כיכר השבת

"ש"ס בידי ילדים"

חיים כהן: אריה דרעי מפקיר את בני התורה הספרדים

חיים כהן, שהיה אחד האנשים הקרובים ליו"ר ש"ס אריה דרעי, מותח עליו ביקורת חריפה: "האמנתי ברעיון שהוא מייצג, היום כבר לא; זה לא אישי, זה אידיאולגי" • דרעי בתגובה: "גיבובי הבל" (חרדים)

100
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו בתמוז | 21.07.16
חיים כהן: אריה דרעי מפקיר את בני התורה הספרדים
(צילומים: כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: אין מי שמעט בקי בנעשה במערכת הפוליטית בכלל ובש"ס בפרט, שאינו מודע לחברות העמוקה וארוכת השנים בין חיים כהן, לשעבר ממקורבי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ליו"ר ש"ס אריה דרעי. זוהי ידידות קרובה והדוקה שהפכה לאגדה ודוגמה לכך שכן תיתכן חברות אמת, ללא אינטרסים, בזירה הפוליטית.

כעת חושף "כיכר השבת", כי בשנה האחרונה התפתחו חילוקי דעות בין השניים, מה שאף גרם לנתק ביניהם - לאחר עשרות שנים של ידידות וחברות אישית, כאמור. במרכז המחלוקת - העובדה כי כהן חלק על התנהלותם של דרעי ותנועת ש"ס, בין היתר - בכל הקשור לבני התורה הספרדים.

השניים הכירו כבר בשנות ה-90, בתקופת כהונתו הקודמת של דרעי כיו"ר ש"ס, בעת שכהן היה מקורבו האישי של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. גם במשך כל התקופה בה אלי ישי שימש כיו"ר ש"ס, נותר כהן איש סודו הקרוב של דרעי, שהלך איתו צעד אחר צעד ויחד בנו את תהליך חזרתו של דרעי לראשות ש"ס.

בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", מתייחס כעת כהן לראשונה לניתוק בינו לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "אני הלכתי עם דרעי עשרים שנה, כי האמנתי ברעיון שהוא מייצג, שהוא, בעצם, לשרת בעיקר את ציבור בני התורה הספרדים. האמנתי שהוא יחזיר לבני התורה הספרדים את מה שחסר להם - ואני מדגיש: בני תורה. כעת, הגעתי למסקנה שהוא לא נמצא שם", טוען כהן.

יש לך קשר עם אריה דרעי?

"התרחקנו אחד מהשני. אני רוצה לעסוק בלאחד את ציבור בני התורה הספרדים. יש מי שעסוק בהפוך".

בהקשר לפרשת רמי סדן, מגלה חיים כהן: "אני חשבתי שבסערה הזו מתאים היה שיטפל אך ורק יגאל גואטה. דווקא בנושא של הסמינרים היה אמור לטפל אך ורק אריה דרעי. אבל הכל התהפך. הפכו את עיקר המאבק של המפלגה לרמי סדן, ואת הסמינרים זרקו למישהו אחר. מה עושים כל שבעת חברי הכנסת? אחד עסוק בלריב עם גפני והשני בלהפגין מול ערוץ 10. דרעי הפקיר את ההנהגה בידיים של כמה ילדים - בכל העניינים הקשורים לציבור בני התורה".

יודגש, כי הנתק המדווח וחילוקי הדעות הקשים הינם מפתיעים ביותר, ואף פעם לא עלה על הדעת כי כך תתגלגל מערכת היחסים הקרובה ביניהם. בל נתפלא - יש מי שאומרים - כי מאחורי ההתפתחות הזו ישנו סיפור נוסף, אחר לחלוטין, מזה הנראה כעת.

"חשוב לי להדגיש", מוסיף חיים כהן, "כי לא מדובר בעניינים אישיים שהתגלעו ביני לאריה דרעי - שברמה האישית אני חבר שלו ואוהב אותו - אלא רק בעניין עקרוני ואידאולוגי".

כזכור, מונה לאחרונה חיים כהן לתפקיד יו"ר קבוצת 'קו עיתונות', כנציגם של אנשי עסקים מדרום אמריקה שרכשו אחוזים גבוהים מהבעלות על הרשת. בקרב פרשנים כאלו ואחרים במגזר החרדי רווחה השמועה, כי מדובר בצעד נוסף של הפיכת העיתון ל'"יום ליום" החדש - כעיתון הבית של תנועת ש"ס - אפילו עד כדי מהלך של ביטאון יומי. אך כעת, כאמור, מתברר , כי התמונה הפוכה לחלוטין, בשל היחסים המעורערים קשות בין יו"ר ש"ס ויו"ר הרשת, החבר לשעבר.

איך זה יתבטא ברשת 'קו עיתונות', שאלנו את חיים כהן.

"אין ספק שבמדיה יש כוח גדול. המטרה שלי, להשתמש בזה ככלי לעזור לבני התורה הספרדים".

העיתון יהפוך לכלי ניגוח בשר דרעי?

"אני עסוק בסור מרע ועשה טוב. אם אריה ישרת את ציבור בני התורה - העיתון יהיה כלי לסייע לו. אם אריה יתעסק בדרכים אחרים - העיתון יהיה כלי לעזור, בעיקר לבני התורה", מסיים חיים כהן את דבריו.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לדברים: "העצרת ההיסטורית של למעלה מרבבת ילדי 'בני יוסף' שנערכה השבוע באצטדיון ארנה ופריחתה חסרת התקדים של רשת החינוך של תנועת ש"ס, הם התשובה מול גיבובי ההבל".

תוכן שאסור לפספס
100 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
כל ימיו פעל למען תורה
ממלכת התורה24.07.16
יש רק מרן אחד
ע24.07.16
59
יש לו עוזרים שצרכים לעזור לעצמם נראה לי שאריה מתכון לפורש אחרי הקנדיציה הזאת כי הוא יודע שלא נבחר בו יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים21.07.16
58
בינותינו בוכות בבית ומושפלות ע"י הסמינרים האשכנזי !!!!
שמואל מירושלים21.07.16

הצגת כל התגובות

57
יונה דרעי תהיה זבוב לידו
משקיף מן הצד21.07.16
56
במאמריך גיבית כל העת את דרעי, רק כי היית חבר שלו ולא כי האמת היתה אצלו. מרן רצה את אלי ישי הישר והחרוץ ולא את המושחת. בכך שסייעתם לדרעי לתפוס את המושכות ולסלק אנשי עשייה ולהחליפם בכמה עציצים בתור חברי כנסת, הפכתם במו ידיכם לכלי ריסוק של מפעלו של מרן. מאוחר מדי....
שרון21.07.16
לא מצבעים לדרעי מצבעים לרבנים אפי' אם היה קוף בתנועה ההיתי מצביע רק חבל שדרעי יודע את זה ומנצל!!!!!!!
אני21.07.16
55
מה תאמר לילד שרואה עבריין שישב בבית הסוהר וכולם קמים לכבודו ושרים אריה אריה אריה. עדר תתעוררו
דוגמא אישית24.07.16
54
אחרי הסכסוך עם דוד שפירא עכשיו בא תורו של דרעי, אולי מה שנשאר בלי הבית של הגראי''ל ומועצת חכמי התורה זה רק עץ!!!!!!! לתשומת לב הפלס וקו עיתונות דתית...
אדם פשוט22.07.16
53
האיש הזה עבריין משוחרר מה שמעניין אותו זה רק האינטרס שלו, ואם אפשר בדרך לקחת קצת לכיס גם טוב
המייבין21.07.16
למה סתם לבלבל את המוח???
...21.07.16
52
שמחים שסוף סוף מישהו שובר את קשר השתיקה בבחירות האחרונות הצבעתי ג' בלב כבד. שס בראשות דרעי פשוט לא השאירה ברירה. כיום אני כבר יודע כמה צדקתי.
פיני21.07.16
ומה עם הבנות שבוכות בגלל שלא מקבלים אותן לסמינריםםםםם????. בשבילן אין לך לב אאא
שמואל מירושלים 21.07.16
ולכן הן בוכות. לו היה לוקח את זה ברצינות הן כולן היו מסודרות.
אבי24.07.16
51
חברים וחברות יש קבוצה בוואטספ חזקה מאוד שנקראת "ערוץ התורה" אפשר להצטרף אליה, כל יום שולחים 2 דקות של תורה מעניינים מאוד תשלחו בווטסאפ צרף ל 058-400-6156.
אחד מבפנים21.07.16
50
גיבובי הבל
שי21.07.16
49
הוא דואג יותר לערבים מאשר לספרדים הספרדים כבר לא פראירים. מספיק לעשות אותם סוג ג הם לא צריכים את הזקן הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים. צודק21.07.16
48
שימו לב למינויים של דרעי ראש השבבניקים מנכל נהגים יועצי שרים וכולם פודלים. אין אף אחד בסביבה נורמאלי.
כנסו דחוף24.07.16
47
אף פעם...... בוקר טוב מר חיים כהן. משאנחנו יודעים כבר 3 עשורים. אתה יודע רק עכשיו....לא לחינם קראו "זה לא רשע" ??
עובדי יוסף 21.07.16
46
אנחנו סובלים בבני ברק מדדון סגן ראש העיר המושחת שלא דואג בכללל ספרדים הכל מאפיה כל הסמינרים רק כסף נמאס
כל הכבוד 21.07.16
45
חזק ואמץ!!
בן תורה21.07.16
44
חחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
העוקב21.07.16
43
שתקו ימטומטמים חולי נפש שלא תעזו לדבר על מרן הרב אריה דרעי שליט"א חיים כהן טועה ובגדול הוא סתם טיפש רק מרן הרב אריה יחזיר עטרה לעושנה
ממלכת התורה22.07.16
מטומטמים, חולי נפש, וואי וואי איזה פה מלוכלך, רק אחד כמוך עדיין אחרי דרעי. אכן חיים כהן צודק דרעי מייצג רק כמוך שאינם בני תורה, ואתה ההוכחה. אריה ישאג מי לא יירה (יירא) טילים... לך תלמד קרא וכתוב.
ממלכת השוקולד22.07.16
42
הכנסת ובעיקר החכי"ם בה, מתנהגים כמו ילדים זה צועק זה מלשין זה רב אי אפשר להסתדר שניה אחת בלי הגננת בנימינה???
בובהבלה'22.07.16
41
איך הוא יוותר על נדל״ן? סידור ילדיו ונכדיו ונכדי נכדיו עם נדל״ן בא אצלו גם לפני קודשי ישראל? מה פתאום!
ילדון21.07.16
40
ש"ס לא עושים כלום!!!! אהההההה סליחה לביתו הוא עושה והמון....ספסופה נדלן וכו'...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי21.07.16
39
מה הקשר לעצרת? שהבאתם ילדים בלי בחירה לאיצטדיון? תגובה מטופשת לחלוטין
שסניק לשעבר21.07.16
38
הביתה אתה ותונעת שס מיותרים ועצם זה שאינך פועל בגלוי וללא מורא מגפני ושות למען הציבור ששלחו אותך רק מראה שחיכנו לך אך לשווא
יעקב החרדי21.07.16
37
ואני ממש לא תומך במר דרעי
א21.07.16
36
מרן האמיתי זהו מורנו ורבנו הגאון האדיר מקים עולה של תורה רבי אריה מחלוף דרעי שליט"א שבענווה שנים רבות נתן לר' עובדיה את הבמה וכעת "וזרח השמש ובא השמש". רבי אריה, די לך להסתתר מאחורי מועצת החכמים, שעתך לזרוח הגיע, קומי אורי כי כבוד ה' עלייך זרח.אשריך רבנו הגדול אריה דרעי
ספרדי גאה28.07.16
35
ועוד יותר אבסורד שהגנב הזה תמכו 7 מנדטים? חבל שצדק בעולם הזה הוא רק כוכב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים22.07.16
34
להקים קבוצה של אנשי ש"ס אמיתיים, לא כאלה שהצביעו יחד, ופשוט להעניש את ש"ס ולבחור ג', אני אומר זאת בכאב רב, אין שם מי שישנה משהו ולכן אין ברירה אלא להצביע ג', להקים מפלגה חדשה לא בא בחשבון כי זה גורם למחלוקות שיחלישו אותנו עוד יותר, לכן כשכל הקולות יעברו לג' וש"ס לא יעברו את אחוז החסימה אז נקים מפלג
דני21.07.16
אתה לא מבין שהבנות שלנו בוכות בגלל ג ו מנהלי סמינרים אשכנזים !!!!!! ואתה הולך לבחור בהם ?????? גם ישי בזמנו נכשל ולא תמך בבנות עימנואל!!! אבל לפחותהוא ישר לגבי ארץ ישראל ולא מתחנף לערבים.. הלואי שיחד יעבור בפים הבאה!!!
שמואל מירושלים21.07.16
נו ומה ש"ס עושים, ג' לפחות ידאגו לא לגייס בחורי ישבות שזה הכי חשוב, וגם מי הקים סמינרים ש"ס או אנשים עצמאיים
דני21.07.16
33
תמכנו בו במעצר הראשון מסתבר שלא היה זכאי תמכנו בו בסיבוב השני. מסתבר שהוא לא סופר אותנו. רק משפחתו. מקורביו ואנשי שלומו כל השאר שקופים. חוץ מיום הבחירות אני בוחר אגודת ישראל
דודו המזרחי21.07.16
32
כבר לפני 30 שנה הוא זרק את הספרדים לפח ובכל בחירות הוא היה בא לפריפריות להוציא אותם. מה לא עשינו בשבילו וכלום כלום לא קיבלנו!!!! דרעי הביתה! נכשלת!!!!
איתן21.07.16
31
דרעי עסוק בהצלת המפלגה הקדושה. , כי ניתן לקנות את הקולות הערבים לש"ס, כפי שביבי קונה את קולות החרדים. לכן עסוק בהזרמת שפע של הטבות שלא היו כמותן מאז הקמת המדינה. ביטול כל צווי ההריסה על בנייה בלתי חוקית שזה כבר שני מנדטים בטוחים. הסעות חינם למסגד אל אקצה, שזה עוד שלושה מנדטים.פטור מלא למסגדים מארנונ
דן סגל21.07.16
30
תתחילו להפנים אם תעזרו לאנשים באמת יבחרו בכם ואם תאמרו שאתם עוזרים לא יבחרו בכם תפנימו פן יהיה מאוחר וכבר לא יאמינו למה שאתם אומרים.
אריה24.07.16
29
בפעם הבאה. שס .אנחנו האברכים נצביע ג.
יוסף21.07.16
משתכנזים מזרחי מצביע מזרחי כך קבע מרן
...22.07.16
מטומטם אל תדבר בשמנו.אברך.
מרדכי21.07.16
28
לוקח שוחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים21.07.16
27
כמה ביזית את אלי ישי. על חינם. הוא לא עשה לך כלום וביישת אותו ברבים פעם אחר פעם, אפילו אחרי הבחירות. היום אתה מבין שדרעי מסוכן לציבור הספרדי. הוא חייב מישהו שיאזן אותו. אלי ישי, גם אם לא מתאים להנהיג, יכל לגרום לדרעי להבין שאי אפשר לעשות צחוק מהציבור, אי אפשר לבזות רבנים. זו היתה הזדמנות חד פעמית. ח
מנחם21.07.16
26
מהיום מכלוף יצר את צעדיך בכל תחום עד שתהפך לאבק אדם
שר הכיכר21.07.16
25
אל תאמינו באף אחד כולם שקרנים, אפילו כחלון שהצבעתי עבורו שיקר את בוחריו. בחירות הבאות נשארים בבית.
רונית24.07.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.07.16
23
גם בבחירות האחרונות הצבעתי שס בגלל שהרב שלי כפה עלי את דעתו, אבל הפעם זה סופי אני לא עם שס
שסניק מאוכזב22.07.16
22
הם מכינים את הקרקע לרשת קו עיתונות דתית שתשרת את ש"ס, ושאנשים יחשבו שחיים כהן ניטראלי. רק טיפש מאמין ל"סכסוך" המתוזמן הזה. וכמו שהוא סיים את הריאיון במילים "אם אריה ישרת את ציבור בני התורה - העיתון יהיה כלי לסייע לו"!!! אבל בעצם, למה לא? לבריאות! חיים ואריה. בהחלט מגיע לש"ס עיתון נורמלי סופסוף במקום
רונית21.07.16
21
נמאס מש"ס ... לא עושים כלום למען הבני תורה הספרדים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.07.16
20
היא העובדה שכיכר השבת בחרה לצנזר את תגובתי על כך שחיים כהן הוא חבר בהנהלת סמינר בנות אלישבע אבל בימינו יש מושג פשוט שנקרא צילומסך
יום יבוא24.07.16
מאיפה הבאת את ה"עובדה" הזאת?
יוסי25.07.16
19
רצה להשתלט על יום ליום ולא נתנו לו
ריאלי23.07.16
18
לא מצביעים יותר ש"ס.
די לטמטום21.07.16
17
להבדיל מכל התגובות כאן שלא אכפת להם כלל רק לצאת נגד דרעי לא משנה מה. ובכל לא דואגים לציבור הספרדי רק למפלגת יחד.. אבל אתה חיים נכרים דברי אמת אבל השאלה למה!!!!!!!!!!! מעל גבי התקשרות דבריך נכונים לךלאריה דבר איתו לא יעזור. כנס לחכם שלום תסביר לו הכל, ומי כמוך מכיר את חכם שלום באמת ויודע שהוא לא מפח
ספרדי גאה21.07.16
16
זה מאוד מסוכן להיות נגד דרעי. אני מקווה שאתה לא זקוק לתקציבים של משרד הפנים או הנגב והגליל או אל המעין, ושכל הבנים והבנות שלך נשואים והתקבלו לסימנרים, כי אם לא, אתה בסכנה. זו הסיבה שכולם שותקים...
אחד שיודע21.07.16
מי שיודע חיים כהן חבר בהנהלת סמינר בנות אלישבע. בתו שם, וכנראה שיש כאלה שצריכים אותו לא פחות מדרעי. ולא רק בשביל הסמינר!!!!!!!!!!!!!!.
גבי22.07.16
15
אין מילים.ענק חזק ישיר אמיתי כל כך חיכינו למישהו עם משמעות ויכולות שיתן דפיקה על השלחן ויזעזע את אמות הסיפים של החברה החרדית בלי להתבלבל ולפחד.וואו ענק.אני מקווה שהוא לא יתקפל מפניות של חבר'ה שירצו לסגור את הענין לפני שהוא מתפתח.הציבור הספרדי בני התורה זועק מכאב על זלזול ופגיעה אישיים עדתיים.גם
בן תורה ספרדי21.07.16
14
יועצים שאומרים כן ולא עושים כלום. מזכיר תקופות אפלות של שס השחצנית שרק דואגת לעומד בראשה והציבור לא קיים עבורם פשוט בזיון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי21.07.16
13
בסוף דרעי יגיד כמה חיים כהן לא בסדר
יהודי 21.07.16
החיוך של מרן, למרות שזה נכון דרעי לא עושה הרבה למעננו אולי הגיע הזמן שמפלגה אחרת תייצג אותנו?
קירין23.07.16
אולי תפסיק כבר להתבכיין טיפש מטופש ספרדי פרענק פשוט בא לי להקיא שאני רואה את התגובות שלך ושל פרענקים כמוך לעולם לא תהיו מרוצים משום דבר תמיד תתלוננו זו דרכם של הספרדים הבעייתיים--- אתם לא ראויים לבן אדם בעל צורה כמו אריה ! מתאים לכם אדם חדל אישים טיפש שלא יודע לעשות כלום רק לבכות ולהתחנחן... בדבר
שמעון מיראי21.07.16
אתה רוצה שהציבור הספרדי יעשה פולחנות מדרעי בנוסח קים זונג אייל? מה אנחנו צפון קוריאה? כן, דרעי הבטיח להילחם באפליה, האם הוא נילחם? כן נילחם באפליית רמי סדן. בנות ספרדיות שלא מתקבלות זה בגלל ערוץ 10... אתה יודע מה, הוא באמת לא טיפש ובגלל זה הוא לא משאיר את המפתחות על השולחן כי גבר הוא לא... הרי ראינו
אנלפאבית21.07.16
בית קברות מלא מאנשים שחשבו שאין להם תחליף דרעי אדם פושע לא טיפל בבנות בסמינרים!!!! לא סופר אתן ממטר אני לא מצביע ש"ס בגללו אני מצביע כי הרבנים אמרו שיפתח מפלגה עם אנשים טיפישים כמוך
אני21.07.16
12
ככה זה ספרדים
נועה24.07.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמנון22.07.16
10
שקופים? גם ספסופה שקוף אף א׳ לא יודע עליה ועל עוד 15 דירות של ילדים ואחים ומקורבים למיניהם. דאגה לתורה וצדק? תלוי איך זה יסתדר מבחינה פוליטית והרווח שיצא מזה. בקיצור שס מפלגה אינטרסנטית שדואגת רק לכיס של העומדים בראשה והמקורבים אליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדי22.07.16
9
שרי ש"ס על רבניה לא יקחו שום אחד מאותם הילדים כחתן לבתם על אף שהם כל כך גאים בהם וקוראים להם בני יוסף... הכל הצגות ומשרות... הילדים האלה שטופי מוח ש"ס ש"ס אבל במציאות שום רב או ח"כ מש"ס לא ישלח את ילדיו ללמוד שם עם אותם "בני יוסף" היקרים כל כך... הם שולחים לאשכנזים, הם סוג א' א' ובני יוסף סוג... על
כנסו ותקראו...21.07.16
8
דיבורים כמו חול ואין לספרדים מה לאכול חוץ מהלוקשים שמאכילים את הציבור התמים השנה שבענו מרורים אני מדבר כאחד שהייתי מעריץ של דרעי .זה נכון שנתנו לילדים לנהל את הרשת .שום רגישןת למלמדים מצויינים ותיקים ככל שיהיו. אנחנו מרגישים שקם פרעה אשר לא ידע את יוסף עצוב ביותר.
אבי21.07.16
7
ראשית, מי זה חיים כהן ? ( חוץ מזה שהוא מקורבו של ... ) מה מקור פרנסתו , משפחתו , מקורביו , אנשי שלומו ? מעט מאוד פרטים אנו יודעים על האיש הזה בשם חיים כהן .... ( זה חשוב כדי לגעת מי הנפשות הפועלות, למה התעורר עכשיו ? ) ועכשיו לאריה דרעי .... הספרדים מסכנים ואומללים , מצד אחד הם חייבים מנהיג ,
אמת 21.07.16
ירוך גם שאתה לא מבין למה וכמה...
ירון24.07.16
6
אריה דרעי לא ילד. אריה הספיק לשכוח מה שחיים עוד לא למד. אם יש לחיים מה להציע הוא מוזמן. אבל להתנגח כמו שוטה באריה דרעי זה בזיון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד21.07.16
5
תיצור קשר עם עוד איש אמת עו"ד בראון אליהו ויתן לך חומר שיבייש את הכיפה שעלינו. ספרדי חרדע גאה לא שסניק יותר בחיים אפילו תביאו את לפיד מהקבר. אעדיף ללמוד תורה אמיתית בסתר ולא בתורה שמוביל השבבניק חיים ביטון
תהיה חזקקק24.07.16
4
וגם לא ישתנה הוא ככה אותו דבר כבר שלושים שנה אז אל תבלבל לנו תשכל.. מה הישתנה מתמול שלשום? דרעי תמיד היה נוכל וישאר כזה... לא חידשת לנו כלום.. רק ההבדל הוא שהרבה (כולל רבנים גדולים) הבינו את זה מזמן ולכן התנערו ממנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמכיר22.07.16
3
בוקר טוב מר חיים כהן, תמיד טוב מאוחר מאשר כלום, אהיה כנה, לרגע לא חושב שבאמת יש לך איתו משהו אידיאולוגי, לשניכם אין אידיאולגיה מלבד שררה. אך בהיבט אותו אתה מציג, מפתיע לקרא, שמי שכינה את המתקפה של מרן ראש השיביה הגר"מ מאזוז נגד התנהלותו של דרעי, כינת אותו הזוי. היום באיחור סביר ומתקבל, נפל לך האסימו
אביב21.07.16
2
הציבור חיכה לזה נמאס לכולם ההשפלות שכל חברי הכנסת של שס לא עושים כלום רק מחניפים לאשכנזים ודואגים לעצמם ומקורביהם להכנס למוסדות אשכנזיים.שימן לב לביקור של דוד אזולאי ומלכיאלי לפני חודש בישיבת חברון לסדר להם פטור מארנונה ואז לסגור על כמה ספרדים לאלול....ושיגידו שלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי ביטון21.07.16
1
יש פה קנוניה ערמומית שלא יחשבו שקו עיתונות שייך לדרעי לכן הוא סיכם עם חיים כהן שידבר בהתחלה קצת נגדו וככה לא ידעו שדרעי קנה את העיתון ואז לא יחקרו מה קורה שם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
השטן לא יכול לברוא נוכל כמו דרעי21.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם