כיכר השבת

סערת איסור המטפחות בכפר חב"ד

רבני חב"ד נגד פסק הרב אשכנזי: "לא צריך לגרש את האישה"

חובה על הבעל לגרש את אשתו אם היא חובשת מטפחת ולא פאה? רבנים בכירים בחב"ד מתייחסים לסערת הרב אשכנזי וקובעים: "אפשר לשכנע, לא צריך להגיע עד לגירושין בגלל וויכוח כזה" (חרדים)

324
יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת | א' בסיון | 07.06.16
הרב מאיר אשכנזי. לאישה המצולמת אין כל קשר לכתבה
הרב מאיר אשכנזי. לאישה המצולמת אין כל קשר לכתבה (צילום: חיים טוויטו, נתי שוחט - פלאש 90)

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מאבקו של רבו החדש של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי נגד נשים שחובשות מטפחות בתחומי הכפר ועל רקע העדויות לפיהן הרב אמר לנשים שמתגוררות בכפר במספר מקרים כי בעליהן חייבים לגרש אותן, מסתבר כי רבנים בכירים בחסידות חב"ד לא מסכימים עם פסק ההלכה של הרב אשכנזי.

הרב זאב דב סלונים, רב מרכז ירושלים וחבר בית דין רבני חב"ד בישראל אמר השבוע כי "אומנם הרבי ציווה לחבוש פאה, אם אישה מתעקשת על מטפחת צריך לדבר איתה וכל מקרה לגופו. אבל," מדגיש הרב, "בוודאי שלא מגרשים על כזה דבר, שלום בית זה הדבר החשוב ביותר. אי אפשר לומר לגבר 'תגרש את אישתך' בגלל שהיא חובשת מטפחת".

הרב משה הבלין, חבר בית דין רבני חב"ד, רבה הראשי האשכנזי של קריית גת ורבה הזמני של העיר שדרות אמר במענה לשאלה שנשאל בנושא כי "חס ושלום לגרש אישה בגלל שכל רצונה לחבוש מטפחת".

באשר לדבריו של הרב מאיר אשכנזי, אומר הרב הבלין כי "באמת צריך לבדוק מה הוא אומר, לפי ההלכה אם היא מכסה בשני כיסויים אין בעיה של צניעות. כל מה שהרבי מליובאוויטש ציווה שעל האישה לחבוש פאה - זה רק בגלל שזה יותר מהודר. הרבי עצמו התיר לאשת אחד מחסידיו הגדולים לחבוש מטפחת בתנאי שהכיסוי הוא כפול ומכוסה לגמרי".

הרב אליהו יוחנן גוראריה, חבר בית הדין של רבני חב"ד ורבה הראשי האשכנזי של חולון, הסכים אמנם כי "אישה שהולכת לפי מנהגי חב"ד חייבת לחבוש אך ורק פאה ולא מטפחת", וש"אין מקום כלל להתיר לאישה לחבוש מטפחת", אולם הדגיש כי "אי אפשר לגרש אשה בגלל כזה דבר, צריך לשכנע אותה עד שתסכים".

הרב מאיר אהרון, ראש בית הוראה וראש כולל "אור יעקב" ברחובות, גם הוא מחסידות חב"ד, אומר דברים דומים: "הציווי של הרבי הוא לחבוש פאה בגלל שבמטפחת יש בעיה של חוסר צניעות, אולם לא צריך להגיע עד גירושין בגלל זה".

באשר לדבריו של רב כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי כי בעל צריך לגרש את אשתו בגלל שהיא חובשת מטפחת, אומר הרב אהרון: "זה לא מקובל שאומרים כזה דבר. לא צריך להגיע לגירושין בגלל וויכוח כזה", אולם מדגיש כי "צריך לדבר ולשכנע את האישה שתעשה כמו שהרבי ציווה - לחבוש פאה".

הרב יוסף שמחה גינזבורג, רב היישוב עומר ומורה הוראה בדרום הארץ, הסביר את ההיגיון מאחורי ההוראה לחבוש פאה: "על ידי מטפחת תמיד יכול להתגלות חלק מהשיער בראש, ולכן צריך לחבוש פאה. אם אשה מתעקשת מטפחת זה בעייתי". באשר לדבריו של הרב אשכנזי שטוען כי צריך לגרש אישה שמתעקשת לחבוש מטפחת, אומר הרב גינזבורג "לא שמענו על דבר כזה בחיים שצריך לגרש אישה בגלל זה".

לדבריו: "אפילו אישה שלא מאנ"ש (אנשי שלומינו. י.ג.) לא צריך לגרש אם היא רוצה לחבוש מטפחת, יש מספיק נשים צנועות מאוד שחובשות רק מטפחות".

כזכור, כפי שפורסם ב"כיכר השבת" בתחילת השבוע, עדויות של תושבים ותושבות בכפר חב"ד מצביעות על כך שהרב מאיר אשכנזי ארב לנשים בכפר והורה להן שבעליהן צריכים לגרש אותן בשל העובדה שהן חובשות מטפחות".

תושב בכפר ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי יש פחד רב מהרב בכפר, ולכן לא כולם מעזים לדבר על הנושא. לדבריו, "בפעם הבאה שהרב יצעק על אשתי ויגיד לה שאני חייב לגרש אותה, לא יהיה מנוס, אנחנו נהיה חייבים לפנות למשטרה ולהתלונן על הטרדה חמורה", התושב סיפר כי בינתיים פנו הוא וכמה מחבריו ללשכת שר הדתות בתלונה על הדברים שאומר הרב לנשות הקהילה.

יצויין, כי אמנם חבישת פאה נוכרית היא הוראה של האדמו"ר מחב"ד, אך כפי שניתן להבין מדברי הרבנים, רבני הקהילות בחסידות אינם נוהגים לבצע אכיפה הכוללת ניסיונות חוזרים ונשנים לקיום שיחת הבהרה עם הנשים באופן בלתי אמצעי.

הרב מאיר אשכנזי סרב להגיב לפניות "כיכר השבת" ומסר כי מדובר ב"חצאי אמיתות".

תוכן שאסור לפספס
324 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
128
שקרן
ללא שם20.02.20
127
שהיא נשואה ומטפחת מראה ואילו פאה אוליי אפילו יותר מושך ונראית רווקה
מנחם13.06.16
הנחות היסוד שלך מוטעות לחלוטין, התורה ציוותה עלינו לכסות את הראש כ"גזירת הכתוב" ללא טעם, כך מובא בספר "מאורי אור" (לפני כ-300 שנה, תלמידו של הערוך לנר) ועוד ספרים, כך משמע מרש"י כתובות דף ע"ב, ועוד. התורה לא כתבה טעם, ולכן גם אם היינו דורשים טעמא דקרא, אין כאן מה לדרוש ואין מה לחייב ולפסוק הלכות (כפ
יהודה14.06.16
126
מה שקורה היום בעולם החרדי בנושא הפאות גובל בפריצות ממש הפאות מאות מפוארות והנשים מאבדות את כל הצניעות יותר יפות מהשיער שלהן אולי עדיף שילכו בלי הבבא סאלי אמר כי אישה שרוצה להיות יפה עם פאה משם יתחילו לשרוף אותה בגיהנום הרב עובדיה אמר כי בחור שדורש פאה בשידוכים לא להתחתן איתו כי אין לו יראת שמים כל ג
שלמה13.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדיר
י. אבוחצירא14.06.16
ולכן זה לא משנה אם פאה יותר יפה מהשיער הטבעי או פחות יפה. אין אשה אלא ליופי. הצניעות האמיתית היא כיסוי ראש מלא, ללא שערות יוצאות חוץ.
יוסף חיים14.06.16

הצגת כל התגובות

125
לעניות דעתי הפרות המדוברות הן של קאסטם .. זה פאות משיער אמיתי ולעתים מתבלבלים בינם לבין שיער אמיתי . בנוסף שיש בהן שביל קרקפת שנראה כמו שיער אמיתי !! והעלות שלהם כל כך יקרה !!! אלפי שקלים! ! מטפחת הרבה יותר צנועה! רואים שהאישה נשואה עם פאה אפשר להתבלבל אז איפה הצניעות פה ? הרבי דיבר על פאה משיער נו
מיכל13.06.16
פאה עולה אלפי שקלים ומטפחת יותר זולה אז לכן היא יותר צנועה? או בגלל שיש שביל קרקפת ונראה יפה וטוב את רוצה לאסור את זה? לפי הרבי צריך לבחור את הפאה היפה ביותר! "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות ג
אליהו14.06.16
124
לא חובה פאה ולא נעליים בטח ובטח לא הפאות של היום שיתביש לעצמו והפאות שלהם ישרפו אותן בעצמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין13.06.16
אין שום הבדל
201614.06.16
123
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
נתנאל09.06.16
כבר שנים שאני מחפש מי שיביא את כל הדברים והמקורות כהוייתן, כנגד כל החצופים מתנגדי הפאה. האוהבים להוציא לעז על כלל ישראל הקדושים והטהורים יישר כח!!
מוטי13.06.16
122
האימהות הקדושות לא הלכו עם פאה אלא עם כיסוי ראש. כיסוי הראש חייב לכסות את כל השיער,אבל גם אם קצת שיער מבצבץ אין בכך איסור. וכל אחד ילך לפי מנהג אבותיו והלכות רבותיו...אלו ואלו דברי אלהים חיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המאמין09.06.16
כי בגמרא, וברמב"ם, ושו"ע, כתוב שהיוצאת עם מטפחת צריך לגרשה וגם אין לה כתובה. רק בדורות האחרונים החלו ללבוש מטפחות שמכסות טפח ומגלות טפחיים. ואז רוב הפוסקים התירו את עצם לבישת המטפחת, כי כך המנהג, והעיקר שהראש יהיה מכוסה, ושני פוסקים התירו בדיעבד גדול גילוי של "שתי אצבעות". ילקוט יוסף התיר בקושי אצב
ישי09.06.16
121
שאלו אחד אחד!!!!! כולם אמרו שזה שקר גס ורק רצו להשמיץ את הרב!!!
אין עלינו09.06.16
120
מאיר אשכנזי אתה בושה ליהדות מתאים לך ליהיות כומר מה שבטוח אתה משיחיסת מערב רב
הרב אמנון13.06.16
וככה גם תרגיש יותר טוב בעולם הזה, ולא תאבד את העולם הבא שלך עם ביזוי רבנים וצדיקים?
דסי14.06.16
119
שולחן ערוך של בעל התניא פוסק שהתורה אינה ירושה, כמדומה אורח חיים סימן נה'
אליהו13.06.16
נראה שאצלך כן
פיר14.06.16
118
זה כדי שלא יראו כלום מהשיער, אז מה עם פאת סרט? שרואים את השיער הקדמי בכוונה כדי שיראה טבעי יותר? והיום יש נשים שמרימות לאחור את הפוני שלהם כדי שיסתיר את קדמת הפאה, בכוונה כדי שיחשבו שאין לה פאה כלל!!! לאן עוד נגיע? לזה בוודאי הרבי היה מתנגד!!
רות13.06.16
וגם פוני לאחור. זה לא משנה מה חושבים, מה שמשנה זה השיער הגלוי שהוא אסור.
חסיד14.06.16
117
כל החובשת פאה נם באף חזיר ןאיה חסרת טעם
izhak12.06.16
116
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
ששון10.06.16
"עוד זאת אומר בעניי, ידוע שתמיד רציתי להשיב רבים מעוון, ולפעמים ברוך ה' עלתה לי כהוגן, רצוני גם בזה אי"ה אחר פטירתי מהעולם הזה השפל לגנזי מרומים, והיינו כן, מי שיצטרך לישועה ורפואה לו או לזולתו, ילך על קברי ויעשה כזה... שאלך לאבותי הקדושים שהם יעוררו רחמים לישועה ורפואה. אבל בתנאי כפול שהמדובר או זו
בנימין10.06.16
"ומה שכתב [הגר"ע יוסף] שהרבה בנות הסירו הפאה, הנה לא מספיק שיחזרו איזה בנות, והעיקר הוא נשי הרבנים הראשיים, ונשי הרבנים והדיינים אשכנזים וספרדים בארץ ובחו"ל, ושום אחד לא חזר בו, כי הם יודעים שיש גדולי הפוסקים אדירים וגם חסידים גדולים, ועם כל זה התירו. ובפרט שאני הצעיר עומד להליץ בעד רוב העולם המתירי
מסעוד10.06.16
115
לאן הגענו.. שעל מטפחת צנועה עושים כזה בלאגן. ומה עם הפאות הארוכות עד המותן צבועות בצבעי בלונד משיער טבעי, שמושכות את העיניים הרבה יותר משיער רגיל, קל וחומר ממטפחת...??
חסוי08.06.16
רוב הנשים לא כך. אלא אורך סביר ונורמלי. וכל עוד זה נורמלי ולא בולט בין כל הנשים בסביבה, זה מותר. הבלונד, הוא צבע שככה נולדים איתו, ובוודאי אין בו שום בעיה. זה שהוא יפה, זה לא סיבה לאסור אותו. הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני העליון, ומגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד: "פאה נכרית קדוש
אסף09.06.16
114
אמר שמי שלובשת פאה גהנום גדול מצפה לה. מחטיאי הרבים הרב אשכנזי עם כל הכבוד ואין כבוד לאחר כמוך אתה תהיה הראשון בגהנום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי גאה 08.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדיר
א. אבוחצירא09.06.16
113
אשה שהולכת בכפר חב"ד עם מטפחת ברה"ר רח"ל עוברת על דת יהודית כיוון שאין לה 2 כיסויים תיקון עזרא. אמנם אין מגרשין ע"ז אך זוהי פריצת גדר "ופרץ גדר ישכנו כו' " רח"ל ופשיטא שבנדו"ד יש להתריע בה שיגרשנה.
איינער08.06.16
112
מרן הרב עובדיה זצ"ל שלא נדבר מה הוא דיבר על פאה הבבא סאלי אמר שאישה עם פאה תשרף בגיהנם אלו דברי מר"ן הרב אליהו זצ"ל על פאה נכרית http://www.harav.org/Tor גם מי שמתיר פאה נכרית בדורנו אינם אלא רבני חב"ד ומי שמתיר מתיר רק לאשכנזיות וגם זה פאה קצוצה שלא מגיעה עד הכתף ולא ז
אסור פאה07.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
א. אבוחצירא08.06.16
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
יצחק08.06.16
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
פאה הידור מצוה08.06.16
מרן הרב עובדיה דיבר בשיעורו ביזדים שאסור ללא פשרות ואף אמר שבחור שמתעקש על פאה והבחורה רטצה כסוי ראש הוא כמו דואג האדומי שהתורה שלו מן השפה ולחוץ ואמר שאמרתי שלא תתחתן איתו כל אותם אלא שמפיצים שמועות שרבנים היתרו שקר וכזב ולא עוד אלא כמה בחורים נפלו רק בגלל פאה נכרית שזה מגרה את היצר הרע אז איפה הצנ
ישראל13.06.16
כל מה שהרב עובדיה דיבר בשיעורו ביזדים, היה לקהל הרחב, כדי לאיים על הציבור ולמנוע סחף. לכן גם דיבר קשה. בפועל הוא התיר במקרים פרטיים שהגיעו לפניו. ראשית, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"
נפתלי14.06.16
להבדיל מדברי המגיב "ישראל" שלא מבין בין ימינו לשמאלו, הרי בוידאו שפורסם בתקשורת מפגישתו עם כמה ת"ח, אמר שפאה היא כיסוי ראש לכתחילה ולא בדיעבד. וזה לשונו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור
אלבז14.06.16
הגאון רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל, ראש ישיבת "קול תורה", בספר "שולחן שלמה" (חלק א' סי' ש"ג אות י"ב) כתב שמותר לאשה לצאת בפאה נכרית לרה"ר, ובספר "ועלהו לא יבול" (תשובות הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, חלק א' עמ' שי"ד) כתב שאסור למחות בנוהגות להקל כמשנה ברורה ולובשות פאה נכרית: "פאה נכרית שבזמנינו חשיבא כעין כ
אמת לאמיתה14.06.16
111
שותא דינוקא בשוקא או דאבוה או דאימיה
עזריאל07.06.16
110
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי07.06.16
109
ו רשע, כופר, מפגר וכו'. הוא עדיין תלמיד חכם, וגם אם הוא צודק במה שהוא אומר זה לא הדרך קכה להעיר!!!!!!!!!!!!!!
לא הדרך07.06.16
108
למה אתם לא מנסחים את זה ברור? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענדי07.06.16
107
מה הבעיה עים מיטפחת מה זה כבר לא צנוע חח איפו הגענו ולאן פנינו מןעדות מדוע הוא מיתעקש על פאה סתם לידע הכללי למה פאה מימלה אסור לגברים להיסתכל על נשים רק לבעלה מותר להיסתכל עליה ולבעלה אין בעיה עים מטפחת אז הכול בא על מקומו בשלום מחכה לתגובהההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון עזררן07.06.16
בושה וחרפה למשוגעים האלה
יצחק07.06.16
ASHKENAZI, CHECK YOUR MEDULLAOBLANGATA ASAP.YOU NEED A BRAIN TRANSPLANT
MOISHE KNAKKER07.06.16
לאן היגענו את אשר אסרת התרנו ואת אשר התרת אסרנו ישר כח לצדיקה בסדום תמשיך בשלך ןה* יתן שכרך ויעניש את הרשעים ,
דוד08.06.16
את אשר התרת אסרתי... מגוחך כמה אתה עם הארץ. השו"ע קבע שההולכת במטפחת חובה לגרשה ואין לה כתובה! שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כל ענין המטפחת הותר בדיעבד ב
גדעון09.06.16
כך כתב הרבי זצ"ל: "במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונחת אמיתי מהילדים, והשי"
מאיר סגל08.06.16
בבקשה..
אין עלינו09.06.16
106
◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה"
יוחאי09.06.16
105
הוא פשוט לא האמין שאשה באמריקא לא תחזיק מעמד עם כיסוי כך הוא כותב בפירוש
מנדעל08.06.16
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, איגרת
צבי09.06.16
104
אני לא באמת יודע מה בדיוק הרב אמר אם לגרש או לא, אבל אלו הנלחמים בו, הם לא בדיוק תלמידי חכמים ויראי שמים... הרב לעומת זאת צדיק גדול, ואני סומך עליו. לגופו של עניין, אם הוא אמר שזה 'חצאי אמיתות' אז כנראה שזה כתבה שיקרית לחלוטין
תמים08.06.16
103
הרבי התיר את הפיאות של פעם גג עד גובה הכתפיים ולא מתנופפות ברוח לא כמו הפיאו ת של עכשיו שעשויות משיער טיבעי ויותר יפות אפילו מהשיער הטיבעי ועוד שמות להם קשתות ותסרוקות ואין בכלל אפשרות לדעת אם זה פיאה.לא לזה התכוון המשורר או במקרה הזה הרבי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוהר08.06.16
הרבי אמר לבחור את הפאה היפה ביותר, שכל הנשים שיראו ירצו גם
אהרן08.06.16
שיש לבחור את הפאה היפה ביותר! "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שעה או מחצית השעה) מהי הסיבה האמיתית לכך שהיא אינה רוצה לחבוש פאה נכרית אלא מטפחת..." (תורת מנחם חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח
איתן09.06.16
102
מהפאה הארורה בעל הפלאה עשה חרם ארורה אשה עם פאה באו היום כל מיני דרדקים עמי הארץ במלבוש חרדי אפילו שורה של גמרא אינם מבינם ומטיפים מוסר לשים פאה נכרית כולה תועבה ושקוצי מתים כזו חוצפה ורשעות פפפווועע
האמת כאן09.06.16
נכדו וממשיך דרכו, האדמו"ר מערלוי זצ"ל כתב בביאור שיטתו: "שלום וכל טוב לכבוד אהובי ידידי... אחר דרישת שלומו הטוב, על דבר דשאילנא קדמיכון בנוגע דעתו של קדושת זקני הגאון חת"ס זצ"ל בענין לבישת פאה נכרית ברה"ר, היות שבהגהותיו לשו"ע על דברי המג"א (סי' ע"ה ס"ק ה') שכתב דהשלטי גיבורים מתיר לכתחילה פאה נכר
האמת שם09.06.16
101
בתחלית האיסור. יש פאות ב 10דולר מ PVC ששמים ויודעים שזה פאה - זה מותר בדיעבד שיודעים כי יש כיסוי ראש. כל השאר זה שיער מבנות רעבות ללחם מאוקריינה.. נותנים להם 10 דולר לשיער שלהם ומוכרים פה ב 10 אלף ש"ח ועוד החרדית חושבת שזה למהדרין. שיער באשה - ערווה. הגבר נמשך לשיער.בלי שיער הגבר היהנגעל מהאשה אז ה
מנחם08.06.16
אם הגבר נמשך כל כך לשיער, כיצד מותר לרווקות ללכת עם שיער? 90 אחוז מהן לא בגיל מתאים לנישואין, וגם אלה שעומדות להתחתן, אין שום היתר ללכת בפריצות כדי להתחתן...
יוסי08.06.16
אשה רווקה לא חייבת הבנת עמלק
עמלק יש''ו08.06.16
ולא ענית מאומה על מה שכתבתי
יוסי09.06.16
100
הרב אשכנזי מעולם לא אמר לגרש את האשה שלא חובשת פאה.
תושב הכפר08.06.16
99
כבוד הרב אני לא יודע אם אתה תקרא או לא את התגוב שלי אבל לסבר לך את האוזן פאה נוכרית כשמה כן היא נוכרית זאת אומרת לרוב מאישה גויה ויש פיאות שהן יפות וגורמות לגברים "לסובב את הראש" כך שזה מחטיא את הרבים ובניגוד גמור להלכה אישה נשואה ע"פי ההלכה מחויבת בכיסוי ראש לא בפאה ודבר נוסף הוכח מדעית שאישה עם כ
מאיר מבארשבע 08.06.16
מה שגורם לאנשים לסובב את הראש זה רק דבר בולט ויוצא דופן, לדוגמא פאה שמגיעה עד אמצע הגב. רוב הפאות אינן כאלה ואין בהן שום דבר יוצא דופן, אלא שיער בעלמא. מה ש"הוכח מדעית" לגבי הילה זה קשקוש ולא פוסקים הלכה ע"פ קשקושים שונים ומשונים. ✔ וכשמדברים על "פריצות" בפאות בזמננו, יש לזכור שלמעשה היה צריך להתיר
כבוד הרב09.06.16
98
חשבתי לתומי שהידור נעשה באופן אישי ומרצון ומה הקטע של הפיאה? לבלבל אנשים? כי הרבה מאד כיום רק חובשות רבע פיאה בחלק האחורי של הראש מוסווה בשיער הטבעי ועם מראה טבעי ביותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.06.16
אצל הרבי פאה זו חובה וכך מקפיד הרב של כפר חב"ד, ומה שאתה מספר סיפורי סבתא על הרבה מאוד שחובשות רבע פאה, לך לישון מהר - חסר לך הרבה שעות שינה
זליג אמזלג09.06.16
97
כשנשים הולכות עם מטפחת שמכסה חצי ומגלה חצי שיער זה כבר שאלה אחרת ועל זה מדובר - לא מדובר בנשים עם מטפחות צנועות מגאולה וממאה שערים .....אבל מציגים את התמונה כאילו שמדובר בנשים צנועות ...
חבדניקית01.10.17
96
במגילת רות אנו קוראים: ''וַיֹּאמֶר הָבִי 'הַמִּטְפַּחַת' אֲשֶׁר עָלַיִךְ וְאֶחֳזִי בָהּ וַתֹּאחֶז בָּהּ וַיָּמָד שֵׁשׁ שְׂעֹרִים''
מטפח08.06.16
מטפחת ראש... אלא כעין אבנט או חגורה. המטפחת נאסרה בגמרא ("קלתה") וברמב"ם ושו"ע, רק בדורות האחרונים הותרה בדיעבד. מגלה טפח ומכסה טפחיים.
יוני08.06.16
95
אני רק רוצה להזכיר לכם לפני 15 שנה היתה התפקה זהה על הרב ירוסלבסקי בקרית מלאכי זה הסתיים בכך ששנים מתוך המסיתים העיקריים נפטרו מהמחלה הידועה באורח טרגי בהפרש של שבוע....... אתם משחקים באש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
היטלר גאה בכם!!08.06.16
94
כמה פעמים אנשים שסיפרו על מה שראו אחרי מוות קליני אמרו שכל מי שעם פאה אכלה אותה, מותר לרב לומר דבר כזה?
חוזרת בתשובה30.01.19
93
נכון שהראש הערבי חושב שצניעות של אישה הוא כדי שלא יגרום מכשול לאחרים אבל הרי ביהדות צניעות היא כשל צניעות של ספר תורה שמלבישים פרוכת ההכי יפה שאפשר וכמו צניעות של מלך ומלכה שרק רואי פני המלך זוכים לראות אותם. ולכן מתלבשים כמלכים הבגדים ההכי מכובדים שאפשר. אלא שצריך להזהר שלא יהיה מושך וצעקני אבל א
יצחקי08.06.16
וכי אימותינו לפני 300 שנה הלכו עם פאה של שחקניות קולנוע????
מטומטם08.06.16
תפתח ספרי שו"ת מאותה תקופה, תראה איך הם מתארים את מראה הפאה בימיהם. אל תחיה על סיפורי סבתא
חיים08.06.16
מהות צניעותה של אשה זה שתתיפה כלפי בעלה ולא תמשוך את עיני העולם עליה! כך מובא בכל הפוסקים, כך נהגו עם ישראל קדושים מאז ומעולם. כל טיעון הספר תורה שלך אינו קשור כלל ואין להשוות. גם אשה עם כיסוי ראש יכולה למשוך עינים. אך ברור שפאה של ימינו גרועה מאד ואין כח לרבנים לאסור זאת כי לא יקשיבו להם! יש כאן ענ
איש08.06.16
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים, המדברים גם על הבית וגם על החוץ! והרבנים התירו פאה לכתחילה, על מנת שהאשה תיראה טוב! ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים".
איתמר09.06.16
92
מבלי שום קשר אם פסק הרב מקובל על אחרים או לא, הרי שההלכה פוסקת שיש לשמוע לרב בכל מצב! ולכן כל הדיון הזה מיותר לחלוטין. יכול להיות גם להוא רוצה לחזק פרצות.
שלום דאנר08.06.16
91
ישנם מלללא סיפורים של אנשים שהחליטו החלטה טובה ללבוש פאה ונושעו בדברים מעל הטבע וההיגיון לגמרי!!!מכירה כמה אישית!!זה אומר שזה רצון ה' כי אם ללא כן זה לא היה מתקיים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה07.06.16
גב' פרידה קוגל מברוקלין ניו יורק, מספרת. "בשנת תש"ל היה לי עסק קטן בברוקלין לסירוק פאות. עבדתי מאוד קשה והתפרנסתי בצמצום רב. כשנכנסנו ליחידות אמר לי הרבי שלא אדאג כי העסק שלי הוא עסק טוב מאוד, באשר כל אשה צריכה שיהיה לה פאה אחת לחול ופאה אחת לשבת. עוד הוסיף הרבי, שיגיע זמן שהחנויות של הפאות מכל העול
יהודה08.06.16
"השבוע ביקרה אצלנו מרת פרוס, חמותו של שלום לברטוב ומרדכי דובינסקי, וסיפרה דבר נפלא מכ"ק אדמו"ר. אחד הבעלי בתים בבית הכנסת בו משמש שלום לברטוב בתור שמש, יש לו ילדה בת אחד עשרה, ול"ע נשרו שערותיה באופן מבהיל עד שהיתה מתביישת לצאת החוצה. היו איתה אצל הרבה רופאים וגם אצל אדמורי"ם, אבל ללא הועיל. ויעצם ש
יהודה08.06.16
אני מכיר מספיק כאלה ברוכות ילדים, (10 ) שהולכות עם מטפחת... חוצמיזה שזה מחלוקת גדולי ישראל, ויש כאלה שאומרים שפאה זה איסור דאורייתא... לכן לא צריך לנסות לשכנע, אלא כל אחד כהוראת רבותיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלישע08.06.16
ולא משנה מה הרב שלו אמר לו, פאה או מטפחת. ואגב אציין כאן משהו נחמד מצוואת האדמו"ר משאץ: "עוד זאת אומר בעניי, ידוע שתמיד רציתי להשיב רבים מעוון, ולפעמים ברוך ה' עלתה לי כהוגן, רצוני גם בזה אי"ה אחר פטירתי מהעולם הזה השפל לגנזי מרומים, והיינו כן, מי שיצטרך לישועה ורפואה לו או לזולתו, ילך על קברי ויע
שמשון08.06.16
90
חבד עם הרב אשכנזי
s07.06.16
89
מה שהרב אמר קדוש!
שניאור 29.08.17
88
קושרי המשפחות בכפר, הם נשים שהולכות מחוץ לכפר בפאות מכובדות, ובכפר הם מסתובבות במטפחות מסוג זרוק, שמשדר קצת קלות ראש וזה מה שמפריע לרב. כל מה שכתוב פה בכתבה זה לגמרי לא הנקודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי08.06.16
87
יש כאן תגובות ככ בורות שפדיחה להתחיל להגיב להן. לכל מחלקי הגהינום, נשמח שתמסרו לנו דש מלמעלה כשתבדקו את הנושא בעצמכם. דברו מניסיון אישי. ואגב מה עם הנשים הליטאיות והספרדיות ה"מודרניות משתכנזות" עם הפאות עד ה...? לכו לסלוני פאות, רוב חובשות הפאות אינן מחסידות חבד. מה עם כלותיו של הרב עובדיה? ולכל
כמה שטויות08.06.16
86
הרבי מילובביץ מעולם לא התיר פאה זה עוד המצאה של המשיחיסתים
חבדניק לשעבר13.06.16
"בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים וכמאמר רבותינו ז"ל במדות נותני צדקה, ולהשפי
מנחם14.06.16
85
ולא זו הדרך לגרום לנשות הכפר להקפיד על חבישת פאה ידוע שהרבי אמר על זה 'בקשה נפשית 'שלי,ביטוי נדיר שהרבי לא הרבה להשתמש בו מכאן נבין כמה זה חשוב בעיני הרביאבל מכאן ועד חרמות ומלחמות ארוכה הדרך
חיים08.06.16
84
לאה חיה פולקובסקי (תעשו חיפוש) הייתה נשואה לחסיד חב"ד וחבשה פאה ועברו תאונה קטלנית ל"ע בצומת שסמוכה ליישוב אלעד שבה בעלה נפטר כל החפץ באמת ישמע
מאיר08.06.16
זהו, לסגור את השו"ע ולהקשיב לחולת נפש כלשהי?
שו"ע08.06.16
83
אני לא מבין, אין לכתב האתר תורה?! מה הוא גוי?!
שלום08.06.16
82
היזהרו מלהיכשל בשקר והימנעו מלומר את הפסוק ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ. מי שדן כל אדם לכף זכות דנים גם אותו לכף זכות, וכל המחייב את חברו - חובותיו לנגדו ביום הדין. תשאירו לקב"ה דיין האמת לדון את ברואיו. עזרתכם מיותרת.
ידידיה08.06.16
"ומה שכתב [הגר"ע יוסף] שהרבה בנות הסירו הפאה, הנה לא מספיק שיחזרו איזה בנות, והעיקר הוא נשי הרבנים הראשיים, ונשי הרבנים והדיינים אשכנזים וספרדים בארץ ובחו"ל, ושום אחד לא חזר בו, כי הם יודעים שיש גדולי הפוסקים אדירים וגם חסידים גדולים, ועם כל זה התירו. ובפרט שאני הצעיר עומד להליץ בעד רוב העולם המתירי
ברוך08.06.16
81
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב07.06.16
80
הרב אשכנזי.פשוט קח את הדברים ותפנה את הכסא שלך לטובת מישהו אחר בושה וחרפה אם אלו הרבנים בדורנו חוששני שהרבי ממש לא מרוצה שם למעלה בעקבות אמירותיך המטופשות וחסרות הבסיס.תדע לך שעשית המון המון בעיות בשלום בית אצל הרבה מאוד זוגות.תתבייש לך גועל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם מנדל07.06.16
כפי שכתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן וכו' בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה".
שלמה08.06.16
79
צניעות של אישה זה לא רק פאה וכיסוי ראש יש עוד פרטים שנוגדים את ההלכה והרוח היהודית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי07.06.16
כי חצאית קצרה אסורה ע"פ שו"ע, ופשוט. אבל פאה בצבע בלונד, אי אפשר לאסור אותה בגלל הצבע, כמו שלא מחייבים מי שנולדה עם שיער בצבע כזה לעשות קרחת. יש הלכה ברורה בקשר לפאה אסורה ופאה מותרת, ואסור לה להיות יוצאת דופן. אם זה משאיר מקום לדמיון, או לא משאיר מקום, זו כבר שפה של חילוניים וקצת מגלה לנו על מהות
אמיר09.06.16
78
היום הפאות של היום זה החטאת הרבים הפאות היום יותר יפות מהשיער גועל נפש מי שלובשת פאה לא תצא מדינה של גיהנם ישרפו אותו למעלה פעם היו פאות מקש צנועות אבל היום הפאות הם נגד ההלכה ומי שאומר לאישתו ללכת עים פאה הוא מחטיא את הרבים ועונשה גדולללל גועל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון07.06.16
אדרבה, חובה על האשה להתייפות ככל האפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה המחמירים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום
גד08.06.16
77
חבד הם לא יהודים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל08.06.16
76
שהעיר לבחורים על צבע העניבה וצד נשים תחת בעליהן. כל מזרוחניק דתי-לייט יותר טוב מאחד כזה.
סאם הול08.06.16
75
אין על ליובאוויטש!!!!!!! יעעעעס!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליצפן08.06.16
74
למה אתם נגררים אחרי כמה תושבים ריקים ופוחזים שעצם זה שהם עדיין גרים בכפר חב"ד זה בחסד כי..(הם נולדו שם הצליחו להכנס בקומביה זכות אבות... וכו'.) ויצאים נגד הרבי מליובאוויטש בעצמו. הרבי בעצמו אמר שהרב של הכפר הוא הבעל הבית של הכפר וע"פ השולחן ערוך צריך להשמע לכל הראותיו בין עם זה נראה לנו ובין עם זה
מענדלעעע07.06.16
73
התורה אומרת שאפילו שמו של הקב"ה ימחה במים כדי להשכין שלום בין בעל לאשתו, ואיך ייתכן שיבוא רב ויגיד שאישה שמקיימת מה שרוב הפוסקים כתבו שנכון וצריך לעשות, בעלה יצטרך לגרשה?? אפילו לשיטתו שזו ההלכה (למרות שהרבי מחב"ד זצוק"ל, לא ידוע לי שהיה פוסק על אף היותו אדם ענק) עדיין זו תגובה קיצונית לומר לבעל לגר
נתי07.06.16
72
לצאת לעבודה ולפרנס בעל אברך זה בסדר? תנו לנו לחיות בלי לרדת לחיים שלנו. גם ככה החיים קשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה07.06.16
71
לרבה של כפר חבג ואצם מסלפים את דבריו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 07.06.16
70
יש תמונה של הרבנית עם מטפחת!! ברור וידוע לכולם שההולכת עם פאה(לא קש כמו פעם)-סופה לגיהנום!!!ויש עשרות סיפורים והוכחות בעניין!
חבדניקית15.06.16
הם יכולים כאן לכתוב את ההיפך מהמציאות שכל העולם יודע, שרעייתו של הרבי הלכה עם פאה, ועוד להזדהות כ"חבדניקית". פשוט מדהים. למי שלא יודע, הרבנית הלכה עם פאה ולפעמים עם כובע מעל הפאה.
אלחנן18.06.16
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
ברוך18.06.16
רבני הספרדים כולם אוסרים את הפאה פה אחד, כמה מגאוני עולם הספרדים כתבו בפירוש שאישה כזו שמה "פרוצה", וצריך לגרשה בלי כתובה! ויש עוד חבילות חבילות של פוסקים, למעלה משישים-שבעים פוסקים, בין חסידים בין ליטאים, שאוסרים. איני אומר שום דבר מדעתי, הכל מדברי הספרים. וכי אנו רוצים להכביד על בנות ישראל לחינם?
חבדניקית19.06.16
69
רק שלא צריך לגרש. אני מאמין שגם הרב לא אמר לגרש, אלא השפיע בדרכי נועם כפי שמעידים התושבים.
זליג08.06.16
68
תפסיקו לבלבל בשכל, נראה שיש לכם משהו אישית נגד הרב של כפר חבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי08.06.16
67
כל הדיון כאן מה עדיף לא קשור בכלל. מדובר בנשים שבדרך כלל לובשות פאה ביום יום, או באופן רישמי עכ"פ כגון בשבתות ובאירועים. ובמילא לובשות את המטפחת ברחוב כמו בבית, ובדרך כלל עם שערות בולטות החוצה - שברור שכל אחד כאן לא יגיד שזה עדיף מפאה. הם פשוט חושבות שרחבי הכפר זה כמו מרחב ביתם הפרטי, ולא היא!
ללא שם08.06.16
66
בכל פעם שהנושא עולה לכותרות בולט מאוד הבילבול סביב נושא זה. יש מטפחות סופר צנועות ויש יתרון לפאה שהיא מכסה היטב ובודאות את כל שער הראש. אך מרבית המטפחות בציבור החרדי הינן למרבה הצער מטפחות שלא מכסות את כלל שערות הראש. מובן שפאה עדיפה על פני מטפחות אלו. כל אדם אובייקטיבי יסכים עם זה. לגבי פאות ארוכות
כפחי07.06.16
65
איך זה שאנשים חושבים שפאה יותר צנועה ממטפחת ?!כמדומני אימהותינו הקדושות היו מכסות את ראשן במטפחת ולא בשיער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל07.06.16
לבשו מטפחת, הכניס לך את השנאה לחב"ד. בינינו, את בטח לא אחת שמקפידה על צניעות מי יודע מה, אבל כשמדובר בחב"ד את פתאום נהיית אשתו של "שר התורה".........
משה07.06.16
אתה מצליח לדמיין את שרה אימנו עם פאההההה?????!!!! (אני לא, אפי' לא כמו אלו של הרבניות הכי צדיקות ואשכנזיות בדור, תתפקחו כבר. אוף, כמה נשות חב"ד מוכנות לשקר לעצמן בשביל להישאר בחורות.......)
אנני08.06.16
גם מטפחת היא לא לבשה, תהיה בטוח
נעמה09.06.16
אחרי נשים
דודי07.06.16
64
יש לדון אם צריך לגרש אישה שחובשת לראשה פאה נכרית.
דן ידין07.06.16
איתה, למרות שמצהירה שתלבש פאה....
שמשון09.06.16
63
הכוונה לפאה יפה ולא כמו פאה מקש ששמו בזמנו של הרבי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית07.06.16
וכן הובא בירחון התורני "המאור" שיו"ל בארה"ב בחודש שבט תשי"ג, לפני כשישים שנה: "נתייסדו כאן הרבה בעלי מקצוע מאחינו בני ישראל, לעיבוד פאות נכריות בשביל בנות ישראל הכשרות. היהודים בעלי מקצוע הזה, הינם ברובם ג"כ מהגרים שבאו לכאן בשנים האחרונות והתעסקו במקצועם הזה גם באירופה, וכי על כן הינם מומחים בעיבוד
חיים08.06.16
62
כן, קראתכם נכון, עוד מעט בדור עקבתא דמשיחא יבואו רבנים שיכתיבו לנשים ללבוש מכנסיים {מטעמי צניעות, כי חצאית יכול להיערם !!!} ומי שילבש חלילה חצאית יגורש מהקהילה ויחויב בגט רח"ל
תמים14.06.16
61
פשוט היו פרוצות לפי דבריהם עפרא לפומיכו בושו והכלמו לטהר את השרץ ולטמא את הקדשים
מאיר08.06.16
שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". אמותנו כיסו את ראשן ברדיד, שזה כיסוי מעולה, ולא מטפחת למחצה ולשליש ולרביע. לכן מגוחך ומצחיק להביא מהן ראיה. כל ענין המטפחת
אליצור09.06.16
60
הכי קל להמציא על הרב דברים. אישה שמסוגלת לימרוד ברב, לאחר בקשות חוזרות לא להסתובב עם פאה. אז ברור שאי אפשר לסמוך עליה. למה כל הרבנים הצדיקים שכתובים פה, בכלל היו בסיטואציה? אישה אחת מנפחת פה סיפור. אולי הרב אמר לה את זה בכלל על הנועזות שלה? והרבי בעצמו אמר. צריך ללכת על פי הוראת הרב!!! זה הכל. אז לא
חבדניקית08.06.16
59
לא תזיק!!!!!לדבר כך על הרבי???אתם יודעים בכלל מי הוא היה שמדברים כך???זה כבר מראה על משהו רציני פגום,וגם על הרב אשכנזי שעושה את עבודתו בצורה הטובה ביותר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה08.06.16
58
חבד עם הרב אשכנזי
s07.06.16
57
נולדים שבעה בנים כהנים גדולים אם הייתה חובשת פאה
אחד07.06.16
צדיקים מה הקשר ??? חינוך זה בית חינוך זה אווירה חינוך זה פתיחות וקשר חם עם הילדים
מירי08.06.16
כתוב שקימחית כיסה את ראשה לא כתוב במה אולי אם פאה, כתוב שקירות ביתה לא ראו את שערה, בפאה השער הרבה יותר מכוסה
008.06.16
קירות ביתה לא ראו את שערות ראשה גם בלילה כשהלכה לישון ולפי מה שידוע נשים לא ישנות בפאות
בני08.06.16
אין נפק"מ עם מה מכסים, עם פאה או מטפחת, העיקר שהשיער יהיה מכוסה. במטפחת זה כמעט בלתי אפשרי, כפי שמציינים גדולי הדור. ◄ מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משא
לוי יצחק08.06.16
56
שמוצצים מאנשים (או רבנים במקרה הזה) מידע במרמה ומסלפים אותו כרצונם, ובעיקר ניזון מכל קורא טיפש שקונה את השטויות ומעלה את הרייטינג של האתר... אז בפעם הבאה שמאכילים אתכם שקרים - תסננו. האמת רחוקה מאוד מהתיאורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושבת הכפר 07.06.16
55
הפוך. אסור פאה. פאות נלבשו כאשר היהודים סבלו רדיפה ושנאה מצד הלאומים בהם חיו לכן החלו לחבוש פאה שלא יזוהו היהודיות עם המטפחת. מוזר שחב"ד לא תומכים במטפחות. פאה היא לא תנועה מסתבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Lior07.06.16
אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, ושם שימש כרב הקהילה הספרדית, ומשם החל
אלעד09.06.16
54
יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה')  (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחאי07.06.16
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות
הרב אגמון08.06.16
53
מדבר כנגד רב פוסקי ההלכה שהתירו ובראשם גדול הדורות השלטי גיבורים. ואני לא מדבר על הפוסקים הספרדים קודש הקודשים רבי עובדיה הדאיה בעל שו"ת ישכיל עבדי מגדולי חכמי ארם צובא שפסק להתיר לכתחילה. גדול חכמי מרוקו רבי שלום משאש, רבי מרדכי אליהו זצ"ל, כל אלו לא ידעו הלכה רק לבלרי ש"ס יודעים הלכה... (נשלח בא
ברי07.06.16
תבדוק באיזה אופנים התירו פאה, למה התירו ואיזה סוג של פאה ותיווכח שלחלוטין לא מדובר על הפאות של היום ברשות הרבים. יש רק (חלק)מפוסקי אשכנז שהתירו פאות מסויימות בזמנם עקב רדיפות הגויים נגד היהודים בגלות וכו' בארצות המזרח והספרדים מעולם אבל מעולם אף לא אשה אחת הלכה עם פאה עד לפני 100 שנה
איש08.06.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
בועז09.06.16
52
הרב שיהיה בריא.התלבש לכוארה על דברים שוליים.לארוב לנשים על אם הדרך.שיישב על עוד דף גמרא.יהיה לו הרבה רווח.מלהתעסק בדברים שטותיים כאלו.קידוש השם גדול לא עשה בשם חבד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה הורוביץ.052.566590608.06.16
מוציא שם רע ומאמין לשטויות
תושב הכפר08.06.16
51
היא לא נורמאלית היא נאסרה עליו והוציאה ממנו גט, היא מהתחלה לא היתה עונה ולא מתיחסת, היא לא רוצה אותו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדסה08.06.16
50
חבד עם הרב אשכנזי
s07.06.16
49
ההבדל שיש אצלכם בין איסור הסתכלות אסורה לבין איסור לא תלך רכיל ולא תשנא אחיך בלבבך מראה שאתם חילונים בעצם!! אתם סתם במקרה נולדתי לתוך עולם שמתקרא חרדי. אין לכם שום קשר לקב"ה. תלמדו קצת חסידות חב"ד. אולי זה יעזור לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד07.06.16
48
כל העולם יודע מה ההלכה אבל אצל חבד כמו כל דבר בחבד הם עובדים את הרבי הבשר ודם ולא את אלוקים תורת משה סתם במקרה מתלבשת על דברי הרבי . אבל העיקר זה דברי הרבי בקיצור . חסידים שוטים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה07.06.16
חתיכת אדיוט אם הייתה יודע מיזה הרבי לא הייתה מדבר ככה. רבי זה אלוקים בגוף גשמי כפשוטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותם07.06.16
גם משחק אותה חבדניק וגם משחק אותה מגן על הרבי, וכל זה כדי לזלזל ברבי. ממש אומנות
חסיד08.06.16
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, איג
פנחס08.06.16
47
אם חוזרים על אותו דבר מספר פעמים "כל הגדולים פוסקים שמטפחת הכי צנועה" זה עדיין לא הופך לאמת ,תמשיכו להתעלם מכל הפוסקים האחרים ולהתיימר לנהל לאנשים אחרים את החיים בשם דעת התורה "האמיתית"
דב כהן07.06.16
רוב הפוסקים מעדיפים פאה וכותבים שזהו הכיסוי המהודר ביותר
חנן09.06.16
46
ראו בספרו המצויין של הרב שלום דובער הלוי וולפא 'לקט שכחת הפאה' ובהשלמות אליו בספר 'ותורה יבקשו מפיהו' - בה מוכיח ומסביר בצורה נפלאה, שעל פי הוראות הרבי מליובאוויטש חובה על נשי חסידות חב"ד לחבוש פאה דווקא ולא מטפחת, וגם אלו שמסיבות שונות חובשות מטפחת זאת בתנאי שמגלחות שערותיהן או שישנו ב' כיסויים. ע
אורח 07.06.16
כותרת יש פי מליון רבנים שאומרים שאסור פאה נכרית
אסור פאה07.06.16
היום האוסרים הם בקושי הרב עובדיה והרב מאזוז, וגם הרב עובדיה התיר במקרים רבים. ואלה שאסרו בעבר, יחזרו בהם היום ויתירו, כמו שכתבו פוסקי הדור. ◄ מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות ה
מסעוד14.06.16
45
ביררתי כרגע עם שניים מהרבנים. אף אחד מהם לא התראיין אצלכם
תושב כפר חבד07.06.16
44
צריך להדיח אותו מתפקידו למה מכתחילה מחתנים חילוניות שהולכות בגילוי ראש מיד אחרי החתונה אם היא צריכה להתגרש מבעלה
אני 07.06.16
43
הרבה מגיבים מ-2 הצדדים, ונראה כי כולם רוצים להגיע לאמת, הבעיה שלא נראה שיש אמת אבסולוטית. יש רשימה של 100 רבנים שאומרים שאוי ואבוי למי שלובשת פאה.. יש רשימה של 100 רבנים שאומרים שאוי ואבוי למי שלובשת מטפחת.. יש אפילו רבנים שאומרים משמם משני הצדדים!! זה שורף את אשתו של זה וזה שורף את אשתו של האחר. ו
דור קצת יתום..08.06.16
42
אם יש לך בעיות הרב לא יפתור לך אותם. אז למה להציע להתגרש? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם 08.06.16
41
חבד עם הרב אשכנזי
s07.06.16
40
החסידות הכי מודרנית ובצניעות כימעט חילונית זה חבד וזה פשוט בדיחה לא מציאותית שיצליחו להחזיר את הקהל לאחור הם פשוט כבר בחוץ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל07.06.16
יהודים צדיקים וקדושים המקפידים על קלה כבחמורה.
יוסף חיים08.06.16
39
זו הטרדה ואני ממליץ לנפגעות לפנות למשטרה. נקודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק07.06.16
אם אתה חילוני ולא מכיר את הציווי הזה, מה אתה עושה פה?
חרדי08.06.16
38
שמעתם קטע? מטפחת לא צנוע. הפאות הזנותיות של אנ"ש צנוע. אין שכל -יש דאגות. בוז לרב בוז "לפסקיו" (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל07.06.16
✔ מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה מפריעה להם וגורמת הרהורים? ✔ על זה עונה בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פר
יונתן09.06.16
37
כל העולם יודע מה ההלכה אבל אצל חבד כמו כל דבר בחבד הם עובדים את הרבי הבשר ודם ולא את אלוקים תורת משה סתם במקרה מתלבשת על דברי הרבי . אבל העיקר זה דברי הרבי בקיצור . חסידים שוטים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה07.06.16
אם היית לומד שעתיים ביום, התגובה שלך הייתה יותר אינטלגנטית..
ארי07.06.16
36
איפה יש חשש של הרהורים מי שהולך בכפר חבד או מי שהולך במאה שערים? ופה נמדד רמת הצניעות
יוני07.06.16
לא מכסים את הראש בגלל הרהורים, אלא עיקר הטעם מובא בגמ' בעירובין (דף ק:), "עשר קללות נתקללה חוה, ואחת מהם עטופה כאבל", ופירש רש"י "בושה לצאת בראשה פרוע". הרי שזו קללה ותו לא, ולא ציווי מחמת שהשיער יש בו פריצות. מפתיע גם לראות מה שכתב הגאון רבי יוסף חיים, ה"בן איש חי", בעירובין שם, בספרו "בן יהוידע":
הלכה בצד08.06.16
35
הוא מדבר על אלה שמגלות את השיער וזה גילוי ערבה [שולחן ערוך}
חיים חיים07.06.16
34
כמו הפאות של היום שכל המחלוקות היה רק על הפאות של לפני מאה שנה כדברי הרב אלישיב, ואין שם פוסק שמתיר את הפאות של היום חוץ מכמובן הרב שמוזכר למעלה שהוא ערב רב מהודר....
שמואל08.06.16
◄ מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות המנהג בכל העולם. וכמו שכתבו בדבריהם 'אם תימצא אחת בעיר בטלה במיעוטה'. לא כן היום שכולם פרצו גדר ונעשה מנהג פשוט, וגם המחמירים יחזרו בהם להתיר,
וואזנר09.06.16
33
קורא לעצמו עבד ה' וגולש באינטרנט, על מתנגדי חב"ד נאמר וזה בהחלט הכללה נכונה: היזהרו מן הצבועין (אלו הם המתנגדים) שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.. צדיקים גדולים כל היום יושבים על האינטרנט, וצועקים כקנאים פחח.. כעת לעובדות, מי שיכנס לעומקה של הלכה יראה שרוב הפוסקים וביניהם גם ספרדים התירו את הפאה
דב07.06.16
32
פאה זה נגד כול פוסקי הדור גם בדורות קודמים פאה זה עבודה זרה גמורה בכלל לצערי הם הולכים לכיונים שונים מהיהדות וחבל כמו הנוצרים שכמעט אותה תהליך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמול07.06.16
בגמרא, וברמב"ם, ושו"ע, כתוב שהיוצאת עם מטפחת צריך לגרשה וגם אין לה כתובה. השו"ע קבע שההולכת במטפחת חובה לגרשה ואין לה כתובה! שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה".
נחום14.06.16
31
האם אשה שהולכת עם שער מגולה ועליו חתיכת בד (מטפחת) זו האשה שעליה כתוב בהלכה שאם הולכת בשער מגולה צריך לגרשה. הרב אשכנזי לא דיבר על נשים שהולכות עם מטפחת צנועה ומכסה. מקורותיכם מטעים אותכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב משם07.06.16
30
לכל אלה שמנסים לעשות שיימינג לרב של כפח, מוציאים דברים מהקשרם, בה מעמדו של הרב חזק ואהוד בכפר. ולא יעזור לכל הפרחחים שרוצים שכפח ייראה כמו תל אביב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא יעזור!07.06.16
29
הרבי לא ציוה? אתמהה. הרבי אמר שהוא יילחם על כך עד כדי מסירות נפש! כל מי שעבר על תורת הרבי בנושא יודע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.06.16
28
רוב חבד הפאות לא צנועות ועוד...מה זה ההכללות האלה????רוב חבד עם פאות צנועות כרצון הרבי,וישנה קבוצה קטנה שעושה מלא רעש ויש להם עדיין מה לתקן אבל עד כדי להכליל את כולם?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה07.06.16
הפאות אסור להן לבלוט ולהיות יוצאות דופן (כמו בכל לבוש). כאשר כל הנשים בכפ"ח הולכות עם פאות ארוכות, אין בזה שום דבר יוצא דופן ולכן זה היתר גמור. אבל מטפחת, שגורמת גילוי שערות, לזה אין שום היתר בשום צורה.
דן08.06.16
27
חבד עם הרב אשכנזי
s07.06.16
26
כבר תקופה ארוכה שנשות כפר חבד סובלות. כן! כן! כמו שזה נשמע סובלות מרב שמטריד אותן ברחובות הכפר. אורב להן בגנים, ובמעונות היום, בשעות הערב כשהן עושות הליכה, בחניות מכולות וכו' ישנם כאלה שנאמר להן שהוא יגרום לזה שיעיפו אותם מהכפר וישנם כאלה שנאמר להם שיזרקו אותם מהעבודה. הדבר הזה כבר בלתי נסבל לא מד
מושקא07.06.16
"מה שנדמה לי כבר כתבתי לו, ענין הפאה בביתו, וכפי שכמדומני כבר רמזתי לו, שהדבר אינו משתנה ובודאי אינו נהיה מתוקן, על ידי זה שמעלימים עין ממנו, והשם יתברך לפניו נגלו כל תעלומות. והצער בקשר לזה מובן, על פי הזוהר הקדוש (מובא באחרונים שו"ע או"ח) חלק ג' קכ"ו ע"א, בעיא איתתא לאיתכסא בזיוותא דביתא (מזה מובן
שמואל08.06.16
25
דברתי עכשיו עם הרב גוראריה והוא אמר לי שאף אחד מכיכר השבת לא דיבר איתו והוא לא אמר שום מילה על הרב אשכנזי וסתם תכתבו את השם שלו וכתבו כביכול שיש לו דעה בנושא וממנו תלמדו על שאר הרבנים לא יעזור לכם הרב אשכנזי ילך בגאווה גדולה ויראה שבכפר חבד יש סדר ולא כל אחד יעשה מה שהוא רוצה ומי שלא נוח לו ש י ע ז
דוד מאיר דרוקמן07.06.16
24
כבוד הרבנים סלונים גינזבורג ואהרון מה קרה???? קיבלתם במה לרגע אז אתם מנסים 'להציל' אותנו (מעצמנו)??? מה שייך הקישקושים הללו ?? ומה העניין להגיב בפורום לא חבדי על רב חבדי?? תאוות פירסום?? כל הפירסומים פה מגמתיים ושקריים. הרב אשכנזי ברוב ענוותנותו הגיב: 'חצאי אמיתות' אבל ברור שחצי אמת זה שקר מוחלט. ת
אסתי07.06.16
כנראה שאלו אותם במסווה של שאלה הלכתית האם בעל שאשתו חובשת מטפחת ולא פאה צריך לגרש אותה - ולכן ענו מה שענו. בושה ככה לזלזל ברבנים ולהוציא דברים מהקשרם.
רמאים08.06.16
קרובת משפחה של הרב?או קשורה אליו איכשהו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית07.06.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחאי07.06.16
וכן כתב הרה"ג ר' זאב שכטר שליט"א בקובץ אור ישראל (כ"א), וזה לשונו: "יש הטוענים שאין לדמות הפאה שלנו לפאה נכרית בדורות הקודמים שהתירום הפוסקים, משום שלא הצטיינו ביופיין כפאות שבזמנינו. והאמת היא שהפאה נכרית שהתירו הפוסקים היתה גם כן משיער טבעי של חברתה, ופשוט שהשיער הטבעי בדורות קודמים לא היה פחות
מסעוד08.06.16
22
הרבי לא ציווה!!! לחבוש פאה , אמירתו היתה בגדר המלצה והוראה טובה אך לא כפסק הלכה מוחלט כדאי שיחפשו את דברי הרבי הכתובים ויעעינו בהם שנית ..בכל מקאה כתוב דרכיה דרכי נועם ק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת07.06.16
להלן ציטוט: "מבלי להיכנס לסיבות שמנעו עד עתה את ההנהגה של דברים מסויימים בבתי אנ"ש, בלבושים ובחינוך הבנים, רצוני להדגיש לכן שוב, שמהיום ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק"ע. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'. הובא גם בליקוטי שיחות
א. ב.09.06.16
21
הפצת תמונות וספרים עם תמונות רבי מלך משיח עולם ועד עבודה זרה לשמה. נא לעיין בפרשת ואתחנן. שם מצויין בהרחבה על עבודה זרה ותוצאותיה לכלל עם ישראל במפורש נכתב שבורא עולם הוא אל קנא ואש תכלה על כן ומשום כך יש לגרש את הרבנים הרשעים תאבי ממון ובצע מארץ ה׳ יתברך.
עבד ה׳07.06.16
פתאום בחב"ד זה נהיה עבודה זרה? כנראה שאתה לא בדיוק עבד ה' ולא בדיוק ירא שמים, אלא רשע מרושע, טמא מטומא, בן נעוות המרדות, שלא קרא ולא שנה מימיו, עם הארץ ששונא תלמידי חכמים
ההוא משם09.06.16
20
כל אחד ורבותיו , אנחנו חסידי חבד שמצויים ללכת לפי הוראותיו של הרבי , וחיים בכפר חב"ד שהיא בירת חב"ד בארץ הקודש וזה מנהג המקום. מי שלא נאה לו יש מספיק מקומות. ולכל מי שחושב בעד מטפחת שיבוסם לו ויתן לבנותיו ללכת כפי הוראת רבותיו. אנחנו הולכים לפי הוראותו של נשיא הדור. הבעיה זה כל מיני אנשים
מנחם07.06.16
כהוראת הרב עובדיה זצ"ל, שהתיר פאה במקרים מסוימים: כשהאשה אינה מוצאת חן בעיני בעלה עם מטפחת, או כשהיא נמצאת בלחץ הסביבה והיא בעצבות מזה, או כשמדובר בחוזרת בתשובה המסכימה לכסות עם פאה. ואפשר לראות את דבריו בספר "מעין אומר" חלק ט (שו"ת בקצרה, מפי השואל ששימש אצלו), וכן בקיצור שולחן ערוך "הרב עובדיה" (ע
המתקן08.06.16
19
הפאות סיליקון יותר יפות משיער טבעי לא ניראה בכלל כמו כיסוי ראש מכשילות באשת איש ועוד כל התיסרוקות המשונות האלה שעושות עם הפאות פוני גוונים צבע ניראות כמו השם ירחם לא כמו בנות מלך צנועות עם מטפחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאה07.06.16
18
נכון שהיה תלמיד חכם גדול, טעויות הוא עשה בחיים ואין לפרטם... אז בבקשה שלא יספרו פה סיפורים איך הרב הזה והרב הזה אמרו כך וכך, והרי הרב אשכנזי לא יודע?! אלא, היום יש חב״ד אחת רבי אחד ורב אחד של כפר חב״ד שלמרותו אנו נשמעים וכל וזה מה שנעשה כי כך ציווה הרבי מיליובאוויטש על אף שאותו רב הנ״ל (ש״ס) יצא נגד
זלמן זעזמעאר07.06.16
מלוויבאוויטש מה אתה מכניס את הרב עובדיה לסוגיא הזו
אני 07.06.16
שח הזה עשה את טעות חייו כשיצא נגד הרבי!!! אז לא לצטט את דבריו הטיפשיים
אין עלינו09.06.16
שאין להם זכות להניח תפילין כי הם טמאים. במחילה הוא לא רב וזו האמץ
אאא08.06.16
הרב עובדיה, למרבה הצער, זילזל בכל מי שלא חשב כמותו. להלן אוסף התבטאויות מפיו של הרב עובדיה, על גדולי הדור ורבנים שונים: ● על מרן החזון איש זצ"ל: "זה לא חזון איש, זה חזון אשה" (דרשה, מופיעה בדיסקים של מעדני מלך, דיסק 2 שיעור 13). ● על גדול הפוסקים הספרדיים, מרן הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל: "עשה עצמו
רונן08.06.16
שמרן זצל אמר שמי שמתיר פאה הוא רשע שוטה ובהמה פחד פחדים תודה לרונן שהביא את דברי מרן
אחד08.06.16
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
אורי09.06.16
ביזיון גדול הוא לרב עובדיה שיצאו הדברים מפיו, כלפי גדולי עולם אחרים. וכי מי שלא חושב כמוך הוא רשע שוטה ובהמה?
אריאל09.06.16
17
אני מאד מקווה שהרב ימשיך כך בדיוק ולא ישבר מול כל ההכפשות, איזה נחת הוא גורם לרבי אשרינו שיש לנו רב שלא מפחד מאנשי בליעל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב אשכנזי חזק ואמץ07.06.16
16
שמעתם את עצמכם? הרב ערב לזוגות בכפר והכריע תתגרשו?!?! נו באמת.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביטל07.06.16
15
אני קורא את הכתבה ומקבל יותר ויותר הלם מכל פיסקה!! לומר בצורה נחרצת שאשה שחובשת מטפחת לגרשה מרן היה בוכה למשמע דברים שכאלא..איפה כל רבני הדור האמיתיים שפוסקים נחרצות לא ללבוש פאה "שיער באשה ערווה" ולפוסקי האשכנזים שבד"כ נוהגים להחמיר פתאום מוצאים דרכים להתיר את הגרוע מכל שה' יחזי
עדר ללא רועה 07.06.16
וגם הוא התיר במקרים רבים: ראשית, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב הרמ"א בדרכי משה או"ח ככל דברי הש
יוסף חיים09.06.16
14
הרב לא העיר לה כיוון שהיא חובשת מטםחת באופן קבוע, מדובר פה בכפר לבד שכולןןןןןן ללא יוצא מן הכלל (עד כמה שידוע לי) מכסות את ראשן בפאה. הערה פה הייתה שהיא מסתובבת ברחובות הכפר עם מטפחת כמו בביתה.. שלא טטעו לרגע לחשוב שהיה מדובר פה בכיסוי הראש הקבוע שלה אלא מטפחת של בית.. כמו לכם כל הדיון הזה לא קשור-
.07.06.16
13
שרק תבינו מה הלך פה!בתחילת השבוע כיכר השבת כתבו על הרבב היום הרב דרוקמן כתב בcol(אתם חייבים להיכנס ולראות...פשוט תותחי נכון ועצוב)ושניה אחכ כיכר השבת יצא נגדו שוב...חחח נוכלים במסווה חרדי...מי אתם בכלל שתצאו נגד רב חזק שעושה מה שצריך לעשות??חוצפנים טיפת יר"ש אין לכם!!
כפחית07.06.16
12
אפילו הרב עובדיה זצ"ל יודע את זה עכשיו.
משה07.06.16
לגיהנם
יצחק07.06.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
אבוחצירא08.06.16
11
יוסף101 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.16
10
זכור ! -- לא מותחים את החבל יותר מדי !!!
יהודי07.06.16
9
הפך מנהג ״ פאה של נוכריות ״ למיצווה !!! והלכה של כיסוי ראש תיקני - לאיסור ... פוסק איפש ומבולבל אליבה דחב״ד שבוודאי מחוייבים בשו״ע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגרשי השדים 07.06.16
כבודם במקומם מונח אבל תכירו את חשיבתו של הרבי מליובאוויטש שטען [לפי מה שהוא הכיר את הנשים בסביבתו] שבמטפחת [אם האשה לא מגלחת ולא חובשת עוד כיסוי מתחת למטפחת] בקלי קלות ברכבת למנהטן היא שולפת את המטפחת.................. ונא להיזהר כשפוגעים
שפוי07.06.16
עיקר הבעיה היא שהמטפחת מחליקה מהמקום, כפי שרואים במציאות. ראה בסיפור הבא: "חתן וכלה נכנסו פעם ל'יחידות' לפני חתונתם, וביקשו ברכה. הם הוסיפו לבקש שהרבי יהיה המסדר קידושין (במשך מספר שנים לאחר תחילת הנשיאות, הרבי היה מסדר קידושין בחופות החסידים, לאלו שעמדו בתנאים מסויים שהציב). הרבי פנה אל הכלה ושאל
יאיר08.06.16
השו"ע קבע שההולכת במטפחת חובה לגרשה ואין לה כתובה! שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כל ענין המטפחת הותר בדיעבד בימינו, וכן הפאה לאחר שנהגו בזה, ובבחירה בין ב
אפרים08.06.16
8
מהיכן התעוזה לכתוב "כל גדולי ישראל האמיתיים שפוסקים נחרצות לא ללבוש פאה" תוך התעלמות מגדולי ישראל אמיתיים אחרים שנקטו עמדה בעד פאה דווקא ,אלא שאותם גדולי ישראל לא נמנים על העדה שלך .הדבר חוזר ונשנה גם בתגובת פה באתר וגם בפרסומים שונים בהם שולטת דעת תורה אחת נגד הפאה, אולי נשים תמימות יקנו את האיומים
שלום לוי07.06.16
7
לא נכנסת להלכה פאה או מטפחת..אבל פאות שכ"כ לא צנועות ארוכות אולי עדיף שישארו עם מטפחת..חב"ד... (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א07.06.16
כי גילוי שיער זה איסור דאורייתא, ופאות ארוכות שייך בזה חוסר צניעות רק במקום שהדבר הזה נדיר. היום זה כבר נדוש.
גיל14.06.16
6
הרב הוא אהוד ואהוב על רובם של תושבי הכפר. הכל הוא חלק מקמפיין מתוזמן של המודרנים שרוצים להדיח אותו.
כפר חבד07.06.16
5
לרב הכפר
דודי07.06.16
השו"ע קבע שההולכת במטפחת חובה לגרשה ואין לה כתובה! שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כל ענין המטפחת הותר בדיעבד בימינו, וכן הפאה לאחר שנהגו בזה, ובבחירה בין ב
אשר09.06.16
4
איך נותנים לו תואר של רב??!! איזה בזיון! אוי לאותה בושה וכלימה!! הוא אחד שגורם למריבות ומחלוקת ולסכסוך בין הבעל לאישתו. ויוצא נגד גדולי הדור וההלכה! בושה וחרפה!! אישה שחובשת פאה צריך הבעל לגרש אותה ולא הפוך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי07.06.16
שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כל ענין המטפחת הותר בדיעבד בימינו, וכן הפאה לאחר שנהגו בזה, ובבחירה בין בדיעבד לבדיעבד, פסקו רבותינו שהפאה עדיפה. וגם אם מי
ישראל08.06.16
3
רבני חב״ד אל תדרדרו לענות לכל צרוע וכל כתב זב, לכל שטות ודברי בלע, מותר לרב להעמיד את קהילתו במקום ודברי מוסר אף פעם לא היו הלכה למעשה. בהחלט אישה שחורגת ממה שמקובל בצניעות , מותר לרב למסור שיחות מוסר על הנושא, ומי שלא מכסה את ראשה כראוי זאת סיבה תיאוריטית לגירושין. חבל שכתבים עושים כתבות על שטוי
דוב07.06.16
2
איזה חוסר צניעות יש במטפחת?? הפאה מכשילה בלי סוף... לא יאומן לאיזה מצב הגענו בדור הזה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעלת מטפחת07.06.16
יכולה להיות לאחת שגולשת באינטרנט. זו בודאי לא אותה מטפחת המוכרת לנו מ'מאה שערים'. וד"ל.
חבדניק07.06.16
כשהכיסוי לא מכסה כמו שצריך, הוא לא שווה כלום. ציווי התורה הוא לכסות את כל השיער כולו. והפאה לא מכשילה כלל, שהרי למעשה היה צריך להתיר לגמרי לגלות את הראש בזמנינו, ורק משום גזירת הכתוב, נותר האיסור על כנו. וכמו שכתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת "שמש ומגן" (אה"ע ח"ב סימן ט"ז): "ואם באנו לשפוט
דניאל08.06.16
1
בכפר חב״ד יש מרא דאתרא ורק הוא קובע בנוגע לנשות כפר חב״ד
מנחם07.06.16
והוא קבע שכל הנשים ללא יוצא מן הכלל ילבשו פאה: "מבלי להיכנס לסיבות שמנעו עד עתה את ההנהגה של דברים מסויימים בבתי אנ"ש, בלבושים ובחינוך הבנים, רצוני להדגיש לכן שוב, שמהיום ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק"ע. מאידיש: "אגרות קודש מתורג
נחום08.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24