כיכר השבת

סיוט במתחם צ'רנוביל

משפחות נותקו מחשמל בשיא הקיץ: "עברנו לגור ברכבת"

משפחות חרדיות המתגוררות במתחם צ'רנוביל בכפר חב"ד, נותקו מחשמל לאחר שחברת החשמל לא קיבלה את התשלום שהמשפחות העבירו לטענתן למפרק של צא"ח. הפתרון: מגורים ברכבת (בארץ)

16
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ג באב | 27.08.16
הפסקת חשמל, אילוסטרציה
הפסקת חשמל, אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90)

עשרות דיירי מתחם "צ'רנוביל" בכפר חב"ד' נותקו מזרם החשמל ביום רביעי האחרון, זאת לאחר שחברת החשמל טענה כי לא קיבלה את התשלומים המגיעים לה לפי שימוש הדיירים. הדיירים מנגד טוענים כי העבירו בכל חודשיים את התשלום לחשבון הבנק של עורך הדין חגי אולמן שמנהל את המקום מתוקף היות מפרק של אגודת צעירי אגודת חב"ד בבעלותה נמצא השטח.

אחת מהדיירות במתחם מספרת ל"כיכר השבת" כי נאלצה 'לברוח' מהמקום מאחר ונותרה ללא חשמל בחום הגבוה של הקיץ וללא שירותים מינימליים. "אני אם למשפחה ברוכת ילדים שמתגוררת כאן שנים ומשלמת את כל החשבונות - פתאום ניתקו לי את החשמל" היא מספרת.

הדיירת מספרת: "נאלצתי 'לברוח' עם כל המשפחה מהבית לבית הורי כי פשוט לא ניתן לחיות שם כרגע, אני פשוט לא מבינה מה קרה כאן, העברנו את תשלומי החשבונות בכל חודש למפרק, אבל פתאום מצאנו את עצמנו ללא חשמל בלי שום התראה מראש". הדיירת מוסיפה ואומרת כי "זה לא יכול להיות שקורה דבר כזה ואנחנו לא מודעים לכך, אני פשוט מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות כבר".

דייר נוסף במתחם מספר ל"כיכר השבת" כי בעקבות החום הגדול, חלק מהדיירים החליטו לעלות על רכבת ללא מטרה, "רק כדי שיוכלו להצטנן מעט במזגן של הרכבת ולטעון את מכשירי הטלפון שלהם בנקודות החשמל ברכבת". הדייר מוסיף ואומר "המצב כאן הזוי, יש כאן משפחות ברוכות ילדים, לא כולם יכולים לברוח למקום אחר, אנחנו סובלים כאן ואפילו לא יודעים למה".

הפתרון של חלק מהתושבים: כל היום ברכבת (צילום אילוסטרציה: Hilla Gutrayman /Flash90)

מתחם 'צ'רנוביל' המשמש בעיקר כפנימייה לילדים שעלו מצ'רנוביל לאחר אסון הגרעין, התרוקן בשנים האחרונות מילדי צ'רנוביל כמעט כליל, ובמתחם מתגוררות משפחות שהתגלגלו למתחם מסיבות שונות - חלקם שימשו או משמשים כאנשי צוות חינוכי במוסד לילדי צ'רנוביל או שכרו דירות במתחם.

לפני מספר חודשים הורה בית משפט מחוזי מרכז על פירוק אגודת צעירי חב"ד (צא"ח) שנשלטה על ידי יצחק אהרונוב, זאת בעקבות מעילות ואי סדרים כספיים שהתגלו בארגון ושבעקבותיהם נשלח אהרונוב למאסר של שנתיים אותו הוא מרצה בימים אלו.

למפרק מונה עורך הדין חגי אולמן שנחשב כמוביל בתחומו, אלא שמאז מונה למפרק התגלעו סכסוכים בינו לבין עסקני חב"ד סביב מספר נושאים. לאחר מספר חודשים במהלכם נלחמו חלק מעסקני חב"ד במפרק, הוחלט לשתף עימו פעולה, כפי שנחשף אז ב'כיכר השבת'. כעת טוענים התושבים כי הם מופקרים על ידי עסקני חב"ד שבכלל מעוניינים שהם יפונו מהמתחם בו הם שוהים בזכות ולא בחסד, לטענתם.

בצעירי אגודת חב"ד הפנו אותנו לעורך הדין חגי אולמן וסרבו להגיב.

את תגובת עורך הדין חגי אולמן לא ניתן היה להשיג.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
אני מאוד אוהב את חב"ד למרות שאני ליטאי ואני שואל את עצמי אז למה לא עוזרים למסכנים האלה ואז אני מעיף עין על הכתבה ומבחין בכפיות טובה רוע וניצול כן גם אדם חלש ומוחלש יכול להיות רע לב לא רואה הכרת טובה למוסד שבו הם עבדו עצה טובה למשפחות המסכנות, עצה ששמעתי מהרב גריינמן זצ"ל כאשר עזבתי את מקום עבודתי,
מרור28.08.16
14
גרים שם משפחות של גנבים שלא משלמים שכירות דירה עשרות שנים פשוט מצחיק שהם בוכים על חשבון חשמל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שושי27.08.16
13
מי אכל מיד מי??? חצוף אתה אהרונוב לא שילם להם משכורות כמה שנים וחוץ מזה שאף אחד לא אוכל מיד אחרת של הקב״ה וכנראה גם שאתה לא מודע שיש שם משפחות שבכלל לא קשורות לאהרונוב! לך תלמד היסטוריה אהבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה28.08.16

הצגת כל התגובות

12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי27.08.16
11
כואב לי לראות שיש אנשים כל כך רעים בעולם ,אני אחת מהתושבות שגרות שם ,אף אחד לא נכנס לגור שם בלי סיבה: חלק מהשכנים חיים שם מתקופת הסוכנות וחלק גרים שם כי עבדו בפנימיה!! כל השכנים בלי יוצא מהכלל משלמים חשמל ובנוסף אני יודעת על אנשים ששנה וחצי לא קיבלו משכורת על עבודתם בצא"ח. חיים שם ילדים קטנים ונשים
ללא שם28.08.16
10
ברכבת לא עולה כסף? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני27.08.16
9
שב בשקט ותמשיך לאהוב את חבד כי יש על מה! אין לזה שום קשר לחסידי חבד או לדרך החסידות אל תכנס לויכוח הזה כי מקצת דבריך רואים שאינך מבין וחץ מזה שהאנשים האלו ממש לא מסכנים וממש לא חלשים הפ אנשים ישרים שמשלמים את חשבונות החשמל שלהם דרך עו״ד שמתעסק בבעיות של צאח ומשהו שם לא מעביר את הכספים (נשלח באמצע
חיה28.08.16
8
מבחיל לקרוא איך הם כותבים הרב אהרונוב פירנס אותם במשך שנים הם אכלו מידו ובלי בושה הם מכפישים אותו ללא כל סיבה מי שנמצא בחושך רוחני בסוף מגיע לחושך גשמי... כואב לומר אבל אולי מגיע להם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק27.08.16
7
אני אחת מהשכנות שגרות במקום, כל מי שמתגורר במתחם גר מתקופת הסוכנות או בגלל שעבד במקום וזה היה חלק מתנעי העבודה שלהם בפנמיה,שנה וחצי שהם לא קיבלו משכורות ושילמו חשמל.ולפי מה שידוע לי אף אחד לא התגנב למקום באמצע הלילה! גרים שם ילדים קטנים נשים בהריון מתקדם ואפילו אישה שלפני שולשה ימים ילדה אז רציתי לד
ללא שם28.08.16
6
האם גם ברשות הפלסטינאית היו נוהגים כך? שם הרי לא משלמים חשמל אף פעם !!! ולא מנתקים להם......
חרדי חרד27.08.16
5
מי אתה לייבל?? מי?? וספר לנו מה אתה מכיר מהסיפור הזה?? אף אחד כאן לא משמיץ את צאח צאח השמיצה את עצמה מזמן בלי שום קשר לסיפור הזה מעניין לדעת כמה אתה מעורב בגניבת כספים הזו?!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה28.08.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.08.16
3
חצופה שכמותך! מי את ? ומי שמך לדבר כך כל האנשים האלו??? את כנראה לא מכירה בכלל את ההיסטוריה של המקום הזה אל אל דאגה יש אלוקים בשמים וגלגל מסתובב יום אחד תמצאי את עצמך במצב שאלוקים יסביר לך לפרטים איך בדיוק לדון את ״חברך״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה28.08.16
2
מדובר במשפחות שמתגוררות במקום שנים ולא משלמות שכירות ובטח לא חשמל, אבלאת מי בכלל זה מעניין? אם יש הזדמנות להשמיץ את צא"ח ואת הרב אהרונב מי יתן לעובדות לבלבל את המשמיצים?
ליבל28.08.16
1
לשלם לעיתון המודיע ידייעה בתשלום הודעה שצעירי חב"ד, בראשות יוסף אהרונוב שבגללו חב"ד פשטה רגל ולכן אין מה לשלם חשמל, זה בסדר, כאשר הוא בבית הסוהר. הבלוף הגדול של עיתון המודיע. בשה וחרפה הכל בגלל אהרונוב, רק לשלם כסף ליחצנים יש. עד היכן הבושה. ממתי צעירי חב"ד בראשות אהרונוב, הרבי נעלם?.
יצחק27.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24