחת, כמובא בילקוט יוסף שובע שמחות, וכתב שם את טעמו - שטפח הוא איסור דאורייתא, ופחות מטפח אסור מדרבנן, וממילא אם רוב טפח מכוסה, אין בזה איסור, ולכן יש להתיר אצבע אחת ומשהו (שיהיה מגולה פחות משיעור שתי אצבעות). ויותר מזה לא התיר! ואפילו על דברי מהר"ם אלש-קר, שהתיר שע
חנן08.06.16
תתפלא. עיין בתגובות סביבות 200.
החפץ בעילום שמו19.06.16
133
מתנהג כאחד הפושטים מהשכונה
דניאל06.06.16
132
שפל המדרגה, אני יגיד לכם מה אומר הרב מוצפי שליט"א: "היום יבוא משיח ויקמו האמהות הקדשות, איך נקבל אותם עם הפאות הללו..., כל אישה תברח מהבושה מפניהם", אני חושב שמי שיש לו שכל והוא הגון וישר, יקבל את הדברים
שי ב06.06.16
מרוב הקשקושים שהוא כותב. מה שבטוח, המשיח לא יקפיד על נשים שמתקשטות כפי דרך האשה להתקשט ולהתנאות. אבל הוא יקפיד בהחלט על נשים שלא מכסות את הראש כמו שצריך, והשיער מבצבץ מכל הכיוונים
יאיר06.06.16
131
מי שמסתובב בקראון הייטס רואה איך שחלק מהנשים החבדיות מסתובבת בלבוש שקוף קצר צמוד ולא צנוע בכלל. אלו שלבשו מטפחת והרב העיר להם נראה לי שהמטפחת לא כיסתה אפילו חצי מהראש ולכן הרב העיר להם אני בטוח שאם הם היו מתלבשות בצניעות עם מטפחת שמכסה את כל השערות הרב לא היה מעיר להם. ויכול להיות שבגלל שזה לא צנוע
Brooklyn 06.06.16
שיודיע שאין איסור ללכת עם מטפחת שלמה. מה הטירוף שלו במלחמה נגד מטפחות ? גם על שרה אמרנו היה צועק?. היא לא הלכה עם פאה.
אני08.06.16
שרה לא הלכה עם מטפחת, ולפי גמרא ושו"ע ורמב"ם, ההולכת עם מטפחת חובה לגרשה! כיום זה הותר, בדיעבד, כי כך נהגו, והרב של הכפר מנסה להסביר בדרכי נועם שלפי דעת הרבי חובה ללבוש פאה כיון שהיא מכסה הרבה יותר ממטפחת (בבחירה בין בדיעבד לבדיעבד).
אבשלום09.06.16
130
לשים סמרטוט על הראש כמו נבערי שס ובעלי התשובה זה בורות
aaa06.06.16
129
אישה שמתחצפת לרב ובניגוד להוראות הרבי הולכת כך ברחובה של עיר מסתמא גם בבית היא חצופה... עדינות הנפש ממנה והלאה.
shlomo05.06.16
128
מעניין מה היה עושה אם: שרה אמנו ורבקה ורחל ולאה וכל בנות ישראל (עד לדור של לפני הגזירה של הצר הרוסי שלא ללכת במטפחת שאז נאלצו בעל כרחם ללכת בפאה) היו הולכות בכפר חב"ד האם גם עליהם היה צועק? והרי כולם הלכו במטפחות!!!!! ורוצים סוגיא לעיון? הנה: אחד הפוסקים(מפני כבוד העלמתי שמו אך הבקיאים ידעו) מביא
הבירור האחרון05.06.16
שרה אמנו ורבקה ורחל ולאה כיסו את ראשן ברדיד כראוי. כבר נפסק בשו"ע ורמב"ם שההולכת במטפחת צריך לגרשה ואין לה כתובה. התירו היום בדיעבד את המטפחת, וכן את הפאה לפני כ-500 שנה, לאחר שכבר נהגו בזה. בבחירה בין פאה למטפחת, כתבו גדולי הדור שפאה עדיפה. ממילא כשאתה מביא ראיה משרה ולאה אתה פשוט מגוחך ומצחיק מאו
קרליץ07.06.16
127
ולכן צריך לאכוף זאת בכל מחיר, ויפה עושה הרב אשכנזי שליט"א.
נחמן05.06.16
אין שום הבדל בין הפיאות של היום לשיער של האשה .מטפחת זה הצניעות וכך הלכו אימותינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני06.06.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
משה הלוי06.06.16
גם את הצדעיים.. איפה בדיוק אישה מכסה ככה שיער היום מלבד עם פאה ?
עע06.06.16
126
כמו בהרבה קהילות חרדיות כיום, זה לא סוד שיש לצערנו קבוצה קטנה ורועשת של שבבניקים-יות. כך שצריך לקחת הכל בפרופורציות הנכונות.
אלי'05.06.16
מקשקשים בזנב עלובי הנפש שכל חייהם מסתכמים בכף ידם בסמרטפון. מחרחרי ריב ומדון. עלובים.
א.ל.05.06.16
נגד רב הכפר, הוא באמת מיעוט עלוב נפש של אנשים פורקי עול שאין להם קשר לחב"ד.
אכן06.06.16
125
סוף סוף רב שלא חת מאיש ובושה וחרפה לאתר כיכר השבת שמעיז לפצות את פיו על רבנים בושה שכל כתב עלוב נפש שלא פותח ספר , פוער את פיו על רבנים
חיים05.06.16
124
כל שני וחמישי אסון הכלבגלל הפאות
אבי05.06.16
(אגב, אתה טועה. רוב האסונות הם מחוץ לחב"ד, ב"ה)
אסי06.06.16
123
יש קבוצה של נשים (שהם כבר לא בגדר חבד״דממציאות דברים על הרב בבקשה לקחת את הדברים שלהם בערבון מובל
חנה05.06.16
122
על החמורות שהולכות עם פאה נכרית
יצחק05.06.16
ויש כבוד הוא לא הגיע לעפר רגליו של הרבי מחבד
שי05.06.16
אני מוחא !
א.ה.ח.25.10.16
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
יוסף חיים06.06.16
121
כמה משלמים לכם על כתבות נגד חב''ד?
חצ'קלה בוי בוי05.06.16
120
הרב עושה את תפקידו עד הסוף אשרי הכפר שזכה לו
יצחק כפר חב''ד29.07.18
119
שכדאי לך לשאול את הרב שלך ולפעול לפי זה!!כי מה שהרב פוסק משמיים פוסקים!ואין פה זה כן וזה לא,אלא כל אחד ודרכו הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה08.06.16
118
נכון שהראש הערבי חושב שצניעות של אישה הוא כדי שלא יגרום מכשול לאחרים אבל הרי ביהדות צניעות היא כשל צניעות של ספר תורה שמלבישים פרוכת ההכי יפה שאפשר וכמו צניעות של מלך ומלכה שרק רואי פני המלך זוכים לראות אותם. ולכן מתלבשים כמלכים הבגדים ההכי מכובדים שאפשר. אלא שצריך להזהר שלא יהיה מושך וצעקני אבל אם
יצחקי06.06.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נדפקת?06.06.16
שמוכיחה שאתה בכלל לא מטומטם
חכם באשי06.06.16
עושה צחוק מההלכה בגלל זה הנשים שלכם נראות כאחת הפרוצות
אאא06.06.16
ממציא, אלא מה שהתורה קבעה. לכסות את הראש.
חשין06.06.16
למד את הסוגיה בראשונים כתוב מפורש שהטעם היחיד לכיסוי ראש הוא רק משום פריצות של גברים, וזה נורא ואיום שאתה כותב דברי הלכה בלי לדעת את הא ב' בסוגיה הזאת. והפאות שהיתרו כל גדולי אשכנזים אם רק ורק אלו שלפני מאה שנה אלו דברי הרב אלישיב, ולכן היום אין פאה אחת מותרת..
יהודי 07.06.16
כותבים "שנה" ולא "שנא". והפאות התירו אותם כבר לפני 500 שנה, ומראה הפאות לפני 500 שנה היה בדיוק כמו היום, כפי שהדבר מתואר בספרי השו"ת. ומי שרוצה לסתור זאת, צריך להביא ראיה ולא סתם לכתוב דברים שאין להם מקור
יעקב ישראל07.06.16
עיקר הטעם מובא בגמ' בעירובין (דף ק:), "עשר קללות נתקללה חוה, ואחת מהם עטופה כאבל", ופירש רש"י "בושה לצאת בראשה פרוע". הרי שזו קללה ותו לא, ולא ציווי מחמת שהשיער יש בו פריצות. מפתיע גם לראות מה שכתב הגאון רבי יוסף חיים, ה"בן איש חי", בעירובין שם, בספרו "בן יהוידע": "כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל [פ
יעקב ישראל07.06.16
לשון של "פריצות" בנוגע לכיסוי השיער, הכוונה בזה היא שלאחר שהצטוו נשות ישראל לכסות ראשן בגלל גזירת הכתוב, ממילא זאת שאינה נוהגת כמו כולן הרי היא פורצת גדר. ולכן גם בעניינים של דת יהודית שאינם אלא מנהג, מצינו לשונות כאלה. ששם בוודאי אין זה "טעם התורה" כי התורה לא ציוותה על כך.
הנ"ל07.06.16
וצוחק מי שצוחק אחרון שנגיע למעלה
אלי06.06.16
117
להיראות פנויה-חייב! עולם הפוך.
משהיא שכואב לה 06.06.16
ואין שום מצווה כזו. כשממציאים הלכות, שנשואה צריכה להיראות נשואה, שוכחים את ההלכות הפסוקות בשו"ע, שנשואה צריכה לכסות את הראש שלה כמו שצריך, ולא למחצה ולשליש עם מטפחת.
למדן06.06.16
"מראית עין" תלמד ותדע.
יהושע06.06.16
שיחשבו שהיא עושה עבירה. אין קשר למראה של פנויה. אל תראה כאן לכולם את העובדה שאתה לא יודע ללמוד
למדן06.06.16
בענין איסור מראית עין אודות פאה
משה06.06.16
בשו"ת יביע אומר (חלק ה' שם) בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ומכיון שאין שום היכר בין פאות אלו לשערות הטבעיות, הא ודאי שיש לחשוש בהן משום מראית העין, שיחשבו אותן לפרוצות ההולכות בגילוי שערות ראשן ברה"ר". עכ"ל. ומאידך בשו"ת יביע אומר (חלק ט' יו"ד סי' י' הנ"ל) בענין היתר גילוח במכונה, כתב הרב וזה
המעיין07.06.16
116
תואילו בטובכים להוכיח הילכתית שפאה נוכרית מותרת ותתחילו למצוא אתמ הפוסקים שמתירים להזכירכם הלכה כרבים תתחילו מהגמרא הזוהר ראשונים ואחרונים
המצליף 06.06.16
115
שאנחנו במדינת חוק וזה נקרא הטרדה מילולית מצחיק הרב שחושב שהוא שריף בטקסס
דוד06.06.16
114
מי שמסתובב בקראון הייטס רואה איך שחלק מהנשים החבדיות מסתובבת בלבוש שקוף קצר צמוד ולא צנוע בכלל. אלו שלבשו מטפחת והרב העיר להם נראה לי שהמטפחת לא כיסתה אפילו חצי מהראש ולכן הרב העיר להם אני בטוח שאם הם היו מתלבשות בצניעות עם מטפחת שמכסה את כל השערות הרב לא היה מעיר להם. ויכול להיות שבגלל שזה לא צנוע
Brooklyn 06.06.16
113
המתקשטת בחוץ ומדליקה לב אנשים ומביאה אותם להרהר אחריה עונשה גדול מאוד. ארחות צדיקים שער הגאוה.
פאה=היפך06.06.16
למרות שכתב הפלא יועץ "צריכה האשה ליזהר בזהירות יתירה שלא להכשיל את האחרים... תיזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים, ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה", עם זאת כתב בערך "יופי" בזה"ל: "וכן חיובא רמיא על האשה שתתקשט לבעלה בהיותה עמו לבדה בבית יותר מכשהיא יוצאת החוצה אל העין, במקום שיש אנשים, יותר טוב שלא תתקשט כל
מזכיר06.06.16
112
הרבי נפטר והוא לא משיח תפנימו
משה 05.06.16
חוץ מזה שרוב חב"ד שייכים לזרם ה"שפוי" שמתייחס לרבי זצ"ל כמו שצריך
ניר05.06.16
111
עושים פיל מזבוב! אשכנזיות מותר להן לחבוש פאה נקודה! די כבר!
אברהם05.06.16
המנהג ללבוש פאה החל בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש זצ"ל כתב: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נ
נפתלי05.06.16
110
כל הכבוד לרב על העקביות והנחישות ושם פס על כולם תלך מחיל אל חיל יישר כח ומי שלא נוח לו שיעוף מהכפר
מענדי05.06.16
109
מי שהולכת עם פאה תשרף בגהנם ואף רב מגדולי ישראל היתירו פאה יש פירצה בהלכה לפני הרבה שנים והפאה היתה סחבות לא הפאה שהיום זה כאילו עם שיער רגיל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמול05.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
אפרים05.06.16
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף). ב. הגאון רבי משה אסרליש (הרמ"א) זצ"ל, גדול פוסקי אשכנז, בספרו "דרכי משה" (אורח חיים סי' ש"ג ס"ק ו'). ג. הגאון רבי מרדכי יפה זצ"ל, תלמידו המובהק של הרמ"א, בספרו "לבוש התכלת" (א
המסביר לצרחן05.06.16
אתה יודע טוב מאוד שפאה זה דבר אסור רק קשה לך להתגבר על הנסיות
אלי06.06.16
לראות את כל הפוסקים המתירים, ולהמשיך לקשקש "אתה יודע טוב מאוד שפאה זה אסור", זה משהו רפואי שצריך טיפול מעמיק. גש בהקדם.
עוזי06.06.16
108
השם ירחם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ממ...05.06.16
הפוסקים הראשונים והעיקריים שכתבו בספריהם לאסור לבישת פאה, הלא הם "באר שבע" והגאון יעב"ץ וסיעתם, אסרו גם לבישת מטפחת והצריכו רדיד עליה, כמבואר בדברי מהר"י קצנלנבוגן שהביאו הב"ש, וזה לשונו שם: "אע"פ שמכוסה במטפחת דעביד ביחוד לכיסוי השיער, וגם הוא כיסוי מעליא שהוא מכסה לגמרי השערות, אפי' הכי לא סגי, מש
לוי06.06.16
107
זה לא רב, זה יכול להיות אולי שרברב, רק שלא יבוא בקהל יראי השם. בזיון כזה עוד לא קרה בהיסטוריה של עם ישראל!!!! בוש והיכלם לך שרברב מסכן!!!
משה05.06.16
הקפיץ אותך? הפיאה? כל הפוסקים האשכנזים פסקו פיאה. האורך לא לרצונך? גם הרב מוחה בפניהן על זה. אז מה מפריע לך? שיש לו יותר יראת שמים מכל הרבנים המעונבים שמרוב כבוד שרוחשים לעצמם נעדרים את היכולת הבסיסית להרים ישבנם ובכך מניחים להפקרות להשתולל? לאצבטוח ש"קהל יראי ה'" יהיה תואר הולם עבורכם...
יצחק05.06.16
106
הרב פועל בנחישות לטובת הכפר ותושביו. מסירותו גדולה והוא לקח עצמו לטפל בבעית הצניעות כי אף אחד לא הסכים לטפל בה. אשריו ואשרי חלקו על עמידתו כחומה בצורה למען טובת אנשי הכפר בגשמיות וברוחניות!
דמגוגיה זולה!05.06.16
105
דבר אחד בטוח צריך לגרש וזה את הרב הזה מהכפר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל05.06.16
104
מדובר כנראה באנשים שלא מעונינים לקבל את הקו שהולך ע"פ רבותיו ופסיקותיהם. כל בעלי הלשון שמוסרים את המודעות האלה הם אלה שלא מעוניינים לחזק את גדרי הצניעות.
ארנסט 05.06.16
103
יש לי הרגשה שחוץ ממטפחת הייתה גם חצאית מיני מג'ינס, גרביים קצרות חולצה צמודה ואולי אפילו מרפקים גלויים??!!?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפר חבדית05.06.16
102
להעביר את הרב ל770 בארצות הברית ולאפשר לנשות חבד לכבוש מה שהם רוצות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק06.06.16
101
כל הלכה הזוייה שיוצאת מבית היוצר של 770 החבדניקים המשובטים יכשירו אותה ב150 טעמים עם טירוף בעיניים
יודע 06.06.16
ראה לדוגמא מה שכתב פוסק הדור מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצ
משה06.06.16
100
חילוני בלבוש דתי חולני בלבוש דתי חמור בלי דעת, שהשם ישלח לכם רפו"ש!!
ספרדי טהו ר06.06.16
"חכם , מה הוא" (בדיוק את מה שהוא בעצמו) ! - את זה הוא "אומר"! חב"ד ב"ה גדולה וענקית כל אחד יוכל למצוא בעצמו את הראשי תיבות המתאימות הדיוק לו! זה בסדר: חכם, מה הוא (!) אומר ! רשע, מה הוא (!) אומר !
מרדכי22.02.17
הרי אתה רשע מרושע!
לוי יצחק06.06.16
99
יישר כוח לרב שיהיה הצלחה גדולה
דוד06.06.16
בדיחה עלובה....
יואל07.06.16
98
רציתם לעשות בכפר חב''ד מה בא לכם והנה יעלה ויבוא הרב אשכנזי שליט''א ומחזיר את חילוני כפר חב''ד בתשובה מתוך אהבת ישראל וקירוב לבבות כדרכו של הרבי בסיעו של ימי ליפשיץ ומחיצה קטנה בבית מנחם בהקפות שניות לקירוב הלבבות בנים ובנות כדרכם של חסידים ואנשי מעשיהו עם המשפיע הפולני טייב וגישין גוחס
חילונים חבדניק06.06.16
97
אדון יחיאל פריד,תכתוב בדחיפות מכתב סליחה מחילה וכפרה,לאוהל של הרבי,על דברי הבלע העלובים שכיוונת לקודש הקודשים, אם אין לך את המספר,תכניס לספר קודש בצירוף שם אמך, מה שחשוב תעשה את מיד!!! שחלילה אש הקודש לא תאחוז בך,סכנת נפשות מיד!!! והוא רחום יכפר עוון!!! ויתמו חטאים,ולא חוטאים. (נשלח באמצעות כיכר הש
יצחק06.06.16
96
יחי המלך
משה 05.06.16
תתכונן חמודי
המוכיח בשער05.06.16
95
פורקי עול מובילים קמפיין נבזי נגד הרב. לא במקרה בחרו באתר שלכם תוך ניצול הבורות של חלק מקוראיו בענייניה הפנימיים של חבד. אשרי הרב שמוסר נפשו לרווחת תושבי הכפר ולביצור יראת שמים ולימוד תורה.
שקר וכזב05.06.16
94
חומר למחשבה
בלש גשש05.06.16
וגם מי זה היה, ומה הוא עשה, ממש בשורה אחת עם מרנן המשגיחים......... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד טרבלסקי05.06.16
93
אין לכם על מה להילחם? שתחבוש האשה כובע, פיאה, מטפחת, תשים בלון על הראש, קן יונים, סמרטוטי רצפה או שיראין של משי. זה פשוט לא עניינכם. שיפסיקו הרבנים להסתכל על היום בנשים.
hush05.06.16
ומי שמאמין לזה, צריך טיפול בעצמו
יצחק06.06.16
92
לכן אני לא יכול להגיד מילה רעה עליהם.... חב"ד בשבילי הכי טובים בעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 05.06.16
91
הרי כל הרבנים כולל הרבי מחבד יסכימו שעם פאות בלונדיניות ארוכות זה חוסר צניעות מזעזע. ובכלל, זו חוצפה לאלץ אישה לא לעשות משהו שרוב רבני היהדות בעדו. תגישו תלונה במשטרה ודחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי05.06.16
פאות בצבע בלונד אסורות? ומה יעשו אותן נשים שנולדו עם צבע בלונד, ילכו לצבוע אותו כדי להיות יהודיות כשרות? מילא ארוך ובולט, יש לאסור. אבל בלונד? לגבי שאר הקשקושים שכתבת, הרב לא הכריח אף אחת, אלא הסביר בנועם שכך היא דעת הרבי וזהו תקנון הכפר.
מיכאל06.06.16
90
אני תושב הכפר. הוא מזלזל בכל מה שקבע אביו הרב ע"ה. אין לו שום מורשת לא יידע בהלכה ובוודאי שאינו יודע להתנהג עם אנשים, האחים שלו הרבה יותר מתאימים לרבנות ממנו מכל בחינה שהיא. טוב יעשו פרנסי הכפר אם ירחיבו את הרבנות לקבוצת רבנים בהם בני הרב המנוח אשר ממשיכים בדרכו ומכבדים אותו, בשונה מהבן הזה שאין לו
יוסף05.06.16
89
אישה שהולכת עם פעה נוכרית רח"ל , בעלה צריך לגרשה !!!!!!!!! זה איסור גמור !!!!!!!!
===06.06.16
מעניין, איזה פוסק אמר שצריך לגרשה?
ת"ח06.06.16
88
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.06.16
87
הרב לאורך כל הדרך הולך בדרך האמת נצמד לשולחן הערוך והרב יצליח בדרכו. רובו ככולו של תושבי הכפר עם הרב. הוא לא צריך לחשוש מכמה אנשים שמכפישים את שמו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.06.16
86
שהוא שומר על כפר חב"ד שתשאר כפר חרדי, ולא פרוץ! אני בתור תושב, גאה בו ומחזק את ידיו
כפר חבדי06.06.16
85
לא ניתנו תכשיטים לאשה אלא שתתקשט בם בביתה בלבד. מדרש תנחומא וישלח פרק ה
פאה=היפך06.06.16
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
פאה הידור מצווה06.06.16
84
יחד עם המגמה של הרב שנשים לט תלכנה עם מטפחת ישנה בכפר מגמה הולכת וגוברת של קבוצות תמיכה של צניעות. פאניות שעושות הנחה לפיאות צנועות. אני אישית מכירה נשים שקיצרו פאה שעלתה כמה עשרות אלפים. שימו חב שבכל הכנסים של נשי חבד מביאים סיפורים של נשים שהתחזקו בצניעות אז למה? למה ככה בערב מתן תורה לכתוב? למה?
.05.06.16
אלא רק הנהגה טובה וזה הכל. שהרי כמו בכל לבוש, שאסור שיהיה בולט ויוצא דופן, גם הפאות אסור להן לבלוט ולהיות יוצאות דופן. כאשר כל הנשים בכפ"ח הולכות עם פאות ארוכות, אין בזה שום דבר יוצא דופן ולכן זה היתר גמור. אני כותב זאת כדי שידעו מה ההלכה, ולא יוציאו לעז על נשים צדקניות.
שלום06.06.16
יש משהו במב שאתה אומר אבל לא מדוייק.. אם הרבה נשים בכפר תלכנה עם חצאיות קצרות וצמודות או חולצות פתוחות אז זה יהפך לצנוע ללכת ככה? חומר למחשבה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.06.06.16
חצאית קצרה שמגלה את הברך, זה איסור דאורייתא, בלי קשר לבולט או יוצא דופן. פאה ארוכה כל האיסור שלה הוא מחמת שזה בולט, ממילא אם זה לא בולט וכולן הולכות כך, אין שום איסור.
שלום06.06.16
אולי כבודו שכח צניעות מהי!!!
משה06.06.16
ולהיות יוצאת דופן. לדוגמא, נשות השאלים שנראות כמו ערביות ומושכות תשומת לב מכל הסביבה.
יאיר06.06.16
83
לצערי כל אלה שמגנים על הרב פוחדים מהשם הרב שיצא לו ולכפר חבד. הסיפורים אמיתיים וזה הפך לשיחת היום בכפר. אין יום שאין מקרה. יודעת ממקור ראשון שהרב אמר לאישה שהיא ממש לא פורקת עול ובתמימות ישבה ליד ביתה עם מטפחת שבעלה יכול לגרש אותה. ויודעת על עוד שחטאם היחיד שהיו עם מטפחת כשיצאו לרגע לקחת ילד מהגן ו
תושבת הכפר05.06.16
וסיפורי הסבתא שלך חוזרים על עצמם שוב ושוב. כל תושבי הכפר יודעים שאלה הזיות ודמיונות, לא יעזור לך שום דבר.
תושב הכפר06.06.16
82
שניראות כמו בובת ברבי, ומתחת לפאה היא מקומטת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור05.06.16
ודעת הרבי היתה שצריך לנהוג כמו השו"ע ולא לגלות שום שערה, קל וחומר לא חצי ראש כפי שרואים נשים היום שמכסות עם מטפחת. וזה ברור ופשוט. אנשים ריקים כמוך, רואים את זה מהזווית שלהם
גבריאל05.06.16
81
חשוב להבהיר לכל המגיבים שהשכל הוא לא ממש בנמצא אצלם כמה דברים: 1.רוב ככל הכתבה הזאת היא קשקוש אחד גדול וסילוף המציאות הרב החדש של הכפר הוא מתנה וצריך להודות לה' ששלח אותו לנקות את הלכלוך הכ"כ גדול שהצטבר בשנים האחרונות דווקא במקום שאמור להיות הכי טהור שיש, והלוואי שהבעיה היתה מסתכמת ב"כיסויי הראש" ש
ש.ב.ע.05.06.16
80
מציין שאשתי הייתה עם מטפחת על כל השיער בצניעות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה05.06.16
ראה דברי רבותינו, ובראשם הרבי זצוק"ל: ◄ מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור ה
יהונתן05.06.16
79
אשריך!!הרב עושה את העבודה הכי טובה שצריך לעשות לכפר! !הגיע הזמן שמישהו יסיר את הכפפות ויטפל בכל הצעירות שגרות בכפר רק בגלל ההורים שלהם ולא בגלל שהם חבדניקיות! כולם יודעים ומכירים את מי שמנסה להשמיץ את הרב בכפר כהראה הוא מפחד שיסלקו אותו...אין על הרב אשכנזי!ושכיכר השבת יחשבו פעמיים בבקשה לפני שהם מוצ
כפחית05.06.16
78
רק חילול ה עושים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין על עם ישראל05.06.16
וכמובן מבלי להתייחס לסיפורי בדים והזיות שכתובים כאן למעלה, פרי מוחו הקודח של מאן דהו.
עם ישראל06.06.16
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב הכפר05.06.16
76
הרב עושה עבודת קודש!!! מוכרחים לשפר את רמת הצניעות...ואין אף אחת שמוכנה לעשות את העבודה ה'שחורה'...ב"ה רואים תוצאות מבורכות בשטח.
תושבת הכפר05.06.16
75
מתפקידו הוא חודר לפרטיות ומאיים ומסכסך בין בני זוג להחזירו מהר לטבריה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 05.06.16
74
כמה שהרב צודק זו האמת של התורה ישר כח גדול לרב יבורך מהשמים
בני05.06.16
הרב הזה בכלל לא צודק! וחוץ מזה אם הוא כ"כ מקפיד על צניעות אסור לו בכלל להסתכל על נשים!
אביגיל~!05.06.16
73
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
תושב הכפר06.06.16
72
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום06.06.16
71
היא לא רוצה אותו ומפיצה עליו שמועות שקריותוממציאים שהוא אמר, ופשוט שקר וכזב לא היה ולא נברא. הרסו את חייו לחינם. כשיש מלחמה היא מפיצה עליו שקרים כדי להרוס אותו וגרמה לו המון הפסדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שדכנית06.06.16
70
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה05.06.16
כי אברהם אבינו בעקרון חבש חמור, וגם באירופה היו נוסעים בעגלות, כך בציורים. זה שהטכנולוגיה מאפשרת להשיג כיסוי מושלם, במחירצאפשרי יחסית, ושהוא גם יפה ואישה שמחה לכסות שיער - זה דבר שצריך לברך עליו. לא רק לנסות להצדיק את מה שאתה תקוע איתו
יצחק06.06.16
אם מדובר בציירת עם מטפחת, ברור שהיא לא תצייר דמויות יותר יפות ממנה
צפריר06.06.16
עם מטפחת פאה זו המצאה של ערב רב שמעכב הגאולה
די לצביעות06.06.16
המטפחת של היום, זה לא הכיסוי המלא שהיה נהוג בעבר, שלא ראו אפילו שערה אחת. הפאה היא פיתרון מעולה כיום, כשרוב הנשים לא מכסות. אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן
דוד אבוטבול06.06.16
69
להיות חבדניק זה לא רק לזפזפ בcol, לטוס בכל הזדמנות לניו יורק. ולקום מאוחר בשבת... רבי זה לא רק כדי לכתוב לו, לבכות לו , לזעוק לו כשאנחנו נבהלים כי: מחכים בקוצר רוח לתוצאות ביופסיה, או שהילד אושפז, או הלכה הפרנסה. רבי זה לשמוע בקולו ללא עוררין. לא מגיע לרבי שנשים תלכנה בצורה כזו בכפר ויזהמו את אוויר
משה ר. 05.06.16
68
הרב מאיר גרינימן תלמידו של החזון איש כותב בספרו "דינים והנהגות" שהחזון איש אמר בפירוש שפאה יותר טוב ממטפחת וכידוע הוא אדם אמין וישר. הבנות של הרב קנייבסקי הולכות עם פאה. מי שרוצה להסתכל בנשים תמיד ימצא אותן. ולכן כל ההמולה והתעמולה של כל מיני צדיקים במרכאות אינו אלא חירחורי ריב. וכיו&quo
פיאנית05.06.16
67
רב לא צריך להעיר שאשתו תעשה את זה...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי05.06.16
66
הוא פשוט הורס לנו את הכפר. מהרגע שהוא הגיע אין שקט, מריבות, הלשנות, מהומות, מרדך יומיומי -יומיומי אחרי נשים. הגיע הזמן לשים לזה סוף ולהביא רב נורמלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושבת הכפר05.06.16
עדיף מאשר להמציא על הרב עלילות ולפרסם ברבים, לא?
מנדי06.06.16
65
בשמחחחחחחחה... הייתי עושה זאת - שלא ייגש לנשים במקום זאת עליו לפנות לגברים
חבדני"ק 06.06.16
64
לינץ. זה מכלוף מחרחר ריב. מי שלא איתו אז הוא נגדו. דרכו של רשע.
זה לא רשע 06.06.16
63
שרוצים להשליט את דעתם בכוח כמסורת מפלגת ש''ס
שר הכיכר06.06.16
62
יש לפטרו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שניאור 05.06.16
הפוסל במומו פוסל...
נעים06.06.16
כולם והרב מפריע לך? תגובות כמו שלך מראות שכנראה שהרב נגע שם בנקודה שמזמן הגיע הזמן לפתוח אותה.ברוך השם שמישהו העיז
יצחק06.06.16
61
כשכל מיני רבנים שלטשו עיניים למשרה (כולל אחי הרב ומשפחותיהם) יבינו שהענין סגור הרוחות יירגעו.
מנדי ש.05.06.16
60
מדובר במקרים קיצוניים של פורקי ופורקות עול תורה שמקומם הטבעי לא בכפר חבד. אל תתנו להם. לנצל את חוסר ההיכרות שלכם את פרטי האנשים ומהות המצב. אחד שיודע!
כנסו05.06.16
59
אנשים התחרפנו על כל הראש לא משעמם בכפר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך05.06.16
58
כששומעים שרב "אורב" לנשים לצעוק עליהם כביכול על צניעות לא פלא שאח"כ שומעים על רבנים שעושים מעשים חמורים. אני לא יתפלא לשמוע על "הרב" אשכנזי בהמשך...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים05.06.16
ופלא על חמור כמוך שלא מברר את הדברים, ומאמין לכל קשקוש כביכול הרב "אורב לנשים"
מנדי05.06.16
57
לא יאומן שככה אתר "חרדי" מאמין לשקרים שספרו להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי כהו05.06.16
56
משהו אצלו משובש
אני05.06.16
55
רב נחמד, בכלל לא כזה מאיים. סביר להניח שכל המתנגדים והמלעיזים עליו טרם טעמו טעם רב אמיתי. הלאה מכאן! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי05.06.16
54
אביו לא הוריש לו חכמה ופיקחות לדאבון כל בני הכפר ובטפשותו הוא גורם הרבה נזק לא רק בתחומי הצניעות
חיים05.06.16
53
יש לנקות את הארץ מכל סימני עבודה זרה כולל תמונות רבי משיח עולם ועד, ספרים וכתבי קודש שמופיע בהם יחי אדוננו רבנו.. סכנה לכל יושבי ארץ הקודש
עבד ה׳05.06.16
אין שום איסור הלכתי בזה שאומרים על הרבי משיח, וכמובן אין קשר לעבודה זרה. על זה נאמר "אין בור ירא חטא, ולא עם הארץ חסיד" כשאתה עם הארץ, אתה לא יכול להיות חסיד. ואגב, אני נגד המשיחיסטים
חיים06.06.16
52
תתבייש .עוצר נשים נוהגות באמצע הרחוב מה נסגר איתו.צריך לנדות רב כזה אסור שימשיך בתפקידו .עדיף שיפרוש מרצון מאשר בבזיון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם מנדל05.06.16
שאלה יותר קשה...
חח06.06.16
51
מה זתומרת להרוג אותו??שם לב מה אומר????????הגיע לרמה מפחידה שאנשים אבדו צלם אנוש!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה06.06.16
זה ידוע ומפורסם. אין להם יראת שמים, אין להם כלום.
יהודי06.06.16
50
כיכר השבת, הפסיקו לבזות את עצמכם ולהעלות כאלו המצאות
יהודי05.06.16
49
הזהר בכבודם של תלמידי חכמים וכו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון05.06.16
48
לרב אין משהו נגד מטפחת אלא נגד הנשים ששמות חצי מטפחת והחצי השני נשאר מגולה אשר לכן הרבי אסר את המטפחות מחוץ לבית. המצב כיום שהנשים ששמות מטפחות הן המודרניות שלא איכפת להן מה אומרת ההלכה בשאר נושאים...
יעבץ05.06.16
47
האם הרב תיקן כבר את כל בעיות הצניעות של נשות הכפר בפרט ונשות חבד בכלל שניטפל למטפחות?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חניכה של בית רבקה05.06.16
ולכן זו הבעיה הכי גדולה. כך כתב מוהרא"ש זצוק"ל בחוברת "אשה צנועה": "והנה הנשים הצדקניות עושות תגלחת לגמרי, עד שבכלל אין להן שערות, ויש מביניהן שהולכות רק עם מטפחת. אבל ישנן נשים המתביישות לילך במטפחת על התגלחת, ולהן התירו פאה נכרית. וזה שייך גם לנשים מעדות המזרח, כמובא בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"
ישראל05.06.16
46
זה כפר חסידי עם כללים. לך למקום אחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם05.06.16
45
חבדניקית שהולכת עם מטפחת ברחוב היא לא חבדניקית!! כי היא מתנהגת הפוך ממה שהרבי ציוה ולכן אין לה מה לעשות בכפר חבד עדיף שתגור בישוב אחר! זה פשוט. ולא צריך לחכות שרב הכפר יצטרך לעשות אכיפה בדבר שהוא כ"כ עקרוני וברור בחב"ד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא06.06.16
44
"מבלי להיכנס לסיבות שמנעו עד עתה את ההנהגה של דברים מסויימים בבתי אנ"ש, בלבושים ובחינוך הבנים, רצוני להדגיש לכן שוב, שמהיום ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק"ע. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'. הובא גם בליקוטי שיחות חלק כ"ג עמ' שמ"
דוד05.06.16
43
אני מתבוננת ומשתהה - לאן היגענו? לכפר שלנו יש בעל בית וזה הרבי. מי שבוחר להתגורר בכפר שלנו חייב לציית להוראות הרב. נקודה. מי שרוצה חופשיות רשאי לעבור לכל עיר אחרת ולעשות כרצונו. זה הכפר של הרבי נקודה.
גלית05.06.16
42
הרב הוא איש מדהים עדין ואצילי שעוזר לתושבים גם בעינינים פרטיים.סהכ עושה מה שאפחד לא רוצה לעשות.הוא עושה את זה בכבוד ולא בצעקות בכלל.כל הכבוד לו!! והלואי והמראה של הכפר ישתנה כבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפחית נואשת05.06.16
41
בטמבל עם קבלות!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james05.06.16
40
הצניעות האמיתית זה מטפחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שונאת זיוף05.06.16
מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הג
ישעיה05.06.16
וכן כל הרבניות חבשו פיאה שרואים במפורש פיאה... ולא הפיאות שנראות שיער..וכן הרבנים שמתירים פיאה.. אני בטוחה שאם הם היו רואים את הפיאות ה"מהממות" שיש היום ואת מה שעשו מהן הם היו אוסרים על המקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת06.06.16
יפה או עם תכשיטים יפים כמו כן אף א' לא יכולה להגיד שאסור ללכת עם פאה יפה. ברור שכמו בכל דבר יש גם בפאה הצורה הפרובוקטיבית שמזה יש לשמור בכל מקרה גם בבגדים ובתכשיטים. יש מאות פוסקים (לא מהיום! מדובר על מאות שנים) גדולי ישראל ספרדים ואשכנזים שמתירים פאה. יש לציין שהפוסק הראשון שמתיר את לבישת הפאה וכל
אסתי06.06.16
39
הפרחחים של הכפר מוכרים לכם שטויות ואתם קונים... הרב אשכנזי עושה עבודת קודש, וכמו לכל דבר טוב יש לו התנגדות מצד הקליפה ומצד היצר הרע... אני מוחה על ביזוי כבוד הרב! הרב אשכנזי אשריך ואשרי חלקך!!! רוב מוחץ של תושבי הכפר איתך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקא05.06.16
38
מאבק צניעות נגד מטפחות???? פאות זה הכיסוי הכי לא צנוע שיש!!! כשהרבי מילובביץ הורה פאה הוא בטח לא התכוון לפאות המהממות והמושכות שיש היום וכל כך כיף להסתכל עליהן..נראה יותר מדהים משיער אמיתי ודינלחכימא ברמיזא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתי05.06.16
יהיה מה שיהיה מי שחושב שמטפחת זה יותר צנוע תועה. בחיים לא יהיה כזה מצב שמטפחת (אלא אם לובשים אותה כמו ערבים, ותנסו לספר לי בדיחות שיש נשים שלובשות את זה ככה.. במקרה הטוב אלו הטליבאן) תכסה את כל הראש בניגוד לפיאה ש..כן מכסה את כל הראש.
אחד05.06.16
רק עם פאה זקנה בת 70 נראת כמו בת 16
Nestol42005.06.16
נראית כמו בת 16? למה, היא צריכה להיות מכוערת בכוונה? ככה בילה מסתכל עליה ולא על מישהי אחרת ש"נראית לו בת 16" כמו המגיב. מי שמקלים בטפח שיער נראה - שיישבו בשקט ולא יצעקו. זה שהקלתם על עצמכם זו לא סיבה לנפנף בזה. כל הפובקים האשכנזים סברו וסבורים שפיאה זה הכי לכתחילה והכי מהודר. כמובן שראוי שפאה תהיה
יצחק05.06.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
מאיר סגל06.06.16
37
בושה לכתבה החד צדדית והרגודה שכתובה בסגנון זול ומציגה רק את האשפה של הכפר ולא את אנש שתומכים בכבוד הרב. מי שלא מתאים לו יש ממול עוד כמה ישובים שלא יעירו להם... בכפר של הרבי יש כללים על פי האדמור מחבד שמינה מרא דאתרא שהרב אשכנזי ברא כרעא דאבוה.. ומי שלא טוב לו..יום טוב לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
בני ברקי05.06.16
36
הרס שלום בית- זה דאורייתא. וכל זה עבור מה? למנוע מאשה ללכת עם מטפחת, שזה טוב יותר מפאה?????? לא משנה הגישה שלו. יש ליהודים שולחן ערוך. אז איך הוא מבטל דאורייתא עבור מנהג חסידי פנימי? מה גם, שהמנהג הזה הוא בדיעבד? הרי הרבי לא התיר את הפאות של היום.
איילה05.06.16
ואין קשר לכיסוי ראש, שזו הבעיה הקטנה אצלן. והוא לא הרס שלום בית אלא העיר להן בעדינות.
חפץ חיים05.06.16
בסך הכל העיר והאיר בנועם ובחסד. זה שאתה מוציא שם רע (ומזדהה בשם איילה), לא אומר שזה נכון. זה בסך הכל קשקוש. והרבי התיר את הפאות של היום, ושל אתמול, ולא מדובר במנהג חסידי פנימי אלא בשו"ע פשוט. ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה
אייל06.06.16
35
מהרגע הראשון שהוא התמנה במקום אביו, היה ברור לכולם שזה האיש הלא נכון במקום הלא נכון. כדאי לו להתעשת מהר מאד ולהבין שהוא גורם נזק לעצמו.
יעקב05.06.16
מתי פתחת ספר כלשהו לאחרונה?
חנן05.06.16
34
כל הכבוד לחבד אני לא רוצה לדבר מילה עליהם הם הכי טובים בעולם כל מקום שאני פונה הם נמצאים ועוזרים
שלום05.06.16
33
הוא לא ראוי להיקרא רב .נבזה .שפל .ורע רוח. גס.וגלמוד מבחינה רוחנית בושה וחרפה ואני חרדי לא חילוני.תשמרו על החיים היפים שלכם אנשי כפר חב"ד ותוקיעו את הנבילה מקירבכם בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי05.06.16
פותח ג'ורה על רב בישראל מבלי להכיר ומבלי לשמוע שני צדדים, רק ע"פ רכילות זולה. גועל נפש מרוכז, זה מה שאתה.
דן06.06.16
32
מה שאמר יחיאל פריד שיזהר מאוד משחק באש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף05.06.16
31
אתה את המכה שלך תקבל בקרוב! אתה משחק באש! הרבי מליובאוויטש התערב בכבודם של הרבנים בחב"ד באופן אישי ובמיוחד של רב הכפר! שמור על עצמך!
חוצפן05.06.16
30
חבורת פורצי גדר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד05.06.16
29
חיים אבני כתב יקר. לך תרשום כתבות בסגנון הזה בטורים של 'הארץ'. פשוט אשכרה נראה שאתה מנסה לחכות אותם ברכלנות המגעילה שלך! אתה לא בוחל בשום דרך להשטין ולקטרג על יהודי-רב ירא שמים גדול שרוצה להסדיר את צניעות ומראה התושבים החרדיים שגרים בישובו. כנראה אתה איזה ספרדי מאפן שנפגע מזה שרב אוסר ללכת עם מטפח
שמעון05.06.16
בן אדם מוחה על פאה, וחבדניק מאיים עליו שיצא נגדו בפייסבוק... על הרס הצביון החסידי... פאה-חסידי?!?נו חסידי?¿????¿ ואי ואי ואי, לאיפה החבד האלה הגיעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד טרבלסקי05.06.16
הבנת הנקרא, א' ב'.
עובדתי06.06.16
28
וואלה.
charedy before05.06.16
כך כתב הגאון רבי שלמה אליעזר שיק זצ"ל, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר "שיחות מוהרא"ש" חלק ט': "אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף
אברהם06.06.16
27
היה רבי מלובאויץ ונגמר מה שנשאר ממנו זה גל עצמות תפנימו הוא מת!: (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחיאל פריד05.06.16
עובדיה אני מוחה יש הלכה אל ח"ו לדבר כך
ח"ן לדבר על הצד06.06.16
חתיכת הדיוט משוקץ
שי05.06.16
ולא ראוי לתגובה
הזוי06.06.16
אולם אתה הולך לבלות הרבה שנים בגיהנום, בגלל כמה מילים שכתבת כאן. בגיהנום יהיה לך הרבה זמן לחשוב, האם זה היה שווה או לא.
זלמן06.06.16
הרב שככה דיברת ...צדיקים במיתתם קרויים חיים
dindin2105.06.16
רשעים בחייהם קרויים מתים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד טרבלסקי05.06.16
ממך בשטויות אלו? ויחד עם זאת, בעת הבחירות המפורסמות בסוף שנות השמונים, כשאחד מהם יצא כנגד הרבי (שאגב דאג שיתאחדו כולם ולאגודה היו 5 מנדטים יותר) - הוא אמר בעצמו "אני יודע שאני משחק באש" , ואכן עד מהרה היה לו מקרה של אבל פתאומי במשפחה. הייתי במקומך הופך עולמות בטלפונים לנסות למחוק תגובתך המבישה בטרם
יצחק05.06.16
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף05.06.16
25
ואילו הוא טיפש ועם הארץ. לכן אביו מעולם לא ירד לרמות האלו אביו הסביר פנים לאנשים ולא דרס ודרך על אנשים! הרב הזה הצעיר - שהוא רב רק מתוקף היותו בן של אביו ולא משום סיבה אחרת - מהווה ביעה גדולה לכפר. הוא מחריב את כל מה שבנה אביו.
חיים05.06.16
אנשים ששמו תמונות עם נשותיהם בפרופיל (קבוצה של שיעור שנתקיים בעבודה). מבלי לומר מילה לרעה על הרב אשכנזי האב, המציאות שנוצרה בכפר דרשה תיקון וב"ה שיש מי שהרים את הכפפה. לטמבלים שמגיבים "פיאה זה צנוע?!" : אתם לא קולטים שיש פסקים שונים? זה כמו שיבוא אשכנזי ויגיד לכם "פחחחח הספרדים האלה שמים לי דג עם רו
יצחק06.06.16
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
מסעוד06.06.16
אלא גם רוב הפוסקים הספרדיים, שהתירו פאה: מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחנ
א.06.06.16
מה בדיוק גרם לך לכתוב את הקשקוש הזה? לא נראה שאתה דובר אמת.
מבקש אמת06.06.16
24
אני בתור תושב הכפר שנים רבות . שמעתי את אביו הגה''ח הרב מרדכי שמואל זצ''ל אשכנזי . זועק וכואב את מצב הצניעות של חלק מצעירי הכפר . ואמר שמגיע לחנות המכולת כואב לו מאוד מאוד נושא הצניעות והבטא במילים חריפות ביותר . וניכר עליו שהיה לו קשה במרום גילו לטפל ולרדת לנושא . וב''ה זכה בנו וממשיך דרכו בזמן קצר
יצחק כפר חב''ד05.06.16
היא שיא הצניעות . יותר לא צנוע לדבר עם אשה
חוי05.06.16
וכמובן שגם בשמים נפסק כמותו. וכך כתב הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רב ואב"ד דכפר חב"ד, במכתב מיוחד שפירסם: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק
לוי יצחק06.06.16
23
כל מי שאומר שפאה יותר צנוע ממטפחת הרי זה היצר הרע הכי צבוע שיכול להיות והכי קשה להם לחזור בתשובה. הרבי דיבר בארצות הברית שהיה בושה ללכת במטפחת והיה סיכון שנשים מחמת הבושה יורידו את המטפחת ובפאה הסיכון קטן בהרבה מזה לקחו ועיוותו את דבריו אנשים המעדיפים עקום על פני ישר בגלל תאוות לבם. ולא עדיף שהרב
גל05.06.16
הרבי דיבר לנשות חב"ד בכל העולם, וציווה עליהן ללבוש דוקא פאה, בלי קשר לארצות הברית ובלי קשר ל"הורדת המטפחת לגמרי". וזה פשוט למי שקורא את דבריו הברורים, ולא מנסה לעקם. ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אש
דניאל06.06.16
22
א' הרבי אמר ללכת עם פאות לכן זה מה שצריך לעשות! ומי שלא נוח לא שילך מהכפר של הרבי!!! ב' הדברים בטוח נופחו לחלוטין וסולפו בצורה מזעזעת!!! מעניין מה המניע שעומד מאחורי הכתבה הזאת...
77005.06.16
הרבי לא אמר ללכת עם פאות כמו של היום!! רוב הנשים שהולכות עם פאות אי אפשר לדעת בכלל שזאת פאה! !!! ובדרך גם לובשות חצאיות מיני צמודות ועם נעלי עקב שאי אפשר לפספס...אז תפסיקו להפיל את זה על הרבי כי הוא מתהפך בקבר בגללכם! !!וכולם יודעים את האמת!!! החרדיות עם הפאות יותר מושכות מחילוניות! !!! (נשלח באמצ
חיים בשקר!!!05.06.16
וכמובן אל תעשה סלט עם נעלי עקב ודברים לא קשורים בכלל, ואל תוציא לעז על כל נשות חב"ד שאתה לא מכיר אותן כלל. ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל
נחמיה06.06.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
משה06.06.16
21
אשריכם שאתם שמות מטפחות.👏👏👏 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.06.16
20
רב חולה נפש /רב חובל '
אלי05.06.16
19
לדעתי צריך להוריד את הרב מכיסאו עוד הערב בושה וחרפה לעם ישראל שיש אנשים כאלו היום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי המום05.06.16
אולם קולנוע לפני הקרנת סרט ג'יימס בונד
אין להן בושה?06.06.16
להבא נדאג לכער את כולן
שרה06.06.16
MEDICALLY SPEAKING HE MUST HAVE BRAIN TUMOR OR BRAIN CANCER,HE MUST GO AS SOON AS POSSIBLE TO HAVE HIS BRAIN SCANNED! RABBI,CHECK YOUR SICK BRAIN.
DR DOOLITLE06.06.16
"מבחינה רפואית הוא בטח גידול במוח או סרטן המוח, הוא חייב ללכת ברגע ניתן לקבל מוחו סרוק!"
חחחחחחחחח06.06.16
ואי עזרת נשים נראה כמו בית עמלקיות
חחחחחחחחחחחחח06.06.16
ישבת כמו רשע מרושע ושטפת את העיניים במשך שעות, אחר כך ישבת כמו משועמם להשמיץ אותן כאן ולקרוא להן עמלקיות. אתה העמלק הראשי בכל הסיפור הזה
שרה06.06.16
18
פשוט שזה שקר, זה חבורה של בעלי תאוה, פורקי עול שהם אינם דתיים, אז לא מתאים שסוף סוף יש רב ציני בכפר אס הם ממציאים שטויות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם05.06.16
17
הרבי חי וקים והמלים שאמר גרשון פריד שיזהר מאוד גרשון פריד אמר מלים חמורות ודאי יתן את הדין חוצפן גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף05.06.16
אחרי שרואה איך חסידיו השוטים מתנהגים
אני05.06.16
16
בכםר חבד גרים מספר קטן יחסית של תושבים וכולם מעודכנים בדיוק בנעשה. מה עניינו של האתר כיכר השבת לדחוך את האף תדיר בנעשה בכפר?? ועוד בכותרת ראשית. כאילו כל הארץ צריכה עכשיו להתגייס לטפל בנושא. זה לא מכהד אתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתמהה05.06.16
15
הצדיק נפטר וישנה מציאות של מטפחות לדעת כל הפוסקים!!! כולל האשכנזים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרבי מליובאביטש זצוק"ל05.06.16
14
בשילוב של שכרון כח מביא לתוצאות הזויות. אל דאגה תושבים יקרים, הוא ממשיך לחפור לעצמו את הבור שאליו הוא ייפול בהמשך. כל מי שרואה את עצמו כמתאים לרבנות בכפר (ולא מכוח היותו יתום) שיתחיל לאסוף תמיכה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי05.06.16
13
משהו בכתיבת המדעה מאוד מזלזל כלפי הרב!!הוא צדיקקק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה05.06.16
12
שירבו כמוך בישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב05.06.16
11
חצוף מחוצף עוכר ישראל בן גרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור05.06.16
שילטי גאונות...
כרם06.06.16
10
אם היה הרב עובדיה חי היה מגרש את הרב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל05.06.16
וכי כפר חב"ד הינו מפלגת ש"ס או שמא מענין החינוך התורני??!!
דב"ש, ירושלים05.06.16
9
ממש בושה שככה מתנהגים ממש חילול ה' ....בא לי לבכות שקראתי את זה ....הרבה רבנים יצאו נגד פאות ואמרו להחליף למטפחות גם מרן הרב עובדיה יוסף אמר אז מי אתה שתבוא ותגיד שלא ועוד להטריד אישה נשואה בכלל כיסוי ראש...ה' ירחם לאן הגענו לאן??....היו נשים שחבשו פאה ולא זכו להיפקד והלכו למרן והוא פשוט בכה ובכה ו
אנונימי05.06.16
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
מנדי06.06.16
8
והפעם זה הוצאת שם רע!!!!!!!!!!!!!!!
חצ'קלה בוי בוי05.06.16
זה לשון הרע מנופח בהוצאת שם רע
אאא05.06.16
7
מטפחות זה צנוע ביותר, אך אפשר להסירן מהראש בקלות. לפני 20 שנה כל חבד הלכו עם פאות באורך עד הכתף. הרב צריך להילחם על לבישת פאות! כמו כן, על האורך!! לצערינו חבד היום ירדו ממה שהם היו פעם. חבל! צריך להילחם על זה! לרבי מלוובביץ צריך להיות נוח לבוא לכפר חב"ד ולראות חבדניקים בכלל!! כל אחת צריכה להתלבש בצו
חבד05.06.16
החצאית צריכה לכסות את הברך, וזו ההלכה. הפאות אסור להן לבלוט ולהיות יוצאות דופן (כמו בכל לבוש). כאשר כל הנשים בכפ"ח הולכות עם פאות ארוכות, אין בזה שום דבר יוצא דופן ולכן זה היתר גמור.
מ. מצליח06.06.16
6
מי שלא טוב לו יום טוב לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב כפר חבד05.06.16
5
האדם שמונה לתפקיד הרב, ללא בדיקה, פועל בצורה חולנית, מדבר זמן רב עם נשים וגוער בהם ברחוב, אורב ליד בתיהם. ועל רקע סיפורי המשגיח מירושלים, צריך לבדוק היטב אם אין קופה של שרצים מאחוריו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי עבר את הגבול ואת כל הקווים האדומי05.06.16
חחחחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית05.06.16
4
אני שואל באמת .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודע05.06.16
עדיף שתלכנה עם מטפחות מאשר הפאות הארוכות שהן לובשות.. פשוט בושה שככה הן נראות.
חני05.06.16
כי אם כולן הולכות כך, אז אין כאן שום דבר יוצא דופן. אבל מטפחת, שגורמת גילוי שערות, לזה אין שום היתר בשום צורה.
א.06.06.16
אבל פאה זה מותר לפי רוב הפוסקים, וגם האוסרים רובם אסרו מדרבנן ובדורות קודמים מטעמים שלא שייכים כיום. לכן פאה הכי מהודר והכי צנוע. למרות שזה מוסיף יופי.
מסביר06.06.16
3
חולי נפש מגעילים... אשקיהם שהם מזכים את הרבים המצוות. אבל הגיע הזמן שיזכו אותם ב''מבצע מטפחת''... כל מי שחזר בתשובה - חיפש את אלוקים כל מי שהגיע לחב''ד חיפש היתרים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד טרבלסקי05.06.16
ראה מה שכתב מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב
בנימין06.06.16
במה שאתה כותב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נהוראי06.06.16
2
עקום טיפש רשע אני לא יודע במה לכנות את מאיר אשכני אבל דבר אחד בטוח רב הוא בטוח שלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 05.06.16
1
התנהג תמיד לדבר כל דבריך בנחת לכל אדם ובכל עת ובזה תנצל מן הכעס שהיא מידה רעה להחטיא בני אדם.
רפאל05.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24