כיכר השבת

מסורבי קבלה בטלזסטון

שערורייה: לא התקבלו, יאלצו לנדוד לי-ם וגם לממן את ההסעות

לא די בכך שבמוסדות החינוך בישוב טלזסטון לא מסכימים לקבל עשרות ילדים, כעת נודע כי המועצה החליטה לשלול מההורים את הסבסוד האלמנטרי עבור הסעות לירושלים. ההורים: לא נשתוק (בארץ)

47
חיים אבני | כיכר השבת | ה' בתמוז | 11.07.16
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (Serge Attal/Flash90)

בימים האחרונים סוערות הרוחות בישוב טלז סטון (קרית יערים) הסמוך לירושלים, לאחר שהוריהם של עשרות תלמידים ותלמידות מהישוב שלא התקבלו ללימודים בבית הספר ובחיידר המקומי, קיבלו הודעה מהמועצה המקומית כי הם יאלצו לשלם לבדם את הנסיעות לבתי הספר בירושלים בהם – מחוסר ברירה - לומדים ילדיהם.

ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין.

מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. כעת, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

א', המתגורר בטלז סטון, הורה לשני ילדים מסורבי קבלה לבתי הספר המקומיים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר באבסורד: "לא רצו לקבל את בני לגן המקומי שממומן על ידי משרד החינוך, ורק לאחר שהתעקשנו הסכימו לקבל אותו עד לכיתה א' בלבד. עכשיו, למרות שאני רוצה שבני ילמד בישוב ונאלץ לשלוח אותו בגיל צעיר כל כך לירושלים - המועצה לא מוכנה לממן את ההסעות".

א' וחבריו נפגעו כעת כלכלית, מכיוון שהחליטו לשלוח את ילדיהם למוסד חרדי בירושלים שמוגדר כחינוך מוכר שאינו רשמי, שכן, לדבריו, היועץ המשפטי של המועצה הבהיר כי רק בבתי ספר הממלכתיים המועצה יכולה להשתתף בהסעות. "נוצר מצב אבסורדי, בו אני רוצה לשלוח את הילד שלי למוסד בישוב, ולא זו בלבד שלא מאפשרים לי אלא שדורשים ממני לממן את ההסעה רק בגלל שאני רוצה מוסד חרדי".

הורה אחר אמר ל"כיכר השבת" כי "הטענה העיקרית היא שלמועצה יש אחריות לחינוך של כל הילדים בקריה, ואם אין להם פיתרון פה, אז על המועצה למצוא פיתרון. רוזנטל לא יכול להתנער מהסלקציה של בתי הספר פה בגלל שהוא נותן להם מבנה וגם מתקצב אותם. אז או שהוא ילחם בהם, או שידאג לנו לפתרון אחר".

"צריך להבין שכל הנסיעה לירושלים היא לא תענוג בשבילנו. ילדים שמחכים להסעה ב-7:00 בבוקר בגשם, וההסעה מאחרת בעשר דקות מגיעים סחוטים לחיידר".

הורה נוסף לילד מהיישוב אמר כי "לא יתכן שמועצה שצריכה לדאוג לכלל ילדי הישוב ומתקצבת את מוסדות החינוך, נשלטת ביד רמה ע"י אותם מוסדות. משפחות רבות המבקשות להשתלב בחינוך בישוב ונענות בשלילה, נאלצות לשלם ממון רב עבור הוצאות חינוך בעיר הקרובה ירושלים - מרחק של חצי שעה נסיעה במקרה ואין פקקים. עכשיו מגיעה המועצה ומטילה גזירה חדשה ומודיעה כי היא מתנערת מהמינימום שהיא מחוייבת - להוביל את הילדים הקטנים בבטחה למוסדות חינוך בהם יש שוויון".

לפני כשלוש שנים, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות בחוזר מנכ"ל, לממן את הסעות הילדים שלא התקבלו למוסדות 'מחוסר התאמה', במימון הוצאות ההסעות, כשהתקציב אמור להתחלק בין משרד החינוך לרשות המקומית.

אלא שכאמור, בשבועות האחרונים קיבלו עשרות הורים בישוב הודעה, לפיה המועצה לא תממן יותר את תקציבי ההסעות למקומות הלימודים בירושלים.

בשבוע הקרוב מתכננים ההורים לקיים סדרה של מחאות מול המועצה המקומית ומול ראש המועצה אברהם רוזנטל, בדרישה כי ישיב את התקציב, או לחילופין ידאג למוסדות חינוך ראויים גם עבור עשרות המשפחות המסורבות במוסדות הקיימים.

ביום חמישי הקרוב מתכננים ההורים להפגין מול בנין המועצה בדרישה למציאת פתרון מהיר ומיידי עבור ילדיהם.

גורמים במועצה המקומית אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי עד כה אכן נהגו לפנים משורת הדין לשלם את הוצאות ההסעות, זאת למרות שהחוק מחייב אותם לממן רק מחצית מדמי נסיעה בתחבורה ציבורית ולא בהסעות. אלא שלדבריהם, בשנים האחרונות עלה מספר התלמידים בצורה משמעותית וההוצאה הפכה לנטל על המועצה - במקביל לגרעון של המועצה בגלל הוצאות שונות. בעקבות כך הוחלט במועצה לממן רק את מה שהחוק מחייב, חצי מהוצאות הנסיעות בתחבורה הציבורית.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
אני ראיתי את הציבור הזה מתפלל - חוכא ואיטלולא!!!! הם בזים לכל מי שנראה קצת רציני. לכל לומד תורה, לכל מחנך בתוך המסגרת. מה הם מתלוננים???
כ. ליף12.07.16
33
לא קיבלו אותם למוסדות המקומיים... אם הם ״משפחות חרדיות״. מה, אין מקום?? כיתות מלאות?? או שיש סיבה אחרת...ברורה מאליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי11.07.16
32
בכל מקום יש קו חינוכי, תלמוד תורה תפארת יהודה הפסיק להיות פח הזבל של טלז סטון, וזכותו לא לקבל ילדים שלא מתאימים לקו החינוכי של הת"ת. הלא לא יתכן כי בת"ת יחנכו לסגנון חיים א' ובבית ילמדו אותם לזלזל בכל דבר, הפרדוקס הזה יצור פיצול אישיות אצל הילדים וממילא כל ההשקעה החינוכית של הת"ת תרד לטמיון. מה עוד
חיים סור12.07.16
כל מילה אמת! אם אני הייתי גר בישוב חסידי גור ולא היו רוצים לקבל ליטאי כי השיטה שונה, הבעיה היתה שלי!!! אני השונה!! גם כאן, קבוצה אולטרא מודרנית רוצה שירותי שמרטפות תמורת תשלום שכ"ל, ולהזיק לחינוכם של אחרים. בחינוך צריך להקריב. ההורים הללו אינם מוכנים להקריב כלום!!!!!!!
דובי12.07.16

הצגת כל התגובות

31
שמתאים לסגנונות שונים? בני יישובים נודדים לבתי ספר מרוחקים! זה מחיר המגורים במקום יישוב שפוי ונעים במקום בעיר הסוערת. במה השתנו נערי טלזסטון מכל יישוב אחר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יישובניק12.07.16
30
הכל זה עניין של תקציב ומי קרוב לצלחת... כנראה שהמועצה לא מעוניינת למצוא את התקציב לאותם אלה שאפשר פשוט לפלוט החוצה... זה בכלל חוקי כל הוועדות קבלה האלה??? איך מועצה מקומית שמתוקצבת על ידי משרדי הממשלה יכולה להרשות לעצמה להתנהל כך???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחיאל12.07.16
29
שהתרגלה לקצפת המתוקה של רוזנטל לא מוכנה לקבל את החוק... קבלו את המימון המגיע לכם בשקט. עוד מעט תתחילו לבקש מימון למוסיקה בערב בכיכר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שבשבת מתנופפת12.07.16
28
שימו לב מנהלי החיידרים הנכבדים! האם יש לכם תעודת ביטוח מהקב" ה איך ילדיכם הפרטיים ייצמחו(למרות הסלקציה שאתם עושים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת11.07.16
27
האם אני קורא נכון? או שקמתי מחלום? קבוצת ההורים ששולחת מב"ב לת"א ל"בית הילד" קבלה פעם שקל מהעירייה? קומו ותגידו את האמת ! המוסדות לא מתאימים לכם- הם רק יכולים לשמש "ביביססטר" לילדים לשעות הבוקר ומה לעשות שרב התושבים כן מותאם למוסדות חינוך? ומעטים הילדים שלא מתקבלים - ולא בגלל רמה לימודית בגלל חוסר
בבוקר12.07.16
26
חדשות?? מועצה מושחת כבר שנים!!! צריך לכלוא הרבה חברה משם.. דחוף!! אחד שגר בקריה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הי12.07.16
מושחתת? מועצה מדהימה עם ראש מועצה מסור בלב ונפש לתושבים. אין דברים כאלו בעולם. ואלו שצועקים על ההסעות, מוטב שיעברו למקום שמתאים להם רוחנית ויניחו לנו כבר.
שמעון, תושב חדש13.07.16
25
פשוט נמאסתם חרדים... הפכתם את עצמכם לבדיחה. אתם לא יותר טובים מאלה שעשו סלקציות בגרמניה. כאילו יש לכם בעלות על התורה ועל הליכותיה... ועל בורא עולם..... העיקר שאתם מבלבלים במח על האינטרנט ועל הסמרטפונים כאילו לא אתם גורמים לצעירים להגיע לשם... איזו בושה. בא להקיא ממכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
יעקב12.07.16
24
according to the law a child is not allowed to cross the street alone until the age of nine!!!!so how can a kid the 7 take a bus to school alone???? and instead of having the moetza pay for your beach trip they should pay for a hasaah.and for info no one has tvs!!!!!!!!!! and we most of us lived her
someone12.07.16
23
הגיע הזמן להוציא החוצה את הפוליטיקה המסריחה השוררת בשכונה...
י11.07.16
22
הרי ברור לכל תושב נורמלי ושפוי שאת מי שרוצים מקבלים ומי שלא,גם אם יהיה אברך על רמה יזרקו. המועצה לא עושה טובה שהיא חיה וזורקת לנו עצמות מ"התקציב שלהם" זה משהו שמגיע להורים על פי דין כתושבים בישוב. החוק נותן מקום לכל אזרח ישראלי לגור היכן שהוא רוצה. מושחתים נמאסתם!!! הגיע הזמן לעשות סדר!!!!!!!!
הרי יהודה12.07.16
21
אני גרה בפתח תקוה, הבת שלי לומדת מחוץ לעיר, מעולם העיריה לא מימנה לי הסעות. ...תגידו תודה שפינקו אתכם עד עכשיו
שרה12.07.16
20
מכירים מועצה שמקיימת הסעות לחוף הים בקיץ? אני מכיר: טלזסטון! מי כמו רוזנטל דואג לרווחת התושבים? תזכורת: הוא לא מנהל החיידר... אלא מה? לא מתאימים? תסתדרו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אכלו לי שתו לי12.07.16
19
ולמספר 5, מעניין שלך יש אינטרנט להגיב אתה בוודאי חרדי יותר.. די נמאס מהשוחד ומהשחיתות, ושראש המועצה משמש כפודל של שולמן, לרשויות תחפשו קצת ולא יהיה קשה למצוא.. הכל כבר יצוף, שחיתות ציבורית.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 12.07.16
18
הם הורים עובדים מה הבעיה לממן הסעה? זקוקים לגמח??? יש מספיק ב״ה! שימלאו טופס מסודר ויעמדו בתור או שהגבירים של טלזסטון יתרמו להם... ״מסכנים״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל11.07.16
17
צריך להבין את הרקע של המקום כדי להבין את הסיפור. המקום הוקם ע"י משפחת סורוצקין כגלעד לקהילת טלז והיה אמור להיות הבטחה גדולה שכשלה. במקום זה היא הפכה למושבה של אמריקאים עניים מתחתית החבית (כמו עמנואל) והמקום היה נגוע בנשירה קשה במשך כל השנים כולל בניו של המרא דאתרא ומשפחת סורוצקין. המקום מנוהל ביד מא
טלזסטוני ותיק12.07.16
16
אתם חבורת לצנים שינה ופירש רוזנטל עושה מעל ומעבר בשביל כל תושבי הישוב ללא הבדל של כיפה ודעות ,הוא הקים ומתחזק את המקום הזה ביד רמה ומצורה הטובה ביותר . נראה אחד מכן עושה משהו חוץ מדיבורים כלום קרח ועדתו אתם . אפילו להתפלל כמו צריך אתם לא מסוגלים הרי מי שלא ראה אותכם "מתפללים " בבית החלמה בשעה 10 בש
מני12.07.16
15
ושמעתי את הצעקות שהם הרימו על מנהלת מחלקת החינוך, את הזלזול וההשפלה שפגעו באשה יקרה, באמת הם לא מתאימים לתתי"ם של טלז סטון.
ישראל12.07.16
14
אני עובד בירושלים . לא מספיק שלא קיבלו אותי לעבודה בטלסטון גם לא מוכנים לממן לי מונית כל בוקר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג11.07.16
13
גם בחדרים ובתי ספר החרדיות בארה"ב, כולל היותר מודרניות, חייבים כל ההורים לחתום על תופס בו הם מתחייבים שאין להם טלויזיה או אינטרנט פתוח (ובהרבה, אפילו אינטרנט מסונן) בבית, ועל לבוש צנע לבנות ואמהות. בטלזסטון מתקבלים גם את ילדיהם של אלה שהאבות נראים כמזרחינעקס, כל עוד שהם מוותרים על אייפון ואינטרנט פ
תושב טלזסטון12.07.16
ובתורת משה עבדו לבדיחה. מגעילים. צריך להלחם בכם בכול הכוח. נראה מתי יקום הגבר שיעשה את זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב12.07.16
12
כמו בקריית יובל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני11.07.16
11
כל אלה שמנסים לחפות על רוזנטל בזה שהוא לא חייב ובזה שעושה הסעות לים וכו׳ כל הדברים האלה זה רק כיסוי לכל השוחד והגניבות שהולכות במועצה ושהוא עומד בראשה, אם רק יכנס מבקר המדינה למעוצה ולכל החיים רוזנטל ישב בכלא הוא וכל חבורת המלקקים שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב הקריה 12.07.16
10
אהבתי את התגובות של אברכים ב 9:30 בבוקר (מהכולל) באינטרנט (שאין להם ) שמזלזלים ביחידים שמשלמים ארנונה במקום וזה מה שנותן לילדי האברכים חוגים ותקציבים וכל מה שמשלמי הארנונה לא יקבלו ..... צבועים בשם התורה!
נאמי12.07.16
9
נמאס לי כבר לשמוע על הדברים האלה,לדעתי כל מוסד חרדי שלא יקבל ילד כלשהו-שמתאים מבחינת יכולת הלימוד שלו ומוכן לקבל את כללי בית הספר-צריך ,או להיסגר או לא לקבל מימון משום גורם ואפילו לא מבנה מהרשות המקומית. רק כך יושפל האף הנכרי והמתנכר של עוכרי ישראל ומחרחרי שנאה בעם שקרויים "מנהלי תלמוד תורה".
שליח-מצווה16.07.16
8
מעניין מאיפה מגיע כל הנוער הנושר בטלזסטון??? איפה הם למדו באיזה תלמודי תורה??? מאיזה משפחות הם מגיעים??? למה ללכת רחוק שמנהלי מוסדות החינוך יסתכלו סביבם ועל משפחתם. האם יש להם תעודת ביטוח שהם מסוגלים לעשות סלקציה על ילדים בני 3 תתביישו לכם!!!
ק12.07.16
7
כתושב טלז סטון אומר כך: מדובר בקבוצת צווחנים שבכל שנה הם מעוררים רעש מטורף של קוזק נגזל וככל שהרעש גדול יותר כך התוכן ריק וכמאמר חז"ל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא כלומר מטבע בקופה ריקה עושה הרבה רעש. התכבדו לכם אנשי התוהו וההעדר וחפשו מקום אחר בתבל בכדי לזהם את הסביבה והפסיקו לקשקש בזנב. תפנימו שאתם מ
המוכיח 12.07.16
6
אם המועצה חייבת שיפנו לרשויות החוק, משרד החינוך וכד׳, ואם המועצה לא חייבת אז על מה הם מתלוננים? תקציב המועצה הוא גמ״ח למשפחות שלא קיבלו אותן??? בכל מקרה מה ענין הכתבה? זה צריך להיות נידון מול הגופים. לסיכום - כתבה חד צדדית ומשעממת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני11.07.16
5
האם בירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, ביתר, בית שמש - העיריה/המועצה מממנת הסעות? נראה לי שפשוט פינקו אותם כמה שנים ועכשיו הם מתלוננים על זה שהרגילו אותם שכל דבר המועצה מממנת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה הסקרן 11.07.16
4
הרי יהודה התחיל להרים את האף ולא לקבל ילדים, הוא שכח איך הוא התחיל, לא קיבלו את הילד שלו לחיידר שהיה פה. גועל נפש!! בנוסף הם גונבים כסף כשהם גובים תשלום על ילדי הגן!!
משה11.07.16
3
מיזמן התלמודי תורה והסמינרים נהפכו ממקום שאמור ללמד תורה וערכים ומידות ודרך ארץ קדמה לתורה . למקום של תחרותיות ודורסנות . לא שמים דגש על המהות הפנימית של האדם על עבודת השם שלו ואיזה אדם יותר טוב הוא נהיה. אלא רק איך אתה נראה ומה יגידו עליך ....... בקיצור פתחנו מוסדות שבם יהיו בתי ספר לציונים ולמצ
פינוקיו11.07.16
2
שלא כמו במקומות אחרים שהיה אפליה על רקע גזעני או פוליטי כאן מדובר בילדים מסכנים להורים אנוכיים שלא מוכנים ליישר קו עם המערכת וגרים במקום שמלכתחילה לא מתאים להם... צאן ממחננו!! לכו לגור במקום של אנשים כמוכם ותשאירו את טלז סטון טהורה ונקיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים ל11.07.16
משפט שמזכיר לי ימים אפלים מאוד אי שם באירופה של לפני 70 שנה בערך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וואו12.07.16
היא לא קמה לא בשבילך ולא "בזכותך". אלא בזכות האנשים שעובדים ולומדים ולא הפארזיטים מהכוללים שרק מקבלים כסף על לא לעשות כלום פרט לנייעס.
אבי12.07.16
1
כמו תמיד מדובר בקבוצת שוליים שלא מתאימה למסגרת ולא מוכנה להתאים את עצמה לסגנון התושבים. הורים שחשוב להם המראה החיצוני שלהם יותר מחינוך ילדיהם בדרך התורה. גיבורים להתלונן ולהאשים את כולם העיקר לא להסתכל במראה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד11.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24