כיכר השבת

הניסיון האחרון

חשיפה: כך ינסו להביא משפחות חרדיות להתגורר בחריש

יוזמה חדשה שתצא הערב לדרך תנסה להביא בשלב הראשון מאות משפחות חרדיות להתגורר בעיר חריש. קרן מיוחדת שתוקם תממן את מרבית שכר הדירה. כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים, בארץ)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד באב | 18.08.16
חריש מהאוויר
חריש מהאוויר (צילום: אתר חריש סיטי)

חשיפה: בימים אלו הולכת ונשלמת יוזמה חדשה שתצא הערב (חמישי) לדרך ותהיה האופציה האחרונה להבאת תושבים חרדים לעיר חריש, זאת למרות הכשלונות השונים עד כה, הגדול שבהם הוא כמובן פסילת "ועד הדיור החרדי" במכרזי חריש.

ל"כיכר השבת" נודע כי עיקרי היוזמה, מאחוריה עומד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הם הבאת מאות משפחות חרדיות - בשלב הראשון - להתגורר בשכירות בעיר, בעלות מינימלית, כאשר קרן מיוחדת שתוקם תסייע למשפחות בשכר הדירה ובמתן מלגות.

בתחילה חישבו היוזמים לאפשר לבני התורה להתגורר ללא עלות בעיר כאשר הקרן תממן עבורם את השכירות המלאה - שנכון להיום מוערכת בכ-2,500 שקלים לדירת ארבעה חדרים, אך לאחר היוועצות עם גדולי ישראל הוחלט כי המשפחות ישלמו סכום מינימלי שככל הנראה ייקבע על 1,000 שקלים ואת היתר תממן הקרן שתוקם.

בנוסף, לאור המצוקה שקיימת בשלב זה להקמת מוסדות לימוד חרדיים בעיר, הרי שיוקם מערך מיוחד להסעת התלמידים לעיר פרדס חנה הסמוכה, במרחק נסיעה של כ-12 דקות בלבד, שם ישנה תשתית של מוסדות חינוך חרדיים שהוקמו על ידי הרה"ג רבי רפאל בובליל.

כאמור, כדי לסייע הן בשכר הדירה והן ביתר הפרטים החשובים עבור מגורי משפחות בני התורה, תוקם קרן מיוחדת באחריותם של גדולי ישראל, אשר תגייס מיליוני דולרים מנדיבים בחו"ל, ותסייע במימון העלויות השונות.

(אתר חריש סיטי)

גדולי ישראל שעורבו בפרטי התוכנית הביעו נכונות לצאת בעצמם למסע גיוס גספים בחו"ל עבור הקרן ובימים הקרובים יוחלט האם הם יצטרפו למסע הראשוני או שמא ישתתפו בו מהארץ כאשר ישוחחו טלפונית עם הנגידים השונים.

יוזמי התוכנית מקווים כי השלב הראשון יצא לדרך כבר בשבועות הקרובים, כשלהערכתם בטווח הזמן הקרוב יהיו מאות דירות פנויות להשכרה בעיר שיעמדו לרשות משפחות בני התורה. בכך, עם הגל הראשון של משפחות חרדיות שיבואו להתגורר בעיר, מקווים היוזמים ליצור סחף של משפחות חרדיות שיבואו להתגורר במקום ובכך להביא ליישוב חרדי בעיר חריש.

הערב, בשעה 16:00, ייערך כינוס ראשון בבית הכנסת "לעבדך באמת" בחריש, בהשתתפות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני והדיין הגאון רבי ציון בוארון, ובו יוצגו כל פרטי היוזמה וכן תוצג הדמות התורנית שמונתה על ידי גדולי ישראל להוציא את היוזמה אל הפועל.

בנוסף, יובאו במעמד דבריו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שסמך ידו על היוזמה והתבטא כי היא עשויה להוות פתרון ראוי הן לעיר חריש והן למצוקת הדיור בציבור החרדי.

יצוין כי מי שעודכן ביוזמה ובסוד התהליך הוא הרב אשר זיגדון, רב קהילת 'לעבדך באמת' שעבר להתגורר בחריש בשבועות האחרונים, ודרכו קנו משפחות חרדיות רבות דירות בחריש.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
יש לי דירת 4 חדרים חדשה 2 מרפסות מטבח משודרג הכל חדש 2 חניות ,מחסן , הכל מלוקק ,נראה לכם שאשכיר לחרדי ? לגבי ה2500 שיהיה בהצלחה . אף לא ישכיר דירה ב900 אלף ב 2500 צאו מהסרט שתעמוד ריקה ! אשלם ארנונה ולא אשכיר ב2500.
אזרח20.08.16
14
העיר חרשי החדשה תהפוך במהרה לבני ברק ולאלעד, הציבור החרדי לא יודע לשמור על ניקיון, ואסטטיות, הילדים שוברים, הורסים, משחיתים הכל, כנסו לבניינים של חרדים, פשוט גועל נפש. העיקר יש 10 בתי כנסת בשכונה אחת תלמדו את הילדים שלכם קצת ניקיון, לשמור על הדברים. לא לשבור ולהרוס כאלו ככה זה צריך להיות מי שרוצה א
אלעדית18.08.16
איזה כיף לחיות בעיר חרדית יש בתי כנסת ללמוד בכל מקום אפשרי ליכלוך אומנם יש אבל יש חותר שמחת חיים כן כן גם יותר מהדתי לאומי אפילו זה כואב
אלעדי18.08.16
13
איזה באסה!!!!
מלכה פינס18.08.16

הצגת כל התגובות

12
כולם רצויים בחריש זאת עיר פלורליסטית.רק אל תטעו את הציבור שלכם במחשבה שזאת הולכת להיות עיר חרדית.רוב התושבים כאן הם חילוניים ודתיים לאומים.קהילה מאוד מעורבת שנלחמת על הזכויות שלה.מי שלא פוחד מלבוש חושפני ועסקים פתוחים בשבת לצד בתי כנסת-יהנה מהמקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרישניק18.08.16
11
ואתה דתי לאומי יותר טוב מאחדים ?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גאון חרדי18.08.16
10
והספרדים עצמם לא ירצו לגור במקום שאין אשכנזים.... היוזמה הייתה מצליחה אם הייתה משותפת לגדולי התורה האשכנזים, והייתה מוקמת ועדת קבלה.
אשכנטוזי18.08.16
9
אי אפשר לנשום שם...
סכנה18.08.16
8
וכמובן מגייס לשירותו את גדולי ישראל.. מי שרוצה לבוא לגור בחריש מוזמן. אבל שיקבל בכבוד את כולם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל18.08.16
7
איזה באסה!!!!!!!
מלכה פינס18.08.16
6
היום בשעה 4 אנו כל ניפגעי לעבדך באמת נצא היום להפגין באלעד על העוול המתמשך שנעשה כלפינו בארבע השנים האחרונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק 18.08.16
5
מאחר והונו האישי נאמד עפ"י מגזין פרובס ב-750 מיליון ש"ח. צריך רק לשכנע אותו שיסכים להכניס את ידו לכיס ולסייע לפרוייקט. בעלות של פחות מ- 2 מיליון ש"ח לשנה, הוא לבדו יכול לממן את מגוריהם של 100 אברכים בחריש, שזה בשבילו גרעינים לשבת. אני מאד רוצה לקוות שהוא יסכים להירתם ליוזמה המבורכת ויתרום כאמור
אלי18.08.16
אם יש לו כל כך הרבה כסף, אפשר תרומה לחיבור חריש לכביש 6 מחווה נחמדה :)
חרישניק18.08.16
4
ואני במשא ומתן עם האימאם של ברטעה להשכיר להם הם רוצים את אחד ממבנה הציבור להפוך למסגד אני צריך עזרה בעניין . יש למישהו יכולת לעזור , תמורת שכר מוכנים לשלם 5 אלף לדירה שכירות שנה מראש לכל דירה
בונזו אבו כנפו19.08.16
3
מגיעים לערים מעורבות. רואים את הדברים הטובים שיש בשבטים האחרים של היהדות. ונוטשים את החרדיות....
דרור יקרא18.08.16
2
גם בביתר מכרו שזה תהיה נסיעה של 13 דקות וזה לוקח שעה לכל כייוון עם אוטובוס אז נכון בשעה 2 בלילה עם רכב פרטי לוקח 13 דקות אבל זה חול בעיניים להגיד 12 דקות
יואל18.08.16
1
הדירות בחריש נקנו ע"י אנשים פרטיים כדי לגור בחריש. פרסום מעיין זה יגרום לאנשים לא להשכיר חרדים.
יהודי18.08.16
רוב הדירות נקנו להשקעה אין שום תחזית איך העיר תיראה ולכן גם אין מימון לבניה לקבוצת חריש החדשה כיוון שהבנקים מפחדים מסיכון. מדובר כאן בגלגל הצלה שהחרדים שולחים לאותם מנוולים שגזלו את כבשת הרש מהחרדים
שמואל18.08.16
קרוב ל-50% מהקונים רכשו במקום דירה להשקעה הם לא מתכננים לבוא לגור שם מבחינת השכרה לא משנה להם מי ימש להם את הרווחים.
מרדכי18.08.16
אתה טועה, אני קניתי להשקעה בחריש ואני לא מתכוון להשכיר לחרדים. התחרדותה של העיר תקשה בעתיד על השכרת הנכס ומכירותו בתשואה גבוהה... בנוסף העיר הזו תהיה עיר מעורבת! תתחילו להפנים שלא תצליחו במחטף הפעם.
חילון18.08.16
לא מאמין שיש אדם שמצהיר שבלי בושה הוא לא משכיר לחרדים. מבחינת רוכש במקום לא אמורה לשנות לו הציאות מי ישכיר ממנו בתכלס ככל שיבואו להתגורר במקום יותר דתיים וחרדים כך האחוזים של אלו מהציבור במגזר הכללי שכן חשבו להוא לגור שם , הם לא יבואו בסוף העיר הזו תהיה עיר מעורבת של חרדיים ודתיים שימנו לפחות 70%
איצקו18.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24