כיכר השבת

הלברטל נגד הטוקבקים

"אינשאללה שירצחו אותך בבני ברק"

זו בעיה ההולכת ומחריפה. היא גם סוג של אלימות מדבקת. זה הופך להיות צורת השיחה הלגיטימית. אני כותב בצער רב. נוער חרדי אלים - זו כבר אינה תופעה שולית (חרדים, טורים)

130
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ז באב | 21.08.16
הלברטל על רקע הטוקבקים נגדו
הלברטל על רקע הטוקבקים נגדו (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת וצילום מסך)

זו אחת מהתגובות שקיבלתי על הטור האחרון שלי כאן, שדן בשאלת היחס אל המתנחלים. כך נראית האלימות הפושה בחברה החרדית. מה חטאי? שאני חושב אחרת מאותו מגיב. כי הרי כל הטור נועד להתריע בפני מה, שלפי הבנתי, מסכן חיים של אנשים. גם אם אני לא צודק - זו התגובה? האם המגיב היה רוצה להירצח בבני ברק?

אחר הגיב וכתב "מסרחניק". המגיב רומז לעברי. אבל גם לאחר שהפכתי לחרדי, אני בשום אופן לא אירק לבאר ממנה שתיתי במשך שנים. מפיתם אכלתי ומימיהם שתיתי. לעולם לא אכנה אותם "מסרחניקים". יש לי את כל מלוא הכרת הטוב כלפי כל חברה שגדלתי עליה בילדותי, בנערותי ובבגרותי. לכל אדם באשר הוא.

אותו מגיב טוען שכל מי שלא דתי בדרכו, הוא מסריח. וכידוע, מי שמסריח, הוא נקלה. עלוב. שפל. אולי צריך לפגוע בו, כפי שמרחיקים כל דבר מסריח. מטרתו של המגיב היא לעורר גועל כלפי כל המגזר.

אני לא יודע מי הוא המגיב. הרי אין להם את האומץ להזדהות. יתכן שהוא בעל תשובה. יתכן שלא. אבל האם כך מדברים על בני אדם? אנשים הם זבל? רק בגלל שהם לא חושבים כמוהו? זו גם אלימות חרדית בשפלותה.

"משוגע", "מטורף", אלו עוד חלק מהתגובות. ואני מדבר על אותו טור. מי שלא חושב כמו מגיבים אלה, הוא מטורף. משוגע. עד להיכן תגיע ההשתלחות הלשונית? כך בטורים רבים נוספים. וזה לא מאפיין חלילה רק את האתר הזה. האלימות פושטת בכל חלקי החברה. לצערי, גם החברה הדתית הלאומית, בחלקה, מידרדר לסגנון אלים כזה. גם מהם זכיתי לכינויים ואיחולים שונים. לא האמנתי כשקראתי חלק מהם.

עד מתי? עד מתי תמשך האלימות הזו? גם לפני שנים רבות פרסמתי בעיתונות מאמרים באותה רוח. מעולם לא היו תגובות נאלחות כאלה. אלימות כזו. היו תגובות חריפות, אבל ענייניות. תענוג היה להתווכח. לעיתים דווקא עמיתי לוויכוח, היו חברי האישיים יותר מאלו שהסכימו עם דרכי.

אין כבר שום סובלנות למי שלא חושב כמוך. מתוכנן של התגובות, נראה שאפילו לא טורחים לקרוא את הטור לגופו. גם אם אכתוב טור נטול משמעות פוליטית על הרב אלישיב, יגיבו מסרחניק וזבל. כבר אין משמעות לאתגר של מי שחושב אחרת. אין שימת לב לשונה. אין התעמקות בשאלות היסוד.

בסמוך לביתי, עמדה חבורה של בחורים הנחזים להיות חרדים. אחד צעק על מישהו ברחוב "פושע. זבל", כך שכל העוברים ושבים שמעו. יתכן שהוא שייך לאיזו שיטה חרדית אחרת. לכן הוא פושע וזבל. מה קרה לחברה שלנו?
הכל אותו דבר. אותה אלימות. ראיתי זאת גם כשנקלעתי להפגנה של העדה החרדית על מעצרו של בחור הישיבה. ראיתי איך הם חוסמים את דרכו של אוטובוס מלא אנשים עם פח האשפה. חוסמים את כל הרחוב למשך שעות. אחר כך מבעירים את הפחים. כמה צער הם גרמו לאנשים.

אבל ראיתי את הצהלה של הבחורים האלימים האלה, את האנרגיות האלימות שלהם שפרקו כביכול לשם שמים. מה יצא מהנערים האלימים האלה? הם יהיו אחר כך אלימים גם בביתם וגם כלפי חבריהם. אלים נשאר תמיד אלים.

כמה חבל שזה המצב. זו בעיה ההולכת ומחריפה. היא גם סוג של אלימות מדבקת. זה הופך להיות צורת השיחה הלגיטימית. אני כותב בצער רב. נוער חרדי אלים, זו כבר אינה תופעה שולית.

תוכן שאסור לפספס
130 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
90
סע לעזעזל אני שונא אותך חרדי אשכנזי לבן כולכם שקרנים אני עזבתי את כל חיי בישביל התורה ואתה שונא אותי???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל07.09.16
89
תמיד מי שיש לו האומץ והיושרה לשחוט פרות קדושות, לכתוב את האמת המבישה, נרגם ונסקל על ידי ההמון הבור. על כל עשרה טוקבקיסטים נבערים וגסי רוח יש מאה שקוראים, מהנהנים, ואומרים בליבם כמה אמת ויושר נשקף בכתיבתך. אני מכיר רבים המעריכים את התעוזה שלך לכתוב מה שכולם יודעים אבל זה לא פוליטקלי קורקט בשבילם!! הש
ליטאי24.08.16
לכן הוא לא מסוגל להבין שהוא לא חכם
דעת חסרת24.08.16
88
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סשא23.08.16

הצגת כל התגובות

87
אני בקומך הייתי חושבת על 40 יום שמפרידים בין יום זה לראש השנה. באשר לך דב עו"ד הלברטל, הייתי חוזרת למקצוע של עריכת דין מנסה לעשות תיקון גדול לקולגות: דהיינו יושר, שימת לב לדיבור אמת. למידת הלכות לשון הרע והוצאת דיבה שמתעבים בשמים אולי הרבה יותר מאשר בארץ. הייתי גם כמתנת פרידה חוזרת לקראו ולו את א
בת ישראל 23.08.16
86
זו מורשתו של הרב שך בה אתה ורבנך מצדדים לאורך שנים רבות אזי כאשר אתם כביכול הופכים להיות הקורבן פעם ב..אל תיתממו אלא התעוררו וחזרו בכם מדרך נלוזה זו אשר כל מי שאינו חושב כמוכם הופך להיות מוקצה מחמת מיאוס וזה בלשון עדינה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן23.08.16
85
אתה לא מתבייש? זה לשון הרע על בעלי תשובה! אתה שואל האם הוא בעל תשובה. כאילו שבעלי תשובה הם חיות שמתנהגות כך?
בע תשובה23.08.16
84
אבל במאמר זה אמרת דברים כדורבנות ואני בהחלט מסכימה איתם. זהו סחף איום המלבה יצרים חבויים גם אצל בחורים טובים ואחרי שהשד מתעורר כבר קשה להרדים אותו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל23.08.16
83
הלברטל אתה צריך להתחיל לחשוב למה מאמרים כמו שלך מושכים אליהם אש כזאת... תפסיק להיות הקוזאק הנגזל. כי דם יהודים רבים ושנאת חינם הוא על הידיים שלך חתיכת....
דניאל אדרי22.08.16
82
אני מגנה את אותם אנשים שמדברים בצורה כזאת זועתית אבל הטורים שלך ממש מרגיזים את רב מי שקורא אותם... אולי תבדוק עם עצמך.. בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל22.08.16
81
לקלל לנבל את הפה זה מכוער ומראה על רמת שיח נמוכה ...מאידך מר הלברטל האם הגזענות שלך מול המסרחים אינה מקוממת ומכוערת ? האם ההתנשאות שלך על המתנחלים אינה סוג של שחצנות דוחה ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל22.08.16
80
אבל חשוב שתדע שאתה לא שפוי וזקוק לטיפול בשל הפרעות נפשיות. אינני כותב זאת בציניות. מלבד זאת ברור שהיית ונשארת מזרוחניק בהשקפתך- זה מאוד ניכר בכל כתבה שלך..
י.22.08.16
79
חשבון נפש זה הזמן
ש21.08.16
78
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.08.16
שיקרה לכם מה שקרה להרוגי ביתר?????????אתה מחפש לראות דם??אין לך מה לעשות בחיים?
ש21.08.16
77
הלברטל אתה אידיוט שמאלני לך קיבינימט
חסוי21.08.16
76
אכן, צודק אתה בדבריך שפת ביבים זן ראויה לכל גינוי . אך יחד אם זאת אני מעט מתפלא עליך ,הרי החברה שעליה אתה משתייך ואותה אתה מדברר מדי פעם דוגלת במשטרת מחשבות, מעניין לדעת מה חבריך חושבים על בצלאל כהן שחושב מעט אחרת מהם ...או מה דעתם על "הפלג" שרוצה אחרת... החינוך שאתה כ"כ גאה בו פועל הפעם נגדך...א"א
דוד21.08.16
75
סתם צוחק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה מפ.ת21.08.16
74
ב"ה אני קורא מידי פעם את מאמריך. לא תמיד אני מסכים לפעמים כן. אבל תמיד תמיד נהנה מהשנינות ומהחינניות שבמאמריך. לצערי עלי לקבוע כי המאמר האחרון עוסק בדבר שמטריד גם אותי. האלימות הפושה בקרב הציבור החרדי כואבת ומטרידה!! כמה חילול השם נעשה. כמה חוסר כבוד, אלימות ומחלוקות. המאמר נגע כטיפה בים מהאמת הכואב
געציל ויינשטיין24.08.16
73
הכתיבה שלך מלאה שנאה לציבור הדתי לאומי אין פלא שאתה מקבל יחס דומה
זאב י23.08.16
72
פוגעות באדם/בקהילה מסויימת, אתה מוציא דיבה על חלקים בעמ"י או סתם מקנטר על אה ועל דא... כך שאתה הוא זה שגורם לתגובות המגנות נגדך.. באחת הדעות שפירסמת כאן גרמת גם לי(!)שאני בחיים לא מגיבה בצורה שלילית ברשת לכתוב תגובה-לא בשפה מזלזלת אבל תגובה שלילית.כי הכתבה פגעה בי באופן אישי..... אז אולי כדאי ש
חני22.08.16
71
אלו שמתחרדים בה.כך שזו כן תופעה שאופיינית לציבור החרדית.הם למדו מהחרדים גם את צרות המוחין והאלימות.
זאב22.08.16
70
השנאה שלך עוברת כל גבול. שנאה פתולוגית, אתה גרוע מעיתונאי הארץ. אתה זקוק לאשפוז. ועזוב אותנו.
יהודה רבינוביץ22.08.16
69
למה נותנים לך לכבות טוב כול כמה ימים אדם תפוס
הנושרת מפתוחי ח22.08.16
68
ברירה להרבה אנשים שרואים בחוסר הגינות ויושר את הכתיבה שלך שמעוותת את המציאות. הרבה אנשים לא מאמינים לך שאתה חושב כך רק מרגישים שהכתיבה שלך דמגוגית במיוחד. אתה גם בעקיפין נותן לגיטימציה לאלימות והטרור האיסלמי.
א21.08.16
67
חשבון נפש מה זה ועל מה זה
ש21.08.16
66
אתה צודק במאה אחוז הבעיה שאתה מדבר עליה היא נפוצה בהרבה תחומים בחברה החרדית כל הסגנון הוא אלים ובוטה עצוב לראות להיכן רוח הרחוב מושכת אפילו את החברה שאמורה להיות האליטה של החברה הישראלית.... אבל לא נורא זה אם נסתכל על חצי הכוס המלאה רואים שאנחנו בעיכבתא דמשיחא..... תהיה חזק איש יקר!!!
אלמוני21.08.16
65
צודק לא שירצחו אבל ליצוק לך בטון לפה ולקטוע לך את הידיים כדי שתדע שצריך למסור את הנפש על ארץ ישראל ואישית אני מציע שתיהיה אם חצרוני שנוכל לעשות לכם את זה ביחד זוג שוויצרים חסרי שכל שמנשקים לערבים את הרגליים ועושים הכל לכבוד העצמי של עצמם
מתנחל גאה21.08.16
64
מקבל תגובות כאלה.
מישו21.08.16
63
ע"ע מה שכתב הלברטל על פרשיית 3 הנערים.
פלוני21.08.16
62
יחד עם זאת גם אתה איש אלים מאד!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.08.16
61
כבר הגבתי פעם על רמת התגובות באתרכם. ואולי, היגיע הזמן שאתר המתקרא חרדי יכבד את עצמו ואת קוראיו, ופשוט לא ידפיס תגובות נוראיות כאלו. מפה יתחיל החינוך... איני מזדהה עם דעותיו של הכותב, אבל דרך תורה לא זוהי כך להגיב!
מזועזעת23.08.16
60
האלים שלכם נגד רוב רובו של עם ישראל!!!! מה לך להלין קשוט עצמך חתיכת צבוע העושה מעשי זמרי ומבקש שכר כפינחס
דניאל אדרי22.08.16
59
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג22.08.16
58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך22.08.16
57
חברים, תפסיקו לנסות להסביר לו כמה הוא טיפש, פשוט אין לו מספיק שכל להבין את זה. נ-קו-דה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני22.08.16
56
כבר היה יהודי מיוחד ושמו ר' שמואל מונקס- חסיד של האדמוה"ז זיע"א שאמר: רציתי לשנות עולם ולא הצלחתי רציתי לשנות את עירי ולא הצלחתי רציתי לשנות את שכונתי ולא צלחתי, ולאחר שגם את בני משפחתי לא הצלחתי הבנתי- שקודם כדי לשנות את ביתי, שכונתי עירי ועולמי, אצטרך קודם לשנות את עצמי. הא לך תגובה אמיתית שלא כ
יהודי22.08.16
55
אתה כותב בצורה אלימה ומתנשאת אז אל תתפלא שאלו התגובות שאתה זוכה להן.
ירושלמית21.08.16
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא חוזר בתשובה21.08.16
53
לך לעזה ימסריח חלאת אדם חלאת המין האנושי תפו אלך
לך לעזה21.08.16
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיימי21.08.16
51
כל מה שנכתב על החצוף הזה לא מתקרב לפגיעה שלו במשפחות שכולות, שלשת הנערים ועוד.
אשר21.08.16
50
להרבלטל אתה דורש צומי כמו ילד בגיל שנתיים די תפסיק עים כל ההצגות שאתה עושה די נמאס מהשטויות האלה שכל יום אתה יוצא נגד מישהו אחר אבל אני מגנה בתוקף את הקריאה לרצח ודורש למצות עמו את הדין
להרבטל תגדל25.08.16
49
השתלחת בלי סוף, הנפגעים ניסו לענות לך, ובשלב שמישהו איבד שליטה, קלטת שזו חרב המתהפכת. נקוה שמעכשיו תכתוב רגוע (אם אתה יודע...).
אב22.08.16
48
אלים נשאר אלים. הפעם זה באיצטלא של יראת שמים ופעם אחרת זה בגלל שפגעו בו אישית. תמיד חשבתי שאין הסובלנות לדעתו של אחר נובעת רק מעובדת היות האדם שחצן גאוותן שבטוח שרק הוא יודע מה טוב ורק הוא יודע מה כוונת בורא עולם. בעבר ייתכן ואנשים היו צנועים וידעו שהם לא יודעים הכל ולכן פעם היה מקובל הביטוי 70 פ
חיים22.08.16
47
הכל מתחיל כשהנוער מושפע מהמנהיגים שלו ... שמתנהגים באותה צורה. מה ההבדל בין שנאת חינם הצורה מכוערת ובריונית לבין שנאת חינם מנומסת ? זה לא משנה זה שנאת חינם כשהנוער חילוני דתי חרדי מושפע מהתקשורת והמנהיגים גם הם יתנהגו אותו דבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית22.08.16
46
אם אתה לא מסכים עם דעתו של הלברטל ,תכתוב עניינית מדוע הוא טועה. אם אין לך יכולת כזאת אל תגיב כלל. כאשר אתה מגיב בקללות זה מוכיח לחילונים שאנו חבורה פרימיטיבית ללא שום תרבות.
mike22.08.16
45
מענין למה.
יהודי21.08.16
44
יש לך מומחיות לעצבן ולשים מלח על פצעים פתוחים של אנשים.... אתה כבר נראה מכור לזה....
אריה21.08.16
43
מה זו אלימות? אמרו עליך משהו? בטוקבק? נפגעת? אולי עכשיו תבין נה זה לכתוב טור שכולו הסתה והשלחות ופגיעה באנשים טובים שמוסרים את עצמם וילדיהם למען העם והארץ. עכשיו אולי הבנת מה זה ידיכם דמים מלאו. הלברטל בוש ועשה תשובה. בקש סליחה ומחילה מכל אחד ששפכת את דמו.
זאב21.08.16
42
הלברטל תדע לך שהישיבות החשובות מחזיקות לך אצבעות ומגבים אותך בפה מלא
יעקב ויס22.08.16
41
מה לך כי תלין בדקת כמה אגרסיביות יוצאים מפיך חז"ל כבר אמרו להיזהר מהפרושים הצבועים העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס
משה22.08.16
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי22.08.16
39
הייתי מגיב לך מידי פעם, אבל הייתי אומר בטח הוא לא קורא את זה ואם הוא קורא בטח הוא נהנה מזה. עכשיו אני שמח צריך להחריף את המאבק נגדך מסיבה אחת, אם היית כותב את הגיגך כמו כל פצוע וזב דם הייתי מקבל את זה אבל שאתה מתכבד באיצטלא של תלמידו של הרב אלישיב זה כבר חילול השם ועל זה צריך לתקוף אותך ולהוקיע אותך
נתי22.08.16
38
אתה בטוח הייתה ילד כאפות. זה מומחיות לעצבן עד שאתה מקבל כאפה ואז להתבחין עד לכשתקבל את כאפה הבאה שתשתוק. פשוט דפוק. מסכנה אישתך.
מנחם21.08.16
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרן הכהן21.08.16
36
לשפל המדרגה מזמן אין תרבות אין דרך ארץ אין כלום ברוך השם שאנחנו האשכנזים המתורבתים מצילים את המדינה השכם וערב אחרת מזמן כל העסק היה נסגר
השקופה21.08.16
35
אלא חלק קטן. אבל הלברטל - תפנים, נכון שלכל אחד יש דעה משלו וזכותו להביע אותה, ונכון שצריך לכבד כל דעה גם איננה דעתו של השני, אבל יש אנשי דעה פרובוקטיביים כמוך, שכן - צריך לכנות אותם מסריחים (מה לעשות זה נודף) וכו' וכו' . אגב, התגובה האומללה 'אינשאללה ירצחו...' מסריחה לא פחות מהמאמרים שלך.
דוד כהן21.08.16
34
תפסיקו אתר כיכר השבת לתת במה לאידיוט השמאלני הזה
חסוי21.08.16
33
מי הטמבל שקורא את השטיות שלו
רמי25.08.16
איך הגבת בלי להיכנס לכתבה ולקרא?
תשים לב29.08.16
32
אתה לא מפסיק להתסיס אנשים ונוער אם תסתום את הפה שלך הכל יירגע. אתה אשם.
מה22.08.16
31
אל תתחסד מפיץ שנאה ומחלוקת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערשי21.08.16
30
בדבריך הקיצוניים אה מביא על עצמך תגובות שכאלה!
שולמית21.08.16
29
אם אתה לא מבין אז תתליל להבין שאתה מזמין ביידך את התגובות האלה בזה שאתה אוהב להתסיס אנשים בדעות הזויות וממש לא בדעות אחרות משל אחרים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי21.08.16
28
ואגב. אישית אני משוכנע שאתה אדיוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם21.08.16
27
אל תדבר על המתנחלים מי אתה שתקרה למישבי הארץ מתנחלים ראש אשכנזי עכום ומכוער זה מה שאתה הרסתם את המדינה אנחנו מיתבישים בכם מחללי שמים
אבי21.08.16
אף על פי שאני לא מסכים איתו אני לא יכול ולא מצליח לקלל ותו כי הוא יהודי
שפירא21.08.16
ובשאר ההתנחלויות שלכם...
ערבי21.08.16
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי22.08.16
25
לגופו של עיניין. א. אתה יודע מה המשמעות של מילים? שלמה המלך החכם מכל האדם אמר הרבה על חשיבות השתיקה !!! אבל אתה לא שותק אלא מסית כנגד ציבור שלם( המתנחלים) ואומר במילים אחרות שהם רוצחים!!! מה אתה מצפה ? שהם יענו לך גם בלשון עקיפה ? יש אנשים שאומרים ישר את מה שאתה חושב ואומרים את זה בלי דמגוגיות וסי
ניסים22.08.16
24
הרב דב היקר, מסכים עם כל מילה. השוליים של אתמול הם נתח לא מבוטל מהחברה כיום. והאלימות שאתה מדבר עליה היא קצה הקרחון. אגב, שמי יצחק מבני ברק, ואני בן 44, שלא כמו רוב המגיבים כאן שהם בגילאי הטיפש-עשרה.
יצחק22.08.16
23
על כוס קפה חם בבוקר בשעה 11 יושב לו ברנש אחד דוב שמו. שכעלל אינני בטוח שהתואר עו''ד הוא אמיתי ונכון. קורא כמה עיתונים בעיקר עיתון 'הארץ'. יעני ג'נטלמן יעני. מבציע 'העתק הדבק', והנה לפניך מאמר מעמיק. חחחחח ולא זו בלבד אלא שפרנסתו בצדו. סחטיין דובל'ה
פלגיאט21.08.16
22
וניסוח לכל עדת בני ישראל שנזכה לשבר את המידות חודש אלול קרב ובא
קורא מתמיד21.08.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוהם21.08.16
20
אני אשכנזי חרדי טהור גזע, חצי ייקי וחצי פולני ואני חרדי מבטן בן חרדי מבטן וכתבתי עליך מסרוחניק. ואתה נעלבת. כנראה אתה מבין שזה נכון. השקפתך היא מסרוחניקית. אין לך אומץ להודות שעשית שינוי שלא מתאים לרוחך. צא טמא ממחננו. השקפתך כמו אחיך הפרופסור המשוקץ הכופר משה שר"י הכופר בתורה מין השמים. וכן אתה . א
אשכנזי חרדיטהור22.08.16
"אני שונא ספרדים ובעלי תשובה שנאה אמיתי מהלב". אתה שונא את משה רבינו ודוד המלך, הלל הזקן ורבינו הקדוש, הרמב"ם והרשב"א, החיד"א והבן איש חי. אה, את ריש לקיש ורבי אלעזר בן דורדיא, אתה שונא משני הצדדים, גם ספרדים ופרעקנים שנולדו לפני שישראל גלו לאירופה, והם גם בעלי תשובה. שכחת לכתוב שגם בזה, כך דרכם של
יהודי22.08.16
אתה חתיכת גזען בן אדם שפל
מרדכי25.08.16
19
אולי הגיע הזמן קצת להעלות את הרמה. אנשים שוכחים שאיסורי לשה"ר והלבנת פנים קיימים גם בטוקבקים. לא היינו מלבינים פני אדם ברבים בצורה כזו, אפילו לא רבע ממנה. אז להיכן נעלמה היראת שמים כשאנחנו מאחורי מחשב? תחשבו על זה רבותי, ויהיה זה להצלחתי ברוח ובגשם, ולבריאות הנפש והגוף.
"22.08.16
18
שיש נוער חרדי אלים אין ספק. השאלה באילו ערוגות הוא צמח וצומח? השונאים והמחבלים "הסובלנות בהתגלמותה". זורקים סטנדרים כדי לזכות ב"עמוד". רבים בבית המשפט, הכל לא לכבוד חלילה אלא "לשם שמים". מי שצריך טיפול שורש הוא "מחנכי הדור" ובעלי המחלוקת "לשם שמים".
"המאמין"22.08.16
17
לצערנו: חיים ומוות ביד המקליד/ה, ולא רק ביד הלשון. חכמים הזהרו בדבריכם מי שחכם, שישמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי21.08.16
16
כל עוד עו"ד הלברטל (שבתחילה הערכתי אותו כי הוא יודע להכניס במתקיפים אותו כמו שצריך) לא נגד הרבי מה"מ שליט"א זה בסדר אבל אחרי המאמר המגעיל שלו אני יצאתי למלחמת חרמה נגדו!
יחי המלך המשיח!21.08.16
שיכתוב נגדו מכתב חריף... חה חה חה 770 זה לא מספר זה בית...
תבקש22.08.16
15
המצב מפחיד וזאת למרות שאף אחד לא יסכים עם כך אבל אומרים לא להגיב זה הכי טובכי כך הם ישתקו.ולצערנו רואים שזה לא מרגיע. שיהיה ברור אני לא בדעותיך בהרבה מקרים ולא העמקתי במאמר הנ"ל לגבש דעה. אבל זה ברור שהמצב קשה. ובאינטרנט הוא יותר קשה וגם מקשה על המלחמה ברוחות אלו. ה'הטוב יכפר ויעשה לנו רק
יהיה טוב21.08.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוצפה ליטאית22.08.16
13
תשומת לב ולכן אתה פורבקטיבי והם קצת בזים ונגעלים מהאישיות שלך לא משהו שאתה לא מבין או יודע, מאוד קשה שלא להזדהות מהבוז שכולם חשים אליך חבר יש הסכמה מקיר לקיר שאתה משונה יאאללה תקרא רק את התגובות כאן ואלי אתה המשונה והמוזר? ? לא לא יכול להיות
יעקב22.08.16
12
ברמות מטורפות -אבל השאלה היא למה מפרסמים תגובות ירודות ואלימות למה?זה גם לי כואב וצורם מאוד מאוד-צריך לחזור לרמה המכובדת שהיתה כאן פעם ולא לפרסם דברים כאלה
ש21.08.16
11
תראה אני לא קראתי את הכתבה אבל דבר אחד ברור מה חשבת שהתגובות על הכתבה הזאת יהיו שונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש21.08.16
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מר”ן21.08.16
9
"תענוג להתווכח".אה? תענוג לדבר נגד אנשים. להם אסור להחזיר לי על דברי. תמיד הייתי כזה.... רק מוכיח מי אתה. אולי תעשה בדק בית עם עצמך למה כולם נגדך??? הרי מי שנוסע נגד התנועה חושב שכולם נוסעים הפוך..תחשוב על זה.. ואני שמחה שאתה קורא את התגובות של האנשים פה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתיה21.08.16
8
מי שעשה קריירה מהכפשה ביזוי ושנאת מתנחלים חוטף חזרה עלבונות. צר לי קנית אותם ביושר.
שמואל24.08.16
7
אתה חי מהתגובות האלו. כמה שאתה מצליח לעצבן יותר אנשים, אתה יותר נהנה מזה אז מה אתה מתלונן? אתה הרי יודע שאף אחד לא ירצח אותך בבני ברק, זה רק נתן לך חומר לעוד כתבה. צומי... צומי... צומי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אינשללה...?22.08.16
6
ומה שהולך כאן --התדרדרות מפחידה...וזה ממש לא מצחיק אותי כי היו באמת אנשים שהתאבדו משיימינג באינטרנט וזה הדבר הכי מגעיל שבני אדם יכולים לעשות לפי דעתי אי פעם!!!!!!!
ש21.08.16
5
אתה מסית ומדיח!! כל שבוע רק מחרף ומגדף (ואם יורשה לי אז גם בלי הרבה שכל וכל שבוע סותר את מה שכתבת שבוע שעבר) אתה מפלג את הציבור בלי הפסקה, ולא מרפה. אתה מתלונן על טוקבקים?? שה"מאמרים" שלך הם רמה יותר נמוכה מהם. דב. עזוב אותנו ופשוט תשתוק. אף אחד לא יפסיד מזה. מבטיח לך.
דניאל21.08.16
4
אתה יודע להוציא את הרע מהאנשים וככזה יש משהו אחד טוב שיוצא מהמאמרים שלך, מראה לחברה, כמה נמוך הם יכולים לרדת, אבל עליך זה מראה שאתה לא יודע להוציא את הטוב מהאנשים, כי כנראה שאתה לא מהטובים, אלא מהרעים בסיפור הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי21.08.16
3
דב תמשיך בשלך אל תתרגש מדרכו של דרעי
לא להתרגש21.08.16
עודני זוכר את חלונות ביתו של הרב אליישיב מנופצים על ידי אשכנזים עודני זוכר את גלגלי רכבו של הרב שטיינמן מפונצ'רים בסמיכות למתנ"ס של שכונת רוממה בירושלים ע"י אשכנזים. עודני זוכר את כסאו של הרב שך נזרק מהחלון של ישיבת פוניבז' ע"י אשכנזים. עודני זוכר את דלי השופכין של ישיבת פוניבז' מכסה
גזור ושמור23.08.16
אין רפואה למכתו. אתה צריך לבקש מחילה מכל הרבנים הספרדים. יש לך אופציה אחרת, האוזן שלך תהא קשורה למפתן הדלת ב"חדר-שיעורים" ב"גן-עדן" במחלקת הרבנים הספרדים, וכשהרמב"ם החיד"א הבא"ח היביע אומר וכו' יכנסו, כולם ידרכו עליך (מסתמא יעטפו אותך בניילון, כדי שהדם ושאריות הבשר, לא יגעילו את הצדיקים זיע"א).
מחאה22.08.16
2
אין לי ולא היתה לי וגם לא תהיה לי שום בעיה עם הטורים שלך כתוב כל מה שעולה לך בראש אבל עצם היותך מקורב לרב אלישיב עדיין לא מקנה לך דעת תורה ולהיות חרדי זה רק עם דעת תורה ומי שלא הוא אינו חרדי כפשוטו גם אם יש לו חולצה לבנה חליפה שחורה פראק בחגים ואפילו ביום יום וכמו שאתה מתלונן על אותם אלה שאלימים ב
יעקב21.08.16
1
השיח אלים משני הכיוונים!!! אתה כותב פרובוקטיבי, ויש בין הקוראים התמימים שלך אנשים מסכנים שנדלקים בקלות. אבל בד"כ נראה שאתה נהנה מזה.... אז תכתוב יותר מתוך כבוד, וכנראה תקבל גם תגובות יותר מכובדות.
אב21.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24