כיכר השבת

מצוקה חריפה

החרפה בחיפה: מאות ילדים שבתו ולא התחילו ללמוד

בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל בחיפה, לא פתחו הבוקר את שנת הלימודים במתכונת הרגילה בשל שביתה שהוכרזה עקב מצוקת הצפיפות החריפה שזוכה להתעלמות העירייה והעומד בראשה. צפו (חרדים)

17
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח באב | 01.09.16
השביתה הבוקר
השביתה הבוקר (באדיבות המצלם)

הבוקר (חמישי) בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל בחיפה, לא פתחו את שנת הלימודים במתכונת הרגילה בשל שביתה שהוכרזה עקב מצוקת הצפיפות החריפה שזוכה להתעלמות גורפת מהעירייה בראשות יונה יהב.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", מדובר בבית הספר של החינוך העצמאי, במתכונת קירוב, המונה למעלה מ-400 תלמידים, הלומדים בצפיפות חסרת תקדים - בשטח של פחות מ-800 מ"ר. מסדרונות אטומים משמשים ככיתות צפופות וחנוקות, וחדרי שירותים כשטח משחקים יחיד.

המצוקה עלתה לאחרונה בוועדת החינוך של הכנסת, שם קיבלה עיריית חיפה והעומד בראשה ביקורת קשה ביותר על המצב הקיים והחוסר החמור בפתרונות, אותם צריכה העירייה לייצר על פי חוק.

גם בימים האחרונים, במהלך מגעים נמרצים שהובילו גורמים בכירים במשרד החינוך, התנערה העירייה מאחריותה והציעה ש"התלמידים ילמדו בחינוך הממלכת-דתי", והסבירו כי "הכנסנו לשם עכשיו רב ללימודי יהדות".

גורמים במשרד החינוך אומרים הבוקר כי במשרד שורר כעס על התנהלות עיריית חיפה בנושא, וכי המשרד מתכוון להיכנס בעובי הקורה כדי לא לתת לה לחמוק ממתן מענה למאות ילדים הלומדים בתת תנאים ובמצבים מחפירים של ממש.

נציג דגל התורה ויו"ר סיעת שס"ג בחיפה מיכאל אלפר, המלווה את בית הספר ואף נטל חלק הבוקר בשביתה של ההורים והילדים, אמר כי "מצער מאד שראש העיר מתעלם במשך שנים מבית הספר, מתכחש לאחריות העירייה הקבועה בחוק כלפי המוסד ולא זו בלבד אלא שטרפד כל אפשרות מתבקשת לפתרון במשך השנים ומונע מהילדים שימוש בקרקע שהיא המשאב הציבורי השייך להם כתושבי השכונה, ועד ההורים חש כי הגיע למצב 'באו מים עד נפש'".

"התנהלות יהב ועיריית חיפה כלפי ילדי חיפה יצאה מכל פרופורציה והתנהגות סבירה", אומר אלפר ומוסיף: "אני קורא לראש העיר: חדל מדרך זו היא אינה מתאימה לנו כחברה תקינה והענק לילדים תנאי לימוד מתאימים ואל תמנע מהם את ילדותם היפה".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
האיש מוכר כשונא חרדים ולא מהיום הוא שם לו כמטרה את הקהילה החרדית להילחם בהם וזאת עקב מפלתו החוזרת ונשנית מול חסידי בעלזא בעיר זה התחיל עם כניסתם לבית הכנסת הגדול בחיפה בנין שעמד שומם מאיש במשך כל השנה ובאו חסידי בעלזא והכניסו חיים לבית הכנסת ולעיר כולה מה חשב ראש העיר להילחם בעובדי ה׳ ובקהילה החרדי
תושב חיפה כאוב01.09.16
9
כאמא לילדים בבית הספר אני מתביישת בשני דברים חשובים, הן בחינוך העצמאי והן בנבחרי הציבור החרדים. החינוך העצמאי מציע אלטרנטיבות כאילו אנחנו חיות, אין לו פתרונות מעשים והם לא לצידנו. את כל המאבק עושים ההורים לבד ללא שום תמיכה כספית מאף גורם, ולא די שלא תומכים בנו גם לא עוזרים לנו במאומה, דואגים נטו א
אורנה01.09.16
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דורון 01.09.16
מה קשור שהוא גר בשכונה. תפסיק לתפוס במה שאין ותתעסק במה שיש תתפלל והשם יעזור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב השכונה01.09.16

הצגת כל התגובות

7
לא יתכן שילדים בשנות 2000 משחקים בשרותים
יניב01.09.16
6
ראש העיר צריך לעוף. זה בניגוד לחוק, איך יתכן??? גם כך החינוך החרדי מופלה קשות. יוסי שריד כשהיה שר החינוך הודה שילד חרדי מקבל מהמדינה 25% ממה שמקבל ילד בחינוך הממלכתי!!! איזו הצדקה יש לאפליה הזו?! ילד נוצרי או בדואי מקבל יותר מילד חרדי! והעולם שותק! עד מתי???
אהרן לב01.09.16
5
חוק חינוך חינם בישראל אבל רק לא לחרדיים!!! הידעתם! שהורים לילדה חרדית משלם מידי שנה אלפי שקלים לחינוך עבור כל ילד, שכך שהילד מגיע לגיל 18 ההורים לא יכולים לשלם תשלומים ענקאים להשכלה גבוהה בישראל.
מצב 01.09.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ייי01.09.16
3
בעלז חיפה. הם נלחמו בלי כפפות והכניסו את הבנות של בעלז לבניין. על בית הספר הזה הם נלחמים בנימוס אולי כי הציבור בוחרים ש"ס ולא אגודת ישראל? אולי כי אין לנבחרי הציבור ממש איום מההורים?
שרה01.09.16
למה אתם מצנזרים כל תגובה לא יאומן. אנחנו שייכים לאגודה, הם לא עוזרים לנו רק מזיקים. מיכאל אלפר מצטרף רק כשיש רעש ומנסה לרכב עלינו במאבק שלו כנגד ראש העיר. לבעלז יש משמעות עבור אגודה, לנו לא. בקיצור רק אנחנו ההורים מנהלים את המאבק, ללא שום עזרה מאף גורם פוליטי. כולם מנסים כשמדובר על לעזור.
הורה בביה"ס01.09.16
הביה"ס שייך לאגודה, הבעיה שאנחנו לא בעלי משמעות כמו בעלז, בעלז היו חשובים עבורם, אנחנו לא, אנחנו לא משמעותיים וגם לא עסקנים, אנחנו רק הורים. אגודה לא עוזרים במהומה, ואיפה שיש כותרות הם מנסים להידחף ולרכב על הגב שלנו. גם בכתבה זו, אלפר לא עזר בכלום על היום, הוא לא היה בכלל כשנעלנו את השערים, הוא לא ה
הורה בביה"ס01.09.16
קשקוש, במחילה. בית הספר קיים 16(!!) שנה, עבר אינספור תהליכם לפתרונות, כשמי שמלווה ומקדם אותו באופן הדוק זה מיכי אלפר. מידיעה ברורה עם כל הנוגעים בדבר, כולל ההנהלה של ביה"ס שחייבת לו המון. הוא לא חייב להיות נוכח בדיוק באותן הפעמים שאתה הטרחת את עצמך לסגור את השערים. עבודה של שנים ללא הפסקה וליווי צמו
אחד שיודע01.09.16
האם זה מפני שזה בית ספר קירוב? אוי ואבוי להם. העסקונה החרדית חייבת להתעשת מיד ולהבין שצריך מסירות נפש על כל ילד יהודי בחינוך על טהרת הקדש ולא רק על הילדות שלהם.... מזעזע. תתעוררו, אלול !!!
אהרן לב01.09.16
אוסף דמגוגיה בגרוש. שלי נעלייך לפני שאת מקשקשת. גפני ואלפר עשו בשביל בית הספר הזה רבות, שלא לומר: הכל. גפני מלווה אותו במסירות מאז הקמתו. בעלזא ניצחה בבית המשפט, לא באלימות ולא בשום קשקוש אחר. יתכבדו ההורים וההנהלה ויפנו לבית המשפט
חיפאי ותיק01.09.16
2
ראש העיר יונה יהב צריך להתבייש בגדול!! פשוט בושה וחרפה על האפלייה הקשה שהוא עושה רק בגלל שהם חרדים! הוא יושב לו שם במרומי אחוזתו בדניה וחושב שהוא יודע מה מתנהל שם בשטח! תתבייש לך רשע מרושע! ה׳ משפיל גאים עדי ארץ! מתנהג כמו פרעה הרשע בזה שמכביד את ליבו פעם אחר פעם בתירוצים ופתרונות חלופיים עלובים וחס
אב דואג01.09.16
1
מנהלי המוסדות שם אנשים חצופים הם נותנים מינימום תנאים לילדים ולצוות הכל בקמצנות. משכורות רעב ... ואין לדעת לאיםה הולך באמת התקציב הולך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיפאי01.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24