כיכר השבת

מתקפה חריפה

"אלי בן דהן הוא 'יהודי החצר' של הבית היהודי, פוגע בספרדים"

גורמים המקורבים לחברי הוועדה למינוי דיינים תוקפים בחריפות את סגן השר אלי בן דהן וטוענים כי הוא מוביל את ההתנגדות לרוב ספרדי בבית הדין הגדול: "הוא פועל להמשיך את הקיפוח" (חדשות)

27
ישי כהן | כיכר השבת | ל' בסיון | 06.07.16
אלי בן דהן
אלי בן דהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר שהרבנים הראשיים וח"כ ישראל אייכלר הודיעו הבוקר (רביעי) כי לא ישתתפו בישיבת הוועדה למינוי דיינים בעקבות הודעתו החד צדדית של יו"ר הוועדה על שינוי מועד הישיבה והתברר כי אין הסכמות בין חברי הוועדה, יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ הודיע כי יפעל לקיים ישיבה והצבעות בהקדם האפשרי.

גורמים המקורבים לחברי הוועדה תוקפים בחריפות את סגן שר הבטחון אלי בן דהן ואומרים ל"כיכר השבת": "לא יתכן שהספרדי הבכיר היחיד בבית היהודי מוביל את ההתנגדות לרוב ספרדי בבית הדין הגדול, היחס של הבית היהודי לספרדים כפחותים חייב להיפסק, לא יתכן שהבית היהודי בניצוחו של עושה דברם אלי בן דהן שמשמש "יהודי החצר" שלהם, יפעלו על מנת להמשיך את קיפוח הספרדים ולהכשיר את האפלייה".

המתקפה החריפה מגיעה בעקבות התעקשותו של אלי בן דהן למינוי הרב שפירא, אב"ד נתניה, לחבר בית הדין הגדול על חשבון המשבצת הספרדית בוועדה ובכך להוביל לשינוי מצב היסטורי בבית הדין הגדול, כך שיכהן בו רוב אשכנזי.

בעולם הדיינות הספרדי ובקרב דיינים לשעבר בבית הדין הגדול התייחסו גם כן לעניין ואמרו כי "מרן הרב עובדיה זצ"ל נלחם תמיד כנגד האפליה החריפה של המפלגות הדתיות, צריכים להיות גאים להילחם על מעמדם של הספרדים בבתי הדין הרבניים".

"אין מדובר רק בעניין של צבע עור ומוצא, דעתו של מרן הרב עובדיה זצוק"ל הייתה מאז ומתמיד כי דיינים ספרדים נוהגים בכוחא דהיתרא הרבה יותר מהאשכנזים, ולכן ההתנגדות של אלי בן דהן והבית היהודי למינוי ספרדים היא צביעות, הם הרי טוענים כל הזמן שהם רוצים להקל על העגונות והממזרים, אם באמת היה איכפת להם מסבלן של עגונות הם היו משתפים פעולה ונותנים את ידם למינוי דיינים עם כוחא דהיתרא שיודעים לפתור בעיות ולא ממנים דיינים על פי אינטרסים וקירבה מפלגתית".

מלשכת בן דהן נמסר בתגובה: "כל הספינים שבעולם לא יעזרו. מי שמעכב את מינוי הדיינים הם ש"ס. הרב בן דהן עומד על דעתו כי רק הציונות הדתית תקבע מיהם מועמדיה, הציבור החרדי לא יקבע לה מיהם מועמדיה".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
של היום הם מרימים ראש ומתנהגים כקורח ועדתו!
בלי להכליל06.07.16
21
כדי למנוע מאותו רב ציוני דתי שלא לפי הסכמה-חרדית.. את המחלוקת שלו בעתיד כמו של תערובת של השקפה ואידיאולוגיה נגד הציבור החרדי !
אחד שמבין06.07.16
20
בציונות ישוב הארץ נטיעה ובניית ישובים והיתנחלויות.. החרדים לא מתערבים לכם ולא מקלקלים לא עושים נזק כלל וכלל ... את נושא היהדות תשאירו לחרדים הם יותר יהדות ! ובזה שאתם מתערבים אתם רק מקלקלים ורק עושים נזק ליהדות היהודית!
די למחלוקת!06.07.16

הצגת כל התגובות

19
ש"ס לא קיפחה ודפקה את הדתיים הלאומיים במשך שנים? אני חרדי אבל צריך להיות כן. פתאום ש"ס הוציאו את נשק הקיפוח, כמו בגן ילדים... איפה דרעי שפעם עשה הכל בשקט. חוץ מלבכות... ולהרגיש מקופח... הרי בסך הכל מדובר בג'ובים ועוד ג'ובים.
הנה מוצץ06.07.16
בלי זה הם לא עוברים את אחוז החסימה...המצב בש"ס בטטה. הציבור שונא אותם... אז רצים לערבים. ורבים עם כולם כדי לקבל כותרות. מה לא ברור..???
לא אבחר ש"ס06.07.16
18
ואל תחת!!!!אל תיתן לדרעי וחבר מריעיו לקבוע מי יהיו הדיינים הציוניים! הם חצופים!
יוסי06.07.16
17
כי בית של גוים הם הכי גזענים מי שהיה שם יודע
לאשכנזים06.07.16
16
ומגיעה לו תמיכה גדולה בכל צעדיו. חזק וברוך!
יהודה רבינוביץ06.07.16
15
הויכוח הוא על זהות מגזרם של הדיינים ולא על עדתם אחרי שנים שהחרדים רמסו את הדתיים ברבנות גוף שהרב קוק הקים החלו הדתיים להשיב את כבודם הרמוס וזו זכותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב06.07.16
14
זכותו לייצג את הציבור והאינטרסים שלו, אבל החוצפה הגדולה היא של לבמור רחל שנבחרה מינוי מקצועי של הטו״ר ובמקום לעמוד על המקצועיות של הדיינים היא מייצגת פן פוליטי מובהק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני06.07.16
13
הוא לא נגד דיינים ספרדים מוצלחים ללא קשרים!!
svi06.07.16
הוא בא לעורר פרובוקציות של מחלוקת זה עכשיו בהווה ובעתיד!
פוליגרף06.07.16
12
אחי החרדים אני מאוכזב שכך חושבים נציגי הציבור שלכם ואמצעי התקשורת שלכם בגלל א. לרב אלי בן דהן יש הסמכה ואתם לא קוראים לו רב ולעומת זאת לכל עסקן חרדי שבקושי דף יומי לא לומד אתם תקראו לו רב. לרב ברלנד שיש עליו חשדות אתם קוראים רב ולרב אלי בן דהן אתם לא תקראו רב רק בגלל שהוא ציוני? מה זה הסדר המעוות ה
יוני06.07.16
11
כך יהיו כולם נאורים וטובים
ספרדונים06.07.16
10
ופתאום הם רוצים להשתמש בבית היהודי לצרכיהם, בכל עושים יד אחת עם האשכנזים החרדים נגד הסרוגים,שילכו שוב לאשכנזים ויגידו להם שיותרו הם על דיין אחד לטובת דיין ספרדי, במשך כל שנות שלטון שס בדתות לא נבחר אף רב ספרדי סרוג כרב עיר ,כי הם תרפדו זאת ,כי ספרדים זה רק שס, אז ששס תשיג דיין ספרדי, אבל לא על חשבון
אלי06.07.16
9
עושה מחלוקת בזה שיוצא נגד תלמידי חכמים גדולי ישראל מרנן ורבנן שליט"א.. בציבור החרדי. אלי בן דהן בן שלמה ורוזין וחבורתו תיפול עליהם אימתה ופחד.ורשתו אשר טמן תלכדו,בשואה יפול בה.בעזרת השם!
נמאס ממכם כבר06.07.16
8
שס מדברת גבוהה גבוהה אך עליה נאמר קשוט עצמך תחילה, כשדרעי צועק שקופים למה הוא מתכוון לעוד משרה מנופחת בעיריה לבת שלו, או לחתנים ולבנים שלו, זה מפלגה שנועדה לדאוג אך ורק לאנ״ש, היא האחרונה שיכולה להצביע על עצמה כדואגת לאחרים. אך מאידך חבל מאוד שבבית היהודי אמצו את השיטה של שס, ולא דואגים באמת למקצוע
רמי07.07.16
7
הם מקפחים את אשכנזים בכל התפקידים וגם בוכים שמקפחים אותם שעמאר מינה את אלגרבלי ובוארון לבי״ד גדול בלי אף אשכנזי גם צעקתם שיוויון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הספרדים הם הגזענים הכי גדולים06.07.16
6
שיגדע להכניס דיינים לענין ללא פוליטקה מפלגתית
הזקו שבחבורה06.07.16
5
איפה מופיע בהלכה או להבדיל שיש חיוב שיהיה רוב ספרדי בבית דין גם אשכנזים יהודים, ותודה להרב בן דהן שמכיר ויודע שכל דיין בין אשכנזי או ספרדי ראוי להיות מנוי לב''ד הגדול ש''ס לא מתבייש לדחוף לאפליית האשכנזים?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איזה חוצפה06.07.16
4
וספרדים יש כאלה בכמויות, לאשכנזים חסר כאלה. לנשיא בית הדין הנוכחי יותר קל גם כן לעבוד עם שקופים יס מנים, מאשר אשכנזים עצמאיים שאולי גם לא מעריכים אותו
arupho06.07.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו06.07.16
2
די לעדתיות - אם הוא דיין ראוי מה זה משנה אם הוא ספרדי או אשכנזי?!
דיי06.07.16
1
כל זב חוטם שחובש כיפה שחורה מכונה רב. יהודי ,תלמיד חכם בעל הסמכה לרבנות שחובש כיפה סרוגה ,מתבזה בכינויים מבישים על ידי "תלמידי חכמים" חרדים. בית מקדש שלישי לא יבנה אודות לחרדים המרבים שנאה.
פופ06.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24