כיכר השבת

אושר בקריאה ראשונה

המוסדות החרדים לא יחוייבו ללמד אנגלית, מתמטיקה ומדעים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הליב"ה, המבטל את החיוב בלימודי הליב"ה בחינוך החרדי. למרות איומי הנציגים החרדים, חברי 'ישראל ביתנו' נמנעו בהצבעה על החוק (חרדים, בארץ)

24
קובי רוזן | כיכר השבת | י"ט בתמוז | 25.07.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הליב"ה המבטל את החובה ללמד בין 10 ל-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים. עם זאת, התיקון יאפשר לשר החינוך שיקול דעת באשר להחלטה על תנאי התקצוב של מוסדות הפטור.

37 חברי כנסת הצביעו בעד התיקון ואילו 33 התנגדו לו. סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש שהציג את החוק אמר כי זו "שאלה של 65 שנים שקולות ואחראיות מול 18 חודש של כפיה בסגנון 'יש עתיד'. תמיד ויתרנו על תנאים ותקציבים וקיבלנו הבטחה לסטטוס קוו ממייסדי המדינה".

פרוש ניצל את ההזדמנות לתקוף את הקמפיין של יש עתיד נגד ביטול חוק הליבה שכלל נתונים שגויים, ואמר כי "בוידאו השקרי של 'יש עתיד' מדובר על מיליון ילדים חרדים (שלא ילמדו לימודי ליבה. ק.ר.). במחוז החרדי יש 420 אלף תלמידים שמתוכם רק 50 אלף במוסדות הפטור. חבורת שקרנים". לפיד מצדו, יצויין, הודה בטעות.

"מכל הח"כים של 'יש עתיד' אין אף אחד שחבר בועדת החינוך. איפה שאין כותרות הם לא נמצאים. מחפשים רק הסתה נגד החרדים" טען סגן שר החינוך. כאמור, ההצעה אושרה בתמיכת 37 חברי כנסת. במהלך הדיון, הוצא ח"כ יעקב אשר מהמליאה.

מוקדם יותר, איימו פוליטיקאים חרדים להחרים הצבעות בכנסת במידה ו"ישראל ביתנו" תחליט להימנע בהצבעה על חוק הליב"ה. "היום זה ליב"ה, מחר זה חוק אחר" אמר בכיר חרדי. למרות האיומים, בחרו חברי 'ישראל ביתנו' להימנע בהצבעה, כעת נותר לראות כיצד יגיבו במפלגות החרדיות.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בדיון כי "בן גוריון התחייב בפני כל יהודי כי יתחנך לפי אורח חייו, הוא הבין שאינו יכול לכפות על אף יהודי לחיות לא לפי המסורת. 65 שנה נהגה איתם כך הכנסת עד שהגיעה הצעת החוק של יש עתיד".

ח"כ משה גפני, (יהדות התורה) אמר כי "מעולם לא שמעתי מישהו ממי שחוקק את חוק הכפייה הזה אומר שיש ילדים שהם נכים והם לומדים במוסד פטור ויש לשלוח להם סייעת. אף פעם לא שמעתי מישהו מהמפלגות הליברליות האלה דואגים לילדים האלה שמתוקצבים רק 32 אחוז, ועכשיו פתאום דואגים לילדים האלה. תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה - דף גמרא, תנ"ך, משנה".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "65 שנה הציבור החרדי הוא קורבן לעסקה אפלה, לא רציתם שהאנשים יפקחו עיניים. הציבור החרדי ואליו צריכים לדבר, אתם צריכים לקום ולקבוע את גורלכם, כי מי שמוביל אתכם רוצה להחזיק אתכם כמו לפני 65 שנה".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תקף בדיון ואמר: "מה הרע בלימודי אנגלית, מתמטיקה ומדעים? מה רע ב-10 שעות שבועיות? אתם דנים 40 אלף תלמידים לחשכה, לעוני ולא נותנים להם כלים להתמודד עם הגזרות שבפתח. ההיסטוריה תשפוט אתכם על מה שאתם עושים. השר בנט שניהל קמפיין 5 יחידות מתמטיקה, דן עשרות אלפי תלמידים מהמגזר החרדי לעוני ובורות".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) פנה לגפני ואמר: "יותר ויותר מהציבור החרדי שואפים להשיג השכלה, מנסים לעשות השלמות על מה שמנעו מהם. הם מבינים שזו הדרך להתקדם בחיים ולצאת מקו העוני. אני קורא לגפני, בוא תוביל אתה מהלך שבתי ספר שיכניסו ליבה יקבלו על כך קרדיט תקציבי, למה לתת עונש? אולי לתת פרס?".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הכל הצגה? בשעה שהח"כים החרדים חוגגים את הישג (כאילו) ביטולו לימודי הליב"ה, שרת המשפטים איילת שקד חושפת בראיון לרשת ב' כי שר החינוך בנט מצליח נגד השם יתברך לכלול בהידברות עם המגזר החרדי לימודי מתמטיקה אנגלית והיסטוריה למוסדות החינוך החרדיים. לדברי שקד ביטול החוק של לימודי הליבה שקידם הרשע יאיר לפיד
יודא מצליח26.07.16
ליבה זה לא כפירה! אנגלית זה לא כפירה! מתמטיקה זה לא כפירה!
רפאל26.07.16
16
שביטלו את לימודי הליב"ה. אין שום בעיה ללמוד מקצועות אלו כפי שלומדים דקדוק וטבע , רוב המוסדות החרדים יכולים ללמוד זאת, חוץ מזרמים מסוימים , אבל אצל הספרדים מה הבעיה ללמוד זאת, אסור לעשות זאת בכפיה או למנוע תקציבים בשל כך , אך בוודאי מן הראוי לעודד מוסדות ללמד מקצועות אלו. חבל שהתלמידים שלנו והבנים ש
דן26.07.16
15
כיום שבו בוטלה הליבה לחרדים. כידוע צדקה מצילה ממוות. בזכות החוק החרדים לעולם יהיו עניים, והציונים יחיו אותם מצדקה, שיביא אריכות ימים לציונים, ועני חשוב כמת, לכן יש כל כך הרבה אסונות אצל החרדים, ומעט אצל הציונים. בבוקר אומרים החרדים מי יתן ערב...מפחד לבבם מהאסונות. וכבר למדנו כי כאשר ה' כועס על העדר,
דן סגל26.07.16

הצגת כל התגובות

14
כל אלה מגיבים נגד הציבור החרדי בטרגדיה של וויינשטיין (קרי: ארגון הלל) שוב פה באיצטלה של 'מורה חרדי'.... לכו לערוצים החילונים, ואל תתלכלכו את האתרים החרדים שלנו... בז לכם!!!
בז להם26.07.16
13
שיהיה עצמאי במשרד החינוך הרשמי
מנחם26.07.16
12
לא צריך מדע, לא צריך טכנולוגיה, לא צריך צבא! בחזרה לשטטל!
איש הצפון26.07.16
11
זה רק מוסיף
אבי26.07.16
10
את כל הח"כים החרדים בזה ששללו ממני לימודים בסיסיים. שהיום אני אב לשלושה ילדים קטנים. רוצה לצאת ללמוד. אבל אין לי בגרויות ולא כלום. ולהשלים את כל זה יהיה קשה מאוד. כי אני עובד 14 שעות להביא אוכל הביתה. תתביישו לכם פרוש וחבר מרעיו. וכן כל הח"כ של ש"ס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
ב26.07.16
9
לדעתי , זה הפסד גדול שלא לומדים לימודי ליבה. כל נער צריך חייב ללמוד מקצועות אלו, ולעודד מוסדות שעושים זאת, רק צריך להזהר לא לכפות ולא להתנות תקציבים אם לומדים ליבה או לא, אך בוודאי שחובה עצומה ללמד את התלמידים מקצועות אלו. מה החומרות לא ללמד, בוודאי אפשר לעשות את הכול באווירה חרדית ושהספרים יהיו מתא
דן26.07.16
8
אתם מוזמנים לראות את כל החברה האלה בהכשרה מקצועית או בתואר איך הם מקיזים דם על אנגלית אם היה לפחות יסודות מסוימים היה להם יותר קל . אפשר לסכם במילה אחת חבל!!!! הח"כים החרדים לא באמת דואגים לציבור שלהם!!!!
חיים26.07.16
7
נמאס מכל ההתנצלויות של חרדים ממורמרים. כל אבא שואף שהבן שלו יהיה הכי טוב במה שהוא מאמין. ומנסה לתת לו את ארגז הכלים הכי טוב שיצליח בכך. (לימוד התורה בלבד) אני לא רואה איך לימודי הליבה יעזרו למישהו להבין יותר טוב את לימוד התורה. ומי שרוצה לשנות או שמגלה על עצמו בהמשך החיים שלא מסוגל לכך תמיד יש אופצי
יוסי26.07.16
את המוח. מה יקרה אם הילד ידע אנגלית. וכן אני רוצה לשלוח את הילד ללמוד במקום עם ליב"ה. אבל החינוך שם פחות מוצא חן בעיניי. אז צא מהפנאטיות המצומצמת שלך. ואני בטוח גם שאתה מסודר כלכלית מההורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב26.07.16
אולי הוא יהיה נפח.. אה.. ואולי גם חשמלאות כי אולי הוא יהיה חשמלאי. אה.. ואולי גם נגרות כי אולי הוא יהיה נגר.. וכן הלאה... אז זהו,, שכל אבא מנסה ללמד את הבן שלו מה שהוא חושב שהכי נכון וטוב לילד. [בהשקפה החרדית לימוד תורה] אח"כ כשיגיע לגיל שבו יתברר מה היכולות של הילד עוזר לו ללמוד את המקצועות שמתא
יוסי26.07.16
6
אפילו שהסנהדרין ידעו 70 לשון, לא ידעו אנגלית וגם החשבון שידעו, זה רק לוח הכפל עד מאה שכל ילד חרדי נולד עם הידע הזה. ומחשבים זה בכלל השטן המשטין בכבודו ובעצמו.
דן סגל26.07.16
5
מה הבעיה בזה? איזה כפירה יש בזה? מה עדיף שלא ידעו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא26.07.16
4
כמורה בבית ספר חרדי אינני מבין על מה כל כך שמחים (כמובן שאני נגד כפיה) ברור לכולם שהיום כולנו חייבים אנגלית לפחות כמו בבתי ספר של הבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה26.07.16
3
נידונו לחיי עוני וקיבוץ נדבות.כי אם ירצו או יצטרכו לעבוד אף אחד לא ירצה בור....
mike26.07.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד26.07.16
1
כחרדי אני לא מבין את ההגיון באי לימוד לימודי ליבה. זה חובה על כל אב לתת כלים בסיסים לילדיו להצליח להביא פרנסה הביתה באם הם לא מצליחים לשבת באוהלה של תורה
יצחק26.07.16
רבים מבני הציבור אינם מבינים, רק פוחדים לפתוח את הפה.
רפאל26.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24